TOM FORD - Tobacco Vanille

تام فورد توباکو وانیل

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-31382
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2007
کد کالا : ATR-31382
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 430
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
21,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    96
  • نمی پسندم
    38
  • - 25 سال
    6
  • + 25 سال
    51
  • + 45 سال
    8
  • روزانه
    5
  • رسمی
    52
تعداد رای های ثبت شده : 344
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

این هم یکی دیگر از سری محصولات سری پرایوت بلند از برند تام فورد که از عطرهای  پرطرفدار و محبوب در جهان عطر میباشد. این محصول همانطور که از اسم آن بر می آید ترکیبی از وانیل و تنباکو به همراه دانه تونکا و پوست کاکائو میباشد که در سال 2007 در بسته بندی مخصوص سری پرایوت تام فورد وارد بازار شد.
این عطر الهام گرفته از علاقمندی تام فورد به لندن و یادآور کلوپ جنتلمن انگلیسی و معطر به بوی چاشنی‌ست. او با افزودن دانه تونکا خامه‌ای، وانیل، کاکائو، آکوردهای میوه‌ای خشک و صمغی شیرین، ژانر کلاسیک عطرها را ابداع کرد تا جلوه‌ای مدرن، شکوهمند و تقریباً تند برای آقایان داشته باشد، هرچند که بانوان نیز از آن استفاده می‌کنند. 

این محصول را با معرفی عطرافشان به خانه ببرید.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
طبع گرم
سال عرضه 2007
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه تنباکو ، ادویه جات معطر
اسانس میانی دانه تونکا ، وانیل ، شکوفه تنباکو ، کاکائو
اسانس پایه روایح چوبی، خشکبار
نمره کاربران
Tobacco Vanille-تام فورد توباکو وانیل
رایحه
8.1
86 رای
ماندگاری
9.1
117 رای
پخش بو
8.8
116 رای
طراحی شیشه
8.5
86 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (194 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
2
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
7
طراحی شیشه
میخوام تحلیل مبتدی خودم در رابطه با این عطر رو بذارم امیدوارم مورد پسنند بزرگواران بشه

موقعی که کمی از این عطر میزنی اولین جمله ای که به ذهنت میرسه اینکه : وای چه اشتباهی کردم کاش گول کلمات و جملات زیبای دیگران رو نمیخوردم این واقعا عطر نیست حداقلش برای من و پانزده نفر دیگر
حالا میخوام بگم با بوییدن توباکو وانیل چه چیزی براتون تداعی میشه
با اولین بوییدن این عطر بوی عسل به شدت منتشر میشه و کل مشامتون رو فرامیگیره شاید کمی بوی تنباکو که اصلا زیاد نیست براتون تداعی بشه و اینکه احساس میکنی توی کوچه پس کوچه های پایین شهر توی یک کوچه تنگ هستی که این بو از جوب و در و دیوار حس میشه و حس بد بهت دست میده که انگار محکوم به حضور در این فضای ترسناک و کثیف هستی بوی بد و کثیفی نیست اما بوی عطری هست که یاد آور ۱۵سال پیش کوچه های پایین شهر هست با سازه های قدیمی ، این بو انگار بوی یک قهوه خانه ی قدیمی و کلنگی هست که خالیه و بوی تنباکو رو نمیتونه به بینی شما برسونه ، بوی ابنبات عسلی و گلاب و جوب و لجن جوبای پایین شهر ،
البته شاید این عطر فوبیای شما به چیزهایی که دارید رو فعال میکنه
مثله فوبیای من از کوچه های تنگ و قدیمی و کثیف و ترسم از محیط نا امن با افراد مشکوک ، شاید شما یه حس دیگه ای بگیرید اما بنده از تعداد زیادی خانم پرسیدم و واقعا اوناهم این حس رو دریافت میکنند و اقایون هم این حس رو دریافت میکنند اما این ترس در اقایون کمتر هست

به نظرم کسی که این عطر میخواسته بخره دنبال یه عطر مثله هرود بود که اشتباه اینو انتخاب کرده ، هرود واقعا محشره و با اینکه بوی تنباکویی داره اما کلاس و وقار و شخصیت رو براتون تداعی میکنه

خوشحال شدم از اینکه نظرمو باشما به اشتراک گذاشتم🌹
06 بهمن 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : ابراهيم عباسی راکی سر داده در سکوت

8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
این ادکلن بسیار شبیه توتون کاپتان بلکه و بوی غالب کاکائو و تنباکوش شاهکارش کرده اینقدر غلیظه که از رو لباس تا روزها نمیره بوش و به محض اسپری کل فضارو فرا میگیره و کاملا مناسب مجالس آنچنانی و اصلا به درد روزانه نمیخوره چون حیف میکنید اگه روزانه بزنید بدون شک خوشبو ترین ادکلن توتونی دنیاس
من این رو از رقیبش دیور الکسیر هم برتر دیدم و با بازخورد بیشتر اگه بوی توتون دوست دارید عالیه براتون
کمی شبیه دیور هوم که یادآور ا ست
بهترین ادکلن تام فورد
ماندگاری و پخش بی‌نظیر و به نظرم‌ بیشتر مردونس نه زنونه قیمت بسیار بالاس ولی می ارزه بسیار لاکچری و مناسب مردهای سن بالا و ثروتمند هست رایحه تنباکوش آدم‌رو به جنگل های انبوه سبز و دارک و مه آلود میبره با بوی چوب سوخته و حس فوق العاده ای میده انگار رفتین جنگل های شمال رایحه دلنشینی داره و همه عاشقش میشن توصیه میکنم بسیار راضی بودم
رایحه ای که خانم‌ها عاشقش میشن و اسم‌ ادکلن ازتون میپرسن هر جا بزنید از نظر ماندگاری از الکسیر هم بالاتره با اینکه قدیمیه ولی کیفیت رو عالی نگه داشته
به آدم هایی که مجلس زیاد میدن حتما توصیه میشه.
28 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : منوچهر ابراهيم عباسی راکی

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
نت آغازین عطر مثل تجربه بوییدن جای تنباکوی داخل پیپ رو داره! بسیار تند و تیز و بوی قیر مانند داخل نی پیپ! بعد از چندین دقیقه فضا آرامتر میشه و خبری از اون هجوم پر هیاهوی تنباکو نیست ولی نگران نباشید بوی اسموکی پیپ تنباکو همانند پدربزرگ کت و شلواری پوش عصا بدست ساعت به جیب با پرستیژ و باکلاسی با نشاط و نرمش کماکان ساعتها در کنار شما به گشت و گذارش ادامه میده وانیل و کاکائو هم گاهی اوقات یه عرض اندامی میکنند ولی تنباکو دست از یکه تازی و دیکتاتوری برنمیداره ولی بالاخره مجبور میشه کمی تنگتر بشینه تا وانیل و چوب هم جا بشن تا حضورشون رو به اشتراگ بگذارند! بنظر من این یک عطر شب مجلسی که در نهایت به سکس ختم میشه است عطش ماندگاری بعد از ۲۴ ساعت فروکش میکنه ولی تا مدتها میشه از روی لباس تشخیصش داد! وای از پخش بو بنظرم میشه بعنوان سرکوبگر عطرهای داخل جمع نام برد!
04 دی 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : منوچهر یاس

8
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود دوستان ، تام فورد توباکو وانیل یه عطر کلاسیک و سنگین و گرم با اپنینگ ترکیب تنباکو با وانیل و ادویه جاته که بسیار تندو تیز شروع میشه و شاید برای خیلیها که روایح تنباکویی دوست ندارن سنگین و ناخوشایند باشه ولی چند دقیقه ای که میگذره روایح چوبی بهش اضافه میشه و یه بالانس بسیار خوبی به عطر میده و نقطه قوت این عطر ترکیب با همین روایح چوبیه ،برای من یه مقدار کم کاکائو هم زیر سایه این نتها قابل لمسه ، تو نتها میخک ندیدم ولی برای من رایحه میخک هم تو این عطر قابل لمسه ، این عطر اصلن برای فضای بسته مناسب نیست ، به نظرم اصلن یونیسکس هم نیست نمیدونم با چه معیاری برای خانمها هم پیشنهاد میکنن این عطر سنگینو ، ماندگاری و پخش بوی بالائی داره و کاملا برای روزهای سرد و لباسهای زمستونه رسمی و نیمه رسمی تو فضای باز مناسبه .
12 آبان 1403 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : اسماعیل کبیری سامانی inas
عالی بود ممنون
28 آبان 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

6
رایحه
6
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
دوستان احساس خوشایند داشتن از هر رایحه ای سلیقه ای است من با توجه به تعریف دوستان از ادوپوفیوم تام فورد تباکو وانیل اقدام به خرید به صورت آنلاین کردم ولی با رسیدن عطر وبو کردن این ادوپوفیوم دچار سردرد شدم چون از نظر من خیلی بوش تندوگرمه یک چیزی شبیه عطرهای عربی
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : نونا ابدان بابک
سلام دوست عزیز
خیلی از افراد به عطر های سنگین و گرم که معمولا ماندگاری و پخش زیادی دارن حساسیت نشون میدن و سر درد میگیرن
برای تست و استفاده از عطر هایی که خیلی گرم و شیرین هستن مثل توباکو وانیل دو نکته رو باید رعایت کرد
۱-تا جایی که امکان داره فقط در سردترین ماه های سال تست و استفاده کنین
چون گرما باعث میشه پخش بیشتر و رایحه کلافه کننده تر بشه که رسما و شرعا و عرفا حرامه،مثل اینه که توی تابستان داخل ماشین پارک شده زیر آفتاب با پالتو بشینین فرنی داغ بخورین ، اما خیلی وقت ها سرما کاملا قضیه رو برعکس میکنه،شرایط بالا رو زیر بارش برف تصور کنین

۲-حتی الامکان این دسته از عطر ها رو در فضای بسته مثل داخل هواپیما،کلاس درس،سینما و ... که افراد چند ساعت کنار هم هستن نپوشین چونکه مکروهه
مطمئن باشین اون موقع اگه باز خورد مثبت هم نگیرن بازخورد منفی نمیگیرین
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : منوچهر علی

من نسخه دست ساز این عطر به همراه ژان پل گوتیه له ماله رو تهیه کردم از سایت عط.سرا
فوق العاده بد بود.
یعنی ۴ تفر تست کردن همه سردرد گرفتیم
نمی دونم همه دست سازها اینجوریه یا اصلا این عطرها خودشون مشکل داشتن
البته خداروشکر سمپل گرفتم
انقدر بد بود که درجا انداختم سطل اَشغال ک بوش بقیه رو اذیت نکنه
14 فروردین 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : جواد وزیری عیسی
منظورتون رو از دست ساز متوجه نمیشم
از این اسانس روغنی ها خریدین ؟
15 فروردین 1402 تشکر
1 تشکر شده توسط : مجتبی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای آلن دولن عزیز از اشتراک تجربه ی ارزشمند خودتان برای این محفل کمال سپاس دارم. لطفا هرگز از عطرهای دست ساز تهیه نفرمایید چراکه متاسفانه اینها اصلا هیچ علمی از عطرها و عطرسازی ندارند و تمام هدفشان فقط بیشترین سود برای کمترین سرمایه هست. متاسفانه در این محفل قبل از شما هم چند نفر از همین عطرهای دست ساز ایرانی خرید کرده بودند اونم همشون تام فوردها بودند که عکسشان رو برای منم ارسال کردند و بسیار ناراحت که پولشان را هدر دادن چون بسیار بد بو بود و برای این عزیزان هم حالت تهوع و سرگیجه و سردرد ایجاد کرده بود. علم عطرسازی، علم پیچیده ای هست و باید از فیلتر مسیرهای سلامت بهداشت عبور کنه که از حداقل ترین میزان التهاب پوستی، تنفسی و گوارشی بایستی فیلتر بشه. اما متاسفانه همین افرادی که دست به عطرسازی می‌کنند داخل یه پارکینگ منزل شخصی خودشان یکی دوتا دستگاه میخرند و اسانس ها رو باهم ترکیب می‌کنند که مثلا مدعی بشوند آی مردم بدانید و آگاه باشید که ما به همین راحتی عطرهایی مثل برند تام فورد رو بازسازی کردیم و با کمترین قیمت نسبت به عطر اورجینال تام فورد برای شما به فروش می‌رسانیم.... متاسفانه چون شکایات خاصی برای اینجور افراد صورت نگرفته است حالا یا بخاطر هزینه کم از دست رفته یا بخاطر عدم داشتن حوصله و زمان کافی از طرف مخاطبان ضرر دیده، این افراد همچنان به کار خودشان ادامه می‌دهند که حداقل یکی را برای بار اول فریب بدهند و پولش را بدزدند..... من از همان عزیزانی که عکس عطرهای دست ساز رو برام ارسال فرمودند هم خواهش میکنم این عکس ها رو در عطرگرام خودشان آپلود کنند و این افراد را رسوا کنند تا دیگر هیچ عزیزی حداقل از عطرافشان دچار ضرر جسمانی و اقتصادی نشود.
سپاس از همراهی شما و تمامی بزرگواران......
15 فروردین 1402 تشکر
33 تشکر شده توسط : منوچهر حامد
ی سایتی ب اسم عط.سرا خودش عطر رو با قیمت یک دهم از نمونه اصلی می سازه
15 فروردین 1402 تشکر
سلام دوست گرامی
عطر دست ساز فریبی بیش نیست
15 فروردین 1402 تشکر
13 تشکر شده توسط : علی احسان کریمی دورابی
درود جناب حسین .
ببخشید شما اورجینال کارو تست داشتی ؟
چون این دوتا عطر بخصوص توباکو وانیل رایحه اش کاملا پنجاه پنجاهه ، یا عاشقش میشی یا برات بشدت سنگین هست و ازش بیزار .
با احترام به نظرتون باید بگم بنده محصولی که میگید رو تست داشتم و میتونم بگم بازطراحی کار خیلی خوب در اومده و حتی تغییر نت رو بنده از این نمونه میگیرم ، دقیقا بوی تنباکو و نت های میوه ای خشک با شباهت بالایی بازطراحی شده ، اینکه شخص پسند کنه یا نه بستگی به سلیقه اش دارد .

بزرگوار این شرکت که خودش اسانس تولید نمیکنه بلکه از اروپا وارد میکند ، اصلا ما در ایران هیچ خط تولید اسانسی نداربم ، تولید اسانس کار بسیار پیچیده ای است ، نیاز به دستگاه جی سی مس ، خط تولید رباتیک و چندین متخصص در این حوزه دارد .
قبلا در اینمورد بارها توضیح دادم و مطلب نوشتم و تعجب میکنم از عزیزانی مثل اقای اسعدی که همچین مطلبی مینویسن و این نشون میده تحقیقات این بزرگوار از مسیر اشتباهی شروع شده چون بکل با روند بازطراحی بیگانه است ، حداقل اگه عزیزانی که بکل با بازطراحی مخالف هستند همچین حرفی میزدن میشد پذیرفت که خب این شخص کلا با این مدل عطرها حال نمیکنه و چون در موردشان تحقیق نکرده احتمالا تصورش اینه یه چهارتا ادم بیسواد توی یه زیرزمین چرک و کثیف جمع شدن و اسانس تولید میکنند😊 در حالیکه اینکار یک پروسه بسیار پیچیده و پرهزینه است و نیاز به تخصص و خط تولید دارد ، خط تولیدی که بالای ۶۰ میلیارد ت سرمایه اولیه میخواد ( اتفاقا در عطرگرام آخرم در همین مورد توضیح دادم و پیشنهاد میکنم مرور کنید ) ، امیدوار بودم بعد از چندین کامنتی که در اینمورد نوشتم عزیزان متوجه شده باشند که روند بازطراحی به چه شکل است.

عزیزدل از عطرسرا بگیر تا اجمل ، ارماف ، مارک جوزف ، رساسی ، رمی لاتور ، لطافه و ... اسانس بازطراحی شده را از شرکتهایی مانند شارابوت فرانسه ، دالبرگ آلمان ، ژانیل فرانسه ، سی پی ال آروماس انکلستان ، کاربونل اسپانیا و ... میخرن ، شرکتهایی مانند لطافه گرید اچ سفارش میدهند و شرکتهایی مانند رساسی ، ارماف و عطرسرا گریدهای به مراتب بالاتر ، اتفاقا باید بگم شرکت عطرسرا جز معدود شرکتهایی است که بالاترین گریدها رو مستقیم از خود شرکت اروپایی سفارش میدهد ، این شرکت بنوعی نمایندگی CPLaromas انگلستان در ایران است ، همون سی پی الی که شرکت رساسی ازش اسانس بازطراحی گرید eh و weh تهیه میکند ( ال وسام و لایکوام پورهوم و یه سری نمونه دیگه رساسی بازطراحی سی پی ال هستند ) ، البته عطرسرا یه بخش هم از شرکتهای دیگه تهیه میکند . تمام نمونه های این شرکت بصورت گمرکی وارد میشه که حاوی برگه بهداشت کشور مبدا هستند و تاییدبه بهداشت و سلامت داخل رو نیز دارند.
اگه بلحاظ استاندارد و سلامت ایراد داشت که بعنوان اولین شرکت عطرساز داخلی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گواهینامه شرکتهای خلاق نمیگرفت ، مطلع عرض میکنم این شرکت تنها شرکت عطرساز داخلی خواهد بود که به بزودی جز شرکتهای دانش بنیان میشه ...
همونطور که گفتم تمام این شرکتها مواد بازطراحی شده را از شرکتهای اروپایی تهیه میکنند و بعد در داخل ( ایران یا امارات و حتی در امریکا که شرکتی وجود دارد ) توسط متخصصین بر پایه اتانول تقلیب شده و ... رقیق میکنند ، سپس پروسه خنکسازی ، ایج ، فیلتراسیون و پر کردن در شیشه و عرضه ...
تنها تفاوت در اینه شرکتی مثل رساسی اسم رو تغییر میدهد و بازطراحی سیلورمانتین را به اسم ال وسام عرضه میکند و شرکت مذکور به اسم سیلورمانتین عطرسرایی پخش میکند ، دیگه از این واضح تر نمیتونم بحث رو باز کنم .
اصل کار همون بازطراحی و صدالبته گرید درخواستی است و بعدش خیلی اهمیتی ندارد اختلاط جز به جز ، رقیق سازی ، فریز و ایج در کجای دنیا انجام بشه .
اینکه شما بگی لطافه خوبه و عطرسرا بد دقیقا مثل اینه بگی ساندیس خوبه اما تکدانه بد چرا که مطلع عرض میکنم شرکتهایی مانند لطافه و یه سری شرکتهای اماراتی بازطراحی شان گرید h است در حالیکه عطرسرا گریدهای به مراتب بالاتر از اروپا سفارش میدهد و پس از پروسه رقیق سازی ، فریز ، ایج و فیلتراسیون عرضه میکند .
ناظر عطرسرا استاد صدرالدین سعادتِ که متخصص شیمی عطر هستند ، برخی عزیزان حاضر در این محفل میدونند که ایشون با کدوم کمپانی تولید کننده مواد اولیه فراگرانس اروپایی همکاری دارد .
اغلب شما تا همین یکسال پیش تصور میکردین مارک جوزف تولید فرانسه است در حالیکه در همین جنوب ایران تولید میشه ، چرا ادعا میکند تولید فرانسه ست ؟ چون اسانس بازطراحی شده را احتمالا از شارابوت فرانسه تهیه میکند .
شرکت رساسی و‌ عطرسرا میتونن مثل شرکت ارماف زیر پکیج چاپ بزنن « فراگرانس میدین انگلیس » چون اغلب بازطراحی هاشون توسط شرکت سی پی ال انگلستان تولید شده .
بنده بارها در اینمورد مطلب نوشتم که عزیزان متوجه بشن همه اینا تولید امارات و‌ایران هستند و فقط بازطراحی که البته اصل کار است در فرانسه یا انگلیس و سوییس انجام شده ( البته کم نیستند شرکتهای داخلی و اماراتی که اسانس را از سلوز ترکیه تهیه میکنند ) ، وقتی عزیزان در جریان پروسه تولید قرار بگیرند دیگه با ترفندهای تبلیغاتی که ۲۰۱۷ ارماف تولید فرانسه است و ۲۰۲۰ تولید امارات گول نمبخورن و یک عطرو با دوبرابر قیمت نمیخرن ، تنها تفاوت دو نسخه به غلطت ماده معطره برمیگردد ، برفرض تولید ۲۰۱۷ را روی ۲۵٪ بستن و تولید ۲۰۲۰ را روی ۲۰٪ دیگه تفاوتی بینشون نیست .
برخی دوستان عطرافشانی سمپل کارای عطرسرا را به پیشنهاد بنده تست گرفتند و راضی بودند و امیدوارم تعارف را کنار بزارن و تایید کنند که از روی کنجکاوی تست سمپل گرفتند و صادقانه نظرشان را بیان کنند .
کلام آخر : عزیزان دل شما منظور از دستساز رو چطور برداشت میکنید؟ منظور از دستساز اینکه پروسه اختلاط جز به جز ، رقیق سازی و ... بصورت دستی انجام میشود و اینکار چون نیاز به تخصص دارد اغلب شرکتها یه سری دستگاه میخرن و روند اختلاط جزبه جز رقیق سازی رو با دستگاه انجام میدهند .

پایدار باشید حسین جان و جناب اسعدی امیدوارم صحبت های بنده ناخواسته باعث دلخوری نشده باشد 🌺🙏

[EDITED] 1402/01/15 20:42
15 فروردین 1402 تشکر
42 تشکر شده توسط : مریم ی جواد وزیری
درک نمیکنم چرا باید پول جای اینجور چیزا بدین و چرا ربطش میدین به نسخه اورجینال این عطر
اما به هرحال برندهایی مثل دیویدف، راف لورن، آزارو، فراری، کنزو و لالیک هستن که قیمت های مناسب و کیفیت قابل قبولی رو دارن و به جای ریختن پولتون توی جیب این شیادهای بی سواد سراغ این برندها برید
15 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : علی کهریزی امیرحسین الله وردی
سلام دوست عزیز من حدود شش هف تایی از عط. سرا خرید داشتم و چند تا سمپل برای تست هم همراشش ارسال میکنن رایگان، نسبت به قیمت عالی هستن خدایی، من خودم عطر بی کیفیت رو اصلا نمیتونم تحمل کنم، الفا مونته هم خوبه خدایی
15 فروردین 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : آیدا nazanin
من گالووی، تراژدی اف لرد، مون لایت بای کیلیان، لیمنسیت لویی ویتون و امواج جرنی عطر سرا رو باتل گرفتم تغییر نت هم دارن
15 فروردین 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : آیدا alireza  xx
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای علیرضا اسدی بزرگوار از عنایت شما کمال سپاس دارم. ابتدا عرض کنم من اصلا این شرکت را نمی‌شناسم و متاسفانه از چندین عزیزی که خرید دست ساز داشتند از همین مدل عطرها، از طریق تماس های تلفنی یا ایمیلی بسیار ناراضی بودند هم از رایحه و هم از همین حالت التهاب سلامتی. فلذا اگر من مطرح کردم که اعتماد نکنید به کارهای دست ساز و ادعاهای اینگونه افراد، صرفا بخاطر این بود که واقعا اگر کسی ادعای تولید داره اونم چیزی که در جایگاه آرایشی و بهداشتی قرار میگیره ابتدا بایستی اون تولید خودش را از فیلتر وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو عبور بده که اگر مورد تایید آنها شد، در اینصورت می‌تواند اقدام به فروش محصولات خودش کند. چراکه ممکنه یه نفر بیاد ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تولید مثلا داروی های بدون نسخه بکنه و بگه من که چیز خاصی تولید نمیکنم فقط استامینوفن و ژلوفن و از این قبیل داروها.... پس نیازی به کسب مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ندارم!!!!!
من منظورم همین بود که فکر نمیکنم هیچ نظر اشتباهی باشه و در ضمن اصلا تحقیقات من بر مبنای تولید عطرها نیست چراکه شغلم بالین هست نه عطاری.....
از دوستان فرهیخته این محفل هم تقاضا کردم تا در خصوص عطرهای دست ساز و مدعی بودن اینگونه افراد، همه ی جوانب را در نظر بگیرند بخصوص استاندارد وزارت بهداشت و اگر این نشان را داشتند، می‌توانند خرید کنند. چراکه اگر هر عزیزی که از عطر دست ساز استفاده می‌کنه دچار آسیب جسمانی بشه، هیچکس برای این عزیز پاسخگو نخواهد حتی اگر شکایت هم بکند فکر نکنم مشکلش حل شود چون در خود کلانتری یا دادگاه بهش میگن شما که می‌دونستی این نشان استاندارد وزارت بهداشت را ندارد چرا استفاده کردی ؟؟؟
دوستان ارجمند سعی کنید ابتدا عمق مطلب را درک کنید و سپس اقدام به پاسخگویی فرمایید. از تحقیقات ارزشمند شما هم بسیار سپاسگزارم جناب آقای علیرضا اسدی بزرگوار و انشالله منتظر محصولات خط تولید شما البته با داشتن نشان استاندارد وزارت بهداشت هستیم.
سپاس از همراهی شما.....
15 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : نوید رضایی رامین
سلام و احترام خدمت دوستان و اساتید بزرگ
قطعا لذت و کیفیت استفاده از عطرهای اصلی و اورجینال با هیچ مورد مشابه ای قابل مقایسه نیست و قاعدتا بحثی هم روش نیست ولی حقیقتا من یکی از اون افرادی بودم که سمپل های زیادی رو از عطر.سرا جهت تست، مقایسه و بررسی تهیه کردم. دلایل زیادی هم داشت این کارم که مهمترینش قیمت بالای دکانت و سمپل هاست، و اینکه من شخصا اول دوست داشتم با قیمت خیلی مناسب با کلیت رایحه ها آشنا بشم و حالا اگر تاپ نتش هم کمی متفاوت بود یا روند تغییر نت ها درست اتفاق نمی افتاد برام خیلی حائز اهمیت نبود( البته این نظر منه قطعا) و بعد برم سراغ نمونه های اصلی و با دقت بیشتری انتخاب و بررسی کنم، همه ی اینها رو عرض کردم که بگم حقیقتا تعداد زیادی از نمونه هایی که از عطر سرا گرفتم و بعضا با نمونه های اورجینال مقایسه کردم بسیار با کیفیت و مشابه بود و بعضا غیر قابل تشخیص برای بینی غیر حرفه ای بنده، البته نمونه هایی هم بود که از نظر ماندگاری و پرفورمنس نمره ی قابل قبولی نمی گرفت که خودشون هم تو سایتشون اذعان کرده بودند.از جمله همین عطر توباکو وانیل که من به شخصه لذت بردم از نمونه ی عط.سرایی و سالها زمانی که قیمت مناسب تری داشت از نمونه ی اصلی استفاده و لذت می بردم، و درصد بالایی مشابه بود در همه زمینه ها. و بنظرم کمی دور از انصافه که بخواهیم با عطرهای سرنگی و مترویی ... مقایسه بشن
اردتمند همه بزرگواران
15 فروردین 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : آیدا alireza  xx
سلام حسین عزیز
چند نکته رو در مورد کامنت شما عرض کنم

اولا دستساز بودن هیچ بار معنایی منفی نداره بزرگوار و بدلیل رعایت پروتکل های سنتی عطرسازی مثل ایجینگ بهشون اطلاق میگیره. همون کاری که شرکتی مثل کرید هم انجام میده، عطرو طراحی میکنه اسانس رو سفارش میده یه شرکت مثل cpl براش تولید انبوه کنه و بعد اسانس رو با الکل، اب دی یونایزد و... تبدیل به عطر میکنه، میذاره ایج بشه و بصورت دستی بسته بندی انجام میده.
بنابراین دستساز بودن به این معنی نه تنها بد نیست بلکه باید دعا میکردیم ایکاش همه شرکت هایی که بازطراحی میکنن همین رویه رو طی میکردن چون برند های اصیل همین پروسه رو انجام میدادن و انجام میدن ولی میبینیم برندهای اماراتی یا بعضی ایرانی ها که تو قشم فعالیت دارن که نام نمیبرم اصلا ایج نمیکنه محصولو و بعد تولید میده بازار. بنابراین اگه دیدین شرکتی محصولاتشو ایج میکنه، اخلاط جز به جز انجام میده و به این دلیل میگه من دستساز عطر تولید میکنم این یعنی با شرکتی مواجهید که استانداردهای عطرسازی رو داره رعایت میکنه.

در خصوص سردرد ممکنه رایحه توتون این عطر یا رایحه نعناع له مال برای شما و دوستان تون حساسیت ایجاد کرده باشه و در دنیای عطر این یه امر اجتناب ناپذیره. بحث حساسیت رو ما در تمام برند ها از ارزونترین مثل زارا و اینها تا گرونترین ها مثل روژا داو و کرید هم داریم. هرکس باید بمرور زمان کشف کنه نسبت به چه نوت هایی حساسیت داره و از تهیه عطرهایی که اون نتها درشون بکار رفته اجتناب کنه. حالا اون نوت میخاد در بازطراحی عطرسرا بکار رفته باشه یا محصول پیور دیستنس، در هر صورت کسی که حساسیت داشته باشه دچار مشکل میشه

ببینید اسانس سازی اینطور نیست که هرکسی بیاد برای خودش کارخونه بزنه، سرمایه بسیار هنگفتی میخواد با طیف گسترده ای از مواد اولیه و ما در ایران اصلا همچین کارخونه ای نداریم! تمام برندهای ایرانی مثل عطرسرا و اماراتی مثل لطافه و آرماف مواد اولیه شونو از چندتا شرکت بزرگ مشخص مثل ژیوودان و سی پی ال میگیرن و اگه رایحه فلان شرکت اماراتی از مثلا اونتوس خوب از آب درنمیاد و مثلا حس مصنوعی داره بخاطر دستساز بودن یا غیره نیست! بخاطر اینه که گرید اسانسی که از تولید کننده سفارش دادن پایین بوده ولی خب ما هممون یجورایی عادت کردیم بگیم ایرانی آشغاله و نمیگیم که اگه فلان عطر که برند ایرانی یا اماراتی زده اسانسش از شارابوت فرانسه یا ژیوودان سوئیس اومده و اگه رایحه کیفیت خوبی نداره اون تولیدکننده اسانس بازطراحی رو به اون صورت انجام داده نه شرکت ایرانی که صرفا اسانس وارد شده رو بعد از طی یه پروسه ای داده بازار

خیلی جالبه همین چند هفته پیش یکی از بلاگرهای معروف عطر که اگه نام ببرم احتمالا اکثرتون اینستا فالوش دارید در مورد عطرهای ایرانی از واژه «آشغال» استفاده کرده بود گفت همشون آشغالن. بعد در مورد آرماف که نصف کیفیت عطرسرا رو نداره عطراش گفته بود «بد نیست، فقط لطافت نداره» یه چیز عجیبیه این موضوع واقعا. یعنی آرماف اماراتی که من عطر مشابه دیور اومش رو تست کردم به قدری اذیتم کرد که مجبور شدم بیام خونه دستمو چند دور بشورم تا بوش بره رو میگیم بد نیس ولی محصولی که مواد اولیه ش از شرکت مشابه اومده، اونم باکیفیت بسیار بالاتر، به راحتی بعضی حتی تست نکرده میگیم آشغال. عجیبه واقعا! اون بلاگر هم من هرگز تو استوری هاش ندیدم یه سمپل از محصولات عطرسرا یا هر شرکت ایرانی دیگه ای بذاره، همینطور چشم بسته جنس ایرانی براشون آشغاله!

حسین عزیز این دید بد رو خود منم بعنوان ایرانی ممکنه داشته باشم، که حتما دارم ولی احساس کردم این انتقاد در مورد دو عطری که نام بردی و اتفاقا از تولیدات جدید عطرسراست و کیفیت بالای بازطراحی داره منصفانه نیست. شاید اگه در مورد محصولات ضعیفتر میگفتی قبول میکردیم ولی توباکو وانیل و له مال واقعا کیفیت بالایی دارن و حتما برای سلیقه شما و دوستان تون مناسب نبوده و بهتر بود سراغ محصولاتی میرفتین که سازگاری بهتری با سیستم ریوی-تنفسی شما داره.

اینکه بعضی دوستان میفرمایند این شرکتها شیاد و کلاهبردارن
اینکه در این وانفسای اقتصادی شرکتی میاد با قیمت اقتصادی با کیفیت قابل قبول عطر عرضه میکنه و برای قشر متوسط، که سالهاست دیگه فقیر شده، امکان تهیه عطر فراهم میکنه این کجاش شیادیه؟ اونم در مورد عطرسرایی صحبت میکنیم که شخصا در جریانم اسانس هاش رو از کدوم شرکت های اروپایی و امریکایی تهیه میکنه و تمام عطرهاش مجوز بهداشت اروپا داره(تاییده وزارت بهداشت رو اشاره نمیکنم چون دوستان ممکنه زیاد قبولش نداشته باشن)

من یکم پرحرفی کردم ببخشید. عطر بازطراحی نه بده نه خوب، یه نیازی در جامعه شکل گرفته که روز به روز هم داره بیشتر میشه و این محصولات دارن به این نیاز پاسخ میدن. اینکه فلان برندو صرفا بخاطر ایرانی یا اماراتی بکوبیم درست نیست بنظرم. تو هر برندی که بازطراحی انجام میده کارهای خوب هست طبیعتا کارهای ضعیف هم هست، میشه با صرف وقت کارهای باکیفیت شون رو پیدا کرد و استفاده کرد. نه نیاز به طرفداری انچنانه نه تخریب انچنانی بگیم اشغال

ممنون ازتون که این متن رو تا انتها مطالعه کردید🙏

[EDITED] 1402/01/16 01:18
15 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : مریم ی آیدا
سلام آقا علیرضای عزیز
آقا من یه تشکر خیلی ویژه میکنم از شما بخاطر اینکه اطلاعات ؛ تخصص و تجاربت رو بدون هیچ چشم داشتی به اشتراک میذاری ...
این مورد رو بارها از شما دیدم چه تو کامنتها چه عطرگرام و ...
بشخصه تو حوزه عطر و ادکلن خیلی از شما یاد گرفتم ؛
ممنونتم علیرضا جان 🙏🏻🌹❤️
15 فروردین 1402 تشکر
13 تشکر شده توسط : آیدا alireza  xx
ممنونم از توضیحاتتون
والا ما ۴ نفر بودیم و من ۳ مدل کار گرفتم
هر ۳ نفر گفتن بریز دور ک مایه سردرده
اینکه ی نفر کارو نپسنده قبال قبوله
ولی اینکه ۴ نفر هر ۳ مدل کار براشون افتضاح باشه نه
مشکل این بود که کار مثل پیف پاف بود
واقعا افتضاح
و اولین و اخرین تجربه من بود
البته تعریف یانی رو شنیدم
باید اونم تستش کنم
15 فروردین 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : alireza  xx TIMELESS
با احترام
یه نکته ای مطرح کنم که من به تمام فعالیت و تحقیقات شما باور دارم و به دانش شما در تحقیقات تولید عطرها و فکر میکنم شما بایستی دانش آموخته ی شیمی کاربردی یا شیمی آلی باشید. فلذا به تمام تحقیقات و نظرات علمی عطری که در زمینه ی مواد اولیه ی عطرها و یا نحوه ی میکس کردن یا فیکس کردن یا تناسب ترکیبات اسانس ها از طرف شما اعتماد دارم. منتهی صرفا برای اینکه برگه ی تایید شده از وزارت بهداشت جهت وارد کردن مواد اولیه ی اسانس ها را دارا باشیم و بعدش بگیم آره با همین برگه از فیلتر وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو برای محصولات تولید شده ی خودمان عبور کردیم، به نظرم مستند نیست چراکه اون برگه فقط برای وارد شدن مواد اولیه مورد تایید هست نه برای اتمام محصولات تولید شده..... نه فقط برای عطرها که برای تمامی مواد غذایی و دارویی و آرایشی و بهداشتی هم بایستی آخرین مرحله ی محصول تولید شده از فیلتر وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو عبور کنه تا در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. حتی برای تولید یک دارو هم همینطور هست و مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ ساله صرف میشود تا یک دارو مورد تایید قرار گیرد و برای بیماران مورد استناد قرار گیرد.
بنابراین برای محصول نهایی تولید شده در زمینه ی عطرها که بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر سیستم دفاعی از بافت پوششی و تنفسی و بعضاً حتی گوارشی در ارتباط است، بایستی زیر نظر استاندارد بهداشتی در خصوص رعایت محیط کاملا بهداشتی و عاری از هر گونه اجرام میکروبی اعم از باکتری ها، قارچ ها و انگل ها انجام پذیرد تا خدای نکرده با انتقال عوامل میکروبی، مخاطب مصرف کننده دچار بیماری مزمن یا حاد نشود. متاسفانه در محیط بی دفاع هیچکس یا هیچ چیز از باکتری ها در امان نیست و برخی از باکتری‌ها حتی به دمای چند صد درجه هم مقاوم هستند و حتی به گازهای سمی فسفر یا گوگرد، و این نکته که باکتری ها در الکل نمی‌توانند حضور داشته باشند و عطرها هم که از اتانول میکس شده اند از نفوذ باکتری ها دارای مصونیت هستند، به نظر من مستند نیست چراکه سویه هایی از باکتری انتروکوکوس فاسیوم نسبت به اتانول مقاومت ۱۰ برابری را نسبت به سایر باکتری ها داره و یا باکتری دیگری به نام انتروکوکوهای مقاوم به آنتی بیوتیک وانکومایسین نیز بسیار می‌توانند خطرناک باشند که نسبت به اتانول آستانه ی تحمل بسیار بیشتری نسبت به سایر باکتری ها دارند. فلذا صرفا به خاطر استفاده از اتانول برای معماری عطرها نمی‌توانیم به مصون بودن گستره ی عطر برای عاری شدن از باکتری ها، استناد کنیم که این فرآیند استریل سازی یا سترون سازی بایستی در محیطی بسیار حساس و با دستگاه های اتوکلاو انجام گیرد که به نظرم (منظور گروه تحقیقاتی شایسته شما نیست) خیلی از همین عطرسازهای دستی که واقعا در پارکینگ های منزل شخصی این کار را انجام میدهند، نمی‌توانند اقدامات لازم برای استریل کردن یا سترون کردن عطرها داشته باشند چه بسا که برای این مهم، علاوه بر داشتن تکنولوژی و دستگاه های لازم حداقل به دو نفر میکروبیولوژیست هم نیاز هست تا با آشنایی کامل نسبت به فرآیند کشت سلولی و کشت میکروبی و پاساژ دادن در محیط های کشت هدف، امنیت ضد میکروبی این عطرها را هم تایید کنند و تازه بعد همه ی اینها بایستی به معاونت غذا و دارو محصول ارسال بشه و در همون مراکز تحقیقاتی مرتبط با معاونت غذا و دارو دوباره بررسی می‌شود تا مجوز تولید و فروش برای مخاطبان، صادر گردد.
خودم به شخصه بسیار علاقمند هستم تا آثار اورجینال شما را تجربه کنم و نوع تفکر شما برای خلق همون رایحه رو درک کنم و میدانم که شما بیشتر به دنبال خلق اثر اورجینال خودتان هستید با استناد به رفرنس های نامی جهان در هنر معماری عطرها.
سپاس از همراهی شما دوست گرامی و تمامی عزیزان......

[EDITED] 1402/01/16 12:33
15 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : حسین الن دلن رامین
سلام خدمت دوست گرامی
ممنون بابت اطلاعات جالبی که در اختیارما گذاشتید
متنی که نوشتید تمام و کمال حرف اسانس فروش‌های عزیز هست. من تخصصی در این مورد ندارم اما مبحث اسانس خیابانی و مواد اولیه( اسانس یا فاین فرگرنس) دو مبحث کاملا جدا هستن. با تجربه این که من دارم بازطراحی، عطر دست ساز ، تقویت شده و خیلی اسم‌های دیگه که روی اینگونه تولیدات گذاشته میشه همون اسانس های رقیق شده است به روش‌های مختلف.
باز اساتید اگر راهنمایی کنن خیلی بیشتر استفاده خواهیم کرد.
15 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : فرهاد آیدا
سلام.
من سه چهار سال پیش چندتا از کارهاشون رو تست کردم تفاوت زیادی با رایحه اصلی داشتن و اصلا قابل قبول نبودن. اما امسال یکی از دوستان چندتا از کارهای بازسازی شده شون رو نشونم داد پیشرفت خیلی زیادی داشتن و بعضی کارهاشون شباهت خوبی داشت مثل الکساندریا ۲, تراژدی آف لرد جرج، . اما کارای ضعیف هم داشتن مثل امواژ اپیک مردانه، و کارهای متوسط مثل دیگنیفاید و شاگیا. در کل میشه گفت کارهای بازسازی شده شون همگی در یک سطح نیستن.
15 فروردین 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : هاشم پور آیدا
سلام علیرضای عزیز
عرض ادب و احترام

در سایت عطرسرا در قسمت : درباره ما ، در مورد فعالیت های این شرکت یک سری توضیحات داده شده که یکی از آنها این مورد هست :

محصولات ويژه عطرسرا: از مواد اوليه با كيفيت ساخته شده‌اند و برای بازطراحی رایحه‌ها هیچ گونه محدوده قیمتی تعیین نشده تا جایگاه مناسبی در کنار عطرهای اورجینال داشته باشند.

در متن فوق به بازطراحی رایحه در عطرسرا اشاره شده ، آیا بحث بازطراحی رایحه که در اینجا بهش اشاره شده متفاوت از بازطراحی اشاره شده در فرمایشات شما هست؟
15 فروردین 1402 تشکر
19 تشکر شده توسط : alireza  xx امیر علوانی
سلام
دوست عزیز هیچوقت از این عطرها استفاده نکنید!
اگر میتوانید دکانت آنرا تهیه کنید!
و اگر دکانت پاسخگوی مصرفتان نیست و بودجه لازم را ندارید مشابه آن را از برند اماراتی الحمبرا تهیه کنید!
15 فروردین 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : احسان کریمی دورابی marjanmohamadi
سلام و عرض ادب..
در مورد محصولات بازنمایی شده و البته عطرسرا به طور خاص، به دو شیوه‌ی متفاوت می‌توان به موضوع نگاه کرد:

۱. این که بپرسیم محصول بازطراحی شده از نظر رایحه تا چه میزان شبیه یا یادآور محصول اصلی است؟ در مورد چند نمونه‌ی عطرس.ایی که من امتحان کردم باید بگم که میزان تشابه به کار اصلی بالا است..

۲. این که بپرسیم محصول بازطراحی شده فارغ از موضوع شباهت، به خودی خود و به عنوان یک عطر مستقل تا چه میزان پوشیدنی است؟ در مورد همان چند نمونه‌ی عطرس.ایی پاسخ من به این سوال این خواهد بود که میزان پوشیدنی بودن محصولات بازطراحی شده برای من بسیار کم است.. و این صرفا نظر شخصی من نیست حتی از نزدیکان که هیچ آشنایی با محصولات اصلی نداشتند همین سوال رو پرسیدم و پاسخ مشابه گرفتم.. در واقع محصول بازطراحی شده براشون به عنوان یک عطر پوشیدنی قابل تحمل نبود..

این موضوع لزوما محدود به برند عطرسرا نمیشه و در سفری که به شهر استانبول داشتم یک برند ترکیه‌ای (Beliga) رو تست کردم برای مثال بازطراحی‌شون از عطر Carnal Flower بسیار شبیه نمونه‌ی اصلی بود ولی بعد از چند روز تست مداوم متوجه شدم در نهایت برام پوشیدنی نیست.. خلاصه این که من هم تجربه‌ای مشابه شما داشتم..
15 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : بابک نوجوان امیر علوانی
دوستان گرامی با درود
بنده به واسطه احترام و اعتقادی که به شخصیت و دانش آقای اسدی دارم و طی ارتباطاتی که با ایشان داشتم صحبت از شیخ 70 شد که به صورت خیلی بدی ریفورموله و نابود شده و ایشان اشاره کردند که تیم کارشناسی مجموعه عطری مستقل ولی با الهام از این عطر با تک نت ها طراحی کردند به نام امیر رویال کریشن که در سبک همان شیخ 70 هست و لطف کردند سمپلش را برایم فرستادند که از قضا مورد پسندم واقع شد و نظراتم را گفتم که در مرحله بعدی پخش و ماندگاری هم بهتر شد و باید بگویم در نوع خودش عطر خوبی از کار درآمده است. این عطر فتح بابی شد که کنجکاو بشوم و سایر عطرهای پیشنهادی ایشان را هم که بعضا لطف می‌کردند و رایگان ارسال می‌کردند را تست کنم و نظرات آماتوری ام را خدمت ایشان میگفتم.
دوستان صادقانه عرض کنم در این مدت یکسال شاهد پیشرفت خوبی چه در کیفیت، شباهت رایحه و پخش و ماندگاری بودم. بعضی از بازطراحی هایی که اخیرا داشته اند خیلی خوب بودند و کیفیت بالایی داشتند. من خیلی ها را با عطرهای اورجینال از هر نظر مقایسه کردم به طوری که در دو سه مورد مجاب به خرید شدم(در شیشه های 18، 30، 50 و100 میل عرضه میشوند) البته این بازطراحی ها با افزایش دوبرابری قیمت دلار چندان هم ارزان نیستند ولی بیشتر قیمت ها در حد همان عطرهای لطافه و الحمبرا می باشند. البته همانطور که بعضی دوستان فرمودند بازطراحی ها در یک سطح نیستند ولی در کل کاملا راضی کننده هستند.
در اینجا لازم می‌دانم چند نکته را عرض کنم:
1_ نیازی به پیش داوری نیست، سمپل تمامی عطرهای این شرکت در دسترس هستند و چه خوب می‌شود نظرات بعد از امتحان به اشتراک گذاشته شود.
2_به دوستانی که به هر دلیلی اعتقادی به عطرهای بازطراحی، مشابه، کپی یا با هر اسمی را ندارند، توصیه میکنم سراغ عطرهای این شرکت هم نروند چون به دلیل ذهنیت منفی که به این نوع عطرها دارند بعید می‌دانم نظرشان تغییر کند. هرچند امروزه تا آنجا که من می‌دانم پیدا کردن یک برند یا کمپانی معروف که عطری مشابه یا حتی کپی تولید نکرده باشد بسیار سخت شده است از تیزیانا ترنزی و مونتال و لالیک و مارلی گرفته تا فلوریس و مرسدس بنز و کازاموراتی و بنتلی و آرماف و لطافه و... البته با کیفیت های متفاوت
3_برای دوستانی هم که به هر دلیلی تمایل دارند از عطرهای مشابه با قیمت مناسب استفاده کنند عرض میکنم که تعدادی از عطرهایی که به ویژه در مدت اخیر توسط عطرسرا بازطراحی های گرید بالا شده اند توانايي رقابت با برندهای آلفا مونته، لطافه و الحمبرا را داشته و حتی در یک مورد مشخص که تست کردم بالاتر هستند.
4_دوستانی که بعد از امتحان، از کیفیت عطرها حداقل به اندازه مشابه های عربی رضایت داشتند چه خوب می شود که از تولید کننده داخلی حمایت کنند تا اینکه پول‌هایشان به جیب کشورهای دیگر برود. با شناختی که من از شخصیت آقای اسدی و تیم همراهشان و عشق و علاقه ایشان به عطر دارم، با حمایت بیشتر روز به روز بر کیفیت کارهایشان افزوده شده و چه بسا شاهد ساخت عطرهای مستقل وطنی با قیمت و کیفیت مناسب باشیم.
شاد و پیروز باشید
16 فروردین 1402 تشکر
20 تشکر شده توسط : فرهاد هاشم پور
شکی در این نیست که عطرافشان پربازدیدترین مرجع اطلاعاتی ایرانی در مورد عطرهاست
شما توی گوگل هر عطری رو به فارسی سرچ کنید اولین آفرش عطرافشان خواهد بود
پس طبیعیه که یه سری کسب و کارها و سایت های دیگه ی به قول خودشون اسانسی نتونن تحمل کنن موجی علیه کارشون توی نظرات این سایت شکل بگیره

اما با این حال دوستان عزیز شما که سلامتی مردم که گویا واستون چندان مهم نیست حداقل دیگه قناری رو جای اتوبوس دو طبقه جا نزنید !
این تعریف ها از اسانس ها اونم اینجا به کسایی که کلی برند مختلف رو امتحان کردن و با خیلی از عطرها زندگی کردن چیه آخه
این حرفا مال اسانس فروش های داخل پاساژ به مردم رهگذر عادیه نه اینجا !
نمیدونم واقعا! شاید هم هدفشون قانع کردن ماها نیست، هدف فقط مردمی هستن که یه عطری رو سرچ کردن اتفاقی به اینجا رسیدن

حالا به هرحال من رفتم سایتی که بحثش شد رو دیدم
اولا نماد اعتمادش که یه لوگوی فیکه، روی سایتش کلیک کنی لینکش کار نمیکنه
همه جای سایت رو هم بالا پایین کردم که ببینم مجوز وزارت بهداشتی چیزی توش باشه که نبود
مجوز کسب‌ و کار اتحادیه ؟ اونم نبود

بخش کمدی داستان هم اینجا بود که نوشته بودن :
مواد اوليه عطری از مرغوبترين نوع ممكن بوده كه به صورت گلچين شده از شركت های معتبر عطرسازی از قبيل: آی اف اف آمریکا، لوزی سوییس، جيودان سوییس، سی پی ال آروماس انگلستان، آرگویل فرانسه، شارابوت فرانسه و اكسپرشن فرانسه تهيه شده اند.

بماند که تصور اینکه بالا بودن کیفیت عطرهای اورجینال فقط به مواد اولیه ش ربط داره چقدر خنده داره و چه علم بزرگی و پروسه عظیمی رو نادیده گرفتن
اما برای همین موضوعی که سعی میکنن بولدش کنن هم سندی ارائه نکردن

بازهم میگم، ملت شریف ایران ! هنوز هم برندهای ارزان قیمتی خوبی تو بازار هست که با بودجه کم میشه خرید کنید
حتما که نباید بوی توباکو وانیل تام فورد رو بدین
توی همین سایت کلی عطر با محوریت تنباکو و وانیل هست که دوستان زحمت کشیدن راجع بهشون توضیح کامل دادن
خیالتون هم راحته که مجوز بهداشتی سازمان غذا و دارو رو دارن

بازهم حرف من رو قبول نمیکنید زحمت بکشید برید عطر ریلکس رو سرچ کنید و ببینید باعث مرگ چند نفر توی کشورهای عربی شده بوده
16 فروردین 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : complihanicated مجید جلیلوند
دوستان اگر ذره ای در مورد گفته های من تردید دارید حتما سمپل رو تهیه کنید تا به حرفم برسید
یه عطر به روان ادم نسازه خیلی فرق داره با اینکه احساس کنی بوی حشره کش گرفتی
و اینکه امکان نداره ۴ نفر همزمان نظراتشون به ی شکل باشه مگر اینکه کیفیت مورد نظر پایین باشخپه
من خودم به دلیل علاقم به الکسیر السد رو تهیه کردم و خیلی هم راضیم
البته انتظار هم نداشتم مشابه کار اماراتی کیفیت ببینم
ولی انتظار اینم نداشتم که سمپل ۳ عطر انقدر بد باشه
قضیه این بود ک واقعا بوی بد و آزاردهنده ای از هر ۳ سمپل ساطع میشد
حالا یا واقعا شانس منه
یا کلیت کار همینه و بیش از این نمیشه انتظار داشت
رفیق خودم از شرکت یانی مشابه الور هوم اسپورت رو تهیه کرده بود و خیلیم راضی بود
منم گفتم ی تست از ی شرکت دیگه بزنم که اینجور شد
احتمالا از این به بعد عطر ارجینال و ارزون قیمت تهیه کنم تا ببینیم دلار تا کجا می خواد نابودمون کنه
16 فروردین 1402 تشکر
4 تشکر شده توسط : marjanmohamadi Shaghayegh
سلام دوستان، با توجه به اینکه از تولید کننده ای اینجا نام برده شده و زیر سوال رفته وظیفم بود عطرهای با کیفیتی که من از عط.سرا خرید کردم یا سمپل تست کردم و خیلی با کیفیت بودن رو نام ببرم مجوزهای بهداشتی رو هم که دارن خدا رو شکر و از معدود شرکتهای فروش عطر هستن که کاملا شفاف عمل میکنن و مالیات پرداخت میکنن: تراژدی اف لرد جرج، بایردو سلیر، آکوا دی جیو پروفوندو، گالووی مارلی، مگاماره اورتو پاریسی،مون لایت بای کیلیان،لاست چری، ،لهوم اولتایم ایوسن لورن،گلد فیر این می فیر اتکینسونز،آلور هوم ادیشن بلانچ شنل، باکارت رژ،زرجوف فیرو،دیورهوم پارفم ادوپرفیوم، اسنتریک ۰۲ مولکولز،ساواج الکسیر،مارفا ممو پاریس - اینها رو میتونید سمپل بگیرید تست کنید
16 فروردین 1402 تشکر
16 تشکر شده توسط : Arad felegari saeidrostami118
دوستان عزیز
بنده از ۱۰ سالگی در دنیای عطر گشتم و کیفیت عطرها رو بدون شناخت تخصصی فقط با حس خودم میتونم تشخیص بدم. صحبتم اصلا سر تفکیک نت و سواد عطرسازی نیست. فقط کیفیت رو عرض میکنم. با واسطه ای از عط.سرا تعداد خیلی زیادی سمپل تست کردم . تا به حال چند مورد برام کیفیت بسیار بالایی رو داشته که عرض میکنم خدمتتون . همیشه در تمام محصولات و ملزومات زندگیم سعی میکنم اگر جنس ایرانی وجود داشته باشه ، ایرانی بخرم. البته به شرط حفظ حداقل های استاندارد. توی عطر هم آرزوم اینه که یک شرکت ایرانی بتونه طراحی عطر عالی بکنه و بنده هرگز محصولات کشورهای دیگه رو نخرم. امیدوارم عط.سرا به زودی بتونه پیشرفت زیادی بکنه و محصول با کیفیت و عالی با قیمت مناسب عرضه کنه.
اما عطرهایی که بنده میپسندم از عط.سرا
۱. مولکول ۲ ( به نظر من فوق العاده شده )
۲. رز نویر بایردو( عالی)
۳. امیر رویال کریشن ( برای همه فصول و همه سنین:))
۴. اتکینسونز گلد فیر( محشره )
۵. باکارا رژ ۵۴۰ ( خودم اصلش رو دوست ندارم اما بازطراحی فوق العاده ای داره )
۶. شنل چنس او تندر ( رایحه بسیار مشابه با ماندگاری خیلی پایین تر)

اینها نتیجه تست های زیادم از عطرسرا بودن.

هیچ پیشنهاد یا نفی هم نمیکنم عزیزان رو برای خریدن یا نخریدن فقط تجربه خودم رو گفتم خدمتتون.

16 فروردین 1402 تشکر
29 تشکر شده توسط : حسین توکلی آیدا
سلام
من هم خیلی از سمپل های عط.رسرا تهیه کردم (در مجموع۳۰ سمپل) چندتا از سمپل‌هایی که دوستام خریده بودن رو هم تست کردم. بعضی از سمپل‌ها شباهت بسیار زیادی به عطرهای اصلی دارن مثل اسپایس بامب بعضیا هم شباهتشون قابل قبوله اما شباهت چندتا از کارهاش به رایحه اصلی خیلی پایین بود (به عنوان مثال کرید رویال عود و تام فورد اکستریم فور من)
علاوه بر این ماندگاری عطرهاشون هم متفاوته، یکی تا ۵_۶ ساعت ماندگاری داره و یکی زیر یه ساعت.
اون سردردی که گفتید رو متوجه نشدم ولی تو یه مورد مادرم که هیچ مشکلی با اسپایس‌بامب اصلی نداشت به سمپل عط.رسرایی حساسیت نشون داد (سرفه و تنگی نفس خفیف)
16 فروردین 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : alireza  xx رضا یگانه
بزرگوار گفتین دوست شما الور اوم اسپورت تهیه کردن و راضی بودن. شما الور اوم اسپرت نسخه عطرسرا تست گرفتین اصلا؟ چون یکی از اون کارهای عط.سراست که شباهتش به اورجینال منو شوکه کرد تقریبا هیچ فرق خاصی ندارن جز اینکه بدلیل غلظت بالاتر اسانس در عطر مشابه، رایحه یکم غلیظتر و سنگینتر برداشت میشه.

در کل بنظرم بهتر بود نارضایتی تونو تو سایت همون شرکت اعلام میکردین که کارشناسان شون پاسختون رو بدن نه که شکایت یه برند رو تو وبسایت یه برند دیگه بکنید!

اینم که یه برند رو تخریب کنیم و بعدش برند مدنظر خودمونو تبلیغ کنیم اینم کار درستی نیست بنظرم. اگه یانی یا برند دیگه ای واقعا خوب باشه نیاز نیست کسی برند دیگه رو بکوبه تا اونو تبلیغ کنه.

ممنون و تشکر

16 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : آیدا ابوذر نزاعی
بزرگوار چه سودی داره من خراب کنم ی برندی رو
من بر اساس تجربه ای که داشتم بنا داشتم کس دیگه ای ضرر نکنه
اینجا گفتم چون مرجه عطر ایرانه
به خودشونم توو واتس اپ دلخوریمو رسوندم
17 فروردین 1402 تشکر
2 تشکر شده توسط : TIMELESS آرش
درود مهیارجان ممنون از توضیحاتت 🙏🌺 .

مهیارجان درست میگن واقعا خیلی خیلی جالب است به آرمافی که اکثر کارهاش گرید eh هست بگیم خوبه بعد به یک شرکت ایرانی که اغلب کارهاش گریدهای بالاتر است بدون اینکه اصلا تست کرده باشیم بگیم آشغال .
دلیلش اینه که یا این آقایون بکل از چرخه تولید بی اطلاع هستند و در جریان نیستند ارماف به یک شرکت اروپایی سفارش بازطراحی با گریدِ eh و چندتایی weh داده و عط.سرا اغلب گریدهای سفارشی بدون محدودیت از چند شرکت اروپایی تهیه کرده که بیشترش سی پی ال هست ( البته این شرکت علاوه بر سی پی ال از شارابوت و ژانیل فرانسه ، دالبرگ آلمان و ... نمونه دارد و تمام کارهاش سی پی ال نیست اما نمایندگی سی پی ال در ایران است ) ، خب وقتی شخص در جریان چرخه تولید از پایه نباشد و نداند اصلا این ماده معطره از کجا میاد ، وقتی نداند اون شرکت اروپایی که بازطراحی میزنند با برندها همکاری دارند و حتی براشون عطر طراحی میکنند مثل عطر هالفتی لدر پنهالیگونز که توسط پرفیومر ارشد سی پی ال و تیم طراح این شرکت طراحی شده ، وقتی نداند این شرکتها هر کدام دهها متخصص شیمی عطر ، لابراتوار ، پرفیومرهای اماتور و پرفیومر ارشد در اختیار دارند ، وقتی نداند همین شرکتها تولید کننده اسانس های صنعتی تک نت ویژه ارایشی بهداشتی و شوینده ها هستند ، وقتی در جریان نباشند که فلیورها یا اسانس های عمدتا سینتتیک که برای صنایع غذایی ، تنقلات و ... توسط همینا تولید میشه و ... نمیتونند به درک درستی برسد و همونطور که قبلا گفتم احتمالا تصور میکنند یه چهارتا ادم توی یک زیر زمین چرک و کثیف جمع شدن و فرت و فرت بازطراحی میزن 😊.
یه یا دیگه ام هست ، یا تمام اینارو بهتر از امثال بنده کمترین میدانند ولی چون منافع شون با یه سری واردکننده گره خورده باید همچین حرفایی بزنند و مجبور به تناقض گویی بشن ( بازطراحی آشغاله اما اگه همون بازطراحی وارداتی باشد همه چیز تغیبر میکند ) ، یک روز کلیت بازطراحی ها را زیر سوال میبرند و روز بعد چون پای واردات فلان بازطراحی اماراتی و منافع یه عده خاص در میان است دچار تناقض میشن ... .
بنده از این عزیزان یک سوال دارم اگه کل بازطراحی ها زیر سوال هستند پس چرا فیلتر سفت و سخت اروپا اجازه میدهد کارای بازطراحی اماراتی در کشورشان عرضه بشه ؟
بنده تردیدی ندارم اگه سرمایه کلان باشد بعضی شرکتهای داخلی میتونن صادرات کنند ، مثل مارک جوزف که در جنوب ایران تولید میشه اما عطرهاش در خیلی از کشورها عرضه میشه .
اصلا چرا اجازه بازطراحی میدهند ؟ فقط نگن اینا برای مصارف صنعتی است ، چون اسانس های صنعتی ۹۸٪ بصورت تک نت هستند و قیمتهای خیلی ارزانی دارند ( ۲۰ تا ۵۰ دلار در هر لیتر ) مثل اسانس نرولی ، لاوندر ، مشک سفید ، مرکبات و ...
شرکتهای آرایشی بهداشتی ، شامپویی و ... انقدر بی عقل نیستند که برای خوشبو کردن محصولشان از اسانس بازطراحی شده متشکل از چند تک نتِ برفرض ۱۵۰ تا ۵۰۰ یورویی استفاده کنند ( قیمت بازطراحی بسته به کد درخواستی میتونه تا مرز ۱۰۰۰ یورو بره ) .
البته در ایران هیچ چیز غیر ممکن نیست و هستند شرکتهای شوینده دست و صورت که میان از اسانس های بازطراحی عطری شرکتهای ترکیه ای و ... که همون ۵۰ دلار است برای خوشبو کردن محصولشان استفاده میکنند .
ناظر عط.سرا استاد صدرالدین سعادت نیاکی است که مسلط به شیمی عطره ، ایشون همسن پدر بنده هستند و مدرکش را از اروپا گرفته که حالا چون خودش حضور ندارد نمیتونم شفاف بیان کنم اما بیشتر از سن بنده در این هنر و صنعت فعالیت دارد ، اونم فعالیت بصورت آکادمیک و کاملا تخصصی .

تا زمانی که عزیزان از چرخه تولید بازطراحی که یکی دوبار در همین عطرافشان در موردش توضیح دادم و باعث ناراحتی نزدیکترین دوستانم شد بی اطلاع باشند خیلی راحت عطرای بازطراحی را فقط چون زیر پکبج میدین فرانسه درج شده با فی چهار تا شش تومن میخرن و خیلیم لذت میبرن ( حتی با قیمت ۷ تومن پکیج ترکیه هم دیدم ) و احتمالا همون عزیزان بدون اینکه بدانند به عطرهایی مانند ارماف ، رساسی ، عطرسرا که پروسه تولید مشابهی دارند و بلحاظ گرید بعضا برابر و یا بهتر هستند و بلحاظ قیمت کمتر خواهندگفت آشغال در حالیکه هم اون عطر بازطراحی که به اسم برند با قیمت غیر معقول عرضه شده و هم اون عطر ارماف و ... پروسه ساخت مشابهی دارند و‌ بلحاظ گرید خیلی تفاوتی بینشان نیست .
هر دو درخواست بازطراحی با کد و گرید درخواستی به یکی از شرکتهای تولید کننده فراگرانس ، فلیورها و فاین فرگرانس دادن ، بعد از رسیدن مواد بدستشون اوردن و توسط متخصصین برپایه اتانول + اب دی یونایزد ، جوجوبا ، فیکساتیو ، سورفکتانت و ... در یک دمای خنک که انحلال پذیری پایین است زیر ۳۵٪ رقیق کردن ، سپس خنکسازی و همخوردن ۴۸ ساعته ، بعداز اینم تایم هواگیری مخزن و پلمپ آن و بردن به تاریکخانه با دمای مثبت ۱۵ برای طی کردن ایجینگ یکماهه ، در مرحله پایانی مخزن باز و ابتدا محلول با صافی های المانی یا فرانسوی فیلتر میشه ، سپس بررسی و پس از تست پوست تازه میاد برای پرکردن توی شیشه ( تست پوست برای تخمین آلرژی : وقتی در یک جمع ۱۰۰ نفره ، با تست یک عطر روی پوست و فضا ، هر ۱۰۰ نفر و یا حداقل یک سوم اون جمع دچار الرژی شدن نشون میده اون عطر الرژی دارد و باید فرمولش تغیبر کنه « هرچقدر تعداد نفرات بیشتر باشه ، الرژی زا بودن عطر بیشتر و احتمالا خطرناک است » اما اگه از اون صد نفر هیچکس دچار الرژی نشد و یا بر فرض یکی دو نفر دچار الرژی شده و روی بقیه واکنشی نداشته نشون میده که اون عطر الرژی زا نیست بلکه اون دونفر بدلیل حساسیت پوستی یا مشکلات سیستم ایمنی و یا حساسیت به یک نت خاص به عطری که تست شده آلرژی دارند ، این فقط مختص بازطراحی نیست ، یک شخص ممکن است به نت نرولی الرژی داشته باشد و وجود دوز بالای این نت در هر عطری که باشد حتی یک عطر ۲۰ میلیونی ، سبب میشه شخص دچار الرژی و احتمالا سرفه و کهیر پوستی بشه) .

( منظور از دستساز پروسه اختلاط جز به جز و ایجینگ است که متاسفانه بسیاری از شرکتهای برای تامین سریع مس مارکت انجام نمیدهند و محصول را ظرف یکهفته با همون خنکسازی و همخوردن توسط میکسر اماده عرضه میکنند ) .

همونطور که چندروز قبل نیز گفتم عطر شرکتی فقط مختص ایران و امارات نیست بلکه در تمام دنیا وجود دارد و در دوسال اخیر در کشورهای پیشرفته نیز خیلی فعال شدن . بنده بصورت دست و پا شکسته زیر پست یکیشون که در امریکا فعال است نوشتم مواد بازطراحی شرکتت را آیا از کمپانی iff امریکا تهیه میکنی ، گفتند نه از یک شرکت در جنوب فرانسه ، دوباره پرسیدم ایا منظورت شرکت مان یا شارابوت است ، گفتند خیر نمیتونم اطلاعت بیشتری بدهم ، طرف آمار مواد اولیه اش را لو نمیداد و ابتدا تصور میکرد من ساکن امریکام و حسش اینبود رقیبش هستم .

پایدار باشید 🌺🙏

[EDITED] 1402/01/17 22:02
17 فروردین 1402 تشکر
24 تشکر شده توسط : آب روان الف ش
درود جناب اسعدی عزیز و بزرگوار ، تو روخدا یه وقت سو برداشت نشه ، شما برای بنده شخص بسیار قابل احترامی هستید و اگه ناخواسته سخنانم باعث ناراحتی شده عذرخواهی میکنم .
بله فکر کنم منظور شما از دستساز اسانس های فله ای است که میارن درجا با دوز بالای فیکساتیو رقیق میکنند که بنده با این موافق هستم و خودم چندین و چند بار در موردش متن نوشتم .
شرکت مذکور هم برگه بهداشت کشور مبدا و هم داخل را دارد ، اگه تاییدیه های بهداشت و سلامت را نمی داشت که بعنوان تنها شرکت عطرساز گواهینامه شرکتهای خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ نمیکرد ( بزودی تنها شرکت عطری دانش بیان کشور میشه ) .
بازم از شما و همه عزیزان تشکر میکنم 🙏🌺

تشکر ویژه از مدیریت محترم 🙏🙏🙏🙏🙏
17 فروردین 1402 تشکر
20 تشکر شده توسط : Perfumex آیدا
درود ایرج عزیز عرض ادب و احترام 🌺🙏
منطورش در واقع درخواست بازطراحی است که به شرکت سی پی ال و برخی شرکتها داده ، بازطراحی هر عطر گریدهای متفاوتی دارد بعنوان مثال بازطراحی مگاماره گرید h توسط شرکتهای اروپایی و ترک انجام شده و شرکتهای زیادی از این گرید استفاده کردند که هر لیترش ۷۰ تا ۱۲۰ یورو است اما بازطراحی بدون محدودیت مگاماره نیز صورت گرفته که چندبرابر مبلغ گرید h گرانتر است ، برو بالای ۱۰ میلیون اختلاف قیمت بازطراحی .
ابتدا آنالیز جی سی مس توسط سی پی ال ، دالبرگ و ...گرفته میشه ، بعد که فرمول بدست امد اگه گرید درخواستی h باشد یک سری نت هارو حذف میکنند و نت های باقی مانده را از مواد درجه کیفی درجه سوم ارزان قیمت استفاده میکنند ، بعنوان مثال اگه نت ابزی و جلبک در نمونه اصلی مگاماره درجه کیفی سوپر ۲۰۰۰ دلاری استفاده شده باشد در بازطراحی گرید اچ میرن از درجه کیفی ارزان قیمت برفرض ۳۰۰ دلاری این نت استفاده میکنند اما اگه گرید درخواستی سفارشی و بدون محدودیت قیمتی باشد هیچ نتی حذف نمیشه ، خلوص هیچ نتی کم نخواهد شد و درجه کیفی مواد خام نسبت به نمونه اصلی در بک گراند برابر و در نت های اصلی مثل همون نت ابزی و جلبک میان و بر فرض از درجه کیفی ۱۶۰۰ یورویی این نت ها استفاده میکنند( این قیمت ها مثال بود که تفاوت گریدها مشخص بشه ) ، وقتی تغییری در تعدد نت ها اعمال نشه و درجه کیفی مواد خام بالا باشد تغیبر نت رو خواهیم داشت .
بلوشنل بازطراحی داره هر لیتر ۸۰ یورو ، بلوشنل بازطراحی شده هست ۱۵۰ یورو ، بلوشنل هست ۳۰۰ یورو ، بلوشنل بازطراحی هست ۸۹۰ یورو خب.
در اینده از گریدهای گرون قیمت که توسط برخی شرکتهای اماراتی و یکی دو شرکت ایرانی عرضه خواهد شد بیشتر خواهید شنید .
عزیزانی که عطر آک دنیز یونیک لاکچری را تست داشتند پیشنهاد میکنم تستی از مگاماره اختصاصی عط.سرا بگیرند ببیند بلحاظ کیفی تفاوت چقدر است .
با تشکر از شما دوست محترم 🌺🙏👈♥️

[EDITED] 1402/01/17 22:02
17 فروردین 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : الف ش Perfumex
مهیارجان بحث با عزیزانی که نمبخواهند واقعیت هارو قبول کنند بی فایده است ، اون دوست عزیز گویا اطلاع ندارد همون شرکت یانی تا مدتی رقیق کننده اش را از عط.سرا تهیه میکرده ...

عزیزی فرموده روی لوگوی نشان اعتماد کلیک کردم چیزی بالا نیومده و فیکه ، پس چرا من کلیک میزنم سه سوت بالا میاد ؟ شما vpn گوشی را خاموش و مجدد امتحان کن .
صاحب امتیاز شمیم خوش ماندگار - تاریخ اعطا ۱۳۹۷٫۰۵٫۱۰ - تاریخ انقضا ۱۴۰۳٫۰۳٫۰۲ ... .
چیزی که بسیار مهمتر از نماد اعتماده ، عضویت در اتحادیه است که نمادش کنار نماد اعتماد دیده میشه .
عزیزدان همونطور که گفتم تا زمانی که از چرخه تولید بی اطلاع باشید درکی از مبحث ندارید و پیشنهاد میکنم از پایه و منابع معتبر تحقیق کنید ، منظور از منابع معتبر یه سری بلاگر که بعضا در واردات ذینفع هستند نیست که بدون ارائه یک سند معتبر یکطرفه تخریب میکنند وقتی زیر پست هاشون کامنت میزاری و مستند خلاف گفته هایشان را ثابت میکنی حذف و مسدودت میکنند ...
بازطراحی ففط مختص ایران نیست و بنده دهها شرکت امریکایی ، انگلیسی میشناسم که دقیقا مثل همین ارماف ، عط.سرا و ... تولید و عرضه میکنند و این قابل کتمان نیست ، اینکه شما دوست نداری اون یه حرف دیگه ست .

[EDITED] 1402/01/18 01:08
17 فروردین 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : الف ش Perfumex
درود جناب عطردوست تشکر از توضیحاتت .
البته یک نکته را یادآوری کنم کاری که اشاره کردید طراحی بنده و اخوی نیست و تیم کارشناسی مجموعه زحمتش را کشیده 🌺🙏
17 فروردین 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : amir رضا عطردوست
مخلصم سعیدجان در محضر شما عزیزان درس پس میدم 🌺🌺🙏
17 فروردین 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : amir mehrdad
علیرضا جان از اونجایی که این بحث طولانی شد و البته جذاب و اینکه بشخصه خیلی قبولت دارم کنجکاو شدم راجع به عط.سرا که معرفی کردی و چندتا کار سفارش دادم تا تست کنم ؛ اگه کیفیت کاراشون اوکی باشه قطعا یکی از فروشگاه‌های ثابت خریدام میشه ...
چرا که ترجیح میدم پولی که بابت عطر خرج میکنم تو جیب هموطنم بره ...
17 فروردین 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : آیدا رضا عطردوست
جناب علیرضا گرامی ، با تشکر از حضرتعالی و احترام به تخصص بالای شما در حوزه ی عطرشناسی ، مفصلا اشتباهات حضرتعالی را در تحلیل عملکرد مجموعه ی عط.سرا به لحاظ تخصص خودم که حوزه فروش و کسب و کار هست بیان نمودم ، مدیریت محترم سایت تایید نفرمودند جهت انتشار . از آنجا که نه فرصت ادیت چندین باره ی یک نظر را دارم و نه قصد مشاجره در این فضا ، اگر برایتان امکان پذیر بود درخواست نمایید بطور شخصی برایتان ارسال کنند و مطالعه بفرمایید . ارادتمند شما
18 فروردین 1402 تشکر
1 تشکر شده توسط : TIMELESS
اتفاقا منم توباکو وانیل عط.سرا رو تست کردم و خیلی بد بود و انداختم سطل آشغال!
فقط تنباکو بود بدون هیچ نت شیرین و وانیلی(مثل این که یادشون رفته بود)
انگار یه عطر فاسد شده بود.
( چند تا کار دیگشون هم تست کردم و یچیز تو همشون هست اینه که طبعشون کلا گرمه حتی اگه یه کار خنک باشه بازم گرمه و اون لطافتی که در عطرا وجود داره در محصولات عط.سرا نمیبینم )
18 فروردین 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : امیر علوانی اردلان
توباکو وانیلشونو تازگیا تست کردید یا سال‌های قبل؟
چون من به تازگی نمونه عط.سرایی رو تست کردم وانیلش مشهود بود البته خیلی دیرتر از عطر اورجینال باز شد.
20 فروردین 1402 تشکر
یه ماه قبل بود
قبلش توباکو وانیل الحمبرا رو خریده بودم که از لحاظ رایحه خیلی خوب بود
فقط پخش خوبی نداشت از نظر من(ولی تو خونه همیشه استفاده میکنم و لذتبخشه)
بخاطر همین از عط.سرا هم خواستم تست کنم چون معمولا کارهای عط.سرا پخش و ماندگاری خیلی خوبی دارند
اما از لحاظ رایحه اصلا خوشم نمیومد و ربطی به توباکو وانیل نداشت چون اصلا وانیلی درکار نبود
چجوری بگم فقط تنباکو، یه تنباکو کهنه،گرفته ، یچیز تو مایه کارتن فاسد شده.
20 فروردین 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : Bane علی رشوند
سلام
به پیش نهاد اقای اسدی رفتم سمپل گرفتم از عطر.سرا و تست کردم ای کاش محدودیت تست سه تایی نبود و میتونستم بیش تر سفارش بدم
ببینید یه وقت هست شما این اونتوس و با کرید اونتوس اصلی مقایسه میکنید که به نظر من از اساس اشتباهه این مقایسه چون تقریبا یک دهم هزینه رو دارید میپردازید یه وقت هست محصول عطر.سرا رو با مشابه های اماراتی مقایسه میکنید که به نظر من حداقل در این سه نمونه اونارو شکست میده! و برنده محصول عطر.سراست( من سیلورماونتین اونتوس و بای کیلیان هاون و تست کردم) الوسام رصاصی که کپی از سیلور مانتین و نسبتا گرون تره از دیگر کپی های اماراتی و شرکت اصیل تری هم هست (دو میلیون و خرده ایه )مثل اون یه کم حتی قوی تر بود
پس در مقایسه با بقیه کپی ها به نظر عالیه ( البته قبل خرید باید حتما تست کنید دونه به دونه شاید در یک کپی اینطورنباشه) من قطعا اگر بخوام کپی دم دستی بخرم سراغ این شرکت میرم برای اول تست بعد خرید
اما خب حالا ممکنه کسی باشه بگه من حاضرم با این پول دکانت ده میل اصلی و بخرم خب خیلی هم عالی
اما مقایسه از اساس باید درست صورت بگیره
کیفیت از مشابه های دیگه ای ک تا حال تست داشتم بهتر بود و در حد و اندازه ی خودش و پولی ک میپردازید در این سه نمونه ای ک تست کردم نمره قبولی رو از من میگیره
22 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : حسین توکلی آیدا
بعد از مدتی استفاده به این نتیجه رسیدم من به شخصه پنج میل دکانت برام حال خوب کن تره…
ولی تست شون خالی از لطف نیست.
شاید فردی دیگر بتونه ارتباط برقرار کنه
26 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : آرش alireza  xx
سلام خدمت تمام عزیزان عطر افشانی بنده یک کار از الفا مونته تهیه کردم به نام ریچموند واقعا بی کیفیت بود و در اصل به شما اب میفروشن با 10 بار اسپری کردن مدت ماندگاریش در حد نیم ساعت بود و میخواستم بگم که با این هزینه برای جعبه و شیشه عطر شده به خود عطر میپرداختن چه بسا محصولی با کیفیت و قابل تعریف از کار در میومد ولی حیف که فقط ظاهری فریبنده و از درون تهی به شما عرضه میکنند
09 اردیبهشت 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : امیر علوانی مجتبی
با سلام و احترام
بنده نیز اخیرا سمپل عطر سرا تامفور توباکو وانیل رو تهیه کردم. با وجود اینکه از رایحه عطر توباکو وانیل خوشم میاد باید بگم واقعا این عطر عطرسرا اشکالات اساسی داره که به عنوان کپی از شرکتی ها پایین تره (با وجود اینکه تقریبا از همه شرکتی ها گرون تره!). اشکال اساسیش اینه که این عطر به شدت چرب هست که همین مورد برای اینکه عطرسرارو کنار گذاشت کافیست. البته ایرادات دیگری هم داره که مثلا نت شکلاتش خیلی تو ذوق میزنه و شبیه عطر شکلات پاپیونی های بیکیفیتی میمونه که وقتی باز میکنی شیرینی مصنوعیش میزنه بالا. حالا میگیم کپی هست قبول میکنیم. پخشش هم که در حد شرکتی های درجه دو هست. تعریفات شمارو (البته یک دهمشو) تو سایت خودشون خوندم اما این همه تعریفات با خروجی اینکار نمیخونه!
19 مهر 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : Bane Perfumex
سلام به شما
من به عنوان کسی که ابتدا با عطرهای کپی و های‌کپی وارد دنیای عطر شد میگم، هیچ چیز به پای اصلش نمیرسه.
بعضی برندها هستند که پول گزافی صرفا بابت برندشون میگیرن و شرکت های کپی‌کار میتونن با فاکتور گرفتن اون هزینه، مصرف‌کننده رو اقناع کنند.
اما بسیاری از عطرها،همتایی نمیتوانند داشته باشند و شما نمیتونید با خریدن هر مشابه دیگری ،ادعا کنید که تجربه ی فلان عطر رو داشتید.
بلکه تجربه‌ی عطری رو دارید که صرفا جهت تشابه و ارزانتر بودن گرفتید.
19 مهر 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : احسان کریمی دورابی بابک نوجوان
جناب موحدی عزیز بنده به نظر شما کاملا احترام میزارم.
ولی دربین شرکت‌ی ها بهترین اون توباکو تاچ الحمبرا هست که دربهترین حالت ۶۰ تا ۷۰ درصد شباهت داره.
ولی نمونه عطر سرا از کیفیت بسیار خوبی برخورداره .نزدیکی به نمونه اصلی از لحاظ رایحه عالیه.پخش و ماندگاری از نظر بنده بسیار خوب.من چندین بار نمونه عطر سرا را در موقعیت‌های مختلف تست کردم.به نظرم کار خوبیه.
19 مهر 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : آیدا Mahyar
عرض ادب
من هنوزم از تجربه توباکو ع.ط.ر سرا سردرد میگیرم
چرا آدرس اشتباه میدین
به والله حاضرم همون نمونه به اضافه ۱۰ تا نمونه دیگه رو بگیرم با چند نفر از دوستات همین سایت قرار بزاریم تستش کنیم تا ببینید چه کیفیت بدی داره

کاملا چرب انگار که شامپو زدی
بوی پیف پاف توو همون مایه های نگون سار
سردرد
خداروشکر من ۱دونه هم نگرفتم ک بگم شانسم بد بود
درجا ۴تا گرفتم
نگو آقا توروخدا آدرس غلط نده
19 مهر 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin KAVEH
نگون سار😂😂🤪
بله این عطرهای دست ساز که درلابراتوارها میسازند بسیار خطرناک و برای سلامتی بسیار مضر هستند، من یادمه سه چهار مورد از همین نوع تست ها برخورد داشتم که چنان سردردی بهم داد که دیگه سمتشون نرفتم و اگر کامنتهای دوستان حرفه ای رو در این زمینه خونده باشید کاملا متوجه میشید که چقدر این اسانس ها و روایح فیک دستساز به سلامتی ضرر نیرسونند و چه بسا باعث میگرن و سردرد های دنباله دار میشن به خودتون رحم کنین دوستان و سمت اینجور چیزا نرید ارزششو اصلا نداره.
19 مهر 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin کامبیز سخی
جناب آلن دلن سلام و عرض ادب
بنده نظرم با شما فرق داره.و دقیقا حس میکنم شما آدرس غلط میدین.
بنده ساکن اصفهان هستم.نمونه اورجینال این کار را در کلکسیون دارم.نمونه عطر سرا را هم دارم.بنده نمیدونم شما امکان سفر به اصفهان دارین یا نه.ولی اگر تشریف اوردین با کمال میل در خدمتتون هستم وبا هم نمونه عطر سرا و برند رو تست همزمان میگیریم.نمونه قبلی تو باکو عطر سرا کیفیت قابل قبول نداشت.اما این نمونه باز طراحی جدید اون قطعا حرف برا گفتن داره.
20 مهر 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : آیدا کامبیز سخی
دوست عزیز، توضیح برای واضحات دادن کار اشتباهیه. ع...را و هرچیز مثل اون یک جک خنده داره، شما بزار شیفتگانش همونو تهیه و مصرف کنن. شما هم بگو: آفرین آدم های زرنگ، شما ها خیلی زرنگ هستید و ما که عطر اورجینال تهیه میکنیم و به بدن میزنیم به همراه بقیه ملت اروپا و آمریکا، نا زرنگ و فریب خورده هستیم. وقتی ملتی، عطر اموآژ رو از فیک فروشهای بانه ۱ میلیون میخرن و همه اون فیک فروشها تو اینستاگرام به شدت دنبال میشن و خروار خروار به ملت زرنگ میندازن، شما دیگه چه انتظاری داری؟ چه توضیحی میدی برادر من. فقط تماشا کن و لذت ببر.
20 مهر 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : مجید جلیلوند بابک نوجوان
نظرات محدود شده است
درود
تام فورد توباکو وانیل
عجب تنباکویی
بین همه ی کارایی تنباکویی که داشتم و دارم و یا تست داشتم ایشون خاص تر ، ناب تر و خیلی طبیعی تر به نظر میاد.
انگار که یه پاکت سیگارو تازه باز کردی و یک بوی توتون قشنگ ازش استشمام میشه.
من تاپ نت و میدل نت این عطرو بیشتر دوست دارم تا نت پایه.به نظرم تنباکوی خیلی خوبی داره و احساس میکنم هرچی به پایان نزدیک میشه وانیلی تر میشه و از بکر و خاص بودن در میاد. هرچند که ترکیب وانیل و تنباکو هم یک حالت جدیدو خاص داره اما من خیلی دوسش ندارم.
از کارهای تنباکویی که دارم باربری لندن و د وان حالت و فضای خاص خودشونو دارن و نباید اونارو با این عطر قیاس کرد و من اون دوتا رو جور دیگه ای میپسندم.بولگاری من این بلک اما در قیاس با این عطر کم میاره.
با این که از تست این عطر لذت بردم اما ایشون عطر من نیستند و از اون دسته عطرهای خاصی هستند که من دوست دارم گهگاه بو کنم و فقط دقایقی با هم باشیم نه این که اونارو بپوشم.
پرفورمنس خیلی خوب ‌.
بدرود
21 اردیبهشت 1399 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : ایمان اسدی س  امیرآصفی
با سلام خدمت شما

قربان Bvlgari man in black اصلا قابل قیاس با توباکو وانیل نیست بولگاری یه کار دم دستی هست ولی تام فورد مخصوصا سری پرایوت کارهای لاکچری هستند.

21 اردیبهشت 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
درود بر دکتر گرامی
بله صددرصد همینطوره
البته من عرض کردم در مجموعه ی من
22 اردیبهشت 1399 پاسخ تشکر

7
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام به دوستان من تازه این ادکلن رو خریداری کردم و۳۰ سالمه
قبلا مارلی هرود داشتم رایحه ملایم تری نسبت به این ادکلن داشت ولی نسبت به این موندگاری کمتر
موندگاری پخش بو نگرانی نداره درجه یک
ولی رایحه مخصوصا اوایل سردرد اور خیلی تیز و تند حمله میکنه از همون اول رایحه توتون مشخصه که رفته رفته کمتر میشه و تنباکو زیاد بعد حدود یک ساعت رایحه قهوه و وانیل اضافه میشه که کاش از اول همراهش میبود تا یکم تلخی و تندی توتون تنباکو رو کم میکرد،قطعا برای مردهای بالای۴۰ سال کت و شلوار مشکی پیپ یا سیگار برگ به دست موهای پرپشت تر،هیکل درشت تر بهتره
یونیسک.س اصلا نیست بنظر من برای خانمها خیلی تند و تلخی داره اولش که مطمئنم سردرد میگیرن کاش یکم روایح توتونشو حذف میکردن یا ضعیفتر خیلی بوی تنباکوی تندی داره دقیقا بوی دوسیب البالوی چوبی کهنه رو میده،حتما فصل سرد سال استفاده بشه
01 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : ابراهيم عباسی راکی ایمان اجاقلو

توباکو وانیل...
شاید باید زودتر از اینها راجبش مینوشتم. اینکار خب بوی توتون خالص رو میده. به قول پارسی جان انگار یک پاکت سیگار تازه رو باز کردی و دقیقا همون رو رو با توتون استشمام میکنی. ولی بعدا اون وانیله یکم زیادیه و کار رو به یه تم جدیدی میبره که زیاد بازخورد خوبی به همراه نداره. در کل تست کردنش حتما پیشنهاد میشه چون کار بسیار خاصی هست ولی بازخورد منفی زیاد داره و نمیشه بلایند بای کرد اصلا. پخش و ماندگاریشم خوبه
31 شهریور 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : علیرضا امراللهی Ss ss

3
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
7
طراحی شیشه
درود
توباکو وانیل، رایحه ای کاملا سلیقه ای، یا عاشقش میشی یا نمیتونی کلا باهاش ارتباط برقرار کنی که من جزو دسته دوم هستم.

اگر بخوام راجع به خانواده تامفورد صحبت کنم باید بگم دلبر ترین رایحه ها از همین خانواده متولد شدن، شاهکاری مثل عود وود و.....

راجع به توباکو وانیل باید بگم منو یاد یک محلول گیاهی که از میکس چند روغن تشکیل شده که قدیمی ها به موهاشون میزدن میندازه، این رایحه ی که میگم بچه که بودم زمانی که هنوز سنت های قدیمی و استفاده از روغن های گیاهی بیشتر رواج داشت خانه مادربزرگ استشمام کردم.

البته خاصیت عطر همین خاطره بازیشه گاهی اوقات یک رایحه فوق العاده شمارو یاد خاطره ای در گذشته میندازه ( خاطره ای صرفا ناخوشایند) که متاسفانه رایحه مقلوب اون خاطره میشه و شما نمیتونید بپوشیدش.

در کل با احترام باید بگم جوجه اردک زشت خانواده تامفورد ایشونه :)
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : امیر سعید درودی آرش راشدی
جمله آخرتون حق مطلب رو ادا کرد! تنها محصول خانواده تام فورد که اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم، بوی قلیان و تنباکو ترکیبش با وانیل! حداقل من یکی خوشم نیومد!
28 آذر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی رضا یگانه
داداش عطر تو همین مایه ها چی پیشنهاد میدی
11 تیر 1403 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟