ممکن است سوالم از دید دوستان چندان مرتبط نباشد ولی مدتی است برخی عطر ها با عنوان عطر ماه تولد در سایتها تبلیغ می شود. اینکه گفته می شود چه عطری با ویژگیهای متولد فلان ماه متناسب است آیا تنها متاثر از تبلیغات است یا دلایل و شواهدی هم در تایید این مطلب وجود دارد و براستی دانش نجوم ارتباطی با عطرها دارد؟.
فکر میکنم منظور ارتباط روایح با خلق و خوی افراد باشه نه نجوم.
متولدین هر ماه دارای یک سری خصوصیات اخلاقی و درونی میباشند که موجب دوست داشتن یا نداشتن روایح میشه
سرکار خانم سحر گرامی
سلام
یک مقاله ی کامل و مفصل ، حاصل تحقیق و تجربه ی چندین ساله در این خصوص خدمتتان نوشتم همراه با معرفی ی چند کتاب در خصوص این علم لیکن از بدشانسی شارژ گوشی ام تمام ، خاموش و پاک شد :)
انشاله در روزهای آتی اگر یادآوری شد مجددا تقدیم خواهم کرد . اجالتا مستحضر باشید که این علمی بزرگ و تحقیق و مثبوت است و ارتباط با چهار عنصر اصلی : خاک ، آب ، آتش و باد دارد مضاف بر فلز و چوب که در فروع طبقه بندی شده اند . این علم در چین ، مصر و ایران باستان به تحقیق اثبات شده است . منتهی میبایست خود مسلط شوید و نمیتوان از سوء استفاده ی سودجویان غافل بود .
حقیر سالهای زیادی از عمرم را مصروف اش کردم خصوص ادغام این علم با دانش روایح !
امشب شانس یار نبود که مفصل معروض کرده بودم خدمتتان انشاله در فرصتی دیگر .
با احترام
سرکار خانم سحر گرامی
سلام
یک مقاله ی کامل و مفصل ، حاصل تحقیق و تجربه ی چندین ساله در این خصوص خدمتتان نوشتم همراه با معرفی ی چند کتاب در خصوص این علم لیکن از بدشانسی شارژ گوشی ام تمام ، خاموش و پاک شد :)
انشاله در روزهای آتی اگر یادآوری شد مجددا تقدیم خواهم کرد . اجالتا مستحضر باشید که این علمی بزرگ و تحقیق و مثبوت است و ارتباط با چهار عنصر اصلی : خاک ، آب ، آتش و باد دارد مضاف بر فلز و چوب که در فروع طبقه بندی شده اند . این علم در چین ، مصر و ایران باستان به تحقیق اثبات شده است . منتهی میبایست خود مسلط شوید و نمیتوان از سوء استفاده ی سودجویان غافل بود .
حقیر سالهای زیادی از عمرم را مصروف اش کردم خصوص ادغام این علم با دانش روایح !
امشب شانس یار نبود که مفصل معروض کرده بودم خدمتتان انشاله در فرصتی دیگر .
با احترام
جناب سخی گرامی؛ از توجه شما و زحمتی که مبذول داشته اید سپاسگزارم و امیدوارم در فرصت مقتضی همه ما علاقه مندان از دانش و تجارب شما مستفید گردیم.
پایدار باشید.
درود برشما ، اینکه هر شخصی بنا به روحیه و خلق خویی که داره با روایحی سازگارتر هست درسته اما قطعیت نداره ، مثلا من دوتا شهریورماهی که اتفاقا هردو پوست سفید دارند میشناسم که بلحاظ سلیقه زمین تا آسمون باهم اختلاف دارند ، و این اختلاف سلیقه را میتونید بین خیلیا که متولد یکسال و یکماه هستند ببینید .
ببینید خانوم سحر امروزه برای فروشنده هایی که میخوان پا توی این عرضه بصورت جدی بگذارنذ کلاسهایی برگزار میشه که چنین مباخثی را بهشون در چندجلسه اموزش میدن ،
اموزش میدن که با تعاریفی مثل گروه خون، ماه تولد و... مشتری را جذب و به بسمت خرید سوق بدن .
شخصا از نزدیک دیدم که شرکت پ ...ز که محصولات آرایشی وعطرهای ل...ا را میفروشه ،برای پخش کننده هاش چنین کلاسهایی رو برگزار میکنه و اینارو بهشون اموزش میده که با پیش کشیدن ماه تولد ، گروه خون و... ،مشتری رو جذب کنند ، حالا نکته جالبش کجاست ، برای عطرهایی این قبیل بازارگرمی هارو بکار میگیرند که عملا کپی و بقولی بو هستند نه رایحه ...، شخصا توی اینستا گاهی پخش کننده های پن..ز را محک میزنم ، بقدری اماتورگونه این مباحث را پیش میکشند که از خنده روده هام بهم پیچ میخورن ، مثلا از یکیشون پرسیدم قیمت عطر مردونه های ل...را چنده ، همون اول بدون اینکه قیمت رو بگه ازمن پرسید گروه خونی ات چیه، منم به شوخی گفتم فکرکنم بجای پیج عطر اشتباهی اورژانس سرزدم 😉، بعد گفت نه میخوام بر اساس گروه خونی و بعدم ماه تولدت یه عطر خوب بهت معرفی کنم ، بازم به شوخی گفتم ای ول پس هم عطر فروشید و هم پیش گو ، خلاصه بعداز کلی اسمون و ریسمون کرذن اونم خیلی اماتور گون گفت فلان عطر لد.. را بهت معرفی میکنم ، عطری که بهم معرفی کرد کپی درجه سه اونتوس بود ،....، ،،،خلاصه چیزایی که امروزه خیلی باب شده بیشتر اموزشی برای فروش بیشتره فروشگاههای هرمی طوره ، اونم نه اموزش اکادمیک و اصولی، برای پخش کننده هاشون چند حلسه انلاین میزارن و اینارو به بدترین شکل ممکن اموزش میدن و دهن به دهن چرخیده و الان حتی اسانس فروشهام از این ترفند استفاده میکنند..
آیا این کلاسها فقط در ایران هست ، خیر ، در فرانسه نیز چنین کلاس هایی برگزار میشه و اتفاقا در اونجا کاملا تخصصی بهشون یاد میدن که بر اساس نوع رایحه و گروه بویایی با داستان سازی کوتاه و چندخطی مشتری رو جذب کنند ، شرکت پ...ز ایران اینارو از همون کلاسهای تخصصی فرانسه یاد گرفته و یا احتمالا شنیده و میاد خیلی آماتورگون به پخش کننده هاش و زیرشاخه هاشون آموزش میده .
من به ماه تولد برای عطر اصلا اعتقادی ندارم ، چون شما ده تا اذرماهی دورهم جمع کن اون ده تا کلی دیدگاه و سلایقشون باهم تفاوت داره ، برای عطر بیشتر روحیات شخص رو باید شناخت ، درون گرا ، برونگرا ، شوخ طبع ، کم حرف ، بذله گو و.... ، تک تک این خصوصیات در یک اسفندماهی و یا شهریوری و... دیده میشه ، خصوصیات خیلی کم به ماه تولد ربط داره و بیش از نوددرصد به محیط و اطرافیان مربوط میشه و این اطرافیان و مخیط از کودکی تا حوانی هست که روحیات یک فرد رو شکل میدهد .
درود برشما ، اینکه هر شخصی بنا به روحیه و خلق خویی که داره با روایحی سازگارتر هست درسته اما قطعیت نداره ، مثلا من دوتا شهریورماهی که اتفاقا هردو پوست سفید دارند میشناسم که بلحاظ سلیقه زمین تا آسمون باهم اختلاف دارند ، و این اختلاف سلیقه را میتونید بین خیلیا که متولد یکسال و یکماه هستند ببینید .
ببینید خانوم سحر امروزه برای فروشنده هایی که میخوان پا توی این عرضه بصورت جدی بگذارنذ کلاسهایی برگزار میشه که چنین مباخثی را بهشون در چندجلسه اموزش میدن ،
اموزش میدن که با تعاریفی مثل گروه خون، ماه تولد و... مشتری را جذب و به بسمت خرید سوق بدن .
شخصا از نزدیک دیدم که شرکت پ ...ز که محصولات آرایشی وعطرهای ل...ا را میفروشه ،برای پخش کننده هاش چنین کلاسهایی رو برگزار میکنه و اینارو بهشون اموزش میده که با پیش کشیدن ماه تولد ، گروه خون و... ،مشتری رو جذب کنند ، حالا نکته جالبش کجاست ، برای عطرهایی این قبیل بازارگرمی هارو بکار میگیرند که عملا کپی و بقولی بو هستند نه رایحه ...، شخصا توی اینستا گاهی پخش کننده های پن..ز را محک میزنم ، بقدری اماتورگونه این مباحث را پیش میکشند که از خنده روده هام بهم پیچ میخورن ، مثلا از یکیشون پرسیدم قیمت عطر مردونه های ل...را چنده ، همون اول بدون اینکه قیمت رو بگه ازمن پرسید گروه خونی ات چیه، منم به شوخی گفتم فکرکنم بجای پیج عطر اشتباهی اورژانس سرزدم 😉، بعد گفت نه میخوام بر اساس گروه خونی و بعدم ماه تولدت یه عطر خوب بهت معرفی کنم ، بازم به شوخی گفتم ای ول پس هم عطر فروشید و هم پیش گو ، خلاصه بعداز کلی اسمون و ریسمون کرذن اونم خیلی اماتور گون گفت فلان عطر لد.. را بهت معرفی میکنم ، عطری که بهم معرفی کرد کپی درجه سه اونتوس بود ،....، ،،،خلاصه چیزایی که امروزه خیلی باب شده بیشتر اموزشی برای فروش بیشتره فروشگاههای هرمی طوره ، اونم نه اموزش اکادمیک و اصولی، برای پخش کننده هاشون چند حلسه انلاین میزارن و اینارو به بدترین شکل ممکن اموزش میدن و دهن به دهن چرخیده و الان حتی اسانس فروشهام از این ترفند استفاده میکنند..
آیا این کلاسها فقط در ایران هست ، خیر ، در فرانسه نیز چنین کلاس هایی برگزار میشه و اتفاقا در اونجا کاملا تخصصی بهشون یاد میدن که بر اساس نوع رایحه و گروه بویایی با داستان سازی کوتاه و چندخطی مشتری رو جذب کنند ، شرکت پ...ز ایران اینارو از همون کلاسهای تخصصی فرانسه یاد گرفته و یا احتمالا شنیده و میاد خیلی آماتورگون به پخش کننده هاش و زیرشاخه هاشون آموزش میده .
من به ماه تولد برای عطر اصلا اعتقادی ندارم ، چون شما ده تا اذرماهی دورهم جمع کن اون ده تا کلی دیدگاه و سلایقشون باهم تفاوت داره ، برای عطر بیشتر روحیات شخص رو باید شناخت ، درون گرا ، برونگرا ، شوخ طبع ، کم حرف ، بذله گو و.... ، تک تک این خصوصیات در یک اسفندماهی و یا شهریوری و... دیده میشه ، خصوصیات خیلی کم به ماه تولد ربط داره و بیش از نوددرصد به محیط و اطرافیان مربوط میشه و این اطرافیان و مخیط از کودکی تا حوانی هست که روحیات یک فرد رو شکل میدهد .
بله آقای علیرضا؛ با نظرتان موافقم که تا حدی رد و نشان تبلیغ و افسانه سرایی در مورد عطرها وجود داره همان طور که درباره سنگ ها و جواهر و نسبت شان با استرونومی اغراق میشه ولی سوای این مقوله و با توجه به اشاره ای که آقای سخی داشتن برام جالب بود بدونم روایح و استفاده اون با دانش باستانی ستارگان مرتبط هست یا نه؟ چون در فرهنگ های باستانی مصر و چین برخی بخورات در زمانهای ویژه ای از سال یا اوقات خاصی از شبانه روز مثل برآمدن ماه در آسمان کاربرد داشته. خود ما در وقت تحویل سال اسپند و کندر و عود می سوزانیم و گلاب استفاده میکنیم و آن را امری خوش یمن و مبارک می دانیم . از این رو بهتر دانستم اگر کسی نظر یا معلوماتی از این قسم دارد برای من و دیگران به اشتراک بگذارد.
بله آقای علیرضا؛ با نظرتان موافقم که تا حدی رد و نشان تبلیغ و افسانه سرایی در مورد عطرها وجود داره همان طور که درباره سنگ ها و جواهر و نسبت شان با استرونومی اغراق میشه ولی سوای این مقوله و با توجه به اشاره ای که آقای سخی داشتن برام جالب بود بدونم روایح و استفاده اون با دانش باستانی ستارگان مرتبط هست یا نه؟ چون در فرهنگ های باستانی مصر و چین برخی بخورات در زمانهای ویژه ای از سال یا اوقات خاصی از شبانه روز مثل برآمدن ماه در آسمان کاربرد داشته. خود ما در وقت تحویل سال اسپند و کندر و عود می سوزانیم و گلاب استفاده میکنیم و آن را امری خوش یمن و مبارک می دانیم . از این رو بهتر دانستم اگر کسی نظر یا معلوماتی از این قسم دارد برای من و دیگران به اشتراک بگذارد.
بله اینی که گفتید بازم خیلی به ماه تولد افراد مربوط نمیشه ، و بیشتر به اعتقادات و باورهای مردمان دهها قرن پیش برمیگرده ، دوم اینکه بخش عمده ای از عطرها بخصوص اونایی که قیمتایی زیر ۳۰۰ دلار دارند ، اکثره ترکیباتشون سینتتیک ، مثلا اون بخور و عودی که در بلک افگانو حس میشه ، بخور طبیعی و عود طبیعی نیست و کاملا سینتتیکِ و این باز خودش این فرضیه رو بشدت کمرنگ میکنه ، روغن عود یکی از گرانترین هاست و یک گرم عود طبیعی کافیه تا قیمت اون عطر آسانسوری بالا بره ، مثالش رو میشه در زرجف الکساندریا۲ دید ، عطر خیلی تاپی نیست ولی قیمتش ده میلیون ، علت این قیمت بالا بخاطره عود طبیعی اونم نه بعنوان ارپژ بلکه بعنوان پایه دوم در هرم یعنی نهایت یک درصد ، امروزه حتی آرتیزان های که شاید در سال کلا دوهزار شیشه تولید نکنند و هدفشون اینه که عطرهاشون تمام طبیعی باشه ، خودشان اعتراف میکنند قوانین ایفرا و موارد دیگه سبب میشه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد را سینتتیک کار کنیم ، حالا دیگه شما خودت تا تهش رو بخون وقتی اینایی که دنبال مواد صددرصد طبیعی هستند چنین اعترافی میکنند فکرش را بکنید برندهای دیزاینری ، لوکس و نیش های با تیراژ بالا که بیشتر سودمحورن چنددرصد موادشون سینتتیکِ .