PARFUMS de MARLY - Nisean

پارفومز د مارلی نیسان

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-32679
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-32679
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 360
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
18,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    26
  • نمی پسندم
    16
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    24
  • + 45 سال
    4
  • روزانه
    5
  • رسمی
    25
تعداد رای های ثبت شده : 137
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Nisean از رزینهای عود مانند، چوب درخت سرو و نعناع هندی ساخته می شود. ترکیبی روحنواز با مواد چرمی احساس برانگیز که با مواد دودی و شیری بهبود یافته است.

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2016
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه لابدانیوم، زعفران
اسانس میانی روایح گلی
اسانس پایه نعناع هندی ، روایح چوبی
نمره کاربران
Nisean-پارفومز د مارلی نیسان
رایحه
8.2
39 رای
ماندگاری
8.3
39 رای
پخش بو
8
39 رای
طراحی شیشه
8.5
39 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (36 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
دوستانی که قصد بلایند بای دارن مراقب باشن که توی این کار زعفران قدرتمندی کار شده که کار رو تا حدی شبیه به عطرهای حرمی و فضای عربی برده
فضای کار خیلی سلیقه اییه، باید حتما تست کنید قبل از خرید
12 اسفند 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : saeed bazmi سانیار

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
به نظر بنده بی شک بهترین کار مارلی هست، بازخورد هایی که از این عطر گرفتم از هیچ عطر دیگه ای نگرفتم. کیفیت رایحه فوق العاده بالا، طبع معتدل رو به گرم، مناسب همه اوقات سال به جز روز های تابستان با تیپ رسمی مخصوصاً کت و کاپشن چرم😎، پکجینگ مارلی هم که نیاز به تعریف نداره، خوبیش اینه که کمتر کسی با این کار مارلی آشناست فلذا بوی خاص و امضای خود را خواهید داشت.
16 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : یاس mohsen

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
اکثر عطرای مارلی رو تست داشتم تعدادیشو هم فول باتل داشتم ولی تنها عطری که چند وقت یبار دوس دارم دوباره بوش کنم همین نیسان هست بنظرم برای پاییز و زمستان جز انتخابای برتر هر عطر دوستی میتونه قرار بگیره
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : سورنا مقدم رامین دولتیاری

دست مریزاد به عطار این عطر که نمیدونم کیه. چه ترکیب اصولی و دقیقی از تعدادی نت پر کاربرد که نتیجه اش شده خلق یک رایحه زیبا. عطری با رایحه چوبی و خاکی قدرتمند ناشی از پاتچولی و چوب در کنار رایحه ادویه ای زعفران و فلفل صورتی با همراهی بوی صمغی الیبانوم و گل لادن که تبدیل میشه به یک عطر چوبی، خاکی، اسپایسی و بالزامیکی. تو این نمایش هنرمندانه قدرت چوب، پاتچولی، صمغ و زعفران از بقیه نت ها بیشتره. کمی جا هم برای گلها بزاریم اما حقیقتش گلها حرف زیادی برای گفتن ندارن. اصل کار همون پاتچولی، چوب، زعفران و بوی صمغی الیبانوم و لادنه. این پاتچولی عجب بویی داره و چه وجه چوبی و خاکی و تاریک زیبایی به عطر میده. عاشقشم. تو هر عطری که رایحه غالب بوده منو شیفته اون عطر کرده. تو زینو که دیگه غوغا میکنه. این عطر رایحه کاملا نیشی داره و کار ارزشمندیه اما متاسفانه مهجور مانده و کمتر کسی سراغش میره. از نظر بنده یکی از کارهای خوب چوبی، اسپایسیه. پخش و ماندگاری عالی. سن استفاده بالای 30 و با تیپ رسمی.
02 تیر 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : سیامک حاج نبیان مجید سلطانی
دوست گرامی جناب اعظمی
درود برشما، شما داغ بنده را تازه کردید متاسفانه هنوز ۵ میل استفاده نکرده بودم که توی یک سرقت دزدیدنش ازم رایحه را بخوبی تشریح کردید فقط تاکید به پرفورمنس کار کنم بارها صبح ۵ پاف زدم و حدودای ۱۲ شب از فاصله دو متری بازخورد گرفتم به همراه کارلایل یکی از سلاطین خط بو و پخش بو هست ایشون
03 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : جاویدان کامبیز سخی
درود بر شما دوست عزیز
بله درست میفرمایید. این کار از لحاظ پخش و ماندگاری و رایحه واقعا کار قابل تحسینیه. شعاع پراکندگی این عطر زیاده. مارلی واقعا به مشتریهاش احترام میزاره. تمام توقعاتی که مشتری از یک عطر خوب داره رو برآورده میکنه. بابت اون مساله هم متاسفم. انشالله که دوباره صاحب یک شیشه دیگر از این عطر دوست داشتنی بشید و به شادی استفاده کنید.
شاد و موفق باشید انشالله
03 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh علی شهرابی

یه عطر سنگین با رایحه ای ترش و هم شیرین. مخصوص یک قرار عاشقانه که ابهت مردانه را به رخ بکشد. فوق العاده است به نظرم
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی فاطمه فیضی

چقدر خوب بودی تو
چقدر دل نشین،
چه خاطره ساز خوبی بودی....
مدت هاست باتل نیسین من تمام شده اما با وجود علاقه ام دستم نمیره که دوباره بخرمش
شاید باید بزارم همونطور در گنجه ذهنم در گوشه ای همراه با خاطرات خوش گره خورده بمونه و تبدیل به عطری دم دستی نشه
07 مهر 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : فرهاد فروهر

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
نیسان از مارلی.
یه عطر گلی_ صمغی_ چوبی
اپنینگ این کار یه رایحه گلی داره که بیشتر ترکیب نت های زعفران و لابدانوم به مشام میاد. نت های مرکباتی هم ذکرشدن که چندان متوجه شون نمیشم.
تو میدل نت اما روایح گلی کمرنگتر میشن وروایح چوبی_صمغی( لابدانوم و کاج) غالب میشن وکمی هم پچولی رو میشه حس کرد وکار تو این مرحله شباهت زیادی به جان واراتوس دارک لبل و بعضی کارای کلاسیک صمغی_ کاجی مثل کارای پولو پیدا میکنه.
نکته جالب اینه که با وجودی که تو نت ها چرم وجود نداره اما کار تو این مرحله حس چرمی داره و تو کاتالوگ کار هم به این مساله اشاره شده.
درای داون این کار هم برا من جالبه و باز هم با وجودی که نت های دودی وجود نداره کار کمی تم دودی میگیره که به نظرم تاثیر ترکیب نت های کندر و فلفل هست.
کار خوبیه و تا حدی تم کلاسیک داره و برای من خیلی خاطره انگیزه. پرفورمنس خیلی خوبی داره و مناسب فصل سرد و سن ۳۵ به بالاست به نظرم.
21 دی 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Neurostyle امین آقاجری

درود و احترام خدمت تمامی دوستان بخصوص مارلی باز عزیز، بنده علت تعصب افراطی شما به برند مارلی رو متوجه نمیشم.مقوله عطر کاملا سلیقه ای است.مثلا من شدیدا عاشق سایکدلیک ژووی و 1740 هیستواغ هستم اگه یکی بگه این عطرا یا این برندها مزخرفه من که نباید این حرفشو توهین بخودم بحساب بیارم واین همه جبهه گیری کنم، نظرش اینه!!وقتی 4 نفرحرفه ای تر مث ایکاروس ودیگران تاییدشون کردن یعنی مشکل از شامه غیرحرفه ای اون شخصه نه من! ثانیا مشک آنست که خود ببوید نه آن که عطار بگوید! مارلی اگه خوب یا بد، نیاز به این همه جبهه گیری از طرف شمادوست عزیز رو نداره که! من هرود و پگاسوس و گودولفین رو خیلی وقت پیش ازین برند تست داشتم خیلی خوبن.ولی مشکل ماها همونطور که دوستان قبلا بارها هم گفتن بویژه ایکاروس عزیز، با تاریخچه سازی دروغین مالکین عرب این برند هست.پروندشم قبلا توسط ایکاروس بسته شده ولی اینکه شما اینهمه طرفداری میکنین ازش مارو حساس کرده که نکنه جسارتا سودتون در طرفداری ازین برنده خدای نکرده.معذرت دوست عزیزم هیچ ایرانی باغیرتی نیست که بواسطه جعل و تغییر نام خلیج همیشه فارس توسط اعراب وتبدیل اون به خلیج عربی خونش بجوش نیومده باشه یعنی با پول حتی اسناد تاریخی رو هم تحریف کردن، بعد شما میگین اعراب نمیتونن جنس ساخت امارات رو با نام فرانسوی و توی فرانسه با اتکت "ساخت فرانسه" بفروشن؟ قربونت برم اعراب (بواسطه دلارهای نفتی) اگه بخوان با پول میتونن تاریخ قرون وسطی رو هم تحریف کنن !! امیدوارم از لحن بنده جسارتا ناراحت نشده باشید وقبلا پوزش می طلبم ازشما دوست من.
22 شهریور 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Shahrokh آماتور
سلام دوسته گرامی
شما اگر دقت بفرمایین همه صحبتها درمورد مارلی یا بعد از نقدش توسط بنده آغاز شده یا سوالی از طرف دوستان شده من با مطالعات فراوان و استفاده از 200_300 مدل عطر و تجربه ای شاید بیشتر از شما و دوستانتون به اینجا رسیدم که مارلی از سایر برندهای بزرگ و کوچیک دیگه برتری داره وقتی سوالی میشه یا نقدی تقدیم دوستان میکنم نمیتونم چون شما دوست ندارین حقیقت رو نگم خدا شاهده ریالی پول برای من نداره من عطرهایی که تا الان دوستان معرفی کردن و تقریبا اکثرشو داشتم و کامل استفاده کردم بعد به خوده من میگن اینارو بزن که مارلی نزنی و من میگم بابا بخدا اینایی که میفرمایین را دارم زندگی کردم باهاشون من باید بگم کدوم بهتره امیدوارم شما دوست عزیز هم از بنده ناراحت نشید هنوز از هیچکدوم از دوستان عدله محکم در مورد اماراتی بودن این برند دریافت نکردم و البته برخی حرفشونو پس گرففتند امیدوارم حداقل شما عدله محکمی برای این موضوع داشته باشید موفق و پیروز باشید
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : 30YA30
سپاس از شما مارلی باز عزیز، عرض کنم خدمت شما که بنظر من و خیلیای دیگه توی عطرافشان، نظرات و رویوهای دکتر ایکاروس رفرنس و مرجع موثق ما هستند چون به علم و دانش ایشون توی این زمینه ایمان داریم حالا شاید یکم اخلاقشون تند بود،زودرنج بودند کم ملاحظه بودند و گاهی حرفی که نباید می زدند رو می زدند ولی همه اتفاق نظر داریم که ایشون متخصص به تمام معنا بودند(و قطعا هستند).نظرشون درمورد این برند این بوده شاید اشتباه باشه ولی من استناد به حرف ایشون می کنم و نظرشون رو کاملا قبول دارم هرچند هیچ اصراری به جبهه گیری افراطی در این مورد ندارم .براساس فرگرنتیکا اولین عطر مارلی سال 2009 لانچ شده،ولی می بینیم توی وبسایت مارلی و روی شیشه های مارلی زدن 1743 میلادی و درمورد پیشینه مارلی بجز توضیح مختصر ذیل تب brand history در وبسایت مارلی، هیج جایی دیگه توی نت موضوعی پیدا نمی کنید راجب به اون. یعنی من که پیدا نکردم اگه شما مطلب موثقی با ذکر ماخذ و رفرنس موثق دارین لطفا یه جایی آپلود کنید بگین ما و دوستان بریم استفاده کنیم شاید قانع شدیم. من هیچ تعصبی نسبت به هیچ موضوعی ندارم و اگه کسی منو با دلیل و استدلال روشن کنه بسیار ازش سپاسگذار خواهم شد پاینده باشید
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
درود بر شما
بنده هم تحلیلهای جناب ایکاروس رو خوندم و ایشونو قبول دارم ولی دوست عزیزم من سالها در اروپا زندگی کردم.به واسطه شغلم و وسواسی که به قانون دارم با قوانین اونجا هم آشنا هستم خب میفرمایین عربها با پول قانونو دور میزنن پس پول دادن برند اماراتیو فرانسوی جا زدند پول زدند واسه خودشون قدمت خریدن پول دادن در اروپا فروشگاه زدند پس چرا پول ندادن اون تاریخ لانچ عطرو.مثلا بزنن 1760؟چون این کارم شدنیه بنابراین جواب شما در کلامه شماست پس دروغی در کار نیست اولین کار مارلی از 2009 بوده موافقم فکر کنید تویوتا مثلا 100 سال قدمت داره ایا ماشینای امروزش ماله صد سال پیشن؟خیر فقط داره میگه اقا من مثلا صد ساله این کارم مارلی هم همینو میگه ود در گذشته هم کارش همین بوده و قدمتش کاملا درست ذکر شده دوما قدمت و اصلا من میگم شما درست میفرمایین ولی اسانس و پرفورمنس کار واقعا عالیه وقتی یک پیرمرد 70 ساله در اصفهان میگه 60 ساله تو کار عطرم و تنها عطرایی که قدرت و رایحه قدیمو داره کارای مارلیه باید کمی فکر کرد 60 سال عطر فروش باشی و الان مارلی را تایید کنی خب من به عنوان یه عطر بازه تقریبا ده ساله که نتیجه منم همینه با خوندن چندتا نظر شل نمیشم منو با سند قانع کنید از همین نیسان یه کار بهتر معرفی کنید تا الان خدا شاهده خیلی معرفی کردند که من اکثرشو داشتم و میدونم نیسان خیلی خیلی خیلی کار بهتریه یا یه دوستمون با سوالات بچه گانه اطلاعات منو محک میزدن که ببینن من چیکارم کاری نداریم شما هم معرفی کنید خدا شاهده از هم صحبتی با دوسته خوبی مثل شما لذت میبرم و از کارایی که در پروفایلتون میپسندین شما را ادم کار بلدی دیدم و منتظر نظر سازنده و محترمتون هستم سپاس بیکران از شما یا علی مدد
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Haddock اینوکتوس
جناب perfumeaddicted
مارلی تاریخ سازی نکرده، چه تو خود سایت شرکت، چه تو فرگرنتیکا در توضیح برند گفته شده این یه شرکت معاصره که قصد داره شکوه دربار فرانسه در قرن 18 و جایگاه عطر در اون دوره رو احیا کنه. پس دروغی در کار نیست. البته مواردی در مورد برند هست که روی اعصابه، مثلا همین 1743 که روی شیشه میزنن و من نمیدونم اصلا کار درستی هست یا نه، یا اینکه آدرسی که برای فروشگاهشون توی پاریس زدن سر از یه ساختمان بی نشان در میاره (اینو با Street View گوگل چک کردم) یا اینکه محصولات این برند تو خاورمیانه قبل از اروپا عرضه میشن، که منو به این نتیجه رسونده فعالیت این برند از این منطقه نشأت میگیره.
در مورد روایح هم ما هرچی بگیم دوستمون مارلی باز قانع نمیشه، حداقل کارهای قدیمیتر این برند در سطح محصولات دیزاینری متوسط رو به خوب هست ولی نظر مارلی باز غیر از اینه و اونها رو در حد بهترین نیشها بالا میبره، چه میشه کرد، ما قرار نیست اینجا همدیگه رو قانع کنیم، تجربیاتمون رو به اشتراک میزاریم تا بقیه بخونن و استفاده کنن. در این مورد هم خود کاربرها باید قضاوت کنن.
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mohammad Kaveh
سلام
تا قیامت هم منتظر باشیم این مریدان یه دلیل منطقی یا یک سند قابل اعتنا به جز فرمایشات جناب هومن خان (ایکاروس) ندارن که بگن.
میگی اینجوریه میگن ایکاروس گفته فلان، میگی اونجوریه میگن ایکاروس گفته بیسار.
چی؟ ایکاروس
کی؟ ایکاروس
کجا؟ ایکاروس
مورد داشتیم طرف اینقدر که تو کامنتاس اسم ایشون رو برده اسم عطر و ادکلن ها رو نبرده.
دوستان لطفا از خودتون و تجربیات خودتون مایه بزارید.
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بهزاد خدادادی س ف
باسلام
مارلی باز گرامی من همون کودکم یا به اصطلاح«بچه»
شما همون شخصی هستید که در چند کامنت قبلتر در پاسخ به این حقیر از شخصیت و ادب مثال زدین و بعد با بی احترامی تمام حس من در خصوص عطر و شناخت روایح رو زیر سوال بردید!!!!«خواهشأ به پستهاتون رجوع کنید»
من منتظر اسناد شما هستم
یادت نره!
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری
محمد جان سلام
من گفتم سوال بچه گانه و منظورم اصلا شما نبودین این قضیه مال قبلتره دوسته عزیزم و البته سوال بچه گانه با بچه بودن خیلی فرق داره اگر ناراحتتون کردم عذرخواهی میکنم
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری
سلام خدمت دوستان عزیزم
از 30ya30 جان ممنونم و از ایشون تشکر میکنم سپاسگزارم از شما دوسته عزیزم جناب م س عزیز شما آدم با تجربه ای هستید اگر محصولات مارلی اول در آسیا عرضه میشن لطفا یه آکاستر پیدا کنید واسه من آکاستر ماه هاست در اروپا فروش میره در حالیه که امارات و ایران هنوز این عطر نیومده چون بلافاصله بعد از امارات در ایران هم میاد در مورد رایحه حق با شماست من نمیخوام شما را قانع کنم و ممکنه همون برند هیستوریز د پارفوم یا ماجدا بکالی روایحشون برای برخی بسیار ضعیف و بد ساخت باشه و برای برخی دیگه فوق العاده در مورد اسانسه رویال اولین فرصت توضیحاتی عرض میکنم ولی شما میفرمایین در حد دیزاینریه بسیار خب من بیش از 100 عطر نیش داشتم از صدتا عطر نیشه من مارلیا بهترن شاید دیزاینریای شما خیلی خوبن اینا خیلی مهم نیست عطر ذائقست دوسته عزیزم شاید یه عطر بیک برای یه شخص حکم بلک افغان داشته باشه ممنون و سپاسگزارم
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
سلام. خب من و خیلیای دیگه فقط به خاطر حضور ایکاروس عطربازیمون جدی شد.. دلیل اسم اوردن از ایشون هم همینه. ضمن اینکه حتی بی انصاف ترین مخالفینش هم یقین داشتن بهترین عطرشناس ایرانه . واقعا مسلط بودن به همه جوانب عطرا. منتها مخالفین مارلی توجه کنن که خود ایکاروس هم اعتقاد داشت دو سه تا از کارای مارلی واقعا خوش ساخت و با کیفیت هستن . پس صرف نظر از اینکه چجور برندی هست یا تاریخچه سازی کرده یا نه میشه خود اثر رو دید و ازش لذت برد.
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مروت Kaveh
عجب ماجرایی شده...آقا من یه سری عطر دوست دارم به نامهای x,yو غیره..چرا حالا گیر میدین بهم؟منم مارلی هرود رو دارم و واقعا لذت میبرم...کوروس هم دارم لذت میبرم...دیگه کاری به بقیه ندارم که...هر کی عطری که دوست داره میخره...اینجا صد نفر هم بگن فلان عطر قدمت نداره یا ساخت فلان جاست بازم من همون عطرو میخرم...انقدر انرژی تلف نکنیم و بشینیم تجربه ی خودمونو از مصرف عطر بنویسیم تا بقیه استفاده کنن...منظور از کامنت یعنی نظر شما از یک محصول..نه جر و بحث و ....
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Kaveh Ali lotfi
نوید نیک گرامی
دقیقأ درست میگی.
دیگه داره بیش از حد کشدار میشه. مارلی هم یه برنده مثل برندایه دیگه. از محصول بگید نه از برند.
الان عطر افشان 2 هفتست که انگار تعطیله، تمامه توجهات رو مارلی هستش، از هدف اصلی داریم دور میشیم.
دوستان یه پیشنهاد کوچیک، دیگه با مارلی باز عزیز کل کل نکنید. بگذارید بگن مارلی بهترین برند دنیاست. شاید خودشون خسته بشن یک روز.
با احترام فراوان به دوست بزرگوارم مارلی باز
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Ali lotfi
سلام به همه عزیزان
بحث کل کل نیست دوست عزیز من عاشقه مرسدسم دیروز یه نفر داشت از برند ب ام و تعریف میکرد و معتقد بود ب ام و تکنولوژی موتورش بالاتره بنزه جوری تسلط داشت که من جرات نمیکردم باهاش حرف بزنم بعد فهمیدم خودش سی ساله نمایندگی مرسدس داره کاش خوده ایکاروسه عزیز بودن و صحبت میکردن چون بعضی عزیزان واقعا بدون تسلط به موضوع صحبت میکنن و چون هیچ برهانی پیدا نکردند به تخریب رو آوردند تمام حرفای اول تا الان من یکی بوده و خیلی دوستان اصلا از این برند عطری نداشتن ولی من از اکثر برندهای بزرگ عطر داشتم هرکس مارلی استفاده کرده و نقدی بهش داره من در خدمتشم یا علی
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
درود و احترام به تمامی دوستان عزیز عطرافشانی، امیدوارم این بحث برند مارلی و کلا بحث درباره عطرها باعث کدورت و رنجش هیچ یک از دوستان نشده باشه، مارلی باز عزیز بنده بعلت مشغله های کاری و جمع اوری اطلاعات برای پاسخ دادن به شما بودم که باعث شد دیر جواب بدم جستجو و جمع اوری و ترجمه وتایپ مطالبی در باره لویی پانزدهم و کاخ مارلی و اقای julien sprecher بنیانگذار خانه عطر " پاغفوم دو مارلی" و پدر ایشان که سالها نماینده خانه عطر گرلن در خاورمیانه بودند ومطالب مرتبط با این موضوع مثل عطاران 25 عطر مارلی (که مثلا حمید مراتی کاشانی عطار 5 عطر مارلی هست ) وغیره بودم واماده به اشتراک گذاری این مطالب در اینجا بودم که به یکباره تصمیم گرفتم این موضوع رو دیگه ادامه ندم چون ظاهرا از حوصله ی دوستان خارج بوده و برای عدم اتلاف زمان و انرژی دوستان و جلوگیری از رنجش احتمالی شما و 30ya30 عزیز که از فن های پروپاقرص این برند هستین، این قضیه برند مارلی بهتره اینجا فیصله داده بشه در لینک زیر یک مطلبی درباره تاریخچه برند مارلی نوشته شده هرچند موثق نیست ولی خود گواه بر بسیاری مسایل می باشد دوستان حتما به انگلیسی تسلط دارند و می تونند مطلب رو بخونند و نیازی به ترجمه نیست بنده هم برای انتشار در عطرافشان و برای مخاطب فارسی زبان خواستم مطلب رو ارائه کنم که منصرف شدم خودتون لطفا مطالعه بفرمایین
http://www.sasandcompany.com/distribution/the-brands/current-brands/parfums-de-marly/
30ya30 عزیز بنده با افتخار اعلام میکنم خودم رو مرید ایکاروس عزیز (مرید دانش و علم عطر شناسی ایشون البته) می دونم و ایشون برای من از دایره المعارف " بریتانیکا و لاروس و امریکانا " در باب مقوله عطرنیز موثق ترند. نوید عزیز بنده با شما موافقم منم طرفدار بسیاری از عطرای شرکت هایی چون " اجمل، رزازی و امپر " هستم که همگی اماراتی الاصل بوده با قیمت و کیفیت مناسب ولی بحث ما اینجا چیز دیگری بود ورای کیفیت عطر و خود عطر که بهتره دیگه ادامش ندیم من دیگه در این باره اصلا مطلبی و حرفی نمیزنم از همگی پوزش می طلبم شاد و سلامت و پایدار باشد.یاعلی
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پویا
باعرض پوزش قسمت بالایی این پاسخ اشتباها در فایل ورد بنده بودند که فراموش کردم پاک کنم پیش از انتشار، لطفا مدیر محترم از بالای نقطه چین اونو حذف بفرمایند سپاسگذارم از ایشون. چون کامنت بنده در باب یک موضوع دیگه و در جواب م. س. عزیز بود لطفا نظر بنده رو اصلاح بفرمایین سپاس
23 شهریور 1396 پاسخ تشکر
سلام به بچه های سایت من متوجه این حجم از تخریب نمیشم بعضی از دوستان که مانند ماشین چاپ صرفا تقلید کننده هستند و از خودشون صحبت خاصی ندارن دقیقا دنبال چی هستند؟یک متن انگلیسی کاملا پاسخگو بود اصرار جناب مارلی باز جواب داد و کار به ارایه سند رسید و باز هم بر من اثبات شد صحبتای دوستانی مانند مارلی باز صحت داشته و خوشحالم از اون دوست عزیز که نهایتا با سند و مدرک و اون متن انگلیسی کمک شایانی کردند من سایکدلیک از برند جووی را دارم و دقیقا مو به مو جناب مارلی باز عالی تشریح کردند خوشحالم بعضی دوستان با تکیه بر تجربه نظر میدن و اما سوالم از دوستانه عزیزتر از جانم جناب کبیری گل جناب م س جناب علی لطفی جناب ایکاروس و البته استاد عزیزم جناب مارلی باز که مشاورشون در خرید کارلایل بسیار با ارزش بود زحمت بکشن همه دوستان عزیز منت بگذارن بفران پخش و مان این عطر بهتره یا سایکدلیک اینم بگم پگاسوس و کارلایل پخش بهتری دارن از سایکدلیک و بین این کار و عطر آمواژ اینترلود از همه جهات کدوم بهترن از همه دوستان گلم ممنونم و صرفا این یک سواله و هیچ تعصبی به هیچ برندی نیست شب بخیر
28 شهریور 1396 پاسخ تشکر
سلام خدمت تارایای عزیز
از نهایت لطف شما به این حقیر حقیقتا شرمنده شدم و از شما سپاسگزارم بابت لطف بی کرانتون دوسته بسیار عزیزم
خب البته باید بگم دوستان با ذوق و قریحه عطرارو نقد میکنن و اکثر نقدها هم به این مقوله سلیس و زیبا هستش در مورد نیسان نظر شخصی من چند کامنت پایینتره در مورد سایکدلیکم اتفاقا به تازگی بررسی شده از طرف من بنده عرض کرده بودم نیسان با تمام ارزشی که داشت کار موفقی نبود و خیلی ازش استقبال نشد ولی سایکدلیک بهترین کار جووی هستش و قیاس کمی سخته اما خب گفتی دیگه چشم
رایحه سایکدلیک خطی نیست خیلی حرفه ای هم نیست گفتم که سایر روایحش البته جز وانیل صرفا پچولی را بالانسش میکنن و شاید فکر کنی کمی خطیه اون طرف نیسان مدام در حال تغییره و من معتقدم نیسان کیفیت رایحه بهتری داره در کل نمره به رایحه من سایکدلیکو ترجیح میدم چون بوی بشدت فوق العاده ای داره و از نظر من بوش از نیسان که اونم عالیه بهتره نیسان بعد از حدود دو ساعت کمی شیرین میشه که برخی ذائقه ها نمیپسندنش و اما قسمت پرفورمنس کار هر دو بسیار عالین و راضیت میکنن سایکدلیک بیشتر در کنارت پخش میشه وافرادی که کنار شما هستند به خوبی حس میکنن عطرو و نیسان پخش دو سه متری چند ساعته داره که باز سلایق افراد اقتضا میکنه که عطری بخوان در کنارشون پخش بشه یا اینکه خط بو بندازه و در یک اتاق پخش بشه و امتمیاز پرفورمنس ماله مارلیه اما مقایسه با اینترلود ازت انتظار نداشتم جووی و مارلی فارغ از بحث قدمت کیفیت و اصالت فرانسویشون به همه اثبات شده و آمواژ عمانی را من در حد این دو برند نمیدونم البته نظر شخصیمه اما اینترلود کار خیلی خوبیه و بشدت دوسش دارم در مورد رایحش حرف نمیزنم خودتون تست کنید ولی از نظر من رایحه خیلی خوبی داره با پرفورمنسه خوب که بعد از نیسان و سایکدلیک در رده سوم قرار میگیره ولی هر سه کار پخش و ماندگاری عالی دارن خصوصا در مورد ماندگاری هر سه کار فوق العاده اند ممنون از توجهتون یا علی مدد
28 شهریور 1396 پاسخ تشکر

6
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
در ابتدا بسیار شیرین ظاهر میشود و کاملا زعفران گلاب در غلظت بالا حس میشود...کمی فرصت دهید ملایم تر میشود در انتها بوی چوب را خواهید یافت اما بوی نعنا قابل تفکیک نیست...در ابتدا که اسپری کردم یاد ضریح حرم و مکان های مذهبی(کمی شیکتر)افتادم...در انتها اگر یگ بوی شیرین عربی دوست دارید از قضا سنتی هستید وبالای 35 سال هم سن دارید میتونید تست بکنید
28 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Perfumex بابک

سلام خدمت همه اساتید ممنون میشم اگه راهنمایی کنید منو
این عطر و امروز تست کردم کاری به رایحه اش ندارم که بینظیره
اصلم هست بچشم برای سال ۲۰۱۶
ولی اصلا متعجب کرد منو ۱ ساعت نمیمونه !!! من شاگیا و دارلی رو هم دارم با این که تو نظرات و سایتهای مختلف و غیره ماندگاری اونا کمتره نسبت به مارلی نیسان ولی خیلی بیشتر رو لباس و پوست و همه چی میمونن
نمی‌دونم من شامم دریافت نمیکنه پر میشه یا این راحیه رو نمی‌فهمه سیر میشه
یا عطر خراب شده یا چی من تاحالا عطرام خراب نشدن
این عطرم تو مغازه بوده جای خنک دور از نور خورشید
حتی شاگیا و دارلی من دو سه سال از این قبل تر تولید شدن کاملا خوب عمل میکنن
یا شاید مدل این عطر اینطوریه که نباید بو کنی جایی که اسپری شده و باید بذاری خودش خودش و نشون بده یا چی نمی‌دونم واقعا گیج شدم
15 آبان 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سانیار حسن کبیری
درود دوست عزیز
این عطر حداقل دو روز ماندگاری داره و عطر من تولید 2019 هست
15 آبان 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی دانیال رادمنش
سلام آقای میر عبدالهی

عطر نیسین پخش وماندگاری بالایی داره بطوریکه با یک بار اسپری برای تمام روز کافی است و راحت به عنوان عطر روزانه میتونید استفاده کنید ،
در مورد پخش و ماندگاری عطرتون ، نظر خانواده و یا دوستان و آشنایان رو هم بپرسید.
راه دیگری که میتونید از سلامت عطرتون مطمئن بشید اینه که این عطر رو در یک فروشگاه معتبر تست کنید و با عطر خودتون مقایسه کنید.

[EDITED] 1401/08/15 20:42
15 آبان 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : علی رشوند سعید ون ورنبرگ
خیلی ممنون دوست عزیز
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز خیلی ممنون از این که فقط گذاشتین خوندین و پاسخ دادین سپاسگزارم
والا از کیش خریدم احتمال خیلی زیاد عطر رو پر کردن
نمی‌دونم با والف اصلی میشه عطر و پر کرد یا نه
شیشه و همه چی اصلیه ولی خب ۱ ساعتم بوش نمیمونه و احتمال میدم مایع داخلش فیک باشه
یه چیز جالب دیگه
دو عطر مارلی شاگیا و دارلی هم هر دو یه بو رو میدادن که بیشتر من و به شک انداخت
متاسفانه واقعا دیگه تشخیص عطر اصل سخت شده
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی رضا یگانه
درود دوست گرامی
پس قیمت خریداری شده را هم درج بفرمایین کیش بزرگترین مرکز فروش عطرهای فیک در ایران با قیمتهای بالاست سمت قشم هم هستند ولی اونا نمیتونن مثل کیش بفروشن و قیمتهاشون ارزونتره من خیالتونو راحت کنم که صد درصد فیک بهتون دادن
دوستان عزیز یک نکته را در مورد عطرفروشهای اون سمت داشته باشید
کیش پره از عطرهای برند با جعبه های سفیده تستری که به عنوان اصلی فروخته میشن و یا عطرهایی که به دروغ جعبشونو توی بار از دست دادن وبه هر دلیلی جعبه ندارن شیشه این عطرها و بعضا بچ کدهایی که دارن غیر قابل تشخیصن حتی بچ کدها را در سایت تست کنید تأیید میشن ولی ممکنه تاریخ ها خیلی قدیمی و یا حتی بیشتر از ده سال باشن پس عطرهای جعبه تستری و انباکس نخرید
توی فروشگاهی نزدیک منزل خودم یه اقاس ده ساله داره میگه کشتی غرق شده اینا جعبه هاشون از بین رفته اصلا سابقه حادثه دریایی نداشتیم ما بعدش حالا یه کشتی غرق شده اندازه دویست تا بویینگ۷۴۷ عطر تو این جزیره ریخته😂
مورد بعدی یهو از برند مارلی که در جنوب بسیار پرفروشه از عطری مثل کارلایل ۵۰۰ تا جعبه تستری گذاشتند تستر توسط شرکت فروخته نمیشه بلکه روی تعدادی از عطر که بصورت عمده خریداری میشه یه دونه میزارن حالا حساب کنید یه مغازه از کجا یهو ۵۰۰ تا کارلایل داره؟
دوست گرامی مارلیها دربهای سنگین و فونت مشخصی دارن مدلهای فیک این درب را ندارند داشته باشن هم در کنار درب اصلی که بگزارین تفاوتهاشون مشخصه عکس عطرتون را توی عطرگرام ارسال کنید میشه کمکتون کرد
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : علی علی محمدعلیان
در مورد خرید عطر به یاد داشته باشید قیمت های پایین عطرهای گرانقیمت تنها شگرد وسوسه کننده فروشگاهای نامعتبر و فیک فروش هست که نتیجه اش رو شما خودتون دیدید.
تنها راه خرید عطر اورجینال و اصل ، خرید از سایت ها و فروشگاههای معتبر هست.

[EDITED] 1401/08/17 11:18
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : آرمان رضا یگانه
دوست عزیز جناب عبدالهی سلام
من در اینستا گرام ام فیلمی دارم که دوست عزیزم جناب موسوی برایم فرستاد .
این فیلم در ایران پر شده و دو نفر ضمن انجام ( پر کردن شیشه ی اصلی از عطر فیک ) توضیح میدهند .
دستگاهی هست مکانیکی که شبیه یک لوله ی دراز است .
سر افشانه را بر میدارند و شیشه را زیر دستگاه فیکس میکنند و اهرم دستگاه را پایین میکشند .
فرقی ندارد چه شیشه ای باشد . تمام شیشه ها . کلا .
سپس از محل مخصوص دستگاه که محل تزریق باشد که سرنگی بزرگ دارد مایع را به راحتی و به سرعت تزریق میکنند . مایع از بالای شیشه سر میخورد و درون شیشه میریزد .
کل پروسه ۳۰ ثانیه هم طول نمیکشد !
سپس میگویند : تمام شد ! از زیر دستگاه در می آورند ، سر افشانه را میگذارند و افشان میکنند .
و تمام
شما خبر ندارید !
چند سال پیش حکم جهادی صادر شد برای جمع آوری ی شیشه خالی ها !
همه دنبال شیشه میگشتند ، از پاکبانان تا بازیافتیان و مابقی !
میخریدند آنها را به قیمت خوب !
با کارتن یک قیمت بدون کارتن یک قیمت !
برندهای خوب یک قیمت ، سطح پایین ها یک قیمت !
هیچ کس هم خبر نداشت چه خبر است و چه میخواهد بشود !
و سپس : آرام آرام تزریق شدند به بازار که هنوز هم این پروسه در حال انجام است و بسیااار پر سود !
اولین بار که اشاره ای کردم برخی مخالف بودند !!
حتی برخی از بزرگان !
دوستان عزیزم مواظب باشید !
فقط همین قدر بگویم :)
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : عباس بهرامی عرفان يعقوب زاده
سلام به همه ی دوستان و بخصوص کامبیز جان سخی
آخ آخ عجب بل بشویی شده این بازار عطر ، به خدا من هر وقت میخوام عطری جدید بخرم حتی از خ وزرای تهران دست و پام میلرزه. تا عطر رو باز کنم و تست کنم و یک ساعت بگذره زنده میشم و میمیرم از بس که عطر تقلبی زیاد شده. این داستان تقلبی شدن عطرها در برندهای معروف شایعتر مثل دیور ، شنل ، تام فورد و آمواج . مارلی رو زیاد خبر ندارم ولی یحتمل این هم چون اقبال عموم زیادی داره به همین درد دچار شده. یکبار سال ۹۵ آمواجی اپیک مردانه رو خریدم از یک سایت در میدان انقلاب به قیمت ۶۰۰ که جعبه و سلفون خیلی عالی داشت خود شیشه هم خیلی خوب بود و متأسفانه فیک بود. یه بار هم از یک کانال تلگرام معروف واندر عود رو خریدم ۲۷۰ سال ۹۵ که همه چیزش خوب بود و فیک متأسفانه. حالا بعضی از فیکها هستند که اصلآ سلفون هم ندارند که دیگه واویلا..‌.یعنی داد میزنه من فیکم. یه بار اوایل عطربازیم زمستان ۹۴ noir de noir تام فورد رو خریدم ۵۰ تومن ۱۰۰ میل که ارجینال ۱۲۰۰۰۰۰ تومن بود. الان هم از طرف یک دوست سمپل فروش در رشت شنیدم که بخاطر تحریمات دیگه عطرها لیبل شرکت ندارند. باز قبلا لیبل شرکت رو می‌دیدیم دلمون قرص میشد الان که دیگه هیچ. من فکر کنم تا جایی که ممکنه نباید سمت کارهای ارزان ، هایپ و معروف عموم رفت و خیلی با وسواس خرید از فروشگاه هایی که به هیچ وجه حاضر به تخریب اعتبار خودشون نیستند...یا حق
16 آبان 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : لیلیان سعید ون ورنبرگ
بله حسن جان کبیری
سلامهای زیاد
به همین دلیل است که ده سال است که من ، خودم شخصا عطر نخریده ام مگر این عطرهایی که خودم اسم فیکساتور معطر بر آنها گذاشته ام و نه عطر :)
آنهم یا برای استفاده در ساخت یا به جهت تحقیق .
من میتوانم با پانزده میل اسانس خوب و ۷۵ میل بادی اسپلش هماهنگ و ۱۰ میل ترکیبات دیگر عطری بسازم بسیار بهتر از بسیاری از عطرهای بازار !!
همین هفته پیش ظرف ده دقیقه برای دوستی ساختم ( آونتوس ) و امروز آمد برد و وقتی تست کرد میگفت باور نمیکنم . پخش اش طوری ست که با دو اسپری تمام منزل را پر کرد .
از ظهر تا حالا ده بار زنگ زده است و میگوید این معجزه است :)) من دیگر عطر نمیخرم ، برایم از همین بساز ! من هم گفتم خیر ! من هم دیگر عطر نمیسازم :))
گفتم عزیزم . فکر کرده ای عطرهای بازار چیست ؟؟
اما عطرهایی که خودم میسازم چیزی دیگر است از کیفیت .
خواستم به او بگویم هوشیار باش ! عطر به همین سادگی ساخته میشود لیک عطر خوب و با کیفیت چیزی دیگر است و اختلاف قیمت ازین بابت است .
همین است که خودم میسازم تا خیالم آسوده باشد .
تحریم نه تنها عطر بلکه بسیاری از صنایع دیگر را دستخوش تغییر اساسی کرده است !
بل بشو گفتی ؟؟ حال کجایش را دیده ای ؟؟
بسیاری همین الان مشغول استفاده از فیک ها هستند و خود خبر ندارند زیرا رایحه ی عطر اصلی را نمیشناسند یا اگر آن عطر همان رایحه را بدهد از نظر قدرت متفاوت است !
۹۰ درصد فروشندگان عطر خودشان خبر ندارند که عطرهای فیک هم لابلای عطرهایشان هست !
زیرا تجربه ی لازم را ندارند !
عطر اصیل فروشی بسیااار تجربه ، شناخت واسطه های امین و کاربلد ، دقت و کارشناسی میطلبد .
نمیخواهم دوستان ام را بد دل کنم فقط میگویم مواظبت بسیار کنید !
همین است که به دوستان ام مثل معین میگویم کار شما ارزشمند است از هر جهت .
هم به جهت کمک به دوستداران و هم اینکه عطرهایی معرفی میکنید که حداقل فیک نیستند .
خلاصه که مدتهاست با خبر ام که اوضاع عطر در اینجا بقول درست تو بل بشو است :))
لیک کمک میکنیم به هم تا گول نخوریم !
حرف ها و تجارب هم را گوش کنیم و بجای اینکه روبروی هم باشیم ، کنار هم باشیم تا متقلبین به خواسته ی خود نرسند !
ارادتهای بسیار خدمت همه ی دوستان ام
با لبخند :)
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
سلام جناب سخی عزیز
اجازه میخوام منم تجربه خودمو بگم .
بادی اسپلشی داشتم که افشانه اش خراب شده بود. برای راحتی کار مایع بادی اسپلش را در بطری تازه خالی شده‌‌ی الکل سرریز کردم.
چشمتان روز بعد نبیند تعویض شیشه بادی اسپلش همانا و فاسد شدن مایع آن همانا.
در صورتی که مایع الکلی در شیشه دوم نبود و فقط قطرات مختصر به جا مانده باعث شدن بادی اسپلش کیفیت خودشو از دست بده
برای همین فکر نکنم اضافه کردن عطرها به هم دیگه یا اسانس به بادی اسپلش و... کار معقولی باشه و اصلا جواب بده؟
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Amirhossein کامبیز سخی
آرمان عزیزم سلام جوان
بله :))
قلق دارد !
همین الان به افتخار خودت یکی درست میکنم و عکسش را تقدیم ات میکنم در عطرگرام !
پخش و ماندگاری ی بسیار خوب اش به تضمین من !
فکر کرده ای این عطرهای زیر یک میلیون بازار از چه ساخته شده اند ؟؟ :))
عزیز منی جوان
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
سلام دوست عزیز کاملا درسته خیلی ممنون
کاملا درست می‌فرمایید عطرای فیک بدون جعبه با جعبه های کپی هرچی که فیک باشه رو با قیمت اصلی میفروشند
کلی تحقیق کردم
عطرای های کپی و میخرن ۷۰۰ ۸۰۰ میفروشن ۵ ۶ بی انصافا
ولی مال من دیگه خیلی جالب بود شیشه اصلی بود والف اصلی بود جای آچار نداشت هیچی هیچی
ولی خب پر شده بود فک کنم با قیمت ۵ ملیون و ۵۰۰
پس دادم به زور و دعوا و ... پول مالیات و کم کردن و بعد ۵ روز وجه و پس دادن
دوستان اصلا از کیش به جز ر.ژا و عطر بار.ن و خا.ه عطر و اینا از هیچ جای دیگه هیچ عطری نخرید
فیکای عجیب غریبی میبینید که تاحالا ندید و اصلا قابل تشخیص نیستن
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : نازی جاوید Mehran
کاملا درست می‌فرمایید
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mehran رضا یگانه
خیلی ممنون بابت وقتی که برای مطالعه و پاسخ دادن به کامنت بنده گذاشتین
کاملا فرمایشات شما صحیحه
کاش میتونستم منم اون فیلم و ببینم
اصلا نمیدونین تو کیش چه کلاه برداری دارن میکنن فقط عطر نیست محصولات آرایشی و لباس و همه چی
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Mehran رضا یگانه
آقا ما می‌خوایم یه دونه سفارش بدیم از عطرای شما 😂♥️
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : رضا یگانه Perfumex
چشم سعی میکنم در عطرگرام آپلود کنم
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه Perfumex
سلام آقا کامبیز گل گلاب،چند وقتی هست نظرات شمارو دنبال میکنم و لذت میبرم و چقدر هم کسب تجربه کردم و به دردم خورده،چندباری اسانس گرفتم برای رقیق کردن ولی هربار ی مشکلی پیش اومد،اگر امکان داره منت سر بنده بذار این تجربه ی گرانبهای خودتو در اختیار عاشقان عطر بذار که خدا هزار برابرشو بهت برمیگردونه مخصوصا تو این روزگاری که...
همراه بادی اسپلش انجام دادم دوغی و دوفاز شد،اگر امکان داره برای ساخت شیشه ی صدمیل ی توضیحی بفرمایید ممنون میشم،خدا روح پدر بزرگوارتون و برادرتون رو هم شاد کنه.
06 دی 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Perfumex پيمان
امیر نظری عزیز جوان رعنا سلام
سپاسگزارم بابت اینهمه لطف و دعای زیبا .
بله ! آب و روغن .
مرا به یاد پنبه و آتش انداخت که میگویند مثال دوستی و پول است !
دوستی و پول مثل پنبه و آتش است مثل آب و روغن ! هیچ جوره با هم آشتی نمیکنند !
و اینجاست که قدر و قیمت تجربه هویدا میشود . دانش و تجربه را همیشه میتوان آموخت ، اکتسابی ست . لیک یک چیز که ازین دو مهمتر است را نمیتوان آموخت . اکتسابی نیست . باید در ژن آدمی نهفته باشد . و آن هوش ِ بکارگیری ی آن دو است همزمان با هم !
بسیارند کسانی که یکی از آن دو و یا حتی در بهترین حالت هر دو را دارند لیک قدرت و هوش استفاده از یک یا هر دو را ندارند !
بزرگترین کتابخانه را دارند و همه را مطالعه کرده اند لیک نمیتوانند مشکل کوچکی از زندگی ی خود یا دیگری را حل کنند !
بگذریم از آنها که کتابخانه را از منظر دکوراسیون میبینند . سعدی برای هر دو دسته مثال درازگوشی را میزند که بار کتاب بر پشت دارد !
و اما انگشت شماری هم در انتهای راه دانش و از آن مهمتر ، تجربه ( کنکاش در سرنوشت ها ) ، مسلط بر فلسفه میشوند و درب صدف باز میکنند و دُر را در دست میگیرند و هرآنکه آن دُر دید از پس ِ پرده ی مستور ِ اسرار و روزگار ، جدا میشود از گله !
عده ای مطرود مینامندش و دسته ای وی را نائل به مقام تسلیم و رضا میدانند ! قسمی نیز ایشان را دراویش میخوانند .
و طبق قانون دنیا آنکه از گله جدا شود از تن جدا میشود !
یافتگان ! به مقصد رسیدگان ! به مقصود رسیدگان !
دیدن ، دیده ای ورای چشم میخواهد .
چندانکه بوییدن ورای حس شامه است !
آیا تا کنون رویا را بوئیده ای ؟
عشق چه بویی دارد ؟؟
رایحه ی چشمان خیس مشتاق از تلاءلوی عشق چگونه است ؟ این بو را چگونه توصیف میتوان کردن ؟!
خدا چه بویی میدهد ؟
عطری که بر تن خدا نشسته است به آرامش ، کدام است ؟
یا عطریکه بر تن فرشتگان است هنگامی که میرقصند برای او با لبخند ؟
چقدر دوریم ما ازین روایح اکنون !
که هوا مملو است از روایح تن های شیاطین اکنون .
باید گذر کرد . باید حذر کرد . باید سفر کرد .
بگذریم !
این درس که گفتم بر جوانان به مراتب مهمتر است از عطر ، پس ابتدا این گفتم که اولاست .
و اما جوان رعنا ، آب و روغن را باید با هم آشتی داد با تاسیس پلی که همانا مهر است .
این پل همان پیر خیرخواه این معجون است که نامش را فیکساتور گذاشته اند در دنیای روایح :)
پیر به هر کدام یک بار میدهد تا جذاب شوند بر هم و سپس همچون آهنربا همدیگر را در آغوش گیرند !
مثل زن و مرد که همچون آب و روغن اند و پس از معجزه ی حل شدن در هم ، معجزه ای می آفرینند به واسطه که بوی خوش میدهد :)
آری ! معجزه هماره بوی خوش میپراکند !
پس هر عطر یک معجزه است که دیدنش ورای چشم است و بوییدنش فرای بینی !
از همین است که حس شامه را " بینی " نامیده اند به صحت !
بو را باید هم بویید و هم دید و دیدن اش بارها اولاتر است بر بوییدنش پس آن را بینی نامیدند .
و این را همه کس نمیفهمد مگر دیده ی درون و چشم سوم و حس ششم داشته باشد !
رازها به همراهی ی کلمات آمدند به میهمانی ، من هم به رقص انگشت بر کیبورد ترجمان کردم ، انشاله که این رقص دیدنی باشد بر دوستان عزیزم :)

پی نوشت : امیر نظری عزیز ، کمی صبور باش تا به اینستاگرام بازگردم ، سپس به تفسیر برایت خواهم گفت که چه باید کرد تا انشاله عطر خود بسازی و از آن لذت ببری .
البته اگر دوران زندان ام کماکان بطول بیانجامد :)
بادی اسپلش خوب نیست برای ساخت عطر مگر به میزان ده درصد برای افزایش پخش که در همه ی عطرها هست البته با کمی تفاوت .
ترکیب و ساخت عطر قلق دارد و ساخت یک عطر خوب و پربازخورد به فاکتورهای زیادی نیاز دارد که انشاله اگر عمری بود به شما خواهم گفت .
موفق و یابنده باشید انشاله
06 دی 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
سلام جناب سخی بزرگوار ارادت،خیلی مخلصیم ممنون که لطف کردی و منت سر بنده گذاشتی و وقت گرانبهای خودتو صرف حقیر کردی بسیار ممنونم،تک تک جملات شما پر از تجربه و دانش است و ای کاش میشد و میتونستم روزی یکساعت باشما همکلام باشم تا راه و رسم زندگی و ذره ای تجربه از شما کسب کنم،انشالله همیشه سالم و سلامت باشی و سایه ات بالاسر خانواده محترم و عطرهای عزیزت 😜 باشد آقا کامبیز بزرگ سینه سوخته،خیلی ارادت دارم جناب سخی بزرگوار
07 دی 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : کامبیز سخی Maary
سلام جناب سخی
اگر مقدور هست اینیستاگرامتون رو چک بفرمایید
08 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : کامبیز سخی بابک
سلام جناب اقای کامبیز سخی.امیدوارم خوب باشین و ایام به کامتون باشه.مدتیه عضو این سایت شدم و نظرات رو میخونم.داشتم فرمایشات شما رو میخوندم و لذت میبردم.بخشی از بحث شما با دوستان بزگوارمون به پیرامون مقوله فاسد شدن و از دست رفتن خواصیت عطر ها در معرض هوا و اکسیژن محول شد که خیلی برام جالب بود و یه سری سوالات و ابهامات برای من پیش اومد.من از کودکی شیفته ی دنیای عطر بودم اما به تازگی سعی دارم بخشی از درامدم رو هر چند ناچیز صرف جمع اوری یسری عطر برای داشتن یه کلکسیون ریز و در حد خودم داشته باشم.طبیعتا با این قیمت ها خرید تعداد زیادی عطر اورجینال برای افراد با درامد های بالا هم کار دشواریه چه برسه به من.بنابراین مجبورم سوای عطر هایی که نسخه کامل رو خریداری کردم.ما بقی رو یا سمپل اورجینالشو تهیه کنم یا دکانت اورجینال از جایی که اعتماد کردم بهش.سوالی خدمتتون دارم.
یه شخص ممکنه ادکلنی داشته باشه ک تنها مواقع بسیار خاص و کمی از اون عطر استفاده کنه. و با توجه به حجم عرف عطر ها(فرضا ۱۰۰میل) طبیعیه که سالها(شاید حتی بیش از۱۰سال)طول بکشه تا اون عطر تموم بشه.
ایا چنین امکانی هست که بتونیم عطر هامون رو مدت زمان طولانی ای نگهداریم بدون اینکه فاسد بشن؟؟؟
من همیشه عطر هامو داخل کمد بدور از نور نگهداری میکنم
ایا امکان نگهداری طولانی عطری خارج شیشه خودش(دکانت شده) وجود داره؟
پیشاپیش تشکر از شما بابت وقتی که صرف خوندن این مطلب میفرمایین🌺
15 دی 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی کامبیز سخی
خوش آمدید به جمع ما که از معدود جمع های معطر ایران است .
سلام جناب علی محمد علیان .
در بین اقسام هنر ، هنرهایی هستند که هم جسم دارند هم جان !
مثل کتاب ( ادبیات و فلسفه ) که بالاترین ِ ایشان است به زعم من ، مثل موسیقی مثل نقاشی و سینما و مثل عطر .
قبلا هم گفته ام ، هنر یعنی هُ + نر ، یعنی مرد ( اینجا جنسیت ملاک نیست که نر ، آدمی معنی میشود ) خوب . هنر یعنی آدم خوب . و آدمی را جسم باشد و جان که صفت خوب برای هر دو موصوف است پس هر دو باید لایق صفت خوب باشند .
این هنرها جسمی فیزیکی دارند ( که قابل به تجمع اند ) و از آن مهمتر ، جان دارند که مفسر است و تفسیر میشود .
و زمان حاضر بدترین هنگام است برای جمع آوری ی عطور که از هیچ بابت شایسته نیست !
پیشنهاد میکنم تنها به تحقیق بگذرانید که هر خزانی را بهاری در پی است انشاله !
و اما بله ، امکان نگهداری ی عطرها برای مدت طولانی فراهم است که عطر همان کنسروی ست که محتویاتی ضد فساد دارد از باب حضور الکل .
شخصا عطرهایی دارم که عمرشان از نیم قرن متجاوز است و دودی که از کنده ی ایشان متصاعد است اسباب توجه ِ هر خاص و عام است !
اما شرایط نگهداری مهم است که خود واقف اید بر چند و چون آن .
و بله ، عطر را در شیشه ی دکانت که تمیز باشد و کوچک باشد ( که کاملا پر شود و حتی المقدور عاری از حجم هوایی زیاد باشد ) دستریز کنید ترجیحا بدور از مجاورت هوا و در محل خنک و تاریک که تلورانس دما ندارد نگهداری کنید . بهترین مکان جعبه ای کوچک است که در کمد اطاق محل سکونت باشد .
نکته ی بسیار مهم و فوت کوزه گری ی این کار :
دکانت گیری باید بلافاصله پس از شروع استفاده ی عطر باشد و نه زمانی که حجم عطر در شیشه ی خودش به نیم یا کمتر رسیده باشد !
یعنی اول دکانت بگیرید و بعد از آن از باقیمانده ی عطرتان استفاده کنید !
این مهمترین فوت کوزه گری را هدیه کردم به شما و همه ی دوستان عزیزم که یادگیری اش برای خودم مدتها زمان برد و عطرها خراب کردم تا آموختم و کسی به من یاد نداد !
این ، ریزترین اما مهمترین تجربه است در دکانت گیری برای مدت طولانی !
و همین نکته ی ریز است که دکانت گیری را موفق یا ناموفق میکند !
انشاله که مفید باشد بر دوستان عزیزم که همگی از معطریون ایران اند .
با ارادت
16 دی 1401 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
وقت بخیر جناب سخی عزیز ......در صورتی که امکانش باشه میتونید بیشتر توضیح بدین ؟؟ من اکثر مواقع خیلی از عطرهام رو همراهم محل کار و جایی که میرم نمیبرم معمولا چندین مرتبه دکانت گیری میکنم ۳.۴ میل همراهم میبرم .ایا به مرور زمان تو کیفیت خود عطر تاثیر گذار هست؟؟؟؟؟
16 دی 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : بابک alireza  xx
سلام جناب جوانشیر
خیر . دکانت گیری مطلقا در کیفیت عطر شما که در شیشه ی اصلی هست تاثیر ندارد .
حتی در دکانت شما هم که در شیشه ی کوچکتر دستریز میشود بجهت استفاده ی روزانه تاثیر ندارد . چرا ؟
چون شما دکانت میگیرید و ظرف چند روز استفاده میکنید .
نکته ی ریزی که من عرض کردم برای دکانت گیری ای است که برای مدت طولانی و جهت بایگانی ی رایحه و یا استفاده در سالهای بعدی انجام میشود که بهترین حالت این نوع دکانت گیری ( برای مدت زمان طولانی ) حالتی ست که از عطری نو که تا کنون استفاده نشده و هوا وارد شیشه اش نشده باشد .
یعنی اول دکانت بگیرید در شیشه ای به اندازه ی دلخواه طوری که کاملا پر شود و سپس از باقیمانده ی عطر در شیشه ی اصلی استفاده کنید . سالها طول کشید تا به تجربه این را آموختم .
امیدوارم پاسخ را به نحوی شایسته عرض کرده باشم .
با احترام
17 دی 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
کلامتون بسیار دلنشین و مملو از احساسات قشنگ.بسیار لذت بردم از خواندنش.
بله کاملا درست میفرمایین.عطر از کودکی برای من چیزی بوده که وقتی کنارش هستم نیاز به حضور شخص دیگه ای برای احساس خوب نداشتم.خودم ب تنهایی غرق این دنیا در خلوت شخصی خودم ارامش ناب این هنر رو لمس میکنم.
متاسفانه بله!فرمایش دومتونم بجاعه.زمان زمانه بدی شده و گذر زندگی سخت!اما بشخصه معتقدم.سرمایه بی بازگشت زندگی زمان و عمره که قابل جبران نیست پس بقول شما تو این خزان هم سعی میکنم اهسته هم شده پیش برم ولی ایست نکنم.تجربیاتم قطعا شبی رو بدون خوندن و کسب مطلبی ب صبح نمیرسونم.

واما راجب نگهداری عطر و الکل که اگه اشتباه نکنم تو دنیای عطر فیکساتور نامیده میشه.
اما قسمت ترسناک در واقع اکسیژنی است که بعد از هر بار استفاده از عطر بجای محطویات شیشه جایگزین عطر میشه و واکنش پذیر ترین عنصر جهان است.
کاش راهی بود تا بجای هوا چیز دیگری جایگزین عطر خارج شده از شیشه میشد.
باعث افتخاره داشتن چنین عطوری با این قدمت و خوشا ب حالتون بابت داشتن و تبریک بابت نگهداری شایستتون از این گنجینه..و باز هم اینجا بحث هوا مطرحه.
ایا نگهداریتون‌ طوری بوده که تو این مدت بعد از استفاده از این عطور(و طبیعتا کم شدن تدریجی حجم عطر و زیاد شدن حجم هوا) عطر رو به شیشه کوچکتری که جا برای هوا کم باشه انتقال دادین؟؟
نکته ای که فرمودین بسیار حرفه ای,دقیق و علمی‌ میباشد. حتما برای همیشه مد نظر قرار خواهم داد. سپاس از به اشتراک گذاشتن این تجربه گران سنگ و ارزشمند با من و سایر دوستان🌺
درپایان و جمع بندی فرمایشات شما.ایا برای نگهداری طولانی مدت عطر, بهترین راه نگهداری در شیشه اصلی مییاشد(ولو با اینکه میدانیم با هر بار استفاده مابقی عطر در معرض هوای بیشتری قرار میگیرد)یا بهتر است بعد از شروع استفاده از عطر بخشی را که قرار است طولانی نگهداری شود را در شیشه های کوچیتر بصورت پر دستریز کنیم و سپس مابقی عطر را استفاده کنیم؟
ارادت از ماست بزرگوار🌼
سپاس فراوان
17 دی 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : Zizo آلالیتا
ممنون دوست عزیز ..با سپاس از عنایتتان
17 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : کامبیز سخی بابک
سلام
فکر کنم بهداشت هم با این قضیه مشکلی نداشته باشه
وگرنه تا الان طبق شکایت ها یه حرکتی انجام میشد
حالا نمیدونم کَسی به صنف آرایشی بهداشتی شکایتی برده
یا نه، فقط یه بار قدیم برادرم یه ادکلن خریده بود، آورد دید
پخش و ماندگاری نداره، رفت به فروشنده گفت این ادکلن
تقلبی طرف قبول نمیکرد، تا اینکه برادرم بهش گفت
میرم صنف شکایت میکنم، طرف ترسید و پول ادکلن پس
داده بود
15 اسفند 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟