راهنمای عطرهای سی‌کی وان

راهنمای عطرهای سی‌کی وان

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :راهنمای عطرهای سی‌کی وانسی‌کی وانسی‌کی بیسی‌کی وان شاکسی‌کی آلسی‌کی وان گلدسی‌کی وان سامرسی‌کی وان سامر دیزسی‌کی وان اوری‌وان ادو تویلت و ادو پرفیومسی‌کی1 پالاس

 

برند سی‌کی در دهه 1990 میلادی با ساخت عطر «سی‌کی وان» وارد جهان عطرها شد و از آن زمان به بعد هم ادیشن‌های زیادی از عطر سی‌کی وان و همچنین عطرهای دیگر را در مجموعه عطرهای سی‌کی روانه بازار کرده است. سی‌کی وان و انواع ادیشن‌های زیرمجموعه آن اساسا عطرهای مردانه یا زنانه نیستند، بلکه از نظر جنسیتی خنثی هستند و در گروه عطرهای یونی (مشترک میان مردان و زنان) قرار می‌گیرند. من در این مقاله می‌خواهم که همه عطرهای سی‌کی وان را بررسی کنم و از ویژگی‌های خاص آنها برای شما بگویم.

راهنمای عطرهای سی‌کی وان

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

سی‌کی وان

1994

لیموترش، سدر، آناناس، هل

سی‌کی بی

1996

اسطوخودوس، مشک

سی‌کی وان شاک فور هیم

2011

تنباکو، کهربا، چوب

سی‌کی شاک فور هر

2011

شکلات، وانیل، توت سیاه

سی‌کی آل

2017

شکوفه گریپ‌فروت، مشک، یاس

سی‌کی وان گلد

2016

سالویا، انجیر، خس‌خس، بهارنارنج

سی‌کی اوری‌وان

2020

پرتقال، زنجبیل، چای

سی‌کی وان سامر

2021

هندوانه، ریواس

سی‌کی وان سامر دیز

2022

کامکوات، نعناع

سی‌کی اوری‌وان ادو پرفیوم

2022

چای، خس‌خس، پرتقال

سی‌کی1 پالاس

2022

مرکبات، خزه درخت بلوط، چوب صندل

 

سی‌کی وان

سی‌کی وان

سی‌کی وان به‌عنوان یکی از عطرهای مشهور و نمادین دهه 1990 میلادی، به عطری موفق و محبوب در سرتاسر جهان تبدیل شد که این موفقیت و محبوبیت را پس از 30 سال همچنان از دست نداده است. سی‌کی وان به‌واسطه برنامه‌های تبلیغاتی برجسته‌ای که برایش طراحی شد (با چهره‌های مشهور مردانه و زنانه مثل کیت ماس) به اولین عطر یونی در جهان عطرها تبدیل شد که فروش بسیار زیادی داشت. این عطر تا به امروز هم یکی از پرفروش‌ترین عطرهای یونی باقی مانده است.

سی‌کی وان در گروه عطرهای باطراوت و سبز قرار می‌گیرد که با تمرکز بر نت لیموترش ساخته شده است. سرشت ساده و پاکیزه این عطر، این جلوه خاص را به شما می‌بخشد که انگار همین الان دوش گرفته‌اید. بطری سی‌کی وان نیز قابلیت شارژ مجدد دارد و اسپری آن هم به‌طور جداگانه درون بسته‌بندی عطر قرار می‌گیرد. بنابراین اگر بخواهید می‌توانید از درپوش‌های پیچ‌دار هم برای این عطر استفاده کنید.

سی‌کی بی

سی‌کی بی

پس از عطر سی‌کی وان، عطر سی‌کی بی معرفی شد که باز هم یک عطر یونی است. سی‌کی بی به‌عنوان عطری با تمرکز بر نت اسطوخودوس مطرح می‌شود که جلوه‌های خاصش را از روایح سبز و بوی مشک می‌گیرد.

سی‌کی بی هم مانند سی‌کی وان در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد و درنتیجه نمی‌تواند غلظت آنچنان زیادی داشته باشد. من پیشنهاد می‌کنم که از سی‌کی بی در ساعات عصر و نزدیک به شب استفاده کنید یا در مواقعی که می‌خواهید ریلکس کنید و به آرامش برسید. در مقابل، سی‌کی وان اساسا عطری شاداب و باطراوت است که بیشتر با فعالیت و تکاپو سازگاری دارد.

سی‌کی وان شاک

سی‌کی وان شاک

سی‌کی وان شاک فور هیم از عطرهای سکسی این مجموعه است که با تمرکز بر نت تنباکو شکل می‌گیرد. سرشت چوبی تنباکو به‌واسطه روایح کهربایی و چوبی بیشتر برجسته می‌شود، درحالی که روایح نسبتا ادویه‌ای فلفل و هل نیز در این آمیزه حضور دارند.

سی‌کی وان شاک فور هر نیز از عطرهای میوه‌ای این مجموعه است که با تمرکز بر نت شکلات شکل می‌گیرد. پس آمیزه این عطر چیزی کاملا برعکس سی‌کی وان شاک فور هیم است. نت‌های وانیل و توت سیاه در این عطر باعث شده‌اند که نت شکلات درنهایت جلوه‌هایی دخترانه و شیرین پیدا کند.

بیشتر بخوانید : 10 عطر برتر مردانه و زنانه برند کالوین کلین 10 عطر برتر مردانه و زنانه برند کالوین کلین

سی‌کی آل

سی‌کی آل

سی‌کی آل از نظر ساختار DNA همان آمیزه سی‌کی وان را حفظ می‌کند، اما روایح مرکباتی و باطراوت تازه‌ای را به نت‌های آغازینش اضافه می‌گرداند. شکوفه گریپ‌فروت و رایحه یاس آمیخته به مشک به‌خوبی سی‌کی بی را به یاد می‌آورد. رگه‌ای از نت کهربا نیز در نت‌های پایانی جای گرفته است تا سی‌کی آل را به عطری یونی تبدیل کند.

سی‌کی وان گلد

سی‌کی وان گلد

سی‌کی وان گلد از عطرهای آروماتیک و یونی این مجموعه است. این عطر آمیزه‌ای بسیار سبک دارد و شما را درون هاله‌ای از نت‌های سالویا و انجیر فرومی‌برد، درحالی که رگه‌های زیبایی از خس‌خس و بهارنارنج هم در آن حضور دارند. من فکر می‌کنم که سی‌کی وان گلد، یکی از سبک‌ترین عطرهای عرضه‌شده در رده عطرهای سی‌کی است. بنابراین بهترین زمان استفاده از سی‌کی وان گلد، فصل تابستان و ساعات روز خواهد بود.

سی‌کی وان سامر

سی‌کی وان سامر

در بیشتر سال‌ها، یک عطر ادیشن محدود با نام سی‌کی وان سامر معرفی شود. سی‌کی وان سامر 2021 هم تفسیر باطراوت و خنکی را از عطر اصلی سی‌کی وان در اختیار شما می‌گذارد که سرشت آبزی دارد و از نت‌های شادابی مثل هندوانه و ریواس استفاده می‌کند.

سی‌کی وان سامر دیز

سی‌کی وان سامر دیز

سی‌کی وان سامر دیز در تابستان 2022 در رده عطرهای سی‌کی وان به بازار آمد. نت اصلی این عطر از کامکوات شکل می‌گیرد، اما من شخصا فکر می‌کنم که سی‌کی وان سامر دیز بویی شبیه به بوی پرتقال دارد. نت باطراوت نعناع در این عطر با جلوه‌های شیرین مرکبات همراه می‌شود تا چیزی شبیه به یک کوکتل بسیار باطراوت و خنک شکل بگیرد که گزینه‌ای ایده‌آل برای روزهای تابستانی است.

سی‌کی وان اوری‌وان ادو تویلت و ادو پرفیوم

سی‌کی وان اوری‌وان ادو تویلت و ادو پرفیوم

سی‌کی وان اوری‌وان اساسا قرار نیست که جایزیگی برای سی‌کی وان باشد، بلکه تفسیری مدرن را از این عطر به نمایش می‌گذارد. این تفسیر مدرن توسط عطرساز عطر اصلی سی‌کی‌ وان انجام شده است تا DNA سی‌کی وان را به‌خوبی حفظ کرده باشد.

سی‌کی وان اوری‌وان ادو تویلت از عطرهای باطراوت و آبزی این مجموعه با تمرکز بر نت پرتقال است که رگه‌های دلپذیری از نت‌های زنجبیل و برگ چای هم دارد.

سی‌کی وان اوری‌وان ادو پرفیوم بر نت برگ چای تمرکز می‌کند و نت خس‌خس را هم به آمیزه عطر اضافه می‌سازد تا این ادیشن به عطری غلیظ‌تر و چوبی‌تر تبدیل شود. طراوت پرتقال که در ادیشن ادو تویلت برجسته بود نیز جایش را به نت گرم پرتقال داده است. در ضمن، نت پرتقال در سی‌کی وان اوری‌وان ادو پرفیوم اساسا برجستگی و جلوه‌گری کمتری نسبت به ادیشن ادو تویلت دارد.

سی‌کی1 پالاس

سی‌کی1 پالاس

سی‌کی1 پالاس در سال 2022 با همکاری گروه مُد و فشن کالوین کلین طراحی شد تا حال‌وهوای لباس‌های کالوین کلین در دهه 1990 میلادی را تداعی کند. روایح مرکباتی در نت‌های آغازین که امضای سی‌کی وان را می‌سازند، همچنان آغاز سی‌کی1 پالاس را هم شکل می‌دهند. در ادامه نیز به روایح نسبتا مردانه‌ای مثل خزه درخت بلوط و چوب صندل می‌رسیم.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/ck-one-fragrance-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟