راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل

راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 13 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلژان پل گوتیه اسکندلژان پل گوتیه اسکندل بای نایتژان پل گوتیه اسکندل ا پاریسژان پل گوتیه سو اسکندلاسکندل له پارفوماسکندل گلد

 

عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل درواقع عطرهایی سکسی با تمرکز بر درونمایه یا نت عسل هستند. بطری‌های این مجموعه که طراحی ویژه‌ و واقعا خاصی دارند، باعث می‌شوند که عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل روی هر میز آرایشی کاملا بدرخشند و تفاوت خودشان را نشان بدهند. در این مقاله به تفاوت بین ادیشن‌های مختلف ژان پل گوتیه اسکندل اشاره می‌کنیم.

عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

غلظت
اسکندل 2017

عسل، یاسمن، شکوفه پرتقال

ادو پرفیوم

اسکندل بای نایت

2018

گیلاس، عسل، دانه تونکا

ادو پرفیوم

اسکندل ا پاریس

2019

عسل، گلابی، یاس

ادو تویلت

سو اسکندل

2020

تمشک، گل مریم، شیر

ادو پرفیوم

اسکندل له پارفوم

2022

کارامل، وانیل، نمک، یاس

ادو پرفیوم اینتنس

اسکندل گلد

2023

کارامل، وانیل، نمک، یاس

ادو پرفیوم

ژان پل گوتیه اسکندل

ژان پل گوتیه اسکندل

از زمانی که تولید عطر مارک جیکوبز هانی متوقف شد، پیدا کردن عطری که از عسل به‌عنوان نت اصلی‌اش استفاده کرده باشد، واقعا سخت شده بود. اما ژان پل گوتیه اسکندل دقیقا می‌خواهد همین کمبود را جبران کند و درواقع بهترین عطر برای طرفداران عطرهای عسلی است.

نت عسل در عطر اسکندل بیش‌ازحد شیرین نیست و شما را بیش‌ازحد درون خودش غرق نمی‌کند، بلکه جلوه‌ای گرم و آرام‌بخش دارد.

در کنار نت گرم عسل، نت‌های گل‌فام زیبایی از جنس یاسمن گاردنیا و شکوفه پرتقال هم وجود دارند که عطر زنانه ژان پل گوتیه اسکندل را به عطری عالی برای ساعات روز تبدیل می‌کنند.

ژان پل گوتیه اسکندل بای نایت

ژان پل گوتیه اسکندل بای نایت

اسکندل بای نایت درواقع عطر محبوب من در کالکشن عطرهای اسکندل است. این عطر واقعا از سرشت سکسی و نیرومندی برخوردار است و درنتیجه همان عطری است که می‌توان از یک محصول با نام «اسکندل» (رسوایی) انتظار داشت.

نت عسل در آمیزه اسکندل بای نایت با نت میوه‌ای گیلاس و جلوه‌های گرم برگرفته از دانه تونکا آمیخته می‌شود. نت‌های نعناع هندی و روایح چوبی هم به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کنند، درحالی که گل مریم و شکوفه پرتقال نیز قابلیت هاله‌سازی اسکندل بای نایت را تقویت می‌کنند.

اسکندل بای نایت از نظر من واقعا یک عطر سکسی و شبانه است که نمی‌توان آن را دوست نداشت.

ژان پل گوتیه اسکندل ا پاریس

ژان پل گوتیه اسکندل ا پاریس

اسکندل ا پاریس درواقع یک ادیشن سبک‌تر از عطر اصلی اسکندل است.

آمیزه اسکندل ا پاریس در جلوه اولیه‌اش با نت‌های باطراوت و میوه‌ای گلابی نمایان می‌شود، اما در ادامه به نت گرم عسل می‌رسیم که همچون امضای اسکندل می‌درخشد و البته نت گل‌فام یاس را هم داریم.

طرفداران نت گلابی حتما باید اسکندل ا پاریس را امتحان کنند. البته اگر می‌خواهید که یک عطر با نت گلابی و ماندگاری بیشتر را امتحان کنید، من به شما عطرهای جیونچی ایرسیستیبل یا جیمی چو را پیشنهاد می‌کنم.

اسکندل ا پاریس در گروه عطرهای ادو تولت قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم ماندگاری‌اش بیشتر از 1 تا 2 ساعت نیست.

ژان پل گوتیه سو اسکندل

ژان پل گوتیه سو اسکندل

سو اسکندل درواقع اولین ادیشن در کالکشن اسکندل است که از نت عسل استفاده نمی‌کند.

سو اسکندل از نت‌های گل مریم و تمشک آمیخته به شیر استفاده می‌کند. نت گل مریم واقعا غلظت بالایی در سو اسکندل دارد (که من را به یاد آرمانی مای وی می‌اندازد). به همین دلیل هم بوی سو اسکندل بیشتر به آدامس با طعم تمشک شباهت دارد.

سو اسکندل از سرشتی شیرین و گل‌فام برخوردار است. پس می‌توان گفت که با یک عطر سکسی مواجه هستیم، اما گرمای عطر اصلی اسکندل و اسکندل بای نایت را در این ادکلن حس نمی‌کنیم.

اسکندل له پارفوم

اسکندل له پارفوم

در سال 2022 بود که اسکندل له پارفوم وارد بازار شد. این ادکلن زنانه شیرین و غلیظ که با غلظت خاص ادو پرفیوم اینتنس طراحی شده است، غلظت بالاتری نسبت به عطرهای ادو پرفیوم همیشگی دارد.

اسکندل له پارفوم تمام به نت‌های شیرین کارامل و وانیل اختصاص دارد که باعث شده‌اند این عطر به عطری سکسی و شبانه تبدیل شود. اشاره‌ای به نت یاس از آمیزه اسکندل اصلی هم در لایه میانی این عطر احساس می‌شود. لایه میانی اسکندل له پارفوم از جلوه‌های نمکی هم برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند یادآور عطرهایی مثل پاکو رابان المپیا و دیور هیپنوتیک پویزن باشد.

اسکندل گلد

اسکندل گلد

پس از عرضه محدود و انحصاری اسکندل گلد در منطقه خاورمیانه، بالاخره این عطر در سال 2023 برای فروش در همه مناطق جهان عرضه شد. اسکندل گلد از تجسم‌های قبلی عطر اسکندل جدا می‌شود و راه تازه‌ای را در پیش می‌گیرد.

نت‌های اصلی اسکندل گلد را زعفران و چرم می‌سازند که ساختاری غلیظ و یونی به آن بخشیده‌اند، درحالی که سویه‌های ادویه‌ای و سکسی را هم به اسکندل گلد اضافه کرده‌اند. من فکر می‌کنم که اسکندل گلد درواقع سنگین‌ترین عطر در کالکشن ژان پل گوتیه اسکندل است. اگرچه نت عسل به‌عنوان امضای اسکندل همچنان حضور دارد، اما در تقابل با نت‌های ادویه‌ای سنگین نمی‌تواند آنقدرها جلب توجه کند.

بیشتر بخوانید : معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس) معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/jean-paul-gaultier-scandal-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟