NASOMATTO - Fantomas

ناسوماتو فانتوماس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-43829
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی :
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : ناسوماتو
کشور مبدأ : هلند
سال عرضه : 2020
کد کالا : ATR-43829
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 145
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
7,350,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    15
  • نمی پسندم
    30
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    18
  • + 45 سال
    5
  • روزانه
    7
  • رسمی
    16
تعداد رای های ثبت شده : 118
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

سرشت عطر «فانتوماس» با سرشاری غلیظ و نابش، میان سویه‌های لذت‌بخش و دفع‌کننده نوسان می‌کند. شاید بعضی‌ها در برخورد اول با استشمام رایحه خربزه گمان کنند که باید این مخلوق جدید الساندرو گالتیری را کنار بگذارند، اما فانتوماس از عطرهایی است که باید به ژرفای درونی‌اش توجه کرد و اسیر قضاوت‌های اولیه‌ درباره‌اش نشد.

این عطر در برخورد اول بویی دارد شبیه به شمع‌ آب‌شده روی کاپ‌کیک و آدامس‌هایی با طعم میوه‌های استوایی که انگار با رایحه پشمک آمیخته شده‌اند. رایحه کشمران (رایحه‌ای که من با استفاده از دوز بالای آن در عطرسازی موافق هستم) درواقع سنگ بنای مرکزی در آکورد اصلی این عطر است. ترکیبات شیمیایی و آروماتیک با آن غلظت، بافت مخملین و سرشت مشک‌اندودشان با قدرت تمام خودشان را در این عطر نمایان می‌کنند و نه‌تنها نت‌های میوه‌ای را به کیفیت بهتری می‌رسانند، بلکه حالتی آمیخته با ظرافت و کهنگی به پس‌رایحه (dry down) این عطر می‌بخشند.

نوع عطر اکستریت د پرفیوم
برند ناسوماتو
سال عرضه 2020
کشور مبدأ هلند
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه نعناع هندی ، خربزه ، کارامل ، کشمران ، خاک زمین، میوه های استوایی ، بوی باروت، لاستیک، پلاستیک
نمره کاربران
Fantomas-ناسوماتو فانتوماس
رایحه
6.7
45 رای
ماندگاری
9
45 رای
پخش بو
8.9
45 رای
طراحی شیشه
8.2
45 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند ناسوماتو
اخبار برند ناسوماتو
عطرگرام
نظرات کاربران (53 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
10
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
بالاخره امروز رسید دستم بلایند بای کردم و واقعا ریسک بزرگی بود ولی کاملا الان حس پدری و دارم که بچه اش به یجایی رسیده افتخار میکنم به انتخاب خودم با این بوووی خوش و شیرینی که در ابتدا داره و ثانیه به ثانیه در حال تغییر به سمت دودی شدن میره استاد کار فاخری رو عرضه کرده با این اثر به نظر بنده
30 آذر 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : rahil tagi سعید رضایی شوشتری

9
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
فانتوماس:) تریلر دومش عالی بود عالییییی, بسیااار خلاقانه. از قطعه ی سرنید اثر شوبرت استفاده کرده بود، من با این قطعه بعضی موقع ها مدیتیشن میکنم. حالا فکر کنید داشتم تریلرش رو میدیم با حال آروم، در کمال آرامش و بعد یک دفعه بوووم:)) واقعا خنده ام گرفته بود:))
من دوسش دارم، همون قدر که کتاب برادران کارامازوف از داستایوفسکی و سونات شیطان اثر تارتینی رو دوست دارم. یه سری چیزها یه جوری ان. نمیشه گفت چی ان و چطوری ان مثل همین کتاب برادران کارامازوف ، سونات شیطان و فانتوماس. قطعه ی سونات شیطان در ابتدا آروم و غمگینه اماا درست بعدش همه چیز عوض میشه. برای چند مدت فضای بسیار شاد و شلوغی تداعی میشه و در ادامه حس دو گانگی رو تا آخر قطعه به شنونده القا میکنه. حس غم، شادی، عصبانیت، آرامش، اضطراب، پوچی، اوج و.....
در پیش گفتار کتاب برادران کارامازوف نویسنده به خواننده هشدار داده: او مردی عجیب است، حتی می توان گفت بی نظیر. ولی عجیب و بی نظیر بودن بیشتر این معنا را می رساند که کسی حق ندارد به ویژگی های شخص حالتی همگانی بدهد و از عدم هماهنگی جهان شمول، به مفهومی عمومی برسد. باری اگر شما با این موضوع موافق نباشید، امکان دارد در مورد شخصیت و ارزش قهرمانم آلکسی فئودروویچ یقین بیشتری حاصل کنم. چون بی نظیر بودن مفهومش همواره موردی خاص نیست؛ برعکس، ممکن است درست برای او چنین اتفاق بیفتد که محور اصلی یک ماجرا را تشکیل دهد. حال آنکه معاصرانش خود را در مسیر جریانی گذرا رها می کنند، تا آنها را از او دور کند.
بی نظیر تعبیر مناسبیه برای این عطر.
16 آذر 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : فرهاد M. Wolf

سمپل این کار رو هم با چند کار فرانچسکا بیانچی گرفتم. سه عطر بیانچی دستریز اصل بودند ولی فکر کنم این فانتوماس دستریزش فیک هست‌ . یک رایحه ی خیلی ضعیف از خربزه در پس زمینه ی دودی. چیزی بیشتر نگرفتم چون واقعأ رایحه خیلی ضعیفه انگار آب مقطر تحویل گرفتی با دوز خیلی خیلی کم و ناچیز از عطری که اصالتش معلوم نیست. قبلآ هم دستریز عطر mortal skin از استفان هامبرت گرفته بودم از یه سایت دیگه که اون هم فیک بود یعنی اصلا بویی نداشت انگار بطری آب معدنی رو بو می‌کردید یک رگه ی خیلی ضعیف از جوهر سیاه حس میشد و دیگه هیچ...اسم این دو سایت رو هم نمی‌برم که احتمالا همه ی دوستان می‌شناسند. واقعآ دیگه آدم نمیدونه باید به کی اعتماد کنه....خلاصه بد روزگاری شده ...انشااله تست دقیق این فانتوماس رو میذارم برای بعدآ ولی فکر نکنم باب طبع من باشه بخصوص رایحه ی خربزه خیلی رو مخه...بهترین کار اینه که آدم دست از تست عطرهای جور واجور برداره و همونهایی رو که میشناسه و پسندیده بخره و استفاده کنه که آدم هر چی بیشتر بگرده کمتر پیدا می‌کنه...یا حق
03 آذر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : دهاتی ام میر
فرض کن یه فرآورده کاراملی در حال آب شدن روی زبونته و تو درحالی که یه چاقو با دسته پلاستیکی و تیغه فلزی زنگ زده که تیکه هایی از گوشت قرمز بهش چسبیده و زیر آفتاب مستقیم بوده،در حال خورد کردن طالبی هستی این رایحه به من سیلی زد بهتر بگم عطری است مصداق بارز جمله هنر برای هنر
12 دی 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : rahil tagi پرنیان

فانتوماس
حس بویایی و چشایی کاملا بهم مرتبط هستن
فانتوماس مثل خوردن یه تافی شیری تاریخ گذشته با کاغذ فویل دار میمونه.
18 آبان 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : مهدی rick
یکی از بهترین تحلیلایی که خوندم 👌🏻
کاملا خلاصه و مفید ...
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin Maxxine

1
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
5
طراحی شیشه
عجیب ترین عطری که بو کردم
بوی انزجار میده . اولش یه رایحه میوه ای و بعد سورپرایز. برای من یاد آور بوی سالن تشریح بود . بسیار غیر قابل تحمل . مثل دردی که هیچ راه فراری ازش نداری.
فکر نمیکردم ازش انقدر بدم بیاد.
واقعا باید با دید هنری پرستیدش.
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : یگانه فکری پرنیان
سالن تشریح
چه تشبیهی 👌
متنفرم از فانتوماس 😖

[EDITED] 1401/08/18 11:19
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علیرضا ر Ali mn

سلام به همه ی دوستان عزیزم بخصوص سعید رضایی شوشتری
غلط نکنم اینجا یک شاهکار بی بدیل جهان عطر آرمیده ست. به تجربه خوب فهمیده ام عطری که بیشترین بازخورد بد رو دریافت می‌کنه اگر برند خوب و عطاری حرفه ای باشه ، باید یکی از بهترین باشه. من اینو تست نکردم و فعلآ امکان تستش برام نیست ولی رایحه ی خربزه ، پوکه خالی و بوی خون اگر عطار کارش رو بلد باشه و عطر تحویل بده نباید کار بدی باشه که حتی ممکنه شاهکار باشه . But not today رو هم خیلی با ترس سراغش رفتم ولی عالی بود البته من فکر میکنم فیلیپو سورچینلی هنر بیشتری نسبت به گوالتیری داره کلا عطرهای فیلیپو رو بیشتر از آلساندرو میپسندم. هر دو به نظرم هوای مخاطب و مارکت رو دارند و گوالتیری بیشتر.
سعید جان ، راستش من چند وقتیه که بد جور عاشق عطرهای ساختارشکن و حال به هم زن شده ام البته به شرطی که سرم کلاه نذاره و عطر تحویلم بده . خواستم ازت خواهش کنم دوباره این کار رو بررسی کنی حتی اگه برات میسره تستی دوباره کن ببین چطوره ؟ اگه حال به هم زن هم باشه از نظر عموم عیب ندارد ، ببین امکان پوشیدنش هست برای من یا خودت ؟ بات نات تودی که عالی بود حتی به نظرم خیلی شیک بود . عطرهای beufort london هم تست داشتم همه عالی بودند.
قربانت و یا حق
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : nazanin Rezvani
سلام به حسن جان کبیری و دوستان عزیزم:
راستش من هم خیلی به روایح ساختار شکن علاقه دارم مثل خودت و راجع به این کار باید خدمتت بگم که واقعا کار هنری و غریبی هست. بازخورد برای عموم و شامه های آماتور دو حالت داشت: عده ایی بواسطه نت آغازین فقط اون رو یک عطر با رایحه میوه ایی (بعضی ها طالبی و برخی خربزه) تفسیر میکنند و به ادامه کار اصلا توجهی نخواهند کرد.
عده ایی هم با حس کردن نت های فلزی و همچنین روایح پارافین گون آغازی و ترکیبش با هرم میوه ایی آغازین برداشتی مثل بوی شمع در حال سوختن و ریزش پارافین روی کیک رو اذعان کردند.
اما برای شامه ایی که به تعدد کارهای نیش و ساختار شکن رو تست کرده و عادت به این سبک از روایح رو داره، یقینا کاری بسیار جالب و گیرا و جذاب خواهد بود.
حسن جان همانطور که از تست but not today راضی بودی ، قطعا تست با حوصله و چندین باره این عطر هم حالت رو جا میاره و از عجایب و طراحی هنریش لذت خواهی برد.
راجع به خانه عطر بیوفورت لندن هم که من چند سال قبل کاراش رو ریویو میکردم به خیلی از دوستان عزیز مثل خودت و خودم که روایح یونیک و بعضا انزجاری رو دوست داشتند ، تست عطرهاشو پیشنهاد میدادم. من هم کارهای بیوفورت رو خیلی می پسندم .
فانتوماس هم به جز فاز فروتی اولیه عطر ، کاری غیر قابل پیشبینی و خاص هست. تهاجم روایح فلزی ( به جهت بازسازی فضای خون و فلز ) و ادغامش با حالتی داخته و نیمه دودی از روایح پلاستیکی ، تصوری عجیب و در عین حال مجذوب کننده رو برای مخاطب بوجود آورده که آنالیز کردن این اهرام بویایی در ذهن اشخاص بسیار متفاوت خواهد بود.خلاصه که مثل همیشه گوالتیری در فانتوماس هم در زمینه خلق کانسپت و ارتباطش با رایحه ، بسیار موفق عمل کرده.
فانتوماس قطعا اولین خرید بعدی من خواهد بودحسن جان و شما هم تستش کن برادر که شخصا مشتاق خواندن نظرت راجع به این کار خواهم بود.
موفق و شاد باشی
18 آبان 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : nazanin آرمان
خیلی ممنون سعید جان
ولی نگفتی آیا قابل پوشیدن هست یا نه ؟ آیا تو حاضری بپوشی این عطر رو و مطمئن باشی که حال کسی رو به هم نمیزنه؟ آیا گوالتیری عطر بت تحویل داده یا فقط روایح عجیب ، غریب ؟
18 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin سعید رضایی شوشتری
حسن جان سلام مجدد:
سلیقه با سلیقه فرق داره .اگر به من باشه آره صد در صد میگم عطر خوبی برای پوشیدن هست. من خودم اوپوس 10 آمواج رو خیلی راحت میپوشم و ازش لذت میبرم خودت میدونی که چقدر رایحه اپوس10 غریب و سخت پوشه.
به نظر من بعد از تست های متوالی، فانتوماس خیلی هم سخت پوش نیست و اگر عادت به پوشیدن اینجور کارهای ساختار شکن و خاص رو داشته باشی میتونی به راحتی به مخاطبین خودت پرزنتش کنی و ازش بازخورد بگیری.
راجع به اینکه کسی حالش بهم بخوره هم ممکنه تو فاز میدل نت و ترکیب روایح فلزگون و اینسنسی - لاستیکی، کمی بازخوردهای عجیب بگیری ولی یقینا حال کسی رو بهم نخواهد زد.
من شخصا این کار رو براحتی خواهم پوشید.
موفق باشی برادر جان
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : nazanin 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
سلام سعید جان و مخلصم
خیلی ممنونم ازت ، خیلی عالی گفتی و خیلی خوب منظورت رو گرفتم. راستش تازگی‌ها و بعد از تجربه های زیاد دیگه سمت عطرهای شیک ، عموم پسند و بازخورد بالا نمی‌رم. دنبال عطری میگردم که ساختار پیچیده ، کیفیت بالای نت و کیفیت عالی ساخت داشته باشه. این عطر رو برای تست پیدا نکردم و نظراتت برام خیلی سودمند بود. یا حق
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : رضا یگانه IRRO
سلام به همه دوستان ،
حسن جان پی کی مادراس رو هم یه تستی بزن حس میکنم خوراک خودته . عکسش با ریویوش رو توی عطرگرامم گذاشتم .
همچنین هیرام گرین هاید .
راجع به فانتوماس هم سعیدجان به خوبی گفتند به نظر من عطر بسیار جالبی هست و اتفاقا سخت پوشم نمیدونمش . رگه هایی از سمینالیس پیدا میکنه در میدل و در اپنینگ یه بوی طالبی مانند داره که فضای جالبی رو به ارمغان میاره . چندباری تا مرز خریدش رفتم ولی خب گزینه های دیگه اومدن رو کار . ولی مقایسه نسبی بخوایم با عطرهایی که فضای خونی رو میخوان به ارمغان بکشن به نظرم هیچکدوم نمیتونن به بات نات تودی نزدیک بشن !
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : آلالیتا رضا یگانه
سلام امیر محمد جان
خیلی ممنونم ازت ، خیلی کامنتهات برام آموزنده هستند. لطفاً این دو عطر رو به لاتین برام بازنویسی کن. قربانت و یا حق...
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه بابک
درود حسن جان ، ارادت دارم ممنونم از لطفت ،
Pk maderas oscuro و hiram green hyde. هر دو شدیدا خوش ساخت و با کیفیت هستند . بی نهایت هم پخش قوی ای دارن . بدترین بازخوردهام از همین دو عطر بوده ولی شدیدا خودم رو ارضا میکنن .
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : آلالیتا رضا یگانه
امیر محمد جان سلام و ممنونتم
این دو عطر تهران پیدا میشن یا باید از خارج تهیه بشن؟ راستش اگه تهران باشه گذرم میوفته برای پیدا کردن و خرید بخصوص اگر از وزرا بخوام خرید کنم.
من شهرستان هستم و حتی فانتوماس برای تست پیدا نشد . اینجا نهایت عطرهای آمواج رو میشه پیدا کرد.
دو مرتبه برای پیدا کردن فانتوماس رفتم دو فروشگاه زنجیره ای که در تهران هستند و شهر من هم نمایندگی دارند که متأسفانه اکثر قفسه ها خالی و فقط تونستم چند کار آمواج رو تست کنم.
امیر محمد جان ، بات نات تودی خیلی خوبه ولی کاش مقداری رایحه ی چرم و انیمالیکش بیشتر بود . راستش من توقعم بیشتره از فیلیپو سورچینلی ولی خب باید حواسش به مارکت هم باشه ولی فکر کنم فیلیپو بی محاباتر از گوالتیری عطر می‌سازه.
الان دیگه بیشتر علاقه م به روایح انیمالیک و بخوریه . روایح عجیب و غریب مثل خون ، نطفه ، لاستیک ، پلاستیک و چیزهایی مثل این هارو خیلی دوست دارم به شرطی که عطار سرم کلاه نذاره و عطر تحویلم بده .
شنیدم که عطر سیمینالیس اورتو پاریسی بوی نطفه و منی بده ، به یکی از دوستات عطربازم گفتم و جوابش منفی بود. به نظر میاد الهام گوالتیری نطفه بوده ولی به مخاطب عطر تحویل میده ، درست مثل سورچینلی در عطر بات نات تودی.
خودم هنوز سیمینالیس رو تست نکردم. انشااله قسمت بشه تستش برام ولی احتمال خیلی زیاد سر فرصت فانتوماس رو بلایند بای کنم.
بینهایت ممنون تو و سعید جان هستم. قربان لطف و صفای شما دو دوست عزیز....یا حق
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : میثم معین خیاط رضا یگانه
سلام حسن جان ،
برای خرید حضوری که نه گیر نمیاد تهران هم ولی هاید در داخل برا خرید گیر میاد عطرافشانم داشت چند وقت پیش . رایحه بشدت تاریک و غنی هستش و فکر میکنم خیلی راضیت کنه . ریویوش و فضاش رو توی خود صفحه hyde نوشتم میتونی بخونی ببینی ارتباط میگیری باهاش یا نه ولی بی نهایت غنی هست و خیلی پیشنهادش میکنم بهت .
پی کی اصلا گیر نمیاد و باید از اروپا سفارش بدین اونم یه فضای اسموکی کاراملی خیلی جذابی داره که با لباس مشکی در شب های سرد زمستان خیلی زیبا میشه ولی بازخوردهای جفتشون بشدت بد هستش و هر دو یه پاف بیشتر نمیشه زد چون خفه میکنه .
حسن جان پیشنهاد میکنم فانتوماس رو بلایند نکنی با توجه به چیزهایی که از سلیقت گفتی هم در زیر این عطر هم اوپوس 11 چون اون حالت چرکی که مد نظرت هست رو نداره و حتی میشه فانتزی شناختش این عطر رو .
بوگ مم bogue mem هم عطر انیمالیک خیلی جذابی هستش ولی چون یه مقدار شیرین هست شاید مورد پسندت نباشه .
عطر انوبیس anubis رو هم اگر تست نکردی خیلی پیشنهاد میدم اگر طرفدار جیر باشی . رایحه بی نهایت دوست داشتنی هستش . همچنین اسپل 125 هم یه فضای خیلی ارامش بخشی داره .
یکم مریض ترش بخوایم بکنیم ، دستانی نیست مرا نوازش کند از اونوم . حسن جان قطعا منم باهات موافقم و سورچینلی عطرهاش رو خیلی سرتر میدونم چون مرزهای جنون رو رد میکنن عطرهاش و اوج کانسپت در عطرهاش حس میشه البته اگر تگ قیمتی مناسب وسط باشه نه قیمت 7 8 میلیون که نمیارزه .
برند فرانچسکا بیانکی هم اگر سری اولشون پیدا کنی یا حتی سری دوم گزینه های خیلی خوبی هستن مخصوصا لاورز تیل و بلک نایت و اند مای اسکین . لاورز تیل هم از عطرهایی بود که بی نهایت بازخورد منفی گرفتم چون خیلی فضای انیمالیکش شبیه به اوپوس 11 هست. پیشنهادش میکنم سری اول یا دومش رو میتونی حتی بلایند کنی البته اگر با رز زاویه نداری . از امواج ها هم اگر بخوام فقط یک گزینه پیشنهاد بدم میتس هستش که بی نهایت رایحه دلربایی داره .
مازولاری لویی ( انیمالیک خیلی دوست داشتنی حیف ریفورموله شده ) ، ایرون دوک ( اسموکی فلزی باروتی که یکم شبیه به میتس هست اگر رز رو کنار بذاریم ) ، پچولی 24 ( مردونه و مردونه و مردونه و تلخ و پر ابهت ) ، عقاب پیروزی رنس ( یکی از عطرهای انیمالیک که هزاربار فکر خریدش به سرم زده ولی پشیمون شدم و میدونم اخر میگیرمش ) ، سکرشن مگنیفیکز اتات ( خودت بهتر میدونی راجبش ... ) ، rien incense intense عطر بی نهایت قوی و عجیب از اتات که البته بازخوردهاش خیلی بده ) ، عود امپریال پریس مونت کارلو ( یکی از بهترین عودی های دنیا و شدیدا تلخ و گیرا )، کویوم اورتوپاریسی ( ورژن مردانه تر شده نودی فلوروم )
بودیکا وود هم از عطرهایی بود که خیلی خوش قیمت هستش و منو خیلی راضی کرد یه فضای افیونی فلزی بشدت مردونه داره .
حسن جان با توجه به شناختی که از سلیقت دارم هاید و دستانی نیست مرا نوازش کند از اونوم ، وی ات ارمیس ، انوبیس پاپیلون و لاورز تیل رو بهت پیشنهاد میکنم البته سری سوم بیانکی رو نگیر که اصلا ارزش خرید نداره ( سری سوم جعبه بزرگی داره ) .
در نهایت هم اگر فاکتور قیمتی رو بذاریم کنار ، بهترین عطری که در عین انیمالیک بودن و هارش بودن فضایی بی نهایت لوکس و جذاب داره و از نظر من بهترین عطر چرمی هستش که تا بحال تستش کردم گریت بریتین روژا هستش که خب 40 میلیون هم قیمتشه و ...
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  آلالیتا
سلام امیر محمد جان
خیلی ممنون بابت پیشنهادات خیلی خوبت ، تعدادی رو تست داشتم و تعدادی رو نه که انشالله تست میکنم . Rien. و غین اینتنس رو تست داشتم یعنی سمپل دو میل ازشون داشتم . هر دو خوب بودند ولی واقعٱ قابل پوشیدن نبودند مثل سالومه .
دو کار دیگه برند پاپیلون رو هم حتماً پیگیری میکنم. در رابطه با لاورز تیل امیدوارم رزش بولد نباشه . من اگر رز در حاشیه باشه تحملش میکنم مثل آپیک زنانه آمواج و همچنین لیریک زنانه آمواج ولی رز بولد مثل Le Mat از مندیتوروسا رو تحمل نمیتونم بکنم.عطر کسی نیست نوازشم کند از اونوم قبلاً سمپلش رو داشتم خیلی خوب بود ولی باید دوباره سمپلی ازش تهیه کنم. کلا کارهای فیلیپو سورچینلی رو خیلی دوست دارم یعنی خود این آدم به نظرم خیلی خوبه . رزا نیگرا رو وقتی بو کردم میخواستم غش کنم ولی خب عطرهاش گرونند اگر حجم ۳۰ میل بودند و قیمت عطرهاش به یک سوم کاهش پیدا میکرد خیلی خوب میشد.عطر اپرایی ش رو هم تست کردم خیلی خوبه ولی خب نمیشه همه رو خرید . این دو عطر اخیرش هم به نظرم کاراکتر زنانه دارند.
عطرهای رژا داو هم دو کار معروف ش رو سمپل داشتم انیگما و فتیش که به نظرم خیلی Overprice هستند. گفته میشه خیلی مواد عطرهاش عالی و گران هستند خب به نظر من این حجم از کیفیت و گرانی به درد بیشتر عطربازها نمیخوره.
شما نگاه کن به برند دیور در دیزاینرها بهترین عطر رو تحویل میده به مخاطبش به قیمت ۱۰۰ دلار یا اونوم بهترین عطر نیش رو میده به ۲۰۰ دلار حالا روژا داو میشه ۱۰۰۰ دلار . یادمه روزی که فتیش روژا دستم رسید سمپل فوانیشیا هیلی هم دستم رسید و واقعاً با کار هیلی بیشتر حال کردم .
کار چرم رو قبلاً خیلی دوست داشتم ولی الان علاقه م بیشتر به بخور هست و انیمالیک . برند بیوفورت لندن یک عطر داشت 1805 tonerre که مفت از دستم در رفت . میگن bois sikar بش شباهت داره که من تستش کردم و محشر بود ولی خود عطر بیوفورت رو تست نداشتم. اگر جایی ببینم بلایند بای میکنم چون مطمئنم خیلی خوبه. آیرون دوک رو داشتم خیلی خوب بود ولی راستش توی ارزونی خریدم ۵۰۰ تومان و توی گرونی فروختمش یادم نیست چند ولی فقط یادمه قیمت خیلی خوب فروختمش.
کلا عطرهای بیوفورت لندن همه عالی اند. وی آت آرمیس و فاتوم که کاری سبز بود همه محشر ، ساختار شکن و در عین حال عطر هستند.
در پایان باز ممنون لطف و محبتت هستم و اگر راجع به بولدی رز در لاورز تیل بم خبر بدی یا در رابطه با هر عطری که خودت دوست داری مطلبی اضافه کنی بینهایت سپاسگزارت خواهم بود...یا حق
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : رضا یگانه Mahmod Akrami
سلام حسن جان ، ارادت دارم .
رز به هیچ وجه در لاورز تیل اذیت کننده نیست و مثل ادویه میمونه برای غذا . نبودش غذا رو بی مزه میکنه . رزش از جنس رز موجود در میتس هستش و به ل مت اصلا نزدیک نیست . بیشتر در لاورز تیل چرم با پردازش شبیه به اوپوس 11 و مشک و زنبق هستش که البته این زنبق امضای کارهای بیانکی هستش . بخاطر مشک یک مقدار اون چرم حالت پودری میگیره که رز بهش بالانس میده . کار متفاوت و دوست داشتنی ای هستش اما الان بیشتر سری سومش در بازار هست که غنا و پرفورمنس سری های اولیه رو نداره و حتی رنگش هم تغییر کرده مقداری .
راجع به تونر از بیفورت هم خب کار خیلی دوست داشتنی ای هستش ، مقداری شبیه به وی ات ارمیس هستش که فضای باروتی گوگردی و فلزی بهش اضافه میشه . اما سلیقه شخصی من وی ات ارمیس رو بیشتر میپسندم .
کارهای سورچینلی واقعا نماد یک زندگی دوم هستند . من خیلی ارتباط میگیرم با کارهاش اما تگ قیمتیشون بالاست و نمیشه کلکسیون کاملشون رو داشت .
حسن جان از هاید غافل نشو که حس میکنم خوراک خودته . همینجور د لا ویکتواغ از رنس که بدجوری دلرباست اما پوشیدنش سخته .
یه عطری هم مجدا بکالی جدید زده که شنیدم بخوری هستش و جذاب اما هنوز فرصتش پیش نیومده تستش کنم .
برند پاینوارد هم یکار داره به اسم الدریچ که اونم خیلی فضای کاجی سروی خوبی داره و متفاوت هست خیلی .
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : رضا یگانه آلالیتا
سلام امیرمحمد جان
مخلصم و بینهایت ممنونتم , همه ی پیشنهادات رو یادداشت کردم. امیر جان شما خارج از ایران تشریف دارید؟ این برندهای آمریکایی رو فکر کنم خارج تهیه کرده باشید یا شاید سمپل از داخل ایران....اگر خارج تشریف دارید که خیلی دسترسی خوبی به عطرهای مختلف دارید. خوش به حالتون....البته الان وضعیت عطر نیش در ایران به نسبت قبل خیلی بهتر شده...میشه به کسی سفارش بدم و از خارج برام تهیه کنه ولی خب هم گرونتر در میاد و هم ناچارآ باید بلایند تهیه بشه...بازم بینهایت ممنون و سپاسگزارم دوست و برادر عزیزم...یا حق
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : رضا یگانه بابک
درود حسن جان ، ارادت دارم ، خوشحال میشم از همصحبتی با دوستان عطرباز به خصوص بچه های قدیمی و با سابقه
نه من داخل ایران هستم و تست هایی که میزنم با تبادل بین دوستان یا تهیه دکانت و خرید اشتراکی یه باتل هستش . معمولا یه سری افراد هستند که از اروپا سفارش میگیرن . ولی خب این عشق عطربازی یه وقتا هزینه های خیلی زیاد رو دستمون گذاشته و ناچار بودیم به اینکه عشقمون رو ارضا کنیم با تست های مکرر کارهای برندهای ایندی نیش …
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : رضا یگانه آلالیتا
سلام آقا محمد وقتتون بخیر
چطوری میتونم باهاتون ارتباط بگیرم بزرگوار
01 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
سلام عرض ادب ،
در گوگل سرچ کنید amirmohamad fragrantica
و توی اون سایت به بنده پیام بدین
01 آذر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : آلالیتا رضا یگانه
ممنون از لطفت عزیز اما هر چی گشتم گزینه‌ای برای پیام دادن بهتون نبود اونجا
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
ممنون لطف کردید
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
درود ارادت من ای دی تلگرام رو فرستادم در نظرم و مدیر سایت گفتند درخواست کنین ای دی رو تا براتون بفرستند
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
واقعا ممنونم
اگه ممکنه مدیر سایت ارسال کنن برامون ❤️👑
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
داخل واتساپ پیام دهید

5
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
خربزه..پوکه ی فشنگی که شلیک شده و بوی باروت، بوی خون تازه،تجربه ی بوییدن من از فانتوماس
25 مهر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط :  آیراد فاضل

2
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
این عطر رو من تست کردم زمانی که میخواستم یه عطر دیگه رو بخرم. از بس شنیده بودم بوی عجیبی داره. و داشت.
این عطر پخش بو و ماندگاری عجیب و وحشتناکی داره در حدی که بعد از تستی که فروشنده به ما داده بود ما برگشتیم خونه و دو ساعت گذشته بود نه تنها از شدت اش کم نشده بود بلکه بوش هی بدتر بیشتر میشد! و با توجه به اینکه بوش برای من روی مخ بود میگم بدتر 😅
در هرصورت ندیده بودم اصلا نه همچین رایحه ای رو. نه همچین پخش بو و ماندگاری رو.
اما در مورد رایحه اش، یه بوی خربزه ازش من گرفتم که کلا غالب بود. هرچی میگذشت بوی خامه یا شیر دقیقاً بهش اضافه شد که شیرین اش کرد و همچنان بوی خربزه غالب بود. بعد اون پشت زمینه عطر یه بوی آسفالت داغ از اینا که تازه میریزن میخوان جاده درست کنن میومد. به قدری بوی این عطر شدید و روی مخ من بود و توی ماشین ما رو پر کرده بود که عصبانی شدم به دوستم گفتم بندازش از شیشه بیرون دیوونه شدیم دیگه :))) رایحه اش با روان من که بازی میکرد به شکل منفی! و قشنگ میتونست اعصاب منو خرد کنه
بوش هی زیادترم میشد عجیب بود و در حد یه پاف تست بهمون داده بود کاغذش رو!
در نهایت من یه بوی خربزه، شیر و خامه، آسفالت داغ ازش گرفتم. و برام انقد عجیب بود که نمیتونم توی گروه بویایی خاصی بذارمش برای خودم!
22 مهر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : میر فاطمه فیضی
سلام باران جان:
نمی دونم تا چه اندازه کارهای ساختار شکن و عجیب و کاملا نیش رو تست کردید، ولی باید بهت بگم متاسفانه سراغ کار بسیار خاص و غریبی رفتی که اگر شامت با کارهای اینطوری آشنا نبوده باشه (مثل تعاریفی که از بازخوردت در مواجهه با این کار گفتی) ممکنه خیلی برات جالب نباشه و حتی باعث انزجار باشه برات. یعنی به قول خودمونی یکمی زود سراغ کارهایی با این شکل طراحی ساختار شکن و خاص رفتی. این عطر حتی برای بعضی از دوستان نیش پسند و نیش باز هم خیلی غریب هست.
موفق باشی در عرصه هنر روایح دوست گرامی
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : حسن حسن زاده رضا عطردوست
من فک میکنم این چنین عطرهایی دیگه در مقوله کلاسیک و آغازین عطر به عنوان یه چیز خوشبو که به خودت میزدی تا بوی خوب بدی نیستن. خب شاید بشه اسمشو یه کار هنری گذاشت یا چنین چیزی. که خلاقیت و هنر عطار رو نشون میده. هم طراحی شیشه و هم رایحه و پخش بوی این کار بیشتر شبیه یه کار هنری و تزئینی هست تا یه عطر خوشبو برای کاربرد کلاسیک عطر.

[EDITED] 1401/07/23 21:24
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سید حسین قاضی میر سعید سعید رضایی شوشتری
سلام مجدد:
دقیقا همینطور هست که بیان کردین. این کار گوالتیری برای ثبت اثری هنری و به نظرم( فان) رو کم کنی طراحی شده.
24 مهر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سید حسین قاضی میر سعید رضا یگانه
آلساندرو دقیقا داره همون کاری رو تو مارکت عطر می‌کنه که طراحان لباس میکنند .
( نمایش خلاقییت) . اکثر لباسهایی که جان گالیانو برای کریستین دیور طراحی میکرد برای کت واک ابدا قابل پوشش نبودند ولی اوج نبوغ و مهارت خودشو سالها به همه ثابت کرد .
همینطور لباسهای ژان پل گوتیه یا مانفرد تیغی موگله و ...
لباسهایی در قالب اوت کوتوغ برای نمایش مهارت .
مثل لباسهایی که امروزه بالنسیاگا به تن شخصیتهای هنری هالیوود می‌کنه و فرش قرمز رو به آتش میکشند .
.
اصلا نوع نگاه آلساندرو نگاه مصرف گرایانه یا حداقل بازار هدفش افراد عادی نیست .
کاملا مسیر بازار رو برعکس طی می‌کنه و خط و مشی و ایده های خودش رو داره .
منم اولین بار که فانتوماس رو تست کردم واقعا حالم بد شد . بینهایت بد بو و منزجر کننده . اما اینها هیچی از ارزشهای هنریه آلساندرو رو برای من کم نمیکنه .
بعدش من معتقدم آلساندرو به ی فرمول یا مولکول یا آکورد سنتتیک دست پیدا کرده که مختص به خودشه . چون وجه اشتراک عطرهای آلساندرو تو درای داون زیاده . امضای خاصش محسوسه .
به هرحال آلساندرو رو باید ی نابغه دونست تو پرفیوم ها .
نابغه ای عجیب
شخصی که مرزهای خلاقییت رو از گزا شون و دوشافو ربوده
24 مهر 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Amirhossein ف.الف

9
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
ناسوماتو فانتوماس
عطر مورد علاقه‌ی من از مجموعه عطرهای ناسوماتو حتی بیشتر از بلاماژ
دریافت هایی از فلز ، باروت و دود در دکوپاژی مدرن و خلاقانه
با ویترین فریبنده ای در افتتاحیه که دیری نمی پاید این «خربزه»ی آبدار که نقشه‌ی جذب قربانی اش را دارد پوستش زیر پا بیفتد و بنگ! میانه‌ی عطر یعنی بعد از اینکه همه مجذوب آن رایحه‌ی آغازین میوه ای شدند وقت غافلگیری است، عطر در این مرحله یادآور شلیک در فضای داخلی یه سالن می تواند باشد، بوی پوکه‌ی افشانده شده و باروت سوخته. اما سوالی که از گوالتیری می توان پرسید: در سناریوی آکوردهای این عطر، شیرینی از آن کیست؟ اینجاست که فانتوماس بیش از آنکه برای من تداعی گر کابوس باشد (چندان که همگان گفته اند) پیام آور رهایی از کابوس است، شاید سناریوی مرگ خودخواسته و فانتزی «گوالتیری» باشد، تصویری از رهایی ابدی و خودخواسته‌ی انسانی که دیگر نمی خواهد باشد.
با مهر - گلستانی
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : حمید احمد گلستانی
درود جناب گلستانی عزیز! واقعا ریویو های شما مو به تن آدم سیخ میکنه!
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : nazanin احمد گلستانی

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
فانتوماس، در خود يك دوآليته -دوگانگي- شگفت دارد. گويي لحظه اي شاد است و لحظه اي غمگين. گاه مهربان و گاه خشن. اين تضاد اگرچه در اكثر كارهاي گوالتيري مشهود است اما در فانتوماس، شفافيت درگيري تضادهاي دروني اثر، بيشتر است و مرموزتر. به نظرم فانتوماس بزهكار نيست. مرموز است و مثل يك انسان- به ما هو انسان-، مدام در تلاطم حسي.

مرموز بودن عطر با بوي باروتي و لاستيكي مشهودش، حس غم و صلابت تواماني مي دهد و شيريني كاراملي-ميوه اي آن، از سياه شدن عطر جلوگيري كرده، فضايي خاص و رازآلود مي سازد.

فانتوماس، امضاي خوبي هم هست؛ آن هم به واسطه ي همين تضاد حسي مداومش. با طبعي به نظرم معتدل، با پرفورمنسي خوب. حتي در روزهاي گرم پرفورمنس بالاتري از خود نمايان مي سازد.

[EDITED] 1401/06/07 23:07
07 شهریور 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : nazanin Ali mn

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟