ROJA DOVE - (Elysium Pour Homme (Parfum Cologne

روژا داو الیزیوم پور هوم کلن (پارفیوم کولوژن)

مردانه
کد کالا : ATR-37285
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر فوژه
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : روژا داو
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-37285
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 320
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    70
  • نمی پسندم
    5
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    32
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    27
  • رسمی
    6
تعداد رای های ثبت شده : 193
توضیحات

«الیزیوم» از آن عطرهایی‌ست که تمام جهان را به‌سوی جذابیت‌های خودش می‌کشاند و تعادل بی‌نقصی را میان روشنایی ساده و آرام و نیروهای پیچیده و پرظرافت برقرار می‌سازد. این مخلوقی که فوراً شما را عاشق و شیفتهٔ‌ خودش می‌کند، با طراوت برجسته‌ای شروع می‌شود که در طی تمام روز باقی می‌ماند، زیرا انبوه درخشانی از نت‌های مرکباتی و گیاهی در این عطر به مشام می‌رسند که به‌واسطه افزوده شدن نت نوآورانه و خلاقانه‌ای از مشک به لایه آغازین واقعا به سطح بی‌وزنی می‌رسند و شما را به هیجان می‌آورند. رگه‌های آبدار برگرفته از سیب، انگور فرنگی سیاه و دانه سرو کوهی به تداوم این شخصیت پرهیاهو کمک می‌کنند تا در نت‌های پایانی به پس‌رایحه‌ای با مردانگی و ژرفای بی‌نهایت برسیم. یکی از نمادهای برجسته در جهان عطرهای مردانه ــ یعنی نت فلفل صورتی ــ در تمامی این عطر طنین‌انداز است، درحالی که برجستگی نت سدر هم تمامی این عطر را به بافتی مرکباتی، چوبی و باطراوت تبدیل می‌کند، با رگه‌هایی عمیق و هوس‌انگیز در نت‌های پایانی که مردانگی اغواگرانه‌ای را به تجسم درمی‌آورند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند روژا داو
عطار راجه داوو
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی معطر فوژه
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، گریپ فروت ، آویشن ، گیاه درمنه، صمغ گالبانیوم، لیمو ترش سبز
اسانس میانی سیب ، رز ، خس خس ، سدر ، یاس، گل برف ، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی ، دانه سرو کوهی ، گیاه ناگارموتا
اسانس پایه لوبان ، وانیل ، چرم ، لابدانیوم، عنبر
نمره کاربران
(Elysium Pour Homme (Parfum Cologne-روژا داو الیزیوم پور هوم کلن (پارفیوم کولوژن)
رایحه
8.7
68 رای
ماندگاری
7.1
68 رای
پخش بو
7.1
68 رای
طراحی شیشه
8.5
68 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند روژا داو
نظرات کاربران (44 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری با سپاس
01 دی 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : complihanicated بابک

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
خنکی جاهل که از تن‌پوش عاقلان شرمسار است.... خنکی معطر که از گرمای تابستان در پناه سایه ها آرام می‌گیرد..... عطری خوشبو برای روزهای گرم تابستان که نسبتا راضی کننده هست. اما حداقل خودم عطرهای خنک مقبولتری از این عطر در آرشیوم هست که نامشان در مقابل نام این عطر، هیچ است. این عطر از رژا داو به نظرم مثل دانشجوی معدل الفی هست که برای اولین بار در یکی از درسها نمره کمتر از ۱۰ گرفته و بسیار براش افت داره که مبادا بچه های کلاس این موضوع رو بفهمند. رایحه خوبی داره اما حقیقتا پرفورمنس خوبی نداره. این عطر رو خرداد ۱۴۰۰ از یکی از دانشجوهام کادو گرفتم برای انجام کار پایان نامه اش، اولش که کادو رو باز کردم اینو دیدم خیلی خوشحال شدم و گفتم وای نه خیلی به خرج افتاده ایشان چون یه بانوی ۲۶ ساله بودن، با عشق و خوشحالی آنباکس کردم و چهار اسپری تن‌پوش کردم‌. رایحه خوبی داره اما نه در حد نام رژا داو و پرفورمنس هم واقعا ضعیف. ناراحت شدم نه از بابت عطر بلکه از بابت هزینه ای که اون بانو برای این عطر متحمل شده بود. به نظرم هرگز این موضوع رو درک نخواهیم کرد که کمیت بزرگتر هست یا کیفیت؟!؟!
شاید رژا داو هم کمیت رو بزرگتر از کیفیت می‌دونه واسه همین عطرهایی با رایحه و پرفورمنس ضعیف تولید می‌کنه. آنقدر از این عطر دلخور شدم که با خودم بردم گذاشتم داخل کمدم در باشگاه که هر شب تابستان همینو در باشگاه تن‌پوش می‌کنم. شایستگی رژا داو همینه بایستی در باشگاه های ورزشی استفاده بشن. لطفا دقت فرمایید که نام برند اصلا معیار رویای شما در دنیای روایح نخواهد بود و هرگز بدون تست قبلی خرید نکنین بخصوص عطرهای رژا داو.
سپاس از همراهی شما بزرگواران...‌
25 دی 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : شاپور  آتش  حسینی
جناب دکتر اسعدیان سلام و عرض ادب
چند وقت پیش پرفیوم این عطر و همینطور دنجر رو از طریق عطرافشان عزیز خریداری نمودم که هر دو عطر از بچکدهای جدید بودند.
انصافا دنجر پرفورمنس و کیفیت قابل قبولی داره (تا ۸ ساعت نشر و پایداری )
در مورد الیسیوم طبق فرمایش جنابعالی رایحه به شدت عالی ولی متاسفانه پرفورمنس در حد نام و بهای پرداختی در حد نام روژا نیست و احتمالا به دلیل مواد و اسانس مورد استفاده در تهیه عطرهای این برند میباشد که به نظر بنده اصلا دلیل موجهی نمیباشد.
متاسفانه این مورد رو سایر برندهای معتبر هم انجام دادن و اعمال این موضوع از سوی روژا موجب تعجب و حیرت بیشتری میباشد.


25 دی 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : امین رضا صانعی 🄼🄾🄽🄰
آقای اسدی
اگر این توضیحات انشإ وار شما که هیچ کمکی به کسی دنبال این عطر هست نمیکنه باشه ‌‌.
عارض به خدمتتون که الیسیوم اصلا این چیزی که شما اشاره کردید نیست ‌‌.
بعدشم اگر منظورتون از الیسیوم همون عکسی هست که تو عطر گرام سایت منتشر کردید .
با اطمینان خاطر بهتون میگم اون شیشه پرشده هست و عطر اورجینال نیست .
25 دی 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : عباس روح‌الامین شهریار
با احترام و عرض ادب
عجب جناب آقای افشار.....
25 دی 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط :  حسینی Mahmood R
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند از توجه شما کمال سپاس دارم فقط میگم به قول آقای افشار نکنه عطر الیسیوم شما هم فیک بوده؟!!!!
سپاس از همراهی شما دوست گرامی
25 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Mahmood R مهرداد قربانی
با احترام و عرض ادب
با تمام اندک زمانی که در شبانه روزی پیدا می‌کردم، سعی کردم در این محفل معطر و معشوق مفید باشم و با روایت هایی که برای عطرها نگارش می‌کردم تلاشم رو بکار گرفتم تا عطردوستان این محفل متفاوت تر از روایت هایی که قبلاً اینجا ثبت شده بود، در مورد سناریوی عطرها تجربه داشته باشند.
دوستان ارجمند من در یک مرکز تحقیقاتی مسئول فنی بخش ژنتیک سرطان هستم و آزمایش های بیماران سرطانی را انجام و تفسیر می‌کنم و برای هر تشخیص قطعی، ۱۰ بار اون آزمایش رو تکرار می‌کنم تا با قطعیت به تشخیص برسم چراکه آزمایش ژنتیک بسیار حساس هست و مثل آزمایش پاتولوژی نیست، و در آزمایش ژنتیک اگر کوچکترین خطایی رخ بده، سرنوشت بیمار و خانواده اش کاملا دگرگون می‌شود. به همین دلیل اگر برای یک آزمایش ۹ بار جواب مثبت و ۱ بار جواب منفی بگیرم، ملاک من همون یکبار جواب منفی خواهد که کجا خطا داشتم که اون یکبار تشخیصم درست نبود. در این محفل هم فکر می‌کنم مسیح عزیز کار درست رو تشخیص دادند و اینجا را ترک نمودند و یا پدر خانه عطرافشان جناب ایکاروس بزرگوار هم شاید کار درستی برای دوری از این محفل را انتخاب نمودند.... من به رغم نویسنده بودنم دوست داشتم تا در خصوص معرفی عطرها هم روایت نویسی کنم و برای هر عطر یه تریلر مناسب خودش رو ایجاد کنم. چراکه واقعا بعضی از عطرها به نظرم فراتر از این هستند که فقط نتها و رایحه و پرفورمنس رو براشون بنویسیم چون واقعا برای خود اون عطار هم مدت زمان زیادی صرف شده تا با تخیل و تحلیل بتونه همین عطر رو خلق کنه تا ما با تن‌پوش آن بتونیم به عمق خاطره های دور دست پی ببریم و این شایسته روایت شدن فراتر از معرفی ساده عطر هست.
فلذا در این محفل محترم هم به همین تعداد عزیزانی که از روایت های انشاوار من ناراضی هستند، برای من حائز اهمیت هستند و به نظر این عزیزان احترام قائلم. خوشحالم که هرگز به هیچکس در هیچ مکانی خرده نگرفتم و با کلمات یا رفتارم کسی رو رنج ندادم. من ۲۳ سال هست که ورزش موی تای کار میکنم و ۷ ساله که ورزش پرورش اندام هم کار می‌کنم که ۶ روز هفته رو تقسیم کردم برای هر دو ورزش، وقتی وارد باشگاه میشم همه اعضای باشگاه میان باهام سلام علیک میکنن حتی آنهایی که در حین تمرین بودن هم تمرین رو رها میکنن میان واسه عرض سلام با اینکه خودم خیلی خیلی شرمنده این رفتار عزیزان میشم و تمام این لطف عزیزان چه در باشگاه چه در دانشگاه چه در بیمارستان و مراکز تحقیقاتی همه و همه بخاطر اخلاق مداری هست، که به نظرم اخلاق خوب باعث محبوبیت و خدمتگزاری باعث جاودانه بودن میشه. حتی به نوجوان هایی که ۱۴ سال سن دارند هم احترام و ارزش قائل هستم و جوری رفتار می‌کنم که انگار رفیق بچه محل هستیم باهاشون و یا دوستان نارنجی پوش دارم که حتی همدیگر رو می‌بینیم دستکشو درمیاره و باهم دست میدیم و اصلا برام حس بدی نداره که باهاشون دست میدم، چه اشکالی داره بعدش میام دستامو خوب با اب و صابون می‌شورم اما این دست دادن با عزیز زحمت کش نارنجی پوش برام بسیار بسیار مقبولتر و مورد پسندتر از دست دادن با بی معرفتی هایی هست که خوشبوترین عطرهای جهان رو تن‌پوش می‌کنند.... همه اینها فقط بخاطر حفاظت گفتار و رفتار نیک هست چراکه حس دوستی و خدمتگزاری بسیار حس خوشایندی هست که در هیچ عطری وجود نداره.
تمام تلاشم در زندگی، حفظ رفتار نیک و حفاظت گفتار و خدمتگزاری هست، انشالله بتونم این مهم را به نحوه شایسته انجام بدم برای هر زمانی که زنده هستم.
برای تمام عزیزانی که با روایت های من رنجیده خاطر شدند ازشون پوزش میخوام و از همه عزیزانی که از روایت های من لذت بردند و لایک فرمودند کمال سپاس دارم.....
همه شما بزرگان این محفل بسیار شایسته هستین و انشالله روزهای معطر در زندگی هر روز بیشتر از دیروز، براتون تداعی پیدا کنه.
بهترین ها برای شما و سپاس از همراهی شما بزرگواران....
ارادتمند شاهین اسعدی

[EDITED] 1401/10/26 11:34
25 دی 1401 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : شاپور  آتش Mercedes
با درود به شما دوست گرامی و ارجمند، احتمالا حدس جناب افشار صحیح است، من نسخه Special Edition این عطر رو دارم که صدمیل، غلظت اکستریت و درب آن با سنگهای مشکی تزیین شده، بسیار رایحه شیک و نچرال و پربازخوردی داره و بعنوان یک عطر تابستانی کاملا از ماندگاریش راضی ام. از نسخه پرفیوم کلن هم که رقیق شده ی آنست همان وایب شیک و خوشبو را دریافت میکنید، ولی باید انتظارات را از پخش و ماندگاریش با توجه به غلظت و قیمتش پایین آورد. پاینده باشید.
26 دی 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆 محمدصالح صالحی
جناب اسعدی عزیز
سلام ها
این از خواص هنرمندان است که زود میرنجند !
دل نازک اند !
همین کافی ست تا دل بشکند .
دوم :
مسیح نرفته است !
از محالات است که برود !
میدانی چرا ؟
چون اگر حتی یک دوست و چشم انتظار اینجا دارد ، بیش از هر کس میداند که :
خود آمده است لیک رفتن اش با خود نیست !
اگر کسی میخواهد برود اصلا نباید بیاید !
میدانی چرا ؟
چون هنگام آمدن قلبی را نمیشکند اما هنگام رفتن قلب ها را !!
هیچ هنرمندی اهل دل شکستن نیست .
همیشه قبل از رفتن به دو چیز فکر کنید :
اول : چه کسی شما را رنجانده است ؟؟
این مهمترین است !
راجع اش بسیااار تفکر کن .
دوم : رفتن ات چه کسانی را میرنجاند ؟؟
دوستان ات را ؟
هر دو را در دو کفه بگذار و سپس تصمیم بگیر !
من خود بارها این کار کرده ام .
ایکاروس عزیز ما هم که مشغله دارد . بگذار سرش خلوت شود . سپس خواهیم دید !

این داستان تکراری ست !
اگر دانایان بی اهمیت بشمرند ، پس بی اهمیت میشود !!
راجع به این جمله هم باید تفکر کرد . مهم است !
در انتها :
یک دوست این به من گفت :
شما همه ی ما دوستداران ات را فروختی به یک نفر ؟؟
آن یک نفر آنقدر مهم است ؟؟
مهمتر از همه ی ما ؟؟
من پاسخی نداشتم !
شما اگر دارید بفرمایید تا ما نیز بیاموزیم :))
من گشتم ، نبود !
یادت هست ایکاروس بر شما چه گفت ؟
بنظرم باید دوباره بخوانید !

من به جای همه این نوشتم .
یادم رفت این جمله ی مهم را :
از خود بپرس :
من برای که مینویسم ؟؟
:)
26 دی 1401 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
سلام به آقای اسعدی عزیز و همه دوستان
درباره این نظر شما جناب سخی دوست‌داشتنی موارد اصلی رو گفتن و من هم باهاشون هم نظرم ولی میخوام این موضوع از یه بعد دیگه هم عنوان کنم…

آقای اسعدی من به عنوان یه علاقه‌مند به دنیای عطر که خودم رو حرفه‌ای هم نمیدونم خیلی وقتا با نظرات شما درباره عطرها، توصیفاتتون و امتیازاتی که به عطرها می‌دید مخالفم و یا به عنوان مثال درباره یه متنی که درباره‌ی روژا داو نوشتید و گفتید به نظر شما داره مسیرش رو اشتباه میره نقدهای زیادی داشتم و حتی چنین نظری درباره‌ی این عطرساز قهار واسم خیلی عجیب بود، ولی با همه این تفاسیر از شما خواهش میکنم حتی بیشتر از قبل فعال باشید و نظر بدید و ریویو کنید چون به نظر من آزادی بیان و اندیشه یکی از حقوق بدیهیه هر انسانیه و دیگران باید بهش احترام بذارن. هر کسی هم دوست نداره میتونه نظرات شما یا دیگران رو نخونه. به ویژه اینکه نه مایی که خواننده هستیم بابتش هزینه‌ای پرداخت کردیم که انتظاری از شما داشته باشیم و نه شمایی که مینویسید پولی میگیرید که بخواید سبک یا محتوای نوشته‌هاتون رو بخاطر دیگران تغییر بدید.

من خیلی وقتا مخالف شما هستم ولی حق ندارم بخاطر این مخالفت، آزادی شما رو محدود کنم!

سلامت و شاد باشید
26 دی 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆 محسن جمالیان
با احترام و عرض ادب
استاد فرهیخته و ارجمند جناب آقای سخی پاک سرشت، از مهر شما کمال سپاس دارم و از اینکه شما و سایر دوستان را رنجاندم پوزش میخوام.. بله حق با شماست من این حق رو ندارم که بخاطر چند نفر، عزیزان بزرگوار این محفل را فراموش کنم. من سال ۲۰۲۰ کتابی تحت عنوان شخصیت ژنتیکی انسان رو در ۴۶۰ صفحه تالیف کردم که بعد از انتشار، بسیار سرو صدا کرد چراکه در خبرگزاری کتاب ایران و اخبار شبانگاهی شبکه های ملی هم معرفی شد. در این کتاب، تمام شخصیت انسان که در قلمرو ژنتیک و محیط هست رو نگارش کردم و یکی از مباحث این کتابم، نقش ژنتیک در رفتارهای پرخاشگرانه و مهربانیت بود که بیش از ۳۶ ژن در بازدارنده و شتاب دهنده این رفتارها ایفای نقش می‌کنند. فلذا من واقعا از کسانی که من یا سایر عزیزان را با حرفهای خودشان مورد رنج قرار می‌دهند ناراحت نمیشم چراکه شاید خودش هم نمی‌خواهد اینگونه رفتار کند اما به ناچار در تابعیت از ژنتیک خودش هست....
اینجاست که ژن خوب معنا پیدا می‌کنه و امیدوارم همه انسانها دارای ژن خوب باشند. شاید روزی واژه یوژنیک در زمین رواج پیدا کند که طی آن، نژادهای انسانی را مورد اصلاح و پیرایش قرار خواهند داد تا حداقل برای چند صد سال زمین، با انسانهای رفتار شایسته مملو شود که هیچگونه جرم و جنایتی هم رخ نخواهد داد.....
در هر حال، شما و تمام دوستداران روایت های من، بر انتخاب من ارجحیت دارید و امیدوارم بتوانم برای شما بزرگواران مفید باشم...
سپاس از همراهی و همدلی شما بزرگواران.....
26 دی 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : سجاد نامداری Maary
چه راهگشا نوشتید…
آموختم جناب سخی بزرگوار🙏🏻🌸
26 دی 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Jo nazanin
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند، از مهر شما هم کمال سپاس دارم. من به عطاری چون استاد رژا داو ایمان دارم و اینکه برخی از کارهای ایشان رو امتیاز پایینی دادم این نظر شخصی من هست چراکه در نظراتم هم بیان کردم از این استاد و برند انتظار این کم کاری رو نداشتم و هرگز نگفتم تمام کارهای رژا داو هیچ ارزشی ندارند. متاسفانه بپاس هزینه های گزاف این برند و خریدن یه کاری از این برند که پرفورمنس ضعیف داره، واقعا امتیاز رایحه رو هم در نظر من پایین میاره چراکه در نظرات قبلی خودم هم مطرح نمودم که نحوه امتیاز دهی من به عطرها چگونه است و این نظر شخصی من هست و به همه نظرات این سایت هم همیشه احترام قائل بودم و هستم و هرگز در هیچکدام از نظراتم به هیچ عزیزی اهانت نکردم چراکه با بی احترامی به دیگران نمی‌توان برای خود احترام بخریم.....
به هر حال از توجه شما بسیار سپاسگزارم و خدا را شاکرم که دوستان فرهیخته ای چون شما را دارم.....
سپاس از همراهی و همدلی شما بزرگواران......
26 دی 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : ع میرزایی Jo
عزیز مایید شما جناب اسعدی ی پر سواد
شما که اهل دانش اید ، از شما توقع بیشتر میرود !
به دلائلی مسیح را بیش از دیگران میشناسم .
او هنرمند است پس بسیار حساس و زود رنج .
مثل همه ی دیگران .
او اهل نوازش دلهاست و نه شکستن آنها .
دوستان اش را به بهایی گزاف هم نمیفروشد .
و شما که بر ژن ها مسلط اید اینگونه اتفاقات را بهتر درک میکنید .
و اما این عطر ناز :)
نت های طبیعی کم رمق اند ، البته نه همیشه و نه همه جا . بستگی به دوستان دیگری هم که کنارشان نشسته اند دارد !
برخی عطور برای کسب لذت آنی خلق میشوند و نه برای پرفورمنسی از جنس بازخوردگیری .
برخی فقط حد غایی ی یک رایحه را مشخص میکنند . مثل یک مرجع !
برخی روایح ( عطرها ) دقیقا قرص مسکن اند !
زمانی که خسته و آشفته و ملول به خانه میرسید ، در سکوت شب ، دوش میگیرید به زدودن آلام ، شربتی میخورید به رفع ملال و سپس این رایحه ی مسکن را بقول مسیح بر خود رها میکنید !!
و با همه ی وجود درک میکنید تسکین اش را !
و خستگی های شما با نفسی عمیق از عمق جان همراه بازدم خارج میشوند !
و چشمانتان بی اختیار بسته میشوند !
این عطر همان قرص مسکن است .
مخاطب اش تنها مصرف کننده ی آن است .
مخاطب اش فقط شمایید !
ارادت ها
26 دی 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : علی شنبه زاده عباس بهرامی
سلام دوست عزیز
از اونجا‌که شما از افرادی هستید که من نظراتش رو دنبال میکنم خاستم یک سوالی کنم که در واقع باید زیر اونتوس مینوشتم اما این جا مطرحش میکنم.
در مورد اونتوس از مردانگی سمی نوشتید

برای این شخصیت ممکن است چندین عطر معرفی کنید؟
از سه چهار تومن تا شش هفت تومن

سوال دوم از بین این‌موارد که میکم ( اکوا دی پارفیوم ارمانی _ ارمانی استرانگر‌ویت یو لدر _ بلو‌نوا نارسیس _ سنت لویی لا نوی _ دیور هم اینتنس _ گرلن ایده ال اینتنس _ تق هرمس _ لیبر مردانه )
فک میکنید کدوم رو نباید سراغش برم کلا حذفش کنم
و
کدوم شانس بالایی دارن برای مورد پسند واقع شدن توسط اقایی که ان جنس مردانگی را دارد.

[EDITED] 1401/10/27 09:50
26 دی 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : alireza  xx رضا یگانه
با احترام و عرض ادب
استاد فرهیخته و ارجمند جناب آقای سخی بزرگوار، از توجه دقیق شما بسیار سپاسگزارم. بله طبق فرموده شما منم رایحه این عطر مورد پسندم هست و متاسفانه برخی کاربران سایت اصلا جملاتی که درج می‌کنم رو به دقت مطالعه نمیکنن و عمق مطلب رو درک نمی‌کنند و با دیدن یک کلمه که این عطر الیسیوم رو محکوم به کم کاری کرده، سریع قضاوت می‌کنند.
من برای دانلود فیلم های خارجی حتما ابتدا ناشر اون فیلم رو بررسی می‌کنم که فقط ناشران سونی، برادران وارنر، یونیورسال پیکچرز، پارامونت، لایون گیت، و چندتا ناشر دیگه.... که از این بین، هر فیلمی که ناشر آن سونی باشه رو قطعا دانلود می‌کنم و تماشا می‌کنم چون یقین دارم که اون فیلم بسیار جذاب خواهد بود حتی اگه در ژانر اجتماعی و درام هم باشه که زیاد به این ژانر اشتیاق ندارم، اما باز هم این فیلم رو تماشا می‌کنم. برای همین عطر رژا داو هم بخاطر نام برند و نام استاد رژا داو، یقین داشتم که بسیار فاخر خواهد بود در حالیکه برای من اینجور نبود که حتی در فروشگاه لوکس هم رفتم همین عطر رو تست کردم که گفتم شاید فیک باشه مال من، اما دیدم همونه هیچ فرقی هم نداره و حتی فروشنده هم عطر الیسیوم منو تایید کرد و گفت اصل هست. به هر حال واقعا برخی از کارهای رژا داو حداقل در عطرهایی که به نام خودش هست، حقیقتا کیفیت پرفورمنس خوبی نداره و برخی دیگر حتی رایحه اصلا جذابی ندارند و بسیاری از کارهاش موازی عطرهای دیگه هست و این نظر شخصی من و بسیاری از همکارانم که به دنیای روایح علاقمند هستند و با خرید کارهای برند رژا داو، ضرر اقتصادی متحمل شده اند.
استاد ارجمند جناب آقای سخی، خودتان خوب میدانید که برخی مواقع یه کار شرکتی می‌تونه رایحه بهتری برای شامه هدف از نسخه اورجینال همان عطر تولید کنه، چراکه حتی برخی موزیکها یا ترانه های ریمیکس یا ریمستر از نسخه اصلی همان آهنگ دلنشین تر میشه و بارها شده که از آهنگ یا ترانه ای که نسخه اصلی آن را دوست نداشتیم، اما نسخه ریمیکس یا ریمستر آن بسیار مورد پسند هست که شاید هر روز یکبار بهش گوشنوازی کنیم.
بار دیگر از رهنمودهای شما و همراهی بزرگواران کمال سپاس دارم......
27 دی 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : mahsa Mahmod Akrami
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند از مهر شما سپاسگزارم....
در مورد عطرهای مردانگی سٌمی: عطر بلک افغانو، عطر آمواج اینترلود، عطر آمواج اینترلود بلک آیریس، عطر اجمل هاتکورا وود، عطر آمواج اِپیک، عطر نواق اکستریم دلئون
البته شاید بخاطر قیمت دلار امروزی، قیمت برخی از اینها بیشتر از 7 میلیون تومان باشد.
در مورد عطرهایی که فرمودید: من به شخص خودم عطر آرمانی استرانگرویت یو لدر، عطر نارسیسو رودریگرز بلو نویر، دیور هوم اینتنس، تق هرمس و بخصوص ایو سن لورن لیبر را میپسندم.
لطفا سعی کنید بچ کدهای قدیمی این عطرها را تهیه فرمایید.
سپاس از همراهی شما بانوی محترم....
27 دی 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : رضا یگانه rahil tagi
سلام و عرض ادب آقای اسعدی

انتقاد من مربوط به یکی از نظرات شما بود که گفته بودید به نظر شما روژا داو برای برندش داره مسیر اشتباهی رو پیش میره وگرنه امتیاز دادن به رایحه یا پرفورمنس عطرها کاملا سلیقه‌ایه و اغلب جای بحث نداره.

بازم خوشحالم که همچنان پر انرژی و فعال هستید و ریویو مینویسید و عکس میذارید. شاد و سلامت باشید
28 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : مهدی مددی رضا یگانه
جناب اسعدی عزیز. دوست و هنرمند گرامی
تضارب آرا اتفاقا میتونه بسیار مفید باشه و این تکثرگرایی در دیدگاهای مختلف نسبت به عطور مختلف، راهگشای بسیاری از دوستان خواهد بود.
بنده به عنوان یک شاگرد در این محفل، هم از شما و هم از دوستانی که نظر مخالف شما را دارند تقاضا می کنم هرچه بیشتر بنویسید و نظرات خود رو به اشتراک بگذارید. درست مانند دنیای عطور، ادبیات افراد هم با هم متفاوت هست و بنابراین، نظرات هر کدام از شما و دوستان ارجمند بیش از چیزی که تصور کنید میتونه حلال بسیاری از سوالات پیش آمده برای عطردوستان باشه
به امید دیدار شما هر روز در این محفل گرامی
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : یاس ع میرزایی
جناب اسدی عزیز. همانطور که در پاسخ به جناب اسعدی اشاره کردم، فعالیت هر یک از شما راهگشای طیفی از دوستان این محفل خواهد بود
به امید فعال بودن شما و سایر اساتید گرامی
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : یاس رضا یگانه
خدمت دوست عزیز و استاد ادب جناب آقای سخی. لذت می برم از خواندن نظرات شما. شما اساتید هر کدام با یک دید، طیفی از علاقه مندان را راهنمایید.
ارادتمند
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : یاس Mahmod Akrami
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای دکتر نامداری بزرگوار از مهر شما کمال سپاس دارم. من تمام نظراتم در خصوص عطرهاست و سعی کردم ارتباط عطرها با علم بیولوژی انسانی و روانشناسی بالینی را در این محفل مطرح کنم. در مورد اینگونه عطرها مثل همین الیسیوم رژا داو، منم در متن نظراتم نوشتم رایحه ی خیلی خوبی داره اما پرفورمنس ضعیفی داره که برای برند رژا داو قابل قبول نیست. اما متاسفانه برخی ها نمی‌دونم چی رو تست کردند یا نکردند که فکر میکنن این کار رژا داو خیلی عطر فاخری هست. تمام هدف نظر من این بود که برای برند معتبری مثل رژا داو، این مدل عطرها واقعا مورد انتظار مخاطبان نیست حداقل از نظر برچسب قیمت بهتر بود ارزانتر از این قیمتها بود که همگان توان خرید عطرهای برند رژا داو را داشتند. هدف نظر من همین بود که رعایت انصاف در حق اقتصادی مشتری برای این مدل عطرها انجام نگرفته است. در مورد سایر عطرهای برندهای معتبر غربی هم این مدل عطرها وجود دارند ‌و متاسفانه همان ها هم عطرهای پرفورمنس ضعیف را به قیمت عطرهای خیلی قوی خودشان به فروش می‌رسانند و این رفتارها بنظرم شایسته برندهای معتبر جهانی نیست چراکه این برندها اولویت شان بایستی رضایت مشتری ها هم نسبت به برچسب قیمت و هم نسبت به رایحه و پرفورمنس رو در نظر بگیرند. به هر حال از توجه ویژه ی شما نسبت به نظرات من کمال سپاس دارم.
سپاس از همراهی شما دوست فرهیخته....
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : سعید کرمانی پرنیان
با گذشت حدود ۱۲ ساعت از تست این عطر، باید بگم که نمره ۷.۲ و این حدود، در نیم ساعت اول تست بود و پخش این عطر پس از نیم ساعت، خیلی کمتر از انتظار بود.
ماندگاری هم خوب بود ولی اصلا نمیشه بهش عالی گفت
رایحه خیلی خوب بود ولی اونقدر یونیک به مشام من نیومد.
البته در این هوای سرد، امکان کاهش پخش بو رو باید در نظر گرفت
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : یاس nazanin
استاد لابد کاربران سایت فراگرانتیکا هم دارن فیک استفاده می‌کنند چون اونجا هم اکثریت نمره متوسط و ضعیف دادند!!
26 بهمن 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Sepehr s

درود بر عطرافشانی های عزیز و دوست داشتنی 👈♥️💐

الیسیوم یکی از بهترین و شفاف ترین عطرهایی است که در یکی دوسال اخیر تست داشتم .
یک اروماتیک فوژه بی نقص که با اکوردی از مرکبات و گل موگه تلطیف شده و با امبروکس حسابی صیقل خورده و به اوج زیبایی رسیده👌😘
اگه دنبال پخش و ماندگاری خوب هستید دور این عطر یک خط قرمز بکشید چرا که روژا داو، بن مایه و بستر اصلی این عطر را بر پایه ی رومتریال های نچرال بنا کرده ، عزیزان دل مواد نچرال بلحاظ پرفورمنس از سنتزی ها ضعیف تر هستند ، برای همین است که برخی از عطرهای طراحی شده توسط سیلونه چلونی ، روژا داو و لورنزو ویلورسی با اینکه قیمتهای نجومی دارند اما نهایت ماندگاری و نشر بوی موثرشان سه چهار ساعت و حتی کمتر است ( البته همین عطرها نیز بخشی از عناصرشان سینتتیک کار شده چون یه سری از نت های پرمصرف به روش طبیعی قابل اسانس گیری نیستند ... ) .
بزودی ریویو کاملی از این عطر شامه نواز خواهم نوشت و به اشتراک خواهم گذاشت .

با تشکر از عطرافشان 💐🙏
25 دی 1401 پاسخ تشکر
53 تشکر شده توسط : مصطفی عادل زاده  حسینی

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
5
طراحی شیشه
در حال حاضر با تمام احترام خدمت همگی اساتید، نمونه اورجینال این عطر رو تست داشتم و به نظرم علیرغم رایحه بسیار خوب، این محصول دارای پخش استثنایی نیست و با توجه به نمرات داده شده، نمره داده شده در همان حدود 7.2 تا 7.3 خواهد بود.
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Mahmood R مهرداد قربانی
پس از گذشت چندین ساعت و تست کردن مجدد، باید بگم که به شامه من پخش لوی این عطر پس از گذشت حدود ۱ ساعت به مقدار قابل توجهی کاهش نشون میده. در واقع فقط در ۱ ساعت اول پخش بوی متوسطی داره
24 بهمن 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : علی شنبه زاده یاس

9
رایحه
5
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود
يكي از متعادل ترين و طبيعي ترين روايحي كه تا بحال استشمام كردم. بسيار فرح بخش و روح افزا. عطري كه به معناي واقعي به محض استفاده باعث تقويت و بالا رفتن روحيه آدم ميشه. نت هاي مركباتي كار بيشتر به چشم ميان از شروع تا پايان و بقيه رو ميفرستن به حاشيه. فكر كنم تو بهشت عطر روزاي فرد باشه. از صبح تا حدوداي عصر… 😅
كاش موندگاريش هم همينقدر بود.
💐💐

28 بهمن 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : فرهاد علی شنبه زاده

یه عطر مرکباتی و فرش.. بنظرم اونتوس دیگه خیلی همه گیر شده و هرکی میبینی بوی اونتوس میده... کسایی که توی همین لاین دنبال یه کار خاص و کمتر دیده شده هستن در خریدش شک نکنن و بشدت ارزش بلاندبای داره
16 اسفند 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : رضا بابر 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆
ببخشید ممکنه بفرمایید سمپل رو از کجا تهیه میفرمایید؟؟چون خیلی تو اینترنت چرخیدم و جایی رو که خوب باشه پیدا نکردم..مممون میشم راهنمایی کنید
31 شهریور 1402 پاسخ تشکر

9
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
به نظر من در اپنینگ شبیه به اونتوس هست اونهم اون مقداری که تو نظرات کلی اینجا و جاهای دیگر خوندم داری داون فوق العاده عجیب و دلنشینی داره در درای داون که اصلا شبیه اونتوس نیست چرمی میشه وتیوری میشه
28 اسفند 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Rezvani 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆

سلام و عرض ادب ب عشاق دنیای روایح
پس از یک هفته استفاده از سمپلی ک از جای معتبر تهیه کردم این را مینویسم . در فضای outdoor و indoor ، روی لباس (کت شلوار ) و روی پوست امتحان شده
الحق که خرید ادکلن امری وابسته به سلیقه هست
من بشدت دنبال سمپل این کار بودم و عاقبت جوینده یابنده شد چرا که در عطر افشان عزیز و نظرات دوستان خوندم شاهکار خنک صنعت عطر سازی
اپنینیگ کار تا حدی مرکباتی هست ولی نه ب اون مرکباتی اونتوس قدیمی ک مث انفجار مرکبات بود تا اوپنینگ
در میدل نوت یک کمی بوی چوبی ممکنه حس کنید ولی بازم مرکبات غالب هست
و درای داون را هم متوجه نمیشید راستش چون خیلی زود باهاتون خداحافظی میکنه
از نظر پروجشکن کار ضعیفه از نظر ماندگاری هم کار ضعیفه ک خب ب علت متریال خیلی سطح بالای طبیعی و غیر سنتتیک استفاده شده اش و این بهشت ما تقصیری نداره
در کل نسخه عامه پسندی هست ولی حتی ب گرد پای اونتوس هم نمیرسه (قصد توهین ب نظرات دوستان را ندارم و صرفا نظر خودما مینویسم )
اگر دنبال کار خاص هستید اصلا این کار را نخرید چون بویی میده ک انگار هزاران بار ب مشامتون رسیده
و به هیچ وجه بلایند بای نکنید چون من نظرات را خوندم و واقعا پی بردم چقدر سلیقه نقش داره
شاهکار خنک دنیای عطر سازی ؟نه قطعا نیست عطر های بسیار بسیار بهتری داریم
عطری فرش ؟ نه اگر دنبال کار خنک و فرش هستید قطعا پیشنهادم کازاموراتی مفیستو هست (و نه کرید سیلور مانتین واتر) (بازم میگم کمپانی خوش نام کرید کرید شاهکار های زیادی لانچ کرده ولی این یکی در نظرم جالب نبود )
خاص ؟ بازم نه
ارزش با این قیمت ؟ باز هم خیر
ولی همه چی ب خودتون بستگی داره ببویید و اگر خوش آمد خرید کنید
خوش بو ترین باشید به بهترین عطر ها
ارادتمند دوستان میثم عباسیان

03 فروردین 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : سینا نصرتی کوروش
به چند مورد باید اشاره کرد راجع به صحبت شما
مورد اول اینکه کسی این عطر رو با اونتوس مقایسه نکرده و اکثرا اینکار رو در حال و هوای اون مقایسه کردن
مورد دو اینکه نظر دادن در سایت عطر افشان باید در راستای کمک کردن به افرادی باشه که میخوان عطری رو بخرن یا در مورد نت های اون عطر بدونن و واقعا نیازی به جملات فلسفی و کلمات پیچیده ای ک در کامنت ها گاهی میخونیم نیست و همه دنبال اصل موضوع و تجربیات سایرین هستن
مورد سه درباره بلاند بای کردن عطر های همه پسندی که با یه تحقیق کوچیک در تمام سایت ها میشه فهمید که چقدر خوب هستن نباید ذهن هارو دچار تضاد کرد و آخرش به این رسوند که چون من میگم، مفیستو خوبه ولی کرید سیلور خوب نیست😂
مورد چهار اینکه ما نباید توی نظراتمون سلیقه خودمونو به دیگران تحمیل کنیم و جایی که هیچ ارتباطی (چه از نظر رایحه چه از نظر نت های استفاده شده) به عطر باب میلمون نداره نظرمونو بگیم

دوستانی که در این سایت فعال هستن اکثرا تجربه زیادی در عطر شناسی دارن و چه بهتر که ما به اندازه سهم خودمون نظرمونو بگیم و چون عطری رو دوس داریم یا دوس نداریم نظرات بقیه رو نقض یا اصلاح نکنیم
20 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : رضا بابر محمدرضا
کرید وایکینگ رو هم امتحان کنید
07 خرداد 1402 تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
اخ که حرف دل منو زدی نمیدونم کی باب کرد تو عطر افشان که طرف به جای ریوو عطر بیاد رساله دلگشا بنویسه و مقاله ادبی تحویل بده و نظم نویسی کنه .به خدا ما اومدیم اینجا که در مورد عطر مورد نظرمون اطلاعات بگیریم و اطلاعات بدیم اگه و خیلی ساده و روان میشه اینکار رو انجام داد..باتشکر
26 خرداد 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : مسلم محسن زاده ع میرزایی
درود آقا محمد رضا

در بخش نظرات و
هر جایی که عده ای با علاقه ی زیاد جمع میشن
مثل کافه کتاب ، مثل کافه های موزیک و نوازندگی ، مثل دورهمی در مورد موضوعی هنری ، در همه ی اونها ،
یکی از مهمترین بخش ها صحبت کردن در مورد * حس * * تجربیات * و * خاطرات * هست .

حالا اگه برداشت شما این هست که ریویو فقط باید در مورد نوت ها و آکوردها باشه ، یا پرفورمنس و لانجویدی و پروجکشن و سیاژ و تیپ پوشش مورد نیاز و غیره...
خب برداشت شما بخش حسی و روحی و خاطره ای عطر رو به حساب نیورده و اونو به چشم کالای مصرفی فقط دیده . و ناقص هست .

در صورتی که برای خیلی از انسان ها عطر یک کالای *هنری* ، *حسی* و بعدا مصرفی هست .

به شخصه بیشتر واسه نظرات مسیح عزیز و تجربیات و خاطرات پر از نکات زیبای کامبیز خان و باقی دوستان به عطرافشان میومدم ، که رو به خشک شدن گذاشته گویا . و جای تاسف داره .

و الا خود عطرافشان عزیز و همه میدونیم که فرگرنتیکا چقدر کامنت و بررسی در ابعاد و تعداد بیشتری داره با جامعه هدف جهانی و در سخت ترین حالت با گوگل ترنسلیت یه کلیک کردن میخواد .

در آخر ، اگر خطِ اول کامنتی رو خوندیم و دوسش نداشتیم ، ازش رد شیم ، خیلی خیلی آسونه .
نظرات علی افتخاریان ازش بهتر خیلی هست توی سایت های خارجیِ عطر .
ولی نوشته های مسیح رو من در کجایِ بیس نوت و فرگرنتیکا و پارفومو پیدا کنم ؟

روزگار به کام .
26 خرداد 1402 تشکر
38 تشکر شده توسط : مهریار مهربد
شما محبوب همه ی مایی جوان رعنا علی افتخاریان عزیزم
تا چشمه ی زلال محبت دوستانی چون تو و دیگر عزیزان درین گلستان میجوشد من خشک نخواهم شد .
مهر تنها چیزیست که بر من مهم است ، این مهمترین درسی ست که از عطرها آموختم .
عمر گل کوتاه است لیک ما آموخته ایم نهایت استفاده را از او !
لیک گاهی یادمان میرود فلسفه ی گلها را !
غربت ، جسم و جان را آزرده میکند و وقتی دوستانی که " اهل " این خانه اند و بر معطریت آن میکوشند از جمع ما خارج میشوند احساس غربت میکنم ، دل ام میگیرد !
امان از روزی که امیدها مایوس شوند به دیدار دوستان ! غم انگیز است .
این خانه ی زیبا و اهالی ی زیباپرست آن تحمل متارکه ی عزیزان ندارند .
زمانی که میبینیم چشمه ی مهر در حال خشکیدن است چشمهای ما میبارد به باران نیاز لیک مباد که ازدیاد این باران ، شوره زار در پی آرد به یاءس !
مباد شنیدن صدای شکستن قلبی که مامن مهر است .
من کماکان انتظار دوستانمان کشم .
یادمان نرود که هنردوستان نازک دل اند و زود رنج !
یادمان باشد که :
پر کن قدح باده که معلوم ام نیست
کاین دم که فرو برم بر آرم یا نه !
دوستان عزیزم ، شیکپوشی هیییچ نیست مگر خاطره ساختن .
هارمونی ی پوشش را میتوان آموخت به دانش و تجربه لیک استفاده از آن را که همان خاطره سازی و مقصد و مقصود باشد ، اکتساب نیست که هنر میخواهد !
اگر نیک بنگریم مقصد همه ی نت شناسی ها و عطر آموزی ها به مقصود خاطره سازی منتهی میشود !
تو پاینده باشی انشاله جوان رعنا

حسین رفیعی عزیزم سلام
متشکرم از لطف بزرگوارانه ی شما و چشم .

سرکار خانم سولماز هنرمند و مهربان جمع ما
سلام و ارادت های بسیار

سروش سلطانی عزیز درودهای بسیار و تشکر از لطف شما دوست مهربانم

امید مرادی عزیز سلام و بله ، حق با شماست که قاطعان طریق در کمین عمر کوتاه مایند .

سرکار خانم ع میرزایی
ارادت و احترام حقیر تقدیم به شمای بزرگوار

مسعود بهرامی عزیز
سلام و تشکر از دید مهربانانه ی شمای دوست

سرکار خانم فیضی بزرگوار
انتهای احترام ام تقدیم به شما

مهرداد عزیزم سلام
خواندم که چه شد !
به عرایض پیشین دقت نکرده ای !
هر عطری را که بوییدی و رایحه ی الکل را به وضوح تشخیص دادی کوچکترین شکی نکن که نسخه ی ایرانی را خریده ای . کاری به قانونی یا غیر آن ندارم که تفاوتی ندارند از دید من ! کاری هم بر آنچه که بر جعبه نوشته ندارم ! ایضا حرفهایی که فروشندگان به عوام میگویند ! هیچ عطر اصیلی ( ساخت هر کشور که باشد منهای ایران ) بوی الکل نمیدهد . دلیل و چرایی اش را هم که همه میدانیم .
خریدن عطرهای بی کیفیت توسط اعضای این خانه اشتباه تلقی نمیشود بلکه بی توجهی به دروس مقیوده !
تجدید شده ای خلاصه :)
تکرار نشود که تک ماده هم نداریم :))

عباس نوشادی عزیز سلام
چشم . هرچند که قیمت ها از روز صدور آن نظر تا امروز چندین برابر شده اند !

دوستان عزیزم
دلتان شاد باد و تنتان خوشبو و شخصیت تان معطر انشاله
که معطریت از هر کس نشاید حتی اگر عطر میلیاردی بر تن پوشیده باشد !
حضرت مسیح میگوید : هیچ چیز نیست که بر بدن وارد شود و آن را نجس کند بلکه آنچه از ما صادر شود به نیت و کلام !
خوش خویی ست که خوشبویی به دنبال دارد .
معکوس اش همیشه صادق نیست !
خدا همراهتان
27 خرداد 1402 تشکر
39 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
درود آقای افتخاریان
مگه چند نفر فعال ریویو نویس داریم در این گروه که یه عده بی دلیل نق میزنند!
من که ندیدم ریویوی این اشخاص رساله دلگشا باشه
نمونه اش ریویو آقا محسن ذیل عطر ساواج الکسیر، چه زیبا ابتدا *حس*ش رو بیان میکنه بعد تجربشو از سه پاف بعد تشریح روایح و در آخر تشکر بابت بسته بندی شکیل و در مغناطیسی و حتی اتومایزر!
جناب سخی که هر وقت ریویو هاشو خوندم یاده پدر روحانی های کلیسا افتادم :) هرچند من جهان بینیشو نمیپسندم و کاری هم ندارم اما نوشته هاشون پر از نکات معطر بوده از چگونه عطر در خانه بسازیم بگیر تا کدوم عطرها رو در کدام فصل استفاده کنیم!
همچنین خانم مونا،فیضی، نازنین (نیچه از زبان شکسپیر که فکر میکنه قراره این روزها نشانه هایی ببینه)و دکتر اسعدی عزیز
کدوم ریویو های این بزرگان رساله دلگشا بوده!!!
و در آخر عکس های زیبا خانم سولماز عزیز که اگه اینجور خشگل از من عکس مینداخت من توهم برم میداشت نکنه با یوزارسیف نسبیتی دارم :))
27 خرداد 1402 تشکر
26 تشکر شده توسط : Perfumex Sepehr s
سلام و روز خوش خدمت عمو کامبیز عزیزم:
کم کم داشتیم نگرانتون میشدیم کامبیز خان عزیز. خیلی خوشحال شدم که زود برگشتید.
شادمانی و سلامت رو برای شما آرزومند هستم.
27 خرداد 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : شهریار محسن
درود به همه دوستان
عزیزان اجازه بدین کمی به همدیگه حق بدیم و جانب انصاف رو هم داشته باشیم. آقا محمدرضا و آقا علیرضا بندار نظرشون رو گفتن و من هم به عنوان عضو کوچکی از این خانه معطر فکر نمی کنم زیاد بیراه گفته باشن. فقط یه کم لحن تند و رک کویی شون بعضی دوستان رو آزرده خاطر کرد. همونطور که این دو عزیز گفتن اکثر ماها، جدای از صاحب نظران و حرفه ای هایی که عضو این خانه معطرند، برای بهره گرفتن از نظرات و تجربیات دیگران برای آشنایی با عطور و پیدا کردن عطرهای موردنظرمون پا به این محفل گذاشتیم. علی آقای عزیز گفتن سایت های خارجی هست که میشه به اونا رجوع کرد ولی خب باید این موارد رو هم مدنظر داشته باشیم. اول اینکه ممکنه کسانی باشند مثل من که به زبان انگلیسی اونقدر مسلط نباشن که برن از نظرات اونجا منتفع شن. دوم اینکه ما در ایران اکثرا دنبال روایحی هستیم که به ذائقه مخاطب ایرانی خوش بیاد که اون هم متاثر از عوامل زیادی مثل شرایط اقلیمی، فرهنگی حتی ژنتیکیه که ممکنه از محدوده جغرافیایی ما تا یه کشور همسایه متفاوت باشه چه برسه به ساکنین قاره های دیگه. پس صرفا جامعه هدف بزرگتر اینجا به کار نمیاد. و باید یه مجموعه داخلی هم باشه که بشه ازش بهره برد و چه خوب که ما اینجا به یمن حضور عزیزانی مثل خود شما و بقیه حرفه ای ها همچین مجموعه ای رو داریم.

اما در مورد نظرات دوستان که میشه چند دسته بندی براشون متصور شد. گروه اول دوستان حرفه ای که تعدادشون هم زیاد نیست، اکثرا ریویوهای تخصصی می نویسن، به ندرت اطاله کلام دارن مگر اینکه بخوان حق مطلب رو ادا کنن. تعداد انگشت شماری گاهاً فراتر میرن و تجربیاتشون از روایح رو با چاشنی ادبیات به اشتراک میذارن که بسیار هم دلنشین و خوشاینده (در این مورد به عنوان کسی که با ادبیات آشنایی داره میتونم بگم که هرکسی از عهده ش برنمیاد و نتیجه کار همیشه مطلوب نیست). جناب مددی ریویوی آقا محسن رو مثال زدن که اون حقیقتاً یه نقد و بررسی بود در غلافی از ادبیات زیبا و هیچ خیال پردازی نداشت. در مورد جناب سخی به دور از مجیزگویی و تملق نوشته هاشون رو از جنس دیگه ای میدونم. انگار با قلم سحرانگیزشون مخاطبشون رو مسخ می کنن و چنان در میان کلمات و احوالاتشون غرق میشی که خودت رو فراموش می کنی و وقتی سر برمی گردانی می بینی متوجه گذر زمان نشدی. که اگر پیامبری می بود، رهروان بسیار داشت. و خانمهای عزیز و دوست داشتنی این خانه که نام نمی برم چون میترسم نامی رو فراموش کنم و متهم به بی مهری بشم. که اکثراُ در بیشتر مواقع ریویوهای کاربردی خوبی می نویسن. گروه دوم دوستانی که مختصر و مفید و در مواردی که شناخت بیشتری از یک عطر دارن طولانی تر به بررسی اون و جنبه های مرتبطش می پردازن. اما گروه سوم کسانی هستن که نظراتشون بیشتر از اینکه نقد و بررسی باشه خیال پردازی های به غایت طولانی از روایحه که گاهی اونقدر کش میاد که هم حوصله مخاطب سر میره و هم در تبادل نظرات بحث به انحراف کشیده و سخیف میشه. (امیدوارم عزیزان از صراحت لهجه من دلخور نشن) . این گروه رو با اینکه خودم هم موافق نوشتارهاشون نیستم با این حال از سر احترام به سلیقه و نظراتشون هرگز سعی نکردم با کامنت منفی خاطرشون رو مکدر کنم. البته شاید به قول دوستان دلیلش اینه که ما موی بیشتری سپید کردیم و ارزش دوستی ها رو بیشتر می دونیم. شاید بهتر بود عطرافشان عزیز بخش مجزایی رو به "دنیای خیال انگیز روایح" اختصاص بده تا دوستان با خاطری آسوده اونجا قلم بزنن و مریدان حظ وافر ببرن و کم حوصله هایی مثل من و تنی چند از دوستان هم در بخش دیگر توشه ای برداریم. علی الظاهر که این امکان میسر نیست بهترین راهکار همانی است که جناب افتخاریان فرمودن و ساده تر هم هست. اینکه اگر از نظری خوشمون نیومد به خوندنش ادامه ندیم و بریم سراغ همون چندتایی که به کارمون میاد.
کلام آخر عذرخواهی بابت طولانی شدن مطلب.
یا حق
27 خرداد 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : محمدرضا Amirhossein
آقای مددی عزیز دوست شیرازی من ممنون از لطفتون.شما قلب و احساستون مثل یوزارسیف زیباست .
27 خرداد 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : کامیار فخر محسن
آقای سخی عزیز ارادتمندم .امیدوارم همیشه پابرجا باشید 🌷🌹
27 خرداد 1402 تشکر
13 تشکر شده توسط : کامیار فخر محسن
عزیز منی سعید شوشتری بزرگوار و پردانش
من اگر بیدار شوم از خواب ، انشاله بزودی ، به فوریت با خبر خواهید شد از بس که دوستان مقید به مهر دارم در این منزلگاه که با کوتاه ترین غیبت به احوالپرسی کوشایند !
حضور مفید و ممتد برخی بزرگان چون خودت بر این خانه نعمتی نعیم است خداراشکر .
حضورتان پایدار و معطر انشاله
:)
27 خرداد 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Perfumex
سلام به همگی عزیزان،
ببینید دوستان، آیا بخش آپدیت جدید قوانین رو مطالعه کرده اید اخیرا؟
مدیریت با توجه به صلاح دید اعلام کرده اند که هر نظر طولانی، بحث های اضافه که سبب تنش بشه، داستان سرایی ها و رساله های دلگشا...تایید نخواهند شد. و در صورت نادیده گرفتن قوانین، منجر به مسدود شدن اکانت ها خواهد شد..
مال کِیه؟ تقریبا داره یک ماه میشه حالا بنده حضور ذهن ندارم الان..
مشکل شخص من چیه؟ مشکل من اینه که الان یک ماهه قوانین آپدیت شده، چهار پنج ماه هم هست نصف دوستانی که رساله دلگشا می نوشتند، یا نیستند یا بلاک هستند.. منم که دیگه حرف اضافه نمی زنم، سعی میکنم فضای عطر رو به تصویر بکشم تا اینکه جملات فانتزی استفاده کنم.. پس چرا باز میاین از این دست حرف ها میزنید؟ چرا در حاشیه به سر می برید؟!
من گمان میکردم با آپدیت قوانین همگی شما نفسی آسوده خواهید کشید و خواهید گفت: آخیششش، راحت شدیم.. ولی می بینم نه:( باز هم ادامه داره این داستان:(
این میدونید مثل چی میمونه؟ مثل این که منِ نوعی بیام بگم، دوستان لطفا به جای اینکه فقط بنویسید عطر بوی حرم، مرده، حلوای مراسم خاکسپاری، دوستش دارم، دوستش ندارم، گلاب، بد بو، لوکس، جذاب، و و و میده، کمی و فقط کمی هم تشریح فضا و نت و کانسپت کنید که مفید باشه! آیا کسی که داستان سرایی تا به حال کرده است و 5 صفحه برای اجداد از دست رفته اش مرثیه خوانده است، به خودش اجازه داده بیاد حاشیه ی اضافه درست کنه و از این حرف ها بزنه؟ من ندیدم تا به حال..

چرا ما به جای اینکه کارِ خودمونو انجام بدیم و سعی کنیم مفید تر واقع بشیم فقط دنبال حاشیه و صحبت اضافه هستیم؟ اون هم راجب نظری که مثلا مال یک سالِ پیشه:[


یه شخصی همین دور و اطراف گفته بود عطر ها بدبخت هستن.. بله آقا:) بخت خوشی نصیب بعضی از اون ها نمیشه...
من ایکاروس رو خیلی نمی شناسم اما یک گفته اش همیشه در یاد و ذهن من حک شده، و اون هم اینه که، ایکاروس هیچ وقت خودش رو عطرباز ننامید! همیشه گفت من مصرف کننده هستم:) این خیلی ارزش داره..خیلی زیااد:)

[EDITED] 1402/03/28 12:25
27 خرداد 1402 تشکر
36 تشکر شده توسط : Amir فرهاد
سلام خانم نازنین

واقعا البته وارد شدن به این بحث حوصله پولادینی میخواد که این روزا دیگه کسی نداره.
ولی این واقعیته که دراین مورد یه مشکلی به صورت ادواری هر چند وقت یه بار تو سایت بروز میکنه که البته صرفا مربوط به این پیج نیست و هرجا که زبان فلسفه و هنرو..رایج میشه این مشکل رو من میبینم.
البته امیدوارم برای هیچ کدام از عزیزان سو تفاهم نشه و همچنان در کنار هم دوستانه ادامه بدیم و اون اسیب های احتمالی این سبک نوشتاری هست.
ببینید الن دوباتن کتابی داره به نام اضطراب منزلت که حالا جزییات مطلب منظور من نیست اما نکته جالبی رو ذکر میکنه و اون اینکه یکی از عواملی که ممکنه بعضی از ماها رو به سمت فلسفه و هنر و...سوق بده همین اضطراب منزلت هست.
البته تا اینجای کار هم ارتباطی به سایرین نداره اما مشکل وقتی پیش میاد که با توجه به مجازی بودن فضا بعضی ممکنه از این پلتفرم برای ایجاد یه منزلت کاذب و ادعای فضل استفاده کنن و اینطور احساس کنن که حالا دیگه فلسفه و هنر و فلان رشته و ..‌میتونه پلتفرمی برای از میدان به در کردن رقبای فرضی و به کرسی نشاندن انچه که خودم میخواهم باشد.
به نظر بنده این ژست کاذب و این طرز استفاده از این منزلت کاذب هست که در اکثر موارد اینچنینی مشکل ساز میشه وگرنه فضا سازی و تلاش برای بیان فضا و حس مکانی که عطر ایجاد میکنه خیلی هم خوب هست و هرکسی به سلیقه خودش حق داره در این مورد بنویسه و بیان کنه.
باز هم عرض کنم که هدف توهین به کسی نیست و صرفا رفع سو تفاهم ها و کاهش فاصله ها مد نظر هست و امیدوارم که تونسته باشم مطلب رو درست بیان کنم.

[EDITED] 1402/03/29 12:16
28 خرداد 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : complihanicated مجید جوادی
سلام مجدد و ارادت خدمت شما کامبیز خان؛
امیدوارم همیشه و در هرکجا که هستید پیروز و موفق و شادمان باشید بزرگوار.
28 خرداد 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin رضا یگانه
سلام نازنین جان:
همونطور که خودت هم اشاره کردی، قوانین سایت آپدیت جدیدی داشته و محوریت ثبت نظرات رو بر همان مبنا قرارداده.
من هم معتقد هستم به غیر از تفسیر نت ها، پرفومنس، استایل پوشش و .... برای یک عطر، حتما حتما بیان فضا و حال و هوای منتالیک برای یک عطر خیلی مفید و جذاب خواهد بود. کاری که بعضی از دوستان مثل مونا عزیز و شخص شما نازنین جان ،خیلی خیلی زیبا و هنرمندانه انجامش میدی دوست خوبم.
به نظر من وجود هر دو نوع تفسیر (( چه هنری و فضاسازی)) و ((چه تحلیل نت ها و اجزا)) در باب یک عطر ، در کنار هم میتونه کمک شایانی رو در جهت شناخت بهتر آن عطر داشته باشه.
هر کسی هم با توجه به نیازش از مطالب برداشت میکنه و اگر هم با نظری اوکی نبود خیلی راحت با رد کردن نظر مزبور به ادامه ماجرا خواهد پرداخت.
در آخر هم پیشنهاد میکنم خیلی به انتقادات غیر منصفانه توجه نکنی و به مسیر و هدف خودت ادامه بدی تا به همدیگر فضایی جذاب و پر از مهر و دانش رو بسازیم.
شاد و صبور باشی دوست خوبم.
28 خرداد 1402 تشکر
27 تشکر شده توسط : nazanin محسن
بسیار عالی جناب میرزایی،
جای خوشحالی دارد که برخی از بزرگان عطرافشان با سبک نگارشی خاص خود، وقت گذاشته و دیدگاههای خود را از دنیای روایح ارائه می کنند اما شخصا امیدوارم نگارش متون ادبی و خیال پردازی های طولانی و نقد فیلم و موسیقی حوصله سربر و تجربیات شخصی نامرتبط که هیچ کمکی به مخاطبین نخواهند کرد، پایان پذیرد.
28 خرداد 1402 تشکر
4 تشکر شده توسط : بابک یاس
سلام.ضمن احترام به نظر شما،مخالف هستم و به شخصه علاقه‌مند به خواندن این دست رویوها هستم{مخاطب هستم و کمک میگیرم}. میتوانید عبور کنید.

[EDITED] 1402/03/29 00:37
28 خرداد 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin
جناب شوشتری عزیز خاطرم هست همین بحث ، عینا توی کامنت عطر دیگه ای هم وجود داشت ( گمونم آمواج ایمیتیشن زنانه ) اونجا پیشنهادی رو مطرح کردم که مدیریت کامنت بنده رو رد کردن و عنوان کردن : این نوع کامنت ها اصلا از ابتدا نباید پذیرفته می‌شدن و از این به بعد پذیرفته نخواهند شد . پیشنهادم این بود که در صورت امکان بستری فراهم بشه که کامنت ها توی دو دسته مجزا طبقه بندی بشن ، کامنت هایی با محوریت نت شناسی صرف که مخاطب خودشُ داره و کامنت هایی با محوریت کانسپت و فضاسازی که طیف دیگه ای رو جذب می‌کنه ( از جمله خودم ) . از نظر فنی هم آنچنان پیچیدگی نخواهد داشت . واقعا حیف اون نوع نگارش که واقعا عامل تفاوت و ( به نظر من البته ) برتری عطرافشان نسبت به باقی سایت داخلی و خارجی بود اینطور به حاشیه بره و خاموش بشه ، واقعا حیف ( جا داره اینجا دو خط ایموجی تاسف و تاثر بذارم :( ، امیدوارم مدیریت ترتیبی اتخاذ کنن این مورد عملی بشه تا هم دوستان به چیزی که می‌خوان برسن هم چراغ اینجا خاموش تر از این نشه .
28 خرداد 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی
آقا رامین عزیز درود و سپاس از توجه تون

به لطف ایزد منان بله، حضور این عزیزان نعمتی است که باید قدرش رو دونست. لب مطلب همین بود که شما فرمودید: مرتبط نویسی و پرهیز از اطاله کلام. کوتاه سخن اینکه دوستان نازک دلی داریم که رنجیده خاطر گشتند. اگر از کلام من بود، که عذرتقصیر. بر من ببخشایند. غرض انتفاع جمع بود و لاغیر.

خوشا قلمی که خاطرِ جمع(ی) بسیط بتوان کرد

ایام به کام
28 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : امیر علوانی رامین
دوست عزیزم نازنین جان
راستش برگشتم نظرات رو از اول خوندم که ببینم چه اتفاقی افتاد اینجوری شد و همه شمشیرهاشون رو برای هم تیز کردن متاسفانه دیدم درست از جایی که شما کامنت گذاشتی همه چی شروع شد. روی نظر علیرضا بندار و محمدرضا، آقای افتخاریان و جناب مددی کامنت گذاشتن و من هم نفر آخر لیست بودم که فکر می کنم خیلی محترمانه بحث رو جمع کردم و همه چی تموم شد. اما دقیقا خود شما بدون اینکه کسی مستقیم شما رو مخاطب قرار داده باشه این کامنت تنش زا رو گذاشتی و با راه اندازی یک کمپین حمایت از مظلوم چنان با احساسات دوستان بازی کردی که همه یک طرفه به قاضی رفتند و کسی نپرسید اصلا کی به شخص شما توهین کرد که ما بیاییم ازت دفاع کنیم.!! و یک بحث بیهوده اینچنین به درازا کشیده شد. من جای دیگه رو نمیدونم ولی ذیل این عطر نه کسی از شخص شما نام برده بود و نه بی احترامی بهتون کرده بود. من هم که نظرم رو بطور کلی گفتم و صرفا یک انتقاد بود. اما شما طوری صحبت کردین که من هم عذاب وجدان گرفتم و در صدد دلجویی براومدم. فکر کنم بهتره هر کدوم از ما نظرات و انتقاداتمون رو محترمانه مطرح کنیم و از طرفی انتقاد پذیر هم باشیم. شما به خودت گرفتی وگرنه خود من از کسانی هستم که نوشته هات رو میخونم و استفاده می کنم.
از مدیر محترم سایت عذرخواهی می کنم اما اگر این مطلب رو نمی نوشتم در حق بسیاری از دوستان صبور و بزرگوار این خانه اجحاف می شد.
سپاس
28 خرداد 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin امیر علوانی
درود بر جناب افتخاریان ..تا حدودی با صحبت هاتون موافق .منظور بنده با اون دسته از نظراتی بود که کل محتوا اون کامنت شامل این موارده شعر گویی کرده خیال پردازی کرده به صحرای کربلا گریزی زده حکایاتی گفته ولی در انتها میبینی هیچی عایدمون نشد در مورد اون عطر مورد نظر و این موضوع وقتی ناراحت کننده میشه که کل یک صفحه نظرات رو رد میکنی و میبینه نخیر ظاهرا هیچ صحبتی نشده در مورد خود عطر..البته که این موارد در قدیم بیشتر و بود و خداروشکر خیلی کمتر شده .ولی اگر در حد عرف و منطق باشه اینگونه نوشتار ها که در کنار نقد و بررسی اون عطر کمک کنه به فضا سازی و شبیه سازی چرا که نه بنده هم موافقم با این نوع نگارش.در آخر هم بنده قصد بی احترامی به هیچکی رو ندارم و نداشتم و تک تک کاربرا برام عزیزن چون تجربه نزدیک به چهل سالم واسم ثابت کرده که دوستان عطردوست و خوشبو همشون انسان هایی به غایت دوست داشتی و محترمند..با سپاس
29 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : امیر علوانی بابک
یک پیشنهاد خوب دارم که این اختلافات واسه همیشه حل بشه ، ساده و دوستانه .

مدیریت سایت قانونی بذاره که در بخش نظرات مربوط به یک عطر ، نویسنده اولش حداقل مختصری از بررسی نت ها و عملکردِ اون عطر بگه ، بعد دوست داشت میتونه در ادامه هر گونه فضاسازی ، خاطره بازی ، یا بررسی کانسپتی و حسی انجام بده .

که مخالف ترین فرد هم 4 خط اول رو بخونه و واسش مفید باشه بنا به نتیجه ای که دنبالش هست و اگه نخواست ادامه کامنت رو نَخونه و صد البته دیگه حق ایراد گرفتن نداره از اون لحظه به بعد .

روزگار به کام .
29 خرداد 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : آرش Sepehr s
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
نمی توانیم برای کاربر تعیین کنیم به چه صورت و به چه شکل نظر خود را بیان کند ، خود کاربر می بایستی طبق قوانین، نظر خود را ثبت کند با احترام
جناب استاد افتخاریان عزیز
این مخالف اصول دموکراسی هست!
بیایید یاد بگیریم از کنار چیزهایی که دوست نداریم فقط بی تفاوت رد بشیم.بیاید از همین عطرافشان کوچک شروع به یادگیری و انتشار آزادی کنیم.
البته میدونم که شما جهت راحتی بقیه که مخالف نظرات ادبی و هنری هستن این پیشنهاد رو دادین.ولی انصافا زیر همه ی عطرها هم نظرات کاربردی مختصر و مفید وجود داره و هم نظراتی که با هنر و ادبیات آمیخته شدن و هر کس بنا به نیازش میتونه بگرده و ازین دریای مواج چیزی که احتیاج داره صید کنه....
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
29 خرداد 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : فرهاد حسین رفیعی
سلام، ضمن احترام فراوان به نظر مخالف شما، اعتقاد دارم ابراز عقیده و نظراتمان در این سایت می تواند به انتخاب های بهتر علاقمندان به دنیای زیبا و سحرانگیز روایح کمک کننده باشد. نظر خود را در مورد لزوم تمرکز بر رایحه عطر و مرتبط بودن متن بارها ذکر نموده ام و در عین علاقه فراوان به سبک نگارش جذاب برخی از بزرگان و عزیزان عطرافشانی، کماکان اعتقاد راسخ دارم نظرات ثبت شده برخی دیگر از بزرگواران، باید به ویژه در ایام گذشته، در جشنواره های داستان نویسی و ادبیات کهن مطرح می گشتند، نه جمع فعلی بررسی و معرفی عطر، شما اگر علاقمندید، بسیار عالی و نظرتان محترم، ممانعتی در مطالعه آن طومارهای ادبی فاخر و تجربیات شخصی نامرتبط ایجاد نشده است، بفرمایید و از این دست رویو ها کمک بگیرید. علاقه چندانی به طولانی شدن این بحث ندارم و در پایان می توانستید به راحتی از نظرم عبور نموده و با سعه صدر، نظرات شخصی ام را نادیده گرفته و مخالفت ننمایید.
29 خرداد 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : محمدرضا سالار كلوچه
من خودم همیشه سایدی رو انتخاب کردم که همه آزاد باشن و دوستانه ، و هر کسی بنا به نیاز و عطشی که داره ، دنبال متن و بررسی مورد نظر خودش بره .
بالاترم گفتم هرکی واسش جذاب نیست از اون نظر رد شه ، خیلی راحت و شیک .

ولی گویا باید هر چند ماه یکبار عزیزی بیاد و این اصول آزادی یادش بره ، گویا که نوشته طولانی یا ادبی آقای X , هر ثانیه از زندگی ایشون رو مختل کرده .

اینم که سه چهار خط از نت ، یا قدرت اون عطر بنویسه هم دیکتاتوری نیست انصافا ، از واجباته یک بررسی هست .

خلاصش اینکه قطعا باید هر فردی در هر مدلی که دوس داره بنویسه ،
اما ترجیحِ من ، از متنِ یک بررسی ، یه میکسه ، میکسی از توضیحات و بررسی ، تا فضا سازای و بقول دوستان داستان سرایی ( که من خیلی دوس دارم دوستانی که این داستانها ی تشکیل شده در ذهنشون رو با قلم بازگو میکنن ) .
29 خرداد 1402 تشکر
16 تشکر شده توسط : complihanicated nazanin
سلام. خیلی متشکرم بابت نظر توامان با احترام شما. من نظر دادن و مخالفت کردن رو منع نکردم،بلکه تقبیح کردن و بلااستفاده دونستن نظری رو تلویحا نهی کردم. کما اینکه ابراز نظر آزاد هست و خواستم خودم رو به عنوان مخاطب(گرچه در اقلیت)آن کامنت‌ها اعلام کنم. مجددا سپاسگزارم از نظر شما که قطعا مفید هست.
دقت کنید من هم در اخرین کامنتم،ابتدای متن تکلیف نوشته‌م رو مشخص کردم و گفتم رویو نیست. هرچند از قوانین عطرافشان تخطی کردم و از ادمین محترم سایت عذرخواهی میکنم.
بسیار خوشحال شدم از نظر سازنده شما رامین عزیز و دیگر دوستان محترم.
30 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : سالار كلوچه محسن
با سلام و عرض ادب خدمت دوست گرامی جناب آقای افتخاری عزیز و دیگر اساتید عطرافشان که با راهنمایی های خود در غالب داستان سرایی و بیان احساسات خود درباره یک عطر موجب رونق و ایجاد تفاوت بین عطرافشان و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی شده اند!!! بنده فقط یک مصرف کننده آماتور و البته عاشق روایح هستم و بس . نه بلدم و نه به خودم اجازه میدهم در حضور اساتید قهاری که در این محفل حضور دارند به تشریح روایح یک عطر بپردازم ولی دوست دارم حس و حال عطر را در تمامی نت ها بدانم . وقتی دوستان و اساتید گرامی به شیوه منحصر بفرد خودشان( رویا پردازی ، داستان سرایی و ...) عطری را در تک تک نت ها معرفی می‌کنند در یک نقطه به حسی مشترک با نویسنده میرسم که بسیار کمک می‌کند برای تصمیم گیری. به نظر بنده عطر ساز ها و دیگر مخترعین هم با رویا پردازی و ... یا خودشان توانسته به این درجه از پیشرفت برسند یا به مانند ژول ورن راه گشای دیگران شده اند. اینکه فقط بگویم‌ نت اول این است و نت دوم این و بقیه نت ها اینگونه و یک شرح مختصر از عطر بدهیم، خود عطر ساز همه را گفته!!! و درباره دوست داشتن و نداشتن و ماندگاری و پخش و غیره هم که آیتم مورد نظر موجود است ، پس چه لزومی دارد که اصلا چیزی نوشته شود ؟؟!! و اصلا چه تفاوتی بین عطرافشان با بقیه فروشگاه ها و سایتها وجود دارد؟ مثل اینستاگرام فقط یک به به و یک قلب کفایت می‌کندو تمام. برای عده ای مثل بنده معرفی به شیوه دوستان و اساتیدی که با بیان حس وحال خود عطری را معرفی می‌کنند بسیار راه گشاست و لذت بخش و برای عده ای هم خیر . با نخواندن آن مطلب برای افرادی که این شیوه را دوست ندارند همه چی به خیر و خوشی تمام می‌شود و به هیچ یک از دوستان هم اهانتی نمی‌شود. نه اینکه اول به شیوه نگارش و شیوه معرفی دوستان توهین کنیم بعد بگوئیم که شما درباره این عطر اشتباه میکنید!!! امیدوارم نه فقط در حرف بلکه در عمل هم به دموکراسی احترام بگذاریم.

[EDITED] 1402/03/30 22:53
30 خرداد 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin
نظرات محدود شده است
9
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
حیف این عطر با این رایحه زیبا که پخش و ماندگاری پایینی داره.
رایحه واقعا جذاب، سرمست‌کننده، پربازخورد و دوست داشتنی که واقعا برازنده‌‌ی اسمشه.
تو دید و بازدید نوروز هرچند برای فهمیدن نظر دیگران باید لباسمو تا زیر بینیشون می‌بردم ولی بازخوردهای بسیار خوبی ازشون گرفتم حتی یکی از اقوام که اتفاقا عطرباز هم هست گفت این رایحه از کارنال‌فلاور هم بهشتی‌تره (شخصا کارنال فلاور رو تست نکردم).
خلاصه اینکه اگه پولشو داشتم یکی حداقل واسه دل خودم می‌خریدم.
04 فروردین 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : حامد ج رضا قهرمانی

10
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
لحظه ای که برای بار اول الیسیوم رو تست کردم اولین کلمه ای که به ذهنم رسید " غنی " بود ..
سرشار از نت های بسیار شفاف و شامه نواز که بهتون قول میدم گیجتون میکنه , یعنی تا مدتی بینیتون درگیر رایحه ی عجیب و غریبش میشه ..
اپنینگ کار انفجاری از مرکبات و فضای آروماتیکی هست که به نظر من از وتیور و آویشن و البته فلفل صورتی نشات میگیره و در کنارش کمی فضای گلی قرار داره تا کار کمی تلطیف بشه اما به خنکای یک جنگل سر سبز که در اون آبشاری به موازات نگاه شما در همون حوالی وجود داره حس طراوت و شادابی و خنکی و سبزی خواهید کرد ...
در ابتدا گفتم الیسیوم به معنای واقعی غنی و ریچ هست و به شدت حس لوکس بودن رو بهتون القا میکنه و یه جوری با مشت تو صورتتون میکوبه و میگه من خیلی های کلسم .. 😎
بیس نت کار تا حدودی انگور فرنگی سیاه برای من بلد هست و روایح چوبی که محشره از نظرم و فقط کافیه یه کوچولو بهش زمان بدید و ازش دور بمونید تا سریع دلتون برای اسنیف دوباره ی رایحه ی خاص و فوق العادش تنگ بشه ...
استفاده کردن از متریال طبیعی در این عطر تا حدودی از پرفورمنس کار کاهش داده ولی جوری نیست که من رو آزرده خاطر کنه چون نه برای بازخورد , بلکه برای لذت هر چه بیشتر خودم این کار رو میپوشم .
31 فروردین 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : حسن شجاعی complihanicated

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟