بررسی عطرهای زنانه کرید

بررسی عطرهای زنانه کرید

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 18 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای زنانه کریدکرید وایند فلاورزکرید اونتوس زنانهلاو این وایتلاو این وایت فور سامرلاو این بلکاسپرینگ فلاورآکوا فیورنتینافلوریسیموفلورز د گاردنیافانتزیا د فلورزرویال پرنسس عودآنجلیک انسنس

کرید یکی از برندهای بسیار قدیمی در عطرسازی است که در سال 1760 میلادی تأسیس شد. مدیریت این خانه عطرسازی همچنان در اختیار خاندان کرید است و این مدیریت خانوادگی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. کرید چندین‌بار به‌عنوان عطرساز سلطنتی انتخاب شده است و بعضی از عطرهای این برند نیز اساسا به درخواست چهره‌های سلطنتی خاصی ساخته شده‌اند. برند کرید در زمینه عطرهای مردانه، عطرهای زنانه و عطرهای یونی (مشترک میان مردان و زنان) فعالیت می‌کند. عطرهای زنانه این برند دارای بطری‌های مثلثی‌شکل هستند تا آشکارا از دیگر عطرهای این برند متمایز باشند. من در این مقاله می‌خواهم که همه عطرهای زنانه کرید را بررسی کنم.

عطرهای زنانه کرید

کرید وایند فلاورز

کرید وایند فلاورز

یکی از جدیدترین عطرهای زنانه کرید، وایند فلاورز نام دارد که از نظر طراحی بطری اساسا سبک جدید و بی‌سابقه‌ای را در رده عطرهای کرید دنبال می‌کند. من فکر می‌کنم که وایند فلاورز، درواقع پاسخ خانه عطرسازی کرید به یک عطر پرفروش است: شنل کوکو مادمازل.

آمیزه وایند فلاورز ساختاری نسبتا مشک‌فام، باطراوت و آمیخته به بوی گل‌های سفید دارد. نت‌های یاس، گل مریم و شکوفه پرتقال در این عطر به خلق آمیزه‌ای کلاسیک و همزمان مدرن کمک کرده‌اند. پرالین، چوب صندل و زنبق نیز ژرفا و گرمای ویژه‌ای به پس‌رایحه وایند فلاورز می‌افزایند که روند تکاملش را در یک ساعت اول به نمایش می‌گذارد. بعد از این مدت هم خواهید دید که وایند فلاورز بین 3 تا 4 ساعت ماندگاری دارد.

کرید اونتوس زنانه

کرید اونتوس زنانه

پرفروش‌ترین عطر کرید برای مردان، اونتوس نام دارد. بنابراین کاملا منطقی بود که این برند در سال 2016 از ادیشن زنانه این عطر، یعنی کرید اونتوس زنانه، رونمایی کند.

آمیزه کرید اونتوس زنانه ساختار بسیار باطراوت‌تر و سبک‌تری نسبت به دیگر عطرهای کرید دارد. انبوهی از نت‌های میوه‌ای در کرید اونتوس زنانه به مشام می‌رسند که در اولین برخورد سریعا جلوه‌گری می‌کنند: سیب، لیموترش، انگور فرنگی سیاه و هلو. آمیزه این عطر در ادامه به بافتی نسبتا گل‌فام و مشک‌اندود می‌رسد که رگه‌هایی از نت لیموترش را هم که در لایه آغازین شکوفا شده بود، با خود دارد.

لاو این وایت

لاو این وایت

آمیزه لاو این وایت، ساختاری صابونی و سرشار از بوی گل‌های سفید دارد که به نظرم مخاطبان را به دو دسته تبدیل می‌کند: یا عاشق این عطر می‌شوید یا از آن متنفر خواهید بود! لاو این وایت اساسا عطر بسیار غلیظی است که در تمامی ساعات روز روی پوست یا لباس باقی می‌ماند. پس کسانی از این عطر استفاده خواهند کرد که واقعا دوستش داشته باشند.

پس از جلوه‌گری نت نارنگی ماندارین در لایه آغازین، روایح نرگس و مگنولیا و زنبق در نت‌های میانی نمایان می‌شوند تا جلوه‌ای مشک‌فام به این عطر بدهند. نت برنج هم که معمولا کاربرد کمتری در عطرها دارد، در همین مرحله خودنمایی می‌کند و دقیقا همین نت است که مخاطبان را به دو گروه موافق و مخالف تبدیل می‌سازد. بعضی افراد می‌گویند که نت برنج اساسا گرم و آرامش‌بخش است، درحالی که بعضی‌ها می‌گویند نت برنج جزو نت‌های غیرعادی و عجیب‌وغریب برای عطرهای زنانه است.

لاو این وایت فور سامر

لاو این وایت فور سامر

در سال 2018، ادیشن جدیدی از لاو این وایت سامر برای فصل تابستان معرفی شد. لاو این وایت فور سامر از نت‌های باطراوت ترنج و سیب در نت‌های آغازین استفاده می‌کند و میزان نت‌های گل‌فام و مشک‌اندود را در لایه میانی نسبت به ادیشن اصلی کاهش می‌دهد. البته نت برنج همچنان باقی می‌ماند.

لاو این بلک

لاو این بلک

لاو این بلک برای علاقه‌مندان به نت بنفشه ساخته شده است. آمیزه این عطر از نت غلیظ و پودری بنفشه در کنار نت زنبق و رگه‌هایی از میخک استفاده می‌کند. لاو این بلک درواقع یک عطر غلیظ دیگر را به یاد من می‌آورد: گرلن اینسولنس.

بطری لاو این بلک، در هماهنگی بی‌نظیری با نام این عطر، به رنگ مشکی تیره، غلیظ و زنانه‌ای طراحی شده است و به خانم‌های قدرتمند تقدیم می‌شود. پس لاو این بلک قطعا برای افراد ملایم و محتاط نیست.

اسپرینگ فلاور

اسپرینگ فلاور

اسپرینگ فلاور از عطرهای میوه‌ای و گل‌فام کرید برای زنان است. این عطر معمولی و رایج درواقع یکی از عطرهای با تولید انبوه است که توسط برند کرید ارائه می‌شود.

آمیزه اسپرینگ فلاور با روایح میوه‌ای سیب، خربزه و هلو شروع می‌شود که خیلی زود جایشان را در نت‌های میانی به روایح گل‌فام یاس و گل رز می‌دهند که البته جلوه‌های مشک‌اندود محدودی هم دارند. پس از مدتی، نت یاس به برجستگی ناب و بی‌رقیبی در اسپرینگ فلاور می‌رسد و بر تمامی این عطر سیطره پیدا می‌کند.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از عطرهای کرید استفاده کنید، اسپرینگ فلاور می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد.

آکوا فیورنتینا

آکوا فیورنتینا

آکوا فیورنتینا به یک ادیشن غلیظ‌تر از عطر دولچه گابانا لایت بلو شباهت دارد. نت‌های باطراوت سیب و لیموترش در این عطر به خلق آمیزه‌ای تابستانی و شاداب کمک کرده‌اند که رگه‌هایی از نت سبز سدر و نت زنانه رز را هم دارد.

با این‌که آکوا فیورنتینا اساسا عطر غلیظ‌تری نسبت به لایت بلو است، اما آکوا فیورنتینا از نظر ماندگاری آنقدرها عالی عمل نمی‌کند، درحالی که این ویژگی در میان عطرهای کرید واقعا غیرعادی است.

فلوریسیمو

فلوریسیمو

فلوریسیمو از عطرهای کلاسیک و گل‌فام کرید برای زنان است که شما را به روزهای قدیمی و طلایی هالیوود می‌برد. آمیزه این عطر مثل دسته‌گلی زیبا و سرشار از گل رز، بنفشه، گل مریم و زنبق است که ساختار پایه آن از نت عنبر شکل می‌گیرد. این آمیزه گل‌فام واقعا از آمیزه‌های رایجی نیست که در قرن 21 می‌بینیم. بنابراین فلوریسیمو حال‌وهوایی بسیار سنتی دارد.

مهم‌ترین دلیل به شهرت رسیدن فلوریسیمو هم استفاده گریس کلی (بازیگر مشهور آمریکایی) از این ادکلن است.

فلورز د گاردنیا

فلورز د گاردنیا

فلورز د گاردنیا یکی دیگر از عطرهای کلاسیک و گل‌فام کرید برای زنان است. عطرهای مدرنی که نام گاردنیا و این نت را دارند، معمولا بسیار سبک و شاداب هستند، اما فلورز د گاردنیا از نت‌های گل برف، صمغ گالبانیوم و یاس استفاده می‌کند تا ساختاری سنتی و گل‌فام را به آمیزه خودش اضافه کرده باشد.

صمغ گالبانیوم از نظر من واقعا نت جالبی در این عطر است، چراکه ساختار گل‌فام وحشی آن با انبوهی از جلوه‌های سبز همراه می‌شود. البته من گمان می‌کنم همین ویژگی است که دقیقا مخاطبان فلورز د گاردنیا را به دو دسته مخالف و موافق تبدیل می‌کند. اگر طرفدار عطرهای گل‌فام و سبز باشید، قطعا از فلورز د گاردنیا لذت می‌برید.

فانتزیا د فلورز

فانتزیا د فلورز

فانتزیا د فلورز از عطرهای متمرکز بر نت گل رز با ساختاری غلیظ و غنی است که همزمان با تکامل آمیزه خاصش، ته‌مایه‌هایی از نت‌های زنبق و عنبر را برجسته می‌کند. فانتزیا د فلورز یکی از سنگین‌ترین عطرهای گل‌فام است که در بازار عطرها یافت می‌شود، درحالی که یکی از طولانی‌ترین ماندگاری‌ها را هم دارد.

رویال پرنسس عود

رویال پرنسس عود

رویال پرنسس عود از عطرهای زنانه برند کرید با تمرکز بر نت عود است. نت‌های گل‌فام و زنانه این عطر از بنفشه، رز و زنبق سرشته شده‌اند و با نت غلیظ عود همراه می‌شوند تا بلافاصله عطر رویال پرنسس عود را به یک عطر زنانه تبدیل کنند. نت نعناع هندی در ساختار پایه هم پس از مدتی نمایان می‌شود، درحالی که نت عود در همه مراحل این عطر نمایان و برجسته است. رویال پرنسس عود از عطرهای زنانه سنگین است و ماندگاری زیادی هم دارد.

آنجلیک انسنس

آنجلیک انسنس

ادکلن زنانه آنجلیک انسنس با تمرکز بر نت‌های ادویه‌ای و روایح دودی شکل می‌گیرد که به‌طور انحصاری در بوتیک‌های کرید به فروش می‌رسد. نت‌های دارچین، فلفل و چوب صندل در این عطر با روایح شرقی و دودی همراه می‌شوند تا حسی سرشار از صمیمیت و شبیه به بوی خوراکی‌های جذاب را هم بیافرینند. آنجلیک انسنس دارای غلظت بسیار زیادی است و تمام روز با شما خواهد ماند!


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/womens-creed-perfumes-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟