در باب کارای شرکتی و علتی که نحوه تولیدشان را مختصر شرح دادم در واقع جهت آگاه شدن عزیزانی بود که تازه وارد دنیای عطر شدن و میخوان عطرباز بشن که در ادامه بیشتر توضیح میدم.
چون ذیل عطر فراگرانس بحث به حاشیه رفت ترجیح دادم ادامه نظر را بصورت خلاصه در انجمن توضیح بدم که سبب سوتفاهم و دلخوری دوستان محترم نشه.
اینکه بنده به کسایی که در اول مسیر عطربازی هستند توصیه میکنم بسمت شرکتی ها نروند چون اون مدل عطرها درک درستی از روایح را به ما نمیدن،تقریبا مثل اینه شما با نوشیدن بی کیفیت تربن ساندیس بخوای بعنوان یک کارشناس مواد غذایی طعم واقعی مبوه های تروپیکال را که تا حالا مزه اش را نچشیدی درک کنی ،البته کسانی که دنبال عطرباز شدن نیستن و فقط میخوان خوشبو باشند هیچ ایرادی نداره کارای شرکتی معتبر را تهیه کنند و بنظرم خیلیم خوب میشه بیان نظرشان را در مورده اون عطر به اشتراک بزارند.
بنده بعنوان یک عضو کوچیک و آماتور عطرافشان وقتی میبینم بعضی عزیزان که تازه وارد دنیای عطر شدن و عشق و علاقه زیادی برای عطرباز شدن و درک روایح دارند یاد اوایل عطربازی خودم میفتم و حقیقتا نمیتونم مشاهده کنم که با معرفی یه سری کپی کار شرکتی که میدونم هیچ اورده ای جهت بالابردن دانش عطربازی و تقویت شامه اشان نداره و درک درستی از روایح بهشان نمیده و حتی بعضیاشون ممکن به حس بویایی اسیب بزنه ،به مسیری اشتباه راهنمایی بشن و سعی میکنم در حد اندک سوادی که دارم توضیح بدم .
همونطور که قبلا توضیح دادم شرکتی های معتبر، اسانس آماده و کپی شدۀ عطرهای معروف را از شرکتهایی مثل شارابوت، ژنیل ، روبرته ، اس اف ای و...میخرند. اسانس خریداری شده را با اتانول + عنبر اکساید یا سالیسیلات بنزیل +اب دی یو نایزد ترکیب و در انتها فریز سازی بمدت۷۲ ساعت تا یکهفته ، تقریبا اکثره شرکتها بخاطره اینکه محصول را زودتر به بازار عرضه کنند این قسمت فریزسازی که خیلی مهمِ و تاثیر مثبتی روی پرفورمنس میزاره را حذف میکنند.
(ممکن بعضی شرکتی ها حتی اسم فرانسوی را یدک بکشند ،اینا معمولا چون اسانس را از شرکت فرانسوی شارابوت یا سی اف ای تهیه میکنند لقب فرانسوی رو خودشان میزارند،
شرکتی های معتبر خیلی تفاوتی بلحاظ کیفیت باهم ندارند و تقریبا باکمی فراز و نشیب در یک سطح هستند حالا میخواد صاحب امتیاز اماراتی باشه یا ایرانی ، ترکیه باشه یا فرانسه...)
ممکن سوال پیش بیاد وقتی همه شرکتی ها اسانس کپی شده را تهیه و رقیق میکنند پس چرا مثلا کیفیت و رایحه ی ریو اویتوس ، ارماف کلاب دنایت اینتس و ماین پورهوم که هر سه کپی اونتوس هستند تفاوت دارند؟
علت تفاوت بخاطره نوع و گرید اسانس ، تفاوت درمیزان درصد اسانس بکار رفته و تعداد ترکیبات جهت تداعی نت های مختلفِ ، هر شرکتی اسانس بهتر با گرید تاپ را که قیمتی به مراتب بالاتر داره تهیه کنه، کیفت نهایی کاراش بهتر در میاد، مثال تولیدات اولیه ارماف که نسبت به قیمتشان خیلی خوب بودن و از ۲۰۱۸ گرید پایینتری را جایگزین کردن و ما شاهدیم بعضی کارای ارماف دچار افت رایحه و پرفورمنس شدن.
این وسط تعداد زیادی شرکتی مبهم داریم که جز اسم شرکتشان و نهایت اکانتی در اینستا دیگه هیچ نشانه ای ازشون نمیبینیم ، اینا با اینکه بعضیاشون اسم اماراتی را یدک میکشن ولی شما برو دوبی و ابوظبی را زیر و رو کن یک شیشه نمیتونی ازشون گیر بیاری ولی انواع اقسامشان را در دیجیکالا پیدا میشه.
عزیزان این بی نام ونشان هارو سعی کنید حتی برای خوشبو شدن هم سمتشان نرید چون حداقل عارضه اش میتونه مختل و ضعیف کردن سیستم بویایی در بلندمدت باشه، عزیزانی که عطرباز هستند اگه بعداز یکی دوسال عطربازی به مرور احساس کردن قدرت بویاییشون مثل قبل قوی نیست و شامه شون چند دقیقه بعداز تست خسته و فوری بی حس میشه برن یه بررسی بکنند ببینند آیا طی یکی دوسال اخیر اسانس یا شرکتی های نامعتبر استفاده کردن یا نه؟
باتشکر از عطرافشان .
دوست عزیز ده میل اسانس در یک شیشه صدمیل خیلی ماندگاری را بالا نمیبره ، معمولا پانزده تا بیست درصد عالیه، البته بستگی به نوع ترکیب اسانس هم داره،مثلا ۱۵ درصد اسانس اینترلود از بیست درصد اسانس اونتوس بازم ملندگارییش خیلی بیشتر میشه.
و اما پروسه ای که طی میشه ، ببین نوع استابلایزر یا همون تثبیت کننده ای که باهاش اسانس رقیق میشه هم خیلی تاثیر میزاره .
برفرض بیست درصد اسانس اونتوس را با ۷۰درصد اتانول و ۱۰درصد عنبراکساید ترکیب میکنند،حالا اگه بزارن این ترکیب پروسه فریزسازی یا ایجینگ را طی بکنه روی پرفورمنس بازم تاثیر مثبتی میزاره، و اما فریز سازی یا ایجینگ چی هست؟ وقتی اسانس را با حلال ترکیب میکنند بخاطره اینکه اون اسانس با اتانول و تثبیت کننده بخوبی ادغام بشه میزارن تو دستگاهی با دمای مثبت پنج درجه بمدت سه روز ترکیب هم میخوره، اگه این دستگاه نباشه باید پروسه ایجینگ یعنی بمدت چهارهفته ترکیب را در جای تاریکی با دمای ۱۷ تا۱۹ درجه بزارند که بقولی جابیفته، این پروسه بعداز ترکیب اگه طی بشه علاوه بر ادغام صحیح و اصولی مواد، روی پرفورمنس هم تاثیز مثبت میزاره.
البته بازم تاکید میکنم ،نوع تثبیت کننده هست که بیشترین تاثیر را روی ماندگاری میزاره. من گاهی میبینم اسانس فروشای سطح شهر یه مایع بی بویی دارند که به اسم فیکساتور به مشتری میفروشند ،میتونم بگم اکثریتشان هیچ خاصیت تثبیت کنندگی ندارند و بیشتر میاد اب دی یونایزد باشه تا فیکساتور.
خیلی ممنونم از وقتی که میزارین و این دانشی که انتقال میدین.
راه میان بری وجود داره که عطر کمتر از ۲۴ ساعت آماده کنیم و اون فرآیند دو سه روزه رو طی نکنیم؟
من بعضا شنیدم که اسانس وقتی با فیکساتور ترکیب میکنن با یه دستگاهی مثل آرمیچر یا هم زن ترکیب میکنن و خوب هم میزنن بعد به مدت ۲۴ ساعت تو فریز میزارن و تحویل مشتری میدن ؟
نظرتونو می خواستم بدونم .سپاس
خیلی ممنونم از وقتی که میزارین و این دانشی که انتقال میدین.
راه میان بری وجود داره که عطر کمتر از ۲۴ ساعت آماده کنیم و اون فرآیند دو سه روزه رو طی نکنیم؟
من بعضا شنیدم که اسانس وقتی با فیکساتور ترکیب میکنن با یه دستگاهی مثل آرمیچر یا هم زن ترکیب میکنن و خوب هم میزنن بعد به مدت ۲۴ ساعت تو فریز میزارن و تحویل مشتری میدن ؟
نظرتونو می خواستم بدونم .سپاس
خواهش میکنم.
ببین خیلی از شرکتی ها به همون ۲۴ساعت فریزسازی اکتفا میکنند،منتهی با دستگاهی مخصوص طی اون ۲۴ ساعت ترکیب در دستگاهی روی دمای ۳تا ۵ مثبت درجه س هم میخوره و فریز به معنای دمای منجمد نیست .
اگه این دستگاه نباشه تنها راه همون ایجینگ چهارهفته ای که اتفاقا روشی بهتر از فریزسازیست .
برای بالابردن ماندگاری مهمترین عامل نوع تثبیت کننده ست و فریزسازی یا ایج بیشتر برای ادغام حلالها با اسانس که البته چنددرصدی هم روی پرفورمنس تاثیرمیزاره .
خواهش میکنم.
ببین خیلی از شرکتی ها به همون ۲۴ساعت فریزسازی اکتفا میکنند،منتهی با دستگاهی مخصوص طی اون ۲۴ ساعت ترکیب در دستگاهی روی دمای ۳تا ۵ مثبت درجه س هم میخوره و فریز به معنای دمای منجمد نیست .
اگه این دستگاه نباشه تنها راه همون ایجینگ چهارهفته ای که اتفاقا روشی بهتر از فریزسازیست .
برای بالابردن ماندگاری مهمترین عامل نوع تثبیت کننده ست و فریزسازی یا ایج بیشتر برای ادغام حلالها با اسانس که البته چنددرصدی هم روی پرفورمنس تاثیرمیزاره .
علی اقا دست شما درد نکنه،کلی استفاده کردیم،ممنون از وقتی که گذاشتی .
حالاباید بگردیم اون دستگاه پیدا کنیم یا یه چیزی شبیه اونو بسازیم
خیلی لطف کردی ،کلی یاد گرفتیم ❤❤
خواهش میکنم البته اینو یادم رفت بگم، ترکیب ورقیق سازی فقط اسانس و استابلایزر نیست، اتانول ، اب دی یونایزد و حتی بعضا روغن هایی مثل روغن جوجوبا را در رقیق سازی ترکیب میکنند که هرکدام درصد مشخصی و بعضا میلی متری دارند و کم و زیاد کردن هرکدام میتونه بکل ترکیب نهایی را خراب کنه.
خواهش میکنم البته اینو یادم رفت بگم، ترکیب ورقیق سازی فقط اسانس و استابلایزر نیست، اتانول ، اب دی یونایزد و حتی بعضا روغن هایی مثل روغن جوجوبا را در رقیق سازی ترکیب میکنند که هرکدام درصد مشخصی و بعضا میلی متری دارند و کم و زیاد کردن هرکدام میتونه بکل ترکیب نهایی را خراب کنه.
سلام شبت بخیر ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار میزارین،میخواستم بپرسم که این اسانس های موجود در بازار مثل لوزی سوییس جیودان مان و غیره که فقط در کشورهای جهان سوم هست اینا هدف از ساختشون جهت خوشبو کننده محیط هست یا جهت مصارف عطری؟میشه اینجور گفت که این شرکتها این اسانس ها رو جهت مصارف خوشبو کننده محیط میسازن و در کشورهای هدف بعنوان عطر بخورد ملت میدن؟
سلام و عرض ادب ، خواهش میکنم انجام وظیفه ست.
شرکت جیودان معمولا تو ساخت مواد اولیه ست ، یه سری مواد مثل اسطوخدوس ، زنجبیل و... را بصورت طبیعی و یه سری مواد مثل مشک ختن ، سیوت و... را بصورت سینتتیک میسازه و اکثره برندها برای ساخت ساخت عطر، مواد اولیه را از جیودان و فیرمنیخ و...سفارش میدن ،البته جیودان در ساخت عطرای اورجینال هم گاهی با برندها همکاری میکنه، شخصا تاحالا ندیدم قوطی هایی که اسانس داخلش هست اسم جیودان روش خورده باشه(البته یکی دوبار ناصرخسرو دیدم برچسب جیودان و لوزی رو قوطی اسانس ، ولی از صدمتری داد میزد برچسب فیکِ و دوباره نصب شده ، نوع برچسب و نوع فونت بسیار بی کیفیت بود و حتی شرکتهای خیلی لول پایینتر نوع برچسب و فونت بسیار باکیفیت تر و شخصا یقین داشتم اون محصول عمرا برای جیودان و لوزی نیست و تمام اسانس هایی که به اسم جیودانِ شخصا شک دارم, اینا معمولا اگه خیلی عالی باشن برای شاربوت و لول پایین هاش برای شرکتهای هندی و چینی ).
اما بریم سراغ سوال شما ، ببینید اینکه شرکت هایی هستند و عطرای سرشناس را کپی میکنند هیچ شکی درش نیست ، حالا یه سری تولیدکنندگان ارایشی بهداشتی از شرگتهای تولید اسانسی که برگه msds وبرگه انالیز الرژی توسط کشور مبدا تاییدیه گرفته، اسانس رامیگیرن و درصد خیلی کمی در محصول استفاده میکنند، شرکتهای ساخت اسپری و خوشبو کننده های هوا مثل اکو ، دیوایز و... اونام از همین مدل اسانس ها استفاده میگنند و دقیقا مثل شرگتهایی مثل ارماف و...محصول را تولید میکنند با این تفاوت که غلظت اسپری ها روی یک یا دو درصده. دوست عزیز قبلا گفتم مشکل خیلی از شرکتیها اینه که مشخص نیست از کجا اسانس وارد کردن چون شرگتهای تولید اسانس گمنامی هستند موادی که عرضه میکنند حتی اگر رقیق هم بشه میتونه اسیب های جدی به سیستم بویایی وارد کنه.
ببنید اسانس هایی که ساخت شرکتهایی مثل شارابوتِ در غلظتی که رقیق نشده باشند بسیار خطرناک و موقع رقیق کردن اسانس باید ماسک و دستکش و...استفاده کرد ،ولی همون اسانس اگه بدست شرکتی مجوز دار مثل مارک جوزف که شیمیست داره برسه و دقیق پروسه ترکیب اسانس با اتانول و حلال ها رو انجام بده مشکلی نداره، یه سری شرکتی ها مثل رصاصی ، ارماف و... داریم که مجوز دارند و باکمک شیمیست پروسه را طی و محصولات اینارو وقتی ازمایشگاه کشورشون میفرستند مجوز برای ارسال میگیره و کشور مقصد هم باز خودشون تو همون گمرکشون ازمایشگاههایی دارند و محصول وقتی به کشور مقصد میرسه دوباره ازمایش میگیرن و با برگه msds انطباق میدن و اگه تایید شد اونوقت اجازه ترخیص میدن و محصول دو مرحله تاییدیه کشور مبدا و مقصد رو باید بگیره که بتونه در کشورهای دیگه عرضه بشه، پس نمیشه چون محصولی شرکتی ست کلاباعینک بدبینی بهش نگاه کرد ، ما میبینیم محصولاتی از ارماف بخصوص کلاب دنایت اینتس در اکثره کشورهای اروپایی و امربکای جنوبی جز پرفروشهاست،البته البته خیلی از شرکتی ها حقیقتا غیرشفاف هستند و اینارو توصیه میکنم اصلا سمتشان نرید ، شما یه دور تو قسمت عطر دیجیکالا بزن دهها شرکتی نامعتبر میبینی .
میثم جان اگه دنبال عطربازی و آشناشدن با نت ها هستی پولت رو اصولی صرف کارای اورجینال بکن و سعی کن هرچه ادویه و... تو کابیت دارید مدام بو بکشی ، حتی شکلات، کوکی ، و نوتلا و.... اینا رو هرموقع گرفتی قبل از خوردن عمیق بو بکش، از بینی ات کار بکش و با همین کارا شامه ات را قوی کن، همچنین وقتی عطری راتست میکنی سعی کن تست اول یک پاف بیشتر اسپری نکنی، بعد بادقت خیلی زیادی هر پنج دقیقه یکبار محل اسپری را بو بکش و حست را روی کاغذی بنویس، بزار یه مثال بزنم ، تصور کن یه کاسه سوپ سبزیجات جلوت ،اگه با تمرکز سوپ را بو نکشی فقط یه بوی کلی که اسمش سوپ سبزیجات حس میکنی ولی همون کاسه را اگه با کمی دقت و تمرکز بو کنی اونوقت میتونی تمام و یاحداقل قسمتی از سبزیجاتی که درش هست را تشخیص و تفکیک کنی ، تست عطرم همینه ،خیلیا تمرکز نمیکنند و تا سالها فقط بوی کلی عطررا حس میکنن، بعضیام که برای تست هفت هشت پاف اسپری میکنند و اینطور خیلی زود شامه شخص اشباع میشه و معمولا فقط تاپ نت رو تشخیص و تفکیک میکنه و میدل نت و بیس نت چون شامه اش اشباع و خسته شده خیلی خوب نمیتونه تفکیک کنه.
سلام و عرض ادب ، خواهش میکنم انجام وظیفه ست.
شرکت جیودان معمولا تو ساخت مواد اولیه ست ، یه سری مواد مثل اسطوخدوس ، زنجبیل و... را بصورت طبیعی و یه سری مواد مثل مشک ختن ، سیوت و... را بصورت سینتتیک میسازه و اکثره برندها برای ساخت ساخت عطر، مواد اولیه را از جیودان و فیرمنیخ و...سفارش میدن ،البته جیودان در ساخت عطرای اورجینال هم گاهی با برندها همکاری میکنه، شخصا تاحالا ندیدم قوطی هایی که اسانس داخلش هست اسم جیودان روش خورده باشه(البته یکی دوبار ناصرخسرو دیدم برچسب جیودان و لوزی رو قوطی اسانس ، ولی از صدمتری داد میزد برچسب فیکِ و دوباره نصب شده ، نوع برچسب و نوع فونت بسیار بی کیفیت بود و حتی شرکتهای خیلی لول پایینتر نوع برچسب و فونت بسیار باکیفیت تر و شخصا یقین داشتم اون محصول عمرا برای جیودان و لوزی نیست و تمام اسانس هایی که به اسم جیودانِ شخصا شک دارم, اینا معمولا اگه خیلی عالی باشن برای شاربوت و لول پایین هاش برای شرکتهای هندی و چینی ).
اما بریم سراغ سوال شما ، ببینید اینکه شرکت هایی هستند و عطرای سرشناس را کپی میکنند هیچ شکی درش نیست ، حالا یه سری تولیدکنندگان ارایشی بهداشتی از شرگتهای تولید اسانسی که برگه msds وبرگه انالیز الرژی توسط کشور مبدا تاییدیه گرفته، اسانس رامیگیرن و درصد خیلی کمی در محصول استفاده میکنند، شرکتهای ساخت اسپری و خوشبو کننده های هوا مثل اکو ، دیوایز و... اونام از همین مدل اسانس ها استفاده میگنند و دقیقا مثل شرگتهایی مثل ارماف و...محصول را تولید میکنند با این تفاوت که غلظت اسپری ها روی یک یا دو درصده. دوست عزیز قبلا گفتم مشکل خیلی از شرکتیها اینه که مشخص نیست از کجا اسانس وارد کردن چون شرگتهای تولید اسانس گمنامی هستند موادی که عرضه میکنند حتی اگر رقیق هم بشه میتونه اسیب های جدی به سیستم بویایی وارد کنه.
ببنید اسانس هایی که ساخت شرکتهایی مثل شارابوتِ در غلظتی که رقیق نشده باشند بسیار خطرناک و موقع رقیق کردن اسانس باید ماسک و دستکش و...استفاده کرد ،ولی همون اسانس اگه بدست شرکتی مجوز دار مثل مارک جوزف که شیمیست داره برسه و دقیق پروسه ترکیب اسانس با اتانول و حلال ها رو انجام بده مشکلی نداره، یه سری شرکتی ها مثل رصاصی ، ارماف و... داریم که مجوز دارند و باکمک شیمیست پروسه را طی و محصولات اینارو وقتی ازمایشگاه کشورشون میفرستند مجوز برای ارسال میگیره و کشور مقصد هم باز خودشون تو همون گمرکشون ازمایشگاههایی دارند و محصول وقتی به کشور مقصد میرسه دوباره ازمایش میگیرن و با برگه msds انطباق میدن و اگه تایید شد اونوقت اجازه ترخیص میدن و محصول دو مرحله تاییدیه کشور مبدا و مقصد رو باید بگیره که بتونه در کشورهای دیگه عرضه بشه، پس نمیشه چون محصولی شرکتی ست کلاباعینک بدبینی بهش نگاه کرد ، ما میبینیم محصولاتی از ارماف بخصوص کلاب دنایت اینتس در اکثره کشورهای اروپایی و امربکای جنوبی جز پرفروشهاست،البته البته خیلی از شرکتی ها حقیقتا غیرشفاف هستند و اینارو توصیه میکنم اصلا سمتشان نرید ، شما یه دور تو قسمت عطر دیجیکالا بزن دهها شرکتی نامعتبر میبینی .
میثم جان اگه دنبال عطربازی و آشناشدن با نت ها هستی پولت رو اصولی صرف کارای اورجینال بکن و سعی کن هرچه ادویه و... تو کابیت دارید مدام بو بکشی ، حتی شکلات، کوکی ، و نوتلا و.... اینا رو هرموقع گرفتی قبل از خوردن عمیق بو بکش، از بینی ات کار بکش و با همین کارا شامه ات را قوی کن، همچنین وقتی عطری راتست میکنی سعی کن تست اول یک پاف بیشتر اسپری نکنی، بعد بادقت خیلی زیادی هر پنج دقیقه یکبار محل اسپری را بو بکش و حست را روی کاغذی بنویس، بزار یه مثال بزنم ، تصور کن یه کاسه سوپ سبزیجات جلوت ،اگه با تمرکز سوپ را بو نکشی فقط یه بوی کلی که اسمش سوپ سبزیجات حس میکنی ولی همون کاسه را اگه با کمی دقت و تمرکز بو کنی اونوقت میتونی تمام و یاحداقل قسمتی از سبزیجاتی که درش هست را تشخیص و تفکیک کنی ، تست عطرم همینه ،خیلیا تمرکز نمیکنند و تا سالها فقط بوی کلی عطررا حس میکنن، بعضیام که برای تست هفت هشت پاف اسپری میکنند و اینطور خیلی زود شامه شخص اشباع میشه و معمولا فقط تاپ نت رو تشخیص و تفکیک میکنه و میدل نت و بیس نت چون شامه اش اشباع و خسته شده خیلی خوب نمیتونه تفکیک کنه.
ممنون از توضیحات جامعی که دادین🙏🌹
سلام و عرض ادب ، خواهش میکنم انجام وظیفه ست.
شرکت جیودان معمولا تو ساخت مواد اولیه ست ، یه سری مواد مثل اسطوخدوس ، زنجبیل و... را بصورت طبیعی و یه سری مواد مثل مشک ختن ، سیوت و... را بصورت سینتتیک میسازه و اکثره برندها برای ساخت ساخت عطر، مواد اولیه را از جیودان و فیرمنیخ و...سفارش میدن ،البته جیودان در ساخت عطرای اورجینال هم گاهی با برندها همکاری میکنه، شخصا تاحالا ندیدم قوطی هایی که اسانس داخلش هست اسم جیودان روش خورده باشه(البته یکی دوبار ناصرخسرو دیدم برچسب جیودان و لوزی رو قوطی اسانس ، ولی از صدمتری داد میزد برچسب فیکِ و دوباره نصب شده ، نوع برچسب و نوع فونت بسیار بی کیفیت بود و حتی شرکتهای خیلی لول پایینتر نوع برچسب و فونت بسیار باکیفیت تر و شخصا یقین داشتم اون محصول عمرا برای جیودان و لوزی نیست و تمام اسانس هایی که به اسم جیودانِ شخصا شک دارم, اینا معمولا اگه خیلی عالی باشن برای شاربوت و لول پایین هاش برای شرکتهای هندی و چینی ).
اما بریم سراغ سوال شما ، ببینید اینکه شرکت هایی هستند و عطرای سرشناس را کپی میکنند هیچ شکی درش نیست ، حالا یه سری تولیدکنندگان ارایشی بهداشتی از شرگتهای تولید اسانسی که برگه msds وبرگه انالیز الرژی توسط کشور مبدا تاییدیه گرفته، اسانس رامیگیرن و درصد خیلی کمی در محصول استفاده میکنند، شرکتهای ساخت اسپری و خوشبو کننده های هوا مثل اکو ، دیوایز و... اونام از همین مدل اسانس ها استفاده میگنند و دقیقا مثل شرگتهایی مثل ارماف و...محصول را تولید میکنند با این تفاوت که غلظت اسپری ها روی یک یا دو درصده. دوست عزیز قبلا گفتم مشکل خیلی از شرکتیها اینه که مشخص نیست از کجا اسانس وارد کردن چون شرگتهای تولید اسانس گمنامی هستند موادی که عرضه میکنند حتی اگر رقیق هم بشه میتونه اسیب های جدی به سیستم بویایی وارد کنه.
ببنید اسانس هایی که ساخت شرکتهایی مثل شارابوتِ در غلظتی که رقیق نشده باشند بسیار خطرناک و موقع رقیق کردن اسانس باید ماسک و دستکش و...استفاده کرد ،ولی همون اسانس اگه بدست شرکتی مجوز دار مثل مارک جوزف که شیمیست داره برسه و دقیق پروسه ترکیب اسانس با اتانول و حلال ها رو انجام بده مشکلی نداره، یه سری شرکتی ها مثل رصاصی ، ارماف و... داریم که مجوز دارند و باکمک شیمیست پروسه را طی و محصولات اینارو وقتی ازمایشگاه کشورشون میفرستند مجوز برای ارسال میگیره و کشور مقصد هم باز خودشون تو همون گمرکشون ازمایشگاههایی دارند و محصول وقتی به کشور مقصد میرسه دوباره ازمایش میگیرن و با برگه msds انطباق میدن و اگه تایید شد اونوقت اجازه ترخیص میدن و محصول دو مرحله تاییدیه کشور مبدا و مقصد رو باید بگیره که بتونه در کشورهای دیگه عرضه بشه، پس نمیشه چون محصولی شرکتی ست کلاباعینک بدبینی بهش نگاه کرد ، ما میبینیم محصولاتی از ارماف بخصوص کلاب دنایت اینتس در اکثره کشورهای اروپایی و امربکای جنوبی جز پرفروشهاست،البته البته خیلی از شرکتی ها حقیقتا غیرشفاف هستند و اینارو توصیه میکنم اصلا سمتشان نرید ، شما یه دور تو قسمت عطر دیجیکالا بزن دهها شرکتی نامعتبر میبینی .
میثم جان اگه دنبال عطربازی و آشناشدن با نت ها هستی پولت رو اصولی صرف کارای اورجینال بکن و سعی کن هرچه ادویه و... تو کابیت دارید مدام بو بکشی ، حتی شکلات، کوکی ، و نوتلا و.... اینا رو هرموقع گرفتی قبل از خوردن عمیق بو بکش، از بینی ات کار بکش و با همین کارا شامه ات را قوی کن، همچنین وقتی عطری راتست میکنی سعی کن تست اول یک پاف بیشتر اسپری نکنی، بعد بادقت خیلی زیادی هر پنج دقیقه یکبار محل اسپری را بو بکش و حست را روی کاغذی بنویس، بزار یه مثال بزنم ، تصور کن یه کاسه سوپ سبزیجات جلوت ،اگه با تمرکز سوپ را بو نکشی فقط یه بوی کلی که اسمش سوپ سبزیجات حس میکنی ولی همون کاسه را اگه با کمی دقت و تمرکز بو کنی اونوقت میتونی تمام و یاحداقل قسمتی از سبزیجاتی که درش هست را تشخیص و تفکیک کنی ، تست عطرم همینه ،خیلیا تمرکز نمیکنند و تا سالها فقط بوی کلی عطررا حس میکنن، بعضیام که برای تست هفت هشت پاف اسپری میکنند و اینطور خیلی زود شامه شخص اشباع میشه و معمولا فقط تاپ نت رو تشخیص و تفکیک میکنه و میدل نت و بیس نت چون شامه اش اشباع و خسته شده خیلی خوب نمیتونه تفکیک کنه.
از لحاظ ترکیبات شیمیایی این اسانس ها چه تفاوتی دارن،مثلا اینجور بگم عطر باکارات روژ صد درصد سینتتیکه شرکت لوزی هم میاد از طریق دستگاه جی سی مس اینو کپی میکنه، خوب حالا اسانس شرکت لوزی با اسانس شرکتی که عطر رو برای برند کورکوجان میزنه از لحاظ مواد بکار رفته و ترکیبات شیمیایی و نه تعداد نتها،من کاری به تعداد نتها ندارم،میدونم این اسانس ها خطی هستن ولی از لحاظ مواد اولیه بکار رفته چه تفاوتهایی دارن،(احیانا مواد ممنوعه و سرطان زا)،ممنون
از لحاظ ترکیبات شیمیایی این اسانس ها چه تفاوتی دارن،مثلا اینجور بگم عطر باکارات روژ صد درصد سینتتیکه شرکت لوزی هم میاد از طریق دستگاه جی سی مس اینو کپی میکنه، خوب حالا اسانس شرکت لوزی با اسانس شرکتی که عطر رو برای برند کورکوجان میزنه از لحاظ مواد بکار رفته و ترکیبات شیمیایی و نه تعداد نتها،من کاری به تعداد نتها ندارم،میدونم این اسانس ها خطی هستن ولی از لحاظ مواد اولیه بکار رفته چه تفاوتهایی دارن،(احیانا مواد ممنوعه و سرطان زا)،ممنون
تفاوت در نوع مواد و خلوص هر نت در ترکیب ،مثلا نوع مشک سینتتیکی که شرکتها تولید میگنند بعضا زمین تا آسمان بلحاظ کیفیت تفاوت دارند و اینطور نیست بگیم چون سینتتیک هست پس همشون کیفیتی یکسان دارند.
یک مثال میزنم شما میبینی شرکتهای زیادی ابمیوه تولید میگنند، اینا اکثرشون طبیعی نیستند و با استفاده از طعم دهنده ها و .... ابمیوه هایی مثل اناناس ، انگور،پرتقال و.. را تولید میکنند، خب اینا با اینکه مصنوعی هستند ولی بلحاظ کیفیت در یک سطح نیستند و بعضیاشون بقدری تمیز در میان که خیلی خیلی با طعم طبیعی اون میوه شباهت دارند و فقط یه کوچلو با طبیعی فرق دارند، ولی بعضیا بقدری نوع مواد و طعم دهنده هاشون ضعیف که طعمش کاملا تابلو مصنوعی.
اما تفاوت دیگه اینه که شرکتی ها با دستگاهی یکجا عطر را کپی میکنند ولی برندها برای خلق عطر تک نت هارو (وانیل ، مرکبات ، گلها ، اروماتیک ها و....) حالا قسمتی طبیعی و بعضیا رو سینتتیک تهیه میکنند و با ترکیب اون نت ها عطری را خلق میکنند .بسیاری از برندهای اصیل برندها خودشان مزارع کشت دارند و بسیاری از مواد را مثل انواع گلها، لاوندر ، و... خودشان کشت وبرداشت و اسانس گیری میکنند و نت هایی هم که ایفرا طبیعی اش را ممنوع کردن از جیودان و... سینتتیک اش را سفارش میدن و ایناست که سبب میشه بین برندها و شرکتی ها تفاوت زمین تا آسمان باشه و حتی بین خوده برندها هم تفاوت کیفیت زیاده ، شما بعداز اینکه احساس کردی شامه ات کمی قویتر شده برو کارای اندی تاور و پارفوم د امپایر را تست کن تا بهتر درک کنی یه عطار نابغه با استفاده از بهترین مواد اولیه و همچنین انتخاب دقیقِ نت ها در هرم بویایی چطور میتونه شاهکاری خلق کنه که حتی اگه باب سلیقه بویایی ات نبود ولی نمیتونی تحسینش نکنی .
تفاوت در نوع مواد و خلوص هر نت در ترکیب ،مثلا نوع مشک سینتتیکی که شرکتها تولید میگنند بعضا زمین تا آسمان بلحاظ کیفیت تفاوت دارند و اینطور نیست بگیم چون سینتتیک هست پس همشون کیفیتی یکسان دارند.
یک مثال میزنم شما میبینی شرکتهای زیادی ابمیوه تولید میگنند، اینا اکثرشون طبیعی نیستند و با استفاده از طعم دهنده ها و .... ابمیوه هایی مثل اناناس ، انگور،پرتقال و.. را تولید میکنند، خب اینا با اینکه مصنوعی هستند ولی بلحاظ کیفیت در یک سطح نیستند و بعضیاشون بقدری تمیز در میان که خیلی خیلی با طعم طبیعی اون میوه شباهت دارند و فقط یه کوچلو با طبیعی فرق دارند، ولی بعضیا بقدری نوع مواد و طعم دهنده هاشون ضعیف که طعمش کاملا تابلو مصنوعی.
اما تفاوت دیگه اینه که شرکتی ها با دستگاهی یکجا عطر را کپی میکنند ولی برندها برای خلق عطر تک نت هارو (وانیل ، مرکبات ، گلها ، اروماتیک ها و....) حالا قسمتی طبیعی و بعضیا رو سینتتیک تهیه میکنند و با ترکیب اون نت ها عطری را خلق میکنند .بسیاری از برندهای اصیل برندها خودشان مزارع کشت دارند و بسیاری از مواد را مثل انواع گلها، لاوندر ، و... خودشان کشت وبرداشت و اسانس گیری میکنند و نت هایی هم که ایفرا طبیعی اش را ممنوع کردن از جیودان و... سینتتیک اش را سفارش میدن و ایناست که سبب میشه بین برندها و شرکتی ها تفاوت زمین تا آسمان باشه و حتی بین خوده برندها هم تفاوت کیفیت زیاده ، شما بعداز اینکه احساس کردی شامه ات کمی قویتر شده برو کارای اندی تاور و پارفوم د امپایر را تست کن تا بهتر درک کنی یه عطار نابغه با استفاده از بهترین مواد اولیه و همچنین انتخاب دقیقِ نت ها در هرم بویایی چطور میتونه شاهکاری خلق کنه که حتی اگه باب سلیقه بویایی ات نبود ولی نمیتونی تحسینش نکنی .
ممنون از توضیحات تون