معرفی 9 ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته

معرفی 9 ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 23 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :انواع عطرهای چوبی1. میسون مارتین مارژیلا بای د فایر پلیس2. ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر3. تام فورد ابنه فیوم4. آمواج ممویر5. لالیک انکر نویر (لالیک مشکی)6. لالیک انکر نویر ال اکستریم7. ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر8. تاور لانستر مموریز 039. بیوفرت لندن 1805 توننر

وقتی که درباره روایح یا نت‌های چوبی صحبت می‌کنیم، معمولا به نت‌هایی اشاره داریم که از ترکیبات چوبی به‌وجود می‌آیند. این مواد و ترکیبات اغلب از چوب درختان گرفته می‌شوند، اما بعضی از بوته‌ها مثل نعناع هندی (پچولی) و بعضی از گیاهان علفی (مثل خس‌خس) هم در همین گروه قرار می‌گیرند. البته بعضی از ریشه‌ها، صمغ‌ها، خزه‌ها، برگ‌ها و علف‌ها نیز که سویه‌های خاکی‌ـ‌زمینی دارند، برای خلق نت‌های چوبی استفاده می‌شوند. نت‌های چوبی معمولا غلیظ و گرم هستند و به‌دلیل وزن آروماتیک خاصشان برای شکل‌بخشی به ساختار پایه یا نت پایانی عطرها به‌کار می‌روند. همین نت‌ها هستند که یک خانواده بویایی خاص را در جهان عطرها با نام «چوبی» پدید می‌آورند، درحالی که معمولا تطبیق‌پذیری بالایی با نت‌های آروماتیک، مرکباتی و گل‌فام (مخصوصا در نت آغازین) دارند. بعضی از نت‌های چوبی مثل چوب گایاک مستقیما برای آفرینش ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته مناسب هستند، درحالی که بعضی از نت‌های چوبی پس از آمیختگی با روایح دودی تغییر می‌کنند و بوی چوب سوخته به خود می‌گیرند.

انواع عطرهای چوبی

عطرهای چوبی پس از ترکیب شدن با نت‌های میوه‌ای، گل‌فام، گیاهی یا ادویه‌ای می‌توانند وارد زیرگروه‌های بویایی مختلفی شوند: چوبی شرقی، چوبی چرمی، چوبی چایپر، چوبی آروماتیک، چوبی گل‌فام، چوبی میوه‌ای و چوبی ادویه‌ای. برای مثال، یک ادکلن چوبی شرقی می‌تواند انبوهی از نت‌های شرقی غلیظ را با نت‌های چوبی مثل نعناع هندی و چوب صندل ترکیب کند. اما عطرهای چوبی چرمی ذاتا خشک‌تر و دودی‌تر هستند، درحالی که این حالت از نت‌های سدر، تنباکو و چوب سوخته شکل می‌گیرد. نت‌های مرکباتی باطراوت هم معمولا برای سبک‌تر کردن جلوه‌های نت‌های میانی به چنین عطرهایی اضافه می‌شوند. علاوه بر این، عطرهای چوبی چایپر نیز معمولا از نت‌های خزه درخت بلوط، کهربا و مرکبات برای خلق جلوه‌های چایپر استفاده می‌کنند. عطرهای چوبی معمولا همه‌کاره هستند و با بیشتر موقعیت‌ها سازگاری دارند، درحالی که این عطرها در گروه عطرهای کلاسیک و پیچیده قرار می‌گیرند. اگر عطرسازی ادکلن‌های چوبی با کیفیت بالا انجام گرفته باشد، قدرت ماندگاری آنها در رده بالایی قرار می‌گیرد و جلوه‌های آروماتیک و ظریف آنها نیز به‌مرور زمان نمایان خواهد شد. اگر شما هم دنبال یک ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته می‌گردید یا اساسا به عطرهای مردانه چوبی علاقه‌مند هستید، در ادامه این مقاله می‌توانید اطلاعات مختلفی درباره چنین نت‌ها و چنین ادکلن‌هایی به‌دست بیاورید.

1. میسون مارتین مارژیلا بای د فایر پلیس

میسون مارتین مارژیلا بای د فایر پلیس

این عطر در گروه بویایی چوبی قرار می‌گیرد و با این‌که می‌تواند یک ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته باشد، اما طوری طراحی شده است که خانم‌های علاقه‌مند به نت‌های چوبی هم بتوانند از آن استفاده کنند. میسون مارتین مارژیلا بای د فایر پلیس به‌عنوان یک ادکلن پاییزی و زمستانی، روایح چوبی را با کمک نت‌های چوب گایاک، سرو کوهی و شاه بلوط می‌آفریند، درحالی که بلسان پرویی و کشمران هم در خلق این نت‌ها نقش دارند. ماندگاری و پخش بوی این عطر در رده بالایی قرار می‌گیرد و درنتیجه بهتر است که در ساعات شب از این عطر استفاده کنید و آن را به یک عطر روزانه و همیشگی تبدیل نکنید.

چوب گایاک به‌عنوان نت چوبی برجسته در این ادکلن، جلوه‌های دودی، سوخته و نسبتا شیرین دارد، درحالی که غلظت و پیچیدگی خاصی به عطرها می‌دهد. ویژگی دیگر چوب گایاک، قدرت خاص آن در تثبیت‌سازی آمیزه عطرهاست که درنهایت ماندگاری عطرها را افزایش می‌دهد. از نت‌های به‌کاررفته در این ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته می‌توان به این موارد اشاره کرد: گل میخک، شکوفه پرتقال و فلفل صورتی در نت آغازین، نت‌های چوب گایاک، سرو کوهی و شاه بلوط در نت میانی، و وانیل، کشمران و بلسان پرویی در نت پایه حضور دارند. میسون مارتین مارژیلا بای د فایر پلیس به‌خوبی روایح شیرین وانیل را با روایح دودی آمیخته می‌کند، درحالی که حس نشستن کنار شومینه یا چوب آتش‌گرفته را هم به شما انتقال می‌دهد.

2. ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر

ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر

ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر به‌عنوان یک ادکلن گرم که برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب است و در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد، یکی از گزینه‌های جذاب برای مردان علاقه‌مند به ادکلن با بوی چوب سوخته محسوب می‌شود، درحالی که این عطر به‌عنوان یک محصول یونی (مشترک میان زنان و مردان) ساخته شده و خانم‌های علاقه‌مند به نت‌های چوبی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. آمیزه این عطر به شیوه‌ای ساخته شده است که شما می‌توانید هم در ساعات روز و هم در ساعات شب از آن استفاده کنید.

آمیزه این ادکلن که از ساختار چندلایه همیشگی پیروی نمی‌کند، با استفاده از نت‌های لوبان، وانیل، درخت بلوط، صمغ درختچه مر، گل ختی و چوب گایاک شکل می‌گیرد. ماندگاری این ادکلن در رده بالایی قرار می‌گیرد، درحالی که پخش بوی آن هم در رده متوسط روبه‌بالا است. پس اگر یک عطر چوبی متفاوت می‌خواهید که سویه‌های چندگانه و چندلایه‌ای داشته باشد، ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر به امتحان کردنش می‌ارزد. در ضمن، ترکیب خاصی که میان نت‌های چوبی و وانیلی شکل می‌گیرد، آکوردهای چوبی و وانیلی برجسته‌ای در این عطر می‌آفریند. شما می‌توانید از ایمجینری اوترز ممویرز آف ای ترسپسر در موقعیت‌های مختلف و با استایل‌های مختلف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی برترین عطر های چوبی معرفی برترین عطر های چوبی

3. تام فورد ابنه فیوم

تام فورد ابنه فیوم

تام فورد ابنه فیوم به‌عنوان یک عطر گرم و پاییزی‌ـ‌زمستانی، در گروه بویایی شرقی و چوبی قرار می‌گیرد. تام فورد ابنه فیوم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آقایان علاقه‌مند به ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته باشد، اما آمیزه آن طوری طراحی شده است که خانم‌های دوستدار نت‌های چوبی هم بتوانند از آن استفاده کنند. انبوهی از نت‌های چوبی و دودی در تام فورد ابنه فیوم به‌کار رفته‌اند که جلوه‌های بسیار متنوع، غلیظ و شگفت‌انگیزی را خلق می‌کنند. نت آغازین این ادکلن با فلفل، روایح دودی، برگ بنفشه و عود پالو سانتو شروع می‌شود، درحالی که نت میانی از رز، چرم، لابدانیوم، پاپیروس و روغن کرچک شکل می‌گیرد. در نت پایه نیز به صمغ گیاهی، چوب گایاک و چوب آبنوس می‌رسیم.

همین ویژگی‌ها به ما نشان می‌دهند که تام فورد ابنه فیوم از نظر قدرت ماندگاری در رده بالایی قرار می‌گیرد، درحالی که پخش بوی مطلوبی هم دارد. با توجه به این‌که تام فورد ابنه فیوم ذاتا عطری غلیظ، سنگین و اسرارآمیز است، بهتر است که در ساعات شب از آن استفاده کنید. آقایانی که اهل سیگار هستند و همواره به استایل‌های رسمی و جدی علاقه دارند، می‌توانند از تام فورد ابنه فیوم به‌عنوان ادکلنی استفاده کنند که تا چند روز روی لباسشان باقی می‌ماند. اگر غلظت و برجستگی روایح دودی و بوی چوب سوخته برای شما خیلی مهم است، پس حتما این ادکلن را امتحان کنید.

4. آمواج ممویر

آمواج ممویر

آمواج ممویر که با غلظت ادو پرفیوم عرضه می‌شود، یکی از عطرهای گرم مردانه است که در بعضی‌ها آن را در گروه بویایی چرمی و بعضی دیگر در گروه بویایی فوژه، آروماتیک و چوبی قرار داده‌اند. البته چنین چیزی عجیب نیست چون آکوردهای آروماتیک، ادویه‌ای باطراوت، چوبی، کهربایی، سبز و دودی به ترتیب در آمیزه آمواج ممویر برجسته هستند.

این ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته که برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب است، روایح نعناع، ریحان و خاراگوش را در نت آغازین جای می‌دهد تا در نت‌های میانی به رز، اسطوخودوس و روایح دودی برسیم. در نت پایه نیز با انبوهی از نت‌های شگفت‌انگیز مواجه می‌شویم که جلوه منحصربه‌فرد و ویژه‌ای به آمواج ممویر می‌بخشند: مشک، کهربا، وانیل، خزه درخت بلوط، خس‌خس، چوب صندل سفید، چرم، تنباکو و چوب گایاک. همین تراکم و تعدد نت‌ها را در ساختار پایه نشان می‌دهد که ماندگاری و پخش بوی آمواج ممویر در محدوده بالایی قرار می‌گیرد.

اگر به ادکلن‌های مردانه متفاوت و بسیار خاص علاقه دارید، درحالی که می‌خواهید عطرامضای شما هم جلوه‌ای هنرمندانه داشته باشد، پس حتما آمواج ممویر را امتحان کنید. این عطر پیچیده که جلوه‌های قدرتمند و ظریف را با همدیگر ترکیب می‌کند، در هر بار استفاده می‌تواند سویه‌های تازه‌ای از خودش را نشان بدهد. به همین دلیل است که ناگهان سویه‌های آروماتیک و ادویه‌ای جایشان را به سویه‌های چوبی، دودی و سوخته می‌دهند. مجموعه این ویژگی‌ها باعث شده است که آمواج ممویر به عطری همه‌کاره و مناسب برای هر موقعیت و استایل تبدیل شود.

5. لالیک انکر نویر (لالیک مشکی)

لالیک انکر نویر (لالیک مشکی)

لالیک انکر نویر که از عطرهای چوبی قدیمی و محبوب در ایران است، در گروه چوبی و آروماتیک قرار می‌گیرد، درحالی که سرشت گرمی دارد و برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب است. به‌طور کلی با 4 آکورد خاص در لالیک انکر نویر مواجه می‌شویم، یعنی آکوردهای چوبی، آروماتیک، خاکی‌ـ‌زمینی و مشک‌فام. این آکوردها نیز با استفاده از نت سرو در لایه آغازین، نت خس‌خس در لایه میانی و روایح چوب کشمیر و مشک در نت پایه خلق می‌شوند.

اگر تولیدات اصلی و قدیمی لالیک انکر نویر را پیدا کنید، می‌توانید مطمئن باشید که قدرت ماندگاری و پخش بوی این ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته در رده بالایی قرار می‌گیرد. لالیک انکر نویر اصلی و قدیمی ذاتا عطری غلیظ و اسرارآمیز است که جلوه‌ای متفاوت و غیرمعمول به استایل شما می‌بخشد، درحالی که سویه‌های باکلاس و پیچیده‌ای هم دارد. لالیک انکر نویر می‌تواند ادکلن مناسبی برای استفاده روزانه یا استفاده در ساعات شامگاهی و شب باشد. بعضی افراد این ادکلن را گزینه‌ مناسبی برای محل کار و ادارات توصیف کرده‌اند. پس اگر شما هم به ادکلن‌های مردانه تلخ و چوبی علاقه دارید، می‌توانید عطر اصلی و قدیمی لالیک انکر نویر را امتحان کنید.

6. لالیک انکر نویر ال اکستریم

لالیک انکر نویر ال اکستریم

لالیک انکر نویر ال اکستریم به‌عنوان یک ادکلن گرم و مردانه در گروه بویایی چوبی آروماتیک قرار می‌گیرد، درحالی که با غلظت ادو پرفیوم تولید می‌شود. بنابراین واضح است که با یک ادکلن مردانه پاییزی و زمستانی مواجه هستیم که می‌تواند توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. نت آغازین لالیک انکر نویر ال اکستریم از ترنج، سرو و لامی شکل می‌گیرد تا در نت میانی به خس‌خس، ریشه زنبق و روایح دودی برسیم. نت پایانی هم از لوبان، نعناع هندی و چوب صندل سفید شکل می‌گیرد. همین نت‌ها هستند که آکوردهای چوبی، آروماتیک، کهربایی، ادویه‌ای گرم، بالزامیک، خاکی‌ـ‌زمینی، دودی و ادویه‌ای باطراوت را می‌آفرینند.

اگر به نت خس‌خس علاقه دارید، لالیک انکر نویر ال اکستریم از نت‌های غلیظ و باکیفیت این ماده گران‌قیمت با قیمت اقتصادی استفاده می‌کند. سرشت مردانه و غلیظ لالیک انکر نویر ال اکستریم هم که شروع دودی خاصی را می‌آفریند، جذابیت‌های خاصی به آن می‌دهد. لالیک انکر نویر ال اکستریم ترکیب درخشانی و دلپذیری را میان روایح دودی و خس‌خس به‌وجود می‌آورد که در هر عطری تکرار نمی‌شود، درحالی که هاله‌ای سرشار از اعتمادبه‌نفس و اطمینان به شخصیت شما می‌بخشد.

7. ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر

ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر

ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر به‌عنوان یکی عطر یونی در گروه بویایی چوبی و آروماتیک قرار می‌گیرد. آمیزه ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر از ساختار کلاسیک و سه‌لایه شکل نمی‌گیرد، بلکه ترکیب ویژه‌ای را میان نت‌های کمیاب یا خاص می‌آفریند: هل، لابدانیوم، سرو، میوه‌های جنگلی، سنبل هندی و کبریت سوخته. همین نت‌ها به ما نشان می‌دهند که اگر به بوی چوب سوخته علاقه داشته باشیم، ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر می‌تواند به یک ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته برای ما تبدیل شود.

سرشت اسرارآمیز و تاریک این ادکلن، هاله‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت به آن می‌بخشد، درحالی که نت‌های درون آن طوری با همدیگر آمیخته شده‌اند که به‌وضوح می‌توانید آنها را احساس کنید و تشخیص بدهید. ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر از بهترین ادکلن‌های برای شب‌های زمستانی سرد است، درحالی که می‌تواند یک عطرامضای شگفت‌انگیز برای شما باشد. قدرت ماندگاری این ادکلن در رده بالا قرار می‌گیرد، درحالی که پخش بوی آن هم در رده متوسط روبه‌بالا جای دارد. ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر به‌مرور زمان خودشان را نشان می‌دهند و با این‌که این ادکلن ساختار کلاسیک ندارد، اما آکوردهای چوبی، آروماتیک و دودی غلیظی را می‌آفریند. غظت سویه‌های دودی و سوخته در ایمجینری اوترز ای سیتی ان فایر باعث شده‌اند که این عطر به گزینه‌ای برای افراد خاص‌پسند و متفاوت تبدیل شود.

8. تاور لانستر مموریز 03

تاور لانستر مموریز 03

این بار با یک ادکلن چوبی و چایپر مواجه هستیم که جلوه‌های چوبی خاصش را با استفاده از خس‌خس‌، چوب صندل سفید و صمغ درخته مر می‌سازد. این نت‌ها در لایه پایانی حضور دارند و با دانه تونکا ‌آمیخته می‌شوند. در نت میانی هم به چرم، یاس و لابدانیوم می‌رسیم، درحالی که شمعدانی، سالویا اسکلاریا و تخم هویج در نت آغازین جای گرفته‌اند. شکل‌گیری آکوردهای کهربایی، آروماتیک، چرمی، چوبی، ادویه‌ای گرم، حیوانی و بالزامیک به ما می‌گویند که تاور لانستر مموریز 03 قطعا گزینه‌ای جذاب و متفاوت برای فصل‌های پاییز و زمستان خواهد بود.

سویه‌های اسرارآمیز و خاکی‌ـ‌زمینی نهفته در تاور لانستر مموریز 03 باعث شده‌اند که عملکرد قدرتمند این ادکلن به سطح متفاوتی برسد. وقتی که حالت دودی این ادکلن در دقایق اولیه فرومی‌نشیند، تازه جنبه‌های چایپر آن نمایان می‌شوند. اگر پخش بو و ماندگاری ادکلن‌های دارای نت‌های چوبی برای شما خیلی مهم است، پس باید بدانید که تاور لانستر مموریز 03 از این نظر واقعا قدرتمند عمل می‌کند و تا به امروز نمرات بسیار بالایی را در سایت‌های معتبر مختلف کسب کرده است. در ضمن، تاور لانستر مموریز 03 به‌عنوان یک عطر یونی (مشترک میان مردان و زنان) طراحی شده است و درنتیجه با این‌که گزینه‌ای عالی برای مردان علاقه‌مند به ادکلن مردانه با بوی چوب محسوب می شود، خانم‌های علاقه‌مند به نت‌های چوبی و چایپر هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

9. بیوفرت لندن 1805 توننر

بیوفرت لندن 1805 توننر

این ادکلن جذاب که به‌طور مشترک برای مردان و زنان طراحی شده است، طبع گرمی دارد و در گروه بویایی چوبی قرار می‌گیرد. چیزی که بیوفرت لندن 1805 توننر را به‌عنوان یک ادکلن چوبی از دیگر گزینه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از نت‌های آب دریا و برندی در نت میانی آن است. تصور کنید که نت آغازین این ادکلن با روایح دودی خاص، باروت و لیموترش سبز شکل می‌گیرد، درحالی که بعد به برندی و آب دریا می‌رسیم تا سرانجام کهربا، سدر و درخت نراد در نت پایه ظاهر شوند. آکوردهای بیوفرت لندن 1805 توننر هم کلاسیک هستند و ساختار ساده‌ای دارند: دودی، چوبی، آروماتیک، دریایی و مرکباتی.

بیوفرت لندن 1805 توننر از گزینه‌های خاص و جذاب برای فصل‌های پاییز و زمستان است که قدرت ماندگاری و پخش بوی بالایی دارد. بوی چوب سوخته در این ادکلن با استفاده از سویه‌های بسیار واقع‌گرایانه خلق شده است، درحالی که عملکرد کلی عطر در رده بالاتر از متوسط قرار می‌گیرد. آقایانی که شخصیت ماجراجو و اهل ریسک کردن دارند، حتما از جلوه‌های خشک، دودی و نمکی آن لذت خواهند برد. بیوفرت لندن 1805 توننر می‌تواند یک ادکلن بی‌نظیر برای پیاده‌روی در صبح‌های سرد باشد، درحالی که شب‌های سرد سال را هم به شب‌هایی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟