PARFUMS de MARLY - Pegasus

پافومز د مارلی پگاسوس

مردانه
کد کالا : ATR-31507
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی فوژه
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-31507
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 330
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,600,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    106
  • نمی پسندم
    92
  • - 25 سال
    22
  • + 25 سال
    87
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    45
  • رسمی
    64
تعداد رای های ثبت شده : 588
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

پگاسوس عطری مردانه از برند مارلیست که با رایحه ای نسبتا شیرین و ملایم و خط بویی وانیلی و بسیار دل انگیز و ماندگاری بسیار خوب توانسته است یکی از بهترین های برند مارلی باشد.

این افسونگر رمز آلود از برند مارلی در آغاز معرفی در سال 2011 به شدت مورد توجه و استقبال طرفداران عطر در جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه « پگاسوس » قهرمان بارز و شناخته شده افسانه های یونان را زنده کرد.

پگاسوز عطری پودری و تازه که ساختاری کلاسیک از سرخس گرم با وانیل ، بادام خامه ای ،و چوب صندل را ساخته است.
عطری قوی و پر شور و نشاط که خود را به ضرورت تبدیل کرده است .

عطر افشان این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، گل آفتاب پرست، زیره سبز
اسانس میانی اسطوخودوس ، یاس، بادام
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Pegasus-پافومز د مارلی پگاسوس
رایحه
7.8
158 رای
ماندگاری
8.5
192 رای
پخش بو
8.3
193 رای
طراحی شیشه
8.2
158 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (258 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان عزیزم سلام
چه کار نازی ست این پگاسوس !
دیروز و امروز را مشغول این عطر ام .
الحق در زمان خود بهترین و برترین بود . مناسب مردانی ست که دو بُعد متضاد در خود دارند :
بسیار جدی ، بسیار رمانتیک !
با این عطر جمع اضداد اینگونه امکان پذیر میشود .
مردانی که در کار و اندیشه بسیار محکم و جدی اند لیک هنگام زندگی چنان عاشق پیشه و شاعرانه اند که دیگران را ازین ضدیت در رفتار شگفت زده میکنند !
شیر ژیان ، گربه ی ملوس !
این عطر ، عطر آنهاست . تعریف اش این است :
ساده ی شکوهمند .
در تعدد نت ها ساده است لیک در ترکیب و اجرای قدرت ، شکوهمند . گویی یک یک نت ها آنچه در توان داشته اند به نمایش گذاشته اند .
اینجا نمیخواهم این را با نسخه ی اکسکلوسیف اش قیاس کنم . آن در نمایش بُعد شیر ژیان توفیق بیشتر دارد . جدی تر است هرچند سعی شده بُعد دیگر نیز با بکارگیری هل و شمعدانی ( که هر دو بهترین اند در شاعرانگی ) تقویت شود لیک فلفل همیشه تیز است و تندتر میرود !
کهربا ، یاس ، بادام و وانیل !
چه معجون پر رمز و راز و افسونگری !
همین چهار تن طوفانی را دنیای معطرات به پا کردند ! سالها پگاسوس ورد زبان خوش پوشان و معطر مداران بود . هنوز هم هست لیک اکثرا پیرو ی مد روز اند !
در خانواده ی عطور ، پگاسوس یک اشراف زاده است :)
خصوص با آن شیشه ی درخشان اش میل به نمایش و دیده شدن بیشتر درین منظور دارد !
مهر ماهی ها میبایست بیشتر دوست اش داشته باشند زیرا از پس توازن ِ دو کفه ی میزان بخوبی برآمده ست و این ، دغدغه ی اهالی ی مهر است :) آنها خود میدانند چه میگویم !
نمیشود اهل عطور باشید و در مجموعه ی کوچک عطرهایتان پگاسوس غایب باشد !
هر چند جهت استفاده ، اگر نسخه ی اکسکلوسیف اش را ترجیح دهید شماتت نخواهید شد !
حضور این شاهزاده حتی سایز کوچک اش برای شهر خیالی ی اهالی ی معطریت الزامی ست !
این جنس روایح پرفورمنسی قوی دارندگرچه برای برخی عطور پرفورمنس کمترین اهمیت را داراست . در عطرها آیتم هایی به مراتب مهمتر از پرفورمنس هم هست .
پگاسوس ، این افسونگر دنیای روایح را تجربه کنید .
بوییدنش این دو روزه برایم لذتبخش بود . تجربه اش کنید تا بدانید چرا پگاسوس ، پگاسوس شد و ضمنا چرا یک تنه برند مارلی را ورد زبانها کرد !
افسونگر باشید دوستان معطر ام !
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
45 تشکر شده توسط : شقایق علی
این دیدگاه فوق العاده و کاملا مناسب حس این عطره؛ تحسین میکنم
06 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
عرض سلام و درود استاد سخی عزیز
ای بنارم به این تشریح و توصیفات ارزشمند و گرانبها،چقدر دیر من این کامنت رو بهش رسیدم و خوندم!!شاه پگاسوس رو آن طوری که لایقش هست به تصویر کشیدید،دستمریزاد دارید استاد
(افسونگری قدرتمند با اصالت و شکوهمند)
ببخشید دست خودم نیست حتی اسم پگاسوس که میاد من اگر در بدترین حالت هم که باشم شدیدا به وجد میام گویی از کل سلولهای بدنم انرژی بی حدی تراوش میشه و کلا حالم رو دگرگون میکنه
اول نقلی از دوست عزیز نم و خاک که حوالی ساعت 11 دیدم و بعد خواندن سر زده نوشته های سرشار از شور و هیجان شما جناب سخی عزیز
حسی عجیب،مرموز و بسیار دوست داشتنی در کنار شاه پگاسوس عزیزم دارم
همچنین خداوند را شاکرم از این که این رایحه و لذتش رو به من هدیه داد تا در بدترین شرایط و حالتها با دیدین این دوست خوب و محشرم به وجد بیام و آرامش خاطر بگیریم

کمال سپاس از استاد کامبیز سخی بزرگوار
و هزاران درود بر عشاق شاه پگاسوس این دُرّ گرانبها

[EDITED] 1403/04/24 20:50
24 تیر 1403 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : بلک لایت علی
سلام جناب سخی از نظر شما پگاسوس بهتره یا پگاسوس اکسکلوسیف
28 شهریور 1403 پاسخ تشکر

پگاسوس , رفلکشن یا سیلور مانتن ?

فرش آلدهیدی ها ترکیبات شیک, اتو کشیده و منظمی هستن که روی ریل وقار و متانت قدم میگذارن.
پگاسوس عطری متالیک الدهیدی است که این ترکیب تمیزش رو ندیون ماجراجویی با اسطوخودوس و وانیل و بادام سنتتیک هست. عطری میانسال , تمیز , شیک که مختصری کدر هست , جسور هست , بلند حرف میزنه و البته ادای جنتلمن رو بازی میکنه. اثتایل جنتلمن بازی کردنش رو خصوصا با درای داون خسته , تعریق گرفته و رنگ و رو رفته لو میده. پگاسوس قبل از ایجاد کاراکتر در تیپ خودص رو نعدوم میکنه. عطری که در گذر زمان.جذابیتش رو با خستگی تعویض میکنه.
رفلکصن.اما روتوش شده ی نواقص پگاسوس هست. رفلکشن متین هست اما تا حدی ناتمام . شارپ تر و رام هست. با اینحال رفلکشن به بافت آلدهیدی اصرار میورزه که بصورت خطی ادانه ش میده. درای داون خوب و موثری داره و در اجرای کاراکتر جنتلمن خسته نمیشه اما بطرز بی گسستی یکنواخت بازی میکنه.
سیلور مانتن: من از این عطر بسیار بازخورد داشتم. هارش و گسیخته هست. خطی که فلز روی جمجمه ی من میکشه پایان ناپذیره. سیلور مانتن شارپ نیست. مبهم و بم هست و قواره ش برای ظرافت اجرای حرکات یک.جنتلمن نامتناسب هست. با اینحال عطری گوینده و در عین حال شنونده ست. عطر دیالوگ هست و مثل پگاسوس بر اینکه متکلم وحده باشه اصرار نداره. به نسبت پگاسوس شخصیت قابل اعتماد تری داره.
من از این ۳ تا قطعا تنها و تنها رفلکشن رو انتخاب میکنم. عطری تقریبا به اندازه , تقریبا عاقل , به غایت موقر و به غایت مدرن و اتوکشیده.
با اینحال هر ۳ اینها در هدفی که انتخاب کردن مخاطب رو سرگردان نمیکنن و پشیمان نمیکنن.
15 مهر 1398 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : nazanin  حسینی
سلام، جناب ایکاروس لطف میکنید چند عطر
تلخ و چرمی .... کلا تو این سبک یا تم
یا هر چیز درستی که اسمش هست

معرفی کنید؟
ممنون از شما....
کلا من ادکلن هایی ک استفاده کردم،
دان دیور ، که خیلی خوب بود ۱۵ سال پیش.
فارنهایت همینطور.
مون بلان لجند
چنتا دیگه که حضور ذهن ندارم، البته کاملا رایحه چرمی داشتن.
ماندگاری و پراکندگی هم در حد معقول باشه.
قیمت هم زیر ۱/۵۰۰
باشه.
با تشکر...
15 مهر 1398 پاسخ تشکر
با سلام . منظورتون رفلکشن آمواج بود ؟
15 مهر 1398 پاسخ تشکر

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام
دوباره پاییز از راه رسیده و با اومدنش روزای خوبو برای من اورده.روزای خوبی که اگه پگاسوس نبود شاید اونجوری که باید تو ذهنم حک نمیشد.کمتر عطری تو دنیا وجود داره که منو اینجوری به وجد بیاره و امروز میخوام حسم از این عطر که از اعماق وجودم منشا میگیره رو اینجا بنویسم
یار همیشه همراه تو بهترین و بدترین روزها؛ میدونی حس داشتن تو برای من چطوریه؟
تو برام مثل حس کردن بوی نوزادی.. مثل حس بوی خاک نم خورده توی اولین بارون پاییز.. مثل حس و حال بوی نارنگی خوردنمون تو مدرسه..مثل بوی اولین برگه ی کتاب نویی که با ذوق خریدیش.. مثل مسافرتی که از هیجانش تا صبح نمیخوابی.. مثل رنگایی که تو دنیا هیچکسی با چشماش ندیده.. مثل خنکی جاده ی شمال و بلال خوردنش..مثل حس چیزای که هر بار تجربه اش میکنی برات قشنگ تر از قبله..
تو دقیقا برام اینجوری هستی! همینقدر خوب .
09 آبان 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : علی Ali Asghar

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه

عرض ادب و احترام.
از روی کنجکاوی دکانت نسخه ۲۰۲۳ پگاسوس رو تهیه کردم تا با نسخه ۲۰۲۱ مقایسه کنم.
باید بگم دست اندر کاران مارلی کمر همت بستن تا اخرین ضربات رو به فجیع ترین شکل ممکن به پیکر بی جان پگاسوس بزنن و اروم اروم از چرخه تولید خارجش کنن.با قاطعیت میگم اگر بچ کد ۲۰۱۸ پگاسوس رو با قیمت منطقی پیدا کردید به هیچ وجه از دستش ندید که دیسکانتینیو شدن این نازنین چندان دور به نظر نمیرسه.
البته اقای مراتی تلاش کرده با ساخت التیر حس و حال پگاسوس و لیتون رو زنده نگه داره و انصافا موفق بوده.حس میکنم التیر بتونه لانچ بسیار موفقی باشه.فعلا التیر رو دو بار بیشتر تست نکردم و تا زمانی که ازش مطمئن نشم نظری راجبش نمیدم.بالاخره اسم پگاسوس وسطه و نمیشه به راحتی هر عطری رو کنارش قرار داد:)
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
دقیقا” موافقم، همین دو روز پیش در خارج کشور تمامی محصولات لیتون رو چندین باره تست داشتم. متاسفانه بسیار پرفورمنس کارهای قدیمی تر رو کاهش دادن علی الخصوص پگاسوس و هرود. تغییر رایحه هم حتی داشتن، پرفورمنس پایینشون منو ترغیب کرد که چندین روز مختلف رو پوست تست کنمشون، نتیجه خیلی بد بود. من بابت هرود هم خیلی ناراحت شدم. افسوس. فعلا تنها میشه رو کارهای اکسکلوسیو مارلی و همین کار آلتیر حساب وا کرد.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد رضا عطردوست
سلام و عرض ادب
نظر ناراحت کننده ای بود چرا نه من‌نسخه قدیم رو دارم‌و فقط به اندازه یکی دو بار استفاده ازش باقی مونده.
دکانت التیر رو روی دست راستم و مارلی نسخه قدیم‌رو روی مچ‌ چپم زدم و بوی التیر به وضوح قوی تر بود اما راجع پخشش نمیتونم واقعا اظهار نظر کنم.
ولی بوی الیتر بنظرم خیلی خاص نیست اگر چه خوشمزه هست و جوری نیست که کسی بدش بیاد ولی انگار از یک کارگاه پخت کیک وانییلی بیرون اومدی.حس میکنم شبیه کاپتان بلک با نرسدس بنز
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Mohammad Mehran
پیام قبل نصفه اومد.شبیه کاپتان بلک و مرسدس کلاب بلک باشه .البته که التیر کیفیت بالاتری از اونا داره و خوشمزه تره.بنظرم نهایتا در حد ۸ میلیون ارزش خرید داره.احتمالا این ماه بین التیر و له آرک ممویر یکی رو بخرم.هر چند که هیچ شباهتی به هم ندارن.😁
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : یاس هاشم پور

عرض ادب و احترام دوست خوبم.
اگر پگاسوستون مربوط به سال ۲۰۱۸ و قبل اون باشه قطعا پخش و ماندگاری بالاتری از التیر داره.دو دلیل وجود داره که حس میکنید التیر ماندگاری بیشتری از پگاسوس داره
۱-پگاسوس به سرعت شامه رو پر میکنه و شما دیگه چیزی از بوی عطرتون حس نمیکنید.این تجربه شخصیم بعد از خالی کردن چند باتل پگاسوس بود.
۲-پگاسوس برای شما اشناست و باهاش عمری رو سر کردید و منطقیه که یه رایحه جدید رو پرقدرت تر از عطری که مدت ها ازش استفاده کردید حس کنید
التیر رو باید حالا حالاها تست کنم تا بتونم نظر مفیدی راجبش بنویسم.در اولین برخورد حسم این بود که التیر ترکیبی از پگاسوس و لیتونه و کاملا منو برد به حال و هوای این دو عطر مورد علاقم.
دوست خوبم اگر میخواید کاری از له ارک تهیه کنید پیشنهاد اولم بهتون ارژنتینوم هالو دی لون هستش که دیوونه کننده خوبه.به نظرم بسیار سرتر از ممواغه و کاملا مناسب این دوره از ساله.البته ممواغ هم کار بسیار فاخریه ولی به شخصه هالو دی لون رو تو سطح دیگه ای میبینم.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
ممنون از نظر تخصصیتون.بنظرم وانیل پگاسوس با وانیل الیتر فرق داره و وانیل الیتر یکن تیز تر و جدی تره .
در خصوص ارژنتیوم از له آرک.واقعیت اینه که خودم علاقه بیشتری به آرژنتیوم دارم و بویی داره که هیچ جا شبیهشو ندیدم و لیکن با توجه به تبع گرمش و اینکه من اهواز هستم و اب و هوای سردی نداره بنابراین آرژنتیوم رو فقط ۳ ماه از سال میتونم استفاده کنم.البته ممکنه در تخفیف یلدا نتونم جلوی خودمو بگیرم و آرژنتیوم رو بخرم😁
29 آذر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی میثم شفیعی
سلام التیر رو اصلا با پگاسوس مقایسه نکنید اون شرینی نت پایانی پگاسوس یه چیز دیگس،من نسخه قبلی داشتم ۲۰۱۸ و تهش مونده بود نگهداشته بودم و یدونه دیگه فروردین۱۴۰۳ خرید کردم
مقایسه میکنم ماندگاری و پخش بو زیاد نه شاید ۱۰ درصد کمتر باشه ولی رایحه ی پگاسوس جدید خیلی واضحتر شده پگاسوس جدید منظورم اکسکلوسیف نیست پگاسوس جدید بسته بندی قاب مشکی بدون‌راه‌راه سفید،رایحه جذابتر شده وانیل بیشتر حس‌میشه و حس ارامش میده
29 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : نازی جاوید Perfumex
درود به مهربد عزیز و نازنین با این نام زیبا 🌹

عزیز دل من فقط خواستم از شما تشکر کنم بخاطر نظرات کامل و در خور تحسین جنابعالی،
خیلی لذت میبرم از مطالب قشنگ و قلم شیوای شما،
دقت کردم تو نظراتون خوشبختانه فقط نقد و بررسی میکنید و مثل بعضی از دوستان شعرسرایی نمیکنید،
فرصتی پیش اومد که هم تشکر کنم از جنابعالی
و هم عرض کنم که چه خوبه بقیه اساتید هم فقط در مورد عطر صحبت کنند، عطر افشان مرجع عطر هست نه دیوان حافظ

با آرزوی موفقیت شما و همه ی عزیزان
خیلی مخلصیم
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهربد Mehdi alyari
درود خدمت شما دوست عزیز ، عطرافشان هم مرجع عطر هست ، هم محل نگارش دلنوشته های زیبا ، هم جای خوندن اشعار حافظ ، هم کافه گفتگو راجع به آثار شکسپیر و گوته ،کنکاش در تفکرات کانت و نیچه ، شنیدن فوگهای باخ و سمفونی های موتزات و هم موزه هنر و زیبائی شناسی و هم مهمتر از همه محل آموختن درس زندگی ، تواضع و اخلاق از محضر اساتید و بزرگانی که سالهاست جمع دوستان قدیمی و تازه واردانی چون من رامعطر به عطر وجودشون و قلمشون کرده اند ، و صد البته مطابق با فرمایش جنابعالی بهترین مرجع برای به اشتراک گذاری مطالب ، بررسی ها ، و تجربیات در مورد عطر ، که خود عطر هم هنر هست ، موفق و پیروز باشید

17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : علی Amir
درود بر شما عزیز بزرگوار
ببینید هیچکس از شعر و ادبیات قشنگ بدش نمیاد،
همه اساتید اینجا محترم و عزیز هستن،
نظردهی در مورد عطرها حالا در کنارش مقداری شعر و اشعار زیبا اتفاقا زیباتره، نه فقط شعرهای پنج صفحه ای و طومار گونه، البته من هم میتونم مطالب زیبا اینجا کپی کنم،
بنده نظراتی رو میپسندم که کوتاه و قابل فهم باشه،
بنظرم بررسی مختصر و مفید بهتر از شاعرانه توصیف کردن باشه، با سپاس
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور مجتبی
درود بر شما
سخت نگیر آقای شجاعی عزیز، اون اشعار و دلنوشته ها رو هم بخون و لذت ببر...
وقتی بحث تخصصی عطر به عنوان یک هنر پیش میاد، همونطور که موسیقی حال انسان رو دگرگون میکنه، برخی افراد هم هنگام تست عطرهای مورد علاقه شون، واقعا حالشون دگرگون میشه و دقیقا اون حالت عرفانی، شاعرانه یا عاشقانه و.... که بهشون دست میده رو لطف میکنن و میان درج میکنن. پس این روش هم خودش یه نوعی بررسی تخصصی محسوب میشه و مخاطب خودش رو داره.
در کل همه اعضا گروه آزاد هستن هرطور که دوست دارن نظرشون رو در مورد یک عطر بیان کنن

[EDITED] 1403/03/17 22:53
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
سلام، وقت بخیر

علیرغم اینکه "مارلی پگاسوس" تناقضی شدید با سلیقه ام دارد، اما از آنجائیکه نکته متذکر شده توسط جنابعالی، بقدری بجا بود که لازم دانستم ذیل آن، از آن روزهای "عطرافشان" یادی کنم (حوالی یك دهه گذشته) که نظرات ِ ذیل هر "محصول" به چه اندازه ای شیوا و در مسیر ِ درك هرچه دقیقتر مخاطب بودند.
ضمناً؛ چه زیباست عزیزانی که در جهت احترام متقابل یکدیگر را "استاد" و بطبع جمعش را "اساتید" خطاب میکنند، درجهت زیبائی هرچه تمامتر نوشتارشان، واژه صحیح "استادان/استادها" را بکار برند.

با تجدید احترام.
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد سالار كلوچه
حسن جان سلام و عرض ادب
اول از هرچیزی بی نهایت ممنونم از لطف و محبتی که به من دارید.
من ارادتمند شما و سایر عزیزان هستم و خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از این خانواده،در این اینجا حضور دارم
راجب نکته ای که فرمودید:
زیاد سخت نگیرید.هرکسی مدل خاص خودش رو برای نظر دادن داره و همین تفاوت هاست که زیباست و مارو از هم متمایز میکنه.
به شخصه نظرات تمام دوستان رو میخونم و از همشون لذت میبرم
با ارزوی بهترینها برای شما و سایر دوستان

[EDITED] 1403/03/20 00:08
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
درود فراوان مهربد عزیز
بنده حقیر حدود ده سالی هست که با عطرافشان آشنایی دارم، ولی بتازگی اقدام به ثبت نام کردم و از گذشته تا به الان از مطالب زیبای دوستان بهره میبرم، با یه جستجوی ساده میتونید متوجه بشید که اکثر نظرات دوستان و اساتید گرانقدر رو لایک کرده ام، فرمایشات شما صحیح هست و بنده هم منظور بدی نداشتم و دوستان برداشت بد نکنند، تمام عرض من اینه که به زبان ساده تر نقد و بررسی بشه که تجزیه و تحلیلش راحت تر باشه، همه دوستان تاج سر بنده هستند، بقول سعدی شیراز، صبحی مبارکست نظر بر جمال دوست، گفتم مگر به خواب ببینم خیال دوست

ارادتمند همه عزیزان 🌹
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور ادیب جلالی
مهربد عزیز ارادت
باورت میشه من نسخه اصلی و قدیمی شاه پگاسوس رو دارم و انقد دوسش دارم که فقط از والف روی باتل بوش میکنم،نگاهش میکنم،همچنین نسخه فرگرانس اونم تهیه کردم روی(لباس)دستهام و سرشونه هام از نسخه فرگرانس استفاده میکنم و روی سینه ام یک الی دوپاف از نسخه اصلی هر چند این شاهکار نسخه فرگرانسش هم بد از کار در نیومده و احترام و ابهتش رو تا حد خوبی حفظ کردن،ای بنازم به این رایحه و اسم قدرتمند و قشنگش که حتی در تولید نسخه شرکتیش هم وسواس به خرج دادن و ابهت این غول دنیای عطر و ادکلن حفظ کردن،دوستی که هیچ وقت در بودن رایحه های قدرتمندی همچون ناکسوس،لرد جرج،الکساندریا2 و ... در کنارم،برام جنبه زدگی و تکراری پیدا نکرده و نخواهد کرد.
به شخصه عاشق دلنوشته هات در مورد پگاسوس عزیزمونم
سربلند و پیروز باشی
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : بلک لایت علی
سلام
نسخه های شرکتی پگاسوس کدومشون بهترند؟
از لحاظ رایحه و از لحاظ پخش و ماندگاری
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام
شرکت فرگرانس در دو نسخه 50میل و 100میل در حال تولید کردن این محصول هستش،اما شرکت دیگه ای که پگاسوس رو تولید و کپی کنه هنوز ندیدم شاید الحمبرا و لطافه هم نمونه اش رو زده باشن ولی بنده رویت نکردم،
از لحاظ کیفیت رایحه،پخش و ماندگاری نسخه فرگرانس میشه نمره 6 الی7 از 10 رو نسبت به نسخه اصلی(دمارلی)داد.

[EDITED] 1403/03/20 11:46
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام روز همگی بخیر
اصلا منطقی نیست وقتی یک رایحه تولید شده،موفق و پر فروش ظاهر میشه،خود شرکت در تولیدات جدیدش بخواد اونو ریفورموله و خراب کنه و یا طبق فرمایش جناب مهربد بخواد از چرخه تولید خارجش کنه،به چه علت اونم وقتی هنوزم پر فروش،پر طرفدار و سود آور برای شرکت تولید کننده باشه!!!آیا این گونه دستکاری ها بنظرتون عجیب نیست؟؟؟ و کمی با واقعیت امر تناقض ندارد؟...
فعالیت پارفومز دمارلی از 2009 آغاز شد و با تولید پگاسوس2011 خودش رو مطرح و قدرتش رو به جهانیان نشان داد و با تولید لیتون2016 گسترش و محبوبیت خودش رو بیشتر کرد و این دو در نسخه اکسکلوسیو هم تولید و عرضه شدن با بازخوردی مشابه نسخه اصلی خودشون(قدرتمند و جذاب) و هنوزم که هنوزه عشاق بیشمار و طرفدارن پروپا قرص خودشون(نمونش همین 2 عزیز خودمون مهران و مهربد)که نمونه مشتی از خروار هستند رو دارن،با این اوصاف آیا منطقیه که ساخته های خودشون رو که کلی زمان و آزمون و خطا همچنین هزینه کردهای بالا براش کردن رو بزنن خراب کنن!!!!؟؟؟؟؟
بنظرم مشکل در جای دیگرست که باید به دنبال آن کاووشی صورت گیرد تا به نتیجه قطعی رسید.

صحت و سلامتی برای دوستان آرزومندم

[EDITED] 1403/03/20 14:56
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
درود

همه چیز در دنیای سرمایه داری بر محور پول میچرخه ،

و بر خلاف تصور خیلی از دوستان ساخت یک عطر بسیار ساده شده ، فقط پولش باشه .
البرتو موریاس سالی چندتا عطر فرموله ، طراحی یا نظارت میکرد در سالهای اوج ؟
پول خوب بیاری فرمنیش یا IFF با دومنیک بهترین عطرو با بهترین شیشه و دیزاین 1 ماهه تحویلت میدن
فقط موضوع قیمت و رقابت هست
عطر سازی شده هلو برو توی گلو

خیلی از شاهکارهای عطر سازی دیسکانتینیو شدن برای متریالی که بعدا در سالهای بعد به صرفه نبودن یا حاشیه سود رو کم کرده بودن .
باید پگاسوس آبکی شه تا مجبور بشین عطر جدید دیگه ای بخرین یا اگر هم خیلی وفادارین پگاسوس رو بردارین و با اسپری بیشتر زودتر تمومش کنید و باز خرید کنید و خرید کنید . و یادتونم نره عطرای جدید معمولا ده بیست درصدی گرونترن تا مثل قدیمی ها آروم بگیرن بعد از مدتی .
عطرهای 50 تا 80 دلاری معمولی تا همین یک دهه پیش کیفیت و قدرت خیلی خوبی داشتن ولی الان واسه همون تجربه فقط و فقط شما رو به سمت لاین های پرایوت و 300 دلاری هدایت میکنن .

نگران رقابت هم زیاد نیستن ، چون اکثرِ برندهای دیزاینری و لاکچری ، زیر چتر دو سه تا پرنت کمپانی بیشتر نیستن ، مثل اینکه خوشگوار هم پپسی بزنه توی مشهد هم کوکا .

ایفرا هم بهونست ، روزی چند نفر از افتاب و گرما می میرن ؟ روزی چند نفر از بوییدن عطر گرلن و دیور ؟؟؟

خلاصه که بیشتر اسپری کن ، بیشتر بزن ، زودتر بیا یکی دیگه بخر
یا عطر جدیدمون رو تست کن و در نهایت ناراحتی برو از مغازه روبرویی خرید کن ، فقط یادت باشه به داداشم سلام برسونی ، اخه اونجام مال خودمونه .


20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
حالا عیب نداره سرمایه‌داری رو هرچقدر میخواید نقد کنید ولی اینم در نظر بگیرید اصلا همین سرمایه‌داری و بازار آزاد باعث شد که کمپانی‌ها برای رسیدن به سود بیش‌تر، تولید رو اونقدر بالا ببرن که عطر و ماشین و خیلی محصولات دیگه از یه کالای لوکس و اشرافی، تبدیل بشن به کالایی که مردم عادی هم بتونن استفاده کنن. اگه سرمایه‌داری نبود، یا عطر مثل ۲۰۰، ۳۰۰ سال پیش فقط مختص اشراف بود یا اینکه مردم همه‌ی دنیا مثل مردم کشورای سوسیالیستی (و البته رانتی!) انقدر لنگ غذای شبشون بودن که به عطر خریدن فکر هم نمیتونستن بکنن!

خلاصه که این کمپانی‌ها هیچکدوم بدهکار ما نیستن، هر موقع دیدیم کالایی که ارائه میدن واسمون راضی کننده نیست میتونیم دیگه نخریم. این همه برند نیش و ایندی نیش هست که عطرای خوب با پرفورمنس عالی و حتی قیمت پایین‌تر دارن! البته اینم از مزایای اقتصاد آزاده که تنوع رو زیاد میکنه و به آدم قدرت انتخاب میده.
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : امیر رنجبر یاس
جناب Jo
اگر من از سفید انتقاد کنم دلیل بر علاقه ام به مشکی نیست
نظام سرمایه داری بعد فروپاشی شوروی و تبدیل شدن به تک قطب بی رقیب دیگه شروع کرد به افراط .

خیلی ها از جمله خود من عاشق زندگی در دوران امریکای کپیتالیسم بین دهه های 50 تا 90 هستم .

به لذت بردن با قیمت مناسب خوب دقت کنید . این چیزیه که بعد دهه 90 و با شروع قرن جدید کمیاب شد برخلاف نیم قرن پیش .

قرار نیست یک نظام هرکاری میخواد با ما بکنه و مارو بترسونه که از شر شیطان بدتر به شیطان بد خشنود باشیم ،
ایراد هست ایراد اساسی هست و قرار نیست جلوی نقد بیایم قرون وسطی یا زندگی در مزارع زیر تیغ استالین رو جلوی رومون بذاریم و بگیم ، ها پس این خوبه ؟

این هم که صنعت عطرسازی به روزهای تاریک برسه بگیم منتی نیست نمیخوای نخر برو هنوز ب لطف همین ظالم کارگاهای کوچکی ایندی نیش هست سفارش بده یک جواب و فرار رو به جلو هست ،
من میخوام مثل 10 سال پیش یه عطر خوب با پرفورمنس خوب و در دسترس بخرم به 50 دلار
تورم جهانی ؟ اوکی 70 دلار اصلا 80 دلار .

آبکی شدن و طمع صنعت عطرسازی امروز که کار لنین نیست که ؟ هست ؟

در نهایت حقیقت یک چیزه :
عطرا ضعیف و کم کیفیت و آبکی شدن به اسم سلامت .

تنوع و ریسک و خلاقیت بسیار کم شده ، دلیلش هم همون سودجویی ابر کمپانی هاست .
حالا اگه من اشتباه میکنم و عطرا نسبت به قدیم بهتر شدن ، یا خلاقیت و لذت بیشتر شده ، بگید من جوابتون رو با جون و دل میخونم
و الا من خودم عاشق زندگی غربی هستم و تاثیرش بر پیشرفت انسان رو نمیشه انکار کرد ، ولی باید نقد نکرد ؟

خلاصه که واسه پول ، عطرها دیگه عطرای قدیم نیست و فقط این مهمه الان وقتی میریم فروشگاه و خرید میکنیم خوشحالی سابق رو نداریم .
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
سلام و درود
به نکته های خوبی اشاره کردین واقعا چرا یک شرکت باید گل به خودی بزنه و اعتباری رو که برای داشتنش پلن های فراوانی رسم کرده و پس از اون به مرحله اجرا در آورده تا به رتبه های بالا در سطح بازارهای جهانی دست پیدا کنه ضربه بزنه...
جالب تر زحمات فراوانی هستش که در برنامه ریزی هاشون در کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت همه ی جوانب رو لحاظ میکنن و پبش میرن و به نتایج مطلوبی هم دست پیدا میکنن...
-یه نکته رو همیشه باید مد نظر داشت که اعتبار در خیلی از شرکتهای بزرگ مقدم بر داشتن درآمد به هر قیمتی هست(اونم در سطح جهانی)،به این دلیل که برای کسب اعتبار هم کلی سرمایه پولی و هم زمانی رو صرف کردن تا به اون نقطه مطلوب(پیک) برسن،پس نتیجه گیری این میشه براحتی اون نقطه اوج رو رها نمیکنن و از دست نمیدن بخاطر مقداری در آمد بیشتر در کوتاه مدت...
چون بخاطر از دست دادن اعتبار ضربه سنگین مالی در میان مدت و بلند مدت خواهند خورد،
-(هیچ درخت تنومندی با قدمت بالا و شاخ و برگهای فراوان حاضر به زدن تیشه به ریشه خودش نمیشه)
-نکته اصلی اینجاست که با وجود عقابها و بازهای شکاری همچنین پرندگان زینتی جایی برای عرض اندام کلاغها نیست...
چه میکنند شروع به زدن کپی های محصولات رقیب با شباهت بسیار زیاد با کیفت پایین تر میکنن و بجای محصول اورجینال وارد بازار میکنن تا عوام فریبی کنند و وجهه شرکت های قدرتمند رو خدشه دار، همچنین اعتبار اونا رو زیر سوال ببرن و خریداران هم بگن محصولات فلان شرکت دیگه بدرد نمیخوره هم گرونن هم بی کیفیت و بدردنخور شدن بریم سراغ فلان شرکت هم قیمتش خوبه هم مشابه اون کار رو با کیفیت خوبی به بازار عرضه کرده(کوتاه و مختصر تخریب کار اورجینال از طرف دیگه بالا آوردن محصول فیک و شرکتی) به همین سادگی،بازار ایرانم که شده جولان گاه محصولات فیک و درپیت که قیمتهای مناسبی دارن اما در کیفیت و پرفورمنس متوسط و ضعیف.
-رقابت همیشه در سطح جهانی و شرکتهای معتبر و بزرگ بوده و هست،اما تلاششون حفظ اعتبار در کنارش بالا بردن تعداد محصولات تولیدی در تنوع بیشتر با کیفیت و پرفورمنس های بهتر بوده،حالا ممکنه این وسط یکسری از محصولاتشون هم اقتصادی باشن با لول پایین،ایراداتیم بهشون وارد باشه.

دیگه طولانی شد با عرض پوزش بابت گرفتن وقت شما،سربلند و پیروز باشید.


[EDITED] 1403/03/21 10:11
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام و صبح بخیر
ممنون از توضیحات سلیس و روان و البته با نیم نگاهی به علوم مفاهیم،اصول بنیادی و کاربردی مدیریت کسب و کار و بهره وری،
همچنین سلامی اول صبح به روان پاک روایح ناب،ترند،جذاب و دلنشین بابت حال خوبی که برای ما به ارمغان میارن...

همراهان عزیز خوش عطر و خوش کام باشید
21 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Alireza kh یاس

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام.
هیچ وقت نظرات منفی راجب برند مارلی رو درک نکردم.مارلی سالهای زیادی نیست که شروع به کار کرده اما لانچ های قدرتمندی که در همین سالهای اندک داشته هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره.تا جایی که میدونم شروع کار این برند با سه کار شاگیا،لیپیزان و دارلی در سال ۲۰۰۹ بوده و نقطه عطف این برند تولید پگاسوس و بعد از اون لیتون بوده.همین دو تا کار برای بررسی قدرت و کیفیت برند مارلی کافیه.قبول دارم که بعضی از کارهای برند مارلی مانند گالووی و کالان الهام گرفته از سایر برندها هستن ولی مگه این یه چیز روتین تو دنیای عطر نیست؟به نظرم در فلسفه ساخت هر عطری،تقریبا همیشه یه عطر از یه برند دیگه نقش داره و الهام گرفتن از سایر برندها یه چیز عجیب و غریب و جدید نیست.
آه پگاسوس عزیزم!!!بعد از هر بار استفاده ازش اونقدری به وجد میام که دلم میخواد بیام اینجا و راجبش بنویسم.سومین عطری که تو شروع عطربازیم تهیه کردم و از همون زمان عاشقشم.منکر این نمیشم که عطرهایی با کیفیت ساخت بسیار بالاتر از پگاسوس وجود دارن ولی مهمترین چیزی که راجب یه عطر وجود داره حسیه که ازش منتقل میشه.به شخصه حس خوب پگاسوس رو در هیچ عطری نمیبینم و بیشتر مواقع برای لذت بردن خودم و مرور خاطرات ازش استفاده میکنم.خدمت پگاسوس عارضم که:
دلبرا پیش وجودت همه خوبان عدمند
سروران بر در سودای تو خاک قدمند

[EDITED] 1402/09/16 22:53
16 آذر 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
حق مطب در پگاسوس پیاده شد،یه شاهکار و تمام🥰🌹👍
07 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : بلک لایت Amir

5
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
اسیب شناسی عطرهای نیش( یادداشتی براساس دیدگاههای شخصی)
اون طور که در متون اومده اصطلاح نیش در زبان فرانسه به معنای طاقچه فرورفته در دیوار که معمولا محل قرار دادن اشیا تزیینی و عتیقه بوده هست.اما در دنیای عطر عنوان نیش به عطرهایی اطلاق میشه که برای مشتری های خاص در تیراژ محدود و باکیفیت بالاو عمدتا با دید هنری تولید میشن .
البته همیشه در تاریخ عطر سازی بخشی از تولیدات عطر اختصاص به قشر خاص داشته که همون عطرای لوکس بودن.اما مفهوم عطرهای لوکس جدای از عطرهای نیش هست. عطرهای لوکس عطرهایی هستن که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و گرون قیمت و طبیعی و بعضا کمیاب برای قشر مرفه ساخته میشدن و میشن و تو این عطرها بحث دید هنری و کانسپت چندان مطرح نیست.
( به نقل از منابع).
به عنوان مثال به نظر من خیلی از عطرای برند کرید تو این دسته قرار میگیرن.
اما از چند دهه پیش گروهی از عطرسازها در اعتراض به روند بازارگرایانه و مدگرایانه و تکراری برندهای عطر سازی راهشون رو از جریان حاکم بر این صنعت جدا کردن و سعی کردن رسالت هنری خودشون رو تو این زمینه ایفا کنن.
این گروه به دنبال خلاقیت و دید هنری در کنار کیفیت متریال و کیفیت ساخت در عطرسازی و پرهیز از تبلیغات و عوامفریبی بودن و حتی فک میکنم امروزه اساسنامه ای در باره این اهداف دارن که یکی از مفادش پرهیز از تبلیغات رسانه ای هست.( به نقل از منابع)
اما به نظر میاد این جریان هم دچار اسیب ها و انحرافات و بعضا سو استفاده ها و شیادی هایی شده که میخوام درباره شون صحبت کنم.

اسیب شناسی کانسپت:

اولین و مهمترین هدف از ساخت عطرهای نیش دید هنری و خلاقانه به مقوله عطر و بازکردن دریچه های جدید به ذهن مخاطب بود.
اما به نظر میرسه این قضیه دچار سو برداشت ها و سو استفاده هایی شده که دوست دارم بهش بپردازم.

فقدان ایده :تو عطرهای نیش ایده و خلاقیت هنری بر اولویت های اقتصادی برتری داره و بیان مفهوم نقش اساسی در روند شکل گیری عطر داره .
روند این ایده یابی کاملا بستگی به دیدگاه فکری عطار داره.خصوصا با توجه به اینکه تو سالهای اخیر افراد زیادی از رشته هایی مثل پزشکی و روانپزشکی( برند المپیک ارکیدس) موسیقی( فیلیپو سورچینلی) شیمی( گوالتیری) فلسفه و باستان شناسی( لورنزو ویلورسی) و.. اقدام به تاسیس برندهای نیش کردن.
اما بسیاری از برندهای به اصطلاح نیش در روند ساخت عطرای نیش در وهله اول فاقد ایده خلاقانه و مفهومی هستن و بعضا ایده رو از سایر برندها کپی میکنن. نمونه بارز این رویکرد رو تو برند مارلی میشه دید. البته طرز فکری هست که میگه تقلید خوب بهتر از خلاقیت بد هست. اما خوب این نگاه به نظرم تو جریان عطرسازی نیش نمیتونه جایی داشته باشه چون معمولا مخاطب های عطرای نیش به دنبال پیدا کردن دریچه های جدید و مفاهیم جدید تو عالم عطر هستن.

ایده های در تضاد با کارکرد: همونطور که گفتم از نظر من هنر عطر هنری کارکردی هست( برخلاف هنرهای زیبا مثل نقاشی و موسیقی و..) و بعضی از ایده ها ذاتا با این کارکرد در تضاده.
به عنوان مثال شکی نیست که بشر ذاتا از روایحی مثل فضولات انسانی و ادرار و خون و ..بیزاره و این مساله ارتباطی به اموزش و تمرین و..‌نداره.به شخصه معتقدم که عطرهایی که بدون توجه به وجه کارکردی عطر ایده یابی شدن سرنوشتی جز فروش در حراجی یا دکانت فروشی ندارن.

ایده های مدگرایانه: از اولیه ترین اهداف جریان عطرسازی نیش پرهیز از تکرار و مقابله با روند بازارگرایانه و بدون خلاقیت جریان غالب عطرسازی بود.
اما به نظر میاد این جریان هم در برهه هایی در دام مدگرایی افتاده. زمانی ترکیبات امبری_ پچولی و بعد از اون روایح انیمالیک چرک(پرداخت پهنی چرم در کنار روایح اورینی) و حالا عود مد روز اکثر عطرهای نیش هستن.البته عطارها و برندهای معدودی هم هستن که به همین عناصر هم با دید تازه نگاه میکنن و تو همین چهارچوب ها مفاهیم تاز ای رو بیان میکنن.

ریسمان به اسمان دوختن: همونطور که گفتم از نظر من زبان عطر مثل هر هنر دیگه ای دارای حروف محدودی هست و محدودیت بیان در هنرهای کاربردی نسبت به هنرهای زیبا بسیار بیشتر هست.
بیان ایده هایی که در دنیای عطر ما به ازای بیرونی ندارن مثل بعضی ایده هایی که از ادبیات و سینما و..گرفته میشن بسیار سخته و در اکثر مواقع منجر به شکست میشه و انعکاس این ایده در نام عطر هم کمی به بیان ایده نمیکنه.مخصوصا اگه این ایده با کارکرد ((عطر)) در تضاد باشه. نمونه این ایده های ناموفق رو به نظرم میشه تو کارایی مثل فانتاموس از گوالتیری یا bot not today از سورچینلی دید.

اسیب شناسی ساختار:

دومین انگیزه شکل گیری جریان عطرسازی نیش ساخت عطرهای باکیفیت از متریال های باکیفیت برای مخاطب حرفه ای بود.
البته که امروزه امکان تهیه همه نت ها به صورت طبیعی وجود نداره اما تو همین شرایط هم تفاوت اساسی بین کارای برندای مختلف وجود داره.
عدم شفافیت نت ها( عدم وجود قابلیت تشخیص)، عدم ارتباط بین نت ها از اپنینگ تا درای داون،اغراق و تاکید بیش از حد روی یک نت و وجود بیش از حد عناصر سنتتیک و ازارنده و حساسیت زا از مواردی هستن که از ضعف در ساختار خیلی از همین عطرهای به ظاهر نیش حکایت میکنن.

اسیب شناسی شناختی:

مورد سوم که علاقه مندم راجع بهش صحبت کنم مربوط به ضعف شناختی مخاطب و سواستفاده بعضی برندها از این ضعف هست.
این ضعف نتیجه عدم اشنایی مخاطب با برندهای خوب و باکیفیت و از طرف دیگه درک ناقص از مفاهیم هنری هست.این عامل دستمایه ای شده که بعضی از برندها و عطارها از این قضیه نهایت سو استفاده و شیادی رو بکنن و به زور تبلیعات بعضی کارای بی هویت رو با یه داستان ساختگی یا اتصال به یه خاندان سلطنتی در قالب یه شیشه زیبا و مفهومی با قیمت نجومی به خورد مخاطب میدن.
یه خطای شناختی معمول دیگه به نظر من اینه که بعضا موفقیت عطار تو یک کار و یک برند باعث میشه که مخاطب در برابرسایر اثار اون عطار یابرند مقهور بشه و سعی در تایید همه اون اثار کنه.
چیزی که من به تجربه متوجهش شدم اینه که موفقیت تو هر گروه بویایی و هرسبک برای هر برند و هر عطار بسیار زمان بر و هزینه بره و بسیار بعیده که یک برند یا عطار بتونه تو همه گروهها و سبک های بویایی کارای خیلی موفقی ارائه بده. معمولا هر برند با یکی دو کار موفق تو یه سبک معروف میشه و سایر کارای اون برند معمولا به موفقیت اون یکی دو کار شاخص نمیرسن.البته این مساله به تفاوت های فکری و استعداد و قابلیت های فردی عطار و سیاست های کلی برند هم ارتباط اساسی داره.
پوزش به خاطر طولانی شدن
13 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : nazanin Mehdi
درود بر آرشیتکت گرامی
استادِ بزرگ واقعا لذت می برم از این نقدهای شما. از این متن بسیار مشتاق شدم درباره ی آثار لورنزوویلوروسی.
چنانچه پیش از این امیرِ بزرگوار هم بهم توصیه کرده بود درباره ی کارهای ویلوروسی.
برقرار باشی
13 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علی شهرابی F E
درود بر پارسی کبیر. خوشحالم که مطلب مورد توجه تون واقع شد.
13 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی
مقاله زیبا و کاربردی دیگری از جناب آرشیتکت
مقاله ای کاملا صحیح خصوصا آسیب شناسی شناختی اینروزها روبروتریم .
تحسینی دیگربار تقدیم شما .
13 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : عباس بهرامی حکایت دوست
درود و عرض تشکر جناب سخی.توجه و تحسین شما دوستان باعث افتخاره.
13 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : کامبیز سخی پارسی
جناب ارشیتکت عزیز بسیار ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو در اختیار اعضای گروه میزارید مثل همیشه عالی بود و به شخصه بهره بردم. این حجم از اطلاعات در زمینه های مختلف با چنین انسجام فکری قابل تحسینه
14 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : architect
درود و عرض تشکر جناب ارجمندی .
خوشحالم که نقد از زاویه هنر به مقوله عطرهای نیش براتون جالب بود.
14 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهدی ارجمندی پارسی
عالی بود. تشکر که وقت گذاشتی و برداشت های ارزشمندت رو با همگان در میان گذاشتی.
برای اون بحث خطاهای شناختی هم منو به وجد آوردی...
یه جورایی دانش و تخصص من باهاش مرتبط هست :-)
امیدورام با توجه به این شرایط سخت تست عطر و تهیه کلکسیون عطر، تجارب و نظراتمون رو با هم مبادله کنیم تا به خرید هم کمک کنیم.
من به شخصه واقعا از نظرات شما و سایر عزیزان بهره میبرم.
آرزوی موفقیت برای شما و همه عزیزانی دارم که برای شفاف سازی و کمک به تصمیم گیری، وقت میذارن.
15 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : architect پارسی
درود جناب آرشیتکت.یکی از بهترین مطالبی که درباره‌ی عطر به زبان فارسی خوانده‌ام
03 آذر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران alireza  xx

درود بر همه عزیزان
پیشاپیش فرارسیدن عید باستانی زمستانیه کهن ایران زمین را تبریک میگم یلداتون مبارک و معطر باشه🌹
چند سالی هست در جشن یلدا پگاسوس انتخاب اول من در جشن هستش پگاسوس یکی از بهترین دست نوشته ها از برندی نسبتا تازه وارد بود که تبدیل به حرف اول مارکت شد از شمال تا جنوب از شرق تا غرب در هر فروشگاهی پیشنهاد اول فروشنده ها پگاسوس بود
هرچند پیشنهاد بعدی هم شاگیا بود که منتقدین مارلی هم همیشه بهش احترام گذاشتند اما با یک تفاوت…
مارلی با پگاسوس خودشو به برند اول مارکت تبدیل کرد و درست در زمانی که فروش فوق العاده ای را تجربه میکرد مشابه تام فوردها هم از راه رسیدند و یه جورایی مارلی تلاش کرد بهترین خودشو در این عطر قرار بده که بازار را برای سال پر کار خودش آماده کنه اگر دقت کنید تعداد لانچهای سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ مارلی نسبتا زیادند و مارلی برای ربودن بازار نیاز به یک استارت عالی داشت و درست اسم اون استارت را گذاشت پگاسوس..
پگاسوس از رایحه جدید و جذابی برخوردار بود برند سازی خوبی کرده بود باتل نسبتا خوبی هم داشت و پرفورمنسی داشت که در اون ایام که با این حجم عطر بی ارزش و بی رمق طرف نبودیم و عطرها همه قدرت مناسب داشتند پگاسوس قویترین پرفورمنس را ارائه میداد ماندگاری دو روزه روی پوست و پخش بوی رااااحت ۲۴ ساعته تجربه شخصی من ازین عطر دوست داشتنی هست
برندهای زیادی پگاسوس را بازطراحی کردند برندهایی کپی کردند اسانسهای بی شماری از پگاسوس موجود شدند ولی نسخه اکسکلوسیو هم پرفروش بود و پرطرفدار و اینجا نکته مهم هست دوستی اخیرا فرمودند اسانسها و شرکتیهای اماراتی فقط بوی عطر اصلی را میدند که این صحبت بسیار صحیح هست اما شرکتیها و اسانسها اصلا با این فرضیه رد نمیشن چون بعضی عطرها ارزششون اونقدر نیست که اصلشون تهیه بشه استفاده از کپی ها در این شرایط خیلی هم منطقیه عطرهای ارزشمند،
پر طرفدار و موفق یا کپی ندارند یا کپی هاشون هرگز در حد شون نیستند تا جایی که اطلاع دارم از عمده فروشها و پخش کننده های بزرگ پگاسوسها هنوز هم با وجود انبوه مشابه ها پرفروشن و این مسئله نشان دهنده اینه اگه لانچ درست و ظریف باشه به اون صورت کپی ها جایگزینشون نمیشن من اسانسهای جیوودان و لوزی را تست کردم پگاسوسشون از ورژن اصلی فاصله زیادی داشت
امسال هم انتخاب یلدایی بنده همین وانیلیه دوست داشتنیه 🌹
دوستان در نظر داشته باشن پرفورمنس پگاسوسهای جدید احتمالا ضعیف شدند و تست داشته باشن روایت بنده به تولیدات اولیه این عطر برمیگرده…
26 آذر 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : Metti حسن شجاعی
درود دوست عزیز منم شب یلدا رو پیشاپیش تبریک میگم
و اینکه با حرف شما موافقم که استفاده از بعضی کپی ها خیلی هم ناراحتی نداره،به عنوان مثال من خودم ساواج الکسیر رو هم اورجینالش رو دارم هم شرکتیش از فرگرنس، تا هفتاد هشتاد درصد روایح نزدیک به هم اند هرچند به گرد پای کیفیت نسخه ای اصلیش نمیرسه منتها مگر اینکه شخصی نسخه اصلش رو استفاده کرده باشه
از لحاظ ماندگاری و پخش بو نمیگم افتضاح ولی بد هم نبوده بازخوردهای خودش رو گرفته...
پ.ن:از اونجایی که من دوستان و آشنایانی دارم که در استفاده از عطر دیگران(ماله من ماله مال دیگران بیت المال) مفتی اعظمی هستند!!! این نسخه شرکتیش رو گرفتم برای استفاده اونها! نکته جالبش اینکه بهم میگن چجوری که رو تن تو کیفیت رایحه بهتره،یعنی متوجه میشن یه تغییراتی اینگار هست اما نمیتونند شفاف توضیح بدند،منم برای اینکه این ترفند لو نره الکی میگم چون شما خودت استفاده میکنی متوجه کیفیت رایحه و پخش بوش نمیشی یجورایی مشامت پر میشه
هرچند ته نگاهشون یه ارواح عمه ات موج میزنه
26 آذر 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : سورنا مقدم حسن شجاعی
درود بر آقا مهدی عزیز و گرامی
و درود به همه عزیزان
فرمایشتون کاملا صحیحه ساوج الکسیر یه عطر واقعا حرفه ای و خوش ساخته تقریبا نمیشه ایرادی بهش وارد دونست از همین رو هست که تقریبا هر شامه ای تفاوت اصل و شرکتیشو براحتی متوجه میشه هرچند فراگرنس داره عالی کار میکنه من خودم ترونی و کپیه فراگرنسشو در کنار هم تست کردم شباهت رایحه واقعا قابل قبوله و پرفورمنس ورژن اصلی شاید حداقل دو سه برابر از مدل فراگرنس پایینتره ولی در عطرهایی مثل الکسیره شما مشخص میشه فراگرنس چیکارس چون من شخصا الکسیرو چند لول بالاتر از کارهایی مثل ترونی میدونم و حتی فراگرنس هم نتونسته عطری تولید کنه که ارزش الکسیرو کمرنگ کنه الکسیر در اخرین بچ کدش هم بشدت پرفورمنس محشری داره
ای کاااااش دیور لاین هوم خصوصا هوم اینتنس را هم با این پرفورمنس تولید میکرد… واقعا حیف هوم اینتنس
27 آذر 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : حسن شجاعی رضا یگانه
سلام
این عطر رو در چه مواقعی چه فصولی از سال استفاده میشه کرد ؟
10 دی 1401 پاسخ تشکر
خب چه اسانسی خوبه اگر جیوادان و لوزی خوب نبوده ؟جنیل یا اکسپرشنز چطوره
03 فروردین 1402 پاسخ تشکر

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
روز همگی بخیر
PARFUMS de MARLY King Pegasus
هر روز که میگذره بیشتر عاشق رایحه و حس نیاز به بودنش در کنارم میشم
اسانس های بکار رفته شده در این رایحه چقدر با لطافت،ظرافت،نرمی،شفافیت لایت همچنین چینش استادانه در کنار یکدیگر در نت ها توسط استاد حمید خان مرآتی کاشانی.
دریافت حسی که ازش میگیرم رو اگر میشد به تصویر کشید،نمایی از آرامش،قدرت و شکوه بود،بنازم عجب گرمای دلنشینی حتی در این هوای گرم تابستان چه برسد به هوای خنک،سرد و برفی که انقد آروم و مهربانت(قدرت عشق)میکنه فکر کنم اگر نوار مغزی در همون حال ازت بگیرن خطی کاملا صاف و ممتد رو کاغذ رسم شه همچنین در مقیاس موج سینوسی دریافت در فاز DC(مستقیم)اونم فقط و فقط مثبت،چه کردی با عشاقت ای دلبر عزیز که خود را بی پرده به هرکس نشان ندهی...!!
کم کم دارم متوجه حال و هوای دوستداران سرسخت و پر پا قرصت میشم همچنین علت این همه علاقه و عشق ورزیدن،
زمزمه ای از نجواهای پگاسوس در گوش و گم شدن دید و خیالم...
با من برقص حال و هوایت عوض شود
طوری‌که عاشقانه فضایت عوض شود
اسم مرا بگو، که به معنای تازه‌ای است
هر دفعه‌ای که لحن صدایت عوض شود
چی بگم...............فلسفه ای هستی برای خودت و غواصی میخواد پر از شور و نشاط تا به ژرفای عمقت سفری داشته باشه و گوهرهای ناب رو همچون برخی از عشاقت لمس کنه و بدست بیاره.

غواص اگر اندیشه کند کام نهنگ / هرگز نکند دُرّ گرانمایه به چنگ

ایام به کامتان
24 تیر 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : Perfumex احمدرضا

A.K
10
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام و درود
امروز رفتم تو فروشگاه معتبری تو شهرمون و از سر کنجکاوی پگاسوس نسخه جدید(2023)رو بوییدم و واقعاً شوکه شدم،رایحه ی پگاسوس عزیزم هم تو ریفرموله تغییر کرده😞یک پاف ازش رو مچ دستم اسپری کردم و به جرأت باید بگم ماندگاریش رو پوست من از 3 ساعت بیشتر نشد:)
چی به سر پگاسوس اومده...
قدیما اصلاً جرأت نداشتم پگاسوس رو روی لباس اسپری کنم،چون یکبار که پگاسوس رو روی لباس زدم هر چی عطر میزدم روش بازم فقط بوی پگاسوس میومد😁
اما خب الان پرفورمنس و رایحه ی پگاسوس رو به نابودیه😒
متأسفانه پگاسوسم هم رو به اتمامه ‌و واقعاً ناراحت کننده‌ست که حتی نسخه های قدیمی پگاسوس رو هم نمیتونم پیدا کنم...
این موضوع برای من که از عشاق پگاسوس هستم گرون تموم شد:)
شاید فکر کنید که لیتون رو بیشتر از پگاسوس دوست دارم اما خب واقعاً هر دو رو به یک اندازه دوست دارم اما فقط لیتون رو یکجور دیگه دوست دارم و متأسفانه هر دو هم ریفرموله شدن،اما بازم وضع لیتون از پگاسوس بهتره
دیگه تقریباً چیزی نمونده که پگاسوس به وضع جیو پروفومو دچار بشه و این یعنی مرگ🥹
دوستان عزیز اگر جایی سراغ دارید که نسخه های قدیم پگاسوس رو داره لطفاً اطلاع بدید🙏🙏


[EDITED] 1403/06/21 23:53
21 شهریور 1403 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : میثم شفیعی نم و خاک
درود بر شما🌺
لیتون،پگاسوس و فلنکرهای خَلف و ارزشمندشون مرگی
براشون وجود نداره،این دو دلبر قدرتمند و با شکوه حکم نگینی در تاج شاهانه دنیای روایح هستند که درخششون
تا ابد در دل دوستدارن باقی خواهد ماند،
همین الان که این مطلب رو مینویسم،یک پاف لیتون روی
دستم داره غوغا میکنه و منو در آغوش گرمش گرفته،
دوشنبه حوالیه غروب بعد از دوش گرفتن،داشتم لباسم رو میپوشیدم که دیدم پگاسوس بهم خیره شده و داره
چشمک میزنه😉رفتم روی دست چپم اسپری کردمُ
گپ زدن...
صبح روز بعد که رفتم اداره همکارم وارد اتاق نسبتا بزرگی
که در اون مشغول هستم وارد شد و پس از نشستن کنارم
چند ثانیه سکوت کرد😌و بعد گفت این چیه بخودت زدی بَه بَه🥰
منم که ادکلنی بخودم نزده بودم فهمیدم بینی من پر شده
و جناب پگاسوس مثل اینکه روی دستم داره بدجور خودنمایی و دلبری میکنه...
حال با این تفاسیر مگر می شود خاطرات نابی رو که با پگاسوس برام رقم خورد رو از یاد ببرم!؟*به هیچ عنوان*
حتی باتل خالیش برام حکم همون افسونگر پرقدرتُ
شکوهمند رو داره و خیلی واسم ارزشمنده.
بنظرم روایح ناب هدیه ای گرانبها و دُرّی گرانمایه از
حضرت دوست هستند تا ما را در این سفر کوتاه دنیوی
همراهی کنند و در خوبی ها و بدی ها با بودن در
کنارمان ما رو دلگرم،خوش بین و خوش ذوق نگه دارند🥰
درودها نثار این هدایای ارزشمند🌹🌹🌹



[EDITED] 1403/06/22 16:41
22 شهریور 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : بلک لایت حسن شجاعی
درود
کاملاً درسته،اونها تا ابد یادشون حتی اگه نباشن هم زنده‌ست
برام سواله که پگاسوس و لیتونی که باعث پیشرفت و ترقی برند مارلی بودن و اینهمه برای این برند سود داشتن،چرا باید چنین بلایی سرشون بیاد؟😕
من که بطری پگاسوس و لیتون رو (هر دو بچ کد 2016) رو که چند میل ازشون مونده رو تا همیشه نگه میدارم،تا سالهای دیگه که قطعاً همه چیز آبکی خواهد شد مردم بدونن که ما چه جواهرهایی داشتیم🙁
واقعاً لیتون و پگاسوس برای من حکم دفتر خاطرات رو دارن،مخصوصاً لیتون...
هنوز هم بعد از سالها،هر موقع از لیتونم میزنم یاد خاطرات خوب و فراموش نشدنیم می‌افتم و حتی بعد از هفت،هشت سال،برام تکراری نشده هیچ،علاقم بهش خیلی بیشتر شده و هر بار بوش میکنم بیشتر از قبل به وجد میام🤩
بسیار سپاسگزارم از پاسخگوییتون و نوشتن تجربتون از غوغا کردن پگاسوس زیبا❤️
شاد و خوشبو باشید
22 شهریور 1403 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : بلک لایت حسن شجاعی

این عطر ناز ترین و ملوس ترین عطر مردونس
یعنی کلا بنظرم کاملا یونیسکسه و اگه اولین بار که بوش کردم اسمشو بهم نمیگفتن فکر میکردم عطر زنونس،
کاملا دوتا بُعد داره،اولش که میپوشیدش یه بوی مرکباتی مردونه که رایحه ی لوندر کاملا توش پیداست،ولی بعد از دقایقی تبدیل میشه به یه عطر وانیلی شیرین و گرم که انگار اصلا از اول هیچ خنکی توش نداشته(منو یاد متولدین خرداد میندازه)😅
پخش بو و ماندگاریش خییییلی زیاده و با هر نسیم و تکون خوردنی افرادی که کنارتونن یه نفس عمیق میکشن، پیشنهادم اینه که تو هیچ فصلی بجز زمستون استفاده نشه
راستی ازون دسته عطرهایی هست که خیلیا ازش متنفرن و دلشونو میزنه و باهاش سر درد میشن
04 تیر 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : علی حسن شجاعی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟