عطر دیزاینری چیست؟ تفاوت عطر نیش و دیزاینری

عطر دیزاینری چیست؟ تفاوت عطر نیش و دیزاینری

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطر دیزاینری چیست؟ویژگی‌های عطرهای دیزاینریتفاوت عطر نیش و دیزاینر چیست؟

وقتی که صحبت از عطر دیزاینری (designer) به میان می‌آید، به‌راحتی می‌توان گزینه‌های بسیار زیاد و متنوعی را در بازار عطرها پیدا کرد. اما چه چیزی دقیقا یک عطر را به عطر دیزاینری تبدیل می‌کند؟ آیا این ماجرا فقط به نوعی نام‌گذاری محدود می‌شود یا مسائل مهم‌تری در میان هستند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه عوامل یا عناصری در شکل‌گیری یک عطر دیزاینری نقش دارند.

عطر دیزاینری چیست؟

عطر دیزاینری معمولا توسط خانه‌های مد و فشن یا برندهای مشهور ساخته می‌شود و نه‌تنها به‌عنوان بخشی از سبد محصولات عمومی به فروش می‌رسد، بلکه در ارائه کردن سبک و اعتبار هر برند به عموم مردم نیز نقش مهمی دارد. این عطرها دارای تولید انبوه هستند و دسترسی به آنها در نقاط مختلف جهان به‌راحتی امکان‌پذیر است. بنابراین هدف از تولید عطر دیزاینری، جلب نظر انبوه گسترده‌از مخاطبان و مشتریان است. عطرهای دیزاینری معمولا از ترندهای بازار پیروی می‌کنند و آمیزه‌هایشان هم با خواست بازار سازگاری دارد تا درنهایت بتوانند که بازتابی از اولویت‌ها و سبک‌های معاصر خودشان داشته باشند. به همین دلیل هم بیشتر افراد به استفاده از عطر دیزاینری به‌عنوان یک عطر روزانه تمایل دارند. بیشتر ترکیبات موجود در عطر دیزاینری هم به‌دلیل جذابیت جهانی و مقرون‌به‌صرفه بودن (از نظر اقتصاد جهانی) انتخاب می‌شوند تا سرانجام شرایط مناسبی برای تولید انبوه و توزیع راحت این عطرها فراهم کرده باشند.

علاوه بر اینها، عطر دیزاینری اغلب با تاییدیه سلبریتی‌ها یا کمپین‌های تبلیغاتی رده‌بالا و گسترده معرفی می‌شود تا هم جذابیت زیادی برای مخاطب داشته باشد و هم بازار فروش وسیعی را به‌دست بیاورد. بسته‌بندی عطر دیزاینری هم اهمیت خاص خودش را دارد و عطرهای دیزاینری معمولا به شیوه‌ای طراحی می‌شوند که جذابیت‌های بصری زیادی داشته باشند و تصویر نمادینی را از برند تولیدکننده منعکس کنند. همین ویژگی است که به تقویت پیوند میان آمیزه عطرهای دیزاینری و طراحی بطری و بسته‌بندی آنها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : عطر نیش چیست؟ عطر نیش چیست؟

ویژگی‌های عطرهای دیزاینری

عطر دیزاینری به‌دلیل دسترس‌پذیری راحت و پیوند خاصی که با برند تولیدکننده دارد، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار می‌گیرد. چند مورد از برجسته‌ترین ویژگی‌های عطر دیزاینری به ترتیب زیر است:

هویت برند: عطر دیزاینری پیوند عمیق و مهمی با برند تولیدکننده‌اش دارد. این عطرها معمولا رویکرد خانه مُد یا برند سازنده به جهان و زیبایی‌شناسی خاص آنها را بازتاب می‌دهند، درحالی که با محصولات دیگر مثل پوشاک و اکسسوری‌های مختلف هم سازگاری دارند.

مخاطب انبوه: عطر دیزاینری به شیوه‌ای فرمول‌بندی و طراحی می‌شود که مخاطب انبوه داشته باشد. آمیزه عطر دیزاینری معمولا خوشایند، دوست‌داشتنی و همه‌کاره است، درحالی که به‌راحتی می‌توان از این عطرها در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. به همین دلیل هم طیف وسیعی از مخاطبان به استفاده از عطر دیزاینری علاقه دارند.

دسترس‌پذیری: برخلاف عطرهای نیش، عطر دیزاینری به‌راحتی در دسترس است و در خرده‌فروشی‌های مختلف در سراسر جهان یافت می‌شود (از فروشگاه‌های همگانی تا پلتفرم‌های آنلاین). بنابراین مخاطبان مختلف از سراسر جهان می‌توانند به عطر دیزاینری مشابهی دسترسی داشته باشند.

قیمت مقرون‌به‌صرفه: درحالی که بعضی از عطرهای دیزاینری واقعا کیفیت خوبی دارند و بعضی از آنها به‌هیچ‌وجه ارزان نیستند، اما درنهایت قیمت عطر دیزاینری نسبت به عطر نیش واقعا کمتر است. قیمت‌گذاری عطر دیزاینری متناسب با بازار رقابتی انجام می‌شود و هدف تولیدکننده عطر دیزاینری هم در درجه اول به‌دست آوردن جامعه مخاطب بزرگ است.

کیفیت ثابت: بیشتر عطرهای دیزاینری، با وجود تولید انبوه، همچنان کیفیت ثابت خودشان را حفظ می‌کنند و به شما تضمین می‌دهند که هر بطری از این عطرها درنهایت با استانداردهای برند تولیدکننده همخوانی دارند.

تولیدات فصلی و متمرکز بر ترندهای روز: برندهای فعال در زمینه عطرهای دیزاینری معمولا به تولید ادیشن‌های فصلی یا عطرهای متمرکز بر ترندهای روز توجه دارند. همین ویژگی است که برندهای تولیدکننده عطر دیزاینری را به برندهایی جذاب و دوست‌داشتنی برای مخاطبان تبدیل می‌کند و مشتریانی که دنبال جدیدترین عطرها هستند را به‌سوی این برندها می‌کشاند.

بیشتر بخوانید : عطر پودری چیست؟ عطر پودری چیست؟عطر سنگین چیست؟ عطر سنگین چیست؟

تفاوت عطر نیش و دیزاینر چیست؟

حقیقت این است که هر نوع عطری برای هدف خاصی طراحی می‌شود و برای آن هدف خاص نیز مناسب است. پس اگر می‌خواهید که یک عطر خاص برای خودتان یا همسرتان خریداری کنید یا اگر می‌خواهید که یک عطر بسیار ویژه، باکیفیت و استثنایی برای موقعیت‌های ویژه داشته باشید، طبیعتا باید یک عطر نیش خریداری کنید. اما همه ما می‌توانیم یک عطر دیزاینری هم برای استفاده آزادانه در روزهای مختلف و سفرهای تابستانی داشته باشیم یا این‌که اساسا این عطرها را به‌عنوان هدیه‌هایی معمولی یا حتی جذاب به دوستان خودمان هدیه بدهیم.

پس انتخاب بین عطر نیش و عطر دیزاینری معمولا به اولویت‌ها و انتخاب‌های شخصی بستگی دارد. عطرهای نیش براساس رویکردی هنری و بسیار تخصصی به عطرها خلق شده‌اند، آمیزه‌های کاملا منحصربه‌فردی خلق می‌کنند و بیان هنری دارند، درحالی که برای کسانی ایده‌آل هستند که می‌خواهند کاملا از دیگران متمایز باشند یا این‌که علاقه شدیدی به هنر عطرسازی دارند و با مسائل تخصصی در عطرسازی آشنا شده‌اند. از طرف دیگر، عطر دیزاینری در گروه محصولات مقرون‌به‌صرفه و با دسترس‌پذیری راحت قرار می‌گیرد و توسط برندهای جذاب تولید می‌شود، درحالی که این عطرها برای کسانی مناسب هستند که دنبال عطرهای همه‌کاره و سازگار با ترندهای روز می‌گردند. فرقی نمی‌کند که دنبال جلوه‌های انحصاری عطرهای نیش باشید یا جاذبه‌های خوشایند عطرهای دیزاینری را ترجیح بدهید، زیرا درنهایت هر دو نوع این عطرها می‌توانند تجربه‌های غنی و متنوعی را برای شما امکان‌پذیر کنند، جاذبه‌های استایل شخصی شما را ارتقا بدهند و از طریق هنر عطرسازی خاص خودشان همواره شما را با احساسات متفاوتی درگیر کنند.

علاوه بر اینها باید به این نکته هم توجه داشت: از آنجایی که تمایل بیشتر انسان‌ها به استفاده از محصولات دست‌ساز و منحصربه‌فرد درحال افزایش است، بازار عطرهای نیش هم روند روبه‌رشدی را تجربه می‌کند. آمارها هم نشان می‌دهند که بخش فروش عطرهای نیش در صنعت جهانی عطرسازی با سرعت بسیاری درحال رشد است. پس این‌طور که آینده به ما نشان می‌دهد، باید منتظر باشیم که افراد بیشتری به استفاده از عطرهای نیش به‌جای عطرهای دیزاینری تمایل پیدا کنند، زیرا عطرهای نیش دارای کیفیت بسیار زیاد و دسترس‌پذیری محدود و همچنین قادر به خلق تجربه‌های حسی فوق‌العاده هستند.

بیشتر بخوانید : تفاوت تستر با خود عطر در چیست ؟ آنچه باید بدانیم تفاوت تستر با خود عطر در چیست ؟ آنچه باید بدانیم


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟