تفاوت عطرهای میس دیور

تفاوت عطرهای میس دیور

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 25 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای میس دیورمیس دیور ادو پرفیوم 2021میس دیور ادو تویلتمیس دیور ابسولوتلی بلومینگمیس دیور بلومینگ بوکتمیس دیور رز ان رززمیس دیور رز اسنسمیس دیور پارفوم 2024میس دیور ادو پرفیوم 2017میس دیور چریمیس دیور چری لئومیس دیور رولر پرل

 

کالکشن عطرهای میس دیور قطعا یکی از مجموعه عطرهای محبوب و مورد علاقه من است. این عطرها که بطری‌های زیبا و طرح‌های تبلیغاتی زیبایی دارند (مخصوصا به‌خاطر ناتالی پورتمن به‌عنوان چهره اصلی میس دیور)، به موفقیت بسیار گسترده‌ای رسیده‌اند و این اتفاق هم اصلا عجیب نیست. با توجه به اهمیت این کالکشن مشهور در قلمروی عطرسازی، من در این مقاله می‌خواهم که درباره تفاوت میان ادیشن‌های مختلف میس دیور صحبت کنم.

عطرهای میس دیور

میس دیور ادو پرفیوم 2021

میس دیور ادو پرفیوم 2021

در سال 2021 بود که میس دیور ادو پرفیوم دوباره عرضه شد، با آمیزه‌ای بازطراحی‌شده و یک بطری جدید و زیبا. نت رز به‌عنوان امضای میس دیور همچنان حضور دارد، اما آمیزه جدید این عطر زنانه از نت‌های گل برف، زنبق و گل صدتومانی هم استفاده می‌کند. میس دیور ادو پرفیوم 2021 بسیار سبک‌تر از ادیشن 2017 همین عطر است، درحالی که دیگر ترکیب دوگانه گل رز و نعناع هندی را هم ندارد (همان ترکیبی که من خیلی دوستش داشتم).

میس دیور 2021 قطعا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند عطری سبک داشته باشند. من فکر می‌کنم که در حال حاضر بهترین عطر میس دیور از نظر ماندگاری، میس دیور ابسولوتلی بلومینگ است.

با توجه به این‌که میس دیور ادو پرفیوم 2021 واقعا قدرت ماندگاری ضعیفی دارد و خیلی هم گران‌قیمت است، من استفاده از این عطر را فقط به طرفداران عطرهای گل‌فام سبک پیشنهاد می‌کنم.

میس دیور ادو تویلت

میس دیور ادو تویلت

میس دیور ادو تویلت همچنان از نت‌های گل رز و نعناع هندی به‌عنوان امضا استفاده می‌کند که در میس دیور ادو پرفیوم 2017 وجود داشت. با این‌حال، میس دیور ادو تویلت اساسا عطری باطراوت است و نت پرتقال خونی به خلق جلوه‌های شاداب و بهاری در آن کمک می‌کند. میس دیور ادو تویلت نیز از نظر ساختار آمیزه‌ای دوباره فرمول‌بندی شد و چیزی که حالا می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم، در سال 2019 به بازار آمد.

میس دیور ادو تویلت، سرشتی باطراوت و دوست‌داشتنی دارد که من واقعا آن را دوست دارم. ماندگاری این عطر هم حدود یک ساعت خواهد بود، اما من به‌خاطر محدوده قیمتی این ادکلن واقعا انتظار بیشتری از آن داشتم.

میس دیور ابسولوتلی بلومینگ

میس دیور ابسولوتلی بلومینگ

میس دیور ابسولوتلی بلومینگ ادو پرفیوم یکی از عطرهای محبوب من در این کالکشن است. به نظرم، این عطر را باید سکسی‌ترین و پخته‌ترین ادیشن از میس دیور نامید.

آمیزه میس دیور ابسولوتلی بلومینگ از نت‌های میوه‌ای توت‌ها در کنار نعناع هندی و گل رز استفاده می‌کند که در ادیشن‌های قدیمی‌تر میس دیور ادو پرفیوم کاربرد داشتند.

میس دیور بلومینگ بوکت

میس دیور بلومینگ بوکت

میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت، یک ادیشن دوست‌داشتنی و عالی برای فصل‌های بهار و تابستان است. آمیزه این عطر کاملا به نت زیبای گل صدتومانی و نت بسیار باطراوت و شبنم‌خورده گل رز اختصاص دارد. این عطر باطراوت که جلوه‌ای تمیز و پاکیزه دارد، اصلا از مایه‌های شیرین و میوه‌ای استفاده نمی‌کند. به همین دلیل هم میس دیور بلومینگ بوکت تا حدودی عطر ورساچه برایت کریستال را به یاد من می‌آورد، البته با مقداری نت رز بیشتر.

آمیزه میس دیور بلومینگ بوکت در گروه ادو تویلت قرار می‌گیرد. بنابراین ماندگاری این عطر حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد و بعد باید دوباره از آن استفاده کنید.

میس دیور رز ان رزز

میس دیور رز ان رزز

برند دیور در سال 2020 با رونمایی از عطر میس دیور رز ان رزز ادو تویلت شدیدا ما را شگفت‌زده کرد. همان‌طور که از نام این عطر پیداست، میس دیور رز ان رزز کاملا به نت گل رز اختصاص دارد. این عطر ساختاری بسیار ساده دارد و تنها چیزی که من در آن احساس می‌کنم، نت گل رز است. البته این عطر زیبا، باطراوت و سرشار از ظرافت، ماندگاری زیادی ندارد.

من از یک عطر ادو تویلت انتظار ندارم که ماندگاری خیلی زیادی داشته باشد، اما ایراد میس دیور رز ان رزز اینجاست که متاسفانه ماندگاری‌اش فقط بین 1 تا 2 ساعت دوام می‌آورد.

میس دیور رز اسنس

میس دیور رز اسنس

برند دیور در سال 2022 از میس دیور رز اسنس ادو تویلت رونمایی کرد. اگر میس دیور رز اسنس را با میس دیور رز ان رزز مقایسه کنیم، می‌بینیم که این‌بار با عطری غلیظ‌تر مواجه هستیم که ماندگاری بیشتری هم دارد.

با این‌که نام میس دیور رز اسنس به ما می‌گوید که باید با نت گل رز مواجه باشیم، اما اینطور که من متوجه شدم، نت اصلی میس دیور رز اسنس اساسا به گل رز اختصاص ندارد. ساختار اصلی این آمیزه تحت سیطره چوب گایاک و نعناع هندی قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم میس دیور رز اسنس به عطری شرقی و کاملا یونی (مشترک میان مردان و زنان) تبدیل می‌شود.

این قضیه کمی برای من گیج‌کننده است، زیرا طراحی بطری و طرح‌های تبلیغاتی میس دیور رز اسنس، یک عطر دخترانه «صورتی» را به ما نشان می‌دهند، درحالی که ساختار حقیقی این عطر با سرشت چوبی، دودی و یونی خاصش شما را غافلگیر می‌کند. من فکر می‌کنم که اگر میس دیور رز ان رزز را دوست داشته‌اید، بعید است که از رایحه میس دیور رز اسنس لذت ببرید. بنابراین من میس دیور رز اسنس را به کسانی پیشنهاد می‌کنم که طرفدار عطرهای شرقی و سنگین مثل دیور پویزن هستند.

من فکر می‌کنم که میس دیور رز اسنس، محصول عجیب‌وغریبی است که با کالکشن میس دیور تناسب ندارد.

میس دیور پارفوم 2024

میس دیور پارفوم 2024

تا به امروز، ادیشن‌های پارفوم مختلفی از میس دیور و میس دیور چری به بازار آمده‌اند. در سال 2024 هم یک ادیشن غلیظ‌تر و سنگین‌تر از میس دیور با عنوان میس دیور پارفوم معرفی شد. رایحه توت فرنگی در نت‌های آغازین و رایحه نعناع هندی در نت‌های پایه، برجسته‌ترین آکوردها را در این عطر می‌سازند، درحالی که رگه‌هایی از نت کهربا سویه‌های چوبی هم در آمیزه میس دیور پارفوم 2024 حضور دارند. توت فرنگی، شادابی و طراوت عطر را افزایش می‌دهد و زنانگی آن را هم حفظ می‌کند، درحالی که نت‌های غلیظ‌تر و سنگین‌تر نیز آمیزه میس دیور پارفوم 2024 گرمای خاصی می‌بخشند. البته میس دیور پارفوم 2024 ذاتا عطر سنگینی نیست و من تصور می‌کنم که می‌توان از این عطر در همه فصل‌های سال استفاده کرد.

میس دیور پارفوم 2024 به عطر امپرس خودم بسیار شباهت دارد و نت‌های مشترک میان این دو عطر واقعا زیاد هستند!

میس دیور ادو پرفیوم 2017

میس دیور ادو پرفیوم 2017

میس دیور ادو پرفیوم 2017 از نظر ساختار آمیزه‌ای کمی با ادیشن‌های قبل از خودش تفاوت دارد. همان‌طور که طرح‌های تبلیغاتی این عطر نشان می‌دهند، گل رز به‌عنوان ستاره نمایش در این عطر می‌درخشد. نت رز در این عطر با روایح گرم برگرفته از یاس و نعناع هندی آمیخته می‌شود تا عطری زیبا و بسیار باکلاس شکل بگیرد. در نت‌های آغازین میس دیور ادو پرفیوم 2017 نیز روایح پرتقال خونی و نارنگی ماندارین حضور می‌یابند، اما این دو نت بسیار گذرا هستند و سریعا محو می‌شوند.

میس دیور چری

میس دیور چری

میس دیور چری ادو پرفیوم در سال 2005 عرضه شد و عطر محبوب من در طول تمام زندگی‌ام بود. درواقع همین عطر به سرچشمه الهام برای خلق عطر امپرس خودم تبدیل شد و نت‌های زیادی بین این دو عطر شبیه به همدیگر هستند.

میس دیور چری دیگر تولید نمی‌شود اما این عطر واقعا یک جواهر بی‌نظیر بود! من خیلی ناراحتم که این عطر دیگر تولید نمی‌شود و قطعا هم میس دیور چری را به عطرهای جدید میس دیور ترجیح می‌دهم. نت غیرعادی پاپ‌کورن که در میس دیور چری حضور داشت، به‌خوبی در کنار نت گیلاس شیرین، توت فرنگی و آناناس قرار می‌گرفت.

عطرهای جدید میس دیور همچنان از نت‌های گل رز و نعناع هندی استفاده می‌کنند که در میس دیور چری هم بود، اما این عطرهای جدید دیگر نت‌های پاپ‌کورن و گیلاس را ندارند.

میس دیور چری در سال 2007 نیز در قالب یک ادیشن ادو تویلت به بازار آمد و چند سال بعد در سال 2011 نیز دوباره فرمول‌بندی شد.

میس دیور چری لئو

میس دیور چری لئو

میس دیور چری لئو که در سال 2009 عرضه شد، تنها عطر میس دیور است که آمیزه سبزرنگ آن درون بطری خودنمایی می‌کند. میس دیور چری لئو عطری باطراوت است که این طراوت را از نارنج می‌گیرد. نت‌های لطیف یاسمن گاردنیا و روایح ملایم مشک نیز این آمیزه را کامل می‌کنند. میس دیور چری لئو در مقایسه با باقی عطرهای میس دیور که در سال‌های بعدی عرضه شدند، دارای ساختاری ساده، سبک و زیبا بود.

میس دیور رولر پرل

میس دیور رولر پرل یکی از ادیشن‌های زیبا و دلفریب در این کالکشن است. این ادیشن از دو بطری روغن عطر تشکیل می‌شود، درحالی که این بطری‌ها برای حمل در کیف دستی طراحی شده‌اند و یک اپلیکاتور توپی غلتکی دارند. اینطور که من متوجه شدم، اگر از همین اپلیکاتور غلتکی برای استفاده از میس دیور رولر پرل استفاده کنید، ماندگاری عطر نسبت به حالت اسپری کردن آن واقعا بیشتری خواهد بود. میس دیور رولر پرل می‌تواند یک هدیه زیبا و جذاب باشد، درحالی که ترفند جذاب و ساده‌ای هم برای امتحان کردن عطرهای مختلف میس دیور در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونش مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونشزندگی‌های سه‌گانه دیور پویزن گرل :  ادو پارفوم، ادو تویلت و آنکسپکتد زندگی‌های سه‌گانه دیور پویزن گرل : ادو پارفوم، ادو تویلت و آنکسپکتددیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/miss-dior-perfume/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟