PARFUMS de MARLY - Pegasus

پافومز د مارلی پگاسوس

مردانه
کد کالا : ATR-31507
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی فوژه
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-31507
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 330
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,600,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    108
  • نمی پسندم
    90
  • - 25 سال
    22
  • + 25 سال
    89
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    46
  • رسمی
    64
تعداد رای های ثبت شده : 594
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

پگاسوس عطری مردانه از برند مارلیست که با رایحه ای نسبتا شیرین و ملایم و خط بویی وانیلی و بسیار دل انگیز و ماندگاری بسیار خوب توانسته است یکی از بهترین های برند مارلی باشد.

این افسونگر رمز آلود از برند مارلی در آغاز معرفی در سال 2011 به شدت مورد توجه و استقبال طرفداران عطر در جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه « پگاسوس » قهرمان بارز و شناخته شده افسانه های یونان را زنده کرد.

پگاسوز عطری پودری و تازه که ساختاری کلاسیک از سرخس گرم با وانیل ، بادام خامه ای ،و چوب صندل را ساخته است.
عطری قوی و پر شور و نشاط که خود را به ضرورت تبدیل کرده است .

عطر افشان این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، گل آفتاب پرست، زیره سبز
اسانس میانی اسطوخودوس ، یاس، بادام
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Pegasus-پافومز د مارلی پگاسوس
رایحه
7.8
159 رای
ماندگاری
8.5
193 رای
پخش بو
8.3
194 رای
طراحی شیشه
8.2
159 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (258 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
این عطر ناز ترین و ملوس ترین عطر مردونس
یعنی کلا بنظرم کاملا یونیسکسه و اگه اولین بار که بوش کردم اسمشو بهم نمیگفتن فکر میکردم عطر زنونس،
کاملا دوتا بُعد داره،اولش که میپوشیدش یه بوی مرکباتی مردونه که رایحه ی لوندر کاملا توش پیداست،ولی بعد از دقایقی تبدیل میشه به یه عطر وانیلی شیرین و گرم که انگار اصلا از اول هیچ خنکی توش نداشته(منو یاد متولدین خرداد میندازه)😅
پخش بو و ماندگاریش خییییلی زیاده و با هر نسیم و تکون خوردنی افرادی که کنارتونن یه نفس عمیق میکشن، پیشنهادم اینه که تو هیچ فصلی بجز زمستون استفاده نشه
راستی ازون دسته عطرهایی هست که خیلیا ازش متنفرن و دلشونو میزنه و باهاش سر درد میشن
04 تیر 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : علی حسن شجاعی

1
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
4
طراحی شیشه
رایحه ها واقعا دنیای عجیبی دارن، واقعا از پیچیده ترین چیزهای دنیا هستن. یه رایحه ای برای یه شخصی دلچسب میاد برای کسه دیگه ای بسیار زننده، هرچقدر بیشتر قدم به این دنیای عجیب و پر رمز و راز میذاریم ، همانا بیشتر جذبش میشیم همانا بیشتر شیفتش میشیم.
مارلی پگاسوس برای من به شدت ادکلن آزار دهنده و زننده ای هست، واقعا بوش رو نمیتونم تحمل کنم، یه افرادی رایحه ی این عطرو بسیار خوشمزه و دلچسب توصیف میکنن ، در صورتی که برای من بسیار تهوع آور و سر درد آور است. از زیبایی ها و عجایب دنیای روایح همین تفاوت سلیقه هاست.
07 تیر 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Farnaz
ولی رایحش از "تامفورد فاکینگ فابولوس"خیلی سرتره
27 مرداد 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد شایان احمدی

سلام ، دوستان شنیدم کپی این ادکلن از شرکت الحمبرا بویی بسیار مشابه با اصلی داره ، کسی تستش کرده ببینه درسته یا نه ؟ ممنون
07 شهریور 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حسن شجاعی بابک
با سلام و ارادت خدمت شما
کلا اکثر کارای برند الحمبرا و لطافه با کیفیت و خوب هستن ... درست شنیدید
07 شهریور 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهریار Mahmood R
بنده این کار از شرکت الحمبرا را در آرشیو دارم .حدود ۳۰تا کار از لطافه والحمبرا دارم .واقعا کیفتهای خوبی دارن .واین کار از لحاظ پخش و ماندگاری و شباهت رایحه واقعا عالی وقیمت مناسبش.
07 شهریور 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهریار Mahmood R
هرچقدرم شباهت داشته باشه به دلیل کپی بودن تغییر نت نداره و لذت رایحه نداره.
08 شهریور 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : محمد ح MAHMOUD
ممنون جناب جعفری پس حتما تستش میکنم
جناب طباطبایی ممنون ، دنبال کسی مثل شما بودم که خودش این کارو داشته باشه و بتونه دقیق نظر بده ، این جوری که شما گفتین عالیه
اقا حسین ممنون ، بله درسته ولی خب جیب ما بعضی وقتا اجازه خرید ارجینال به ما نمیده
08 شهریور 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Mahmood R
درود جناب . اسم عطرش از برند لطافه چی هست ؟
11 مهر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام آقا مهران ، Perseus
13 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حسن شجاعی بابک

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
حدود ۶ ساله که با وجود داشتن تعداد زیادی عطر تو کلکسیونم این شاهکار عطر امضامه .کلا تو موقعیتای خاص اولین عطری که به ذهنم میرسه این عزیز دله
البته بگم که تو نسخه های جدید پخش و موندگاری افت فاحشی داشته و اگه این ادکلن رو میخواید حتما تولیدات قبل ۲۰۲۰ رو مد نظر داشته باشید

[EDITED] 1402/06/09 00:22
08 شهریور 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Mehran

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
اگر قصد خرید دارسد و میخواید به عمق وجود این محصول دستدپیدا کنید فقط فقط در هوای سرد تست بشه و بعدش یه سیگار خوب و گرون روش بکشید تا تازه فرق ادکلن خوبو بد بفهمید، میخواستم بگم خیلی مردونس (بعد از سیگار)اما بهتره بگم خیلی مَرددده
10 مهر 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : MAHMOUD هاشم پور
البته به نظر من سیگار کشیدن نشونه ی مردونگی نیست بیشتر نشونه ی وابستگی روحی یه آدم و نقطه ضعفش حساب میشه 😅
10 مهر 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : سام عبدی پور مهران چاوشی
خوشبوبودنش قبول ولی چه ربطی به سیگار داشت سیگار بسیار بسیار بوی بدی اتفاقا میده
10 مهر 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : سعید کرمانی محمدباقر موسوی
من هم واقعا موافقم
عقل سالم سیگار نمیکشه
10 مهر 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : محمدباقر موسوی احمد حیدری
سلام و درود
به نظرم سیگاری ها رو نباید زود قضاوت کرد چون ممکنه بر اثر ضربه روحی بزرگی سیگاری شده باشند،ضربه ای که شاید شما یا هر شخص غیر سیگاری دیگه نتونید تحمل کنید.
اما افرادی که از روی لذت و بیخودی رفتن سراغش عقل سالمی ندارند
11 مهر 1402 تشکر
2 تشکر شده توسط : سعید رحیمی بابک
کلا سیگاری ها بعد از همه چی میگن،سیگار می چسبه،بعد از س.....بعد از خواب،بعد از غذا،بعد از ناراحتی،بعد از دعوا و عصبانیت،بعد از کار و خستگی و......الانم شما گفتین بعد از تست این عطر باید سیگار کشید که یک مورد به موردهایی که گفتم اضافه شد😁
11 مهر 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور مهربد
کار بد بده
مثل اینه بگیم کسی که رو دستش تیغ میزنه برای اثر روحی شدیدی این کار رو کرده که ممکنه ما نتوانیم اون رو تحمل کنیم . توجیه ، توجیه درستی نیست . این کار کار اشتباهیه . مرد اون کسی هست که بتونه پاشه وگرنه پا نشدن رو که همه از بر بلد هستند .
11 مهر 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : marjanmohamadi ماری
سلام و درود
چقدر راحت ما ایرانیا حاشیه درست میکنیم و سریع قضاوت میکنیم ...
اولا به ما چه ربطی داره کی چیکار میکنه ؟
دوما این دوستمون نظرشونو دادن نیاز نبود این همه نظرات منفی و نقد از شما دوستان ببینیم چون هر کسی خودش میدونه چی بده چی خوبه و به منو شما نوعی مربوط نمیشه...
لطفا راجب عطر و رایحه ها نظر بدید و حاشیه نسازید و این محفل رو سمت چیزای بیهوده و بی ربط نبرید...
این ریپلای هم با شخص خاصی نیستم با همه ی افرادی که ریپلای زدن و هیت دادن ...
(مدیریت خیلی بهتر میدونه کدوم نظرات مفیده و تایید بشه دخالت نمیکنم ولی نظرمو میگم چون اینجور نظرات حاشیه سازه و باعث بحث بیهوده مخالف و موافق ها با هم میشه ...)
هر کسی سرش تو کار خودش باشه بهتره !
11 مهر 1402 تشکر
9 تشکر شده توسط : نیک یوسفی  داود
نظرات محدود شده است
9
رایحه
10
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
توصیحاتی که میدم‌ مربوط به سال ۲۰۱۷ هست و از پرفرمونس محصولات جدید بی اطلاعم.

مناسب شبهای زمستون و دیت های شبانه زمستانه.

یک بستر با کیفیت از وانیل رو ارائه میده.

ماندگاری عالی .یک روز یکی از دوستام چند پاف از پگاسوس من زد و فرداش تماس گرفت گفت باید دستم رو قطع کنم تا بوش بره.!
پخش بو متوسط به خوب.
از همان ابتدا که اسپری میکنید بوی خوبی از خودش نشون میده و این واسه من خیلی اهمیت داره.چون من‌ تاپ نت ادکلنها خیلی واسم مهمه.

رایحه که سلیقست ولی کمتر سلیقه ای میتونه پگاسوس رو رد کنه و واقعا از بعضی نظرات منفی که راجع به پگاسوس میدن متعجب میشم شاید کارهای کپی‌ یا فیک رو بو کردن.امکان نداره این کار بازخورد بدی داشته باشه.

بنظرم در مارلی های پاییزه زمستانه بهترین بارخورد رو میتونید از پگاسوس یا لیتون بگیرید بخصوص از جنس مخالف که امکان نداره مورد تحسین قرار نگیره.



29 مهر 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : مهران میرزایی حسن شجاعی

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام
دوباره پاییز از راه رسیده و با اومدنش روزای خوبو برای من اورده.روزای خوبی که اگه پگاسوس نبود شاید اونجوری که باید تو ذهنم حک نمیشد.کمتر عطری تو دنیا وجود داره که منو اینجوری به وجد بیاره و امروز میخوام حسم از این عطر که از اعماق وجودم منشا میگیره رو اینجا بنویسم
یار همیشه همراه تو بهترین و بدترین روزها؛ میدونی حس داشتن تو برای من چطوریه؟
تو برام مثل حس کردن بوی نوزادی.. مثل حس بوی خاک نم خورده توی اولین بارون پاییز.. مثل حس و حال بوی نارنگی خوردنمون تو مدرسه..مثل بوی اولین برگه ی کتاب نویی که با ذوق خریدیش.. مثل مسافرتی که از هیجانش تا صبح نمیخوابی.. مثل رنگایی که تو دنیا هیچکسی با چشماش ندیده.. مثل خنکی جاده ی شمال و بلال خوردنش..مثل حس چیزای که هر بار تجربه اش میکنی برات قشنگ تر از قبله..
تو دقیقا برام اینجوری هستی! همینقدر خوب .
09 آبان 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : علی Ali Asghar

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام.
هیچ وقت نظرات منفی راجب برند مارلی رو درک نکردم.مارلی سالهای زیادی نیست که شروع به کار کرده اما لانچ های قدرتمندی که در همین سالهای اندک داشته هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره.تا جایی که میدونم شروع کار این برند با سه کار شاگیا،لیپیزان و دارلی در سال ۲۰۰۹ بوده و نقطه عطف این برند تولید پگاسوس و بعد از اون لیتون بوده.همین دو تا کار برای بررسی قدرت و کیفیت برند مارلی کافیه.قبول دارم که بعضی از کارهای برند مارلی مانند گالووی و کالان الهام گرفته از سایر برندها هستن ولی مگه این یه چیز روتین تو دنیای عطر نیست؟به نظرم در فلسفه ساخت هر عطری،تقریبا همیشه یه عطر از یه برند دیگه نقش داره و الهام گرفتن از سایر برندها یه چیز عجیب و غریب و جدید نیست.
آه پگاسوس عزیزم!!!بعد از هر بار استفاده ازش اونقدری به وجد میام که دلم میخواد بیام اینجا و راجبش بنویسم.سومین عطری که تو شروع عطربازیم تهیه کردم و از همون زمان عاشقشم.منکر این نمیشم که عطرهایی با کیفیت ساخت بسیار بالاتر از پگاسوس وجود دارن ولی مهمترین چیزی که راجب یه عطر وجود داره حسیه که ازش منتقل میشه.به شخصه حس خوب پگاسوس رو در هیچ عطری نمیبینم و بیشتر مواقع برای لذت بردن خودم و مرور خاطرات ازش استفاده میکنم.خدمت پگاسوس عارضم که:
دلبرا پیش وجودت همه خوبان عدمند
سروران بر در سودای تو خاک قدمند

[EDITED] 1402/09/16 22:53
16 آذر 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
حق مطب در پگاسوس پیاده شد،یه شاهکار و تمام🥰🌹👍
07 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : بلک لایت Amir

عطری خوبه که هرجا میری اسمش و ازت بپرسن تا احساس خاص بودن کنی متاسفانه اینقدر این عطر فیکش وارد بازار شد که دیگه اون خاص بودن و ازش گرفتن حیف این عطر واقعا
25 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه

عرض ادب و احترام.
از روی کنجکاوی دکانت نسخه ۲۰۲۳ پگاسوس رو تهیه کردم تا با نسخه ۲۰۲۱ مقایسه کنم.
باید بگم دست اندر کاران مارلی کمر همت بستن تا اخرین ضربات رو به فجیع ترین شکل ممکن به پیکر بی جان پگاسوس بزنن و اروم اروم از چرخه تولید خارجش کنن.با قاطعیت میگم اگر بچ کد ۲۰۱۸ پگاسوس رو با قیمت منطقی پیدا کردید به هیچ وجه از دستش ندید که دیسکانتینیو شدن این نازنین چندان دور به نظر نمیرسه.
البته اقای مراتی تلاش کرده با ساخت التیر حس و حال پگاسوس و لیتون رو زنده نگه داره و انصافا موفق بوده.حس میکنم التیر بتونه لانچ بسیار موفقی باشه.فعلا التیر رو دو بار بیشتر تست نکردم و تا زمانی که ازش مطمئن نشم نظری راجبش نمیدم.بالاخره اسم پگاسوس وسطه و نمیشه به راحتی هر عطری رو کنارش قرار داد:)
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
دقیقا” موافقم، همین دو روز پیش در خارج کشور تمامی محصولات لیتون رو چندین باره تست داشتم. متاسفانه بسیار پرفورمنس کارهای قدیمی تر رو کاهش دادن علی الخصوص پگاسوس و هرود. تغییر رایحه هم حتی داشتن، پرفورمنس پایینشون منو ترغیب کرد که چندین روز مختلف رو پوست تست کنمشون، نتیجه خیلی بد بود. من بابت هرود هم خیلی ناراحت شدم. افسوس. فعلا تنها میشه رو کارهای اکسکلوسیو مارلی و همین کار آلتیر حساب وا کرد.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد رضا عطردوست
سلام و عرض ادب
نظر ناراحت کننده ای بود چرا نه من‌نسخه قدیم رو دارم‌و فقط به اندازه یکی دو بار استفاده ازش باقی مونده.
دکانت التیر رو روی دست راستم و مارلی نسخه قدیم‌رو روی مچ‌ چپم زدم و بوی التیر به وضوح قوی تر بود اما راجع پخشش نمیتونم واقعا اظهار نظر کنم.
ولی بوی الیتر بنظرم خیلی خاص نیست اگر چه خوشمزه هست و جوری نیست که کسی بدش بیاد ولی انگار از یک کارگاه پخت کیک وانییلی بیرون اومدی.حس میکنم شبیه کاپتان بلک با نرسدس بنز
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Mohammad Mehran
پیام قبل نصفه اومد.شبیه کاپتان بلک و مرسدس کلاب بلک باشه .البته که التیر کیفیت بالاتری از اونا داره و خوشمزه تره.بنظرم نهایتا در حد ۸ میلیون ارزش خرید داره.احتمالا این ماه بین التیر و له آرک ممویر یکی رو بخرم.هر چند که هیچ شباهتی به هم ندارن.😁
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : یاس هاشم پور

عرض ادب و احترام دوست خوبم.
اگر پگاسوستون مربوط به سال ۲۰۱۸ و قبل اون باشه قطعا پخش و ماندگاری بالاتری از التیر داره.دو دلیل وجود داره که حس میکنید التیر ماندگاری بیشتری از پگاسوس داره
۱-پگاسوس به سرعت شامه رو پر میکنه و شما دیگه چیزی از بوی عطرتون حس نمیکنید.این تجربه شخصیم بعد از خالی کردن چند باتل پگاسوس بود.
۲-پگاسوس برای شما اشناست و باهاش عمری رو سر کردید و منطقیه که یه رایحه جدید رو پرقدرت تر از عطری که مدت ها ازش استفاده کردید حس کنید
التیر رو باید حالا حالاها تست کنم تا بتونم نظر مفیدی راجبش بنویسم.در اولین برخورد حسم این بود که التیر ترکیبی از پگاسوس و لیتونه و کاملا منو برد به حال و هوای این دو عطر مورد علاقم.
دوست خوبم اگر میخواید کاری از له ارک تهیه کنید پیشنهاد اولم بهتون ارژنتینوم هالو دی لون هستش که دیوونه کننده خوبه.به نظرم بسیار سرتر از ممواغه و کاملا مناسب این دوره از ساله.البته ممواغ هم کار بسیار فاخریه ولی به شخصه هالو دی لون رو تو سطح دیگه ای میبینم.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
ممنون از نظر تخصصیتون.بنظرم وانیل پگاسوس با وانیل الیتر فرق داره و وانیل الیتر یکن تیز تر و جدی تره .
در خصوص ارژنتیوم از له آرک.واقعیت اینه که خودم علاقه بیشتری به آرژنتیوم دارم و بویی داره که هیچ جا شبیهشو ندیدم و لیکن با توجه به تبع گرمش و اینکه من اهواز هستم و اب و هوای سردی نداره بنابراین آرژنتیوم رو فقط ۳ ماه از سال میتونم استفاده کنم.البته ممکنه در تخفیف یلدا نتونم جلوی خودمو بگیرم و آرژنتیوم رو بخرم😁
29 آذر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی میثم شفیعی
سلام التیر رو اصلا با پگاسوس مقایسه نکنید اون شرینی نت پایانی پگاسوس یه چیز دیگس،من نسخه قبلی داشتم ۲۰۱۸ و تهش مونده بود نگهداشته بودم و یدونه دیگه فروردین۱۴۰۳ خرید کردم
مقایسه میکنم ماندگاری و پخش بو زیاد نه شاید ۱۰ درصد کمتر باشه ولی رایحه ی پگاسوس جدید خیلی واضحتر شده پگاسوس جدید منظورم اکسکلوسیف نیست پگاسوس جدید بسته بندی قاب مشکی بدون‌راه‌راه سفید،رایحه جذابتر شده وانیل بیشتر حس‌میشه و حس ارامش میده
29 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : نازی جاوید Perfumex
درود به مهربد عزیز و نازنین با این نام زیبا 🌹

عزیز دل من فقط خواستم از شما تشکر کنم بخاطر نظرات کامل و در خور تحسین جنابعالی،
خیلی لذت میبرم از مطالب قشنگ و قلم شیوای شما،
دقت کردم تو نظراتون خوشبختانه فقط نقد و بررسی میکنید و مثل بعضی از دوستان شعرسرایی نمیکنید،
فرصتی پیش اومد که هم تشکر کنم از جنابعالی
و هم عرض کنم که چه خوبه بقیه اساتید هم فقط در مورد عطر صحبت کنند، عطر افشان مرجع عطر هست نه دیوان حافظ

با آرزوی موفقیت شما و همه ی عزیزان
خیلی مخلصیم
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهربد Mehdi alyari
درود خدمت شما دوست عزیز ، عطرافشان هم مرجع عطر هست ، هم محل نگارش دلنوشته های زیبا ، هم جای خوندن اشعار حافظ ، هم کافه گفتگو راجع به آثار شکسپیر و گوته ،کنکاش در تفکرات کانت و نیچه ، شنیدن فوگهای باخ و سمفونی های موتزات و هم موزه هنر و زیبائی شناسی و هم مهمتر از همه محل آموختن درس زندگی ، تواضع و اخلاق از محضر اساتید و بزرگانی که سالهاست جمع دوستان قدیمی و تازه واردانی چون من رامعطر به عطر وجودشون و قلمشون کرده اند ، و صد البته مطابق با فرمایش جنابعالی بهترین مرجع برای به اشتراک گذاری مطالب ، بررسی ها ، و تجربیات در مورد عطر ، که خود عطر هم هنر هست ، موفق و پیروز باشید

17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : علی Amir
درود بر شما عزیز بزرگوار
ببینید هیچکس از شعر و ادبیات قشنگ بدش نمیاد،
همه اساتید اینجا محترم و عزیز هستن،
نظردهی در مورد عطرها حالا در کنارش مقداری شعر و اشعار زیبا اتفاقا زیباتره، نه فقط شعرهای پنج صفحه ای و طومار گونه، البته من هم میتونم مطالب زیبا اینجا کپی کنم،
بنده نظراتی رو میپسندم که کوتاه و قابل فهم باشه،
بنظرم بررسی مختصر و مفید بهتر از شاعرانه توصیف کردن باشه، با سپاس
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور مجتبی
درود بر شما
سخت نگیر آقای شجاعی عزیز، اون اشعار و دلنوشته ها رو هم بخون و لذت ببر...
وقتی بحث تخصصی عطر به عنوان یک هنر پیش میاد، همونطور که موسیقی حال انسان رو دگرگون میکنه، برخی افراد هم هنگام تست عطرهای مورد علاقه شون، واقعا حالشون دگرگون میشه و دقیقا اون حالت عرفانی، شاعرانه یا عاشقانه و.... که بهشون دست میده رو لطف میکنن و میان درج میکنن. پس این روش هم خودش یه نوعی بررسی تخصصی محسوب میشه و مخاطب خودش رو داره.
در کل همه اعضا گروه آزاد هستن هرطور که دوست دارن نظرشون رو در مورد یک عطر بیان کنن

[EDITED] 1403/03/17 22:53
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
سلام، وقت بخیر

علیرغم اینکه "مارلی پگاسوس" تناقضی شدید با سلیقه ام دارد، اما از آنجائیکه نکته متذکر شده توسط جنابعالی، بقدری بجا بود که لازم دانستم ذیل آن، از آن روزهای "عطرافشان" یادی کنم (حوالی یك دهه گذشته) که نظرات ِ ذیل هر "محصول" به چه اندازه ای شیوا و در مسیر ِ درك هرچه دقیقتر مخاطب بودند.
ضمناً؛ چه زیباست عزیزانی که در جهت احترام متقابل یکدیگر را "استاد" و بطبع جمعش را "اساتید" خطاب میکنند، درجهت زیبائی هرچه تمامتر نوشتارشان، واژه صحیح "استادان/استادها" را بکار برند.

با تجدید احترام.
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد سالار كلوچه
حسن جان سلام و عرض ادب
اول از هرچیزی بی نهایت ممنونم از لطف و محبتی که به من دارید.
من ارادتمند شما و سایر عزیزان هستم و خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از این خانواده،در این اینجا حضور دارم
راجب نکته ای که فرمودید:
زیاد سخت نگیرید.هرکسی مدل خاص خودش رو برای نظر دادن داره و همین تفاوت هاست که زیباست و مارو از هم متمایز میکنه.
به شخصه نظرات تمام دوستان رو میخونم و از همشون لذت میبرم
با ارزوی بهترینها برای شما و سایر دوستان

[EDITED] 1403/03/20 00:08
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
درود فراوان مهربد عزیز
بنده حقیر حدود ده سالی هست که با عطرافشان آشنایی دارم، ولی بتازگی اقدام به ثبت نام کردم و از گذشته تا به الان از مطالب زیبای دوستان بهره میبرم، با یه جستجوی ساده میتونید متوجه بشید که اکثر نظرات دوستان و اساتید گرانقدر رو لایک کرده ام، فرمایشات شما صحیح هست و بنده هم منظور بدی نداشتم و دوستان برداشت بد نکنند، تمام عرض من اینه که به زبان ساده تر نقد و بررسی بشه که تجزیه و تحلیلش راحت تر باشه، همه دوستان تاج سر بنده هستند، بقول سعدی شیراز، صبحی مبارکست نظر بر جمال دوست، گفتم مگر به خواب ببینم خیال دوست

ارادتمند همه عزیزان 🌹
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور ادیب جلالی
مهربد عزیز ارادت
باورت میشه من نسخه اصلی و قدیمی شاه پگاسوس رو دارم و انقد دوسش دارم که فقط از والف روی باتل بوش میکنم،نگاهش میکنم،همچنین نسخه فرگرانس اونم تهیه کردم روی(لباس)دستهام و سرشونه هام از نسخه فرگرانس استفاده میکنم و روی سینه ام یک الی دوپاف از نسخه اصلی هر چند این شاهکار نسخه فرگرانسش هم بد از کار در نیومده و احترام و ابهتش رو تا حد خوبی حفظ کردن،ای بنازم به این رایحه و اسم قدرتمند و قشنگش که حتی در تولید نسخه شرکتیش هم وسواس به خرج دادن و ابهت این غول دنیای عطر و ادکلن حفظ کردن،دوستی که هیچ وقت در بودن رایحه های قدرتمندی همچون ناکسوس،لرد جرج،الکساندریا2 و ... در کنارم،برام جنبه زدگی و تکراری پیدا نکرده و نخواهد کرد.
به شخصه عاشق دلنوشته هات در مورد پگاسوس عزیزمونم
سربلند و پیروز باشی
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : بلک لایت علی
سلام
نسخه های شرکتی پگاسوس کدومشون بهترند؟
از لحاظ رایحه و از لحاظ پخش و ماندگاری
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام
شرکت فرگرانس در دو نسخه 50میل و 100میل در حال تولید کردن این محصول هستش،اما شرکت دیگه ای که پگاسوس رو تولید و کپی کنه هنوز ندیدم شاید الحمبرا و لطافه هم نمونه اش رو زده باشن ولی بنده رویت نکردم،
از لحاظ کیفیت رایحه،پخش و ماندگاری نسخه فرگرانس میشه نمره 6 الی7 از 10 رو نسبت به نسخه اصلی(دمارلی)داد.

[EDITED] 1403/03/20 11:46
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام روز همگی بخیر
اصلا منطقی نیست وقتی یک رایحه تولید شده،موفق و پر فروش ظاهر میشه،خود شرکت در تولیدات جدیدش بخواد اونو ریفورموله و خراب کنه و یا طبق فرمایش جناب مهربد بخواد از چرخه تولید خارجش کنه،به چه علت اونم وقتی هنوزم پر فروش،پر طرفدار و سود آور برای شرکت تولید کننده باشه!!!آیا این گونه دستکاری ها بنظرتون عجیب نیست؟؟؟ و کمی با واقعیت امر تناقض ندارد؟...
فعالیت پارفومز دمارلی از 2009 آغاز شد و با تولید پگاسوس2011 خودش رو مطرح و قدرتش رو به جهانیان نشان داد و با تولید لیتون2016 گسترش و محبوبیت خودش رو بیشتر کرد و این دو در نسخه اکسکلوسیو هم تولید و عرضه شدن با بازخوردی مشابه نسخه اصلی خودشون(قدرتمند و جذاب) و هنوزم که هنوزه عشاق بیشمار و طرفدارن پروپا قرص خودشون(نمونش همین 2 عزیز خودمون مهران و مهربد)که نمونه مشتی از خروار هستند رو دارن،با این اوصاف آیا منطقیه که ساخته های خودشون رو که کلی زمان و آزمون و خطا همچنین هزینه کردهای بالا براش کردن رو بزنن خراب کنن!!!!؟؟؟؟؟
بنظرم مشکل در جای دیگرست که باید به دنبال آن کاووشی صورت گیرد تا به نتیجه قطعی رسید.

صحت و سلامتی برای دوستان آرزومندم

[EDITED] 1403/03/20 14:56
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
درود

همه چیز در دنیای سرمایه داری بر محور پول میچرخه ،

و بر خلاف تصور خیلی از دوستان ساخت یک عطر بسیار ساده شده ، فقط پولش باشه .
البرتو موریاس سالی چندتا عطر فرموله ، طراحی یا نظارت میکرد در سالهای اوج ؟
پول خوب بیاری فرمنیش یا IFF با دومنیک بهترین عطرو با بهترین شیشه و دیزاین 1 ماهه تحویلت میدن
فقط موضوع قیمت و رقابت هست
عطر سازی شده هلو برو توی گلو

خیلی از شاهکارهای عطر سازی دیسکانتینیو شدن برای متریالی که بعدا در سالهای بعد به صرفه نبودن یا حاشیه سود رو کم کرده بودن .
باید پگاسوس آبکی شه تا مجبور بشین عطر جدید دیگه ای بخرین یا اگر هم خیلی وفادارین پگاسوس رو بردارین و با اسپری بیشتر زودتر تمومش کنید و باز خرید کنید و خرید کنید . و یادتونم نره عطرای جدید معمولا ده بیست درصدی گرونترن تا مثل قدیمی ها آروم بگیرن بعد از مدتی .
عطرهای 50 تا 80 دلاری معمولی تا همین یک دهه پیش کیفیت و قدرت خیلی خوبی داشتن ولی الان واسه همون تجربه فقط و فقط شما رو به سمت لاین های پرایوت و 300 دلاری هدایت میکنن .

نگران رقابت هم زیاد نیستن ، چون اکثرِ برندهای دیزاینری و لاکچری ، زیر چتر دو سه تا پرنت کمپانی بیشتر نیستن ، مثل اینکه خوشگوار هم پپسی بزنه توی مشهد هم کوکا .

ایفرا هم بهونست ، روزی چند نفر از افتاب و گرما می میرن ؟ روزی چند نفر از بوییدن عطر گرلن و دیور ؟؟؟

خلاصه که بیشتر اسپری کن ، بیشتر بزن ، زودتر بیا یکی دیگه بخر
یا عطر جدیدمون رو تست کن و در نهایت ناراحتی برو از مغازه روبرویی خرید کن ، فقط یادت باشه به داداشم سلام برسونی ، اخه اونجام مال خودمونه .


20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
حالا عیب نداره سرمایه‌داری رو هرچقدر میخواید نقد کنید ولی اینم در نظر بگیرید اصلا همین سرمایه‌داری و بازار آزاد باعث شد که کمپانی‌ها برای رسیدن به سود بیش‌تر، تولید رو اونقدر بالا ببرن که عطر و ماشین و خیلی محصولات دیگه از یه کالای لوکس و اشرافی، تبدیل بشن به کالایی که مردم عادی هم بتونن استفاده کنن. اگه سرمایه‌داری نبود، یا عطر مثل ۲۰۰، ۳۰۰ سال پیش فقط مختص اشراف بود یا اینکه مردم همه‌ی دنیا مثل مردم کشورای سوسیالیستی (و البته رانتی!) انقدر لنگ غذای شبشون بودن که به عطر خریدن فکر هم نمیتونستن بکنن!

خلاصه که این کمپانی‌ها هیچکدوم بدهکار ما نیستن، هر موقع دیدیم کالایی که ارائه میدن واسمون راضی کننده نیست میتونیم دیگه نخریم. این همه برند نیش و ایندی نیش هست که عطرای خوب با پرفورمنس عالی و حتی قیمت پایین‌تر دارن! البته اینم از مزایای اقتصاد آزاده که تنوع رو زیاد میکنه و به آدم قدرت انتخاب میده.
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : امیر رنجبر یاس
جناب Jo
اگر من از سفید انتقاد کنم دلیل بر علاقه ام به مشکی نیست
نظام سرمایه داری بعد فروپاشی شوروی و تبدیل شدن به تک قطب بی رقیب دیگه شروع کرد به افراط .

خیلی ها از جمله خود من عاشق زندگی در دوران امریکای کپیتالیسم بین دهه های 50 تا 90 هستم .

به لذت بردن با قیمت مناسب خوب دقت کنید . این چیزیه که بعد دهه 90 و با شروع قرن جدید کمیاب شد برخلاف نیم قرن پیش .

قرار نیست یک نظام هرکاری میخواد با ما بکنه و مارو بترسونه که از شر شیطان بدتر به شیطان بد خشنود باشیم ،
ایراد هست ایراد اساسی هست و قرار نیست جلوی نقد بیایم قرون وسطی یا زندگی در مزارع زیر تیغ استالین رو جلوی رومون بذاریم و بگیم ، ها پس این خوبه ؟

این هم که صنعت عطرسازی به روزهای تاریک برسه بگیم منتی نیست نمیخوای نخر برو هنوز ب لطف همین ظالم کارگاهای کوچکی ایندی نیش هست سفارش بده یک جواب و فرار رو به جلو هست ،
من میخوام مثل 10 سال پیش یه عطر خوب با پرفورمنس خوب و در دسترس بخرم به 50 دلار
تورم جهانی ؟ اوکی 70 دلار اصلا 80 دلار .

آبکی شدن و طمع صنعت عطرسازی امروز که کار لنین نیست که ؟ هست ؟

در نهایت حقیقت یک چیزه :
عطرا ضعیف و کم کیفیت و آبکی شدن به اسم سلامت .

تنوع و ریسک و خلاقیت بسیار کم شده ، دلیلش هم همون سودجویی ابر کمپانی هاست .
حالا اگه من اشتباه میکنم و عطرا نسبت به قدیم بهتر شدن ، یا خلاقیت و لذت بیشتر شده ، بگید من جوابتون رو با جون و دل میخونم
و الا من خودم عاشق زندگی غربی هستم و تاثیرش بر پیشرفت انسان رو نمیشه انکار کرد ، ولی باید نقد نکرد ؟

خلاصه که واسه پول ، عطرها دیگه عطرای قدیم نیست و فقط این مهمه الان وقتی میریم فروشگاه و خرید میکنیم خوشحالی سابق رو نداریم .
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
سلام و درود
به نکته های خوبی اشاره کردین واقعا چرا یک شرکت باید گل به خودی بزنه و اعتباری رو که برای داشتنش پلن های فراوانی رسم کرده و پس از اون به مرحله اجرا در آورده تا به رتبه های بالا در سطح بازارهای جهانی دست پیدا کنه ضربه بزنه...
جالب تر زحمات فراوانی هستش که در برنامه ریزی هاشون در کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت همه ی جوانب رو لحاظ میکنن و پبش میرن و به نتایج مطلوبی هم دست پیدا میکنن...
-یه نکته رو همیشه باید مد نظر داشت که اعتبار در خیلی از شرکتهای بزرگ مقدم بر داشتن درآمد به هر قیمتی هست(اونم در سطح جهانی)،به این دلیل که برای کسب اعتبار هم کلی سرمایه پولی و هم زمانی رو صرف کردن تا به اون نقطه مطلوب(پیک) برسن،پس نتیجه گیری این میشه براحتی اون نقطه اوج رو رها نمیکنن و از دست نمیدن بخاطر مقداری در آمد بیشتر در کوتاه مدت...
چون بخاطر از دست دادن اعتبار ضربه سنگین مالی در میان مدت و بلند مدت خواهند خورد،
-(هیچ درخت تنومندی با قدمت بالا و شاخ و برگهای فراوان حاضر به زدن تیشه به ریشه خودش نمیشه)
-نکته اصلی اینجاست که با وجود عقابها و بازهای شکاری همچنین پرندگان زینتی جایی برای عرض اندام کلاغها نیست...
چه میکنند شروع به زدن کپی های محصولات رقیب با شباهت بسیار زیاد با کیفت پایین تر میکنن و بجای محصول اورجینال وارد بازار میکنن تا عوام فریبی کنند و وجهه شرکت های قدرتمند رو خدشه دار، همچنین اعتبار اونا رو زیر سوال ببرن و خریداران هم بگن محصولات فلان شرکت دیگه بدرد نمیخوره هم گرونن هم بی کیفیت و بدردنخور شدن بریم سراغ فلان شرکت هم قیمتش خوبه هم مشابه اون کار رو با کیفیت خوبی به بازار عرضه کرده(کوتاه و مختصر تخریب کار اورجینال از طرف دیگه بالا آوردن محصول فیک و شرکتی) به همین سادگی،بازار ایرانم که شده جولان گاه محصولات فیک و درپیت که قیمتهای مناسبی دارن اما در کیفیت و پرفورمنس متوسط و ضعیف.
-رقابت همیشه در سطح جهانی و شرکتهای معتبر و بزرگ بوده و هست،اما تلاششون حفظ اعتبار در کنارش بالا بردن تعداد محصولات تولیدی در تنوع بیشتر با کیفیت و پرفورمنس های بهتر بوده،حالا ممکنه این وسط یکسری از محصولاتشون هم اقتصادی باشن با لول پایین،ایراداتیم بهشون وارد باشه.

دیگه طولانی شد با عرض پوزش بابت گرفتن وقت شما،سربلند و پیروز باشید.


[EDITED] 1403/03/21 10:11
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام و صبح بخیر
ممنون از توضیحات سلیس و روان و البته با نیم نگاهی به علوم مفاهیم،اصول بنیادی و کاربردی مدیریت کسب و کار و بهره وری،
همچنین سلامی اول صبح به روان پاک روایح ناب،ترند،جذاب و دلنشین بابت حال خوبی که برای ما به ارمغان میارن...

همراهان عزیز خوش عطر و خوش کام باشید
21 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Alireza kh یاس

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟