ROJA DOVE - (Elysium Pour Homme (Parfum Cologne

روژا داو الیزیوم پور هوم کلن (پارفیوم کولوژن)

مردانه
کد کالا : ATR-37285
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر فوژه
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : روژا داو
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-37285
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 320
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    70
  • نمی پسندم
    5
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    32
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    27
  • رسمی
    6
تعداد رای های ثبت شده : 194
توضیحات

«الیزیوم» از آن عطرهایی‌ست که تمام جهان را به‌سوی جذابیت‌های خودش می‌کشاند و تعادل بی‌نقصی را میان روشنایی ساده و آرام و نیروهای پیچیده و پرظرافت برقرار می‌سازد. این مخلوقی که فوراً شما را عاشق و شیفتهٔ‌ خودش می‌کند، با طراوت برجسته‌ای شروع می‌شود که در طی تمام روز باقی می‌ماند، زیرا انبوه درخشانی از نت‌های مرکباتی و گیاهی در این عطر به مشام می‌رسند که به‌واسطه افزوده شدن نت نوآورانه و خلاقانه‌ای از مشک به لایه آغازین واقعا به سطح بی‌وزنی می‌رسند و شما را به هیجان می‌آورند. رگه‌های آبدار برگرفته از سیب، انگور فرنگی سیاه و دانه سرو کوهی به تداوم این شخصیت پرهیاهو کمک می‌کنند تا در نت‌های پایانی به پس‌رایحه‌ای با مردانگی و ژرفای بی‌نهایت برسیم. یکی از نمادهای برجسته در جهان عطرهای مردانه ــ یعنی نت فلفل صورتی ــ در تمامی این عطر طنین‌انداز است، درحالی که برجستگی نت سدر هم تمامی این عطر را به بافتی مرکباتی، چوبی و باطراوت تبدیل می‌کند، با رگه‌هایی عمیق و هوس‌انگیز در نت‌های پایانی که مردانگی اغواگرانه‌ای را به تجسم درمی‌آورند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند روژا داو
عطار راجه داوو
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی معطر فوژه
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، گریپ فروت ، آویشن ، گیاه درمنه، صمغ گالبانیوم، لیمو ترش سبز
اسانس میانی سیب ، رز ، خس خس ، سدر ، یاس، گل برف ، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی ، دانه سرو کوهی ، گیاه ناگارموتا
اسانس پایه لوبان ، وانیل ، چرم ، لابدانیوم، عنبر
نمره کاربران
(Elysium Pour Homme (Parfum Cologne-روژا داو الیزیوم پور هوم کلن (پارفیوم کولوژن)
رایحه
8.7
69 رای
ماندگاری
7.2
69 رای
پخش بو
7.1
69 رای
طراحی شیشه
8.5
69 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند روژا داو
نظرات کاربران (44 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
اگر تو این اوضاع اقتصادی قرار باشه ۱۳ ملیون هزینه یک ادکلن بدین،باید اون ادکلن اجرای قوی داشته باشه ولی با پخش بو و ماندگاری این ادکلن اصلا این کار درست نیست.امواج،زرجوف،مارلی میتونن انتخاب های خیلی بهتری به شما بدن،
04 آبان 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : شهاب عارف Saeed Faramarzi
بادرود خدمت دوست عزیز اون طور که میفرمایید این بزرگوار پخش وماندگاری ضعیفی نداره کلا عطرهای با این سبک رایحه زیاد ازشون نباید توقع داشت بنده نسخه اصلی رو تهیه کردم از لحاظ پخش و ماندگاری دقیقا شبیه کرید اونتوس و بلو شنل و ساواج ادوپرفیوم هست ولی یه هجمه ای از لحاظ پخش و ماندگاری نسبت به الیزیوم هست که نسبت به عطرای دیگه نمیباشه ولی از لحاظ شفافیت رایحه واقعا یه شاهکار حساب میشه بنده نیز قبول دارم که نسبت به قیمت شاید ارزش خرید نداره که اونم به ارزش پول ما مربوطه نه به شرکت سازنده در کل به نظر اینجانب اگر قیمتش حول و حوش ۸ تا ۱۰ تومان بود خیلی بهتر بود باسپاس
04 آبان 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Sepehr s فرهاد

7
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
روژا الیزیوم
الکی گنده !
به نظر من یه کار کاملا معمولی و اصلا خاص نیست...
من باشم گزینه های ارزون تر و بهتری رو انتخاب میکنم
ارادت...
05 مرداد 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : هەژار حسن شجاعی
دقیقا. الکی گندش کردن. نمیدونم سیاستی در کاره که یهو یه عطری خیلی تبلیغ میشه در حالی که مالی نیست.
21 تیر 1403 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ادیب جلالی Golpa

8
رایحه
6
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
اکسپلور اینستاگرام من پر شده از پست های مربوط به عطر.اکثرا هم فیک فروش ، ولی یه چیزی که زیاد میبینم و نظرمو جلب کرد معرفی عطر الیزیوم هستش،معرفی کردنشون واسه من حالت کُمِدی داره.طرف ساواج و بلو شنل و اونتوس رو ریخته توی میکسر و میگه الیزیوم ترکیب این سه تاست و اگه من میکسر رو روشن کنم الیزیوم تولید میشه😬
یا یکی دیگشون میگفت اگه این سه تا عطر رو توی خونه دارید من بهتون میگم چطور الیزیوم بسازید.🤓

و اما تجربه من از این عطر ،همونطور که دوستان گفتن اوپنینگ این کار شباهت بسیار زیادی به اونتوس داره ولی بعد از گذشت بیست دقیقه مسیرش عوض میشه و حس بویایی من به هیچ وجه رایحه ساواج و بلو شنل ازش دریافت نکرد و فکر میکنم این فروشنده ها به هیچ وجه رایحه اصلی رو تست نداشتن و مطلب کپی پیست کردن.

رایحه بسیار جذابی داره ولی نه به اون شدتی که در موردش تبلیغات میشه. و بقول سایر دوستان حال و هوای اونتوس رو داره و مورد پسند اکثر افراد هستش و بعید میدونم کسی خوشش نیاد.
پخش و ماندگاری متوسطی داره که با توجه به عناصر سازندش طبیعی بنظر میاد.
من فکر میکنم با این پخش و ماندگاری که داره ارزش خریدش یه کم پایینه.
01 مرداد 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Alain Delon فرهاد
سلام سلمان جان، درمورد پُر شدن اکسپلوور اینستات از عطر باید بگم این چیزیه که برای همه عطربازا و عاشقین روایح اتفاق میفته
،درسته که بحث هوش مصنوعی جدیدا (بیشتر عوام بعد از دیدن اون کلیپ موزیکی که شادمهر عقیلی خونده بود و به وسیله هوش مصنوعی با صدای مهستی درست شده بود فهمیده بودن که همچین چیزی که تا قبل از اون فقط تو فیلمهای علمی تخیلی راجبش شنیده بودن،در دنیای واقعی هم وجود داره و بعد از اون بود که کلی مطلب و مقاله راجبش پخش شد، ولی درواقع هوش مصنوعی سالها پیش پایه گذاری شده بود و دانشمند، ریاضیدانی به اسم آلن تورینگ از پیشروان این مقوله بود(پیشنهاد میکنم حتما فیلم بازی تقلید با نقش آفرینی بندیکت کامبربچ(بازیگر مورد علاقه من) در نقش آلن تورینگ رو ببینین) دلیل اینکه این مبحث تا امسال زیاد سر و صدا نکرده بود، تا جایی که من میدونم این بوده که هوش مصنوعی برای تبادل اطلاعات و همینطور استدلال و اینا، نیاز به فضای زیادی در حد چندین میلیون ترابایت لازم داره که در چند سال اخیر فکر کنم بخاطر ماینرها این امر محقق شده) البته با اینکه اینجا یه سایت مربوط به عطر و دنیای روایح هست و نوشتن مطالب علمی زیاد معقول نیست، ولی چیزی که خواستم بگم هوش مصنوعی خیلی وقته که تو اطراف ما وجود داره، نمونه اش همین اکسپلوور اینستا که همه بازدیدها و تعاملاتی که انجام میدی رو درنظر میگیره و اکسپلوورت رو طبق همون موضوعات میچینه که مال همه عطربازا بیشترش پستای مربوط به عطره! یا مرورگرایی مثل گوگل که باتوجه به بازدید هایی که انجام میدی، میاد و تبلیغاتی رو برات اعمال میکنه که دقیقا با بازدیدهات مرتبطه، مثلا من تو یه سایت دانلود فیلم که میرم، تبلیغاتی که تو سایت بالا میاد همشون درمورد فروش یه عطر بخصوص(که نه فقط با موضوع عطر، بلکه تبلیغ فروش عطری رو میذاره که طی یکی دو روز قبلش، اسمشو سرچ کرده بودی😲)
درمورد ساخت الیزیوم هم اتفاقا منم اونو دیدم، یعنی واقعا فاز این جماعت رو درک نمیکنم، مطمئنا هوش مصنوعی هم با دیدن حرفا و کارای این جماعت، یا هنگ میکنه و برای همیشه بلااستفاده میشه، یا همه ی بمبای هسته ای دنیارو منفجر میکنه که هم خودشو راحت کنه هم کل دنیا رو به فنا بده، 😅
01 مرداد 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali حسن شجاعی
سلام و عرض ادب کامبیز جان
دقیقا همینطوره،سالهاست که هوش مصنوعی شروع به کار کرده ، من یادمه ده دوازده سال پیش فیسبوک اطلاعات مربوط به سرچ کاربرهاشو جمع آوری میکرد و با توجه به علاقمندی هاشون تبلیغات مرتبط بهشون نشون میداد.الان که به مراتب توسعه بیشتری پیدا کرده و تا حدی عذاب آوره بخاطر اینکه حریم خصوصی داره کاملا بی معنی میشه.
در مورد پیج های فروش عطر واقعا داره کار بیخ پیدا میکنه 😂 یکی از پیج ها یه عطر معروف رو که قیمتش الان بالای ده میلیون هستش رو زده بود بعلت واردات عمده و حذف واسطه ها به قیمت کارخونه میفروشه یک و ششصد🤣حالا اونا مختارن که هر خزعبلی که دلشون میخواد بگن،ناراحتی من از مردمیه که هرچیزی رو بدون استدلال کردن و تحقیق باور میکنن .

02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Alain Delon حسن شجاعی
آخ که این ناآگاهی مردم و سواستفاده یسری بی وجدان از این موضوع واقعا خون آدمو به جوش میاره، نمیدونم چرا ایرانی جماعت با خوندن و مطالعه یا کسب اطلاعات، درمورد یه مسئله ای اینقدر براشون سخته، من خودم هروقت بخوام یه چیزی بخرم، (حالا هرچی،) اول میرم قیمت حدودیشو درمیارم، بعد کامنتای خریدارای اون جنس رو میخونم که ببینم نظرشون راجبش چیه، البته این کارو فقط وقتایی که قصد خرید دادم انجام نمیدم و تو اوقات دیگه،مثل گشتن تو اینستا، وقتی یه پستی یا کامنتی رو میبینم که درباره یه موضوعی نوشته که چیز زیادی ازش نمیدونم،فورا میرم و اینترنت رو شخم میزنم که اگه احیانا خواستم کامنتی بذارم یا اظهارنظری کنم، دست پُر باشم و مثل خیلیای دیگه، بدون داشتن هیچ اطلاعاتی راجب هرچیزی اظهارنظر نکنم، حالا تعریف از خودمو تموم کنم🤗
به نظر من اینکه ملت گول این جماعت فیک فروش و کلاهبردار رو میخورن چند تا دلیل داره که مهمترینش گرون بودن عطرای اورجینال و پایین بودن قدرت خرید مردمه( مثلا کارمندی که پونزده تومن حقوق ماهانه میگیره، چطور بیاد یه عطر ۷ تومنی بخره، چون مجبوره کل سی روز رو با هشت تومن باقی سپری کنه) دلیل دومش کم بودن اطلاع‌رسانی و تریبون هایی برای آگاه سازی مردمه، که همین عطرافشان، یکی از بزرگترینه این قبیل رسانه هاست، یا یکی از دوستان یه پیج اینستا راه اندازی کرد چند سال پیش به اسم عطرباز، که هم اطلاع‌رسانی میکرد و در کنارش فروشگاههای فیک فروش رو معرفی میکرد تا بدونیم از چه فروشگاههایی نباید خرید کرد، ولی خوب برای اینکه این قبیل اطلاع‌رسانی ها تاثیر بیشتر و بهتری داشته باشه، نیاز به رسانه ها و تریبون های به مراتب پُر بازدیدتر و عمومی تری هست، ولی خوب همه اون پیجای اینستایی که فالوورهای چند صد هزاری و حتی میلیونی دارن، فقط به فکر جیب خودشون هستن تا آگاه کردن مردم و اتفاقا بارها پیج عطرباز این قبیل پیجای به اصطلاح بلاگر رو که پول میگرفتن تا تبلیغ فیک فروشارو بکنن،مورد بازخواست قرار داد که چرا بخاطر پول، اجناسی رو تبلیغ میکنن که باعث به خطر انداختن سلامتی مصرف کننده ها میشه، ولی بجای پاسخگویی، بلاکش کرده بودن!!
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Sepehr s حسن شجاعی
دقیقا؛منم با شما هم دردم و اکسپلورمن هم متاسفانه اینطور شده و اون پست که شما هم دیدین منم دیدم ولقعا ساواج و بلو شنل ربطی نداره ولی اونتوس شاید
باید خریداری کنم..
06 مرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : محمدعلی طاهری Perfumex
درود محمدعلی جان
عرض به حضور شما که همونطور که دوستمون کامبیز جان گفتن اکسپلور اکثر دوستداران عطر به همین صورت هستش و پر از معرفی ناشیانه عطر،و باید پذیرفت که همین پیج ها و عطر فروش های اکثر ناوارد و تازه کار هستن که برای سودجویی یه سری عطرهایی رو بولد میکنن که واقعا شامه نواز و همه پسند نیستند و طرف تحت تاثیر حرف های هیجانی مثل "این عطر رو بزن تلفات بده" یا " اینو بزن همه جذبت میشن" قرار میگیرن(البته چیزای خیلی بدتر و خنده دارتری هم میگن که اینجا مجال گفتنش نیست😅 در هر صورت شنونده باید عاقل باشه.
اما در مورد الیزیوم،رایحه این عطر خیلی خوبه،متوجه شدم خودتون تست داشتین پس با رایحه آشنایی دارین،اگه ماندگاری و پخش ملاک خرید نیست واستون حتما بگیرین.
شاد و پیروز باشید🌹
07 مرداد 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Alain Delon حسن شجاعی
ممنونم سلمان جان بله واقعا همینطوره یه سری چیزایی میگن که آدم شاخ درمیاره!😂
به هر صورت برای یکی از عاشقان ادکلن،ادکلن حتی از نون شب هم واجب تره!
سلامت باشین.
27 مرداد 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : شایان احمدی SALMAN
سلام. موافقم اصلا هیچ رگه ای از بلوشنل و ساواج نداره. همون به قول خودت حال و هوای اونتوس رو داره یجوری غلیظ تر!
16 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : SALMAN بابک
من ی ادکلن میخوام رایحش شبیه کازاموراتی مفیستو باشه یکی بهم‌ الیزیوم پیشنهاد داد گفت بگیر خیلی شبیه هم هستن...میشه راهنماییم کنید🙏
08 بهمن 1402 پاسخ تشکر
درود
مهدیس جان خود کازاموراتی مفیستو شبیه کرید سیلور مانتین واتر هستش ولی من به شخصه خودم سیلور مانتین رو ترجیح میدم به مفیستو.
ولی در مورد اینکه الیزیوم شبیه مفیستو باشه اصلا همچین چیزی نیست از دید من.
الیزیوم روح و شخصیت کاملا متفاوتی داره ، رایحه خیلی یونیک و شیک در کنار شفاف بودن، بسیار دلپسندش کرده ؛طوری که کمتر کسی میتونه اونو نپسنده.ماندگاری و پخش چندان بالا نیست ولی راضی کننده و خوبه.
همونطور که گفتم اوپنینگ الیزیوم حال و هوای اونتوس رو داره ولی نه به این معنی که مشابه اونتوس باشه.
مطمئنا از داشتن و پوشیدنش لذت خواهید برد ، ولی با این ذهنیت که مشابه مفیستو هست سمتش نرید که انتظارتون برآورده نمیشه چون کاراکترهای متفاوتی دارن.
09 بهمن 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : Alain Delon حسن شجاعی

درود
الیزیوم ،بهشتی

روژا داو به این عطر به عنوان گلهای سرسبدش یاد میکند زیر سیصد دلار قیمت.عطری فرش و دل انگیز
اگر دوستدار روایح وتیوری هستید ،اکوردهایی بسیار دلنشین به نوازش شما میپردازد..رایحه مرکبات و گریپ فروت و انگور سیاه و وانیل ...به مرور عطر شما را به یاد عطر معروف اونتوس می اندازد،البته شباهت در داشته های برابر هست و به مرور ترکیبات تغییر میکند.گیاه ناگارموتا رو دیدم در هرم اعلان که غیر از خواص ضدالتهابی در کرمهای دور کننده حشرات هم بکار میرود و جالبه.

به شخصه از کیفیت بالای عطر روژا لذت میبرم.هر بار از این لاین استفاده میکنم برای تست برندهای دیگر ناتوان میشوم..
هم زمان عطر زرجف الکساندریا دو هم تست کردم ..عطری گرم و خوش بو با پوششی گلی و گیاهی بولد و اشنا.رایحه رز من به هزار سو میکشاند.

الیزیوم فرش و مرکباتی با تم ظریف چرمی که تقریبن دارم دی ان ای کارهای روژا رو یاد میگیرم..و...الکساندریا دو با رایحه ای گرم و شیرین و قدرت پروجکشن بیشتر از الیزیوم.

حقیقتش از دیدگاه کیفیت الیزیوم ده از ده
بنظرم خانمها هم میتوانند الکساندریا دو رو مصرف کنند.

احساس میکنم داو عطر الیزیوم رو با دل خودش درست نکرده.نمیدونم چرا تو یک سال باید هجده عطر ریلیز بشود.

الیزیوم در مواجهه با قیمت خب وضعیتش معلومه.اساسن لوکس بودن خرج داره و تلخیش نداریشه.
در مورد ماندگاری صحبت نمیکنیم..کار با کیفیت پخش بو و خط بوی فراوان ندارد.مگر میلیونها تومن هزینه. عطر با انتشار و خط بوی فراوان برای من جایگاهی ندارد...نه اینکه پنج دقیقه بوش برود.حداقل دو ساعت ماندگاری روی پوست.
به نظرم یک محفل رسمی و با کلاس بیشتر از سه چهار ساعت بی معنیه.به دلایل فراوان که خارج از بحثه.

الیزیوم کیفیت عالی
رایحه عالی
پخش بو کم
ماندگاری روی پوست متوسط

من نه الیزیوم کولون رو پسندیدم و نه زرجف اسکندر دو رو.بجاش عطر خودم ارمانی پرایو کویر امتیس رو می پسندم.

پاینده باشید


12 تیر 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : حسن شجاعی یاس

10
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
لحظه ای که برای بار اول الیسیوم رو تست کردم اولین کلمه ای که به ذهنم رسید " غنی " بود ..
سرشار از نت های بسیار شفاف و شامه نواز که بهتون قول میدم گیجتون میکنه , یعنی تا مدتی بینیتون درگیر رایحه ی عجیب و غریبش میشه ..
اپنینگ کار انفجاری از مرکبات و فضای آروماتیکی هست که به نظر من از وتیور و آویشن و البته فلفل صورتی نشات میگیره و در کنارش کمی فضای گلی قرار داره تا کار کمی تلطیف بشه اما به خنکای یک جنگل سر سبز که در اون آبشاری به موازات نگاه شما در همون حوالی وجود داره حس طراوت و شادابی و خنکی و سبزی خواهید کرد ...
در ابتدا گفتم الیسیوم به معنای واقعی غنی و ریچ هست و به شدت حس لوکس بودن رو بهتون القا میکنه و یه جوری با مشت تو صورتتون میکوبه و میگه من خیلی های کلسم .. 😎
بیس نت کار تا حدودی انگور فرنگی سیاه برای من بلد هست و روایح چوبی که محشره از نظرم و فقط کافیه یه کوچولو بهش زمان بدید و ازش دور بمونید تا سریع دلتون برای اسنیف دوباره ی رایحه ی خاص و فوق العادش تنگ بشه ...
استفاده کردن از متریال طبیعی در این عطر تا حدودی از پرفورمنس کار کاهش داده ولی جوری نیست که من رو آزرده خاطر کنه چون نه برای بازخورد , بلکه برای لذت هر چه بیشتر خودم این کار رو میپوشم .
31 فروردین 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : حسن شجاعی complihanicated

9
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
حیف این عطر با این رایحه زیبا که پخش و ماندگاری پایینی داره.
رایحه واقعا جذاب، سرمست‌کننده، پربازخورد و دوست داشتنی که واقعا برازنده‌‌ی اسمشه.
تو دید و بازدید نوروز هرچند برای فهمیدن نظر دیگران باید لباسمو تا زیر بینیشون می‌بردم ولی بازخوردهای بسیار خوبی ازشون گرفتم حتی یکی از اقوام که اتفاقا عطرباز هم هست گفت این رایحه از کارنال‌فلاور هم بهشتی‌تره (شخصا کارنال فلاور رو تست نکردم).
خلاصه اینکه اگه پولشو داشتم یکی حداقل واسه دل خودم می‌خریدم.
04 فروردین 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : حامد ج رضا قهرمانی

سلام و عرض ادب ب عشاق دنیای روایح
پس از یک هفته استفاده از سمپلی ک از جای معتبر تهیه کردم این را مینویسم . در فضای outdoor و indoor ، روی لباس (کت شلوار ) و روی پوست امتحان شده
الحق که خرید ادکلن امری وابسته به سلیقه هست
من بشدت دنبال سمپل این کار بودم و عاقبت جوینده یابنده شد چرا که در عطر افشان عزیز و نظرات دوستان خوندم شاهکار خنک صنعت عطر سازی
اپنینیگ کار تا حدی مرکباتی هست ولی نه ب اون مرکباتی اونتوس قدیمی ک مث انفجار مرکبات بود تا اوپنینگ
در میدل نوت یک کمی بوی چوبی ممکنه حس کنید ولی بازم مرکبات غالب هست
و درای داون را هم متوجه نمیشید راستش چون خیلی زود باهاتون خداحافظی میکنه
از نظر پروجشکن کار ضعیفه از نظر ماندگاری هم کار ضعیفه ک خب ب علت متریال خیلی سطح بالای طبیعی و غیر سنتتیک استفاده شده اش و این بهشت ما تقصیری نداره
در کل نسخه عامه پسندی هست ولی حتی ب گرد پای اونتوس هم نمیرسه (قصد توهین ب نظرات دوستان را ندارم و صرفا نظر خودما مینویسم )
اگر دنبال کار خاص هستید اصلا این کار را نخرید چون بویی میده ک انگار هزاران بار ب مشامتون رسیده
و به هیچ وجه بلایند بای نکنید چون من نظرات را خوندم و واقعا پی بردم چقدر سلیقه نقش داره
شاهکار خنک دنیای عطر سازی ؟نه قطعا نیست عطر های بسیار بسیار بهتری داریم
عطری فرش ؟ نه اگر دنبال کار خنک و فرش هستید قطعا پیشنهادم کازاموراتی مفیستو هست (و نه کرید سیلور مانتین واتر) (بازم میگم کمپانی خوش نام کرید کرید شاهکار های زیادی لانچ کرده ولی این یکی در نظرم جالب نبود )
خاص ؟ بازم نه
ارزش با این قیمت ؟ باز هم خیر
ولی همه چی ب خودتون بستگی داره ببویید و اگر خوش آمد خرید کنید
خوش بو ترین باشید به بهترین عطر ها
ارادتمند دوستان میثم عباسیان

03 فروردین 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : سینا نصرتی کوروش
به چند مورد باید اشاره کرد راجع به صحبت شما
مورد اول اینکه کسی این عطر رو با اونتوس مقایسه نکرده و اکثرا اینکار رو در حال و هوای اون مقایسه کردن
مورد دو اینکه نظر دادن در سایت عطر افشان باید در راستای کمک کردن به افرادی باشه که میخوان عطری رو بخرن یا در مورد نت های اون عطر بدونن و واقعا نیازی به جملات فلسفی و کلمات پیچیده ای ک در کامنت ها گاهی میخونیم نیست و همه دنبال اصل موضوع و تجربیات سایرین هستن
مورد سه درباره بلاند بای کردن عطر های همه پسندی که با یه تحقیق کوچیک در تمام سایت ها میشه فهمید که چقدر خوب هستن نباید ذهن هارو دچار تضاد کرد و آخرش به این رسوند که چون من میگم، مفیستو خوبه ولی کرید سیلور خوب نیست😂
مورد چهار اینکه ما نباید توی نظراتمون سلیقه خودمونو به دیگران تحمیل کنیم و جایی که هیچ ارتباطی (چه از نظر رایحه چه از نظر نت های استفاده شده) به عطر باب میلمون نداره نظرمونو بگیم

دوستانی که در این سایت فعال هستن اکثرا تجربه زیادی در عطر شناسی دارن و چه بهتر که ما به اندازه سهم خودمون نظرمونو بگیم و چون عطری رو دوس داریم یا دوس نداریم نظرات بقیه رو نقض یا اصلاح نکنیم
20 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : رضا بابر محمدرضا
کرید وایکینگ رو هم امتحان کنید
07 خرداد 1402 تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
اخ که حرف دل منو زدی نمیدونم کی باب کرد تو عطر افشان که طرف به جای ریوو عطر بیاد رساله دلگشا بنویسه و مقاله ادبی تحویل بده و نظم نویسی کنه .به خدا ما اومدیم اینجا که در مورد عطر مورد نظرمون اطلاعات بگیریم و اطلاعات بدیم اگه و خیلی ساده و روان میشه اینکار رو انجام داد..باتشکر
26 خرداد 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : مسلم محسن زاده ع میرزایی
درود آقا محمد رضا

در بخش نظرات و
هر جایی که عده ای با علاقه ی زیاد جمع میشن
مثل کافه کتاب ، مثل کافه های موزیک و نوازندگی ، مثل دورهمی در مورد موضوعی هنری ، در همه ی اونها ،
یکی از مهمترین بخش ها صحبت کردن در مورد * حس * * تجربیات * و * خاطرات * هست .

حالا اگه برداشت شما این هست که ریویو فقط باید در مورد نوت ها و آکوردها باشه ، یا پرفورمنس و لانجویدی و پروجکشن و سیاژ و تیپ پوشش مورد نیاز و غیره...
خب برداشت شما بخش حسی و روحی و خاطره ای عطر رو به حساب نیورده و اونو به چشم کالای مصرفی فقط دیده . و ناقص هست .

در صورتی که برای خیلی از انسان ها عطر یک کالای *هنری* ، *حسی* و بعدا مصرفی هست .

به شخصه بیشتر واسه نظرات مسیح عزیز و تجربیات و خاطرات پر از نکات زیبای کامبیز خان و باقی دوستان به عطرافشان میومدم ، که رو به خشک شدن گذاشته گویا . و جای تاسف داره .

و الا خود عطرافشان عزیز و همه میدونیم که فرگرنتیکا چقدر کامنت و بررسی در ابعاد و تعداد بیشتری داره با جامعه هدف جهانی و در سخت ترین حالت با گوگل ترنسلیت یه کلیک کردن میخواد .

در آخر ، اگر خطِ اول کامنتی رو خوندیم و دوسش نداشتیم ، ازش رد شیم ، خیلی خیلی آسونه .
نظرات علی افتخاریان ازش بهتر خیلی هست توی سایت های خارجیِ عطر .
ولی نوشته های مسیح رو من در کجایِ بیس نوت و فرگرنتیکا و پارفومو پیدا کنم ؟

روزگار به کام .
26 خرداد 1402 تشکر
38 تشکر شده توسط : مهریار مهربد
شما محبوب همه ی مایی جوان رعنا علی افتخاریان عزیزم
تا چشمه ی زلال محبت دوستانی چون تو و دیگر عزیزان درین گلستان میجوشد من خشک نخواهم شد .
مهر تنها چیزیست که بر من مهم است ، این مهمترین درسی ست که از عطرها آموختم .
عمر گل کوتاه است لیک ما آموخته ایم نهایت استفاده را از او !
لیک گاهی یادمان میرود فلسفه ی گلها را !
غربت ، جسم و جان را آزرده میکند و وقتی دوستانی که " اهل " این خانه اند و بر معطریت آن میکوشند از جمع ما خارج میشوند احساس غربت میکنم ، دل ام میگیرد !
امان از روزی که امیدها مایوس شوند به دیدار دوستان ! غم انگیز است .
این خانه ی زیبا و اهالی ی زیباپرست آن تحمل متارکه ی عزیزان ندارند .
زمانی که میبینیم چشمه ی مهر در حال خشکیدن است چشمهای ما میبارد به باران نیاز لیک مباد که ازدیاد این باران ، شوره زار در پی آرد به یاءس !
مباد شنیدن صدای شکستن قلبی که مامن مهر است .
من کماکان انتظار دوستانمان کشم .
یادمان نرود که هنردوستان نازک دل اند و زود رنج !
یادمان باشد که :
پر کن قدح باده که معلوم ام نیست
کاین دم که فرو برم بر آرم یا نه !
دوستان عزیزم ، شیکپوشی هیییچ نیست مگر خاطره ساختن .
هارمونی ی پوشش را میتوان آموخت به دانش و تجربه لیک استفاده از آن را که همان خاطره سازی و مقصد و مقصود باشد ، اکتساب نیست که هنر میخواهد !
اگر نیک بنگریم مقصد همه ی نت شناسی ها و عطر آموزی ها به مقصود خاطره سازی منتهی میشود !
تو پاینده باشی انشاله جوان رعنا

حسین رفیعی عزیزم سلام
متشکرم از لطف بزرگوارانه ی شما و چشم .

سرکار خانم سولماز هنرمند و مهربان جمع ما
سلام و ارادت های بسیار

سروش سلطانی عزیز درودهای بسیار و تشکر از لطف شما دوست مهربانم

امید مرادی عزیز سلام و بله ، حق با شماست که قاطعان طریق در کمین عمر کوتاه مایند .

سرکار خانم ع میرزایی
ارادت و احترام حقیر تقدیم به شمای بزرگوار

مسعود بهرامی عزیز
سلام و تشکر از دید مهربانانه ی شمای دوست

سرکار خانم فیضی بزرگوار
انتهای احترام ام تقدیم به شما

مهرداد عزیزم سلام
خواندم که چه شد !
به عرایض پیشین دقت نکرده ای !
هر عطری را که بوییدی و رایحه ی الکل را به وضوح تشخیص دادی کوچکترین شکی نکن که نسخه ی ایرانی را خریده ای . کاری به قانونی یا غیر آن ندارم که تفاوتی ندارند از دید من ! کاری هم بر آنچه که بر جعبه نوشته ندارم ! ایضا حرفهایی که فروشندگان به عوام میگویند ! هیچ عطر اصیلی ( ساخت هر کشور که باشد منهای ایران ) بوی الکل نمیدهد . دلیل و چرایی اش را هم که همه میدانیم .
خریدن عطرهای بی کیفیت توسط اعضای این خانه اشتباه تلقی نمیشود بلکه بی توجهی به دروس مقیوده !
تجدید شده ای خلاصه :)
تکرار نشود که تک ماده هم نداریم :))

عباس نوشادی عزیز سلام
چشم . هرچند که قیمت ها از روز صدور آن نظر تا امروز چندین برابر شده اند !

دوستان عزیزم
دلتان شاد باد و تنتان خوشبو و شخصیت تان معطر انشاله
که معطریت از هر کس نشاید حتی اگر عطر میلیاردی بر تن پوشیده باشد !
حضرت مسیح میگوید : هیچ چیز نیست که بر بدن وارد شود و آن را نجس کند بلکه آنچه از ما صادر شود به نیت و کلام !
خوش خویی ست که خوشبویی به دنبال دارد .
معکوس اش همیشه صادق نیست !
خدا همراهتان
27 خرداد 1402 تشکر
39 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
درود آقای افتخاریان
مگه چند نفر فعال ریویو نویس داریم در این گروه که یه عده بی دلیل نق میزنند!
من که ندیدم ریویوی این اشخاص رساله دلگشا باشه
نمونه اش ریویو آقا محسن ذیل عطر ساواج الکسیر، چه زیبا ابتدا *حس*ش رو بیان میکنه بعد تجربشو از سه پاف بعد تشریح روایح و در آخر تشکر بابت بسته بندی شکیل و در مغناطیسی و حتی اتومایزر!
جناب سخی که هر وقت ریویو هاشو خوندم یاده پدر روحانی های کلیسا افتادم :) هرچند من جهان بینیشو نمیپسندم و کاری هم ندارم اما نوشته هاشون پر از نکات معطر بوده از چگونه عطر در خانه بسازیم بگیر تا کدوم عطرها رو در کدام فصل استفاده کنیم!
همچنین خانم مونا،فیضی، نازنین (نیچه از زبان شکسپیر که فکر میکنه قراره این روزها نشانه هایی ببینه)و دکتر اسعدی عزیز
کدوم ریویو های این بزرگان رساله دلگشا بوده!!!
و در آخر عکس های زیبا خانم سولماز عزیز که اگه اینجور خشگل از من عکس مینداخت من توهم برم میداشت نکنه با یوزارسیف نسبیتی دارم :))
27 خرداد 1402 تشکر
26 تشکر شده توسط : Perfumex Sepehr s
سلام و روز خوش خدمت عمو کامبیز عزیزم:
کم کم داشتیم نگرانتون میشدیم کامبیز خان عزیز. خیلی خوشحال شدم که زود برگشتید.
شادمانی و سلامت رو برای شما آرزومند هستم.
27 خرداد 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : شهریار محسن
درود به همه دوستان
عزیزان اجازه بدین کمی به همدیگه حق بدیم و جانب انصاف رو هم داشته باشیم. آقا محمدرضا و آقا علیرضا بندار نظرشون رو گفتن و من هم به عنوان عضو کوچکی از این خانه معطر فکر نمی کنم زیاد بیراه گفته باشن. فقط یه کم لحن تند و رک کویی شون بعضی دوستان رو آزرده خاطر کرد. همونطور که این دو عزیز گفتن اکثر ماها، جدای از صاحب نظران و حرفه ای هایی که عضو این خانه معطرند، برای بهره گرفتن از نظرات و تجربیات دیگران برای آشنایی با عطور و پیدا کردن عطرهای موردنظرمون پا به این محفل گذاشتیم. علی آقای عزیز گفتن سایت های خارجی هست که میشه به اونا رجوع کرد ولی خب باید این موارد رو هم مدنظر داشته باشیم. اول اینکه ممکنه کسانی باشند مثل من که به زبان انگلیسی اونقدر مسلط نباشن که برن از نظرات اونجا منتفع شن. دوم اینکه ما در ایران اکثرا دنبال روایحی هستیم که به ذائقه مخاطب ایرانی خوش بیاد که اون هم متاثر از عوامل زیادی مثل شرایط اقلیمی، فرهنگی حتی ژنتیکیه که ممکنه از محدوده جغرافیایی ما تا یه کشور همسایه متفاوت باشه چه برسه به ساکنین قاره های دیگه. پس صرفا جامعه هدف بزرگتر اینجا به کار نمیاد. و باید یه مجموعه داخلی هم باشه که بشه ازش بهره برد و چه خوب که ما اینجا به یمن حضور عزیزانی مثل خود شما و بقیه حرفه ای ها همچین مجموعه ای رو داریم.

اما در مورد نظرات دوستان که میشه چند دسته بندی براشون متصور شد. گروه اول دوستان حرفه ای که تعدادشون هم زیاد نیست، اکثرا ریویوهای تخصصی می نویسن، به ندرت اطاله کلام دارن مگر اینکه بخوان حق مطلب رو ادا کنن. تعداد انگشت شماری گاهاً فراتر میرن و تجربیاتشون از روایح رو با چاشنی ادبیات به اشتراک میذارن که بسیار هم دلنشین و خوشاینده (در این مورد به عنوان کسی که با ادبیات آشنایی داره میتونم بگم که هرکسی از عهده ش برنمیاد و نتیجه کار همیشه مطلوب نیست). جناب مددی ریویوی آقا محسن رو مثال زدن که اون حقیقتاً یه نقد و بررسی بود در غلافی از ادبیات زیبا و هیچ خیال پردازی نداشت. در مورد جناب سخی به دور از مجیزگویی و تملق نوشته هاشون رو از جنس دیگه ای میدونم. انگار با قلم سحرانگیزشون مخاطبشون رو مسخ می کنن و چنان در میان کلمات و احوالاتشون غرق میشی که خودت رو فراموش می کنی و وقتی سر برمی گردانی می بینی متوجه گذر زمان نشدی. که اگر پیامبری می بود، رهروان بسیار داشت. و خانمهای عزیز و دوست داشتنی این خانه که نام نمی برم چون میترسم نامی رو فراموش کنم و متهم به بی مهری بشم. که اکثراُ در بیشتر مواقع ریویوهای کاربردی خوبی می نویسن. گروه دوم دوستانی که مختصر و مفید و در مواردی که شناخت بیشتری از یک عطر دارن طولانی تر به بررسی اون و جنبه های مرتبطش می پردازن. اما گروه سوم کسانی هستن که نظراتشون بیشتر از اینکه نقد و بررسی باشه خیال پردازی های به غایت طولانی از روایحه که گاهی اونقدر کش میاد که هم حوصله مخاطب سر میره و هم در تبادل نظرات بحث به انحراف کشیده و سخیف میشه. (امیدوارم عزیزان از صراحت لهجه من دلخور نشن) . این گروه رو با اینکه خودم هم موافق نوشتارهاشون نیستم با این حال از سر احترام به سلیقه و نظراتشون هرگز سعی نکردم با کامنت منفی خاطرشون رو مکدر کنم. البته شاید به قول دوستان دلیلش اینه که ما موی بیشتری سپید کردیم و ارزش دوستی ها رو بیشتر می دونیم. شاید بهتر بود عطرافشان عزیز بخش مجزایی رو به "دنیای خیال انگیز روایح" اختصاص بده تا دوستان با خاطری آسوده اونجا قلم بزنن و مریدان حظ وافر ببرن و کم حوصله هایی مثل من و تنی چند از دوستان هم در بخش دیگر توشه ای برداریم. علی الظاهر که این امکان میسر نیست بهترین راهکار همانی است که جناب افتخاریان فرمودن و ساده تر هم هست. اینکه اگر از نظری خوشمون نیومد به خوندنش ادامه ندیم و بریم سراغ همون چندتایی که به کارمون میاد.
کلام آخر عذرخواهی بابت طولانی شدن مطلب.
یا حق
27 خرداد 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : محمدرضا Amirhossein
آقای مددی عزیز دوست شیرازی من ممنون از لطفتون.شما قلب و احساستون مثل یوزارسیف زیباست .
27 خرداد 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : کامیار فخر محسن
آقای سخی عزیز ارادتمندم .امیدوارم همیشه پابرجا باشید 🌷🌹
27 خرداد 1402 تشکر
13 تشکر شده توسط : کامیار فخر محسن
عزیز منی سعید شوشتری بزرگوار و پردانش
من اگر بیدار شوم از خواب ، انشاله بزودی ، به فوریت با خبر خواهید شد از بس که دوستان مقید به مهر دارم در این منزلگاه که با کوتاه ترین غیبت به احوالپرسی کوشایند !
حضور مفید و ممتد برخی بزرگان چون خودت بر این خانه نعمتی نعیم است خداراشکر .
حضورتان پایدار و معطر انشاله
:)
27 خرداد 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Perfumex
سلام به همگی عزیزان،
ببینید دوستان، آیا بخش آپدیت جدید قوانین رو مطالعه کرده اید اخیرا؟
مدیریت با توجه به صلاح دید اعلام کرده اند که هر نظر طولانی، بحث های اضافه که سبب تنش بشه، داستان سرایی ها و رساله های دلگشا...تایید نخواهند شد. و در صورت نادیده گرفتن قوانین، منجر به مسدود شدن اکانت ها خواهد شد..
مال کِیه؟ تقریبا داره یک ماه میشه حالا بنده حضور ذهن ندارم الان..
مشکل شخص من چیه؟ مشکل من اینه که الان یک ماهه قوانین آپدیت شده، چهار پنج ماه هم هست نصف دوستانی که رساله دلگشا می نوشتند، یا نیستند یا بلاک هستند.. منم که دیگه حرف اضافه نمی زنم، سعی میکنم فضای عطر رو به تصویر بکشم تا اینکه جملات فانتزی استفاده کنم.. پس چرا باز میاین از این دست حرف ها میزنید؟ چرا در حاشیه به سر می برید؟!
من گمان میکردم با آپدیت قوانین همگی شما نفسی آسوده خواهید کشید و خواهید گفت: آخیششش، راحت شدیم.. ولی می بینم نه:( باز هم ادامه داره این داستان:(
این میدونید مثل چی میمونه؟ مثل این که منِ نوعی بیام بگم، دوستان لطفا به جای اینکه فقط بنویسید عطر بوی حرم، مرده، حلوای مراسم خاکسپاری، دوستش دارم، دوستش ندارم، گلاب، بد بو، لوکس، جذاب، و و و میده، کمی و فقط کمی هم تشریح فضا و نت و کانسپت کنید که مفید باشه! آیا کسی که داستان سرایی تا به حال کرده است و 5 صفحه برای اجداد از دست رفته اش مرثیه خوانده است، به خودش اجازه داده بیاد حاشیه ی اضافه درست کنه و از این حرف ها بزنه؟ من ندیدم تا به حال..

چرا ما به جای اینکه کارِ خودمونو انجام بدیم و سعی کنیم مفید تر واقع بشیم فقط دنبال حاشیه و صحبت اضافه هستیم؟ اون هم راجب نظری که مثلا مال یک سالِ پیشه:[


یه شخصی همین دور و اطراف گفته بود عطر ها بدبخت هستن.. بله آقا:) بخت خوشی نصیب بعضی از اون ها نمیشه...
من ایکاروس رو خیلی نمی شناسم اما یک گفته اش همیشه در یاد و ذهن من حک شده، و اون هم اینه که، ایکاروس هیچ وقت خودش رو عطرباز ننامید! همیشه گفت من مصرف کننده هستم:) این خیلی ارزش داره..خیلی زیااد:)

[EDITED] 1402/03/28 12:25
27 خرداد 1402 تشکر
36 تشکر شده توسط : Amir فرهاد
سلام خانم نازنین

واقعا البته وارد شدن به این بحث حوصله پولادینی میخواد که این روزا دیگه کسی نداره.
ولی این واقعیته که دراین مورد یه مشکلی به صورت ادواری هر چند وقت یه بار تو سایت بروز میکنه که البته صرفا مربوط به این پیج نیست و هرجا که زبان فلسفه و هنرو..رایج میشه این مشکل رو من میبینم.
البته امیدوارم برای هیچ کدام از عزیزان سو تفاهم نشه و همچنان در کنار هم دوستانه ادامه بدیم و اون اسیب های احتمالی این سبک نوشتاری هست.
ببینید الن دوباتن کتابی داره به نام اضطراب منزلت که حالا جزییات مطلب منظور من نیست اما نکته جالبی رو ذکر میکنه و اون اینکه یکی از عواملی که ممکنه بعضی از ماها رو به سمت فلسفه و هنر و...سوق بده همین اضطراب منزلت هست.
البته تا اینجای کار هم ارتباطی به سایرین نداره اما مشکل وقتی پیش میاد که با توجه به مجازی بودن فضا بعضی ممکنه از این پلتفرم برای ایجاد یه منزلت کاذب و ادعای فضل استفاده کنن و اینطور احساس کنن که حالا دیگه فلسفه و هنر و فلان رشته و ..‌میتونه پلتفرمی برای از میدان به در کردن رقبای فرضی و به کرسی نشاندن انچه که خودم میخواهم باشد.
به نظر بنده این ژست کاذب و این طرز استفاده از این منزلت کاذب هست که در اکثر موارد اینچنینی مشکل ساز میشه وگرنه فضا سازی و تلاش برای بیان فضا و حس مکانی که عطر ایجاد میکنه خیلی هم خوب هست و هرکسی به سلیقه خودش حق داره در این مورد بنویسه و بیان کنه.
باز هم عرض کنم که هدف توهین به کسی نیست و صرفا رفع سو تفاهم ها و کاهش فاصله ها مد نظر هست و امیدوارم که تونسته باشم مطلب رو درست بیان کنم.

[EDITED] 1402/03/29 12:16
28 خرداد 1402 تشکر
23 تشکر شده توسط : complihanicated مجید جوادی
سلام مجدد و ارادت خدمت شما کامبیز خان؛
امیدوارم همیشه و در هرکجا که هستید پیروز و موفق و شادمان باشید بزرگوار.
28 خرداد 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin رضا یگانه
سلام نازنین جان:
همونطور که خودت هم اشاره کردی، قوانین سایت آپدیت جدیدی داشته و محوریت ثبت نظرات رو بر همان مبنا قرارداده.
من هم معتقد هستم به غیر از تفسیر نت ها، پرفومنس، استایل پوشش و .... برای یک عطر، حتما حتما بیان فضا و حال و هوای منتالیک برای یک عطر خیلی مفید و جذاب خواهد بود. کاری که بعضی از دوستان مثل مونا عزیز و شخص شما نازنین جان ،خیلی خیلی زیبا و هنرمندانه انجامش میدی دوست خوبم.
به نظر من وجود هر دو نوع تفسیر (( چه هنری و فضاسازی)) و ((چه تحلیل نت ها و اجزا)) در باب یک عطر ، در کنار هم میتونه کمک شایانی رو در جهت شناخت بهتر آن عطر داشته باشه.
هر کسی هم با توجه به نیازش از مطالب برداشت میکنه و اگر هم با نظری اوکی نبود خیلی راحت با رد کردن نظر مزبور به ادامه ماجرا خواهد پرداخت.
در آخر هم پیشنهاد میکنم خیلی به انتقادات غیر منصفانه توجه نکنی و به مسیر و هدف خودت ادامه بدی تا به همدیگر فضایی جذاب و پر از مهر و دانش رو بسازیم.
شاد و صبور باشی دوست خوبم.
28 خرداد 1402 تشکر
27 تشکر شده توسط : nazanin محسن
بسیار عالی جناب میرزایی،
جای خوشحالی دارد که برخی از بزرگان عطرافشان با سبک نگارشی خاص خود، وقت گذاشته و دیدگاههای خود را از دنیای روایح ارائه می کنند اما شخصا امیدوارم نگارش متون ادبی و خیال پردازی های طولانی و نقد فیلم و موسیقی حوصله سربر و تجربیات شخصی نامرتبط که هیچ کمکی به مخاطبین نخواهند کرد، پایان پذیرد.
28 خرداد 1402 تشکر
4 تشکر شده توسط : بابک یاس
سلام.ضمن احترام به نظر شما،مخالف هستم و به شخصه علاقه‌مند به خواندن این دست رویوها هستم{مخاطب هستم و کمک میگیرم}. میتوانید عبور کنید.

[EDITED] 1402/03/29 00:37
28 خرداد 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin
جناب شوشتری عزیز خاطرم هست همین بحث ، عینا توی کامنت عطر دیگه ای هم وجود داشت ( گمونم آمواج ایمیتیشن زنانه ) اونجا پیشنهادی رو مطرح کردم که مدیریت کامنت بنده رو رد کردن و عنوان کردن : این نوع کامنت ها اصلا از ابتدا نباید پذیرفته می‌شدن و از این به بعد پذیرفته نخواهند شد . پیشنهادم این بود که در صورت امکان بستری فراهم بشه که کامنت ها توی دو دسته مجزا طبقه بندی بشن ، کامنت هایی با محوریت نت شناسی صرف که مخاطب خودشُ داره و کامنت هایی با محوریت کانسپت و فضاسازی که طیف دیگه ای رو جذب می‌کنه ( از جمله خودم ) . از نظر فنی هم آنچنان پیچیدگی نخواهد داشت . واقعا حیف اون نوع نگارش که واقعا عامل تفاوت و ( به نظر من البته ) برتری عطرافشان نسبت به باقی سایت داخلی و خارجی بود اینطور به حاشیه بره و خاموش بشه ، واقعا حیف ( جا داره اینجا دو خط ایموجی تاسف و تاثر بذارم :( ، امیدوارم مدیریت ترتیبی اتخاذ کنن این مورد عملی بشه تا هم دوستان به چیزی که می‌خوان برسن هم چراغ اینجا خاموش تر از این نشه .
28 خرداد 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی
آقا رامین عزیز درود و سپاس از توجه تون

به لطف ایزد منان بله، حضور این عزیزان نعمتی است که باید قدرش رو دونست. لب مطلب همین بود که شما فرمودید: مرتبط نویسی و پرهیز از اطاله کلام. کوتاه سخن اینکه دوستان نازک دلی داریم که رنجیده خاطر گشتند. اگر از کلام من بود، که عذرتقصیر. بر من ببخشایند. غرض انتفاع جمع بود و لاغیر.

خوشا قلمی که خاطرِ جمع(ی) بسیط بتوان کرد

ایام به کام
28 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : امیر علوانی رامین
دوست عزیزم نازنین جان
راستش برگشتم نظرات رو از اول خوندم که ببینم چه اتفاقی افتاد اینجوری شد و همه شمشیرهاشون رو برای هم تیز کردن متاسفانه دیدم درست از جایی که شما کامنت گذاشتی همه چی شروع شد. روی نظر علیرضا بندار و محمدرضا، آقای افتخاریان و جناب مددی کامنت گذاشتن و من هم نفر آخر لیست بودم که فکر می کنم خیلی محترمانه بحث رو جمع کردم و همه چی تموم شد. اما دقیقا خود شما بدون اینکه کسی مستقیم شما رو مخاطب قرار داده باشه این کامنت تنش زا رو گذاشتی و با راه اندازی یک کمپین حمایت از مظلوم چنان با احساسات دوستان بازی کردی که همه یک طرفه به قاضی رفتند و کسی نپرسید اصلا کی به شخص شما توهین کرد که ما بیاییم ازت دفاع کنیم.!! و یک بحث بیهوده اینچنین به درازا کشیده شد. من جای دیگه رو نمیدونم ولی ذیل این عطر نه کسی از شخص شما نام برده بود و نه بی احترامی بهتون کرده بود. من هم که نظرم رو بطور کلی گفتم و صرفا یک انتقاد بود. اما شما طوری صحبت کردین که من هم عذاب وجدان گرفتم و در صدد دلجویی براومدم. فکر کنم بهتره هر کدوم از ما نظرات و انتقاداتمون رو محترمانه مطرح کنیم و از طرفی انتقاد پذیر هم باشیم. شما به خودت گرفتی وگرنه خود من از کسانی هستم که نوشته هات رو میخونم و استفاده می کنم.
از مدیر محترم سایت عذرخواهی می کنم اما اگر این مطلب رو نمی نوشتم در حق بسیاری از دوستان صبور و بزرگوار این خانه اجحاف می شد.
سپاس
28 خرداد 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin امیر علوانی
درود بر جناب افتخاریان ..تا حدودی با صحبت هاتون موافق .منظور بنده با اون دسته از نظراتی بود که کل محتوا اون کامنت شامل این موارده شعر گویی کرده خیال پردازی کرده به صحرای کربلا گریزی زده حکایاتی گفته ولی در انتها میبینی هیچی عایدمون نشد در مورد اون عطر مورد نظر و این موضوع وقتی ناراحت کننده میشه که کل یک صفحه نظرات رو رد میکنی و میبینه نخیر ظاهرا هیچ صحبتی نشده در مورد خود عطر..البته که این موارد در قدیم بیشتر و بود و خداروشکر خیلی کمتر شده .ولی اگر در حد عرف و منطق باشه اینگونه نوشتار ها که در کنار نقد و بررسی اون عطر کمک کنه به فضا سازی و شبیه سازی چرا که نه بنده هم موافقم با این نوع نگارش.در آخر هم بنده قصد بی احترامی به هیچکی رو ندارم و نداشتم و تک تک کاربرا برام عزیزن چون تجربه نزدیک به چهل سالم واسم ثابت کرده که دوستان عطردوست و خوشبو همشون انسان هایی به غایت دوست داشتی و محترمند..با سپاس
29 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : امیر علوانی بابک
یک پیشنهاد خوب دارم که این اختلافات واسه همیشه حل بشه ، ساده و دوستانه .

مدیریت سایت قانونی بذاره که در بخش نظرات مربوط به یک عطر ، نویسنده اولش حداقل مختصری از بررسی نت ها و عملکردِ اون عطر بگه ، بعد دوست داشت میتونه در ادامه هر گونه فضاسازی ، خاطره بازی ، یا بررسی کانسپتی و حسی انجام بده .

که مخالف ترین فرد هم 4 خط اول رو بخونه و واسش مفید باشه بنا به نتیجه ای که دنبالش هست و اگه نخواست ادامه کامنت رو نَخونه و صد البته دیگه حق ایراد گرفتن نداره از اون لحظه به بعد .

روزگار به کام .
29 خرداد 1402 تشکر
10 تشکر شده توسط : آرش Sepehr s
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
نمی توانیم برای کاربر تعیین کنیم به چه صورت و به چه شکل نظر خود را بیان کند ، خود کاربر می بایستی طبق قوانین، نظر خود را ثبت کند با احترام
جناب استاد افتخاریان عزیز
این مخالف اصول دموکراسی هست!
بیایید یاد بگیریم از کنار چیزهایی که دوست نداریم فقط بی تفاوت رد بشیم.بیاید از همین عطرافشان کوچک شروع به یادگیری و انتشار آزادی کنیم.
البته میدونم که شما جهت راحتی بقیه که مخالف نظرات ادبی و هنری هستن این پیشنهاد رو دادین.ولی انصافا زیر همه ی عطرها هم نظرات کاربردی مختصر و مفید وجود داره و هم نظراتی که با هنر و ادبیات آمیخته شدن و هر کس بنا به نیازش میتونه بگرده و ازین دریای مواج چیزی که احتیاج داره صید کنه....
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
29 خرداد 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : فرهاد حسین رفیعی
سلام، ضمن احترام فراوان به نظر مخالف شما، اعتقاد دارم ابراز عقیده و نظراتمان در این سایت می تواند به انتخاب های بهتر علاقمندان به دنیای زیبا و سحرانگیز روایح کمک کننده باشد. نظر خود را در مورد لزوم تمرکز بر رایحه عطر و مرتبط بودن متن بارها ذکر نموده ام و در عین علاقه فراوان به سبک نگارش جذاب برخی از بزرگان و عزیزان عطرافشانی، کماکان اعتقاد راسخ دارم نظرات ثبت شده برخی دیگر از بزرگواران، باید به ویژه در ایام گذشته، در جشنواره های داستان نویسی و ادبیات کهن مطرح می گشتند، نه جمع فعلی بررسی و معرفی عطر، شما اگر علاقمندید، بسیار عالی و نظرتان محترم، ممانعتی در مطالعه آن طومارهای ادبی فاخر و تجربیات شخصی نامرتبط ایجاد نشده است، بفرمایید و از این دست رویو ها کمک بگیرید. علاقه چندانی به طولانی شدن این بحث ندارم و در پایان می توانستید به راحتی از نظرم عبور نموده و با سعه صدر، نظرات شخصی ام را نادیده گرفته و مخالفت ننمایید.
29 خرداد 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : محمدرضا سالار كلوچه
من خودم همیشه سایدی رو انتخاب کردم که همه آزاد باشن و دوستانه ، و هر کسی بنا به نیاز و عطشی که داره ، دنبال متن و بررسی مورد نظر خودش بره .
بالاترم گفتم هرکی واسش جذاب نیست از اون نظر رد شه ، خیلی راحت و شیک .

ولی گویا باید هر چند ماه یکبار عزیزی بیاد و این اصول آزادی یادش بره ، گویا که نوشته طولانی یا ادبی آقای X , هر ثانیه از زندگی ایشون رو مختل کرده .

اینم که سه چهار خط از نت ، یا قدرت اون عطر بنویسه هم دیکتاتوری نیست انصافا ، از واجباته یک بررسی هست .

خلاصش اینکه قطعا باید هر فردی در هر مدلی که دوس داره بنویسه ،
اما ترجیحِ من ، از متنِ یک بررسی ، یه میکسه ، میکسی از توضیحات و بررسی ، تا فضا سازای و بقول دوستان داستان سرایی ( که من خیلی دوس دارم دوستانی که این داستانها ی تشکیل شده در ذهنشون رو با قلم بازگو میکنن ) .
29 خرداد 1402 تشکر
16 تشکر شده توسط : complihanicated nazanin
سلام. خیلی متشکرم بابت نظر توامان با احترام شما. من نظر دادن و مخالفت کردن رو منع نکردم،بلکه تقبیح کردن و بلااستفاده دونستن نظری رو تلویحا نهی کردم. کما اینکه ابراز نظر آزاد هست و خواستم خودم رو به عنوان مخاطب(گرچه در اقلیت)آن کامنت‌ها اعلام کنم. مجددا سپاسگزارم از نظر شما که قطعا مفید هست.
دقت کنید من هم در اخرین کامنتم،ابتدای متن تکلیف نوشته‌م رو مشخص کردم و گفتم رویو نیست. هرچند از قوانین عطرافشان تخطی کردم و از ادمین محترم سایت عذرخواهی میکنم.
بسیار خوشحال شدم از نظر سازنده شما رامین عزیز و دیگر دوستان محترم.
30 خرداد 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : سالار كلوچه محسن
با سلام و عرض ادب خدمت دوست گرامی جناب آقای افتخاری عزیز و دیگر اساتید عطرافشان که با راهنمایی های خود در غالب داستان سرایی و بیان احساسات خود درباره یک عطر موجب رونق و ایجاد تفاوت بین عطرافشان و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی شده اند!!! بنده فقط یک مصرف کننده آماتور و البته عاشق روایح هستم و بس . نه بلدم و نه به خودم اجازه میدهم در حضور اساتید قهاری که در این محفل حضور دارند به تشریح روایح یک عطر بپردازم ولی دوست دارم حس و حال عطر را در تمامی نت ها بدانم . وقتی دوستان و اساتید گرامی به شیوه منحصر بفرد خودشان( رویا پردازی ، داستان سرایی و ...) عطری را در تک تک نت ها معرفی می‌کنند در یک نقطه به حسی مشترک با نویسنده میرسم که بسیار کمک می‌کند برای تصمیم گیری. به نظر بنده عطر ساز ها و دیگر مخترعین هم با رویا پردازی و ... یا خودشان توانسته به این درجه از پیشرفت برسند یا به مانند ژول ورن راه گشای دیگران شده اند. اینکه فقط بگویم‌ نت اول این است و نت دوم این و بقیه نت ها اینگونه و یک شرح مختصر از عطر بدهیم، خود عطر ساز همه را گفته!!! و درباره دوست داشتن و نداشتن و ماندگاری و پخش و غیره هم که آیتم مورد نظر موجود است ، پس چه لزومی دارد که اصلا چیزی نوشته شود ؟؟!! و اصلا چه تفاوتی بین عطرافشان با بقیه فروشگاه ها و سایتها وجود دارد؟ مثل اینستاگرام فقط یک به به و یک قلب کفایت می‌کندو تمام. برای عده ای مثل بنده معرفی به شیوه دوستان و اساتیدی که با بیان حس وحال خود عطری را معرفی می‌کنند بسیار راه گشاست و لذت بخش و برای عده ای هم خیر . با نخواندن آن مطلب برای افرادی که این شیوه را دوست ندارند همه چی به خیر و خوشی تمام می‌شود و به هیچ یک از دوستان هم اهانتی نمی‌شود. نه اینکه اول به شیوه نگارش و شیوه معرفی دوستان توهین کنیم بعد بگوئیم که شما درباره این عطر اشتباه میکنید!!! امیدوارم نه فقط در حرف بلکه در عمل هم به دموکراسی احترام بگذاریم.

[EDITED] 1402/03/30 22:53
30 خرداد 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin
نظرات محدود شده است
9
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
به نظر من در اپنینگ شبیه به اونتوس هست اونهم اون مقداری که تو نظرات کلی اینجا و جاهای دیگر خوندم داری داون فوق العاده عجیب و دلنشینی داره در درای داون که اصلا شبیه اونتوس نیست چرمی میشه وتیوری میشه
28 اسفند 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Rezvani 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆

یه عطر مرکباتی و فرش.. بنظرم اونتوس دیگه خیلی همه گیر شده و هرکی میبینی بوی اونتوس میده... کسایی که توی همین لاین دنبال یه کار خاص و کمتر دیده شده هستن در خریدش شک نکنن و بشدت ارزش بلاندبای داره
16 اسفند 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : رضا بابر 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆
ببخشید ممکنه بفرمایید سمپل رو از کجا تهیه میفرمایید؟؟چون خیلی تو اینترنت چرخیدم و جایی رو که خوب باشه پیدا نکردم..مممون میشم راهنمایی کنید
31 شهریور 1402 پاسخ تشکر

9
رایحه
5
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود
يكي از متعادل ترين و طبيعي ترين روايحي كه تا بحال استشمام كردم. بسيار فرح بخش و روح افزا. عطري كه به معناي واقعي به محض استفاده باعث تقويت و بالا رفتن روحيه آدم ميشه. نت هاي مركباتي كار بيشتر به چشم ميان از شروع تا پايان و بقيه رو ميفرستن به حاشيه. فكر كنم تو بهشت عطر روزاي فرد باشه. از صبح تا حدوداي عصر… 😅
كاش موندگاريش هم همينقدر بود.
💐💐

28 بهمن 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : فرهاد علی شنبه زاده

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟