راهنمای عطرهای والنتینو دونا

راهنمای عطرهای والنتینو دونا

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

تا به امروز 6 ادیشن مختلف در کالکشن عطرهای «والنتینو دونا» معرفی شده‌اند و من در این مقاله می‌خواهم که درباره ویژگی‌ها و روایح هر کدام از این عطرها توضیح بدهم.

عطرهای والنتینو دونا

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

والنتینو دونا

2015

رز، زنبق، وانیل

والنتینو دونا آکوا

2017

بادام، پلومریا

والنتینو دونا رزا ورده

2018

ترنج، زنجبیل، ترکیبات سبز

والنتینو دونا نویر ابسولو

2017

چرم، فلفل، لیکور آلو

والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس

2018 آمبروکسان

والنتینو دونا نویر ابسولو عود اسنس

2018

عود، زعفران، چرم

والنتینو دونا

والنتینو دونا

اولین عطر این مجموعه که عطری ساده و کلاسیک است، والنتینو دونا نام دارد: عطری زیبا، پودری و با تمرکز بر نت گل رز.

پس از حالت انفجاری نت‌های آغازین که از گل رز شکل می‌گیرند، آمیزه والنتینو دونا به آمیزه‌ای پودری و زنانه تبدیل می‌شود که به‌واسطه نت زنبق پدید آمده است.

نت‌های پایه از نعناع هندی و چرم شکل می‌گیرند و همین دو نت هستند که ماندگاری آمیزه والنتینو دونا را تا چندین ساعت افزایش می‌دهند.

علاوه بر نت‌های گل‌فام، نت وانیل هم در والنتینو دونا حضور دارد که جلوه‌های شیرین را به عطر می‌افزاید. ترکیب نت‌های وانیل و رز در این عطر، بوی لکوم ترکی تهیه‌شده از رز را به یاد می‌آورد.

تصاویر تبلیغاتی ویژه‌ای که برای والنتینو دونا طراحی شده‌اند هم به‌طرز عالی و بی‌نقصی سرشت دخترانه این عطر را بازتاب می‌دهند.

والنتینو دونا آکوا

والنتینو دونا آکوا

والنتینو دونا آکوا در سال 2017 و به‌عنوان یک عطر گرم و بادامی عرضه شد.

نت آجیلی و شیرین بادام در این عطر با نت‌های گل‌فام و گرم پلومریا و یاس همراه می‌شود تا سرشتی زنانه در والنتینو دونا آکوا شکل بگیرد. حالت صمیمی و دوست‌داشتنی والنتینو دونا آکوا شبیه به این است که انگار کسی شما را درون آغوش خودش گرفته باشد.

نت گلابی هم در ادکلن زنانه والنتینو دونا آکوا حضور دارد که در اولین دقایق برجسته است، اما خیلی زود محو می‌شود و جایش را به جلوه‌های گل‌فام برگرفته از بادام می‌دهد.

اگرچه والنتینو دونا آکوا در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد، اما نت بادام درنهایت ماندگاری آن را افزایش می‌دهد و به نظر من، عملکرد این عطر را به عطرهای ادو پرفیوم شبیه می‌سازد.

والنتینو دونا رز ورده

والنتینو دونا رز ورده

والنتینو دونا رز ورده درواقع عطری سبک، باطراوت و سبز است که می‌تواند عطر الیزابت آردن گرین تی را به یاد بیاورد.

در کنار نت‌های سبزی مثل چای میت و زنجبیل، نت‌های شاداب و گیرایی مثل ترنج و برگ درخت نارنج هم حضور دارند.

اگرچه والنتینو دونا رز ورده جزو عطرهای بسیار باطراوت و ایده‌آل برای هوای گرم و پرحرارت است، اما درنهایت یک عطر ادو تویلت را در اختیار شما می‌گذارد که ماندگاری خیلی زیادی هم ندارد. پس هر چند ساعت یک‌بار باید دوباره از این عطر استفاده کنید.

والنتینو دونا نویر ابسولو

والنتینو دونا نویر ابسولو

والنتینو دونا نویر ابسولو در مقایسه با عطر اصلی این کالکشن، ساختار بسیار متفاوتی دارد. این عطر غلیظ، شرقی و فلفلی، جلوه‌های برجسته و متفاوتش را از نت غلیظ و سکسی چرم می‌گیرد.

نت غلیظ لیکور آلو هم در این عطر حضور دارد که حال‌وهوای کوکتل‌هایی که در بارهای زیرزمینی به فروش می‌رسند را تداعی می‌کند.

والنتینو دونا نویر ابسولو از نظر ماندگاری واقعا خوب عمل می‌کند. به همین دلیل هم من پیشنهاد می‌کنم که از این عطر در شب‌های زمستان استفاده کنید، مخصوصا وقتی که می‌خواهید کاملا در جمع بدرخشید و از دیگران متمایز باشید.

والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس

والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس

با این‌که واژه «ماسک» در نام این عطر درج شده است، اما والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس درواقع با تمرکز بر نت‌های آلدهیدی شکل می‌گیرد (شبیه به شنل شماره 5).

نت گل رز از ادیشن‌های قبلی همچنان در آمیزه این عطر هم حضور دارد، اما در والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس با نت گل آفتاب‌پرست ترکیب می‌شود تا جلوه‌ای شرقی شکل بگیرد. نت‌های آلدهیدی هم جلوه‌ای مشک‌فام دارند، اما این نت اساسا چیزی فراتر از نت مشک است.

درنهایت باید بگوییم که والنتینو دونا نویر ابسولو ماسک اسنس عطری بسیار غلیظ و سنگین است که قطعا نمی‌تواند گزینه مناسبی برای طرفداران عطرهای ملایم باشد.

والنتینو دونا نویر ابسولو عود اسنس

والنتینو دونا نویر ابسولو عود اسنس

اگر تصور می‌کردید که والنتینو دونا نویر ابسولو عود اسنس برای مردان طراحی شده است، اشتباه می‌کنید. این عطر که سرشت غلیظ و چرمی خاصی دارد، در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) قرار می‌گیرد.

درواقع با یک عطر مردانه زنانه متمرکز بر نت عود مواجه هستیم که نت عود را با نت زعفران ترکیب می‌سازد تا جلوه‌های کاملا شرقی و خاصی به‌وجود بیاورد. والنتینو دونا نویر ابسولو عود اسنس هم عطری بسیار غلیظ و سنگین است.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/valentino-donna-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟