راهنمای عطرهای الیزابت آردن گرین تی

راهنمای عطرهای الیزابت آردن گرین تی

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 28 روز پیش
اشتراک گذاری :

«الیزابت آردن گرین تی» از سال 1999 تا به امروز همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین عطرهای باطراوت و با قیمت اقتصادی باقی مانده است و خودش را به‌عنوان یکی از بهترین عطرهای آروماتیک برای فصل تابستان مطرح می‌کند. چهره تبلیغاتی این عطر کسی نیست جز کاترین زتا‌ جونز (بازیگر مشهور)، اما فروش عطر گرین تی در این روزها واقعا به‌خاطر ویژگی‌های خاص خودش ادامه دارد. من در این مقاله می‌خواهم که همه عطرهای گرین تی را بررسی کنم و از روایح خاص هر کدام بگویم.

عطرهای الیزابت آردن گرین تی

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

گرین تی

1999

چای سبز، لیموترش، نعناع

گرین تی تروپیکال

2007

چای سبز، سرخالو، گل ساعت

گرین تی لوتوس

2008

لاله مردابی، چای سبز، گل یوزو، شکوفه گیلاس

گرین تی اگزوتیک

2009

سوسن، ارکیده، یاس، نرگس

گرین تی لوندر

2010

اسطوخودوس، بابونه، چای سبز

گرین تی یوزو

2014

گل یوزو، لیموترش، چای سبز، نعناع

گرین تی بامبو

2014

بامبو (خیزران)، صمغ گالبانیوم، بنفشه

گرین تی کیکامبر

2015

خیار، هندوانه

گرین تی میموسا

2016

گل ابریشم، گل آفتاب‌پرست، گل ختی

گرین تی نکتارین بلوسوم

2016

شلیل، هلو، شکوفه شلیل

گرین تی فیگ

2018

برگ انجیر، پیچک، انجیر

گرین تی پامگرنت

2019

برگ چای ارلی گری، انار

گرین تی پیر بلوسوم

2020

گلابی، شکوفه گلابی

گرین تی ساکورا بلوسوم

2021

شکوفه گیلاس، یاس، بنفشه

گرین تی لیچی لایم

2022

سرخالو، لیموترش سبز

گرین تی

گرین تی

عطر زنانه گرین تی یکی از بهترین عطرهای باطراوت و با قیمت اقتصادی است. این عطر ادو تویلت و سبک به‌خوبی از نت چای سبز استفاده می‌کند و آن را با روایح باطراوت مرکبات، جلوه‌های سبز نعناع و خزه درخت بلوط آمیخته می‌سازد. نت‌های آروماتیک عطر گرین تی، حال‌وهوای راه رفتن در چشمه‌های معدنی را به یاد می‌آورند.

علاوه بر این، تعدادی از محصولات آرایشی‌ـ‌بهداشتی مخصوص بدن هم در کنار عطر گرین تی به فروش می‌رسند که می‌توانند لایه‌بندی خوبی را همراه با این عطر به‌وجود بیاورند.

گرین تی تروپیکال

گرین تی تروپیکال

گرین تی تروپیکال در کنار نت چای سبز به‌عنوان امضای گرین تی، از روایحی همچون سرخالو، گل ساعت و انبوهی از نت‌های میوه‌ای و استوایی استفاده می‌کند.

گرین تی لوتوس

گرین تی لوتوس

گرین تی لوتوس، عطری بسیار شاداب و باطراوت است که به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای آب‌وهوای مرطوب و شرجی شناخته می‌شود.

نت لاله مردابی با جلوه‌های آبزی و گل‌فامش به‌خوبی در گرین تی لوتوس جای می‌گیرد و با روایح گل یوزو، شکوفه گیلاس و البته نت چای سبز ترکیب می‌شود تا عطری زنانه، شاداب و بسیار باطراوت خلق شود.

آمیزه جذابی که میان نت‌های چای سبز و لاله مردابی شکل می‌گیرد، عطر دیگری را به یاد من می‌آورد: بولگاری اومنیا کریستالین.

گرین تی اگزوتیک

گرین تی اگزوتیک

گرین تی اگزوتیک، نت‌های گل‌فام را به امضای عطر گرین تی اضافه می‌کند.

نت‌های سوسن، ارکیده، یاس و نرگس هم به شیوه‌ای درون آمیزه گرین تی اگزوتیک جای گرفته‌اند که جلوه‌های زنانه جذابی را به‌وجود بیاورند و همچنین این عطر را با همه فصل‌های سال سازگار کنند.

گرین تی لاوندر

گرین تی لاوندر

گرین تی لاوندر را می‌توان آرام‌بخش‌ترین عطر در میان همه عطرهای الیزابت آردن گرین تی نامید. نت‌های اسطوخودوس و بابونه به خلق عطر خاصی کمک کرده‌اند که حال‌وهوای ریلکس کردن در وان حمام را به یاد من می‌آورد.

گرین تی یوزو

گرین تی یوزو

نت گل یوزو، جلوه‌های میوه‌ای و مرکباتی را با جلوه‌های استوایی و تندوتیز شبیه به بوی لیموترش به نمایش می‌گذارد. عطر گرین تی یوزو همچنین نت لیموترش را در کنار نت چای سبز (به‌عنوان امضای گرین تی) قرار می‌دهد و اینها را با نت نعناع آمیخته می‌سازد. بنابراین می‌توان گفت که گرین تی یوزو درواقع یک ادیشن مرکباتی‌تر نسبت به عطر اصلی الیزابت آردن گرین تی است.

گرین تی بامبو

گرین تی بامبو

گرین تی بامبو از عطرهای چوبی و سبز این کالکشن است که براساس آمیزه عطر اصلی گرین تی شکل می‌گیرد. نت‌های صمغ گالبانیوم، بنفشه، چای میت و مشک نیز طوری در آمیزه این عطر جای گرفته‌اند که گرین تی بامبو بتواند جلوه‌های حسی ژرف‌تر و غلیظ‌تری نسبت به عطرهای مرکباتی یا گل‌فام این کالکشن داشته باشد.

گرین تی کیکامبر

گرین تی کیکامبر

گرین تی کیکامبر نه‌تنها از نت خیار استفاده می‌کند، بلکه نت هندوانه را نیز دارد. همین نت‌ها هستند که جلوه‌های کاملا آبگون و سبکی به گرین تی کیکامبر بخشیده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که گرین تی کیکامبر، سبک‌ترین عطر در کالکشن عطرهای گرین تی است.

گرین تی میموسا

گرین تی میموسا

گرین تی میموسا ساختاری بسیار سبز با کمی از جلوه‌های گل‌فام و مشک‌اندود دارد. نت گل ابریشم در این عطر با نت‌های گل آفتاب‌پرست و گل ختی ترکیب می‌شود تا گرین تی میموسا به مشک‌فام‌ترین عطر در میان همه عطرهای گرین تی تبدیل گردد.

گرین تی نکتارین بلوسوم

گرین تی نکتارین بلوسوم

گرین تی نکتارین بلوسوم از عطرهای میوه‌ای و فوق‌العاده جذاب این کالکشن است. نت شلیل در این عطر با نت‌های هلو و شکوفه شلیل ترکیب می‌شود تا گرین تی نکتارین بلوسوم به میوه‌ای‌ترین عطر در میان همه عطرهای گرین تی تبدیل شود. عطر محبوب و دلخواه من نیز در میان عطرهای گرین تی درواقع همین عطر است!

گرین تی فیگ

گرین تی فیگ

اگرچه گرین تی فیگ از نت میوه‌ای انجیر استفاده می‌کند، اما آمیزه این عطر در کل براساس ترکیبات سبز شکل می‌گیرد. نت برگ انجیر که بوی پیچک را به یاد من می‌آورد، در این عطر با سالویا اسکلاریا و بنفشه آمیخته می‌شود تا درنهایت عطری آروماتیک و سبز خلق شده باشد.

گرین تی پامگرنت

گرین تی پامگرنت

یکی از ویژگی‌های جالب گرین تی پامگرنت، این است که از نت چای سبز به‌عنوان امضای عطرهای این کالکشن استفاده نمی‌کند، بلکه نت برگ چای ارل گری را در آمیزه خودش جای می‌دهد.

نت‌های انار و میوه گل ساعت هم مایه‌های میوه‌ای خاصی به عطر می‌افزایند تا گرین تی پامگرنت درنهایت عطری آروماتیک و سبز باقی می‌ماند، مخصوصا به‌خاطر استفاده از نت‌های برگ بنفشه و چای میت.

گرین تی پیر بلوسوم

گرین تی پیر بلوسوم

گرین تی پیر بلوسوم در عطرهای بسیار باطراوت این کالکشن است که بر نت گلابی تمرکز می‌کند. پس از نت لیموترش در لایه آغازین، نت باطراوت و میوه‌ای گلابی نمایان می‌شود و پس از آن هم نت چای سبز به‌عنوان امضای گرین تی خودنمایی می‌کند.

گرین تی ساکورا بلوسوم

گرین تی ساکورا بلوسوم

گرین تی ساکورا بلوسوم (شکوفه گیلاس) از نت شکوفه گیلاس ژاپنی استفاده می‌کند. اگرچه این نت اساسا در گروه نت‌های گل‌فام قرار می‌گیرد، اما جلوه‌های میوه‌ای و شیرینی هم دارد. نت‌های گل صدتومانی، یاس و بنفشه به تقویت ظرافت‌های شکوفه گیلاس کمک کرده‌اند تا گرین تی ساکورا بلوسوم به عطری گل‌فام تبدیل شود.

گرین تی لیچی لایم

گرین تی لیچی لایم

گرین تی لیچی لایم از عطرهای شاداب و باطراوت این کالکشن است. نت‌های لیموترش سبز و سرخالو به‌عنوان نت‌های کلیدی و اصلی این عطر می‌درخشند، درحالی که نت چای سبز همچنان در پس‌زمینه حضور دارد.

گرین تی لیچی لایم از عطرهای فوق‌العاده باطراوت و با قیمت اقتصادی است، مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند یک عطر ساده و شاداب برای روزهای گرم سال داشته باشند.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/elizabeth-arden-green-tea-perfumes-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟