🄼🄾🄽🄰 🄼🄾🄽🄰
59
1401/06/29

پیشنهاد شما برای رایحه ی تلخ جذاب زنانه چیست؟

با سلام به همه ی دوستان گلم.

تصمیم گرفته ام پاییز و زمستان امسال ، خودم را مهمان رایحه ای تلخ کنم ، البته باید قبلش یکمی روی اخلاق و رفتارم کار کنم تا یکمی

جدی تر باشم، یکمی هم جلوی آیینه اخم کردن تمرین کنم  تا حداقل عطر تلخ بهم بیاد😅😊 ولی خب بدجوری دلم میخواد یه عطر تلخ خیلی خوب هم داشته باشم.

  البته عطر تلخ و شیرین مثل آنجئو دمون و چندتای دیگه داشتم. ولی تلخ مطلق نه. حالا از شما عزیزانم تمنا دارم اگر عطری می‌شناسید که رایحه ی تلخ جذابی داره ، بهم معرفی کنید.

با تشکر❣

در پاسخ به Maary :

سلام منا جان دوست داشتنی...به جز موارد خوبی که دوستان اشاره کردند این عطر رو هم اگه تست نکردی قبلا، امتحان کن

Nuit Noor #الیه ساب نویت نور Nuit Noor 

سلام بر ماری جانِ جانان💋

عجب گوهری معرفی کردی نازنین. اتفاقا داخل لیستم بود.

ولی با معرفی شما حتما در لیست،  جزء صدرنشینها خواهدشد👌🏼

 خیلی دوستتون دارماااا خانم خانمها💕

خیلی از مهربانیت ممنونم بانوجان❣

 

alireza  xx alireza xx
1401/06/31
در پاسخ به 🄼🄾🄽🄰 :

درود دوباره
جناب علیرضای عزیز ،زدید به هدف
جدا از این سوال ، قبلا در مورد عطرهای غمگین سوالی داشتم که عزیزان دیگری با مهر ،پاسخ گفته بودند .
الان که شما در مورد عطر الین و تام فورد نویر و غم پنهانشون گفتید ، مطمئن شدم که اشتباه نمیکنم.
لایک طلایی 👍🏼🌟دقیقا عطر الین و تام فورد نویر هم ، خیلی واضح این حس را برای من دارند .
در مورد تست عطر هم روش خیلی خوبی یادم دادید ، ممنونم
خودم هم  اصلا برای خرید عطر عجله نمیکنم و حداقل برای تصمیم گیری در مورد رایحه و پرفورمنس ۲ یا ۳ روز، زمان  میذارم.
این روش شما میتونه در مرحله ی اول( آنالیز رایحه) بسیار مفید باشه. ممنونم.

تام فورد وایت سود هم با افتخار در لیست تست قرار گرفت.
راستی مشتاق شدم بیشتر در مورد عطرسازی شما بدانم. یعنی خود اسانس گیری میکنید و عطرسازی میکنید؟  یا با اسانس ها ، نت سازی میکنید؟  یا با ترکیب عطرها ، عطر جدیدی خلق میکنید؟!🤔
مغزم درد گرفت:))  خیلی سخت شد😵🥴

درود خانوم مونا 🙏

بله دقیقا منم از الین و تامفورد ناخوداگاه حس غم میگیرم .

در  مورد عطرسازی : اول اینکه اسانس گیری کار خیلی سخت است و نیاز به سالها تجربه ، اموزش اکادمیک ، دستگاه و مواد خام دارد ، بعنوان مثال برای اسانس گیری ابسولوتِ گل رز نیاز به دستگاهی داریم که در ایران فقط یکی موجوده و اونم در اختیار وزارت کشاورزی و در خراسان شمالی است که باهاش گل رز را طی پروسه ای تبدیل به موم و بعد اون موم را میفروشن ، موم یا کانکریتِ رز را برندهای عطرساز و یا شرکتهای داروساز میخرن ،میارن و در دمای لابراتوار در اتانول حل ، فیلتراسیون و روغنی غلیظ ازش بدست میارن که به ابسولوتِ رز معروف است ( برای گرفتن یک کیلوگرم ابسولوت رز بیش ۳ هزار کیلوگرم گلبرگ نیاز داریم ) ، روش دیگه تقطیر میباشد ، در این روش هم برای گرفتن یک کیلو گرم  اسانس به چند تن گلبرگ نیاز داریم ، اخوی بنده کمتر از پانصد گرم روغن otto رز را گرفت و برای این مقدار یه نیسان گلبرگ مصرف کرد😊 ، اسانسی که با روش تقطیر بدست می آید کیفیت ابسولوت را ندارد چون بخشی از مولکولهای بویایی در برخورد با اب از بین میرن . اینو گفتم که در جریان باشید اسانس گیری واقعا سخته ، اسانس مرغوب نیاز به دستگاههایی دارد که در ایزان نداریم، همچنین مواد خام زیادی لازم هست و و و .

در عطرسازی حتی برندهای سرشناس فرانسوی،  مواد اولیه یا همون اسنشیال اویل ها که ما بهش رومتریال میگیم  را میخرن ، این تصور که مثلا برند کرید خودش صفر تا صد مواد اولیه اش را اسانس گیری میکند اشتباه و بیشتر داستان سازی ست ، این برندها یه بخش کوچک و نهایت ۱۰٪ را خودشان اسانس گیری میکنند که خیلیم روش مانور میدن و ۹۰٪ را از کمپانی های تولید کننده مواد اولیه میخرن ، معتبرترین کمپانی ها 👈ای اف اف ، فیرمنیخ ، روبرته ، سیمرایز ، جیودان ، سی پی ال آروماس ، تاکاساگو و اس اف ای می باشند که پنج تای اول ناظرین ایفرا هستند .
حتی برندی مانند اورتوپاریسی و اغلب نیش ها ، ۱۰۰ درصد مواد اولیه شان را از روبرته و امثالهم میخرن .

اصلا طیف وسیعی از مواد اولیه به روش طبیعی قابل اسانس گیری نیستند مثل سوسن ، موگه ، سیب ، هلو ، یاس بنفش ، نارگیل ، موز ، کهربا ، گیلاس و.......... ، یه سری عناصر هم مانند سیوت ، مشک ختن و... بخاطره ممنوعیت های ایفرا با نمونه های سنتز جایگزین شدن ، اسانس اینموارد به روش سنتز بدست میاد که نیاز به لابراتوار و متخصصین شیمی عطر دارد که این در اختیار کمپانی های مذکور است . 
 بنده و داداشم چند مرحله اسانس گیری کردیم که بیشتر جنبه تحقیقاتی داشت و چرا دروغ بگم ما رومتریالها را از روبرته فرانسه ، دالبرگ المان و سی پی ال انگلیس تهیه میکنیم .
چیزی که در ایران به اسم عطرسازی میبینیم در واقع عطرسازی با ادغامِ تک نت ها و خلق رایحه نیست بلکه تولیدات فاین فرگرانس است که بازطراحی از عطرهای روز دنیاست ، روند تولید را مثال میزنم👈 برای اینکار شرکتی مثل اجمل به شارابوت فرانسه سفارش میدهد که براش از کوکوشنل بازطراحی بزند ، کمپانی شارابوت ( زیر مجموعه روبرته ) ، کوکوشنل اورجینال را توسط دستگاه جی سی مس آنالیز و ۹۹٪ فرمولش را بدست میاره بعد طبق اون آنالیز و بر اساس قیمت و کد درخواستیِ اجمل میاد و بازطراحی میزند ، اینکه اون بازطراحی چقدر به اورجینال شبیه باشد بستگی به کد درخواست دارد ، ۹۹٪ شرکتی ها  بازطراحی گریدِ  h یا ehرا درخواست میکنند که ما بهش بازطراحی ارزان سازی شده میگیم.
آیا امکانش هست بازطراحی زده بشه که با اورجینال ۹۸٪ شباهت داشته باشد ؟ جواب بله هست ، به این بازطراحی گریدِ سِینت کوالیتی و بدون محدودیت میگن که میتونم بگم با اورجینال مو نمیزنه چون بازطراحی با همون مواد اولیه ای که در نمونه اورج بکار رفته صورت میگیره ، این گرید خیلی گرون در میاد و هیچ شرکتی چنین کدی را درخواست نمیکند .


[EDITED] 1401/06/31 22:45
alireza  xx alireza xx
1401/06/31
در پاسخ به 🄼🄾🄽🄰 :

درود دوباره
جناب علیرضای عزیز ،زدید به هدف
جدا از این سوال ، قبلا در مورد عطرهای غمگین سوالی داشتم که عزیزان دیگری با مهر ،پاسخ گفته بودند .
الان که شما در مورد عطر الین و تام فورد نویر و غم پنهانشون گفتید ، مطمئن شدم که اشتباه نمیکنم.
لایک طلایی 👍🏼🌟دقیقا عطر الین و تام فورد نویر هم ، خیلی واضح این حس را برای من دارند .
در مورد تست عطر هم روش خیلی خوبی یادم دادید ، ممنونم
خودم هم  اصلا برای خرید عطر عجله نمیکنم و حداقل برای تصمیم گیری در مورد رایحه و پرفورمنس ۲ یا ۳ روز، زمان  میذارم.
این روش شما میتونه در مرحله ی اول( آنالیز رایحه) بسیار مفید باشه. ممنونم.

تام فورد وایت سود هم با افتخار در لیست تست قرار گرفت.
راستی مشتاق شدم بیشتر در مورد عطرسازی شما بدانم. یعنی خود اسانس گیری میکنید و عطرسازی میکنید؟  یا با اسانس ها ، نت سازی میکنید؟  یا با ترکیب عطرها ، عطر جدیدی خلق میکنید؟!🤔
مغزم درد گرفت:))  خیلی سخت شد😵🥴

شرمنده خانوم مونا چون متن طولانی میشه طی دو مرحله به اشتراک میزارم .

ادامه تولید فاین : سپس کمپانی شارابوت بازطراحی کوکوشنل را در قالب اسانس خالص برای اجمل ارسال میکند ، اجمل اسانس را فرموله و با اتانول  و... رقیق ، فریز ، ایج و در انتها به  اسم رین دراپس در شیشه ای متفاوت عرضه میکند ( این پروسه تولید شرکتهای اماراتی و ایرانی بود که بهشون فاین میگیم ، ایا  فاین فرگرانس فقط در ایزان تولید میشه خیر در سراسر دنیا و حتی اروپا فاین تولید و عرضه میشه) ، مشکلی که اغلب شرکتهای ایرانی دارند : استفاده از اسانس ترک یا چینی ، عدم تخصص در رقیق سازی و استفاده بی رویه از استابلایزرها به منظور بالابردن پرفورمنس - بالانس نبودن پایه اتانول و اب دی یونایزد و...که محصول نهایی را ناسالم و شدیدا بی کیفیت میکند .

بنده با چند شرکت همکاری دارم و به جرات میتونم بگم بعضیاشون از اجمل  و رساسی کیفیت خیلی بهتری ارائه میدهند .
یکی از مجموعه های که باهاش همکاری دارم اولین حلال استاندارد عطرسازی داخلی را تولید کرده که از ترکیب الکل نیشکر سه بار بی بو و فیلتر شده ، جوجوبا ، استابلایزر و ... تولید شده ، اغلبِ شرکتهای بادی اسپلش و عطرسازی ایرانی که دوستان تصور میکنند تولید ترکیه و امارات هستند از همین حلال استفاده میکنند .
اما بنده فقط در لاین فاین فرگرانس فعال نیستم و با اخوی در حال برندسازی هستیم و انشالله در سال پیش رو بتونیم افتتاح کنیم ( منظور از برندسازی ، طراحی و خلق عطر با ادغام تک نت های رومتریالِ فرانسوی و انگلیسی هست ، این با فاین که بازطراحی است زمین تا اسمان تفاوت دارد) ، در حال طراحی چند نمونه هستیم که یک موردش اماده شده ، الباقی فعلا کار دارند ، برخی از دوستان عطرافشانی که در اینستا با بنده ارتباط دارند یکی دو مورد را تست کردند .
ایکاش دورهمی  برگزار میشد که شما دوستان تست میکردید ،خیلی برام مهمه که نظرات را بدانم .
در مورد محصولات فاین فرگرانس (بازطراحی) و عطرهای خلق شده با رومتریال ها هرسوالی شما یا دوستان دارید بپرسید لطفا .


[EDITED] 1401/06/31 22:45
در پاسخ به alireza xx :

درود خانوم مونا 🙏

بله دقیقا منم از الین و تامفورد ناخوداگاه حس غم میگیرم .

در  مورد عطرسازی : اول اینکه اسانس گیری کار خیلی سخت است و نیاز به سالها تجربه ، اموزش اکادمیک ، دستگاه و مواد خام دارد ، بعنوان مثال برای اسانس گیری ابسولوتِ گل رز نیاز به دستگاهی داریم که در ایران فقط یکی موجوده و اونم در اختیار وزارت کشاورزی و در خراسان شمالی است که باهاش گل رز را طی پروسه ای تبدیل به موم و بعد اون موم را میفروشن ، موم یا کانکریتِ رز را برندهای عطرساز و یا شرکتهای داروساز میخرن ،میارن و در دمای لابراتوار در اتانول حل ، فیلتراسیون و روغنی غلیظ ازش بدست میارن که به ابسولوتِ رز معروف است ( برای گرفتن یک کیلوگرم ابسولوت رز بیش ۳ هزار کیلوگرم گلبرگ نیاز داریم ) ، روش دیگه تقطیر میباشد ، در این روش هم برای گرفتن یک کیلو گرم  اسانس به چند تن گلبرگ نیاز داریم ، اخوی بنده کمتر از پانصد گرم روغن otto رز را گرفت و برای این مقدار یه نیسان گلبرگ مصرف کرد😊 ، اسانسی که با روش تقطیر بدست می آید کیفیت ابسولوت را ندارد چون بخشی از مولکولهای بویایی در برخورد با اب از بین میرن . اینو گفتم که در جریان باشید اسانس گیری واقعا سخته ، اسانس مرغوب نیاز به دستگاههایی دارد که در ایزان نداریم، همچنین مواد خام زیادی لازم هست و و و .

در عطرسازی حتی برندهای سرشناس فرانسوی،  مواد اولیه یا همون اسنشیال اویل ها که ما بهش رومتریال میگیم  را میخرن ، این تصور که مثلا برند کرید خودش صفر تا صد مواد اولیه اش را اسانس گیری میکند اشتباه و بیشتر داستان سازی ست ، این برندها یه بخش کوچک و نهایت ۱۰٪ را خودشان اسانس گیری میکنند که خیلیم روش مانور میدن و ۹۰٪ را از کمپانی های تولید کننده مواد اولیه میخرن ، معتبرترین کمپانی ها 👈ای اف اف ، فیرمنیخ ، روبرته ، سیمرایز ، جیودان ، سی پی ال آروماس ، تاکاساگو و اس اف ای می باشند که پنج تای اول ناظرین ایفرا هستند .
حتی برندی مانند اورتوپاریسی و اغلب نیش ها ، ۱۰۰ درصد مواد اولیه شان را از روبرته و امثالهم میخرن .

اصلا طیف وسیعی از مواد اولیه به روش طبیعی قابل اسانس گیری نیستند مثل سوسن ، موگه ، سیب ، هلو ، یاس بنفش ، نارگیل ، موز ، کهربا ، گیلاس و.......... ، یه سری عناصر هم مانند سیوت ، مشک ختن و... بخاطره ممنوعیت های ایفرا با نمونه های سنتز جایگزین شدن ، اسانس اینموارد به روش سنتز بدست میاد که نیاز به لابراتوار و متخصصین شیمی عطر دارد که این در اختیار کمپانی های مذکور است . 
 بنده و داداشم چند مرحله اسانس گیری کردیم که بیشتر جنبه تحقیقاتی داشت و چرا دروغ بگم ما رومتریالها را از روبرته فرانسه ، دالبرگ المان و سی پی ال انگلیس تهیه میکنیم .
چیزی که در ایران به اسم عطرسازی میبینیم در واقع عطرسازی با ادغامِ تک نت ها و خلق رایحه نیست بلکه تولیدات فاین فرگرانس است که بازطراحی از عطرهای روز دنیاست ، روند تولید را مثال میزنم👈 برای اینکار شرکتی مثل اجمل به شارابوت فرانسه سفارش میدهد که براش از کوکوشنل بازطراحی بزند ، کمپانی شارابوت ( زیر مجموعه روبرته ) ، کوکوشنل اورجینال را توسط دستگاه جی سی مس آنالیز و ۹۹٪ فرمولش را بدست میاره بعد طبق اون آنالیز و بر اساس قیمت و کد درخواستیِ اجمل میاد و بازطراحی میزند ، اینکه اون بازطراحی چقدر به اورجینال شبیه باشد بستگی به کد درخواست دارد ، ۹۹٪ شرکتی ها  بازطراحی گریدِ  h یا ehرا درخواست میکنند که ما بهش بازطراحی ارزان سازی شده میگیم.
آیا امکانش هست بازطراحی زده بشه که با اورجینال ۹۸٪ شباهت داشته باشد ؟ جواب بله هست ، به این بازطراحی گریدِ سِینت کوالیتی و بدون محدودیت میگن که میتونم بگم با اورجینال مو نمیزنه چون بازطراحی با همون مواد اولیه ای که در نمونه اورج بکار رفته صورت میگیره ، این گرید خیلی گرون در میاد و هیچ شرکتی چنین کدی را درخواست نمیکند .

با این اوصاف چقدر حرفه ی جذاب و سختی دارید شما!!

چقدر امروز به لطف شما مطالب جدیدی یاد گرفتم . زنده باد👌🏼 

امیدوارم همیشه در کارتان موفق باشید جناب علیرضا.

ممنونم که وقت گذاشتید و توضیح دادید.💐

در پاسخ به alireza xx :

شرمنده خانوم مونا چون متن طولانی میشه طی دو مرحله به اشتراک میزارم .

ادامه تولید فاین : سپس کمپانی شارابوت بازطراحی کوکوشنل را در قالب اسانس خالص برای اجمل ارسال میکند ، اجمل اسانس را فرموله و با اتانول  و... رقیق ، فریز ، ایج و در انتها به  اسم رین دراپس در شیشه ای متفاوت عرضه میکند ( این پروسه تولید شرکتهای اماراتی و ایرانی بود که بهشون فاین میگیم ، ایا  فاین فرگرانس فقط در ایزان تولید میشه خیر در سراسر دنیا و حتی اروپا فاین تولید و عرضه میشه) ، مشکلی که اغلب شرکتهای ایرانی دارند : استفاده از اسانس ترک یا چینی ، عدم تخصص در رقیق سازی و استفاده بی رویه از استابلایزرها به منظور بالابردن پرفورمنس - بالانس نبودن پایه اتانول و اب دی یونایزد و...که محصول نهایی را ناسالم و شدیدا بی کیفیت میکند .

بنده با چند شرکت همکاری دارم و به جرات میتونم بگم بعضیاشون از اجمل  و رساسی کیفیت خیلی بهتری ارائه میدهند .
یکی از مجموعه های که باهاش همکاری دارم اولین حلال استاندارد عطرسازی داخلی را تولید کرده که از ترکیب الکل نیشکر سه بار بی بو و فیلتر شده ، جوجوبا ، استابلایزر و ... تولید شده ، اغلبِ شرکتهای بادی اسپلش و عطرسازی ایرانی که دوستان تصور میکنند تولید ترکیه و امارات هستند از همین حلال استفاده میکنند .
اما بنده فقط در لاین فاین فرگرانس فعال نیستم و با اخوی در حال برندسازی هستیم و انشالله در سال پیش رو بتونیم افتتاح کنیم ( منظور از برندسازی ، طراحی و خلق عطر با ادغام تک نت های رومتریالِ فرانسوی و انگلیسی هست ، این با فاین که بازطراحی است زمین تا اسمان تفاوت دارد) ، در حال طراحی چند نمونه هستیم که یک موردش اماده شده ، الباقی فعلا کار دارند ، برخی از دوستان عطرافشانی که در اینستا با بنده ارتباط دارند یکی دو مورد را تست کردند .
ایکاش دورهمی  برگزار میشد که شما دوستان تست میکردید ،خیلی برام مهمه که نظرات را بدانم .
در مورد محصولات فاین فرگرانس (بازطراحی) و عطرهای خلق شده با رومتریال ها هرسوالی شما یا دوستان دارید بپرسید لطفا .

منتظر ادامه ی مطلبتان بودم .

واقعا با این سختی کار ،بهتون تبریک میگم که در این زمینه فعالیت دارید و چقدر مشتاق شدم برای تست روایح خلق شده توسط شما.

احسنت به شما👏🏼👏🏼

موفقیت روز افزون شما آرزومه. کاش زودتر می‌پرسیدم و آگاه میشدم.

دم شما گرم👏🏼

alireza  xx alireza xx
1401/06/31
در پاسخ به 🄼🄾🄽🄰 :

منتظر ادامه ی مطلبتان بودم .

واقعا با این سختی کار ،بهتون تبریک میگم که در این زمینه فعالیت دارید و چقدر مشتاق شدم برای تست روایح خلق شده توسط شما.

احسنت به شما👏🏼👏🏼

موفقیت روز افزون شما آرزومه. کاش زودتر می‌پرسیدم و آگاه میشدم.

دم شما گرم👏🏼

درود مجدد خانوم مونا 🙏💐

خواهش میکنم ، انجام وظیفه کردم ، فیدبک های شما دوستان باعث دلگرمی ام میشه .

اینکار واقعا سختی های زیادی دارد بقدری که گاهی متوجه زمان و روزهای هفته نمیشم و نمیدونم مثلا امروز چند شنبه بود  ، چون فرمول اولیه ای که نوشته ام تا در قالب عطر به ثمر بشینه بیش از هزار بار ازمون و خطا رو باید تحربه کنم ، مدام باید عناصر منتخب را بر اساس فرمول ،قطره چکانی ترکیب و کم و زیاد کنم و هر مرحله دُز عناصر را بنویسم که  وقتی در ترکیب گاف دادم و برفرض یاس را زیاد زدم ، در ترکیب مجدد یاس را کم کنم ، خلاصه اون عناصر هرم بویایی را باید انقدر کم و زیاد کرد تا به نتیجه دلخواه رسید  . این سختی وقتی بیشتر میشه که با شرکتی های استاندارد هم همکاری داشته باشی ، در اینجا تست همزمان ، فرموله کردن و بدست اوردن بهترین حلال برای رقیق سازی خیلی مهمه و زمان زیادی را باید بهش اختصاص داد . مواد اولیه بازطراحی شده را باید ابتدا با ph سنجید ، برخی اسیدیته بالایی دارند و برخی ph و اسیدیته پایین ، شخصا طبق تجربه ای که دارم بر اساس ph هر نمونه ، پایه آب دی یونایزد و اتانول دناتوره را تنظیم میکنم ، در واقع با بالانسِ این دو مورد و "با ايجادِ تعادل در فشار بخار" و "كاهش فراريت" عطر  ضریب تبخیر الکل را کنترل میکنم تا پخش و ماندگاری را بدون نیاز به افزایشِ بی رویه فیکساتیوها افزایش دهم 

نقدِ اصلی ام به اغلب شرکتی ها دقیقا همین مورد است ، متاسفانه اکثرشون برای اینکه پخش و ماندگاری عطر را بالا ببرند میان و دست به اشتباه خیلی بزرگی میزنند و با ۶٪ دی پروپیلن گلایکول ، ایزوپروپیل میریستات و بنزیل بنزوات ضریب تبخیر پوچر را کنترل و ماندگاری را افزایش میدهند ، این حجم فیکساتیو یعنی ۴٪ از استانداردهای بهداشت و سلامت رد شدن  ، علاوه بر این به کیفیت محصولشان نیز صدمه میزنن و یه حس کدری ، زمختی + ته بویی شیرین و بی روح عطرشان را بی کیفیت میکند. مواد فاین فرگرانسی که توسط کمپانی های اروپایی تولید میشه دُزِ محدودی پایدار کننده درشون بکار رفته ، وقتی شرکتها میان و حجم بیشتر از ۲٪ فیکساتیو میزنن یعنی دارند رایحه را دستکاری و خراب و میکنند .

اما با تمام اینموارد ، شیرینی های کار به تمام سختی ها و شب زنده داری هاش میچربه و شخصا ازش لذت میبرم. هر سوال دیگه بود در خدمتم 🙏

 پایدار باشید🙏💐


[EDITED] 1401/07/01 11:52
در پاسخ به alireza xx :

درود مجدد خانوم مونا 🙏💐

خواهش میکنم ، انجام وظیفه کردم ، فیدبک های شما دوستان باعث دلگرمی ام میشه .

اینکار واقعا سختی های زیادی دارد بقدری که گاهی متوجه زمان و روزهای هفته نمیشم و نمیدونم مثلا امروز چند شنبه بود  ، چون فرمول اولیه ای که نوشته ام تا در قالب عطر به ثمر بشینه بیش از هزار بار ازمون و خطا رو باید تحربه کنم ، مدام باید عناصر منتخب را بر اساس فرمول ،قطره چکانی ترکیب و کم و زیاد کنم و هر مرحله دُز عناصر را بنویسم که  وقتی در ترکیب گاف دادم و برفرض یاس را زیاد زدم ، در ترکیب مجدد یاس را کم کنم ، خلاصه اون عناصر هرم بویایی را باید انقدر کم و زیاد کرد تا به نتیجه دلخواه رسید  . این سختی وقتی بیشتر میشه که با شرکتی های استاندارد هم همکاری داشته باشی ، در اینجا تست همزمان ، فرموله کردن و بدست اوردن بهترین حلال برای رقیق سازی خیلی مهمه و زمان زیادی را باید بهش اختصاص داد . مواد اولیه بازطراحی شده را باید ابتدا با ph سنجید ، برخی اسیدیته بالایی دارند و برخی ph و اسیدیته پایین ، شخصا طبق تجربه ای که دارم بر اساس ph هر نمونه ، پایه آب دی یونایزد و اتانول دناتوره را تنظیم میکنم ، در واقع با بالانسِ این دو مورد و "با ايجادِ تعادل در فشار بخار" و "كاهش فراريت" عطر  ضریب تبخیر الکل را کنترل میکنم تا پخش و ماندگاری را بدون نیاز به افزایشِ بی رویه فیکساتیوها افزایش دهم 

نقدِ اصلی ام به اغلب شرکتی ها دقیقا همین مورد است ، متاسفانه اکثرشون برای اینکه پخش و ماندگاری عطر را بالا ببرند میان و دست به اشتباه خیلی بزرگی میزنند و با ۶٪ دی پروپیلن گلایکول ، ایزوپروپیل میریستات و بنزیل بنزوات ضریب تبخیر پوچر را کنترل و ماندگاری را افزایش میدهند ، این حجم فیکساتیو یعنی ۴٪ از استانداردهای بهداشت و سلامت رد شدن  ، علاوه بر این به کیفیت محصولشان نیز صدمه میزنن و یه حس کدری ، زمختی + ته بویی شیرین و بی روح عطرشان را بی کیفیت میکند. مواد فاین فرگرانسی که توسط کمپانی های اروپایی تولید میشه دُزِ محدودی پایدار کننده درشون بکار رفته ، وقتی شرکتها میان و حجم بیشتر از ۲٪ فیکساتیو میزنن یعنی دارند رایحه را دستکاری و خراب و میکنند .

اما با تمام اینموارد ، شیرینی های کار به تمام سختی ها و شب زنده داری هاش میچربه و شخصا ازش لذت میبرم. هر سوال دیگه بود در خدمتم 🙏

 پایدار باشید🙏💐

عالی بود👏🏼👏🏼

با آرزوی موفقیت برای شما💐

در پاسخ به کامبیز سخی :

سرکار خانم زیبا سلیقه سلام

ارادت های بسیار

تلخی به شما نمی آید ، بیخود تمرین اخم نکنید :)

مگر یک تلخی ی ملیح ! باید ساده باشد نه شلوغ ، این مهم است ؟ چرا ؟

چون شما روحیه ای سفید دارید و صورتی ، از جنس لبخند . این ضمیر با شیطنت های دلچسب اینگونه زنان در تضاد نیست ، این رنگ ها را مخدوش نمیکند .

اگر تلخی ساده باشد اما عمیق ، به هوشیاران میفهماند غمی عمیق در بطن شما میطپد اما نمیتواند بر قدرت طپش زیبایی ها در قلب شما چیره شود . در نظرات قبلی ی شما آن را درک کرده ام !

تلخی ی شما نباید شلوغ باشد چون سرانجام تجارب و زندگی ی شما شیرینی زاست . عاقبت اعمال و افکار شما شیرین است ، تلخی نمیتواند سرانجام شیرین بینی ، شیرین گویی ، شیرین خواهی و در کل شیرین زایی باشد .

فقط یک شیرین ممکن است سرانجامی تلخ بزاید و آن عشق است .

من از عشاق روایح تلخ ام . آخرین تلخی را که ساخته ام ترونی ست که بزودی عکسهایشان را تقدیم خواهم کرد . میخواستم او را معرفی کنم اما این تلخی را مناسب شما ندیدم به دلایل گوناگون که ترونی عاقبت ِ سوختن است و سوختن شما را نشاید و نباید .

عطرها معنی دارند ، عطر نوعی زبان و گویش است .

به دلایل بسیار و متعاقب تفکر تنها تلخ لطیف ، عمیق و زیبایی را که مناسب شما دیدم مولکول ۲ است که اتفاقا اکنون مشغول ساخت اویم !

تلخی ای از جنس لطافت ، زیبایی ، عمقی که مکدر نیست لیک تاریکی را روایت میکند اما چنان نیست که بتواند تلاءلوی منشور قلب شما را بپوشاند . پر از اوهام نیست . شب است لیک ماه کامل است آنهم به نورانیت و نزدیکی ی ابَرماه ! 

دلایل ام بسیار است بر توصیف و ترجمان تک تک نت ها لیک شما از هوش پربهره اید و توضیح نمیخواهید .

این تجربه و سلیقه ی معلول و معیوب من است ! دوستان ام از من بهتر اند در تشخیص . من دید و نظر خود گفتم .

مولکول ۲ بر تن زنانی چون شما ، اگر بخواهند بر خلاف سرشت ، تلخ بپوشند ، اگر همراه آن لبخند همیشگی باشد ، نشان از چیزهایی که قبلا گفتم دارد علاوه بر آن ، خنکای عمیق دریا دارد آنهم دریایی که هر مرد فکور ، عمیق  ، دُر شناس و عاشق پیشه ای را غرق در خود میکند !

تلخ پیچیده نپوش :)

در مقاطع کوتاه تلخ بپوش ! عطر بر سرشت و به طبع اش سرنوشت احاطه دارد !

عطر زنده است ، با تو زندگی و همنشینی میکند ، تو بوی او را میگیری و او بوی تو ! 

و همین است که عطرهای زیبا تعجیل دارند بر همنشینی ی بانوان زیبا حال آنکه اخموها و منفجر شده ها و سراپا سوخته ها سهم ما مردان میشود :)

چون همیشه سراپا شاد باشید انشاله

سلام جناب سخی .

من فراموش کرده بودم  برای پاسخ به مطلب دلنشین شما ،از قسمت پاسخ استفاده کنم .

پاسخ مهر شما را همان دو روز پیش داده بودم.خدای نکرده حمل بر جسارت نشود.

Maary Maary
1401/07/03
در پاسخ به 🄼🄾🄽🄰 :

سلام بر ماری جانِ جانان💋

عجب گوهری معرفی کردی نازنین. اتفاقا داخل لیستم بود.

ولی با معرفی شما حتما در لیست،  جزء صدرنشینها خواهدشد👌🏼

 خیلی دوستتون دارماااا خانم خانمها💕

خیلی از مهربانیت ممنونم بانوجان❣

 

در حیرتم از این حجم مهری که درونت  نمیگنجه و ازت سرریز میشه نازنین...

ف الف ف الف
1401/07/03

سلام. آروماتیک الیکسیر از کلینیک و آمواژ لیریک زنانه رو هم تست کنید. به نظرم هردو تلخ هستند و البته متفاوت با هم. تاردس از کارنر بارسلونا هم تلخ و شیرینه و نوت بادام مشخصی داره.

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟