اس جی 79 اس تی اچ ال ام

اس جی 79 اس تی اچ ال ام

محور فعالیت : عطرسازی
کشور : سوئد
تعداد محصول : 12

عطر زیبا ــ هنر زیبا

نوعی برتر از عکس‌برداری وجود دارد که مرزهای بین نقاشی و عکاسی را محو می‌کند. دیوید به‌عنوان یک عکاس سرشار از کنجکاوی و شور، آثار هنری پویایی را بدون محدودیت برای چشم‌های نظاره‌گران می‌آفریند.

نام برند «اس جی 79 اس تی اچ ال ام» ساده است و انگار که به آدرس خاصی اشاره دارد؛ آدرس مکانی که در آن ایده‌ها و عطرها خلق می‌شوند. عطرهایی بدون محدودیت برای سازگاری با مُدهای روز، سبک زندگی و برندهای چندملیتی مختلف. دقیقا همان عطرهای عالی و نابی که برای کاوشگری و لذت‌جویی ساخته می‌شوند.

درباره اس جی 79 اس تی اچ ال ام ــ

اس جی 79 اس تی اچ ال ام طیف درحال گسترشی از عطرها دارد که توسط روملا در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این طیف براساس عکس‌برداری دیوید (عکس‌بردار و هنرمند معروف) شکل می‌گیرد. عطرهای جدیدی هم مرتبا به این کالکشن اضافه می‌شوند تا شما بتوانید عطر محبوب و سازگار با سلیقه شخصی خودتان را پیدا کنید!

عطرها تا حد زیادی به سلیقه و ذائقه شخصی، تفسیرهای شما، خاطرات و تداعی‌های شما ربط دارند ــ درست مثل عکاسی در سطح هنرهای زیبا. اس جی 79 اس تی اچ ال ام درواقع آدرس همان مکانی است که ایده چنین عطرهایی در آن زاده شد ــ سیبله‌گاتان ۷۹ در استکهلم.

وقتی که روملا عکس‌های دیوید را دید، این عکس‌های زیبا و گیرا به جرقه‌های الهام‌بخش تبدیل شدند ــ برای آفرینش عطرهای عالی و زیبایی که می‌توانند همان فضای هنری و همان امکانات تفسیری را به‌وجود بیاورند؛ عطرهایی که نیازمند تامل‌ورزی و شجاعت گیرنده هستند و به صاحبش فرصت می‌دهند که تداعی‌های شخصی خودش را در ارتباط با آنها بسازد. عطرهای اس جی 79 اس تی اچ ال ام براساس همکاری با کمپانی ژیوادان و مانه ساخته شده‌اند ــ دو خانه عطرسازی بسیار مشهور و خاص در فرانسه. بسته‌بندی‌ها و بطری‌ها نیز زیبایی شیک و خاصی دارند، به‌طوری که آنچه به چشم می‌آید را با تجربه شما از بوی عطرها همراه می‌سازد.

بسیاری از تصاویری که به پایه و اساسی برای ساختن عطرهای اس جی 79 اس تی اچ ال ام تبدیل می‌شوند، بازتابی از چهره‌های مختلف استکهلم هستند. مانند تضادهای چشمگیر بین ساختمان‌های سنگی مستحکم و با رنگ‌های روشن‌نما، این عطرها نیز با عناصر و ترکیباتی ساخته شده‌اند که در تقابل با همدیگر به نوعی هارمونی و تضاد هنری می‌رسند. گل‌ها و گیاهان دیگر نیز همیشه در خلق عطرها حضور دارند، درحالی که در تصاویر هنری دیوید هم یکی از عناصر کلیدی و مهم به‌شمار می‌روند.

دیوید برای تعدادی از جدیدترین عطرهای اس جی 79 اس تی اچ ال ام از ویژگی‌های خاص دوربینش برای دگرگون‌سازی گیاه به یک موجود کاملا آزاد، شناور و درخشان استفاده کرده است. عکس‌های او ــ به‌جای این‌که یک گل را به تصویر بکشند ــ به دانه‌ و بذری تبدیل شده‌اند تا عطرسازان ما آن را برای تبدیل شدن به یک عطر منحصربه‌فرد پرورش بدهند.

ترکیب عکاسی و عطرسازی شاید در ابتدا غیرقابل‌قبول به نظر برسد، اما درواقع این دو هنر درهم‌تنیدگی نزدیکی با همدیگر دارند. همان‌طور که یک عکس می‌تواند خاطره یک عطر را تداعی کند، یک عطر هم می‌تواند تصاویری را در ذهن شما بیافریند. تاثیرات حسی دوسویه می‌تواند در مقابل همدیگر قرار بگیرند و این‌گونه است که پیدایش عطرهای اس جی 79 اس تی اچ ال ام درنهایت یک پُل تازه و نو را میان این دو جهان خلق می‌کند.

طراحان عطرهای ما به‌سادگی با عکس‌های دیوید شروع می‌کنند و سپس این تصاویر را به آکورد عطرها تبدیل می‌سازند؛ عطرهایی با نت آغازین، میانی و پایه که در جهانی نامرئی توانسته‌اند به بازتابی آینه‌گون از تصاویر ثبت‌شده تبدیل شوند ــ یک آفرینش هنری به سخنگوی یک آفرینش هنری دیگر تبدیل می‌شود. نتیجه بر عهده هر فردی است که این آثار هنری را تفسیر می‌کند. شاید تداعی‌های شما با تداعی‌های دیوید یا هر کدام از عطرسازان ما کاملا متفاوت باشند، درحالی که عطرسازان قطعا بخشی از وجود خودشان را درون هر آمیزه‌ای از عطرها باقی گذاشته‌اند.

ایده تاسیس اس جی 79 اس تی اچ ال ام به یک کمپانی سوئدی با نام روملا تعلق دارد که یکی از کمپانی‌های قدیمی در صنعت عطرسازی است. روملا قبلا کالکشنی از عطرها را برای برندهای معروفی مانند گانت، بیورن بورگ، سالمینگ و لگزینگتون ساخته است. اس جی 79 اس تی اچ ال ام درواقع اولین مجموعه از عطرهایی است که خود روملا با برند خودش تولید می‌کند و کاملا هم در سوئد تولید و بسته‌بندی می‌شود. همین تولید ملی باعث افتخار روملا شده است.

درباره دیوید ــ

دیوید یکی از آن عکاسانی است که با موفقیت چشمانش را هم به موضوع‌های جلوی دروبین و همچنین خود عکاسی به‌عنوان یک مدیوم هنری دوخته است. او با تیزبینی فکری، احساساتی بودن و برخورداری از قدرت حسی عالی نسبت به تصاویر و اشکال همواره عکس‌هایی عالی را ثبت می‌کند؛ عکس‌هایی که در آنها ادراکات تثبیت‌شده درمورد ژانرها و روابط بین جلوه‌های بیان به‌خوبی به حرکت‌های درون تصویر اضافه می‌شوند.

دیوید از جنبه‌های مختلفی از مرزهای تعریف‌شده عبور می‌کند. او پیش از این با نمایشگاه «هیچ‌کس مرا دوست ندارد» در تالار هنری لیلیه‌والچز در استکهلم ۱۹۷۳ با ایده‌هال مستندسازی مرسوم و رایج در آن روزگار مخالفت کرده بود و ادعای خودش مبنی بر مطرح کردن عکاسی به‌عنوان یک مدیوم هنری را پیش کشیده بود. او یکی از کسانی است که زودتر از همه فرمت نگاتیو بزرگ را آزمایش کردند و با برپاسازی نمایشگاهی با عنوان Rost at the Fotografiska museum در موزه مدرن ۱۹۸۳ صحنه عکاسی سوئد را تکان دادند.

توانایی استفاده از عکاسی برای تبدیل‌سازی چیزهای نادیده‌ گرفته‌شده به تصاویر و چیزهای مورد انتظار درواقع یکی از ویژگی‌های دیوید است. همان چیزی که امروزه مجموعه کلاسیک Arbetsnamn Skulptur (۱۹۹۱) را تعریف می‌کند.

دیوید به شیوه‌ای رادیکال و با اغواگری زیبایی‌شناختی، محدوده‌های بین نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی را با همدیگر ترکیب می‌سازد و این محدوده‌ها را محو می‌کند. او با شیوه‌ای رهایی‌بخش موفق شده است که جدایی بین کوشش‌های مدرن برای دستیابی به خلوص و ایده‌آل پست‌مدرن برای پیوندسازی فراگیر را کم‌رنگ کند.

اشتیاق و کنجکاوی درواقع نیروهای محرکه دیوید هستند و دامنه آثار او هم کمتر از پنج دهه نیست. مجموعه‌های گسترده‌تری هم وجود دارند که خصوصیات بصری و مفهومی را با یکدیگر همراه می‌کنند. نوع بینش و عکاسی در کانون این مجموعه‌ها قرار دارند و به‌رغم تفاوت‌ها نیز زمینه‌ای را شکل می‌دهند که در آن جدیدترین و قدیمی‌ترین آثار با همدیگر ترکیب می‌شوند. گاهی اوقات هم این آثار کاملا مستقل هستند و ساختاری ابتکاری دارند، مثل مجموعه‌ای از تصاویر سلاح‌ها یا صفحات تلویزیونی که سوسو می‌زنند یا فعالیت برای مجلات فشن ژاپنی یا کمپانی‌های خودروسازی. در سال ۲۰۰۴ بود که دیوید توانست جایزه بزرگ هیئت هنری را به‌خاطر فعالیت‌های هنری خود و اهمیت آثارش در عصر معاصر به‌دست بیاورد.

اس جی 79 اس تی اچ ال ام
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟