توصیف عطر

سلام و عرض ادب به دوستان خوبم: اول نمیخواستم این موضوع رو مطرح کنم ولی بواسطه ارزش و علاقه ای که به دنیای روایح و این وب سایت دارم، باید چند تا نکته رو یادآوری کنم: 1- اینکه دوستان عزیز صرفا برای بالا بردن تعداد کامنت هاشون نظر فارغ از مضمون و محتوا نزارن و برای توصیف عطر بتونن کمکی به بقیه دوستان داشته باشن. چون این بستر و محیط مجازی دقیقا برای همین منظور ایجاد شده. 2-اگه در وصف یه رایحه تجزیه حرفه ای نمیتونید بکنید لطفا ذهن دوستان دیگر رو با عباراتی مثل بوی حرم . صابون حموم . بوی مسجد ، بوی پیر زن ها و پیر مرد ها ، بوی مام ، بوی شامپو و ....... در گیر و منحرف نکنیم. حتی شامپو و صابون و مام و بغل مامان ها هم بو هاشون از همدیگه متفاوته و هرکدوم یه رایحه ای دارن...فقط اینکه بخوایین نظر شخصی- ذهنی خودتون رو بگید هیچ کمکی که نمیکنه ،بلکه ممکنه اشخاصی رو بدون تست رایحه از اون کار دلزده و منصرف کنه. 3- من بزرگ شده خیابان عباس آباد تهران هستم و تا اونجایی که یادمه از 7. 8 سالگی مسیر تردد مدرسه و بعد ها دبیرستان هرروز از جلوی گالری های عطر خیابون وزرا بود از همون سنین به این دنیای زیبا و هنری عطر و رایحه مبتلا شدم و تا الان که فرجه حیات 38 ساله از خداوندگرفتم به خودم اجازه ندادم درباره هیچ رایحه ای از لفظ متنفرم و بوی گند و مزخرف و ... استفاده کنم ..مثل این میمونه که شما بری توی یه گالری نقاشی و از یک یا چند تا تابلو خوشت نیاد و با سلیقه تو جور نباشه بعد داد بزنی که آقا این آش ....ل رو کی کشیده بیارینش پایین از روی دیوار و الی ماشالا... شاید رایحه و عطری که تو بهش میگی مزخرف و ..... ، برای فرد دیگری تداعی کننده بهترین خاطرات و روز ها و لحظه های زندگیش بوده باشه. در آخر هم باید عرض کنم که من همیشه سعی کردم توی این فضای مجازی و مفید و دوستانه نقش ادب و احترام رو برای همه عزیزان رعایت کنم و به خاطر این مطالب که کمی صریح و بی تعارف بیان کردم متاسفم ولی باید حتما گفته میشد.

In The Dark In The Dark
1399/11/28

درود جناب شوشتری باهاتون موافقم ، به هر حال هر از چندگاهی نیاز میشه کامنتایی درج شه که خیلیم حرفه ای نیست ... ولی منم مثل شما حس میکنم تا یه نفر به درک خوبی از رایحه و کاراکتر و پخش و ماندگاری و حس و حال یه عطر نرسیده که بتونه یه کامنت کامل و شیوا بذاره، زیاد توجیهی نداره کامنت گذاشتن، خصوصا چندین تا در یک روز !!

Maary Maary
1399/11/28

سلام جناب شوشتری حرفتون درسته... فقط خواستم بگم من هردونوع نظر، چه اونهایی که به صورت حرفه ای عطر رو بررسی کرده اند و چه اونهایی که حس و حال شخصی شون رو در توصیف به کار برده اند دوست دارم...اولی به دانشم اضافه میکنه و استفاده بسیار زیاد میبرم و دومی هم برام جذابه از نظر درک بازخوردی که یه عطر برای عامه داره و فهم اینکه حسشون چیه از اون رایحه...فرضا یکی میگه این عطر بوی وانیل میده و شیرینه...اون یکی در مورد همون عطر مینویسه بوی مامانا رو میده و میفهمی حس مثبتی از اون عطر گرفته و با این جمله بیانش کرده...ترکیب هردوشون جالبه دیگه...

نیما نیما
1399/11/29

مطالب خوبی رو مطرح کردین ،ممنون از شما 

در پاسخ به Maary :

سلام جناب شوشتری حرفتون درسته... فقط خواستم بگم من هردونوع نظر، چه اونهایی که به صورت حرفه ای عطر رو بررسی کرده اند و چه اونهایی که حس و حال شخصی شون رو در توصیف به کار برده اند دوست دارم...اولی به دانشم اضافه میکنه و استفاده بسیار زیاد میبرم و دومی هم برام جذابه از نظر درک بازخوردی که یه عطر برای عامه داره و فهم اینکه حسشون چیه از اون رایحه...فرضا یکی میگه این عطر بوی وانیل میده و شیرینه...اون یکی در مورد همون عطر مینویسه بوی مامانا رو میده و میفهمی حس مثبتی از اون عطر گرفته و با این جمله بیانش کرده...ترکیب هردوشون جالبه دیگه...

سلام و روز به خیر marry جان:

منم با ریویو یا بازنگری عادی و نظر دلی و شخصی از یه کار هیچ مشکلی ندارم و به قول خودتون هم میشه باز خورد عام رو ازش متوجه بشیم ولی عرض من با مواردی هست که متاسفانه بلا نسبت شما و  همگی دوستان عزیزم  بسیار توهین آمیز و چیپ و با لودگی فراوان بیان میشه که واقعا توی همچین فضای دوستانه و هنری که عزیزانمون تو مجموعه عطر افشان فراهم کردن اصلا مناسب نیست.در هر حال شاد و خوشبو باشید.

Fatimah Fatimah
1399/12/03

سلام و وقت بخیر. این سایت در درجه اول، یک فروشگاه عطره. وقتی حرف از فروشگاه میشه، بین انتظارات یه کلکسیونر و عطر باز، و یک فرد رندوم که دنبال عطر پربازخورد و خوشبوعه، ممکنه کیلومتر ها فاصله باشه. عطرباز های حرفه ای، علمی ترین و تخصصی ترین نقد هارو ارائه میدن، که در نوع خودشون بدترین و گمراه کننده ترین نقد ها  برای افراد غیر حرفه ای هستن. این بحث حتی بار ها بین قدیمی های این سایت هم مطرح بود که نقد های حرفه ای ها، بدرد اکثر خریدار ها نمیخوره، مگر اینکه اونا هم تو خط باشن. یه فرد رندوم انتظارش اینه که وقتی شالیمار رو میپوشه، حس خوبی هم به خودش و هم بع اطرافیانش بده و بازخورد بگیره، نه اینکه مثل یک عطر باز از "مرجع استفاده از نت وانیل" با بویایی حرفه ای و قدرت تفکیک قوی بینیش، لذت ببره! برای همین با یه نقد غیر حرفه ای خیلی بهتر به سر منزل مقصود میرسه. ثانیا، جایگاه، جایگاه "نظر" هست اقای شوشتری، نه محل نقد و بررسی. اگر دوستانی هستن ک حرفه ای هستن مثل اقای ایکاروس و لطف میکنند و وقت میذارن و نقد مینویسن، از روی علاقه و لطف هست، دلیل نمیشه که کسانی که رسالت اصلی این جایگاه رو به جا میارن از انجامش منع بشن و نظرشون کم وزن و بی ارزش انگاشته شه ! من با نظر دوستی که فرمودند به عطر وقت بدند و نقد سرسری و در حد یک تست تو فروشگاه ننویسند موافقم، اینطوری نظر ها درست ترن قطعا. اما به هیچ وجه نظرات غیر حرفه ای و بی الایش کم وزن و بی ارزش نیستند. این سایت به خاطر تعدد نظر دهنده و کاربرانش هست که برای عطر دوستا، محفل زیبایی شده، همون قدر که از نظرات حرفه ای استفاده میکنیم، از نظرات افراد غیر حرفه ای که نود و نه درصد افرادی که عطر مارو استشمام میکنن رو تشکیل میدن هم بهره میبریم[-خود من یک عاشق دنیای عطر و تست عطرِ اماتور هستم و راه طولانی در پیش دارم-.] در مورد نکته اخرتون هم تعجب میکنم! مقوله عطر و دنیای رایحه ها، برای یک عاشق عطر و فرد رندوم ابدا یکسان نیست! فرد رندوم یا یه عطر رو میپسنده، یا نمیپسنده! ولی یه عطر باز اینقدر خطی به قضیه نگاه نمیکنه، چون عاشق این دنیاست. صرف تجربه، نباید این حق طبیعی رو که از اختلاف روحیات و سلایق ادما میاد درنظر نگیریم و بنظرمون توهین امیز بیاد! حس میکنم این میتونه بیشتر برخاسته از  غرور و تعصب باشه، اینکه فکر کنیم کسی «نباید به خودش اجازه بده» در فیلدی که من انقدر عاشقشم و توش تجربه دارم، نظر غیر حرفه ای ارائه بده و حتی چطور انقدر ساده انگارانه میتونه  از رایحه ای خوشش نیاد و ابراز تنفر کنه ! راه دور هم نریم، حرفه ای ها با نظرات اینچنینی گمراه نمیشن. پس لطمه ای به بدنه حرفه ای این سایت نخواهد خورد ولی با کم شدن کامنت ها، از رونق سایت و کارامدی این بخش(نظرات) بسیار کم میشه. شاید اگر بخشی با تیتر نقد و بررسی تو عطرافشان راه بیوفته، خواسته هاتون بهتر براورده شه:) بدرود و ایام به کام.

سلام دوست عزیز:

اگر به عرایض من توجه کرده باشین منم گفتم هر کسی با توجه به دریافت خودش میتونه هر کامنتی رو بزاره و نظر شخصی خودش رو بگه..من هیچ تعصبی روی هیچ برندی ندارم میدونید چرا ؟ چون همه عطرا برام ارزشمندن پس این از اشتباهی که بعضی دوستان و شما در مورد این بحث دارین...من فقط فقط میگم اینجا جمع دوستانه و محترمیه فعلا اگه خدا بخواد، موضع یا بهتر بگم مشکل من با نحوه بیان و نگارش متاسفانه نا محترمانه و ناآگاهانه که با بیان کلمات و عبارات بسیار لودگانه و لوس،  و بی ربط و گاهن بی ادبانه همراه میشه هست ..بگذریم شاید من زیادی حساس و متعهد به رعایت ادب هستم و خیلی از دوستان با این طرز بیان و عبارات مشکلی نداشته باشند و خوششون هم بیاد..

 

سلام و احترام . لطفا در مورد خصوصیات ایمجینیشن لویی ویتون و همچنین بهترین زمان استفاده ش راهنمایی کنید . ممنون از لطف تون 

🙏

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟