PARFUMS de MARLY - Pegasus

پافومز د مارلی پگاسوس

مردانه
کد کالا : ATR-31507
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی فوژه
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-31507
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 330
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,600,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    105
  • نمی پسندم
    93
  • - 25 سال
    22
  • + 25 سال
    87
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    45
  • رسمی
    64
تعداد رای های ثبت شده : 586
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

پگاسوس عطری مردانه از برند مارلیست که با رایحه ای نسبتا شیرین و ملایم و خط بویی وانیلی و بسیار دل انگیز و ماندگاری بسیار خوب توانسته است یکی از بهترین های برند مارلی باشد.

این افسونگر رمز آلود از برند مارلی در آغاز معرفی در سال 2011 به شدت مورد توجه و استقبال طرفداران عطر در جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه « پگاسوس » قهرمان بارز و شناخته شده افسانه های یونان را زنده کرد.

پگاسوز عطری پودری و تازه که ساختاری کلاسیک از سرخس گرم با وانیل ، بادام خامه ای ،و چوب صندل را ساخته است.
عطری قوی و پر شور و نشاط که خود را به ضرورت تبدیل کرده است .

عطر افشان این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، گل آفتاب پرست، زیره سبز
اسانس میانی اسطوخودوس ، یاس، بادام
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Pegasus-پافومز د مارلی پگاسوس
رایحه
7.8
158 رای
ماندگاری
8.5
192 رای
پخش بو
8.3
193 رای
طراحی شیشه
8.2
158 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (256 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
5
رایحه
10
ماندگاری
8
پخش بو
5
طراحی شیشه
به نظرم این عطر سلیقه خاصی میخواد، در کل رایحه اولیه و میانی اون خوب بود اما نت پایانی اون برام جالب نبود . از لحاظ ماندگاری و تا حدی پخش بو رتبه اول رو داره. برای من تلخی بادام توی لاست چری و بوی وانیل اربا پورا خییییلی جذاب ترن....
18 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : کاید امیر حسن شجاعی

3
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
برخورد نت های تیز و دردناک عطر به سنسورهای بینی! حسی شبیه کشیده شدن دست روی براده های آهن. احتمالا عطر امضای کومودوس در سینمایی گلادیاتور با بازی واکین فینیکس. عطری که اگر بلافاصله بعد از بوییدن آن به سراغ له نوی د لوم بروید، قدر دومی را خواهید دانست. زیادی تند و تیز/
07 فروردین 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سام عبدی پور کاید امیر

دوستانی که استفاده کردن
نظرتون درباره این عطر برای خانم ها؟
22 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Yamin
عطر به شدت مردانه ای نیست ولی بنظرم واسه خانمها گزینه های خیلی بهتری هست .ولی بهترین فصل استفادش الانه.
22 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : gold بابک
از عجیب ترین نطراتی که روی این عطر دیدم همین بود .
یعنی واقعا این مصداق کامل مردانگی یک عطر حساب میشه . واقعا
22 دی 1402 پاسخ تشکر
من معمولا دوست ندارم نظری بر اساس تست نسخه شرکتی یا به قول معروف اسانسی بدم اما دوست دارم به عنوان یک خانم به سوال شما جواب بدم. من نسخه اکسکلوسیف این عطر هر چند شرکتیش رو قبلا داشتم و به عنوان یک خانم خیلی دوست داشتم و ازش استفاده می کردم. (اصلشو فقط یک بار تست کردم) اوایل هم وقتی فهمیدم عطر مطلق مردونه معرفی شده تعجب کردم. کاملا سلیقه ایه خیلی از خانم ها این نوع روایح رو برای آقایون می پسندن ولی نه برای خودشون. شاید بعضیا فکر کنن خانم هایی که رگه هایی از ویژگی های مردونه دارن از این قبیل عطرها خوششان میاد که به باور من غلطه. یکی دیگه از دوستان خانمم که به شدت رفتار و میل زنانگی بالایی دارن هم این عطر رو برای خودشون می پسندن. البته این ویژگی ها رو برای نسخه اکسکلوسیف عرض کردم. با توجه به گفته هام کاملا شخصی و سلیقه ای هست و تست شخص مورد نظر رو می طلبه.
23 دی 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : مهران میرزایی Yamin
بنظر من عطرهای دیگه اگه شرایط مالی اوکیه عطر باکارات رژ بهتره برای خانمها ماندگاری ته بوش هم مثل این عطره
این عطر هم ماندگاری خوبی داره بوش هم خیلی خاصه
20 فروردین 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی
سلام
این شاهکار نیازی به نظر نداره و در عمل خودش رو ثابت کرده،یه حس آرامش توام با قدرت و شکوه در این رایحه جذاب و منحصر به فرد مشاهده میشه...کوتاه بگم یکی از قله های مرتفع دنیای عطر و ادکلن🥰
07 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ALEXANDRIA نم و خاک

توو سایت ع.ط.ر.ا.م.ی.ن رایحه پگاسوس تلخ ذکر شده
مگه این عطر شیرین نیست؟
13 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رضا چنانی بابک
سلام اقا حسین عزیز،
پگاسوس با رایحه ی غالب بادام تلخ وانیل و حالت پودری که داره یه ته بوی تلخ خیلی جذابی داره اوایل با مرور زمان کمی شیرین میشه.
13 دی 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Maxxine Aram
سلام رایحه اولی یک مقداری تلخ ولی بعد از حدود نیم ساعت یک ساعت وانیل خودنمایی میکنه و شیرین میشه
29 فروردین 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
من عاشق این عطرم تو این مایه ها دگ چی پیشنهاد میدین
11 تیر 1403 پاسخ تشکر

Ali
10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
خیلی خوبه این عطر واقعا، وقتی اسپری میکنید بوی بادام و وانیل حس میکنید یه بوی لاکچری

اصلا تو تابستون امتحان نکنید چون باعث سردرد میشه به خاطر شیرینی که داره
تو فصل سرد استفاده کنید لذت ببرید
دوس دارم هرکی این عطرو میزنه سرمو بزارم رو شونش ارامش بگیرم😅

پخش و موندگاریش هم عالی
11 دی 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : علی حسن شجاعی

10
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
با نام خالق روایح
مارلی اساسا یه برند نیش هست ولی انگار یه دو رگه‌ست که از پدر نیش و از مادر دیزاینری متولد شده.
ابهام در شخصیتش وجود نداره و میتونه به نحو احسن تو هر نقشی که کارگردان براش در نظر گرفته بازی کنه.
به معنای واقعی کلمه شیفته کارهای مارلی هستم.
پگاسوس مثال بارز این چند کلام جمله بندی طلقی میشه. یکی از سیف‌ترین کارهای نیشه. مثل یه شخصیت مهربون و توانمند که از هر انگشتش یه هنر میباره. یه نقاب سفید و نازنین داره که پشت این تصویر دلربا، یه چاقوی سوئیسی همه فن حریف مخفی شده. هیچ کار و اوکیژنی نیست که پگاسوس توش بمونه و بگه: یه لحظه کات کنین باید بیشتر رو این زمینه کار کنم... نمیتونم اینجا خوب بازی کنم.
انتخاب نت‌ها تو این کار هوشمندانه‌ست. انگار یه بیست سی تا عطار جمع شدن گفتن یچیزی میسازیم رد خور نداشته باشه.
پگاسوس اولین انتخابم تو کارای مارلی نیست ولی قطعا سیف‌ترینه.
06 دی 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Amir حسن شجاعی

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه

عرض ادب و احترام.
از روی کنجکاوی دکانت نسخه ۲۰۲۳ پگاسوس رو تهیه کردم تا با نسخه ۲۰۲۱ مقایسه کنم.
باید بگم دست اندر کاران مارلی کمر همت بستن تا اخرین ضربات رو به فجیع ترین شکل ممکن به پیکر بی جان پگاسوس بزنن و اروم اروم از چرخه تولید خارجش کنن.با قاطعیت میگم اگر بچ کد ۲۰۱۸ پگاسوس رو با قیمت منطقی پیدا کردید به هیچ وجه از دستش ندید که دیسکانتینیو شدن این نازنین چندان دور به نظر نمیرسه.
البته اقای مراتی تلاش کرده با ساخت التیر حس و حال پگاسوس و لیتون رو زنده نگه داره و انصافا موفق بوده.حس میکنم التیر بتونه لانچ بسیار موفقی باشه.فعلا التیر رو دو بار بیشتر تست نکردم و تا زمانی که ازش مطمئن نشم نظری راجبش نمیدم.بالاخره اسم پگاسوس وسطه و نمیشه به راحتی هر عطری رو کنارش قرار داد:)
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
دقیقا” موافقم، همین دو روز پیش در خارج کشور تمامی محصولات لیتون رو چندین باره تست داشتم. متاسفانه بسیار پرفورمنس کارهای قدیمی تر رو کاهش دادن علی الخصوص پگاسوس و هرود. تغییر رایحه هم حتی داشتن، پرفورمنس پایینشون منو ترغیب کرد که چندین روز مختلف رو پوست تست کنمشون، نتیجه خیلی بد بود. من بابت هرود هم خیلی ناراحت شدم. افسوس. فعلا تنها میشه رو کارهای اکسکلوسیو مارلی و همین کار آلتیر حساب وا کرد.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد رضا عطردوست
سلام و عرض ادب
نظر ناراحت کننده ای بود چرا نه من‌نسخه قدیم رو دارم‌و فقط به اندازه یکی دو بار استفاده ازش باقی مونده.
دکانت التیر رو روی دست راستم و مارلی نسخه قدیم‌رو روی مچ‌ چپم زدم و بوی التیر به وضوح قوی تر بود اما راجع پخشش نمیتونم واقعا اظهار نظر کنم.
ولی بوی الیتر بنظرم خیلی خاص نیست اگر چه خوشمزه هست و جوری نیست که کسی بدش بیاد ولی انگار از یک کارگاه پخت کیک وانییلی بیرون اومدی.حس میکنم شبیه کاپتان بلک با نرسدس بنز
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Mohammad Mehran
پیام قبل نصفه اومد.شبیه کاپتان بلک و مرسدس کلاب بلک باشه .البته که التیر کیفیت بالاتری از اونا داره و خوشمزه تره.بنظرم نهایتا در حد ۸ میلیون ارزش خرید داره.احتمالا این ماه بین التیر و له آرک ممویر یکی رو بخرم.هر چند که هیچ شباهتی به هم ندارن.😁
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : یاس هاشم پور

عرض ادب و احترام دوست خوبم.
اگر پگاسوستون مربوط به سال ۲۰۱۸ و قبل اون باشه قطعا پخش و ماندگاری بالاتری از التیر داره.دو دلیل وجود داره که حس میکنید التیر ماندگاری بیشتری از پگاسوس داره
۱-پگاسوس به سرعت شامه رو پر میکنه و شما دیگه چیزی از بوی عطرتون حس نمیکنید.این تجربه شخصیم بعد از خالی کردن چند باتل پگاسوس بود.
۲-پگاسوس برای شما اشناست و باهاش عمری رو سر کردید و منطقیه که یه رایحه جدید رو پرقدرت تر از عطری که مدت ها ازش استفاده کردید حس کنید
التیر رو باید حالا حالاها تست کنم تا بتونم نظر مفیدی راجبش بنویسم.در اولین برخورد حسم این بود که التیر ترکیبی از پگاسوس و لیتونه و کاملا منو برد به حال و هوای این دو عطر مورد علاقم.
دوست خوبم اگر میخواید کاری از له ارک تهیه کنید پیشنهاد اولم بهتون ارژنتینوم هالو دی لون هستش که دیوونه کننده خوبه.به نظرم بسیار سرتر از ممواغه و کاملا مناسب این دوره از ساله.البته ممواغ هم کار بسیار فاخریه ولی به شخصه هالو دی لون رو تو سطح دیگه ای میبینم.
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
ممنون از نظر تخصصیتون.بنظرم وانیل پگاسوس با وانیل الیتر فرق داره و وانیل الیتر یکن تیز تر و جدی تره .
در خصوص ارژنتیوم از له آرک.واقعیت اینه که خودم علاقه بیشتری به آرژنتیوم دارم و بویی داره که هیچ جا شبیهشو ندیدم و لیکن با توجه به تبع گرمش و اینکه من اهواز هستم و اب و هوای سردی نداره بنابراین آرژنتیوم رو فقط ۳ ماه از سال میتونم استفاده کنم.البته ممکنه در تخفیف یلدا نتونم جلوی خودمو بگیرم و آرژنتیوم رو بخرم😁
29 آذر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی میثم شفیعی
سلام التیر رو اصلا با پگاسوس مقایسه نکنید اون شرینی نت پایانی پگاسوس یه چیز دیگس،من نسخه قبلی داشتم ۲۰۱۸ و تهش مونده بود نگهداشته بودم و یدونه دیگه فروردین۱۴۰۳ خرید کردم
مقایسه میکنم ماندگاری و پخش بو زیاد نه شاید ۱۰ درصد کمتر باشه ولی رایحه ی پگاسوس جدید خیلی واضحتر شده پگاسوس جدید منظورم اکسکلوسیف نیست پگاسوس جدید بسته بندی قاب مشکی بدون‌راه‌راه سفید،رایحه جذابتر شده وانیل بیشتر حس‌میشه و حس ارامش میده
29 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : نازی جاوید Perfumex
درود به مهربد عزیز و نازنین با این نام زیبا 🌹

عزیز دل من فقط خواستم از شما تشکر کنم بخاطر نظرات کامل و در خور تحسین جنابعالی،
خیلی لذت میبرم از مطالب قشنگ و قلم شیوای شما،
دقت کردم تو نظراتون خوشبختانه فقط نقد و بررسی میکنید و مثل بعضی از دوستان شعرسرایی نمیکنید،
فرصتی پیش اومد که هم تشکر کنم از جنابعالی
و هم عرض کنم که چه خوبه بقیه اساتید هم فقط در مورد عطر صحبت کنند، عطر افشان مرجع عطر هست نه دیوان حافظ

با آرزوی موفقیت شما و همه ی عزیزان
خیلی مخلصیم
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهربد Mehdi alyari
درود خدمت شما دوست عزیز ، عطرافشان هم مرجع عطر هست ، هم محل نگارش دلنوشته های زیبا ، هم جای خوندن اشعار حافظ ، هم کافه گفتگو راجع به آثار شکسپیر و گوته ،کنکاش در تفکرات کانت و نیچه ، شنیدن فوگهای باخ و سمفونی های موتزات و هم موزه هنر و زیبائی شناسی و هم مهمتر از همه محل آموختن درس زندگی ، تواضع و اخلاق از محضر اساتید و بزرگانی که سالهاست جمع دوستان قدیمی و تازه واردانی چون من رامعطر به عطر وجودشون و قلمشون کرده اند ، و صد البته مطابق با فرمایش جنابعالی بهترین مرجع برای به اشتراک گذاری مطالب ، بررسی ها ، و تجربیات در مورد عطر ، که خود عطر هم هنر هست ، موفق و پیروز باشید

17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : علی Amir
درود بر شما عزیز بزرگوار
ببینید هیچکس از شعر و ادبیات قشنگ بدش نمیاد،
همه اساتید اینجا محترم و عزیز هستن،
نظردهی در مورد عطرها حالا در کنارش مقداری شعر و اشعار زیبا اتفاقا زیباتره، نه فقط شعرهای پنج صفحه ای و طومار گونه، البته من هم میتونم مطالب زیبا اینجا کپی کنم،
بنده نظراتی رو میپسندم که کوتاه و قابل فهم باشه،
بنظرم بررسی مختصر و مفید بهتر از شاعرانه توصیف کردن باشه، با سپاس
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور مجتبی
درود بر شما
سخت نگیر آقای شجاعی عزیز، اون اشعار و دلنوشته ها رو هم بخون و لذت ببر...
وقتی بحث تخصصی عطر به عنوان یک هنر پیش میاد، همونطور که موسیقی حال انسان رو دگرگون میکنه، برخی افراد هم هنگام تست عطرهای مورد علاقه شون، واقعا حالشون دگرگون میشه و دقیقا اون حالت عرفانی، شاعرانه یا عاشقانه و.... که بهشون دست میده رو لطف میکنن و میان درج میکنن. پس این روش هم خودش یه نوعی بررسی تخصصی محسوب میشه و مخاطب خودش رو داره.
در کل همه اعضا گروه آزاد هستن هرطور که دوست دارن نظرشون رو در مورد یک عطر بیان کنن

[EDITED] 1403/03/17 22:53
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
سلام، وقت بخیر

علیرغم اینکه "مارلی پگاسوس" تناقضی شدید با سلیقه ام دارد، اما از آنجائیکه نکته متذکر شده توسط جنابعالی، بقدری بجا بود که لازم دانستم ذیل آن، از آن روزهای "عطرافشان" یادی کنم (حوالی یك دهه گذشته) که نظرات ِ ذیل هر "محصول" به چه اندازه ای شیوا و در مسیر ِ درك هرچه دقیقتر مخاطب بودند.
ضمناً؛ چه زیباست عزیزانی که در جهت احترام متقابل یکدیگر را "استاد" و بطبع جمعش را "اساتید" خطاب میکنند، درجهت زیبائی هرچه تمامتر نوشتارشان، واژه صحیح "استادان/استادها" را بکار برند.

با تجدید احترام.
17 خرداد 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد سالار كلوچه
حسن جان سلام و عرض ادب
اول از هرچیزی بی نهایت ممنونم از لطف و محبتی که به من دارید.
من ارادتمند شما و سایر عزیزان هستم و خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از این خانواده،در این اینجا حضور دارم
راجب نکته ای که فرمودید:
زیاد سخت نگیرید.هرکسی مدل خاص خودش رو برای نظر دادن داره و همین تفاوت هاست که زیباست و مارو از هم متمایز میکنه.
به شخصه نظرات تمام دوستان رو میخونم و از همشون لذت میبرم
با ارزوی بهترینها برای شما و سایر دوستان

[EDITED] 1403/03/20 00:08
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
درود فراوان مهربد عزیز
بنده حقیر حدود ده سالی هست که با عطرافشان آشنایی دارم، ولی بتازگی اقدام به ثبت نام کردم و از گذشته تا به الان از مطالب زیبای دوستان بهره میبرم، با یه جستجوی ساده میتونید متوجه بشید که اکثر نظرات دوستان و اساتید گرانقدر رو لایک کرده ام، فرمایشات شما صحیح هست و بنده هم منظور بدی نداشتم و دوستان برداشت بد نکنند، تمام عرض من اینه که به زبان ساده تر نقد و بررسی بشه که تجزیه و تحلیلش راحت تر باشه، همه دوستان تاج سر بنده هستند، بقول سعدی شیراز، صبحی مبارکست نظر بر جمال دوست، گفتم مگر به خواب ببینم خیال دوست

ارادتمند همه عزیزان 🌹
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور ادیب جلالی
مهربد عزیز ارادت
باورت میشه من نسخه اصلی و قدیمی شاه پگاسوس رو دارم و انقد دوسش دارم که فقط از والف روی باتل بوش میکنم،نگاهش میکنم،همچنین نسخه فرگرانس اونم تهیه کردم روی(لباس)دستهام و سرشونه هام از نسخه فرگرانس استفاده میکنم و روی سینه ام یک الی دوپاف از نسخه اصلی هر چند این شاهکار نسخه فرگرانسش هم بد از کار در نیومده و احترام و ابهتش رو تا حد خوبی حفظ کردن،ای بنازم به این رایحه و اسم قدرتمند و قشنگش که حتی در تولید نسخه شرکتیش هم وسواس به خرج دادن و ابهت این غول دنیای عطر و ادکلن حفظ کردن،دوستی که هیچ وقت در بودن رایحه های قدرتمندی همچون ناکسوس،لرد جرج،الکساندریا2 و ... در کنارم،برام جنبه زدگی و تکراری پیدا نکرده و نخواهد کرد.
به شخصه عاشق دلنوشته هات در مورد پگاسوس عزیزمونم
سربلند و پیروز باشی
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : بلک لایت علی
سلام
نسخه های شرکتی پگاسوس کدومشون بهترند؟
از لحاظ رایحه و از لحاظ پخش و ماندگاری
19 خرداد 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام
شرکت فرگرانس در دو نسخه 50میل و 100میل در حال تولید کردن این محصول هستش،اما شرکت دیگه ای که پگاسوس رو تولید و کپی کنه هنوز ندیدم شاید الحمبرا و لطافه هم نمونه اش رو زده باشن ولی بنده رویت نکردم،
از لحاظ کیفیت رایحه،پخش و ماندگاری نسخه فرگرانس میشه نمره 6 الی7 از 10 رو نسبت به نسخه اصلی(دمارلی)داد.

[EDITED] 1403/03/20 11:46
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام روز همگی بخیر
اصلا منطقی نیست وقتی یک رایحه تولید شده،موفق و پر فروش ظاهر میشه،خود شرکت در تولیدات جدیدش بخواد اونو ریفورموله و خراب کنه و یا طبق فرمایش جناب مهربد بخواد از چرخه تولید خارجش کنه،به چه علت اونم وقتی هنوزم پر فروش،پر طرفدار و سود آور برای شرکت تولید کننده باشه!!!آیا این گونه دستکاری ها بنظرتون عجیب نیست؟؟؟ و کمی با واقعیت امر تناقض ندارد؟...
فعالیت پارفومز دمارلی از 2009 آغاز شد و با تولید پگاسوس2011 خودش رو مطرح و قدرتش رو به جهانیان نشان داد و با تولید لیتون2016 گسترش و محبوبیت خودش رو بیشتر کرد و این دو در نسخه اکسکلوسیو هم تولید و عرضه شدن با بازخوردی مشابه نسخه اصلی خودشون(قدرتمند و جذاب) و هنوزم که هنوزه عشاق بیشمار و طرفدارن پروپا قرص خودشون(نمونش همین 2 عزیز خودمون مهران و مهربد)که نمونه مشتی از خروار هستند رو دارن،با این اوصاف آیا منطقیه که ساخته های خودشون رو که کلی زمان و آزمون و خطا همچنین هزینه کردهای بالا براش کردن رو بزنن خراب کنن!!!!؟؟؟؟؟
بنظرم مشکل در جای دیگرست که باید به دنبال آن کاووشی صورت گیرد تا به نتیجه قطعی رسید.

صحت و سلامتی برای دوستان آرزومندم

[EDITED] 1403/03/20 14:56
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
درود

همه چیز در دنیای سرمایه داری بر محور پول میچرخه ،

و بر خلاف تصور خیلی از دوستان ساخت یک عطر بسیار ساده شده ، فقط پولش باشه .
البرتو موریاس سالی چندتا عطر فرموله ، طراحی یا نظارت میکرد در سالهای اوج ؟
پول خوب بیاری فرمنیش یا IFF با دومنیک بهترین عطرو با بهترین شیشه و دیزاین 1 ماهه تحویلت میدن
فقط موضوع قیمت و رقابت هست
عطر سازی شده هلو برو توی گلو

خیلی از شاهکارهای عطر سازی دیسکانتینیو شدن برای متریالی که بعدا در سالهای بعد به صرفه نبودن یا حاشیه سود رو کم کرده بودن .
باید پگاسوس آبکی شه تا مجبور بشین عطر جدید دیگه ای بخرین یا اگر هم خیلی وفادارین پگاسوس رو بردارین و با اسپری بیشتر زودتر تمومش کنید و باز خرید کنید و خرید کنید . و یادتونم نره عطرای جدید معمولا ده بیست درصدی گرونترن تا مثل قدیمی ها آروم بگیرن بعد از مدتی .
عطرهای 50 تا 80 دلاری معمولی تا همین یک دهه پیش کیفیت و قدرت خیلی خوبی داشتن ولی الان واسه همون تجربه فقط و فقط شما رو به سمت لاین های پرایوت و 300 دلاری هدایت میکنن .

نگران رقابت هم زیاد نیستن ، چون اکثرِ برندهای دیزاینری و لاکچری ، زیر چتر دو سه تا پرنت کمپانی بیشتر نیستن ، مثل اینکه خوشگوار هم پپسی بزنه توی مشهد هم کوکا .

ایفرا هم بهونست ، روزی چند نفر از افتاب و گرما می میرن ؟ روزی چند نفر از بوییدن عطر گرلن و دیور ؟؟؟

خلاصه که بیشتر اسپری کن ، بیشتر بزن ، زودتر بیا یکی دیگه بخر
یا عطر جدیدمون رو تست کن و در نهایت ناراحتی برو از مغازه روبرویی خرید کن ، فقط یادت باشه به داداشم سلام برسونی ، اخه اونجام مال خودمونه .


20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
حالا عیب نداره سرمایه‌داری رو هرچقدر میخواید نقد کنید ولی اینم در نظر بگیرید اصلا همین سرمایه‌داری و بازار آزاد باعث شد که کمپانی‌ها برای رسیدن به سود بیش‌تر، تولید رو اونقدر بالا ببرن که عطر و ماشین و خیلی محصولات دیگه از یه کالای لوکس و اشرافی، تبدیل بشن به کالایی که مردم عادی هم بتونن استفاده کنن. اگه سرمایه‌داری نبود، یا عطر مثل ۲۰۰، ۳۰۰ سال پیش فقط مختص اشراف بود یا اینکه مردم همه‌ی دنیا مثل مردم کشورای سوسیالیستی (و البته رانتی!) انقدر لنگ غذای شبشون بودن که به عطر خریدن فکر هم نمیتونستن بکنن!

خلاصه که این کمپانی‌ها هیچکدوم بدهکار ما نیستن، هر موقع دیدیم کالایی که ارائه میدن واسمون راضی کننده نیست میتونیم دیگه نخریم. این همه برند نیش و ایندی نیش هست که عطرای خوب با پرفورمنس عالی و حتی قیمت پایین‌تر دارن! البته اینم از مزایای اقتصاد آزاده که تنوع رو زیاد میکنه و به آدم قدرت انتخاب میده.
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : امیر رنجبر یاس
جناب Jo
اگر من از سفید انتقاد کنم دلیل بر علاقه ام به مشکی نیست
نظام سرمایه داری بعد فروپاشی شوروی و تبدیل شدن به تک قطب بی رقیب دیگه شروع کرد به افراط .

خیلی ها از جمله خود من عاشق زندگی در دوران امریکای کپیتالیسم بین دهه های 50 تا 90 هستم .

به لذت بردن با قیمت مناسب خوب دقت کنید . این چیزیه که بعد دهه 90 و با شروع قرن جدید کمیاب شد برخلاف نیم قرن پیش .

قرار نیست یک نظام هرکاری میخواد با ما بکنه و مارو بترسونه که از شر شیطان بدتر به شیطان بد خشنود باشیم ،
ایراد هست ایراد اساسی هست و قرار نیست جلوی نقد بیایم قرون وسطی یا زندگی در مزارع زیر تیغ استالین رو جلوی رومون بذاریم و بگیم ، ها پس این خوبه ؟

این هم که صنعت عطرسازی به روزهای تاریک برسه بگیم منتی نیست نمیخوای نخر برو هنوز ب لطف همین ظالم کارگاهای کوچکی ایندی نیش هست سفارش بده یک جواب و فرار رو به جلو هست ،
من میخوام مثل 10 سال پیش یه عطر خوب با پرفورمنس خوب و در دسترس بخرم به 50 دلار
تورم جهانی ؟ اوکی 70 دلار اصلا 80 دلار .

آبکی شدن و طمع صنعت عطرسازی امروز که کار لنین نیست که ؟ هست ؟

در نهایت حقیقت یک چیزه :
عطرا ضعیف و کم کیفیت و آبکی شدن به اسم سلامت .

تنوع و ریسک و خلاقیت بسیار کم شده ، دلیلش هم همون سودجویی ابر کمپانی هاست .
حالا اگه من اشتباه میکنم و عطرا نسبت به قدیم بهتر شدن ، یا خلاقیت و لذت بیشتر شده ، بگید من جوابتون رو با جون و دل میخونم
و الا من خودم عاشق زندگی غربی هستم و تاثیرش بر پیشرفت انسان رو نمیشه انکار کرد ، ولی باید نقد نکرد ؟

خلاصه که واسه پول ، عطرها دیگه عطرای قدیم نیست و فقط این مهمه الان وقتی میریم فروشگاه و خرید میکنیم خوشحالی سابق رو نداریم .
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محسن
سلام و درود
به نکته های خوبی اشاره کردین واقعا چرا یک شرکت باید گل به خودی بزنه و اعتباری رو که برای داشتنش پلن های فراوانی رسم کرده و پس از اون به مرحله اجرا در آورده تا به رتبه های بالا در سطح بازارهای جهانی دست پیدا کنه ضربه بزنه...
جالب تر زحمات فراوانی هستش که در برنامه ریزی هاشون در کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت همه ی جوانب رو لحاظ میکنن و پبش میرن و به نتایج مطلوبی هم دست پیدا میکنن...
-یه نکته رو همیشه باید مد نظر داشت که اعتبار در خیلی از شرکتهای بزرگ مقدم بر داشتن درآمد به هر قیمتی هست(اونم در سطح جهانی)،به این دلیل که برای کسب اعتبار هم کلی سرمایه پولی و هم زمانی رو صرف کردن تا به اون نقطه مطلوب(پیک) برسن،پس نتیجه گیری این میشه براحتی اون نقطه اوج رو رها نمیکنن و از دست نمیدن بخاطر مقداری در آمد بیشتر در کوتاه مدت...
چون بخاطر از دست دادن اعتبار ضربه سنگین مالی در میان مدت و بلند مدت خواهند خورد،
-(هیچ درخت تنومندی با قدمت بالا و شاخ و برگهای فراوان حاضر به زدن تیشه به ریشه خودش نمیشه)
-نکته اصلی اینجاست که با وجود عقابها و بازهای شکاری همچنین پرندگان زینتی جایی برای عرض اندام کلاغها نیست...
چه میکنند شروع به زدن کپی های محصولات رقیب با شباهت بسیار زیاد با کیفت پایین تر میکنن و بجای محصول اورجینال وارد بازار میکنن تا عوام فریبی کنند و وجهه شرکت های قدرتمند رو خدشه دار، همچنین اعتبار اونا رو زیر سوال ببرن و خریداران هم بگن محصولات فلان شرکت دیگه بدرد نمیخوره هم گرونن هم بی کیفیت و بدردنخور شدن بریم سراغ فلان شرکت هم قیمتش خوبه هم مشابه اون کار رو با کیفیت خوبی به بازار عرضه کرده(کوتاه و مختصر تخریب کار اورجینال از طرف دیگه بالا آوردن محصول فیک و شرکتی) به همین سادگی،بازار ایرانم که شده جولان گاه محصولات فیک و درپیت که قیمتهای مناسبی دارن اما در کیفیت و پرفورمنس متوسط و ضعیف.
-رقابت همیشه در سطح جهانی و شرکتهای معتبر و بزرگ بوده و هست،اما تلاششون حفظ اعتبار در کنارش بالا بردن تعداد محصولات تولیدی در تنوع بیشتر با کیفیت و پرفورمنس های بهتر بوده،حالا ممکنه این وسط یکسری از محصولاتشون هم اقتصادی باشن با لول پایین،ایراداتیم بهشون وارد باشه.

دیگه طولانی شد با عرض پوزش بابت گرفتن وقت شما،سربلند و پیروز باشید.


[EDITED] 1403/03/21 10:11
20 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : بلک لایت ALEXANDRIA
سلام و صبح بخیر
ممنون از توضیحات سلیس و روان و البته با نیم نگاهی به علوم مفاهیم،اصول بنیادی و کاربردی مدیریت کسب و کار و بهره وری،
همچنین سلامی اول صبح به روان پاک روایح ناب،ترند،جذاب و دلنشین بابت حال خوبی که برای ما به ارمغان میارن...

همراهان عزیز خوش عطر و خوش کام باشید
21 خرداد 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Alireza kh یاس

عطری خوبه که هرجا میری اسمش و ازت بپرسن تا احساس خاص بودن کنی متاسفانه اینقدر این عطر فیکش وارد بازار شد که دیگه اون خاص بودن و ازش گرفتن حیف این عطر واقعا
25 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام.
هیچ وقت نظرات منفی راجب برند مارلی رو درک نکردم.مارلی سالهای زیادی نیست که شروع به کار کرده اما لانچ های قدرتمندی که در همین سالهای اندک داشته هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره.تا جایی که میدونم شروع کار این برند با سه کار شاگیا،لیپیزان و دارلی در سال ۲۰۰۹ بوده و نقطه عطف این برند تولید پگاسوس و بعد از اون لیتون بوده.همین دو تا کار برای بررسی قدرت و کیفیت برند مارلی کافیه.قبول دارم که بعضی از کارهای برند مارلی مانند گالووی و کالان الهام گرفته از سایر برندها هستن ولی مگه این یه چیز روتین تو دنیای عطر نیست؟به نظرم در فلسفه ساخت هر عطری،تقریبا همیشه یه عطر از یه برند دیگه نقش داره و الهام گرفتن از سایر برندها یه چیز عجیب و غریب و جدید نیست.
آه پگاسوس عزیزم!!!بعد از هر بار استفاده ازش اونقدری به وجد میام که دلم میخواد بیام اینجا و راجبش بنویسم.سومین عطری که تو شروع عطربازیم تهیه کردم و از همون زمان عاشقشم.منکر این نمیشم که عطرهایی با کیفیت ساخت بسیار بالاتر از پگاسوس وجود دارن ولی مهمترین چیزی که راجب یه عطر وجود داره حسیه که ازش منتقل میشه.به شخصه حس خوب پگاسوس رو در هیچ عطری نمیبینم و بیشتر مواقع برای لذت بردن خودم و مرور خاطرات ازش استفاده میکنم.خدمت پگاسوس عارضم که:
دلبرا پیش وجودت همه خوبان عدمند
سروران بر در سودای تو خاک قدمند

[EDITED] 1402/09/16 22:53
16 آذر 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
حق مطب در پگاسوس پیاده شد،یه شاهکار و تمام🥰🌹👍
07 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : بلک لایت Amir

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام
دوباره پاییز از راه رسیده و با اومدنش روزای خوبو برای من اورده.روزای خوبی که اگه پگاسوس نبود شاید اونجوری که باید تو ذهنم حک نمیشد.کمتر عطری تو دنیا وجود داره که منو اینجوری به وجد بیاره و امروز میخوام حسم از این عطر که از اعماق وجودم منشا میگیره رو اینجا بنویسم
یار همیشه همراه تو بهترین و بدترین روزها؛ میدونی حس داشتن تو برای من چطوریه؟
تو برام مثل حس کردن بوی نوزادی.. مثل حس بوی خاک نم خورده توی اولین بارون پاییز.. مثل حس و حال بوی نارنگی خوردنمون تو مدرسه..مثل بوی اولین برگه ی کتاب نویی که با ذوق خریدیش.. مثل مسافرتی که از هیجانش تا صبح نمیخوابی.. مثل رنگایی که تو دنیا هیچکسی با چشماش ندیده.. مثل خنکی جاده ی شمال و بلال خوردنش..مثل حس چیزای که هر بار تجربه اش میکنی برات قشنگ تر از قبله..
تو دقیقا برام اینجوری هستی! همینقدر خوب .
09 آبان 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : علی Ali Asghar

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟