معرفی 6 ادکلن زنانه با بوی قهوه

معرفی 6 ادکلن زنانه با بوی قهوه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 11 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :ادکلن زنانه با بوی قهوه1. ریحانا ربله (ربل)2. ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم3. تئو کابانل کافه4. ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم5. ایو سن لورن بلک اوپیوم (اپیوم مشکی)6. دولچه گابانا د اونلی وان

نت قهوه در گروه نت‌های گورماند (gourmand) قرار می‌گیرد و معمولا جلوه‌های قدرتمند و چرمی و همچنین حرارتی شبیه به نوشیدنی لیکور را به عطرهای مردانه اضافه می‌کند. بیشتر عطرسازان ترجیح می‌دهند که سویه‌های مختلف نت تنباکو را با روایح چوبی و نت قهوه ترکیب کنند تا گرمای بی‌نظیری به عطرها بدهند. با این‌حال، نت قهوه در بعضی از موارد به‌صورت مصنوعی و با استفاده از چند ترکیب خام و اولیه بازسازی می‌شود. تا به امروز هم روش‌های عصاره‌گیری مختلفی برای به‌دست آوردن آکورد قهوه در عطرسازی کاربرد داشته‌اند که رایج‌ترین آنها عصاره‌گیری با کمک CO2 است که جلوه‌های غنی، غلیظ و ظریف قهوه را حفظ می‌کند، بدون این‌که کیفیت بویایی این نت را از بین ببرد.

اما استفاده از نت قهوه فقط به عطرهای مردانه محدود نمی‌شود و برند مشهور ایو سن لورن یکی از اولین برندهایی بود که از نت قهوه در ساخت عطرهای زنانه استفاده کرد. درواقع ناتالی لارسن بود که آکورد غلیظ قهوه را در عطر ادو پرفیوم بلک اپیوم جای داد و اولین عطر گل‌فام و متمرکز بر نت قهوه را در میان عطرهای زنانه خلق کرد. در این مقاله نیز ما می‌خواهیم که شما را با چند ادکلن زنانه با بوی قهوه آشنا کنیم.

ادکلن زنانه با بوی قهوه

1. ریحانا ربله (ربل)

ریحانا ربله (ربل)

ریحانا ربله یکی از عطرهای گرم زنانه است که در گروه بویایی گل‌فام، میوه‌ای و گورماند قرار می‌گیرد. همین چندگانگی و تنوع به ما نشان می‌دهد که ریحانا ربله می‌تواند جلوه‌های گوناگونی را بیافریند و همچنین گزینه مناسبی برای موقعیت‌های مختلف در فصل‌های پاییز و زمستان باشد. با توجه به این‌که رایحه قهوه در نت پایه ریحانا ربله قرار می‌گیرد و رایحه کاکائو نیز در نت میانی آن حضور دارد، این ادکلن زنانه با بوی قهوه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانم‌های علاقه‌مند به ادکلن‌های متمرکز بر نت‌های کاکائو و قهوه تبدیل می‌شود. ساختار منحصربه‌فرد ریحانا ربله که سریعا شما را به خودش وابسته می‌کند، جلوه‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای را در آب‌وهوای سرد می‌آفریند.

ریحانا ربله از نظر قدرت ماندگاری و پخش بو در رده خوبی قرار می‌گیرد و درنتیجه اطرافیان شما را به تحسین و تمجید از عطر شما وادار می‌کند. ریحانا ربله می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای شب‌های پاییزی و زمستانی باشد و استایل شما را در موقعیت‌های خاص تکمیل کند.

نت آغازین ریحانا ربله از توت فرنگی، زنجبیل و آلو شکل می‌گیرد تا در نت میانی به کاکائو، ارکیده و گل آفتاب‌پرست برسیم. در نت پایه نیز قهوه، نعناع هندی، مشک و کهربا حضور دارند. ریحانا ربله می‌تواند گزینه خوبی برای هدیه دادن به خانم‌های علاقه‌مند به نت‌های شکلات و قهوه باشد، درحالی که استفاده روزانه از آن هم مانعی ندارد. آکوردهایی که در این ادکلن زنانه با بوی قهوه خلق می‌شوند، به ترتیب برجستگی عبارتند از ادویه‌ای گرم، کاکائویی، میوه‌ای، متمرکز بر قهوه، شیرین، نعناع هندی و جلوه‌های پودری.

2. ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم

ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم

ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم هم یک ادکلن گرم دیگر برای فصل‌های پاییز و زمستان است که قطعا می‌تواند خانم‌های علاقه‌مند به نت قهوه را شگفت‌زده کند. این ادکلن زنانه که ماندگاری زیادی دارد و با غلظت بالایی خلق شده است، جلوه‌های سنگینی از نت وانیل را به‌کار می‌گیرد اما این کار را به شیوه‌ای انجام می‌دهد که ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم درنهایت آزاردهنده نشود. بنابراین این ادکلن زنانه با بوی قهوه به‌خوبی سویه‌های خامه‌ای و لطیف را در کنار جلوه‌های هوس‌انگیز و سرمست‌کننده حفظ می‌کند.

ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین آمیزه‌ها را در جهان عطرسازی دارد و عطری پیچیده، جذاب و دلفریب است. پس خانم‌های شیک‌پوشی که می‌خواهند عطر شگفت‌انگیزی برای قرارهای عاشقانه شبانه داشته باشند، قطعا نباید ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم را فراموش کنند.  

نت آغازین ایو سن لورن بلک اوپیوم له پرفیوم از این روایح شکل می‌گیردک دارچین، گلابی و نارنگی ماندارین. نت میانی این ادکلن هم با روایح خورشیدی، یاس رازقی و شکوفه پرتقال ساخته می‌شود. در نت پایه نیز چهار رایحه مختلف از وانیل حضور دارند و با روایح قهوه، نعناع هندی و ارکیده کامل می‌شوند. آکوردهای وانیلی، ادویه‌ای گرم، قهوه و جلوه‌های شیرین نیز بیشتر از همه خودشان را در این عطر نشان می‌دهند، درحالی که جلوه‌های پودری و گل‌های سفید هم جذابیت خاصی به آن می‌بخشند.

3. تئو کابانل کافه

تئو کابانل کافه

تئو کابانل کافه هم یکی دیگر از عطرهای زنانه و گرم است که ساختار آمیزه‌ای آن ذاتا با فصل‌های پاییز و زمستان سازگاری دارد. این ادکلن زنانه با بوی قهوه در نت آغازین با روایح دارچین، قهوه و نارنگی ماندارین شروع می‌شود تا در نت میانی به روایح متفاوت و خاصی مثل کره، شیر، گل‌ آفتاب‌پرست و گل رز برسیم. در نت پایه نیز روایح کارامل، وانیل، دانه تونکا، چوب صندل و مشک حضور دارند. قدرت ماندگاری و پخش بوی تئو کابانل کافه را در رده متوسط روبه‌بالا توصیف کرده‌اند و از این نظر این ادکلن می‌تواند گزیه مناسبی برای استفاده آزادانه در ساعات روز و همچنین ساعات شب باشد.

تئو کابانل کافه از نظر کیفیت آمیزه‌ای واقعا بی‌نقص است، درحالی که جلوه‌های شیک و صمیمی خاصی را در آب‌وهوای سرد می‌آفریند. اگر می‌خواهید که عطر متفاوت و منحصربه‌فردی را در هوای سرد امسال تجربه کنید، حتما به خریدن یا امتحان کردن تئو کابانل کافه فکر کنید. علاقه‌مندان به بوی شکلات و قهوه می‌توانند بویی شبیه به لاته کاراملی و ادویه‌ای را در این ادکلن زنانه با بوی قهوه احساس کنند. سویه‌های پودری تئو کابانل کافه هم کاملا زنانه هستند و روح دلفریب و جذابی به این عطر می‌بخشند.

بیشتر بخوانید : معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگیمعرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیار معرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیارمعرفی 9 ادکلن زنانه با بوی شکلات معرفی 9 ادکلن زنانه با بوی شکلات

4. ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم

ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم

ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم در گروه عطرهای شرقی و وانیلی قرار می‌گیرد و طبع گرم و گیرایی دارد. بنابراین واضح است که ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم هم با فصل‌های پاییز و زمستان سازگار است و می‌تواند یکی از بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای خانم‌های علاقه‌مند به ادکلن زنانه با بوی قهوه باشد. جلوه‌های اسرارآمیز، غلیظ، تیره و سنگین این عطر با تمرکز بر نت قهوه خلق می‌شوند، درحالی که ساختار هوس‌انگیز و دلفریب ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم نسبت به ادیشن اصلی این عطر نیز بیشتر است.

آمیزه ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم به‌نحو استثنایی و بی‌نقصی خلق شده و به‌طور خاص برای دوستداران عطرهای اسرارآمیز طراحی شده است. روایح میوه‌ای غلیظ و غنی به‌خوبی این عطر را شروع می‌کنند و ناگهان به جلوه‌های خشک و نسبتا تلخ قهوه و روایح گل‌فام با جلوه‌های پودری گره می‌خورند. اما آمیزه ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم چگونه شکل می‌گیرد؟ روایح قهوه و کاکائو به‌خوبی نت‌های آغازین را می‌سازند تا سپس در نت میانی به یاس رازقی و شکوفه پرتقال برسیم. بوربون وانیل و نعناع هندی هم نت پایه ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم را می‌سازند.

شما می‌توانید از ایو سن لورن بلک اوپیوم اکستریم برای قرارهای عاشقانه شبانه یا مناسبت‌ها و موقعیت‌های خاص مثل جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید.

5. ایو سن لورن بلک اوپیوم (اپیوم مشکی)

ایو سن لورن بلک اوپیوم (اپیوم مشکی)

ایو سن لورن بلک اوپیوم هم یکی از عطرهای زنانه و گرم است که در گروه بویایی شرقی و وانیلی قرار می‌گیرد. بنابراین این ادکلن زنانه با بوی قهوه نیز برای استفاده در فصل‌های پاییز و زمستان طراحی شده است و بهترین عملکردش را در آب‌وهوای سرد نشان می‌دهد. کارشناسان مختلفی تا به امروز نام ایو سن لورن بلک اوپیوم را به‌عنوان یکی از بهترین عطرهای زمستانی مطرح کرده‌اند. پس اگر شما هم به عطرهای زنانه اسرارآمیز و غلیظ علاقه‌مند هستید، به‌هیچ‌وجه ایو سن لورن بلک اوپیوم را نادیده نگیرید.

آمیزه ایو سن لورن بلک اوپیوم به‌طور خاص برای کسانی جذاب خواهد بود که علاقه زیادی به نت قهوه دارند و می‌خواهند که جلوه‌های خامه‌ای نیز با نت قهوه ترکیب شوند. شیرینی زیبا و دل‌انگیز ایو سن لورن بلک اوپیوم هم از نت وانیل و آکوردهای وانیلی شکل می‌گیرد. ساختار پیچیده و منحصربه‌فرد ایو سن لورن بلک اوپیوم با جلوه‌های زنانه کامل می‌شود و خیلی سریع می‌تواند هاله زنانه شگفت‌انگیزی دورتادور شما خلق کند.

آمیزه ایو سن لورن بلک اوپیوم در نت آغازین با گلابی، فلفل صورتی و شکوفه پرتقال شروع می‌شود، درحالی که قهوه، یاس، بادام تلخ و شیرین‌بیان در نت میانی آن حضور دارند. وانیل، نعناع هندی، چوب کشمیر و سدر هم نت پایه را می‌سازند. ایو سن لورن بلک اوپیوم می‌تواند به یک عطرامضای جذاب تبدیل شود یا این‌که گزینه جذابی به‌عنوان یک هدیه باشد. ایو سن لورن بلک اوپیوم یکی از گزینه‌های جذاب برای قرارهای عاشقانه یا مناسبت‌ها و جشن‌های خاص است.

6. دولچه گابانا د اونلی وان

دولچه گابانا د اونلی وان

دولچه گابانا د اونلی وان هم از نظر تخصصی در گروه بویایی شرقی و وانیلی قرار می‌گیرد اما تنوع خاصی از نت‌ها را به نمایش می‌گذارد که روح متفاوتی به این ادکلن زنانه می‌بخشند. آمیزه دولچه گابانا د اونلی وان سرشار از جلوه‌های پیچیده، زنانه و هیپنوتیزم‌کننده است، درحالی که به‌خوبی از تقابل میان جلوه‌های گل‌فام و گورماند هم استفاده می‌کند. این تقابل یا تضاد به‌واسطه رویارویی میان نت شکوفه بنفشه و نت قهوه شکل می‌گیرد. وقتی که به ساختار آمیزه‌ای دولچه گابانا د اونلی وان نگاه می‌کنیم، می‌توانیم که جزئیات بیشتری از آکوردهای احتمالی آن به‌دست بیاوریم. نت آغازین این ادکلن با بنفشه، پرتقال و ترنج شروع می‌شود و روایح قهوه، گلابی، زنبق، شکوفه پرتقال و گل رز در نت میانی آن حضور دارند. در نت پایه نیز روایحی مثل کارامل، وانیل و نعناع هندی توانسته‌اند که آمیزه دولچه گابانا د اونلی وان را کامل کنند.

پخش بوی این ادکلن در رده متوسط و ماندگاری آن هم در رده متوسط روبه‌بالا قرار می‌گیرد. با این‌حال، دولچه گابانا د اونلی وان اساسا یک عطر هوس‌انگیز، دلفریب و بی‌نقص است که جلوه‌های سرخوشانه و دلپذیری هم دارد. جلوه‌های خامه‌ای و لطیف این عطر به‌خوبی با سویه‌های صمیمی و آرام آن آمیخته می‌شوند تا هاله منحصربه‌فردی به شما بخشیده باشند. شیرین برگرفته از نت‌های گورماند هم به‌خوبی با سویه‌های مدرن زنبق ترکیب می‌شود تا خروجی نهایی به یک ادکلن زنانه بسیار زیبا، جذاب و خاص تبدیل گردد. بوی کارامل و قهوه در دولچه گابانا د اونلی وان با بوی بنفشه و وانیل و زنبق کامل خواهد شد. بنابراین می‌توانید از دولچه گابانا د اونلی وان هم در فصل بهار و هم در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده کنید، درحالی که عملکرد این ادکلن زنانه با بوی قهوه می‌تواند هم در ساعات روز و هم در ساعات شب به سطح دلپذیر و مطلوبی برسد.

به نظر شما کدام‌یک از ادکلن‌های معرفی‌شده، بهترین ادکلن زنانه با بوی قهوه است؟

هر کدام از عطرهای معرفی‌شده می‌توانند انتخاب مناسبی در میان بهترین ادکلن‌های زنانه با بوی قهوه باشند. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

به نظر شما بهترین ادکلن مردانه با بوی قهوه کدام است؟

کارشناسان معمولا این نام محصولات را به‌عنوان بهترین ادکلن مردانه با بوی قهوه مطرح می‌کنند: سالواتوره فراگامو یومو (اومو) سیگنیچر (سیگنچر)، جسوس (خسوس) دل پوزو هالووین من ایکس و رالف لورن پولو رد اکسترم. اگر فکر می‌کنید که باید ادکلن‌های دیگری را هم به این فهرست اضافه کنیم، حتما ادکلن مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

نت قهوه در جهان عطرسازی دقیقا چه مشخصاتی دارد؟

نت قهوه در عطرسازی همواره به‌عنوان یک نت غلیظ، غنی و گیرا شناخته می‌شود. این نت می‌تواند گرمای عمیق و سحرآمیزی را به نت‌های شیرین بدهد و به‌خوبی با نت‌های شکلات، کاکائو و حتی کارامل ترکیب شود. آکورد قهوه همچنین می‌تواند برجستگی نت‌های چوبی، ادویه‌ای یا گل‌فام را بیشتر کند، درحالی که این ویژگی به ترکیب‌پذیری نت قهوه با نت‌های دیگر بستگی دارد.

نت قهوه معمولا در کدام گروه از عطرها استفاده می‌شود؟

نت قهوه معمولا در عطرهای شرقی، گورماند و چوبی کاربرد دارد تا بتواند جلوه‌های آرامش‌بخش یا هوس‌انگیزی به این عطرها بدهد. ترکیب شدن نت قهوه با روایحی مثل وانیل، تنباکو، مشک، روایح مرکباتی یا روایح گل‌فام به خلق آکوردهای جسورانه و پیچیده کمک می‌کند. افزودن نت قهوه به آمیزه عطرها می‌تواند غلظت یا ژرفای بیشتری به آنها بدهد، درحالی که حس گرما و آرامش را هم انتقال می‌دهد.

نت قهوه در جهان عطرسازی بیشتر از همه با کدام نت‌ها ترکیب می‌شود؟

تا به امروز بیشتر عطرسازان سعی کرده‌اند که نت قهوه را با این نت‌ها ترکیب کنند: وانیل، کهربا، نعناع هندی، دانه تونکا، یاس، چوب صندل و چوب سدر.


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟