راهنمایی برای همه عطرهای ایو سن لورن بلک اپیوم

راهنمایی برای همه عطرهای ایو سن لورن بلک اپیوم

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای ایو سن لورن بلک اپیومبلک اپیوم ادو پرفیومبلک اپیوم ادو تویلتبلک اپیوم اینتنسبلک اپیوم نئونبلک اپیوم فلورال شوکبلک اپیوم نویت بلانشبلک اپیوم اکستریمبلک اپیوم ایلیسیت گرینبلک اپیوم له پارفومبلک اپیوم اور رد

به راهنمای جامع برای همه عطرهای ایو سن لورن بلک اپیوم خوش آمدید! این راهنما شما را با تاریخچه و ادیشن‌های مختلف عطر محبوب «بلک اپیوم» آشنا خواهد کرد. من نت‌های خاصی را بررسی می‌کنم که در شکل‌گیری هر کدام از این عطرها نقش دارند و بعد هم این عطرها را با همدیگر مقایسه می‌کنم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به این موضوع که بلک اپیوم چطور در طی سال‌ها تکامل یافت و چگونه به یکی از محبوب‌ترین عطرها در بازار تبدیل شد. پس اگر دنبال عطری هستید که همزمان جاودانه و از مُد نیفتادنی، با ماندگاری طولانی و مدرن باشد، این راهنما برای شما عالی خواهد بود!

عطرهای ایو سن لورن بلک اپیوم

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

بلک اپیوم ادو پرفیوم

2014

وانیل، قهوه، شکوفه پرتقال، نعناع هندی

بلک اپیوم ادو تویلت

2015

گلابی، پرتقال، انگور فرنگی سیاه، شکوفه پرتقال، یاس

بلک اپیوم اینتنس

2019

ابسنت، قهوه

بلک اپیوم نئون

2019

دراگون فروت، مرکبات، وانیل، شکوفه پرتقال

بلک اپیوم فلورال شوک

2017

شکوفه پرتقال، روایح خورشیدی، یاسمن

بلک اپیوم نویت بلانش

2016

کارامل، وانیل، قهوه

بلک اپیوم اکستریم

2021

قهوه، وانیل، شکوفه پرتقال، نعناع هندی

بلک اپیوم ایلیسیت گرین

2021

انجیر، قهوه، وانیل، شکوفه پرتقال، نعناع هندی

بلک اپیوم له پارفوم

2023

روایح خورشیدی، شکوفه پرتقال، وانیل

بلک اپیوم اور رد

2024

گیلاس، گل‌های سفید، قهوه، وانیل

بلک اپیوم ادو پرفیوم

بلک اپیوم ادو پرفیوم

بلک اپیوم که درحال حاضر به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای جهان تبدیل شده، عطری جذاب و سکسی است که می‌تواند به‌عنوان یک عطر روزانه هم استفاده شود، درحالی که نسل‌های جدید را هم به خودش جذب می‌کند. معمولا از من می‌پرسند که «بلک اپیوم چه بویی دارد؟» و من هم می‌گویم که توصیف این عطر واقعا کار سختی است. آمیزه‌ای از نت‌های وانیل، قهوه و نعناع هندی در بلک اپیوم حضور دارد، چیزی شبیه به لاته وانیلی با ته‌مایه‌های گل‌فام. نت‌های غلیظ و قدرتمندی مثل شیرین‌بیان، بادام و شکوفه پرتقال هم در پس‌رایحه این عطر خودنمایی می‌کنند. به همین دلیل هم بلک اپیوم به عطری چندلایه تبدیل می‌شود که به‌مرور زمان تکامل می‌یابد.

بلک اپیوم ادو تویلت

بلک اپیوم ادو تویلت

بلک اپیوم ادو تویلت درواقع یک ادیشن باطراوت‌تر و شاداب‌تر نسبت به عطر اصلی است. شیرینی وانیلی که در عطر اصلی حضور داشت، در این ادیشن حذف شده و به‌جایش می‌توانیم روایح باطراوت گلابی، نارنگی ماندارین و انگور فرنگی سیاه را در نت‌های آغازین احساس کنیم. همین نت‌ها هستند که در آغاز کار به‌خوبی جلوه‌ای میوه‌ای به بلک اپیوم داده‌اند.

در ادامه روایح گل‌های سفید مانند شکوفه پرتقال و یاس نمایان می‌شوند که در عطر اصلی هم حضور داشتند. نت قهوه به‌عنوان امضای عطر اصلی نیز همچنان حضور دارد، اما کمی لطیف‌تر شده است. قدرت ماندگاری این ادیشن ادو تویلت طبیعتا به اندازه ادیشن ادو پرفیوم اصلی نیست.

بلک اپیوم اینتنس

بلک اپیوم اینتنس

بلک اپیوم اینتنس را می‌توان عطری غیرعادی و غیررایج توصیف کرد. شاید فکر کنید که بلک اپیوم اینتنس صرفا یک ادیشن غلیظ‌تر و سنگین‌تر از عطر اصلی است، اما قضیه چیزی فراتر از این حرف‌هاست. درواقع بلک اپیوم اینتنس، عطر متفاوتی را به‌واسطه نت ابسنت پدید می‌آورد. روایح قهوه و گل‌ها از عطر اصلی همچنان باقی مانده‌اند، اما نت ابسنت به‌عنوان نت اصلی این ادیشن خودنمایی می‌کند. بنابراین من فکر می‌کنم که بلک اپیوم اینتنس درواقع یکی از عطرهای جذاب برای دوستداران ابسنت است!

بلک اپیوم نئون

بلک اپیوم نئون

بلک اپیوم نئون که از ادیشن‌های جدیدتر این کالکشن محسوب می‌شود، میوه‌ای‌ترین عطر بلک اپیوم را در اختیار شما می‌گذارد. آمیزه این عطر درواقع امضای عطر اصلی را حفظ می‌کند، اما به‌واسطه نت‌های دراگون فروت، پرتقال و روایح مرکباتی دیگر واقعا تغییر می‌کند. همین ویژگی خاص است که بلک اپیوم نئون را به تابستانی‌ترین، خنک‌ترین و باطراوت‌ترین عطر در کالکشن عطرهای بلک اپیوم تبدیل می‌سازد. من فکر می‌کنم که بلک اپیوم نئون را باید شادترین و سرزنده‌ترین عطر این کالکشن بدانیم، و من عاشق رنگ صورتی آن هستم!

بلک اپیوم فلورال شوک

بلک اپیوم فلورال شوک

بلک اپیوم فلورال شوک، عطر محبوب من در این کالکشن است. این عطر درخشان با تمرکز بر نت شکوفه پرتقال شکل می‌گیرد که در عطر اصلی هم حضور دارد. با توجه به این‌که نت وانیل از این آمیزه حذف شده است، بلک اپیوم فلورال شوک دیگر جلوه‌های شیرین ندارد. اما در عوض روایح خورشیدی گرم و نت زیبای یاسمن به آن اضافه شده‌اند. همه این نت‌های جذاب هم درنهایت به‌واسطه نت باطراوت هلو کامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس   راهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس  راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبر راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبر

بلک اپیوم نویت بلانش

بلک اپیوم نویت بلانش

بلک اپیوم نویت بلانش احتمالا شیرین‌ترین عطر در کالکشن عطرهای بلک اپیوم است. در کنار نت قهوه شیری، می‌بینیم که نت‌های وانیل و کارامل هم در این عطر جلوه‌گری می‌کنند. این ساختار آمیزه‌ای درواقع من را به یاد Toffee Nut Latte (اسپرسو همراه با شربت تافی مغزها، خامه زده‌شده و خرده‌های مغزهای خام) می‌اندازد. اگر عاشق عطرهای کاراملی و شیرین هستید، مثل پرادا کندی و ویکتور اند رولف بن بن، پس پیشنهاد می‌کنم که حتما عطر بلک اپیوم نویت بلانش را امتحان کنید.

بلک اپیوم اکستریم

بلک اپیوم اکستریم

بلک اپیوم اکستریم که یکی از جدیدترین ادیشن‌های افزوده‌شده به این کالکشن است، درواقع یک ادیشن غلیظ‌تر و سنگین‌تر از عطر اصلی را در اختیار شما می‌گذارد. نت قهوه در آمیزه این ادیشن دارای جلوه‌های برجسته‌تری نسبت به عطر اصلی است، درحالی که افزوده شدن رایحه کاکائو نیز گرمای عطر را بیشتر می‌کند. نت‌های وانیل و نعناع هندی به همان اندازه عطر اصلی غلیظ هستند، درحالی که نت شکوفه پرتقال هم غلظت زیادی دارد. بنابراین بلک اپیوم اکستریم یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارهای عاشقانه در ساعات شب و روز ولنتاین است.

بلک اپیوم ایلیسیت گرین

بلک اپیوم ایلیسیت گرین

بلک اپیوم ایلیسیت گرین همچنان امضای عطر اصی را با تمرکز بر نت قهوه حفظ می‌کند، اما روایح میوه‌ای گرم و روایح نسبتا سبز انجیر و برگ انجیر را به آن اضافه می‌گرداند.

من شخصا فکر می‌کنم که آمیزه بلک اپیوم ایلیسیت گرین تا حدود زیادی به عطر اصلی بلک اپیوم شباهت دارد. کیفیت هاله‌سازی، قدرت ماندگاری و نوع امضای بلک اپیوم ایلیسیت گرین هم مانند عطر اصلی بلک اپیوم است.

وانیل، قهوه، شکوفه پرتقال، یاس و گلابی که در عطر اصلی حضور داشتند، در این عطر هم جلوه‌گری می‌کنند. همزمان با محو شدن آمیزه عطر می‌توانید رگه‌هایی از بوی انجیر و برگ انجیر را احساس کنید، اما این درواقع تنها تفاوتی است که من بین بلک اپیوم ایلیسیت گرین و عطر اصلی بلک اپیوم پیدا کردم.

بلک اپیوم له پارفوم

بلک اپیوم له پارفوم

در سال 2023 بود که ایو سن لورن از عطر بلک اپیوم له پارفوم رونمایی کرد. می‌توان گفت که بلک اپیوم له پارفوم غلیظ‌ترین و ناب‌ترین آمیزه را تا به امروز در میان عطرهای این کالکشن داشته است.

بلک اپیوم له پارفوم تماما به نت ظریف و پیچیده وانیل اختصاص دارد و به همین دلیل هم من فکر می‌کنم که سکسی‌ترین عطر در کالکشن عطرهای بلک اپیوم نیز همین بلک اپیوم له پارفوم است. نت‌های قهوه، شکوفه پرتقال و نعناع هندی از عطر اصلی همچنان حضور دارند، اما ظرافت بیشتری در این عطر پیدا کرده‌اند. روایح خورشیدی گرم هم به عطر اضافه شده‌اند تا جلوه‌های هوس‌انگیز وانیل را تقویت کنند.

من پیشنهاد می‌کنم که از بلک اپیوم له پارفوم در ساعات روز استفاده کنید زیرا این عطر واقعا آمیزه لطیف‌تر و ظریف‌تری نسبت به دیگر عطرهای این کالکشن دارد.

بلک اپیوم اور رد

بلک اپیوم اور رد

با توجه به این‌که نام نت گیلاس در فهرست نت‌های آغازین این عطر ثبت شده بود، مخاطبان بسیاری بی‌صبرانه برای عرضه عطر بلک اپیوم اور رد منتظر بودند. من شخصا فکر نمی‌کنم که نت گیلاس در این عطر غلظت خاصی داشته باشد. بنابراین چنین اتفاقی کمی من را ناامید کرد. اما بلک اپیوم اور رد از نظر کیفیت هاله‌سازی، قدرت ماندگاری، امضا و DNA قطعا مانند عطر بلک اپیوم اصلی عمل می‌کند.

نت گیلاس را تا حدودی می‌توان در این عطر تشخیص داد، اما من فکر می‌کنم که بلک اپیوم اور رد شدیدا به عطر اصلی شباهت دارد و  فقط کمی پیچ‌وتاب‌های شیرین و میوه‌ای را به آن عطر اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید : ایو سن لورن مون پاریس اینتنسمنت ایو سن لورن مون پاریس اینتنسمنتایو سن لورن بلک اوپیوم استورم ایلوژن ایو سن لورن بلک اوپیوم استورم ایلوژن ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم اینتنس ⁓ معرفی عطر  ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم اینتنس ⁓ معرفی عطرایو سن لورن لیبر کالکتور ادیشن ادو پرفیوم (Dress Me Wild) ⁓ معرفی عطر ایو سن لورن لیبر کالکتور ادیشن ادو پرفیوم (Dress Me Wild) ⁓ معرفی عطر


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/ysl-black-opium/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟