XERJOFF - Tony Iommi Monkey Special

زرجوف تونی آیومی‌ مانکی اسپشیال

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-45786
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی :
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : زرجوف
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : نامشخص
کد کالا : ATR-45786
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    10
  • نمی پسندم
    6
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    7
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    0
  • رسمی
    7
تعداد رای های ثبت شده : 38
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

XERJOFF Tony Iommi Monkey Special - زرجوف تونی آیومی‌ مانکی اسپشیال

عطری مردانه - زنانه و جذاب و اغوا کننده می باشد

از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، شمعدانی ، میوه گل ساعت ، رام (نوشیدنی)، نعناع هندی ، چرم ، دارچین ، مشک ، وانیل ، چوب صندل سفید ، لابدانیوم، کارامل اشاره کرد.

برند زرجوف
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، شمعدانی ، میوه گل ساعت ، رام (نوشیدنی)
اسانس میانی نعناع هندی ، چرم ، دارچین
اسانس پایه مشک ، وانیل ، چوب صندل سفید ، لابدانیوم، کارامل
نمره کاربران
Tony Iommi Monkey Special-زرجوف تونی آیومی‌ مانکی اسپشیال
رایحه
8.4
20 رای
ماندگاری
9.3
20 رای
پخش بو
9.2
20 رای
طراحی شیشه
9.7
20 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند زرجوف
اخبار برند زرجوف
عطرگرام
نظرات کاربران (22 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
4
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
تونی آیومی بر خلاف نظر خیلی از بلاگرهای عطر خارجی واقعا نا امید کننده بود شروع ابتدایی با هجوم ادویه ای ترش که کاملا تو ذوق میخوره هر چقدر صبر کردم تا درای دان عطر مثل اینکه خیال آرام شدن نداشت و تا انتها بوی ادویه کامل حس میشه اصلا سلیقه من نیست ولی پخش بو و ماندگاری خیلی خوبی داره،فکر نمیکنم مورد پسند ما ایرانی ها باشه .
20 شهریور 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مرتضی ع محمدعرفانی

7
رایحه
8
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
درود فراوان،
تونی‌آیومی، اورانگوتان دلبندِ زرجاف، که بود وُ چه کرد؟ (با صدای مسعود فروتن)
عذر می‌خوام اولش اینجوری شروع شد.
عرضم به حضورتون که من بچه اورانگوتان هارو خیلی دوست دارم. ولی فقط و فقط بچه‌هاشونو! :/
تونی‌آیومی اورانگوتانی‌ست بالغ ؛)
مِشکیِ یک‌دست.. کمی درتی و عرق‌کرده.. به معنای واقعی کلمه تُرش.. واقعا اگه این موجود خوراکی و یا نوعی تُرشی یا لواشکی می‌بود بلافاصله پس از مصرفش جای معده و پانکراس و صفرا، به نسبت سینوس زاویه‌ای که لوز‌المعده با خطِ مماس بر صفرا می‌سازد به نصف مساحتِ معده و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت جا به جا میشد..! همینقدر شوربا شوربا!
گویا آخر شب‌ها هم معمولا ژولیده و مست تشریف داره وَ خیلی لذت‌ها می‌بره از این احوالات‌اش! غرق است در خوشی‌های میوه‌ای و شب و روز کارامل پارو می‌کنه از در و دیوارِ جیرگون خانه‌اش؛ و واسه اینکه دلِ دختر تو خونه که خانم وانیل باشه نگیره همراه با کَش، گلبرگ هارو شاباش وار می‌ریزه رو صورت و سیمای ایشون.. همینجوری غلتان در خامه و کارامل و میوه وُ همراستا با مدار استوا آخرین مَتّه از آغُلِ فوق‌سریِ زرجاف رو کِش رفته و فرو کرد تو مابقیِ! آنچه در جمجمه من بود.
من اول گذاشتمش در نمی‌پسند‌هایم.. رایحه رو هم پنج دادم، فقط هم به گل رویِ بعضی از فامیل‌های آدم حسابی اش.. ولی خواب به چشمم نیومد تا اینکه نظرم عوض شد!
ناگفته نماند؛ آخراش اومد اطوارِ بقیه هم‌خونه ای هاش رو در بیاره و یخورده معقول رفتار کنه، به همین جهت قدِ یک قاشق چای‌خوری مخلوط ادویه‌جاتِ تند و تیز رو ریخت توی یه بشقاب و داد دست من و با لودگیِ خاصی گفت بفرما؛ به وقتش آقا می‌شم نون اوور خونت میشم،، سنگین  می‌رم رنگین میام می‌خرم هرچی ناز داری برام :/ خب.. اوضاع رو بدتر کرد گمانم..!
یه لبخندِ مَکُش مرگِ ما، مقداری تَتو و زنجیر گردن و دستبند هم به تمام وجنات جناب مانکی بیفزایید..

سپس چه شد؟ با احترام به سلایق همه عزیزانم، رایحه‌ و کرکترش رو تا ابد نمی‌پسندم؛ ولی واقعا اول صبحی حسابی خندیدم :) به خودم و حرصی که اولش خوردم.. اون لجاجت و تنفر آنی.. این شوخ و شنگیِ تونی‌آیومی که باعث شد این جملات و کلمات‌و تو دقایقی سر هم کنم و در نهایت خودم لذت ببرم.. ساعدم رو هربار نزدیک بینیم ببرم بگم بابا تو دیگه چه جانور رو اعصابی هستی!
احتمالا جانوری که صد و هشتاد درجه با تو فرق داره اما میدونی گاهی و فقط گاهی میشه باهاش خوش گذروند ؛)


پی‌نوشت؛ بدون شرح: Xerjoff has left the group -_-
01 مرداد 1403 پاسخ تشکر
51 تشکر شده توسط : Perfumex Baby reXa

3
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
رفته بودم به فروشگاه بزرگی در سطح شهر برای تست تعدادی از عطر های گرونی که مشتاق تستشون بودم و قسمت زرجف این عطر با بطری کوچیک و فوق العاده زیباش به من چشمک میزد و نتونستم تستش نکتم و تصمیم گرفتم به جای کاغذ روی پوستم اسپری کنم تا دقیق از ابتدا تا انتهای عمر عطر بتونم بررسیش کنم و طول عمر عطر کوتاه تر بشه اما در دقایق اول اسپری جا خوردم، اول فکر کردم عطر کوتای از برند ترکیه ای یونیک لاکچری رو اسپری کردم، دوباره بطری رو دیدم و از اینکه این عطر زرجوفه واقعا تعجب کردم، زرجوف از کی تاحالا شروع به کلون کردن عطر های سایر کمپانی ها کرده واقعا نمیدونم. البته تفاوت هایی هم با هم دارند ولی شباهت هاشون خیلی بیشتر از اونیه که فکرشو بکنید، بریم با مقایسه رایحه این عطرو براتون توضیح بدم:
این عطر هنگام اسپری روی پوستم یه رایحه رزی و گلی داره، چند دقیقه اول این رایحه خیلی شدید هست که کم کم کمرنگ تر میشه ولی کاملا از بین نمیره ( حداقل تا دو ساعت روی پوست من حس میشد) در حالی که کوتای چنین رایجه گلی نداره و مستقیم میره سمت اون رایحه الکلی-بوزی که در خیلی از عطر ها دیدیم (من نمیدونم رایحه واقعی این نوت های الکلی جدای از عطر ها -که به صورت مصنوعی بازسازی میشه و جنبه هنری داره- چجوریه و با توجه به اعتقاداتم قصد تستشون رو هم ندارم) که با نوت های مصنوعی کارامل و سبز-خاکی ترکیب شده.
نوت الکلی استفاده شده در هر دو عطربی نهایت شبیه به هم هست به علاوه اینکه دو عطر نت شیرین(کارامل و وانیل) و سبز،خاکی و تاریک( گیاه داوانا و سیپریول در کوتای و نعناع هندی در تونی ایومی) هم دارن که ترکیب خیلی متفاوت و جالبی رو ایجاد کرده. همونطور که در بالا اشاره کردم برای بالانس کردن نت شیرینی در این عطر نعنا هندی اضافه کردن اما در کوتای سیپریول اضافه شده که جفتشون رایحه کمی سبز ، تاریک، خاکی و دودی به عطر میدن ، البته مقدار سیپریول و نوت داوانای کوتای کم تر از نعنای هندی استفاده شده در عطر زرجوف هست که باعث میشه شیرینی زرجوف از کوتای کمتر بشه حتی تو درای دون هم در عطر زرجوف نعنا هندی به شدت حس میشه و به شیرینی عطر غلبه میکنه در حالی که نوت شیرینی و کارامل در درای دون کوتای به رایحه سیپریول غالب هست.
ماندگاری هر دو عطر بالای ده ساعت روی پوست با پخش بوی بسیار بالا در ۴ ساعت اول ( زرجوف کمی قوی تر عمل میکنه).
در کل به مشام من ساختار هر دو عطر خیلی شبیه به همه، هر دو عطر نوت های سبز و دودی و خاکی رو با نوت های الکلی به علاوه نوت های شیرین وانیل و مصنوعی(به احتمال بسیار بالا اتیل مالتول) ترکیب میکن و ترکیب عجیب، جالب ولی ناخوشایندی رو برای من رو بوجود میارند. شاید این ترکیب در دنیای نوشیدنی ها میشد شربت سکنجبین که هم نعناع داره (وجهه سبز و تاریک این دو عطر) هم شیرینی و شکر( وجهه شیرینی عطر ها) و هم سرکه ترش (رایحه بوزی عطر ها) .
حتما قبل خرید تست کنید

[EDITED] 1403/04/30 08:07
29 تیر 1403 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 Dragon

دیشب تو پاساژ گلستان شهرک غرب در یک فروشگاه مشهور و خوش سابقه چندین ساله ، تست کردم. اگه ساده و خلاصه بخوام بگم انجلز شر بای کیلیان رو شیرینی رو خیلی کمتر کنید میشه تقریبا تونی آیومی مانکی زرجوف. عطر شیک و خاصیه اما دقت کنید مثل انجلز شر نمیتونه پاپیولار باشه. تلخ تر و سنگین تره به مراتب. سنگین منظورم وقار نیست منظورم اینه که ممکنه برخی سردرد بگیرن. کاااملا رایحه بوزی و مشروبی داره. عطر نیش و خاصیه و خاص تر از انجلز شر بای کیلیان چون به شیرینی اون نیست. و رایحه روزانه همه گیر مثل بلوشنل و سواژ دیور و اومتوس ....نداره. یه عطر خاص و یونی سک.س البته یکککم به سمت مردونه میل میکنه اما بازم یونی هست. شیشه بسیار زیبا و شکیل. و اینم بگم به خصوص اولش عطر تندی هست. تندی خاصی داره. من خوشم اومد. دنیاش با برخی زرجوف ها متفاوته و با برخی یکی....مثلا از دنیای ز جوف اچنتو کاملا فاصله داره . بر خلاف اچنتو که پادشاه تابستونه این عطر برای شب و مهمونی و فضای باز و زمستون مناسبه. عطر خاص و شیکی بود. پخش و ماندگاری بسیار خوبی داره
23 تیر 1403 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مرتضی ع رضا عطردوست

شاید هم برای تکمیل شدن نیاز به یک نت جادویی از جنس اهنگهای تونی ایومی و یک گیتار الکتریک در دست و رایحه پیچیده شده در فضا داره تا خودشو نشون بده…
24 فروردین 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی

8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام خدمت دوستان عزیز- امروز این عطر به دستم رسید و با اشتیاق زیاد بر روی لباسم اسپری کردم- ماندگاری و پخش بو این عطر فوق العاده هست و کل فضای خانه تا چندین ساعت پر شده بود از رایحه این عطر ، اینقدر دوستش داشتم و رایحش بهم آرامش میداد که چند ساعتی کنارش خوابم رفت- فقط نکته منفی این عطر بازخورد بعضی از اطرافیان هست که سریعا میگفتن بوی حرم شاهچراغ گرفتی( ای کاش شمعدانی داخل ترکیباتش نبود)، و البته نکنه دقیقی که اساتید گفتند استفاده از این عطر در فضای بسته به شدت بازخورد منفی داره ، بعد از سه ساعت که رفتم دنبال مادرم ، زمانی که مادرم وارد ماشین شد از شدت پخش بوی این عطر همه شیشه ها رو داد پایین و بهم گفت دیگه این عطر رو نزن😂🥲

[EDITED] 1403/01/21 15:11
21 فروردین 1403 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Baby reXa ادیب جلالی

دوستان عزیزم سلام
قبل از هر چیز حلول سالی دیگر و نوروزی دیگر را خدمت همگی شما خوش بویان و خوش خویان مبارک باد گویم ، از خدا میخواهم این حلول ، به واقع و به حق ، حلولی میمون و مبارک باشد بر همه ی ما و نه چون گذشته و احوال آن !
کمترین حق بر اهالی خوشبویی این است که کنکاش کنند در همه ی روایح تا بهترین را بیابند !
که این ، هیچ ارتباط با ثروت و نمایش آن ندارد که اهالی ی سرزمین روایح ، به دنبال گمگشته ی خود میگردند و بهشتی را جویند به رایحه ، که سالهاست از او دور مانده اند و حتی آثارش را که بر مردم دیگر سرزمین هویداست ، بر ایشان در این گستره ی جغرافیایی ناپیداست حال آنکه ساکنین این سرزمین ، سزاوارترین اند بر تجربه بهشت که صاحب آن را هزاران سال است که میشناسند و مدح او گویند و راه او جویند و بوی او بویند !
عطر بر دوستداران اش ثروت نیست ، فخر نیست ، تبعیض و تمایز نیست ، حتی غذا نیست که والاتر است از ایشان !
عطر بر ایشان خود ِخداست !
همان خدایی که میجویند او را و هر کس ، از راهی بر وی رسد و ما اهالی خوشبویی از راه عطر و معطرات خدای خویش میجوییم !
و یافتن خدای ، باید بر هر بنده سهل و میسر باشد ، نه چون امروزه دشوار بر اهالی معطریت !
باشد توانایی جستن و یافتن حتی به هزاران !
آمین !

و اما دوستان عزیزم عیدی این درویش حقیر بر شما بزرگواران این منزلگاه معطر دو برگ سبز است به تقدیم از این عطر ( تونی آیومی ) و دیگر سوسپیرو اُپرا که بواسطه ی مهر دوستان عزیزم مهربد و امیر علوانی بر حقیر ارسال شدند .

تونی آیومی مانکی اسپشیال
زرجوف - ایتالیا

قبل از هر چیز عرض کنم این نکته ی مهم را که آثار و روایح این عطر بر پوست و پوشاک کاملا متفاوت و مجزاست !
مثلا بعنوان یک مثال از چندین :
صندل وود بر پوست چنان ضعیف است که قابل به چشمپوشی ست حال آنکه بر پوشاک یکی از قدرتمندترین و پرجلوه ترین نت هاست که اصلا فرمان پله را در دست میگیرد خصوص اینکه در ظهور ، به زمان چرم حاضر میشود و هر دو در کنار هم یکی از زیباترین روایح را تقدیم شما میکنند و دیگر اینکه شمعدانی ( رز ) هم در کنار چرم بسیار زیبا میشود !
افشاندن بر پوشاک نخی ضمن تغییر در بروز نت ها و ترتیب ظهور آنها ، رایحه را نیز کاملا دیگرگون جلوه خواهد داد !
بر پوست نت ها با سرعت بالا تغییر میکنند .
اثر این رایحه بر پوشاک به مراتب زیباتر است به سلیقه حقیر و بر دوستان کهنه کار خصوص رز دوستان ، این نوع استفاده را توصیه میکنم !

نکته دوم : این عطر رز ندارد !
بلکه نوعی از شمعدانی ست که رایحه رز آن قویتر است از یاس . همه ی ما میدانیم که رایحه شمعدانی مخلوطی ست از رز و یاس ، و انواع شمعدانی ها از بابت میزان قدرت و ظهور هر یک از آنها ( رز و یاس ) طبقه بندی میشوند .
حال چرا شمعدانی آنهم با این قدرت ؟
در این عطر از نت زیبا و متفاوت پشن فروت یا همان میوه گل ساعت استفاده شده ست و اصلا یکی از ارکان زیبایی رایحه در کنار پچولی ، اوست و پشن فروت زمانی در عطرها به اوج و کمال زیبایی میرسد که با یکی ازین دو رایحه مزدوج شود :
یاس و یلانگ یلانگ .
پس چرا بجای شمعدانی مستقیما از یاس استفاده نشد ؟
دو دلیل دارد :
- اول اینکه کفه ی جنسیت به سمت زنانه سوق پیدا میکرد بیش از مقداری که هست .
- دوم اینکه یاس در کنار دارچین ، مشک و خصوص لابدانوم ، بالانس رایحه را از تعادل خارج میکرد . قسمتی از رایحه این عطر مدیون لابدانوم است که روایح چرمی ، مشکی ، کهربایی شیرین را در خود دارد و نت های چرم و مشک عطر را که در بین نت ها نیز جداگانه حضور دارند تقویت میکند .
پشن فروت رایحه ای آبدار شیرین و ترش و تند و استوایی دارد . میوه های استوایی را که میشناسید : انبه ، آناناس و نارگیل .
میگویند پشن فروت نتی بازیگوش است !
یعنی شیطنت دارد و شاداب و محرک است .
یکی از بهترین مراجع پشن فروت عطر passion الیزابت تیلور ۱۹۸۷ است .

عطر را بر پوست تست کردم مثل همیشه لیک برای استفاده بر پوشاک بیفشانید !
مدتی کوتاه پس از تست خانم ام از دور گفت : بوی شربت آلبالو میاد :)
اول پله های عطر را بر اساس مزه نام ببرم :
- پله اول : شیرین ، ترش و بوزی
- پله دوم : شور و کمی تند ( فلفلی )
- پله سوم : تلخ

ترتیب ظهور نت ها "
- پله اول ، تاپ نت :
شمعدانی ای قوی در شاخه رز و سپس پشن فروتی قدرتمند و زیبا و از پی آن رایحه رام ظهور میکند .
از قلب عطر صدای طپش پچولی و چرم کاملا به گوش مشام میرسند !

- پله دوم ، میدل نت ، قلب :
پچولی نتی قوی ست در این عطر و هر بار در کنار نتی تازه که ظهور میکند ، آکورد و نمودی جدید از خود نمایش میدهد ! گاهی تند است گاهی خاکی گاهی خشک و گاهی خیس !
چرم از دیگر نت های قوی عطر است که تقریبا در کل عطر ( سه پله ) نمود دارد و نت دیگر قلب دارچین است که او نیز خصوص در درای داون هم حاضر است علاوه بر قلب .

- پله سوم ، درای داون :
لابدانوم ، کارامل ، وانیل و مشک به ترتیب میرسند و در انتها صندل وود اثری خفیف از خود بروز میدهد .
ستون های عطر مشک و صندل وود هستند که دیگر نت ها بر آنها سوار اند .

به اختصار عطر با رایحه ای گورمند بوزی شروع میشود و با رایحه ای چرمی رزی ، پچولی ، وانیلی دارچینی ادامه می یابد و سپس با پودری خامه ای همراه و با رایحه ای مشکی صندلی به اتمام میرسد .
تعریف اصلی رایحه عطر :
این عطر رایحه ای خاص دارد !
از آن خاص هایی که برخی میپسندند و برخی خیر ! آمار آنها که نمیپسندند بسیار بیشتر است !
چطور ؟ فقط آنها میپسندند که از اهالی روایح باشند یعنی عطرباز باشند !
مخاطبین عام ، عطر را بوی خوش میدانند و مینامند ، هر رایحه ای غیر ازین با مذاق ایشان سازگار نیست !
مخاطبین عام معمولا نخواهند پسندید زیرا به نوعی میتوان رایحه را اینطور معرفی کرد :
جدید ِخاص ِ عجیب !
کاملا متکی به پوشش است ، تنها با پوشش راک و راک جاز همخوانی دارد !
قدرت این را دارد که نظر مخاطبین شما را از حدود مادون منفی تا ماوراء مثبت متغیر و هدایت کند !
این عطر الحق برای مجالس موسیقی ( از نوع مرتبط ) و رقص آن بسیار کاراست و کاملا با پوشش مناسب آن مجلس مچ و هماهنگ میشود ، به طرزی که اطرافیان شما را به جستجوی خویش ترغیب کند و بازخوردی از جنس تحسین تقدیم شما کند !
لیک در هر جای دیگری که دیگر عطرها و روایح با قدرت در هماهنگی حکومت کنند کارایی ندارد یا بازخوردی از جنس تعجب تقدیم شما کند !
هرچند که در پله درای داون از عجیب بودن ، خاص یا نامتعارف بودن رایحه کاسته میشود .
خلاصه که :
عطربازان میگویند : واو !
و دیگران میگویند : دی !!
:)
بلاند بای ممنوع است پیش از تست لیک تست را حتما توصیه میکنم به دوستان عزیز عطربازم .
شک دارم کسی خرید این عطر را تمدید کند نه بخاطر اینکه رایحه ای خاص دارد بلکه به این خاطر که در هر مجال برای ایرانیان قابل استفاده نیست و یک بطری برای یک عطرباز کافیست .
در مجموعه ی عطرهای ما عطربازان حتما عطرهایی هست که از نظر دیگران عجیب یا غیر قابل استفاده است لیک در تنهایی های ما غذای روح و اسباب اندیشه و محرک تفکر !
یک مورد را فراموش کردم و آن پرفومنس بسیار قدرتمند این عطر است !
پخش بسیار خوب خصوص در تاپ نت ، ماندگاری بسیار خوب بر پوست و بر پوشاک به درجه عالی میرسد و سیاژ نیز بسیار مطلوب است .
در جمع عطر بسیار زیبا ، قدرتمند و متفاوتی ست !
این رایحه را دوست داشتم ، مهربد عزیزم متشکرم :) من از عشاق روایح گلی خصوص رز و یاس و شمعدانی و یلانگ ام ، هرچند گلی نیست که دوست نداشته باشم !
این روزها آمار اشخاصی را که به عطرافشان هدایت میکنم بسیار بالا رفته است :)
چون حال مردم حتی اندکی که تغییر کند آنوقت عطر برایشان پراهمیت میشود .
این را دقیق از میزان بازخوردهایم متوجه میشوم و هر کس که راجع به عطرم یا نام او میپرسد میگویم : از دوستداران عطر هستید ؟
هرچند جواب را میدانم که تنها دوستداران عطر بازخورد میدهند ، و تا میگویند بله ، میگویم بجای تقدیم ماهی ( نام عطر ) ماهیگیری و فن آن را تقدیمت میکنم که همانا سایت عطرافشان است ! و وقتی میپرسند عطرافشان چیست میگویم در کل دنیا هیچ سایت ممتاز عطر برای فارسی زبانان نداریم ! برخی شاید به " متوسط " برسند !
میپرسند عطرافشان ممتاز است ؟
میگویم خیر !! چون ورا و مافوق ممتاز است بر هر فارسی زبان دوستدار عطری ! هر کس عطر دوست دارد " باید " عضوی از اعضای عطرافشانی باشد که بزرگترین و خبره ترین مردان و زنان فارسی زبان جهان را در خود دارد به افتخار !
شما هم هستید ؟
من ؟ من ِ حقیر و کوچک هم هستم در کنار دوستان بزرگ ام به افتخار ، من نیز چون شما مشغول یادگیری ام ازین دریای معطر دانش :)
امروز به کسی گفتم : اشخاصی آنجا هستند که آرامش و لبخند اکنون من بواسطه ی آنهاست !
آن خانه تا این درجه مهم است !

دوستان عزیزم در یک جمله سالی معطر را برای شما آرزو میکنم که وقتی عطر باشد خدا هست و هر مکان و زمان که خدا باشد پس هیچ آرزو محال نیست !
آرزوهایتان مجاب بلطف او
ارادتمند 🌹

[EDITED] 1403/01/03 13:45
02 فروردین 1403 پاسخ تشکر
48 تشکر شده توسط : Amir Hreza

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
دوستان عزیزم سلام.
بعد از چند هفته ای که با این کار هم نشین بودم و حدودا ۲۰ میل ازش استفاده کردم،نظرم رو اپدیت میکنم.
اول اینکه نظرم نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده!تونی ایومی شاهکاریه که باید بیشتر از اینها بهش پرداخته بشه.
از لحاظ رایحه:
بوی رزی که اینجا وجود داره خیلی غلط اندازه.بهتون پیشنهاد میکنم بزارید یکی دو دیقه بگذره و بعد این کار رو قضاوت کنید.تونی ایومی یکی از بی نظیرترین روایح گورماند،بوزی و پچولی محوره که عاشقان دنیای روایح رو به وجد میاره.
پخش و ماندگاری:
تونی ایومی قدرتمندترین عطریه که تا به امروز داشتم،شاید یه چیزی در حد و اندازه اینترلود های قدیمی.
پرفورمنس این کار به شدت بالاست،جوری که حتی اسانس ها هم نمیتونن چنین پرفورمنسی داشته باشن.
بزارید راجب پرفورمنس این کار به یه کلمه اکتفا کنم:
«خفه کننده»
بازخورد:
تا به حال بازخورد منفی از این کار نگرفتم.فقط این نکته رو بگم که این کار رو فقط در فضای باز و هوای خیلی سرد استفاده کنید چرا که در غیر این صورت به خاطر پخش بوی انفجاری‌که داره،باعث سردرد گرفتن اطرافیان و حتی خودتون میشه و اون موقعست که بازخوردهای بد به همراه انواع ناسزاها به سمتتون سرازیر میشه:))
یادتونه گفته بودم تونی ایومی به شدت رو اطرافیان تاثیر میزاره؟این یه پیش بینی بود که چند روز بعد از پوشیدن این کار‌ داشتم.حالا از این حرفم مطمئن شدم.چرا؟چون تونی ایومی از کسایی برام بازخورد به ارمغان اورد که همیشه نسبت به عطرهایی که استفاده میکردم بی اعتنا بودن.این یعنی قدرت رایحه و نفوذش در افراد!
برای اولین بار با چشم های گرد شده اطرافیانم مواجه شدم و تکراری ترین حرفی که شنیدم این بود
«تا حالا همچین چیزی بو نکرده بودم»
فراموش نکنید که سلایق متفاوته و ممکنه اطرافیان شما چنین رایحه ای رو نپسندن،بنابراین باز هم تاکید میکنم که بلایندبای نکنید.
دوستان تازه کار عزیزم:
به هیچ وجه در شروع کارتون سمت چنین رایحه ای نیاید.تونی ایومی اوج هنر عطرسازیه و برای درک چنین ساختاری نیاز به تست صدها عطر مختلف دارید.
تونی ایومی عجیب ترین و خوش ساخت ترین عطریه که در ارشیوم دارم و از لحاظ تمام فاکتورها نمره کامل رو بهش میدم.
شاید اگر این همه سال با پگاسوس خاطره سازی نکرده بودم،تونی ایومی رو به عنوان عطر امضام انتخاب میکردم:)
با ارزوی بهترینا برای تمام عزیزان

[EDITED] 1402/12/22 00:51
21 اسفند 1402 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : علی میــعاد نظری
سلام و احترام - احساس میکنم که خیلی سلیقه ی نزدیکی به شما دارم-بسیاری از فروشگاه های شیراز رو به دنبال این شاهکار گشتم اما پیدا نکردم که تستش کنم و دارم وسوسه میشم که بدون تست این عطر رو تهیه کنم- با توجه به توصیفات شما در خصوص این عطر و اینکه فرمودید اگر پگاسوس نبود قطعا امضا شما این اثر میشد مطمینم این عطر بهترین عطر موجود میتونه باشه
15 فروردین 1403 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Bizi مهربد

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
عطری ادویه ای چوبی گلی و مشروبی. تنها چیزی که میتونم بگم اینه که واقعا کار لوکسی و خاصی هستش وفقط با استایل رسمی و فقط برا مهمونی توصیه میکنم 👌🏻🌹
08 اسفند 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : مهریار zero

و اما رز ......
این عنصر پر مناقشه و جدال برانگیز
عنصری که هرچقدر در بیرون این مرز ها ستایش میشه داخل کشورمون نظرات راجبش بحث برانگیز و متضاده ، شاد باید عمیق تر و بزرگ تر به ماجرا نگاه کرد.....
در علم جامعه شناسی (فرهنگ) همواره باعث پدید اومدن یک نوع تفکر خاص در عده ای از مردم متفاوت با عده ای دیگر شده ، فرهنگ مرز نامرئی بین ملت هاس که تفاوت کیفیت تفکرشون رو شکل میده ، و این کیفیت تفکر و سبک زندگی مشتقات و ملزوماتی همیشه با خودش همراه داره ، و رز دقیقا یکی از عناصر تنیده شده در فرهنگ ماست ، در فرهنگ غربی بویژه اروپا ، رز نماد عشق و لطافت و سمبل زنانگی هست و ابرکمپانی های برآمده از اون فرهنگ مثل دیور ، زرجوف ، شنل و .... همواره این رز جزو ثابت ترین ترکیباتشون برای خلق روایحشونه ، اما در کشور ما کاملا نقش دیگه ای داره این عنصر ، بواسطه استفاده همیشگی در عطرهای مذهبی و فضاهای زیارتی نه صرفا در کشور ما بلکه در اکثر کشور های اسلامی بصورت ناخودآگاه هرمیزان از این ماده در هر عطری ذهن مارو معطوف به خودش کنه و تفسیری متفاوت به اون کار داشته باشیم .
اصطلاحا ما ایرانی ها در قبال عطرهای رز محور دچار پیش داوری میشیم و برای همین تمام عطرهای رز محور در این سایت در بخش کامنت هاشون آماج مناقشات و نمرات ضعیفن .

اما بزرگترین قربانی این پیش داوری بنظرم همین تونی لومی هست ، به محض اینکه دکانت رو اسپری کردم بوی سنگین رز و به قول دوستان منو به یه اتبات عالیات نیابتی با خودش برد ، اما از چه دیدی داریم به این عطر نگاه میکنیم ؟؟؟
چه عینکی برای تفسیرش به چشم زدیم؟
از دیدگاه بازخورد و پوشیدنه عطره آیا ؟ قطعا ناامید میکنه مارو ، چون در فرهنگی هستیم که رز در اون هر شاهکاری رو به لبه پرتگاه در اذهان مردم میبره.....
اما اگر این عینک رو از چشم برداریم و از دیدگاه هنر ترکیبی عطر و قرار گیری نت ها بهش نگاه کنیم با چی طرفیم؟؟؟
خلاصه و مفید عرض کنم ، با یک ابر شاهکار !!!!!!
این رایحه بارها چشمای منو بست ، بارها به چنان سکوتی منو برد که هربار با جنون بیشتری تستش میکردم و ترکیباتش رو سعی میکردم کشف کنم ، کافیه یه نگاه به ترکیباتش بندازید تا روی کاغذ و تست نکرده متوجه شید با چه اثر هنری طرفیم .
به محض اسپری یک پمپاژ قوی شرابی و ترش مانند حس میشه ، با گذر چند ثانیه رایحه قدرتمند پچولی وسط میاد ، سرعت تغییر نت ها در چند دقیقه ی اولیه کار بالاس ، مثه یه نمایش اپرای اصیل ایتالیایی هر عنصر رو صحنه میاد تا رول خودش رو بازی کنه و بعد گذر حدودا یک ربع میرسیم به اون نت غریبه ی آشنا که نمایش اصلی رو بعهده میگیره ، رز !!!
اما نه اون جنس رزی که ما در حافظه بویاییمون داریم ، بلکه طبق نت اعلام شده رز بلغاری ( که رز مورد علاقه کریس موریس تو خلق کانسپت هاشه ) که ترکیبی عمیق و تنگاتنگ با پچولی و صندل وود و چرم داره پیوسته و تا انتهای میرایی رایحه ادامه پیدا میکنه ، حقیقتا این کار بکل دید و گارد من نسبت به روایح رز محور رو تغییر داد ، این کار بقدری هنرمندانه و زیبا خلق شده که میتونه دید خیلی هامون نسبت به اعجاز رز در عطر رو متفاوت کنه ، یه ترکیبی که انگار مثله یک پازل چیده شده و هر جزییش اگر نبود اون پازل خراب میشد .
یه نمایش نامه کامل که در آخر در اون رز تقدیس میشه . شاید بهترین و خلاصه ترین توصیف از این عطر رو بشه با اون شعر معروف جناب سهراپ سپهری بجا آورد که میگه : چشم هارا باید شست ، جور دیگر باید دید
قبل تست این کار گارد هارو کنار بزارید ، ازش بشدت لذت خواهید برد........

[EDITED] 1402/11/10 17:50
10 بهمن 1402 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : Amir الف ش
بسیار عالی بود
10 بهمن 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور مهریار

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟