درود بر همه دوستان عزیز
آیا مرجع خاصی برای تعیین یک برند به عنوان برند نیش وجود داره ؟ منظورم اینه که سلیقه و نظر شخصی تعیین کننده هست یا معیارهای نوشته شده و قابل سنجش در این مورد وجود داره . در مورد اکثر برندها جای شک و شبهه ای نیست ولی در مورد برخی برندهای بینابینی دیدم که اختلاف نظر بین عطربازها وجود داره و از طرف دیگه توی بعضی سایتها مثل fragrantica هم دیدم که در قسمت معرفی برند ، نیش یا دیزاینری بودن اون برند را مشخص کردن .
درود
چیزی که من میدونم برندی که تمرکزش اختصاصا روی ساخت و عرضه عطر (و بعضی وقتا شمع و عود های معطر) هست رو میگن نیش
اگه دقت کرده باشین برند هایی مثل دیور، شنل، ورساچه و ... به جز عطر تو زمینه پوشاک و اینجور چیزا هم فعالن. به اینا میگن دیزاینر
بطور کلی عطر های دیزاینری توسط برند های فشن عرضه میشن و عطر های نیش توسط برند های مختص مقوله عطر
که خب ما رو به این فاکتور میرسونه که کیفیت مواد و قیمت برای عطر های نیش طبیعتا بیشتره. البته تو بعضی موارد استثنا هم وجود داره که تو این بحث نمیگنجه
درود
چیزی که من میدونم برندی که تمرکزش اختصاصا روی ساخت و عرضه عطر (و بعضی وقتا شمع و عود های معطر) هست رو میگن نیش
اگه دقت کرده باشین برند هایی مثل دیور، شنل، ورساچه و ... به جز عطر تو زمینه پوشاک و اینجور چیزا هم فعالن. به اینا میگن دیزاینر
بطور کلی عطر های دیزاینری توسط برند های فشن عرضه میشن و عطر های نیش توسط برند های مختص مقوله عطر
که خب ما رو به این فاکتور میرسونه که کیفیت مواد و قیمت برای عطر های نیش طبیعتا بیشتره. البته تو بعضی موارد استثنا هم وجود داره که تو این بحث نمیگنجه
سپاس از شما . بله فرمایش شما درسته ولی سوال من در مورد اون برندهایی هستش که از نظر این تعریف نیش هستن ولی بسیاری از اساتید فن اونها رو به عنوان نیش قبول ندارن . برندهایی مثل اولفکتیو ، مارلی ، مونتال ، گرلن ، مانسرا و .... برندهایی که از نظر کیفیت ، بین عطرهای دیزاینری و نیش های قوی قرار دارن .
سپاس از شما . بله فرمایش شما درسته ولی سوال من در مورد اون برندهایی هستش که از نظر این تعریف نیش هستن ولی بسیاری از اساتید فن اونها رو به عنوان نیش قبول ندارن . برندهایی مثل اولفکتیو ، مارلی ، مونتال ، گرلن ، مانسرا و .... برندهایی که از نظر کیفیت ، بین عطرهای دیزاینری و نیش های قوی قرار دارن .
اها پس سوالو اشتباه متوجه شدم
جواب این سوال خب بازم یجورایی به همون موضوع عرضه اجناس غیر عطری برمیگرده. راجب بقیه برندا نمیدونم این اساتیدی که میگین چرا شک دارن ولی همه برندایی که فرمودین بازم بنظر من نیش حساب میشن بجز گرلن. برند پارفومز د مارلی و مونتال که حرف ها دارن برای زدن
برند گرلن تا زمانی نیش حساب میشد که خودشو به شرکت مادری مثل LVMH نفروخته بود و زیر مجموعه اون نبود. الان گرلن بجز عطر تو زمینه cosmetics (لوازم آرایشی) و skin care هم داره فعالیت میکنه که خب طبیعتا دیزاینر حساب میشه از اون زمان
در کل ظاهرا دو مورد تاثیر میذاره: از حیطه عطر خارج نشدن، و سابقه خوبی داشتن