PARFUMS de MARLY - Pegasus

پافومز د مارلی پگاسوس

مردانه
کد کالا : ATR-31507
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی فوژه
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-31507
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 350
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
17,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    107
  • نمی پسندم
    90
  • - 25 سال
    22
  • + 25 سال
    89
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    46
  • رسمی
    64
تعداد رای های ثبت شده : 593
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

پگاسوس عطری مردانه از برند مارلیست که با رایحه ای نسبتا شیرین و ملایم و خط بویی وانیلی و بسیار دل انگیز و ماندگاری بسیار خوب توانسته است یکی از بهترین های برند مارلی باشد.

این افسونگر رمز آلود از برند مارلی در آغاز معرفی در سال 2011 به شدت مورد توجه و استقبال طرفداران عطر در جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه « پگاسوس » قهرمان بارز و شناخته شده افسانه های یونان را زنده کرد.

پگاسوز عطری پودری و تازه که ساختاری کلاسیک از سرخس گرم با وانیل ، بادام خامه ای ،و چوب صندل را ساخته است.
عطری قوی و پر شور و نشاط که خود را به ضرورت تبدیل کرده است .

عطر افشان این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، گل آفتاب پرست، زیره سبز
اسانس میانی اسطوخودوس ، یاس، بادام
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Pegasus-پافومز د مارلی پگاسوس
رایحه
7.8
159 رای
ماندگاری
8.5
193 رای
پخش بو
8.3
194 رای
طراحی شیشه
8.2
159 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (259 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
درود دوستانه گرامی
این متن را به اشتراک میگزارم شما هم نظراتتون را درج بفرمایین اغلب شما کلکسیونر هستید و سالهای متمادی از عطرهاتون نگهداری میکنید لطفا بفرمایین قدیمی ترین عطری که در کلکسیونتون سالم مونده و پخش و ماندگاریش کاهش پیدا نکرده را چند ساله سالم نگه داشتید؟
&
[درباره عطرهای باز شده خبر ناراحت کننده اینجاست، متاسفانه از زمانی که یک بطری عطر باز می‌شود، نهایتا دو تا سه سال دوام می‌آورد و پس از آن با توجه به تغییرات شیمیایی رخ داده، دچار تغییر رایحه در نت‌های مختلف خود خواهد شد و از این رو بیشتر کارشناسان عطر و ادکلن، توصیه می‌کنند شیشه عطر خود را دو تا سه سال پس از شروع مصرف دور بیاندازید.

کلمنت گاوری عطرساز مشهور و ارشد سازنده بسیاری از رایحه‌های خارق‌العاده دنیای عطر و ادکلن نظیر: جورجیو آرمانی، کلوین کاین، تام فورد و کلوئه می‌گوید: هربار اسپری کردن یک عطر باعث ورود اکسیژن هوا به داخل شیشه عطر شده و در طول زمان باعث اکسید شدن آن می‌شود و به مرور شما متوجه کاهش سیاژ و ماندگاری عطر محبوبتان خواهید شد و دیگر بوی درخشان و اولیه آن را استشمام نخواهید کرد. اما نکته قابل توجه موجود درباره تاریخ انقضای یک عطر، تاثیر نوع نگهداری صحیح و اصولی آن بر تاریخ انقضا و طول عمر عطر می‌باشد.]

مثلا من دیشب پگاسوس را استفاده کردم که حدودا ۶-۷سالی هست که دارمش و در جای مناسب نگهداری میکنم و احساس کردم بسیار در پرفورمنس افت داشته
تجربه ی مشابهی در عطرهای قدیمیتون داشتید دوستان؟
30 مرداد 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
درود
حرف از تجربه شخصی و تجربه دوستان بزرگ عطر دوست و عطر باز

1. کیفیت اون عطر و یجورایی برند اون عطر خیلی تاثیرگذار هست و عطرهایی با جوس های گرید بالاتر ، و متریال بهتر ، دیرتر فاسد میشن از خویشاوندان هم طبعِ خودشون

2 جنس رایحه و نت های آن ،
در اعدادی که ما فرض خواهیم کرد بسیار مهمه نت های اصلی و طبع خنک یا گرم ِ اون عطر ، مثلا یک عطرِ گرم اگر پک بماند و اسپری نشود و از مواد مرغوبی باشد تا 15 سال هم به شرط تعادل دمایی، با کیفیت خواهد ماند
اما بهترین عطر خنک و سیتروسی بهتر است حتی پک شده ی آن قبل از 10 سال باز بشه و استفاده بشه ،
ما از 90 درصد نتایج صحبت میکنیم ، پس کسی نیاد بگه دیور اوم کولون 2010 امسال باز کردم عالی بود
یا پدرم عطر از 20 سال پیش دارد ، عطرهای دیزاینری بعد از 2015 دیگر کیفیت و داستانِ گذشته رو ندارند

3. بعد از باز شدن بهتر هست عطرای سیتروسی و خنک دو سال ، نهایت 3 ساله مصرف شوند
ولی عطرهای گرم به شرط دور بودن از نور و حضور در جعبه و دمای همیشه متعادل بین 4 تا 5 سال هم تغییری معمولا در خروجی آنها دیده نمیشه ،

4. اسپری شدن و میزان باقی مانده :

فقط کمی اسپری شده یا
یک چهارم مصرف کردن یا
نصف عطر رو مصرف کردن یا
سه چهارمش رو خالی کرده باشیم و بیشترش هوا باشه
همه ی اینا بسیار متفاوت و در خروجی پاسخِ ما ، تاثیر گذار هستند ،
برای مثال وقتی در بالاتر گفتیم عطر گرم و خوب تا 6 سال بعد اسپری کردن هم ، باز شما رو راضی نگه خواهد داشت مقصود وقتی ایست که کمتر از یک سوم آن اسپری شده باشد
همین عطر ا‌گر 80 درصدش در سال اول مصرف شد
اونوقت دیگه خبری از 6 سال نیست
و باید یکی دو ساله کلک آن را کند

خلاصه اینکه گرم یا خنک بودن روایح و نت ها ,
پک یا اسپری شدن ,
تعادل دمایی و عدم تماس بار نور خورشید و حتی لامپ ,
و اینکه چقدر از شیشه خالی شده
همگی عدد نهایی رو تغییر میدن

اما در نهایت
هیچ وقت 20 تا عطر با هم باز شده نداشته باشید چون وقتی به یک سوم اخر برسید پنج سالی حداقل گذشته و خیلی هاشون شروع به تغییر کرده اند مخصوصا خنک ها
ممکنه بد بو نشده باشن ولی لذت و قدرت اولیه رو ندارند هرچند ممکنه موندگاری بیشتری داشته باشند با پخش بوی ب شدت کاسته شده

(( اگر نیمه بیشترِ یک عطر گرم رو مصرف کرده بودین ،
یا عطرتون خنک بود و بیش از یک سومش رفته ،
2 ساله تمومشون کنید ))

این جمله ی طلایی این روایت بود

روزگار به کام .
30 مرداد 1401 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : نیک یوسفی Aliris
بسیار مفید بود... زحمت کشیدید جناب افتخاریان 🙏
همچنین ممنون از شما پرفیومکس گرامی ✌️
استفاده کردیم
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin Amirhossein
با درود بر شما
اول در پاسخ شما عرض کنم که من چون عطر زیاد دارم بطور معمول 5 یا 6 سالی طول می‌کشد که عطرها تمام بشوند ولی چون آنها را در جای تاریک و معتدل نگهداری می کنم (به علت کم شدن حجم فضای نگهداری بیشترشان را بدون جعبه نگهداری میکنم) تا کنون به مواردی که اشاره کردید برخورد نکردم.
ولی تجربه دیگر من به ویژه در این دو سه سال اخیر به نوعی عکس این قضیه بوده است به این صورت که در بیشتر عطرهایی که خریدم به محص اسپری کردن از پخش و ماندگاری آنها راصی نبودم و در واقع تو ذوقم خورده و وقتی چند میلی از آنها استفاده کردم، چند ماه بعد و یا سال بعد در فصلش که به سراغشان رفتم با تعجب دیدم که پرفورمنس آنها دست کم سی درصدی بیشتر شده و کاملا راضی بودم. این قضیه در بنتلی اینتنس، کلاب د نویت، بلو شنل و.. برایم اتفاق افتاده است. اوایل فکر میکردم تلقین هست و یا عوامل دیگر باعث این احساس شده ولی در عطرهای بعدی با دقت بیشتری بررسی کردم و در چند جا از تجربیات مشابه دیگران هم خواندم که چنین اتفاقی برای عطرشان افتاده است. اگر دوستان دیگری هم در این مورد تجربیاتی دارند به اشتراک بگذارند سپاسگزار خواهم بود.
شاد و پیروز باشید
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
رضای عزیز درود
عطرهایی که تا به حال داشتین و شیش هفت سالی ازشون گذشته و تغییری نکردن دوتا نکته رو دارن
اولی
قانونا
بچ کد های قدیمی تر از 2015 - 2016 هستن یا بودن چون الان 2022 هستیم
تازه اگه شیش سال هست که دارید اونها رو ممکنه ساخت مثلا هشت سال قبل با بیشتر هم باشن
و اشاره کردم بیشتر عطرا قبل از 2016 واقعا بهتر بودن ،

و همچنین احتمالا بیشترشون رو بخاطر عطرای زیاد داشتن پلکه کانی مصرف کردید
همشونو که یجا 80 درصد خالی نکردید سال اول و بعپ شیش سال عطر طرفای 10 میل و بیست میل بمونه .

مورد دوم
تاکید حرفم روی عطرهایی بود که بیش از نصف ، مثلا 80 درصدشون خالی شده
اونها با عملکرد عطرای امروزی که افت قابل توجهی در کیفیت و عملکرد دارن به شیش سال نمیرسن مگر برند خیلی خوب و عطری سنگین

اونتوس بعد از استفاده تا نصفه ( طی 2 سال ) خیلی ها بودن که سال چهارم ضعیف شدن یا تغییرات بو و رنگ رو کاملا دیدن

تجربه خودم :
لانویی دلوم بیشتر بچ کدهای سالهای مختلفش رو دارم

بچ کد 2010 داشتم باز شده در 2011 که تا 2016 ، 5 سال هیچ تغیبری تا اخرین قطره دیده نمیشد
با اینکه بیشترش رو سال اول زدم

ولی بچکد 2019 , باز شده ی 2019 , وقتی سه چهارمش رو همون سال زدم
و بعد یکسال کشیدمش بیرون خوب بود
ولی پارسال ( سال سوم ) حس تغییر بوی اندک ولی واضح داشتم و دادمش دوستم یک ماهه دوش بگیره تموم شه بره

اینو شک ندارم که عطری که به 20 درصد اخرش رسید باید 2 ساله زدش رفت
ریسکش بسیار بالا میره
حالا ممکنه دیور الکسیر باشه با کیفیت بالاش ، یکم داستان فرق کنه
یا عطر گردن کلفت و قدیمی
ولی من ریسک نمیکنم

پیروز باشید دوستان خوبم
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی Dragon
دوست عزیزم رضای گرامی
سلام
قبلا و تا کنون دو بار بصورت مفصل و کامل در این خصوص ، عرایض و تجاربی را خدمت همگی ی دوستان تقدیم کرده ام .
منظور مبحث چگونگی ی نگهداری ی عطرها و دیگر تغییرات آنها در طی گذشت سالهاست .
اتفاقا یکی از سرفصل های معروضه ، همین نکته ی فرموده ی شماست که کاملا درست فرموده اید

از پرفورمنس عطری رضایت ندارید ؟
شیشه به سه چهارم یا نیم که رسید ، بردارید !
تحت شرایط درست که همگی با آنها آشنائید .
حداقل یک سال صبر کنید ( بیشتر ، بهتر )
سپس دوباره تست کنید !
و متعجب شوید :)
در برخی موارد استثنا ، کاهش بسیار جزیی در ماندگاری خواهید داشت ( نادر و به میزان کم )
اما پخش چندین پله بالاتر خواهد رفت !
این را بارها و بارها در طول این سالیان دراز آزموده ام .
اما ماندگاری ی کدام عطرها جزء استثنا هست و کمتر میشود ؟ و چرا ؟
دو علت دارد که فردا عرض خواهم کرد :)
البته اساتیدمان بخوبی میدانند .
ارادت های بسیار خدمت همه ی دوستان ام
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
سلام و عرض ادب خدمت همگی
تشکر بابت پاسخ های سازنده عزیزان
جناب سخی شما معتقید در طول زمان و با بالا رفتنه سن عطر پرفورمنس افزایش پیدا میکنه؟
به هر حال ما کلکسیونریم از طرفی عطرهامون را تا دهه ها و تا روزی که زنده ایم نگهداری میکنیم و از طرف دیگه علاقه داریم رایحه و پرفورمنس عطرهامون سرزنده و جوون بمونن خیلی کامنت امیدوار کننده ای بود برای شخصه من که حداقل یکصد عطر باز شده دارم که در محیطی کاملا تاریک و خشک و دمای زیره ۲۰ درجه و داخل جعبه نگهداری میکنم
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh
سلام دوستان
بحث در مورد نحوه نگهداری عطرها و مانایی عطرها در طول زمان زیاد شده و نظراتِ جامعی دوستانِ قدیمی در باشگاه عطرافشان ثبت کردند که واقعا کاراست. تجربه شخصی من در مورد چند تا عطری که بیش از ۱۵ ساله دارم وهر از گاهی استفاده میکنم میگه این موضوع بسته به پارامترای زیادی داره ولی بیشترینش به کیفیت خود عطر و کیفیت والو اسپری بستگی داره چون همه عطرام رو در شرایط یکسان نگهداری میکنم همشون هم تقریبا ۲۰ درصد اخرشون هست ولی به طور مثال پولو ابی که ساله ٨۳ خریدم پله اولش دچار تخریب شده و به محض اسپری یه نوت اضافی سرسام اور روی کار سوار میشه ولی ماندگاری و نشر بوش تغییری نکرده حتی شاید بیشتر هم شده و اون نت فالش بعد از ده دقیقه ناپدید میشه، اولترامارین جیونچی بعد از شانزده سال هنوز سرحال هست یا زریوس بعداز ۱۵ سال تغییری نکرده در مورد عطرهای تولید شده در سال های جدید هم باید بگم من چندتایی رو شش سال دارمشون و هنوز تغییری نکردن مثل لووه ۰۰۱ ویا کارتیر دکلریشن دون سواغ هم تغییری نداشتند. اینها که همه دیزاینری هستند سالم موندن در مورد عطرای لاکچری و نیش هم همینطور هست تغییری در طول ۴ سال که دارم استفاده میکنم نداشتند. من فکر میکنم بسته به کیفیت مواد اولیه و والو متصل به شیشه، عطرها اگر خوب نگهداری بشن تخریبشون تازه ۱۵ سال بعد از تولیدشون شروع میشه.
31 مرداد 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : فرهاد nazanin

مارلی پگاسوس
عطری مردونه و خانم پسند که آقایون دل خوشی ازش ندارن😂
یه زیره ی تند و تیز با ترشی ای پرشور و بی پروا خودنمایی میکنه و قصه رو آغاز میکنه
به نظر من نت اول عالی شروع شده و در نت های بعدی شیرین و به خصوص نت سوم آزار دهنده می شه عطر خوبیه اما جا برای بهتر شدن و ایجاد یه نسخه اکستریم هست (همیشه اکستریم ها بهترن)
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی صادق اف

8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
دیوید یورمن انویل خیلی قوی تر و با کلاس تر از پگاسوس هست با پخش بو قوی تر و بسیار بسیار پر بازخوردتر
05 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Yaser علی رشوند

من هيچوقت از كاراي مارلي خوشم نيومده ، سليقه س به هر حال .
فقط نكته اي كه ذهن منو درگير كرده قيمت هاي اين برند هستش.
شما با اين قيمت خيلي از كارهاي ناب رو ميتوني ورداري كه بسيار خوش رايحه تر ، شفاف تر ، بالانس بهتر ، بازخورد بهتر و مهمترين از نظر من رايحه ي يونيك تر هست كه ميشه انتخاب كرد . ولي بازم دليل اين همه محبوبيت در اين برند نزد هموطنان برام سوال هست.
05 فروردین 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Rezvani
درود
دقیقا موافق هستم

با توجه به اینکه از کارای مارلی، پگاسوس رو گاهی میپوشم اما نمیتونم با کارای دیگه مارلی ارتباط برقرار کنم و بنظرم رایحه ای کاملا پلاستیکی و مصنوعی دارن که دل آدمو میزنن.

کیفیت رایحه های مارلی واقعا از دید من پایینه!

با این قیمت هایی که دارن قطعا انتخاب های ناب تری وجود داره و اصلا ارزش خرید ندارن...!
05 فروردین 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆 صادق اف
میشه بفرمایید چند تا کار از مارلی تست فرمودین که میفرمایید پلاستیکی
09 فروردین 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Sepehr s صادق اف
مارلی پلاستیکی نیست سبک عطر سازی غربی کلاسیک اروپایی داره شما شرقی پسندی بیشتر عطر های چوبی عودی چرمی می پسندی عین تامفورد امواج و... فکر کنم بخاطر کیفیت نیست خط فکری شرکت مسئله هست
22 شهریور 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد Hani

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود خدمت دوستان

چنتا از کارای مطرح مارلی رو تست کردم اما به چیزی که رسیدم این بود که هرچی به نت های اخر نزدیک میشم یک رایحه ی مصنوعی و پلاستیکی شکل میگیره و این حسو تو لیتون و کالان بیشتر حس کردم و حقیقت اینکه با احترام باید بگم نتونستم با برند مارلی ارتباط برقرار کنم، البته گودولفین کار نسبتا خوبی بود که باز توسکان لدر رو بهش ترجیح میدم.....

و امااا مارلی پگاسوس که قطعا مثل الماس میون کارای مارلی میدرخشه و مثل اسمش یک افسانه اس....

وقتی این کارو می‌پوشید یک حس اعتماد بنفس( که بخاطر رسمی بودن رایحه است ) همراه با شادابی ( که بخاطر شیرین و مهربون بودن رایحه است ) تجربه میکنید. ( حسی مثل یک مرد با وقار و خون گرم )

بازخورد هایی که ازین رایحه گرفتم مثل خودش قشنگ بود :)
06 اسفند 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : MAHMOUD 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆

6
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
با سلام.


این عطر رایحه ش رو من نمی پسندم.
سلیقه م اینطوره و خب شاید دیگران بپسندند.

به نظرم، این عطر تلخی خیلی بدی داره که با شیرینی تندی همراهه و عطر خیلی فانتزی و متضادی رو بهتون ارائه می کنه‌.

شیرین و همزمان تلخ.
تلخیش رو مخ می ره و شیرینیش با تلخیش،همراهه و ...

دیگه نگم.


عطار این عطر یک ایرانی اهل کاشان به اسم حمید مرآتی هستن.

ایشون البته این عطر رو که ساختن هنرمندانه است،نه به خاطر ایرانی بودنشون نمی گم.

درسته که رایحه خاص و خفنی نداره ولی ساختنش هنر و دقت می خواد.

خیلی از چیز ها شاید قابل پسند نباشن ولی ساختمون زحمت و هنر می خواد.

این عطر رو به پسرا پیشنهاد نمی کنم.
18 بهمن 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : violet mamrezz

4
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
با این همه تعریفی که ازش میشه و طرفداری که داره خیلی دلم میخواس منم دوسش داشته باشم اما یک شیرینی از رایحه احساس میکنم که زود دلمو میزنه در کل با کمال احترام به علاقمندان این رایحه باید بگم جزو اون عطرایی هست که دیگه به هچ عنوان نمیخوام بوش کنم.
12 بهمن 1400 تشکر
11 تشکر شده توسط : اشکان حدام mamrezz
درود ببینید دوست عزیز
همین که حرف دلتون رو میزنید و تکلیفتون رو با خودتون مشخص میکنید معلومه که در تصمیمات دیگرتون هم موفقید.
چرا
چون این عطر جیغ و بسیار خطی و سرشار از وانیله
میتونید برای پدربزرگا سفارش بدید
دوستانی که دارند این عطر رو ناراحت نشن چون خودمم داشتم و استفاده کردم

بیشترین ضرری که دوستان اینجا در توضیحاتشون برای بقیه میرسونن اینه که سن استفاده عطر رو نمینویسند
اکثر عطرهای مارلی خوشبو هستند ولی کپی و سنتتیک با انتشار زیاد هستند که برای محیط بسته مثل خودزنی میمونه.
ما ایرانیا فکر میکنیم اگر در یک محفل بلندتر و تندتر صحبت کنیم برتریم
دوستداریم وقتی میخوایم بریم خارج جوری حرف بزنیم همه بفهمند که ما کلاسمون بالاس.بخدا خیلی بدبخت و بی فرهنگ شدیم خبر نداریم
زوری میشینیم کتاب میخونیم
زوری انگلیسی یاد میگیریم
زوری ادای اخلاقیات و ادب در میاریم
زوری متدینیم
خبر نداریم هر چی بدبختیه از افلاطون ارسطو و سقراطه و نه صفصطه

اصلن نمیدونیم اخلاق چیه قانون چیه...
میدونید چرا چون جد و ابادمون و شجرمون رو گم کردیم
بعد یک اروپایی گدای بربر بیهویت مثل یک انگلیسی یا فرانسوی یا داغونتر اونطرفتر برای ما شده متشخص و واقعن هم شده.


چرا گفتم
ناراحت شدم اونقدر از این عطر ییکیفت و خسته تعریف شده که این جوون ما داره به تفکر ریز بین و تجربه گراش شک میکنه..

13 بهمن 1400 تشکر
5 تشکر شده توسط : داوود نظری mehrdad
سپاس از شما بابت این گفته های زیبا
واقعا اینکه فرمودین باید سن استفاده عطر ها دقیق مشخص بشه عالی بود👌🌸


13 بهمن 1400 تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی
خیلی عجیبه که همچین نظر نژاد پرستانه و پر از نفرتی تایید شده
در ضمن واژه ((بر بر)) برای مخاطب قرار دادن مردمان مشرق زمین توسط اروپاییان استفاده می شده
13 بهمن 1400 تشکر
7 تشکر شده توسط : مهربد محمدرضا  رابعی نیا
بربریت:
یعنی بی فرهنگی درست گفتم و اتفاقن برای خودشون فرستادم .

نژادپرستی :
در بین ما همیشه بوده
الکس هیلی باید بیاد در این مملکت بلبلیستی رمانی رو دست کویین و روتس بنویسه

مدیریت:
واقعن از عملکرد عادلانش خوشم اومد بهم چند نکته رو مودبانه گوشزد کرد و میدونم بهش فشار میارن دیگرانی

حرص:
کمتر بخورید

13 بهمن 1400 تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin ح م
سلام
نه! درست گفتن کسی که تاریخ ملل رو بدونه می فهمه که "بربر" کی بوده.
درسته غربیا به شرقیا می گفتن "بربر " چون سطح درک وشعورشون همین بوده.(هر کسی از ظن خود شد یار من)

(اینم یکی از همون تلاشها برای نشان دادن با کلاسی و باسوادیه)

دوست عزیز از سلتها چی می دونی؟

"سلتی‌ها به دنبال مهم‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین اقامت زودهنگام آن‌ها در اروپا در حدود سال‌های ۱۲۰۰ تا ۱۰۰ قبل از میلاد، در بخش‌های گسترده‌ای از این قاره، پراکنده شدند. در بالاترین زمان این پراکنش، یعنی پیش از سال‌های ۴۰۰ تا ۲۰۰ ق.م. آن‌ها ایرلند، انگلستان و بخش اعظمی از فرانسه و اسپانیا و نیز بخش عمده‌ای از اروپای مرکزی، در امتداد سواحل دریای سیاه، از شرق تا غرب را اشغال و سکونت اختیار کردند و طبیعتاً با مردمان یونان و رم که در جنوب اروپا ساکن بودند، تماس داشته‌اند. از آن جا که سلتی‌ها، هیچ شهری نداشتند، موجودیتی شبانی را، در قالب زندگی سادهٔ کشت و زرع و روستایی، ترجیح دادند. دنیای یونانی-رومی، آنان را به کل بربرها وانسان‌های «وحشی» معرفی می‌کند"

این سلتی ها اروپاییهای بعدی شدن عزیزم.( زمانی که اروپاییها رو درخت زندگی می کردن و با برگ خودشونو می پوشوندن ما شاهنامه داشتیم.)
از تاریخ مهاجرت انگلیسیها به امریکا و رفتارشون با بومیهای امریکا چی می دونی؟
از مهاجرت انگیسی ها و نسل کشی بومیها تو استرالیا چی می دونی؟
از مهاجرت انگلیسیها به کانادا و نسل کشی بومیهای کانادا چی می دونی؟(همین چند ماه پیش گورهای دست جمعی کودکان بومی کانادا کلی غوغا به پا کرد)
می دونی که اروپاییها دزد دریایی بودن و هنوز هم همون رفتارها رو در غالب استعمار گری دارن انجام می دن؟
می دونی که این افه های عشق و دوستی و انسان دوستی و هم نوع دوستی رو از شعرا و عرفای ما گرفتن ؟

بیشترین جنایتها در طول تاریخ بشر تو همین 200-300 ساله که اروپاییها سر از تو تخم مرغ در آوردن به وقوع پیوسته. از افریقا و امریکای جنوبی و هند و کره و ویتنام بگیر تا جنگهای جهانی در رو. از بمبهای اتمی بگیر تا عراق و افغانستان در رو. (برای چی؟ فقط منابع و منافع...(این همون منطق دزدای دریاییه)


از مقدمه کتاب : "دام صیادان یا عبرت ایرانیان ؛نویسنده:ویلیام هوویت"
این کتاب نخستین رساله فارسی در شناخت استعمار انگلیس در شبه قاره هند است.
ترجمه آقا صوفی هندی-نشر نی

تاریخ استعمار اروپاییان در قرون اخیر,از ادوار غم انگیز و ننگین تاریخ بشر به شمار می رود که به سبب عمق جنایت,دامنه و استمرار آن وخسارات و عوارض ناگوار گوناگونی که بر جا نهاد, با هیچ یک از جنایات بزرگ مستبدان و مهاجمان شناخته شده تاریخ,قابل مقایسه نیست. اما در میان همه جنایات استعمارگران, هیچ کدام همانند جنایات انگلیسی ها در شبه قاره هند شامل هندوستان, بنگلادش و پاکستان نیست.
کتاب هوویت را باید بیانیه ای مستند در افشا و محکومیت استعمارگران به اصطلاح متمدن اروپایی علیه بشریت و به ویژه استعمارگران انگلیسی بر ضد هندیان بر شمرد که از همین رو در عصر خود آوازه یافت و شخصیت معروفی چون کارل مارکس در کتاب سرمایه به آن استناد کرد.


آقای قهرمانی گرامی گل فرمایش کردین لذت بردم.
13 بهمن 1400 تشکر
18 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Meursault
هنوز خیلی برای کسانی که نژادشان به وایکینگ‌ها و انگلو ساکسونها و گلی ها(گلواژه ها) برمیگرده که آثار باستانیشون چهار تا تیکه سنگ‌کج‌و معوجه و آخر وحشی‌گری بودن زوده که بخواهند حتی در مورد کوچکترین چیزی از مشرق زمین نظر بدن.بله از اسب افتادیم ولی از اصل نیافتادیم.روزگار گه عزت دهد گه خوار دارد چرخ بازیگر ازین بازیچه ها بسیار دارد.به قول جناب سخی بالاخره آفتاب از مشرق زمین طلوع خواهد کرد.دیر نیست.و قلم های در کف دشمن خشک خواهند شد.و نور ایزدی از پشت ابرهای غلیظ خیانتها بر ایران زمین خواهد تابید
13 بهمن 1400 تشکر
19 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
جناب قهرمانی دوست محترم عرض ادب و احترام 🙏

عزیز دل شما منظورت اینه اونایی که از پگاسوس تعریف کردن حرف دلشون نبوده و الکی ادای خوش اومدن در آوردن ؟
پ این وسط سلیقه چی میشه ؟
خیلیا هستند عاشق روایح وانیلی و یا اکورد فوژه در عطر هستند .
شخصا وانیل را دوست دارم ، البته وانیلی که امضای گرلن پاش خورده.

خیلی وقتا گروه بویایی یک عطر تکلیف مارو تا حدودی روشن میکنه و به ما میگه که قراره با چه رایحه ای روبرو بشیم و مناسب چه سن و سالی هست ، بخصوص زمانی که پای فوژه در میان باشد .
اسم فوژه در گروه بویاییِ یک عطر بمعنی فضایی کلاسیک یا نیمه کلاسیک است که خیلی مناسب تیپ جوان نیست .
فوژه از قدیمی ترین اکوردهاست ، دو سه تا عنصر بیشتر نداره ،اون چندتا عنصرم در کناره هم ، جون به جونشون کنی فضای کلاسیک بوجود میارن ، پرفیومر نهایت میتونه با عناصری مثل وانیل ، امبر ، مشک ، هل و... از یک فوژه مطلق و تمام کلاسیک تبدیلش کنه به یک شرقی فوژه با ظاهری رسمی و نیمه کلاسیک.
این اکورد طرفدارن خاص خودش رو دارد ، در سالهای اخیر استقبال بهش بیشتر شده و عطرای فوژه بیشتری میبینیم که برندای مین استریم و بیشتر برندهای لوکس ، طراحی و عرضه میکنند ، منتهی چون فوژه به تنهایی زیادی کلاسیکِ و اتمسفری باربرشاپی و یا افترشیومانند دارد ، پرفیومرها ریسک یک فوژه مطلق را نمیپذیرن و فوژه را روی اسکلت بندی شرقی یا اروماتیک سوار میکنند و ظاهری نیمه کلاسیک و اتوکشیده بهش میدن .
پگاسوس اکوردِ فوژه ی کلاسیک و فلزی را که از ترنج و لاوندر شکل گرفته روی اسکلت بندیِ وانیل و بنزالدهید سوار میکنه و در ادامه با هیلوترپ ، پایه های وانیلی و بادامی ( بنزالدهید) را بولد میکنه و فوژه را کلا به حاشیه میفرسته ، من فکر میکنم اونایی که تاپ نت را دوست دارند و در ادامه دلزده میشن بخاطره حضوره هیلوترپ که به وانیل و بادام قدرت میده .
آرپژ اینکار بنزالدهیدِ که سبب شده بمحض اسپری تا زمان محو شدن در کناره شیرینی وانیل ، حسی تلخ از بادام که پوسته ای موم مانند و الدهیدی احاطه اش کرده به مشام برسه .

در قسمت امتیازات میشه میانگین سنی را دید ،
سه تا محدودی سنی مشخص شده ، بنظرم ۳۰ جایگزین ۲۵ بشه بهتره ...( منفی ۲۵ مناسب تیپ جوان ) _ ( مثبت ۲۵ ، با این سه رده سنی میشه حدس زد این امتیاز بمعنی مناسب برای میانسال و بقولی سی سال به بالاست )_ ( مثبت ۴۵ ، این امتیازم بمعنی افراد میانسال تا مسن )، بیشترین رای پگاسوس مثبت ۲۵ ، میشه گفت اغلب کاربران عقیده داشتن این عطر مناسب سی سال به بالاست ، البته در امتیازات متاسفانه گاهی نمرات غیر واقعی و فیک ثبت میشه و میانگین رو بهم میریزه .
پگاسوس عطر من نیست ولی طرفداران زیادی داره که به سلیقه شون احترام میزارم .
13 بهمن 1400 تشکر
37 تشکر شده توسط : مهربد حسن شجاعی
درود برشما... خانم گلی وَ خانم گلی :) واقعا؟ به سابقه وَ نوشته‌های خودتون رجوع کنید جانم. حداقل به نبرد و جان پناهی که درآن هستید وفادار بمونید. می‌فرمائید ادبیات کلاسیک حفظ کنیم و ما هم خرسند از این اندرز، اصلِ امرشده رعایت کردیم! البته تا آنجا که قابل ادارک و انتقال باشه. انواع و اقسام فرم‌های نگارش و صنایع ادبی رو با دوستان به اشتراک می‌گذاریم... همین امشب حتی...!! حال سوال. آیا سهروردی این به ما آموخت؟ میرداماد چطور؟ دامغانی؟ خیام؟ سعدی؟ جامی؟ حافظ؟ رودکی؟ ناصرخسرو؟ صائب؟ عبید؟ دهلوی؟ باباطاهر؟ نظامی؟ وحشی؟ عطار؟ حکیم مولوی به ما این آموخت یا عشق و دیگر دوستی؟؟ عرفان شرقی چه؟ معنای معرفت، بینش و وقوف در ادبیات کلاسیک ما چیست؟ معنای ملل و اقوام در مفهوم سلوکِ شرقی به چه معناست؟؟ بله من هم مطالعه کردم تاریخِ لخت غرب رو. فکر می‌کنید این دست برای دیگران رو نشده؟؟ چرا جانم. بوی خون معلومه از کجا میومده و میاد! اما آیا کلی سرفصلِ وحشی‌گری از آن‌ها مشق می‌کنید که ثابت بشه چندصد سال قبل از عیسی در خاک اروپا خونخواری باب بوده و ما حق داریم امروز بهشون بگیم دد؟ بله بوده. اصلا الان هم هست. تا همیشه خواهد بود. آدم است و ناگزیر! اما آیا آقای مازیار حرف بدی زدند؟ ایشان گفتند غرب هیچ‌گاه وحشی نبودند؟ فقط گفتند نژادپرستی خوب نیست. سرکار خانم مگه نئاندرتال‌ هستیم ما. سنگ پرت کنیم سمت هم. شما که نصیحت به کلام بردید چرا؟ یعنی شما فکر می‌کنید ما باید به غرب بگیم وحشی و آدمکش؟؟ اصلا گیریم هستن. آیا شرقِ غلیظ و کهن این به ما یاد داد؟؟ در واقع از تاریخ مکتوب نمونه میارید که این رو تایید کنید که آقا کیون خانم‌ها قفلِ توهین به آدم‌ها باز شده؟؟ خانم از شما انتظار میره در چنین موقعیتی یک شعر از شمس برای ما بنویسید.. نه این‌که بفرمایید دست گلت درد نکنه که دیگران رو وحشی خطاب کردی. من به حد کافی با خوندن اون جمله از سمت قهرمانی و نوشته بعدیش متعجب بودم و هستم شما دیگه تیر خلاص رو زدی. شاید یک خواب باشه همش... باور ندارم انقدر خشم و کینه رو... این‌ها آگاه سازی نیست. تایید بروزِ خشم است و دلیلش هرچه باشد من دوست ندارم. اما در نهایت احترام میذارم و همواره خوشحالم که هستید بین ما جانم. این پیام هم برای اعتباری است که در نگاه من دارید... بحث نقد نیست... محورِ کلام برروی انتظار می‌چرخد... انتظار جانم. به امید روزی که آدم‌ها از شر مرزها خلاص بشن... بیچاره آدم... چه‌ها که بر سرتو نیامد با این مرزبندی ها و آن همه حاکمِ بد.
13 بهمن 1400 تشکر
22 تشکر شده توسط : ROSA Hani
اول از همه راجع به کلمه ((بربر)) اروپاییان اقوام غیر اروپایی رو برای تحقیر بربر خطاب میکردند همونطور که اعراب صدر اسلام ایرانی‌ها رو عجم خطاب میکردند بربر‌ خطاب کردن اروپایی‌ها همونقدر بی معنیه که مثلا الان بخوایم خاندان سعودی رو عجم خطاب کنیم.
شما کلا تاریخ نخوندی به نظرم اگر نه میدونستید دانشگاه آکسفورد هم سنه با شاهنامه و کسی رو درخت زندگی نمیکرده
شما واقعا اسم سقراط،ارسطو،اقلیدیس،ارشمیدس به گوشتون نخورده؟؟چیزی از دموکراسی یونان و جمهوری روم نشنیدید؟؟
این سایت جای بحث علمی و تاریخی نیست منم نمیخوام ادامه بدم به این بحث اما چون هندوستان رو مثال زدید یه نکته کوچیک میگم حتما به هند سفر کنید و پای صحبت مردمش بشینید ببنید نظرشون نسبت به انگلستان چیه و مقایسه اش کنید با نظرشون راجع به نادر شاه و سلطان محمود غزنوی همچنین نگاهی به عملکرد آغا محمد خان در گرجستان بیندازید.
13 بهمن 1400 تشکر
6 تشکر شده توسط : آماتور 2 Melody
درود بر شما
از اینکه اینهمه زحمت کشیدی و توضیح دادی و اتفاقن جواب هم دادی تشکر میکنم.

در بیشتر عطرهای دیزاینری مشکل کیفیت داریم و این شاخص که باعث صدمه زدن به عطرا شده.
همیاری و هدایت و بلوغه که یک مجموعه رو جهش میده.وگرنه ایرانخودرو و سایپا همیشه مدل سال میزنن.

هدف مارکتینگه

سپاس

14 بهمن 1400 تشکر
1 تشکر شده توسط : mehrdad
خانم گلی گل باران شوید از بوی عطرها
من رو شرمنده کردی سپاس فراوان

امیدوارم بحث باعث کدورت نشه.
بالاخره ایرانخودرو و سایپا هم مثل چندتا عطر میمونن دیگه.
14 بهمن 1400 تشکر
3 تشکر شده توسط : گلی mehrdad
سلام و عرض ادب خدمت دوستان.

راستش دوستان من زیاد با ارجاعات تاریخی به خطایای اقوام مختلف موافق نیستم. مگه اینکه دلایل اون خطایا همچنان باقی باشه.
و با یکسره وحشی خوندن غرب امروز هم موافق نیستم. بالاخره فیلم ها، داستان ها و هنرهاشون و..بیانگر اخلاق گرایی بخش عمده ای از مردم غرب هست. البته قبول دارم که بخشی از گرایشات استعماری بعضی کشورهای غربی ریشه در فلسفه های ماتریالیستی داره که معتقدن نژاد های ضعیف محکوم به فنا هستن اما خوب نمیشه گفت این طرز فکر در غرب عمومیت داره.
اما فک میکنم نکته ای که از دید ما پنهون مونده نقش ایدئولوژی در گرایشات استعماری بعضی از این کشورها و هنچنین در جنگ های اخیر و مخصوصا جنگ خاورمیانه هست.

شاید جالب باشه براتون اما یکی از دوستان که ساکن امریکا بودن میگفت که اینجا همسایه ما داره یه پناهگاه بتنی زیرزمینی میسازه چون معتقده به زودی جنگ اخرالزمان شروع میشه و ظاهرا درصد زیادی از مردم امریکا همچین اعتقادی دارن.طبق امار هم البته بیش از ۵۰ درصد مردم امریکا به وضوح گرایشات مذهبی دارن. این اعتقادات به وضوح از زمان ریگان ( که خودش زمانی در کلیسا درس خونده بود) و بعدها کارتر و بوش و بسیاری دیگه از دولتمردان امریکا بولد شده و کاملا میشه ریشه پیش گویی های انجیل رو در این اعتقادات ریگان و کارتر و بوش و...دید.
به دوستانی که علاقه مندن توصیه میکنم در انتهای انجیل بخش مکاشفه یوحنا (جنگ اخرالزمان و سلاحهای اخرالزمان و.. مخصوصا تولد منجی از زنی که تاجی از ۱۲ ستاره بر سر دارد و پیروزی نهایی منجی ) رو بخونن و با تاثیر این پیشگویی های انجیل بر عقاید اخرالزمانی ریگان و کارتر و بوش اشنا بشن.
14 بهمن 1400 تشکر
24 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Chemist
سلام به مهندس ارجمند

ارشیتکت جان فرمایشات شما جالب و تفکر امیزه.در اینکه ایدئولوژی در حهان اول و دوم و سوم چه کارهایی کرده و باعث چه جریاناتی شده من سکوت میکنم و انشالاه تا شش ماه دیگه که جیمز وب اولین تصاویر رو از هستی ارسال کرد شاهد دانش نوینی از برتری علم بر....بگذریم....
شما بسیار محترم هستید.

در مورد تفکر و خودبزرگ بینی ایرانی و غرور کاذب شخصی مثل خودم نظر دادم و سر از دالاس و نیواورلئان متمدن و احیانن خیابان مارشال دوگل و کوچه پس کوچه های البته زیبای بوداپست...دراوردم.....مردمان با تفکرات فرق دارن....تو دنیا فقط یکدونه ژان پل سارتر و پوپر و هایدگر و تسلا پیدا میشه.....ولی غربی که بخواد منو با نشاندن تئوکراسی .....بگذریم.

اونقدری که شرق نابودمان میکنه غرب کمتر
قیاسی بود برای همان نقل قول ارژنگ جان که از اسب افتادیم و اصلمان در خونمان هست.

تیکه های دلبر ویلهلم نیچه یعنی سالومه را هم در گوشه ذهنمان نوشتیم..البته خوشی باشد.

دلم میسوزد برای فرهنگی که فقط بوی عطر شهرش یزد برابری میکند با کل فرهنگ یک کشور اروپایی.

هدف از قیاس خودباوری و تعقله
جالبه یک سری ریتهای بالای فرگرنتیکا عطرهایی هستند که ما خوشمون نمیاد....

.....
14 بهمن 1400 تشکر
6 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری ایرن
اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است
تربیت نا اهلان چون گردکان بر گنبد است

مایه اصل و نسب در گردش دوران زر است
دائما خون میخورد تیغی که صاحب جوهر است

گر که بینی ناکسان بالا نشینند عیب نیست
روی دریا خیس نشیند قعر دریا گوهر است

کره خر از خریت پیش پیش مادر است
کره اسب از نجابت در خفای مادر است

شه اگر مسکین شود چون مرغ بی بال و پر است
جملگی دیوانه خوانندش اگر اسکندر است

آهن و فولاد هردو از یک کوره می آیند برون
یکی شمشیر بران می شود آن یکی نعل خر است

شصت و شاهد هردو دعوای شاهی کنند
پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است

دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست
جای چشم ابرو نگیرد هرچه او بالاتر است

ای رفیق عیب خودم کم بگو
هرکه عیب خویش گوید از همه بالاتر است

من لباس فقر میپوشم چون بی دردسر است
آستین هرچه کوته باشد چین و چروکش کمتر است

معنی و مفهوم شعر ذات بد نیکو نگردد ز آنکه بنیادش بد است به این صورت است:

اگر کسی ذات خوبی نداشته باشد، هر چقدر هم به او محبت کنی هرگز جوابی نمی گیری. هیچ حرف محبت آمیزی در آدم بد ذات اثر ندارد و هیچ جوره نمی توان او را به راه راست هدایت کرد. هیچوقت نمی توانید از آدم بدذات انتظار محبت و مهربانی داشته باشید.(منظورم غربیاست خدای نکرده به خودتون نگیرین)


دوست عزیز, بنده هیچ جا نگفتم به کسی بی احترامی یا بی محبتی کنیم, من فقط بتی رو که تو اذهان ازین جماعت ساخته شده می شکنم. خلیل الله هم بتها رو شکست ننشست به خاطر اینکه یک عده ای اونها رو دوست دارن و می پرستن بهشون احترام بگذاره.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

کسانی که نظرات من رو می خونن خودشون منظور من رو درک می کنن.

رسانه ها دست خود همین ابولوحشهاست؛ اول دنیا رو به جنگ و خونریزی می کشن برای نفت و طلا و فیروزه و ..... بعد هم تو رسانه هاشون خودشون رو تطهیر می کنن.
همه کشورها و ملتها در تاریخشون بالا و پایی دارن ولی غربیها به صورت ممتد و بی انقطاع دست به کار جنایتن.

غزنویان ایرانی نبودن و ترک تبار بودن ما خودمون از دوتا هجوم عرب و مغول دل خونینی داریم.

نادر شاه هم تو یک مقطع کوتاهی به هند لشکر کشی کرده و به صورت هدفمند و ممتد کشور ما در طول تاریخ آغاز گر جنگ به منظور به بردگی کشیدن دیگر ملتها نبوده.

شما یک نشونه,یک نمونه از انسانی رفتار کردن این جماعت به من نشون بده (بدون هدف تبلیغاتی و شو و برنامه ) من برات همه مثنوی مولانا رو اینجا قطار می کنم.
جاده باید دو طرفه باشه نه اینکه حرفای خوشکل خودمونو لای زرورق بپیچن بهمون تحویل بدن از اونطرف کلاهمونو بردارن.

حرف زیاده جاش اینجا نیست. خواهشم از شما آقا مسیح اینه که اینقدر مطالب و مباحث و به هم نپیچون و سختش نکن برادر. ممنون.
14 بهمن 1400 تشکر
17 تشکر شده توسط : Rohaam amir
عرض ادب آقای آرشیتکت,

ببینید من هر چی نگاه می کنم و می خوام سعی کنم بپذیرم مردم غرب مثل سردمدارانشون نژادپرست نیستن نمی شه.

به قول خودشون اونجا مهد دمکراسیه و خوب مردمشون می گن خیلی گوگولی و مهربونن! خوب پس چرا یک بار و فقط یک بار ندیدیم بیرون یکی از این نشستهای جی -20 جمع بشن و ازشون بخوان دست از سر دیگر ملتهای دنیا بردارن؟ چرا از دولتمرداشون نمی خوان از حمله نظامی به کشورهای ثروتمند دست بردارن چرا وقتی امریکا از افغانستان بیرون اومد و ( یک راست افغانستان رو دادن به دست طالبان) یک بار رو برج ایفل پرچم افغانستان نیومد؟
چرا این همه داعش( دست ساخته خود غرب) آدم تو عراق کشت یک بار و فقط یک بار پرچم عراق بالا نیومد!

نه! متاسفم که بگم, اینا همش فیلم و تئاتره , و به شخصه هرگز نمی تونم قبول کنم در مهد دموکراسی نشه از مظلومیت دیگر ملتها گفت.متاسفم ولی من نگاه غالب از بالا به پایین رو نه تنها در سردمدارن غرب بلکه در مردمشون هم می بینم.

خیر, متاسفم بگم که تو همین مصاحبه های مغرضانه تلویزینیشون می بینی که حتی مردمشون به خودشون زحمت نمی دن برن ببینن ایران یا افغانستان یا عراق یا یمن یا سوریه که کشورشون بهشون حمله کرده کجای نقشه جغرافیاست.

متاسفم ولی من همه این صحنه رو یک نمایش احمقانه و جنایتکارانه و نژادپرستانه که ریشه در خودخواهی و طمع ذاتی داره می بینم.

واسه همینه که می گم ما جلوییم و اونا عقب. ما از چندین قرن قبل از عشق و دوستی گفتیم و نوشتیم ولی هنوز یک تجمع مردم مدارانه برای دفاع از مردم تحت ظلم شرق از طرف مردم غرب شکل نگرفته.(با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شه)
14 بهمن 1400 تشکر
18 تشکر شده توسط : ح م Rohaam
درود دوباره،


اجازه بدین در مورد فیلم و هنر هم باهاتون مخالفت کنم و بگم که اونم فرمایشی و سفارشیه مثل همه چیز دیگشون!


مثلا چهره خشایار شاه در فیلم «سیصد »زشت و ترسناک است چون آتن رو فتح کرد و در فیلم «یک شب با پادشاه» خشایار شاه زیباست چون یهودیان رو‌نجات داد.
خیر متاسفم این‌جماعت به نفع خود، تاریخ، علم و واقعیت و جهان هستی را تغییر می دهند و «به شخصه» اعتماد و اعتقادی بهشون ندارم.

14 بهمن 1400 تشکر
17 تشکر شده توسط : MAHMOUD ح م
درود بر شما. هرچه می‌گذره بیشتر می‌فهمم چرا اساتیدِ علوم انسانی اعتقاد دارند جامعه بازتابی است از رهبران خودش. حال شخصِ شریفِ شما دوست دارید من رو اغیار فرض کنید وُ بفرمایید: آن‌که همسنگر باشه می‌فهمه من دارم از کدامین اصل حرف می‌زنم! حکم احترام است و لاغیر. من اجانب؛ گلایه‌ای نیست. اما میگم صلح جای جنگ؛ قلم جای شمشیر؛ میل جای تنفر؛ اثبات جای شعار‌‌؛ خیام جای نادر!
نقدها رو بنویسید، روشنگری وَ رفع ابهام انجام بدید ولی در انتها اشاره کنید 'با همه‌ی این‌ها ما جنگی با دنیا نداریم. توهین هم نمی‌کنیم ولی کلاه خودمون رو ازاین به‌بعد سفت‌تر می‌گیرم که بازهم باد نبره/ما دیگه فریبِ مارِ خوش خط و خال رو نمیخوریم' و این امر نه؛ بلکه استدعا است جانم! چه‌بسا روشنفکرِ راستینِ غربی هم باید نسبت به ما همین باشه.
خانم اغذیه ی چرب و آبدارِ حاکمان هستیم با این روش. چطور بگم. این همونیِ که همه میخوان و برای رسیدن بهش جلسات زیرزمینی میذارن. این‌که من با شما زاویه پیدا کنم، شما با من؛ ما با آن‌ها، آن‌ها با ما! اقلیم روبه‌روی اقلیم. قوم روبه‌روی قوم. نژاد روبه‌روی نژاد. کرد روبه‌روی لر. گیلک روبه‌روی ترک؛ ایرانی روبه‌روی عرب؛ عرب روبه‌روی ما... این وسط تاریخِ ننگینِ جنگ و تجاوزِ بشر ملعبه و چاشنیِ این دستاورد وَ آشِ پشت پا شده. آشی که بعد از رفتن بشر به سفرِ قهقرایِ همیشگی بینِ حاکم‌هایِ بد پخش خواهد شد! هشدار. خطر. چطوری بهتون بگم نقل من کلام شما نیست. چطوری حُسن نیت خودم رو ثابت کنم که این همه نقطه‌ی تقابل ایجاد نشه. گاه اکراه و اشمئزاز به دیگران باعث میشه خودمون رو فراموش کنیم. این‌که دقیقا معضل کجاست. مردمانی که انقدر زمین خوردن فک، دست و زانو براشون نمونده. عدالت تو بستر کثافت می‌خوابه و آزادی بچه‌ی اسارت رو بزرگ میکنه. مرد برای نان اشک می‌ریزه و زن آرزوی سقف داره. من میگم بیخیال جنگ با دنیا. آگاه سازی کنیم. اگر توان و سوادش رو داریم تلنگر بزنیم که کی کیو داره میکشه. چی سدِ راه چی شده. چه چیزهایی تحریف میشن. کدام ملت با ما دوستِ و کدام دشمن...
برای اثباتِ دشمنی حاکم و دنیا با ایران لازم نیست صغری رو به عقد کبری دربیاریم و کبری رو به حجله ی فرافکنی بفرستیم. تشریف ببرید بهشت زهرا!! تاریخ‌های تولد رو بخونید! مادری که با فرزند 15 ساله خودش هنوز هم بعد از 40 سال حرف میزنه رو تماشا کنید. به جنوب سفر کنید. اشک نخل ها ببینید. تانک‌های رها شده رو لمس کنید. بو بکشید... بوی فلز، بوی سرما، بوی خون... چطور فکر می‌کنید تن من بارون نخورده و نمیدونم چه خبره! برای سالومه نوشتم، جوان دادیم و لاله پس گرفتیم!! برگردید به چند دهه قبل. جنگِ بین صدام و ملاها! چون جنگ بین ایران و عراق که نبود...! تمام دنیا از آلمان، فرانسه تا شاید ژاپن وَ غالب کشورهای عربی باهم متحد شدن که بیشتر اینجا بچه‌ها رو بکشن! آمریکا و روسیه تا قبل آن جنگِ شوم شاخ به شاخ بودن باهم. مزلف های پدرسوخته باهم جنگ سرد، ولرم، یخ راه مینداختن و شب‌ها بوسه‌ی موشک چه کسی قشنگ تر بود تحویل لب‌های خونخوار هم می‌دادن. ناجورها سر جنگ با ایران آتش بس کردند! رفتن تو تیم صدام. پدر می‌گفت موشک میزدن یک بار آلمانی، یک بار روس، یک بار آمریکایی، یک بار فرانسوی... و همشون بوی پول عربستان رو میدادن! پدر و پدرها تاریخ زنده‌ی آن نابرابری هستند ما را برای فهم دشمنی نیازی به کتاب نیست! بله جانم؛ همه تشنه‌ی بلعیدنِ خاکِ سرزمین عجایب هستند. اما آلیس، جادو را باطل باید کرد نه به آنچه سرانِ بی سرِ منفور می‌خواهند تن داد! اوضاع اینجا قمر در عقرب جانم. نمیدونم چرا هیچکس نمیتونه قبول کنه من کنارش هستم نه روبه‌رو. فکر می‌کنم اگر نجنبیم این رویای چند هزار ساله رو باد با خودش میبره! جایی که بوی تفکیک، سلاخی، جنگ داخلی، جنگ خارجی، سقوط، فروپاشی اجتماعی، رو در رویی اقشار، جنگ فقیر و غنی و همه‌ی خطرهای تاریخ مارو تهدید میکنه ما گیر دادیم که غرب خر است! بابا باشه هست. ولی این جامعه داره ازبین میره و اگر اون که می‌داند بگوید بجنگید بجنگید دختر صلح به لکاته ی جنگ تن میده.

پدربزرگ در مکتب خاص خود میرداماد و... تدریس می‌کرد. 16 سال پیش به من گفت. پسرجون روزی می‌رسه که به چشم می‌بینی کسی میرداماد و شمس رو نمیخواد و شمشیر آتیلا به دست می‌گیرن! بله. آتیلایی که به ایران حمله میکنه. تو نمیتونی وارث من باشی. این ارثیه با من و نسل من از بین میره وَ چیزی که می‌مونه یک دنیا کینه و نفرتِ از تمام آدم‌ها که با چندصدسال برنامه‌ریزی تو شکم ما کردن! بگذریم. پس من می‌پیچونم؟ منِ نابلدِ اغیار وُ پیچ در پیچ حاضرم هیچ چیز دیگه ننویسم. ولی امیدوارم بدانیم کره‌ی زمین به حد کافی نژادپرستی، جنگ، جنایت و نابرابری به خود دیده. حافظه‌ی این تکه سنگ آسمانی پُر از انده است. شاید حقش باشه کمی صلح هم امتحان کنه. شاید حق آدمیزاد باشه که از مرزها رد بشه و بفهمه انسان تعریفی است ماقبلِ خاک، مرز، فلسفه، علم، عرفان، دین و...!
افسوس که بشر را کاری با صلح و آزادی نیست. من نه در تهران این رو دیدم. نه برمنگام و... اینجا جلاد ریش داشت و عربی حرف می‌زد. اونجا ماسیمودوتی تنش بود و میگفت گو تو هِل!
به امید دنیایی بهتر و دوستی‌های بیشتر.


به قهرمانی...
سالومه تیکه نداره اخوی. کزباه چرا! سالومه چشم‌پوشی و فراموش کردنِ! ناامیدی است. مرا میل کنایه به تو نبوده و نیست! میدونی چه زمانی آدم دلش میخواد فراموش کنه؟؟ زمانی که نزدیکانش رنج به بار آوردن! سالومه میلِ به داشتنِ الزامیرِ جانم.

مراقب افکار خودتون باشید عزیزان. مسیح دوست شما بوده و هیچ‌گاه دشمن نه. اما حال که لیبلِ پیچوندن میشه حصول تمام باغ، تصمیم به غیر میبرم وُ خلاصی تقدیم شما میکنم. افسوس. عجیب؛ عمر این لذت کوتاه بود. به امید بودن درجهانی برابر و آزاد.
14 بهمن 1400 تشکر
18 تشکر شده توسط : Rezvani Hani
سلام و عرض ادب خدمت خانم گلی.

راستش من تا حد زیادی باصحبتاتون موافقم. و در واقع خودم هم فک میکنم که بالاخره تو کشورهای دموکراتیک تصمیمات دولتمردان تا حد زیادی بازتاب خواست مردم هست.
من هم معتقدم که اگه مردم این کشورها مخالفت انچنانی با دخالت این کشورها در خاورمیانه و مستعمرات داشتن بالاخره این اعتراضات یه بروز و ظهوری داشت.
اما صحبتم اینه که در بسیاری موارد پای ایدئولوژی و مخصوصا پیشگویی های انجیل در میان هست و گرنه این سکوت در برابر جنایات از طرف جامعه متمدن و دموکرات واقعا عجیبه و توجیهی جز چراغ سبز ایدئولوژی نداره. خصوصا اینکه دربسیاری موارد( از جمله افغانستان) این دخالت ها و حملات هیچ توجیه اقتصادی هم نداره و واقعا به هیچ چیز جز ایدئولوژی نمیشه ربطش داد و البته خیلی وقتا این ایدئولوژی چیزی نیست که خود دولتمردان اونها هم مخفی کنن.
اما خوب این واقعیته که فرهنگ اقوام غالب بر سایر فرهنگها غلبه میکنه. مادر تاریخ هنر دورانی داریم که نقاشان ما تصویر شخصیت های ایرانی رو به شکل مغولها میکشیدن و شاعران ما چهره مغول ها رو چنان میستودن که انگار چیزی رو زیباتر از اون نمیدیدن! و فعلا ما تو اون مرحله هستیم و بخش بزرگی از جامعه مقهور فرهنگ غربه و نمیخواد قبول کنه که ممکنه به فرهنگ اونها که داره در کشور ما هم غالب میشه ممکنه ایراداتی وارد باشه.
14 بهمن 1400 تشکر
15 تشکر شده توسط : ح م 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆
ببین مسیح خان حرفت درست.

ولی این اجماع باید دوطرفه باشه و همه به این نتیجه برسن که "دعوا سر لحاف ملاست" به نظر من این ایده "منجی" از اونجایی میاد که نمی شه همه به اجماع برسن. تا بوده جنگ خیر و شر بوده و این دنیا دنیای تضادهاست.



من به پیروزی نور بر تاریکی معتقدم و این وعده داده شده.
کارنامه تاریخی ایران و رفتار ما ایرانیان چه با مهاجمان چه با مهمانان و موافقان توام با مهر و مدارا بوده و من اینگونه نتیجه می گیرم که این نیکی بر آن سیاهی و بدی و پلشتی پیروز خواهد شد و برعکس شما اعتقادی به پایان ایران زوال و جنگ داخلی و رو در رویی ندارم.
و برعکس, ایران را در آینده نه چندان دور پادشاه معنوی جهان می بینم و زبان پارسی را زبان بین المللی.
و دلیلم اوستا و گنجینه ادبیات پارسی و سرشت نیک مردمان این پهنه از جغرافیاست.





14 بهمن 1400 تشکر
14 تشکر شده توسط : alireza  xx amir
علت اینکه چهره ها در دورانی در تمام مینیاتور های شرقی شبیه مغول ها میشه غلبه سبک چینی در برهه ای از تاریخ هست ضمن این‌که در نقاشی مینیاتوری داشتن سبک شخصی و حتی اختصاصی کشیدن چهره ها نوعی کفر و نافرمانی تلقی میشده کتاب نام من سرخ اورهان پاموک این مورد رو به خوبی توضیح میده که ترجمه فرانسه اش میشه اسم عطر mon nom est rogue
14 بهمن 1400 تشکر
23 تشکر شده توسط : امیر رنجبر Melody
ممنون از توضیحات خوبتون
بله به طورکلی بحث غلبه ناگزیر فرهنگ اقوام قویتر بر قوم مغلوب بود.
14 بهمن 1400 تشکر
5 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی amir
حداقل در این یک مورد باید سپاسگذار باشیم چون نقاشی هم مثل موسیقی و مجسمه سازی ممنوع بوده و جزو کارهای شرک آمیز قلمداد میشده با ورود مغول‌ها به علت مسلمان نبودن و ایضا نداشتن تعصبات مذهبی نقاشی آزاد میشه
14 بهمن 1400 تشکر
3 تشکر شده توسط : رابین هود ایرن
سلام، در هر صورت بشر راهشو پیدا میکنه و خیر پیروز میشه در روی زمین، ولی این به معنی نپاشیدن ایران و ایرانی نیست، بشر هزینه میده اشتباه میکنه بارها و بارها و بعد درس میگیره ، یکی از مهترین اشتباهات بشر تقدس گرایی و مطلق گرایی بوده و هست که همیشه ازش ضربه خورده --- به قول استادم، هستی منتظر انسان است و معجزه ای در کار نیست جز معجزه عشق که بایستی بدست خود بشر صورت پذیرد، گستره شعوری هستی ورق بخورد قلبها به سوی حقیقت بازگردد و تحولات جهانی در پیامد تحولات درونی انسانها رقم زده شود.
14 بهمن 1400 تشکر
14 تشکر شده توسط : nazanin Melody
با سلام خدمت مسیح عزیز
امیدوارم اشتباه کنم و منظور شما از بند آخر فرمایشاتون، رفتن و ترک دوستدارانتون نباشه که اگه اینطوری باشه با بعضی از اصول خود شما در تعارض خواهد بود، چیزی که کم و بیش اما همیشه از حرفهای شما برای من مشخص شده تلاش و گاهی نبرد برای بیان اعتقاد بوده و دوستان هم اعتقاد با شما در این جمع کم نیستن به شهادت تاییدات یا همین لایکها
ترک این جمع با همه ی اختلافات سلیقه بین اعضا اما در تعارض و یا حتی تقابل با این مسئله هست و قلبا امیدوارم اشتباه متوجه شده باشم
15 بهمن 1400 تشکر
15 تشکر شده توسط : کامبیز سخی nazanin
نه اتفاقا تو این مورد موضوع از این قاعده تبعیت نمیکرده . بیشتر دلایل فرهنگی دینی مطرح بوده و کل دنیای اسلام رو در بر میگرفته
15 بهمن 1400 تشکر
7 تشکر شده توسط : Melody آرمان
مسیح عزیز
بله . اینچنین است
مسکینی را پرسیدند این چه حال است که تمول ات شنیده ایم به حد کفایت ، نیز پدرانت به دانش سرآمد بودند !
گفت : عجب مدار
کسی که دشمنان پدرکشته ی خود پرستش کند
و دوستان دلسوز خود لعن و نفرین کند
خدمتگذاران خود ، کشته یا نفی بلد کند
بر پدران خود که بزرگان بر ایشان تعظیم گویند ، لعن فرستد
کفران نعمات کند به عمل و شکر ، به زبان گوید
با یکتاپرستان عداوت و با بی خدایان رفاقت کند
به نام خدای ، ستم پیشه کند
گردن آزادی زند به تیغ عدالت
مستوجب خسران است به وعد الهی
که کسی را زین قرار فرار نباشد
و اکنون گرفتار آمده ام و زمان میگذارم به اسارت چنان که ثروت بکار نیاید
لیک امید بر آن است که این تجربه کارگر آید و دایره بر مدار مدور بگردد به قانون طبیعت و اکنون مصلحت صبر است به تعقل و مرور است به تفکر
15 بهمن 1400 تشکر
16 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
نظرات محدود شده است
پافومز د مارلی پگاسوس
آرامش در فروشگاه لوازم آرایش!

پگاسوس یه عطر خیلی safe و آشناست که تقریبا همه ما، روایح مشابه اون رو، بویژه در لوازم آرایشی با کیفیت، تجربه کردیم. بوی گرم و شیرین وانیل و امبر + تلخی بادام در کنار روایح لطیف و گلی هلیوتروپ و یاس، فضایی آرام و دل انگیز رو خلق میکنن. مقداری هم فضا پودری هست (شبیه نت زنبق) که نمیدونم از کجا ناشی میشه. در مجموع فضای غالب این عطر، آکورد تلخ و شیرین بادوم و وانیل هست که در فضایی پودری ظاهر میشه. به همین دلیل فکر میکنم که میتونه برای کسانی که از لوازم آرایشی با رایحه قوی استفاده میکنن، گزینه مناسبی باشه چون به خوبی با این روایح میکس میشه. با این توصیفات، بنظرم این عطر بیشتر مناسب استفاده خانم ها هست تا آقایان.
با توجه به طراوت و فضای پودری این عطر، مناسب سنین بالای 20 سال در هوای معتدل و بهاری و مناسب استایل های روشن بویژه ترکیب سفید و سیاه هست که میتونه نماد راستی و صداقت و دوری از پیچیدگی باشه؛ جالبه که این ترکیب، در رنگ بطری و کارتن عطر هم استفاده شده!

نهایتا از نقاط قوت پگاسوس اینه که پخش و موندگاری مناسبی داره و بسیار مناسب هدیه دادن یا استفاده در مکان های ناآشناست چون با اکثر سلیقه ها جوره و احتمالا کسی رو اذیت نیمکنه. در طرف دیگه، از نقاط ضعفش اینه که خیلی تکراریه و صلابت و اصالت برجسته ای نداره.

نمره 8 از 10
25 دی 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : marjanmohamadi محمد☆mm

قبل خرید توصیه میکنم حتما تستش کنید بااین همه تعریفو تمجید رفتم و از نزدیک امتحانش کنم نمیدونم این شیرینی زیاد تو کدوم نته اما به هر حال دل منو زد، بد نیست ولی عطر مورد علاقه من نبود
12 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سعید بجنوردی Maary

پگاسوس vs اولترا مِیل

همیشه جذاب ترین بخش در دنیای عطر ها واسه من جایی بوده که عطری رو خیلی دوست داشتم و دنبال ورژن نزدیک و بهتری از اون بودم ، که مسیرِش از علایق من دور نشه و هم تنوعی ایجاد کنه ، بنظرم حتی اگه عاشق عطری هم باشم ، بعد دو یا سه شیشه خرید ازش ، دیگه عطر ثابت من نمی مونه و بعد یه تایم مثلا 5-4 ساله دوس دارم عوضش کنم ، شاید بخاطر تنوع طلبی یا کنجکاوی ما انسانهاست ، شاید بخاطر تغییر طبعِ بازار و مصرف کننده و خیلی عوامل دیگه
البته که احتمالا شیشه بعدی رو باز میخرم ولی واسه برگشت به خاطرات و استفاده های معدود ، دیگه عطر هر روز یا هفتگی احتمالا نخواهد بود

برسیم به این دو عطر
JPG اولترا میل :
بر بستری شیرین از گلابی آبدار و دارچین ، ترکیت کهربا وانیلی ، لوندر ( ستون اصلی عطر ) و نعنایی ساخته شده . که اینکار شیرین تر هست و در عین حال تندی نعنا رو هم همراه شما در اوپنینگ میاره

پگاسوس ، شیرینِ اما کمی رگه های تلخی در بکگراند داره ، باز همون ترکیب کهربا وانیلی ، باز لوندر که از ستون های اصلی کاره مجددأ ، و ترنج مشابه در شروع که البته در اولترا میل زیرِ سایه کیلو کیلو گلابی گیر کرده

داشتن هر دو عطر در یک زمان کار اشتباهی هست
و شدیدا شباهت دارند

درسته ، شفافیت کار در مارلی بهتره ، شکی نیست ،
این کارِ گلی تر همراه با بادام زیبایش و یه حالت گلی دودی سن کار رو بالاتر برده و مجموعه پگاسوس رو شیک تر کرده یا بگم جنتلمن کرده

هر دو این عطر پرفورمنس خوبی دارن
صد البته انتخاب من با تهیه نسخه 200 میل اولترا میل به 100 دلار در خارج از ایران ( حدود 3 تومن ) ،
کار رو برای پگاسوس 125 میلیِ بالای چهار ملیونی به انتها میرسونه .
اما اگر حوالی 35 سال یا کمی بیشتر سن داشتم ( که خیلی دور هم نیستم ) :)
و پول پرداختی اهمیت کمتری برایم میداشت ، پگاسوس رو انتخاب میکردم و یک پله کیفیت بالاتری رو دریافت میکردم
بماند که اولترا میل هم کیفیت خوبی دارد .

شما هم اگر دو عطر خوش کیفیت و مشابه سراغ دارید ، بنویسید تا لذت ببریم ، البته نه از مدل هایی که یکی 10 ملیونیست ، یکی 2 ملیونی
یکی پرفورمنسش افتضاح هست و دیگری خوب .

دو رقیب واقعی لطفا .

روزگار ب کام
05 دی 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
درود برشما. علیرضای عزیزم برای من همیشه تفاوت وَ تمایزِ برداشت، دریافت و شهودِ آدم‌ها (در ارتباط با هر واقعه و اثری) بسیار جذاب بوده. در جایی که شما این دو مخلوق رو گاهی شبیه و در کل رقیب می‌دونید، من کوچکترین ارتباطی بینشون نمیبینم. احتمالا ما برروی چگونگیِ تفسیر و تعریفِ واژه‌هایِ 'تشابه' وَ 'رقیب' باهم متفاوت هستیم. :) نکته: به هیچ وجه هدفِ من تکذیبِ آرا و ایده شما نیست. چه بسا نظرشما کاملا محترم است وَ در برخوردهای بعدی حتما این نوشته‌ی محترم رو سرمشق قرار میدم و از زاویه و بینشِ متعالی شما به این دو هنر نگاه میکنم.

من اولین بار که با الترا میل برخورد کردم چنان ناک‌اوت شدم، که یک افسانه عجیب غریب تو سرم ایجاد شد. همین‌جا هم بخشی از اون افسانه رو نوشتم :) [قبلا هم اشاره کردم البته...] در آخرِ اون افسانه چشم‌های من، یک دختر و سخی یک جا لوچ شد :)
سخی جان؟ خاطرت هست عزیز؟ :)) به به.

علیرضای عزیزم از اینکه برداشت خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی خیلی سپاسگزارم. بهترین هارو برای تو آرزو میکنم جانم.
05 دی 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Absurd Melody
ممنونم مسیح عزیز
البته علی هستم ، نه علیرضا

بولد ترین رایحه پگاسوس به شامه من لوندر هست
اصلا پگاسوس چیه ؟ لوندر ، وانیل ، بادام ، گل
اولترامیل چیه ؟ لوندر ، وانیل ، گلابی ، نعنا

اتفاقا این لاین ژان پل گوتیه از عطر اصلی تا اولترامیل تا فلنکر پرفیوم شیشه مشکی و سر طلایی همگی لوندر وانیلی هستن و ستون کاره ، عین پگاسوس

من عطرها رو خیلی ساده تر از خیلی دوستان نگاه میکنم ، من کاری به جایگاهشون یا فلسفه ساختشون ندارم ، البته نه اینکه ندونم هر عطری جه تیپ یا چه محیطی رو برای پوشیدن میطلبه
همونطور که بارها سمپل اینترلود و بلک آیریش رو در شرایط و حتی روحیات متفاوت تست کردم و فقط به این نتیجه رسیدم که پول بابت این دادن در لیست بیهوده ترین تصمیمات زندگی ام قرار خواهد گرفت و چیزی هم ازش ننوشتم ،

حال ، شما و جناب شوشتریِ گل ممکنه عاشق اون باشید که خود بحث دیگریست که چرا .

هر دو این عطرها واسه ی من بوی کهربایی وانیلی لوندری میدن
و اصلا نمیتونم نزدیک بودنشون به هم رو چشم پوشی کنم
حالا اینکه یکجا بادام و گل اضافه میشه و کار شکیل تر میشه
و جای دیگه انفجار گلابی کلی شیرن ترش میکنه ، سر جای خود

حتی آرمانی کد پروفومو ، و همین الترا میل هم بسیار شبیه هستن
سیب و پرتقال رو با گلابی عوض کنید

در نهایت دو بار در دو جمع متفاوت ، پگاسوس و اولترا میل رو بزنید و بعد از دوستان خود بپرسید ، عده ای بهتون میگن همون قبلی ِ ؟؟ ، عده ای میگن اون فلان تره ولی چقدر شبیه هستن ، اینو بعد 10 بار پرسش از افراد متفاوت خدمتتون گفتم و نوشتم

به هر روی شما وقتی از کنار من رد شید با پگاسوس ، ستون اصلی چیزی که از شما حس خواهم کرد وانیل و لوندر هست
و
در اولترا میل هم همینطور
شما کمی گلی و بادام هم دارید
بجاش من یک صندوق گلابی رو با خودم حمل میکنم و منتظرم که چراغ سبز بشه

سپاس
05 دی 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : IRRO neda
علی :) خیلی زود متوجه شدم که نام محترم شما رو اشتباه نوشتم اما متاسفانه در این مرجع، جایگاه ناشر و صاحب اثر به خوبی تعریف نشده! ما تقریبا هیچ اختیاری روی نوشته‌های خودمون نداریم :) بعد از ثبت، نوشته‌ی شما وارد فضایی میشه که دیگه غالبا نه میشه اصلاحش کرد نه حذف...! کمترین امکان اینه که حدفاصلِ ثبت و تاییدنهایی (که یک خلا عجیب وجود داره) قابلیت اصلاح و حذف تعریف بشه!!

علی عزیز من فکر میکنم مرز باریکی وجود داره بین شبیه سازی‌های مغز، تشابه جدیِ رایحه و اجبار آکوردها! یعنی چی؟ یعنی 80 درصد مواقع توهم و بازآفرینی ذهن ماست که عامل ایجاد حس‌های مشترک بین دو عطر میشه! ما غالبا بازیچه ی قدرت و میلِ مغزمون می‌شیم :) خیلی اوقات هم بخاطر تعدد عطرها و فرمول های همسان، آکوردهای مشابه بین مخلوقات حس میشن! من خودم دفعه سوم که با گوتیه برخورد داشتم حس های مشترک بین الترا و لیتون حس کردم. حتی اینجا هم نوشتم! امروز به همون حس هم دیگه باور ندارم...!! میتونم بگم فکر میکنم برداشت اشتباهی هم بوده!

جسارتا میخوام به کلام و ایده‌ی محترم شما نظر خودم رو اضافه کنم.
پگاسس یک گام جدی فلورال الدهیدی پودری، جریان واضح لاکتونیک وَ در قلب خودش یک بادام پنهان کرده. شیرینی کامل اما کنترل شده داره. با همه این اطوار به سمت کلاسیک بودن حرکت میکنه. از لحاظ کرکتر هم بدرد افراد کاملا جاافتاده و میانسال میخوره!

الترا هیچ کدام از این‌ها رو نداره :) در عوض یک گلابی کاملا شیرین، تازه و سبز؛ خانم کلاری سیج و دارچین رو در قلب خودش پنهان کرده. به هیچ وجه میل های کلاسیک نداره بلکه دوست داره معاصر باشه. حجم شیرینی تو الترا اُوردز میکنه. از لحاظ کرکتر هم به درد افراد جوان، حتی تینیجرهایی که فعالیت زیادی دارن میخوره!

بله در هر دو وانیل داریم. اما در پگاسس وانیل کنار گام فلورال پودری و بادام قرار می‌گیره وَ در الترا میره تو آغوش میوه و ادویه :)

نکته: شیطنت های همشکل اسطوخودوس هم درنظرم دارم! :)

ستون اصلی تو الترا گلابی است جانم. دقیقا توی گوتیه لبل هم همینطور. / لبل خواهر زشت و بداخلاقِ الترا است که از من هم بیاره :)

پگاسس یک عطر جدی محسوب میشه. الترا یک شوخی ممتاز!

به نظرم هر کدوم از این‌ها میتونن به تنهایی زمین بازی رو عوض کنن. من از اصطلاح 'مشابه' و 'رقیب' نمیتونم برای این دو استفاده کنم. میتونم بگم گاها احساساتی نزدیک به 'دژاوو' ایجاد میکنن!

البته میزان قطعا ایده و برداشت شخص من نیست. بنده کاملا به کلام و برداشت شما احترام میذارم و همین الان هم هدفم فقط مکاتبه و اشتراک ایده است نه تکذیب یا هرچیز دیگر...!


اما در مورد آمواج اینترلود!
علی عزیز من هیچ جا ننوشتم به این عطر علاقه‌مند هستم!
نوشتم قاتل زنجیره ی خطرناکی است. قطعا هم هست :)
من اصلا کرکتر مورد نیاز این مخلوق رو ندارم.
اما یک اصل برام وجود داره! در ارتباط با هنر و فلسفه همیشه از سلیقه پیروی نمیکنم. یعنی چی؟ یعنی مهم نیست من تارکوفسکی رو تو سینما دوست داشته باشم یا نه! اگر سینما رو دوست دارم باید فیلم های تارکوفسکی رو هم تماشا کنم. باید مصاحبه‌ هاش رو گوش کنم و ازش یاد بگیرم... اینترلود هم همینه! چه اهمیتی داره من دوستش دارم یانه؟ اینجا سلیقه ام رو قربانی میکنم و ازش یاد میگیرم. حیف نیست خودم رو از اون حجم جادوییِ صمغ، دود وَ کهربا محروم کنم؟ :)
البته شما گویا کلا به قابل بودن این عطر اعتقاد ندارید. هیچ ایرادی هم نداره. کاملا هم قابل احترام است :)
05 دی 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Melody nazanin
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
امکان حذف یا ویرایش نظر تا ۲۴ ساعت بعد از تایید امکان پذیر می باشد
ممنون مسیج جان بابت وقتی که گذاشتی

رقیب به معنای رقابت در بازار نبوده از نظر من
رقیب برای قرار گرفتن در کمد من یا شما منظور بندست
همونجا هم گفتم کاری به کلاس متفاوت یا جامعه هدف متفاوت ندارم
مقصود اینه که دو عطری که شباهت زیادی دارن و برچسب قیمتی ارزونی هم ندارن ، واسه من یا دیگری کدومش بهتره ؟
هنوزم عجیب میدونم کسی اولترا میل و پگاسوس رو باهم بخره

خیلی زیبا بیان کردی نظرتو
نه من وقتی پگاسوس رو تست کردم اصلا نت هاش رو از قبل نخونده بودم
کلا جز کالان گرینلی هرود و پگاسوس زیاد مارلی رو واسه خودم جلو نبردم
اما باز هم بدون ذهنیت قبلی کلی تشابه حس کردم

مواردی در مورد بادام ، کلاسیک تر بودن ، سن بالاتر کار
شیرینیِ بیش از حد و سن کمتر الترا ،
همه ی این مواردی که به زیبایی اشاره کردید رو من در کامنت اولم هم نوشته بودم
که پگاسوس پخته تره ، با کیفیت تره و ....

ولی باز هم از نظر من پگاسوس 40 سالگیِ الترا میل هست ، با تغییرات تیپ و پختگی و یه سری چیزهایی که بهش اضافه شده و کسب کرده

نظرات متفاوته
ولی حقایق بعضی هاشون ثابت هستن و من متعجب میشم
مثلا یکی از دوستانمون جایی نوشته بودن از آزارو وانتد نایت هیچ بوی خاصی از دارچین دریافت نکردم
در صورتی که اون عطر رسما بمب ِ دارچین هست و در اولترا میل بنظرم دارچین خیلی خیلی کم رنگ تر از لوندر و وانیل و گلابی هست ، و غرق شده

من پگاسوس رو دوست دارم ، هیچ جایی نگفتم قابل نیست ، یا منفی گفته باشم ، باز هم در همون کامنت اولم گفتم که در سن بالاتر جایگزین خوبی واسه اولترا میل هست واسم


در کل بازم مرسی مسیح جان که وقت گذاشتی
05 دی 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : nazanin IRRO
علی عزیزم مسیح عزیزم
سلام های زیاد
میدونم اختلاف نظر ندارید ! عقل ام تا این حدود میرسه :)
اما میخوام دو چیز رو راجع به صحبت بگم
اول : شما بهترین اید در رشته ی خود
دوم : هر دو در قله اید اما دو قله ی متفاوت فتح کرده اید
مثال :
یکی بزرگترین کارگردان هالیوود است که بخاطر عشق به عطرها فقط در این ژانر میسازد
یکی بزرگترین کارخانه دار ساخت عطر است

صحبت این دو شاید به جایی برسد اما طول میکشد :)

خود میدانید که چقدر هر دوی شما را دوست دارم
و اما اینترلود بیچاره :)
من عاشقشم
بگذاریدش برای من :)

مدیریت محترم و عزیز ما سلام
پاسخ هایی که در نظر دیگران ثبت میشوند امکان تصحیح ندارند . برای من هم پیش آمده جدیدا .
05 دی 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
تشکر از اطلاع شما بررسی می شود
عزیزان علی و مسیح
خدای ناکرده قصد بر دخالت نداشتم
فقط نگران بودم !
یک وقت نظر ام تفسیر اشتباه نشود
فدای هر دوی شما
05 دی 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
درود بر آقا کامبیز بزرگوار
من بدترین تایپ فارسی رو دارم فکر میکنم ، حرفام یه حالی منتقل میشه بعضی وقتا
در صورتی که کل مطلب من در مورد عطرهای خوب با شباهت زیاد بهم بود .
الترا میل در صفحه شخصی من جزو 3 عطری هست که خیلی میپسندمش
پس چطور میتونم پگاسوسی که خودم میگم ورژن پخته تر شده ی اون هست رو نپسندم .
از اینکه اینهمه نظراتم نظر میاره و بحث میشه خوشحالم ،
نشانه علاقه به من هست و آدم این وسط ها چیزی یاد میگیره
مثلا از عصر کلی سرچ کردم در باب فلورال الدهیدی ها
05 دی 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin IRRO
دورد برشما... آموزگار عزیز با تشنج و تنش‌هایی که گاها پیش میاد نگرانی شما بی مورد هم نیست. ولی به نظرمن اگر پایه کلام (صرفا) تبادل نظر باشه هیچوقت مشکلی ایجاد نمیشه.

به علی : میدونم که منظورت از رقیب چی بود جانم :) / اونجا هم که من نوشتم 'به قابل بودن این عطر اعتقاد ندارید' منظورم اینترلود بود :)
ممنونم که همراهی کردی :)
05 دی 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : nazanin ابوالحسن
علی افتخاریان عزیزم درود
اولا تایپ ات هیچ مشکل ندارد . لیک منظور را گرفتم .
دوم اتفاقا جای اینگونه قیاس ها در این خانه خالیست
که تو به هوش دریافتی و این روش پیش گرفتی
آیا خودت خبر داری ریویو و قیاس ات در خصوص لاین آیدیل گرلن تا چه حد عالی و کمک کننده است ؟؟
چند نفر تکلیفشان در خصوص خرید یا قیاس این لاین معلوم شده ست ؟؟
جای این روش از ریویو همیشه باز است و کمبود اش راجع به همه ی لاین ها و فلنکرها محسوس !
فلنکرها خریدار را گیج میکنند .
امکان تست صحیح و قضاوت برای همگان موجود نیست
یا همگی در یک مکان حاضر نیستند یا زمان برای تحقیق و حصول نتیجه نیست یا برای خریداران که مبتدی اند قضاوت کارشناسانه میسر نیست .
سر در گم میشوند که حال که میتوانند یک شیشه عطر بخرند کدام ایشان که گاها لیستی بلند بالا هم دارند ، مناسب تر است .
چقدر محتمل است که پس از خرید ، متوجه نسخه ی بهتری شوند و متعاقب اش پشیمان شوند ؟!
تو در حل این مشکل به واقع خوب عمل کرده ای تا کنون و چراغی که روشن کرده ای خیلی از مسیرهای تاریک را نورانی کرده است .
به نظر خودت کار خیلی مهمی نیست ؟
از نظر من و خیلی های دیگر ، بسیار مهم است و این بدون اغراق گفتم .
قیاس و سپس نتیجه گیری کار سختی ست و از هر کاربلدی ساخته نیست چون هم سواد میخواهد هم در اختیار داشتن و تست همه ی عطرهای تحت موضوع ، هم قدرت بیان و هم زمان کافی برای آزمایش ایشان .
سخت است و زمان بر . عشق زیاد میخواهد .
و نیز سخاوت بر هدیه به دیگران .
این روش ات عالی ست و لطفا همین ادامه بده که کارساز است برای خیل زیادی از عاشقان عطر که هر کدام تکه ای از آن همه را ندارند .
انشاله که موفق باشی درین کار .
با ارادت
05 دی 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
عزیزمی مسیح زیباکلام
اشخاصی مثل من اگر دلخور شوند و غایب ، ضرری به دیگر حاضران ، نیز این خانه نمی رسد .
اما چون شما و علی عزیز که دیگرانی به تعداد از ایشان منتفع میشوند متفاوت اند .
خدای ناکرده غیبت هر کدام از اساتید این خانه که به تلاش مشغول اند ، هزاران ذینفع را بی بهره میکند .
هرچند همه ی ایشان به حکمت حکیم اند و همه ی جوانب میسنجند لیک ما مخاطبین از ریسمان سیاه و سفید میترسیم و محق ایم زین بابت :)
پر حضور و نورانی چون همیشه انشاله
06 دی 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
سلام و روز خوش علی جان:
علی جان من همیشه از اینکه خیلی کاربردی و خوب عطرها و فلنکنرهاشون رو موشکافانه بررسی میکنی لذت بردم و در مورد تقابل پگاسوس و الترا میل اینکه شما بیس کار و آکورد ها رو به خوبی درک کردی و دقیق تشریحشون کردی و نقطه تلاقی شما با مسیح عزیز فقط فقط سلیقه شامه و نوع برداشتتون از رایحه هست. آره من خوشبختانه یا شوربختانه (مزاح) عاشق اینترلود و خصوصا بلک آیریش هستم و جالبه بدونی قبل ها اصلا نمیتونستم با رایحش کنار بیام و اینو تو کامنت های سال های قبل تر من هم میتونی ببینی برادر و چرخش و تغییر و تربیت شامه بویایی، باعث این علاقه شده و این از خوبی های حس قشنگ بویایی و رایحه بازی هست. باید خدمتت عرض کنم من هم حسی مشترک و تشابهی ضمنی بین نت های لاوندر و وانیل در هر دو کار اولترا میل و پگاسوس رو حس کردم.
شاد و خوشبو بمونی علی جان
06 دی 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : کامبیز سخی ارژنگ بوترابی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟