نظرات | Saba Mardoukhi
ترتیب نمایش
با سلام و عرض ادب،

تستر ١/۵ میل این عطر یعنی هیرو پارفوم و همچنین هیرو ادوتویلت رو همراه با یه خرید اینترنتی برام فرستادن.
چندین بار روی پوست و همچنین کاغذ بلاتر کنار همدیگه تستشون کردم و نتیجه رو اینجا خدمتتون عرض میکنم.

هر دو نسخه بر پایه چوب سدر ساخته شدن اما تفاوت‌ها از دیدگاه من انقدر زیاده که میشه گفت اصلا از یک خانواده عطری نیستن.
نسخه ادوتویلت نسخه‌ای هستش که بوی فرش و خنکی بر پایه چوب داره، کمی تلخه و کمی تیزه (بخاطر حضور فلفل سیاه)، بوی لیمو در کنار بوی چوب سدر حس میشه اما خیلی قوی نیست.
نسخه پرفیوم کمی شیرینه بخاطر حضور آمیریس (برای بعضی از افراد حس شیرینی نارگیلی داره)، پودری و کمی صابونیه طوری که من فکر میکنم یکی از نت‌های اصلیش باید زنبق باشه که توی نت‌های اعلام شده ذکر نشده چون با اولین بو کردن منو فوری یاد عطرهای زنبق محور مثل دیور هوم اینتنس یا BDK گریس کارنل اکستریت میندازه (نظر کاملاً شخصی). این عطر قطعا سنگینتر از نسخه ادوتویلت هستش و دیگه اون خنکی و فرش بودن رو نداره و حس رسمی بودن رو القا می‌کنه.

با قیمتی که خارج از ایران داره به نظرم ارزش خرید داره و حتی میشه بلایند بای کرد.
از نظر من عطر سیفی هستش و میشه حتی به عنوان عطر سر کار هم استفاده بشه البته در فصول سرد سال.
به نظرم مناسب افراد بالای ٢۵ ساله و مثل نسخه ادوتویلت شادابی و انرژی جوانی کمتری داره.

نسخه پرفیوم ماندگاری قطعاً بالاتری داره که بهش ۶/۵ از ١٠ میدم.
پخش بو نمره ۵ میگیره از ١٠.


خوشبو باشید 🌸
18 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری آرش
Angels' Share
لینک به نظر 15 مرداد 1403 تشکر پاسخ به mojkaonline
با سلام دوست عزیز،

متاسفانه تست نداشتم
2 تشکر شده توسط : بابک سالمی
با سلام عرض ادب،

دیروز داخل یک فروشگاهی بودم که یه خانمی یه سمپل از این عطر بهم داد و بعد از چند بار تست کردن نظرم رو عرض میکنم:

مثل بقیه فلنکر‌ها و نسخه اصلی جنتلمن، این کار هم پودریه و کمی صابونی که از حضور پودری بودن رو از حضور زنبق گرفته. در کل نسبت به بقیه فلنکرهای این لاین عطر خنکتر یا بهتره بگم معتدلتری هستش. اول کار با بوی سیتروسی خیلی کم در پس زمینه‌ی هِل و ریحان شروع میشه. اما بوی سیتروسی خیلی سریع جاش رو به هل و زنبق میده. این دوتا بازیگرهای اصلی این فلنکر هستن و خیلی هم قشنگ و متناسب فضا رو در دست میگیرن و تا پایان عمر عطر حضور دارن. یه پایه چوبی هم از نت میانی تا پایان کار حس میشه. میزان پودری بودن این فلنکر از بقیه فلنکرها کمتره. حضور هل و سدر یه حالت دم کرده هم به رایحه میدن که از نظر من خیلی متناسب و معتدله.

ماندکاری خیلی خوبی روی پوست من داره و بهش ٧ از ١٠ میدم.
پخش بو بهش ٧ میدم.

راحت میتونید بلاندبای کنید اگر از عطرهای خانواده زنبق خوشتون میاد.

شاد باشید 🌸
19 تشکر شده توسط : مجتبی کامبیز سخی
با عرض سلام،

خیلی اتفاقی گذرم خورد به بخشی از فروشگاه که عطرهای این برند نیش استرالیایی قرار داده شده بود که طراحی شیشه‌هاش منو به خودش جذب کرد. خیلی شیک و مینیمال طراحی شدن و رنگ بندی جذابی دارن.
تقریباً در مدت یک ماه همه ده کار این برند رو تست کردم که دوتا از کارهاش خیلی برای من زیبا بودن. یکی همین کار هستش و دیگری بوهیمین لایم (BOHEMIAN LIME). عطر دوم رو دوستان عزیز توی صفحه مربوطه توضیحاتش رو کامل قرار دادن. فقط میتونم بگم که یک عطر بی نظیر و تابستانی و حال خوب کن سیتروسی-چوبی هستش که برای اولین بار از رایحه لیموی انگشتی (finger lime) در این عطر استفاده شده که در نوع خودش بی نظیره و بعد از مدتها گشتن و تست کردن به دنبال یه عطر تابستانه بسیار خنک، این عطر با برگامونته ٢٢ از برند لِ لابو رفتن توی لیست برترین‌های من.

اما sunset hour, یک رایحه میوه‌ای کوکتیلی که حس و حال نوشیدنی‌های استوایی رو بهتون میده. یک کار یونی‌سکس و بسیار شیک و خوشمزه که خنک و شیرین هستش و حس و حال سواحل مناطق استوایی رو فضا سازی میکنه.
تغییر نت قابل توجهی رو من حس نکردم از اول تا آخر.
ترکیب نت‌ها از نظر من متعادل هستن و هیچ کدوم از نت‌ها نمیخوان از اون یکی دیگه سبقت بگیرن. انگار همه دست به دست هم دادن و یک فضای بسیار شاد استوایی رو تداعی میکنن.

اگر از روایح کوکتلی استوایی کمی شیرین خوشتون میاد، میتونید بلاند بای کنید.

تست روی پوست دست در دمای ٢۶ درجه و رطوبت ٧٠ درصد بود.
ماندگاری ٧ از ١٠
پخش بو ٧ از ١٠
22 تشکر شده توسط : Maxxine مجتبی
با عرض سلام،

دیروز این آخرین کار رو از این خانه عطرسازی مارای تست کردم.

اول از همه عرض کنم که من برای هیچ عطری نظر‌ منفی تا به حال درج‌ نکردم چون اعتقاد دارم هر فردی با توجه به درک بویایی که داره، که از یک نفر به نفر بعدی متفاوته، یک رایحه رو‌ زیبا و‌ یا آزار دهنده حس میکنه.
با توجه به اینکه خانه عطر مارلی یک‌ برند نیش هستش که متهم به کپی کردن ایده‌ی برندهای دیگه‌ست اما با افزودن کیفیت بسیار بالاتر و استفاده از مواد اولیه مرغوبتر، من طرفدار کارهای این برند بودم و هستم و‌ چندین کار مختلف از این برند رو دارم. اما دیروز که پرسیوس رو تست کردم یکی از بدترین عطرهای عمرم رو‌‌ استشمام کردم.
شروع کار خیلی قوی و‌ سیتروسی هستش که دوستان قبلتر توضیح دادن اما بعد از گذشت حدود نیم ساعت روی پوست بنده، شروع کرد به تبدیل شدن به یه بوی بسیار نامطبوع و تلخ که آرزوی قطع شدن دستام‌‌‌‌ رو داشتم تا که از شر این بو خلاص بشم. روی دست دیگه‌م کرید نرولی ساواژ رو تست کرده بودم و‌ فقط با بو‌ کردن اون بود که بهم تحمل رسیدن تا خونه و از شر این بو‌‌ خلاص شدن رو بهم داد.

تست بنده در هوای ۲۶ درجه با رطوبت ۷۰ درصد بود.
گرچه این عطر اصلا برای من نبود و توصیه به بلاند بای کردنش رو اصلا نمیکنم:

ماندگاری نمره ۹ از ۱۰
پخش بو ۸ از ۱۰
کیفیت ساخت ۷ از ۱۰

روزگارتون به کام 🌸
20 تشکر شده توسط : Hreza سیدمصطفی موسوی
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز،

توصیفی که از این عطر میشه اینه که آقای لوتنز میخواسته رایحه‌ای رو طراحی کنه که anti-scent باشه و خلاف جهت عطرهای کلاسیک حرکت کنه ‌و بوی تمیزی، بوی هوای تازه کوهستان یا بوی لباس‌های تازه شسته شده بده!
خوب اینو بگم که تقریبا ایشون به همه این اهدافشون رسیدن!

شروع کار با مرکبات هستش که تر و تازه ست اما خیلی پر قدرت نیست و هوار نمیکشه. این بخش سیتروسی حدود نیم ساعت نهایتاً عمر میکنه و یواش یواش سر و کله ترکیبات آلدهیدی و کمی بوی مگنولیا و سالویا در پس زمینه حس میشه که بوی در کل حس تمیزی به آدم القا میکنه. قلب رایحه رو مشک در دست داره و یه حالت ابر مانند یا پنیه مانند توی ذهن ایجاد میکنه.
بیاید کل فضای عطر رو اینطوری توصیف کنیم که انگار یه پر سفید پرنده توی هوا داره با جریان آروم هوا میرقصه و لا به لاش نور سفید خورشید رد میشه و این در حالیه که تمام این اتفاقات داره کنار یک دریاچه میوفته که صدای تلاطم آب در پس زمینه شنیده میشه.

این عطر برای کسی مناسبه که دنبال جلب توجه با عطرش نیست (چون پروجکشن قابل قبولی نداره) و فقط میخواد خودش و نزدیکانش از حس تمیزی که بهشون القا میشه لذت ببرن.

به پخش بو و ماندگاری این عطر نمره نمیدم چون ایده‌ی پشت عطر ضد عطر بودنه!

در آرامش باشید 🌸
18 تشکر شده توسط : فرهاد مجتبی
با سلام و عرض ادب،

ماندارینی که توی این عطر کار شده به نظر من شفافترین و واقعی‌ترین ماندارینی هست که میشه ساخت. انقدر این رایحه‌ شفافه که انگار از پشت ویترین دارید تک تک روایح رو نگاه میکنید. اگر به کارهای آقای شویگر نگاه کنید، ایشون در کار با روایح سیتروسی یک استاد به تمام معنا هستن.
این عطر به مقدار خیلی کم شیرین هستش چیزی که مدتها دنبالش بودم. شیرینی دقیقا در حد طعم یک نارنگی رسیده.
ماندگاری خوبی داره در مقایسه با دیگر عطرهای سیتروسی. پخش بوی قابل قبولی هم داره.
اما وقتی حرف از قیمت میاد جلو کمی باید با احتیاط سمت یک عطر سیتروسی با این لیبل قیمتی قدم برداشت.

شاد و سربلند باشید 🌸
11 تشکر شده توسط : مجتبی نيما
با عرض سلام و تبریک نوروز،

از روایح تنباکویی همیشه لذت میبرم اما نه هر نوع تنباکویی. مثلا تنباکوی نمدار پیپ و یا تنباکوی سیگاری که هنوز روشن نشده باشد (و ای‌کاش هیچ تنباکویی با شعله آتش همنشین نشود که نتیجه‌اش برایم سردرد است و سردرد). به نظرم اما مسئله تنها خوش آمدن از یک نت یا رایحه نیست. باید آن رایحه بیانگر تیپ و شخصیت مصرف کننده آن رایحه هم باشد (نظر کاملآ شخصی). من شخصیت و ظاهر و طرز پوشش خودم را طوری نمیبینم که بتوانم از یک رایحه تنباکویی سنگین استفاده کنم و فکر کنم دوستانم هم سر این قضیه با من متفق‌القول هستند. همچنین روایح تنباکویی در ذهنم برای کاراکترهای بسیار مردانه تصویر سازی و حک شده است. همیشه دلم هم میخواسته که یکی دو کار تنباکویی که مطابق کاراکتر خودم باشد پیدا کنم. خوب دل است و کارش خواستن و خوش آمدن، من چه کنم؟! به این منظور کارهای تنباکویی زیادی رو تست کردم تا به این نتیجه رسیدم که تنباکو اگر با نت‌های میوه‌ای مثل آلو ترکیب شود از آن خشونت و مردانگی‌اش کاسته می‌شود مثل گرلین ایدیال اکستریم که من دیوانه‌اش هستم. این اواخر بود که به طرز اتفاقی با این جعبه دود( Écrin de Fumée ) از سرج لوتانس آشنا شدم. اسمش اول من را کمی نگران کرد که تم کار باید خشن باشد و این یعنی سردرد، چون بالاخره جعبه دود است و بیانگر همنیشینی تنباکو و آتش!
تستش کردم و در جا عاشقش شدم! دلم خواستش نمیدانستم تنباکو در کنار کاکائو هم میتواند انقدر دلپذیر باشد.
تولدم نزدیک بود و بر اساس سنتی که بین ۶ دوست صمیمی داریم (ویش لیست تهیه میکنیم از کادوهایی که میخواهیم هدیه بگیریم!) این معجون زیبا رو کادو گرفتم.
مخلص کلام اینکه نت کاکائو (به حالت خشک و تلخ و نه شیرین) از اول کار تا پایان فاز دوم به خوبی در کنار بوی رام و تنباکو دلبری میکند و اما حضور دود که در اسم این عطر بولد شده از نظر من آنچنان قوی نیست! پایه‌های این رایحه بر اساس روایح چوبی و تنباکو شکل گرفته طوری که با جان دادن تنباکو رایحه هم جان میدهد.
دوستی به زیبایی اشاره کرد که این عطر طرفداران هر سه ژانر تنباکویی، بوزی و گورماند رو راضی نگه میدارد و چه گل گفت!
رایحه همه پسندی دارد و پخش بو در سه چهار ساعت اول با سه تا چهار اسپری یک هاله در اطراف شما ایجاد میکند به قطر تقریبی دو متر. بعد ضعیفتر میشود. ماندگاری تا تقریباً ٨ ساعت در زمستان و هوای نزدیک به صفر درجه و رطوبت ٧٠ درصد.

با آرزوی سربلندی و آرامش 🌸
22 تشکر شده توسط : Saeed Faramarzi Alireza,
سلام دوست عزیز،

با نظرتون در مورد عطر Sand Desert At Sunset و تشابهش به انجیلز شیر موافقم. کارهای اخیر زارا با قیمتی که ارائه شدن واقعا به صرفه و خوبن. من همین کار رو در یکی از شعبه‌های زارا تست کردم روی لباس در زمستان با دمای صفر درجه و حدود چند ساعت به خوبی پخش بو داشت بعدش پخش کمتر شد اما با ماندگاری تا یک روز کامل.
من انجیلز شیر رو دارم و وقتی با این کار از زارا مقایسه کردم حقیقتا متعجب شدم از کیفیتی که زارا با این قیمت پایین ارائه میده. رایحه Sand Desert At Sunset ظرافت های انجیلز شیر رو نداره اما یه کپی بسیار نزدیک بهش هستش!
18 تشکر شده توسط : علی Kambiz
سلام دوست عزیز،

من در حد تجربه خودم جواب شما رو میدم اما امیدوارم استادان باتجربه من رو اصلاح کنن اگر اشتباه میکنم.

به نظر من مشابه ترین کار به ایدیال اکستریم، بقیه کارهای همین لاین ایدیال هوم میتونن باشن. هرچند اخیراً من سپایس بمب اینفرارد نسخه ادوپرفیوم رو از ویکتور اند رلف تست کردم و تشابه بسیار بالایی با این کار دیدم با این تفاوت که بجای نت هلو از نت گیلاس یا آلبالو در سپایس بمب استفاده شده (اگرچه که در نت‌های این عطر نت گیلاس اعلام نشده اما به خوبی قابل تشخیص هستش).
7 تشکر شده توسط : مجتبی امیر علوانی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir