PARFUMS de MARLY - Godolphin

پارفومز د مارلی گودولفین

مردانه
کد کالا : ATR-31556
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2012
کد کالا : ATR-31556
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 280
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
13,900,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    37
  • نمی پسندم
    37
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    35
  • + 45 سال
    6
  • روزانه
    5
  • رسمی
    33
تعداد رای های ثبت شده : 227
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

گودولفین محصول سال 2012 شرکت مطرح مارلی است محصولات آن که دارای محبوبیت زیادی بین دوستداران عطر و ادکلن است. گودولفین کاملا بر رایحه چرم استوار شده و بوی چرمی آن کاملا ادکلن کم نظیر تام فورد یعنی توسکان لدر را در ذهن تداعی می‌کند. مانند سایر محصولات مارلی، گودولفین نیز از روی نام یکی از اسب‌های مالک این شرکت اقتباس شده است.

گودولفین گرمای بسیار ملایمی دارد و گرمای آن در حدی است که می‌توان آن را یک ادکلن 4فصل دانست.

رایحه های گودولفین با نت هایی تازه از یاس و آویشن شروع می شود و قبل از رسیدن به اعماق با رایحه هایی از زعفران ، رز ، وانیل کامل می شود و در نتیجه عطر مردانه قوی و سطح بالا بدست می آید.

تجربه کردن این ادکلن لوکس و با کیفیت را به شما کاربران محترم عطرافشان پیشنهاد می‌کنیم.

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
عطار میشل سارامیتو
طبع معتدل
سال عرضه 2012
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترکیبات سبز ، آویشن ، میوه‌جات، سرو ، زعفران ، چای میت
اسانس میانی رز ، ریشه زنبق، یاس
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، خس خس ، سدر ، چرم
نمره کاربران
Godolphin-پارفومز د مارلی گودولفین
رایحه
8
68 رای
ماندگاری
8.3
84 رای
پخش بو
8
84 رای
طراحی شیشه
8.3
67 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (124 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام و عرض ادب خدمت دوستان.
راجع به بحث مطرح شده بنده هم نکاتی به ذهنم میرسه که علاقه مندم بیان کنم.

هرچند تحلیل نت با توجه به نت های اعلام شده در فرگرنتیکا و سایت سازنده ممکنه دچار سو برداشت هایی بشه اما اینطور نیست که وقتی من نوعی عطری رو تحلیل نت میکنم منظورم اینه که دقیقا به همون شکلی که تو فرگرنتیکا عکس انداخته حسش کردم یا دقیقا مطابق هرم بویایی و با همون تفکیک ظهور و افول میکنن. بله تا حدی ساده سازی میکنیم اما اینطور هم نیست که بدون شناخت نت ها بتونیم صرفا از روی هرم بویایی عطرها رو تحلیل کنیم. بلکه این تحلیل بعد از اشنایی کلی با نت ها بادر نظر گرفتن نکاتی نوشته میشه که بعضی رو خدمتتون عرض میکنم؛

۱_ بسیاری از عطرای دیزاینری فاقد کیفیت و شفافیت لازم دراون حدی هستن که بشه نت ها رو تشخیص داد و اغلب رایحه های خطی دارن که نمیشه بر اساس تاپ نت و میدل نت و درای داون تحلیل کرد،

۲_ رایحه بسیاری از نت ها در عطر متفاوت با رایحه اونها در طبیعت هست. بنده اکثریت قریب به اتفاق نت های ادویه ای و صمغی و بسیاری از نت های گیاهی رو از عطاری یا طبیعت و‌.. تهیه کردم اما اینطور نبود که مثلا رایحه ارتمیس یاشیره درخت توس در عطر عینا همونی باشه که من تو طبیعت دیدم،

۳_در بسیاری از موارد بعضی از نت ها رایحه مشابهی در عطر دارن و نمیشه به راحتی از هم تشخیصشون داد، مثل اسمانتوس و زردالو، ارتمیس و ترخون و...

۴_ در بعضی موارد منظور از نت های اعلام شده چیزی غیر از رایحه معمول اونها در طبیعت هست. به عنوان مثال در خیلی موارد منظور از نت الو یه اکورد بوزی هست یا مثلا منظور کورکجان از زعفرون کاملا متفاوت از رایحه طبیعیش هست،

۵_بعضی نت ها در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شدن تا جایی که مثلا امروزه منظور از اوکموس در بسیاری موارد کاملا متفاوت با عطرای اوکموسی کلاسیک هست،

۶_ حتی در مورد یه نت مشخص رایحه ممکنه بسته به شرکت سازنده و محل تهیه مواد اولیه و روش تهیه تفاوت های زیادی داشته باشه. به عنوان مثال اسطوخودوس یا وتیور یا لیمو در کارای گرلن کاملا متفاوت با لالیک یا هرمس و..هست.

۷_در بسیاری از موارد نت ها با هم تشکیل یه اکورد رو میدن و سرجمع یه رایحه از اونا به مشام میرسه و تک نت ها چندان قابل تشخیص نیستن و از طرفی این نت ها بعضا یه بار مجموعا در اکورد اعلام میشن و یه بار جداگانه و این ممکنه محل خطا بشه،

۸_ در موارد زیادی یه اکورد با یه رایحه مشخص مثلا چرم یا تنباکو یا امبر و.. در دوعطر ممکنه از کنار هم گذاشتن موارد کاملا متفاوتی ایجاد بشه مضاف بر اینکه خود این اکورد ممکنه تونالیته ها و روایح متفاوتی داشته باشه مثلا رایحه تنباکوی سبز متفاوت با تنباکوی خشک و گل تنباکو و..هست.

۹_ در موارد بسیاری شرکت سازنده به دلایلی نت ها رو غیر از چیزی که هست اعلام میکنه. به عنوان مثال در بسیاری از کپی کاری های مارلی عمدا سعی شده نت ها جوری اعلام بشه که ارتباط با عطری که مورد تقلید قرار گرفته در وهله اول لا اقل برای مخاطب عام مشخص نشه،

۱۰_ در بعضی مواردی که در ایران امکان دسترسی به صورت راحت ندارن مثل سیوت و هیراکس و عنبر و عود و ..عطرهای شاخصی وجود دارن که با تاکید خاص روی این تک نت ها ساخته شدن و حتی با وجود ممنوعیت مواردی وجود داره که به صورت طبیعی این نت ها استفاده شدن مثل عطرهای ادام روسی، اما من هم مثل علی اقا معتقدم سرراست ترین و شاید کم هزینه ترین راه اشنایی با نت ها تهیه اسنشیال اویل ها لااقل در مواردی که امکان دسترسی ندارن هست.

و بالاخره نکته اخر اینکه دلیل تفاوت نت های اعلام شده در سایت سازنده و فرگرنتیکا اغلب خطای فرگرنتیکا نیست.مسلما وقتی عطری در فرگرنتیکا معرفی میشه اطلاعات از شرکت سازنده گرفته میشه اما بنده هم موارد معدودی رو سراغ دارم که نت های اعلام شده در فراگرانتیکا با سایت سازنده یا سایت basenote و..متفاوته.ممکنه این اطلاعات در گذر زمان تو سایت سازنده اپدیت بشن یا حتی نت ها در نمونه های جدید تغییر کنن یا اینکه در اعلام نت ها تجدید نظرهایی صورت بگیره مثلا امبروکسان بسته به رایحه ایجاد شده امبر یا عنبر اعلام بشه.بعضا هم نحوه نامگذاری نت ها در سایت های مختلف متفاوته مثلا نتی که در فراگرانتیکا افسنطین معرفی شده ممکنه در سایت سازنده شراب ابسینت نوشته شده باشه.

در هرصورت رویو نویسی ما صرفا از روی علاقه و نوعی تمرین و تلاش برای توصیف فضای عطر برای دوستان هست و تو این شرایط سخت و با توجه به اینکه فعلا در ایران چندان امکان دریافت اموزشهای اکادمیک در زمینه پرفیومری وجود نداره مسلما امکان خطا داره . بعضی وقتا تصور میکنم عطر بازی ما تو این شرایط زمانی یاداور فیلمهایی هست که موضوعشون عشق و عاشقی وسط کشورهای اشغال شده تو جنگ جهانی هست.



[EDITED] 1400/10/22 19:04
21 دی 1400 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Mehdi
درود بر جناب architect عزیز
ممکنه بفرمایید که چه پیشنهادی برای تهیه این نت های خالص دارید؟
22 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
سلام و عرض ادب جناب Neurostyle

والا خیلی از نت های صمغی و ادویه ای و چوبی از عطاری های بزرگ قابل تهیه ان اما به نظرم بهترین راه تهیه اسنشیال اویل ها هستن چون فرایند عصاره گیری و محصول نهایی متفاوت با چیزی هست که تو عطاری ها هست.

22 آذر 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
جناب آرشیتکت عزیز ، چقدر مطالبتون آموزنده ست ، عرض تشکر ، غالبا آدم و مجبور به اسکرین شات و مرور چند باره می‌کنید .
سپاس 🌹🌹🌹

[EDITED] 1401/10/29 22:30
29 دی 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
یکی از خوش‌پوش ترین عطرهای برند فخیم مارلی که برای بسیاری از بانوان خوشایند هست تا این عطر را از تن‌پوش مرد مورد نظرشان بونوازی کنند. رایحه ای در بستر تقریبا گرم که مناسب پاییز و حتی زمستان هست. شباهت به توسکان لدر اما تیزتر از توسکان لدر هست که یجورایی بوی دود سیگار مانند رو برای شامه ی من تداعی می‌کنه اما نه هر سیگاری، نمیدونم چه نوع سیگاری و حالت دود سیگاری مانند رو در کاپشن چرمی یا ماشین شورلت یا کادیلاک قهوه ای سوخته با صندلی های چرمی قهوه ای سوخته یا زرشکی تیره یا مشکی با روکش چرمی همرنگ فرمان این ماشین رو من تفسیر میکنم که داخل سالن این ماشین سیگاری را دود کردند که دودش بر روی چرم این صندلی ها و فرمان ماشین نشست کرده. برند مارلی یه زمانی غول پخش و ماندگاری بود اما متاسفانه در نسخه های جدیدتر این مهم را به آرزوها و حسرت ها برای خریدهای به تعداد زیاد در سالهای گذشته تبدیل کرده. نمونه ی شرکتی باکیفیت این عطر رو میتونین از برند آلفا مونته گاردینر تست و تجربه کنین که شباهت بسیاری به مارلی گودولفین داره و کیفیت رایحه ی خوب و ماندگاری و پراکنش راضی کننده در شیشه ی کریستالی زیبا و ضخیم و هارد باکس داره.
لازم به ذکر است که اغلب شامه ی بانوان در بونوازی عطرهای تلخ و گرم در بستر چرم یا دودی را از تن‌پوش مردان مورد نظرشان، بسیار مورد پسند میدانند و این نظر که هر چی آقایان از رایحه ی چرم و تلخ و چوبی خوششان میاد در عوض بانوان بدشان میاد، به نظرم این نوشتار برای اصل به یقین بودن، حداقل شایسته ی این محفل نیست.... چراکه در این محفل بانوان بسیار کارآزموده برای درک و تفسیر روایح حضور دارند که این مدل نظرات اصل به یقین را، هرگز قبول نخواهند کرد. شاید بهتر باشد در نظرات، ذکر بشه ممکنه یا احتمالا یا می‌تواند.......
همچنین در معرفی برخی عطرهای نامی که زمانی بسیار پرفورمنس بالایی داشتند، بهتر باشد از بچ کدهای قدیمی ابتدا استناد شود و سپس از تغییر رایحه یا پرفورمنس در بچ کدهای جدید ذکر گردد.
برای عاشقان عطر مارلی گودولفین، پیشنهاد میکنم عطر آلفا مونته گاردینر را تست کنند که نسبت به قیمت دارای کیفیت رایحه و پرفورمنس و شیشه ی خوبی هست که حالت اتومایزر مه پخش داره.
سپاس از همراهی تمامی بزرگواران.......
06 فروردین 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : Shahrokh حسن شجاعی
شاهین جان من کاملا موافقم باهات در مورد این داستان استریوتایپ کردن علایق و فانتزی های خانوم ها. راستش بهم بر هم میخوره گاها ولی بنابر اون چیزی که دوستانم در ابتدای حضورم در این سایت گفتند سکوت میکنم و سپاسگزارم که این موضوع رو بولد کردی.
فانتزی زن براى درصد بالایی از زنان ناشناخته است چون کار سالیدی روش انجام نشده. آمار وحشتناکی وجود داره که درصد بالایی از زنان ارگاسم رو تجربه نمی کنن و یا فیک می کنن. در چنین وضعیتی بحث استریوتایپ سازی که زن چرم دوست نداره، زن چوب دوست نداره، زن با عطرای سیترسی مثلا ترن آن میشه و غیره تنها این سردرگمی و عدم درک درستی از خود داشتن رو بدتر میکنه برای زنان. در واقع تحمیل یک کلیشه ست بر ذهنی که به دلایل مختلف حس میکنه باید submissive باشه تا به self-realization برسه. ما زنها فانتزی مرد رو می شناسیم و گاها اون رو با فانتزی خودمون اشتباه می گیریم. خیلی هامون هم به اشتباه سعی می کنیم تبدیل به اون فانتزی بشیم اما همون جور که هیچکاک بزرگ در فیلم vertigo بهمون نشون داد، حتی با صد درصد تطابق با فانتزی، یک زن مرده می تونه فانتزی یک مرد باشه. نمی خوام فمنیستی صحبت کنم چون فمنیستها خیلی جاها آنتی ساینس و آنتی بیولوژی هستند ولی بحثم اینه که مردها آزاد بودن فانتزی داشته باشن، ور برن با فانتزی و از جامعه هم دابل تایید گرفتن و حالا همون فانتزى ها رو دارن میدن به خورد زنها بدون اين که فرصتى رو به خانمها بدن براى كشف خودشون و فانتزى هاى خودشون. پیشنهادم چیه به خانم ها. Bird's eye view. زمین بازی ما رو مردها طراحی کردن، زمین بازی رو ترک نکنید، نمیشه ترک کرد، زیرساخت نداریم اما پرواز کنید بر فرازش و از اون بالا ببینید چی به چیه. و ببینید با چرم ترن آن میشید یا مثلا با جونیپر. هر دو انتخاب make sense.

[EDITED] 1402/01/07 23:37
07 فروردین 1402 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : الناز Shahrokh
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند سرکار خانم پرنیان بزرگوار بسیار متین و زیبا توصیف فرمودین فانتزی های زیبا و منحصربفرد زنانه را.... در خصوص عطرها کتابی تحت عنوان زیست روانشناختی عطرها (Perfumes Bio Psychology ) را تالیف کردم که امسال منتشر خواهم کرد و واقعا این روایح چرم و چوبی و گرم و تلخ طبق تحقیقاتم بسیار موثر هستند در ارگاسم مغزی و جنسی بانوان از مردان تن‌پوش کننده ی مورد نظر در زمان مکان مناسب که حتی همین عطرها در همان زمان مکان مناسب اگر از طرف مرد مورد نظر تن‌پوش شوند، به دلیل فعالسازی و تحریک بیشتر هورمون های دوپامین و سروتونین قادر به تعیین جنسیت جنین هم هستند که اگر بیشتر از مرد مورد نظر، این هورمون ها تحریک و فعالسازی شوند احتمال سوق رفتن تخمک لقاح یافته به XX بیشتر و اگر برعکس باشد احتمال XY بودن بیشتر خواهد بود. البته فاکتورهای دیگری نیز برای این امر تاثیر بسزایی دارند اما خود این روایح عطرها هم یکی از همان فاکتورها هستند. نکته ی قابل توجه در این مورد این هست که شاید حتی خود بانوان از مردان مورد نظرشان برای تن‌پوش کردن همان عطرها چیز خاصی به زبان نیاورند و تمام احساسات پنهان خودشان را آشکار نکنند اما در ذهنیت و تفکر خودشان اغلب مواقع در همان زمان مکان مناسب، ترجیح میدهند تا مردان مورد نظرشان همان عطرهای مورد نظر را تن‌پوش کنند تا اوج ارگاسم مغزی و جنسی را تجربه کنند.....
فیلم سرگیجه از فیلم های بسیار محبوب من هست که واقعا فیلم های کلاسیک بسیار مقبول تر از فیلم های امروزی حداقل برای من هستند حتی در ژانرهای علمی تخیلی.
سپاس مضاعف از رهنمودها و نظرات ارزشمند شما بانوی محترم.....
07 فروردین 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : Shahrokh حسن شجاعی
سلام دکتر جان ، البته تا اونجایی که من شنیدم برای خانم ها این عطر اصلا جذاب نیست .
25 خرداد 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور حسن شجاعی

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
درود خدمت دوستان عزیزم
مارلی گودولفین یه اسب سرکش دیگه از برند مارلی
بگم خدمتتون که تستم از این کار همزمان بود با تست توسکان لدر از برند تامفورد.اون زمان هنوز خیلی شامم اماتور بود و برای شامه اماتور من این دو کار خیلی شبیه به هم بودن و فرق خاصی بینشون نمیدیدم.ولی الان که فرقشونو متوجه میشم گودولفین رو خیلی بیشتر میپسندم.توسکان لدر رسمی تر و گودولفین کمی صمیمی تره و همین باعث میشه برای استفاده در شرایط مختلف و حتی روزانه بسیار مناسب تر از توسکان لدر باشه.پخش و ماندگاری در نسخه قدیمی این کار که تو ارشیوم دارم کاملا رضایت بخشه.البته بگم خدمتتون که بین عطرای چرمی تو این سبک قطعا پیشنهاد اول من امبرلدر هستش که به نظرم ارزش خرید بسیار بالاتری رو داره.
08 آبان 1402 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : نیک یوسفی Amir
با سلام و وقت بخیر،نمی دونم چرا بوش به نظرم شبیه لالیک نویر هست با من اشتباه می کنم،چون علاقه به خریدش دارم اما به خاطر این شباهت دودلم یا شایدم شامم اشتباه می کنه
19 آبان 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مرتضی ع

10
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
PARFUMS de MARLY Godolphin

عطری بسیار باکلاس و شیک و بسیار خوشبو

بویی سنگین و تلخ و دودی مانند داره

بوی خلافکاری و گنگستری رو میده 💲💲

من عاشقش شدم ❤️🔥

خود توسکان لدر رو من تست نداشتم ولی دوستان پیش تر اشاره داشتن که کپی تام فورد هست ...

❗نکته 👍 [ اگر شباهت داشته باشند من مطمئنم ۱۰۰٪ عاشق توسکان لدر هم خواهم شد....] ☑️

❗توسکان لدر به یقین چند لول بالاتر از مارلی هست ولی انصافا مارلی گودلفین رایحه ای قابل قبول و با کیفیتی داره دوستان ...
24 شهریور 1402 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : حسن شجاعی هاشم پور

پارفومز د مارلی گودولفین
چرم با طعم آویشن

عجیبه که بالاخره نت های تشکیل دهنده بعضی عطرها، چی هستن! بالاخره رفرنس این نت ها، سایت خود عطر هست یا فرگرنتیکا!؟ من مطمئنم که فرگرنتیکا نیست...
برای نمونه نت های تشکیل دهنده این عطر (مثل برخی موارد قبلی از برند پارفومز د مارلی) در سایت اورجینال و سایت فرگرنتیکا، تفاوت فاحش دارند و البته که ظاهرا تمامی سایت های ایرانی، از سایت فرگرنتیکا سرمشق میگیرن!
عجیب تر اینجاست که اگر رفرنس درست، سایت اورجینال باشه و سایت فرگرنتیکا آدرس غلط بده، باز هم ما با چه شور و حالی از نت هایی صحبت میکنیم که وجود ندارن!!! مثلا در همین عطر، نت میوه ای وجود نداره اما چون فرگرنتیکا به غلط اون رو آورده، هر کدوم مون، به نوعی حسش میکنیم.
به همین دلیل من از خیر وصف نت های این عطر گذشتم چون دیگه تقلبی وجود نداره!

اما بریم سراغ وصف عطر!
این عطر از ابتدا تا انتها، آهنگ مشابهی داره و اصطلاحا خطی هست. بوی تند و انرژی بخش آویشن در کنار سبزی سرو، جنبه لطیف این عطر رو میسازن. اما رایحه جذاب و خشن چرم، جنبه جدی این کار رو رقم میزنه که کیفیتی شایسته به این عطر میده. چرم این عطر چرم وتیور هست و متمایز از چرم حیوانیه. در همین حال، روایح چوبی به جدی شدن فضا، کمک میکنن. کیفیت و درخشندگی این عطر چرمی-گیاهی تا جایی هست که خیلی از عزیزان، اون رو با تاسکان لذر از تامفورد مقایسه میکنن. کما اینکه این عطر از نظر پخش و ماندگاری هم بسیار قدرتمند عمل میکنه.
در نتیجه عزیزانی که شیفته چرم هستن، البته چرم گیاهی که کمی تند و سبز هست، میتونن از تجربه این عطر لذت ببرن. خطی بودن این عطر میتونه نقطه قوتش باشه چون ذات کارهای خشن و مردانه، زیاد با تغییر نت همگام نیست بلکه این عدم تغییر، با خودرای بودن و اینکه حرف من تا آخرش یکی هست! همخوانی داره...
من به شخصه ای عطر رو خیلی پسندیدم چون در القای فضای چرمی که دنبالش هست، موفق و توانا عمل کرده و اونقدر جذبه داره که سرها رو به سمت صاحبش برگردونه...

نمره 9.5 از 10

[EDITED] 1400/10/21 16:20
20 دی 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : حسن شجاعی شاپور K
اکثر کارهای مارلی برای دیده شدن هست.فریادند... و رایحه هاشون رو به سختی میشه در فضای بسته استفاده کرد.چون خطی هستند .اکثرن هم با ذاعقه ایرانیها جور در میان .ولی در دنیای حرفه ای عطر جایی ندارند.قویترین و بهترینشون به نظر من کارلایله که واقعن با بقیه فرق میکنه.....عرض دیگر پیرو فرماشتون دوستان عطرها رو جوری تجزیه و تحلیل میکنن که خود عطار هم به فکرش نمیرسه کارش لو رفته.....تمام عناصر استفاده شده در عطر رو توضیح میدهند من که باور کنید متحیرم.....خدا پدر فرگرنتیکا رو بیامرزد که عکس چهارتا میوه و رایحه و ادویه رو گذاشت.....با تشکر
21 دی 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : مجتبی اسداللهی KAVEH
درود جناب قهرمانی وقتتون بخیر بزرگوار ، با احترام به نظرتون ولی اجازه بدید با یه بخش از نظرتون مخالف باشم .
اینکه در سایتهای داخلی ، بدون تعارف شاهده یه سری بررسی های غلط و غلوط هستیم هبچ حرفی توش نیست و مشخص که بعضا روایح را دقیق نمیشناسن که مثلا کهربا یا سیوت چه بویی دارند و تابلو که شخص فقط فضای رایحه را نوشتاری حفظ کرده ، این عدم شناخت سبب میشه اگه عمدا یا سهوا هرم بویایی اشتباه منتشر بشه بر اساس همون اشتباه شروع به بررسی میکنند ، در این هیچ شکی نیست و من خودم چند موردش را دیدم (این اشتباه نه فقط در سایتهای داخلی بلکه در معتبرترین سایت خارجی هم دیده میشه) ،مثلا در عطری که کهربا وجود داره، برند سهوا یا عمدا اسم عنبرگریس را در هرم آورذه و برخی بر اساس همون اشتباه اومدن در بررسی عطر مشخصات عنبرگریس را نوشتن ، و یا در عطری مثل اینترلود ،کهربا بمحض اسپری باز میشه و رایحه اش در تاپ نت اظهرمن الشمس ولی بهش اشاره ای نشده و بعضا در بیس نت بهش اشاره کردن در حالیکه کهربا بمحض اسپری باز میشه ، گرماش رو به صمغ ها میده و پرواز میکنه ، و یا در تامفورد نویر کهربا ارپژ هست و بمحض اسپری باز میشه ولی بهش اشاره ای نشده ، و و و و....

در کل قبول دارم بعضا شناخت دقیقی از نت ها ندارند که اگر داشتند نتی که در تاپ نت برای ده دقیقه باز میشه و خیلی زود محو میشه رو جز نت های بیس ذکر نمیکردن و یا در هرم های صحیح، بررسی را بر اساس تاپ نت ، میدل نت و بیس نت درج نمیکردن ، خیلی وقتا نتی که در بیس نت قرار داره در همون تاپ نت باز میشه و اتفاقا جز ارپژ عطر محسوب میشه ،
ولی ایا همه عزیزان نت هارو نمیشناسن و میان همینطور الله بختکی از روی هرم شروع به بررسی میکنند؟ من که میگم خیر ، برخی عزیزان واقعا بسیاری از نت هارو بخوبی میشناسند و نه براساس تاپ نت ، میدل و بیس نت هرم بلکه براساس غلظت هر رایحه در هرم که کدام زودتر باز میشه فضارو برررسی میکنند ،
اشنا شدن شامه با روایح خیلی سخت هست و برای شناخت ۶۰ رایحه حداقل باید دوسال وقت گذاشت و کلی هزینه کرد، ولی درکل کار عجیب و غریبی نیست بزرگوار ، فقط کافیه وقت گذاشت و با تست مکرر اسنشیال اویل ها ، روایح ملکه ذهن بشه ،
ببینید ما ایرانیا چون از بچگی شامه مون گل رز ،دارچین و زعفران را حس کرده و در حافظه بویایی مون ذخیره شده در هر عطری که رز و زعفران باشه سریع میتونیم تشخیص و تفکیک کنیم ، خب اگه شخص وقت بزاره و الباقی نت هارو مکرر تست کنه مثل همون رز و زعفران میتونه تشخیص و اونارو ببرون بکشه و این خیلی پیچیده و عجیب نیست .
اتفاقا بنده با داداشام و برخی دوستان عطرباز یه فان گذاشتیم و گاهی برای هم دکانت بی نام و نشان تهیه میکنیم ، موقع تحویل تمام اسم و مشخصات را محو و فقط یک شیشه چندمیل به طرف مقابل تحویل میدیم ، اون شخص بدون اینکه بداند اون دکانت چه عطری و چه نت هایی دارد باید حداقل نت های پایه را تشخیص بدهد .
تو همین سایت عطرافشان بنده برای کاربر شهریار چندتا دکانت بی نام و نشون فرستادم ، ایشون بدون اینکه بداند اون دکانت چه هرم بویایی دارند خیلی دقیق نت های اصلی را تشخیص دادند ، اتفاقا دکانت هایی رو گذاشتم که مطمعن بودم تست نداشته .
بنده برای ایشون یه تعداد اسنشیال اویل هم فرستادم که نت هایی مثل گایاک ، وتیور ، مشک سفید ، مشک ابریشم ، کهربا، اکورد پودری و... بینشون بود ، کافی ایشون با دقت هر نت را تست کنه اونوقت اگه در یک عطر گایاک یا وتیور باشه حتی اگه اسمشون در هرم بویایی نیامده باشد به راحتی میتونه اونارو تشخیص بده .

بعداز اشنا شدن شامه با روایح ، بررسی عطر خیلیم راحتِ بخصوص عطرهایی مثل مارلی یا مین استریم ها ، بعنوان مثل بررسی پگاسوس مثل آب خوردن ، در پگاسوس بادام آرپژ و درکنارش وانیل و لاوندر جز نت های غالب هستند ،خب پگاسوس اسکلت بندی اش روی این سه نت بنا شده ، با گذر زمان یه چاشنی به وانیل و بادام عمق و رگه هایی پودری میده ، اون چاشنی چیه؟ هیلوترپ که تک نتش حسی از بادام و رگه های پودری وانیل رو القا میکنه ، اینجا اگه شخص قبلا هیلوترپ را تست کرده باشه به راحتی نبض پگاسوس دستش میاد ، هیلوترپ در پگاسوس دقیقا مثل چاشنی قیمه ست ،چاشنی که توی قیمه میریزن تا اون طعم اصلی اش پررنگ بشه .

کلام آخر ، سالهاست بخاطره دستگاه جی سی بندرت پیش میاد برندها هرم بویایی اشتباه به اشتراک بزارن ، شاید یکی دو نت را عمدا یا سهوا اشتباه درج کنند و یا برخی نت های عطرو قید نکنند ولی درکل بیس اصلی را درست به اشتراک میزارن ، چون با دستگاه جی سی امکان مخفی کاری نیست ، برندهای رقیب فقط به چندمیل از عطر مورده نظر نیاز دارند تا در عرض ۲۴ نهایت ۴۸ ساعت سیرتا پیاز فرمولش را پیاده کنند.
بخاطره همینه وقتی عطر پرفروشی به بازار میاد در کمتر از چندماه انواع و اقسام مشابه برندی ، شرکتی و... تولید میشه .
با تشکر از شما دوست عزیز 🙏🌹.
21 دی 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : nazanin حسن شجاعی
درود وسپاس.امیدوارم هر روز با تجربه تر و موفقتر باشید...حکم بر ما نیست که همدیگر رو قبول نداشته باشیم..بلکه باید تحسین کنیم تلاش و کوشش عزیزان رو .
داشتنن یک شامه قوی و قدرت شناسایی و تفکیک خوب و همینطور توضیحش کار هر کسی نیست .در هر صورت زحمات شما دیده شدنی است دوست عزیز.
21 دی 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin MAHMOUD
درود جناب قهرمانی 🙏
اونجا که فرمودین 👈«دوستان عطرها رو جوری تجزیه و تحلیل میکنن که خود عطار هم به فکرش نمیرسه کارش لو رفته.....تمام عناصر استفاده شده در عطر رو توضیح میدهند من که باور کنید متحیرم.....خدا پدر فرگرنتیکا رو بیامرزد که عکس چهارتا میوه و رایحه و ادویه رو گذاشت» .

منظورم این بود که درسته بعضی عزیزان اول راه هستند و در ریویو اشتباه دارند ولی واقعا برخی دوستان در همین عطرافشان شناختِ خیلی خوبی نسبت به روایح دارند و اینطور نیست که با دیدن هرم بویایی و چهارتا عکسِ میوه و گل عطر را ریویو کنند😉.
با تشکر از شما 🙏🙏
21 دی 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆 الناز
هنر نزد ایرانیان است و بس✊
22 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : dani neda
سلام حالتون خوبه ؟فرمودین مارلی در دنیای حرفه ای عطر جایی ندارد پس به نظر شما کدوم عطر ها حرفه ای اند چند نمونه مثال بیزحمت ؟
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی
سلام دوست عزیز ، برید نظرات ایکاروس رو بخونید تا سالهای سال شما رو درگیر دنیای واقعی عطر خواهد کرد و بی اندازه براتون مفید و به دانشی خوب از عطر و برندهای خوب آشنا خواهد کرد...یا حق
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : شهریار شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh
شاهپور عزیز زیر خاکی اوردید برامون.
عطر حرفه ای عطریس که شبیه سازی طبیعی تری نسبت به ذهنیت عطارش داشته باشه.
عطر حرفه ای عطریس که کپی نباشد.

در ژاپن اودیوفیلها یعنی صدابازها بیرون از منزلشون برای برقی که به داخل میاد نویزگیر میگذارن،استیشنها یا اتاقهایی بزرگ با قیمتهای زیاد، های فای ایزوله با دمپینگ فکتور مناسب برای گرفتن ارتعاشات و ایجاد سکوت در اجرای فرکانسها،رزونانس پائین.گرفتن هوم نویز از فرکانس 120 هرتز تا 150 هرتز...گرفتن وایت نویز،و نویزهای دیگر.امان از ویولون سل ،قاتل هوم نویز و اجرا لو فرکانس اشتباه درایور...گروم گروم و غر و غر درام در فرمان اشتباه...حالا اگر یک موسیقی رو شما گوش کنید تفاوتی متوجه نمیشوید ولی اگر گوشتون رو ساعتها اموزش بدید تفاوت صدا ،میزان رزولیشن،گین صدا،و شیوایی ووکال رو تا استخوان حس میکنید..پهنای باند کلامی حتی بالای بیست کیلو که در عمل استیجی خارق العاده داره.وسعتی به میزان 35 کیلو هرتز در ژرفای موسیقی.
.ختم کلام در این موسیقی وحین اجرا ،اگر اروم هم با دوستتون صحبت کنید،دوست شما بخوبی صدای شما رو میشنود و انجا متوجه کیفیت صدا میشوید..یعنی سکوتی مابین اکوردهای صدا...ما بین اکوردهای عطر...........سلام بر عشق و هنر و موسیقی
.درود بر میوز و الهه موسیقی..
عطر حرفه ای عطریست که باعث عذاب و کلافگی دیگران نشود.

عطر حرفه ای ...نیش،ایندی نیش،ارتیستیک،دیزاینری....اینا القابی هستند که به عطرها داده میشه.

هر برند معتبری لاین حرفه ای داشته و یا داره....خود مارلی هم تو این چند وقت داره خلاقیت به خرج میده و عطری مثل کارلایل رو به جنگ اورده...شاگیا پگاسوس هرود گالووی در کلکسیونم بودند و الان کارلایل تونسته دوست خوبی باشه...اکاسیا...همچین اسمی تمامن رز...گلاب..اصلن جمعش کردن اسمشم پیدا نمیکنم...بدترین بلایندبای عمرم بود.

دوست خوبم هدف از عرض خرید خوب و منطقیه.
عطر حرفه ای یعنی با کیفیت....بعد سلیقه
عطر وتیوری برای من یعنی تو گرمای پنجاه درجه صورتم رو دارم میمالم به چمنای مزرعه برنج و علفزار..گرلن وتیور پارفیوم باشه تا گری وتیور کرید..روژا وتیور باشه تا تامفورد و کیفیتشون ناب ولی سلیقه من در این زمان نیست.

عطر حرفه ای هیچ وقت نمیتونه نافه nafe باشه که با قیمتهای میلیونی مثل مغازه های لا ارتیزان در فرانسه در پاساژهای انچنانی با دلبران فروشنده رشد کرده.

عطر حرفه ای عطریس که به طبیعت نزدیکتره و بالعکس از نچورالیسم دورتره و در واقع neutrall هست یعنی نه بزک شده و فاجعه است.اگر مارلی نباشه ناساموتو هم نمیشود.

عطر قدیمی ازارو پور هوم نمونه یک عطر حرفه ای،عطر قدیمی هریتیج گرلن،عطر دیا امواج،....خریدشون رو توصیه نمیکنم چون قدیمی شدن.

........
بعد از چند سال تست صدها عطر ،عطر حرفه ای رو پیدا میکنید....توصیه میکنم پستهای ایکاروس عزیز رو بخونید....بنده اگر نظر بدم دقیقن مشابه ایشونه یعنی شاگرد ...چرا باید تجربه ای که هزینه برده رو دوباره بدیم.....تقلید کورکورانه فایده نداره..

گاهی بعضی دوستان حرفه ای از یک عطر تعریف میکنن که انگار یک اثر هنریه با اینکه خودشون راضی به خریدش نمیشن.بر عکس قضیه پست خوب جناب ارشیتکت تست تق دواسیون رو داشتند..عطری تنباکویی م ش رو ب ی اسپایس لایت و کوچولو چرمی...جالب بود بنده هم تست داشتم...خب با قیمت 400 تومن قبل هایپ میارزه ...البته بودن سینامون یا همون دارچین خودمون یک مقدار حس ارزون قیمتی رو نمایان میکنه ولی میارزه...برای پدرامون و کسانی که به عطر به مقوله خوش بویی مینگرند و البته سر درد اور نیست..

متاسفانه عطر حرفه ای عطریست گران که در لابلای عطرهای هم قیمت غیر حرفه ای پنهان شده...
مظلوم روژا که به قیمتهای قدیمن و اما عطرهای مثل نشانه که مثل مارلیها فریاد دارند.....

یک مثال عطر حرفه ای مردانه فتیش روژا داو

امیدوارم فروشندگان عطرها ناراحت نشوند .

[EDITED] 1401/08/12 00:38
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : آرمان Perfumex
تشکر عزیز دل
لذت بردم و استفاده کردم ،ممنون
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : راز رز مریم نوری
تشکر عزیزم ممنون از لطفت
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مریم نوری

مردم سرزمین من
چون باز زخمی
زخم زننده اند.
ترانه هایشان
بسان لرزش زمستانی ست
زیر گیسوان درختان
و خنده هایشان
چون شعله در هیزم زبانه می کشد
گامهاشان در خاک فرو رونده
می کُشند، می دزدند، می نوشند، آروغ می زنند
اما انسانند
خوبند آنگاه که دو مشت پول به کف می آورند
و به سرنوشت ایمان دارند.


#صلاح_عبدالصبور


07 آذر 1396 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : الف ش nazanin
سلام جناب ایکاروس
ازین به بعد بیشار سر بزنید قربان گاهی جاتون جدا خالیه
بخدا بزنید مارلیو له کنید من تعصب برندی ندارم عکسمم کرید هست چون عاشق کارهای برندشم ولی اغراق پیرامون مارلی زیاده لطفا باشید حتی اگه بدترین چیزارو بار مارلی کنید نه بذند پدرمه نه پولی برام داره علم شما و قلم شما را قبول دارم و حقیقتا علاقه دارم یاد بگیرم اقا باشید لطفا در جمع حضور داشته باشید هرچند مشغله فراوان هست ممنونم از لطفتون
07 آذر 1396 پاسخ تشکر
آدم را گفتند:
هبوط تو موقت است
اما او خانه ساخت.


حال و احوالم میزان نیست. در استیشن بخش نشسته بودم که از شیار درگاه اتاق هفت، دیدم دخترک بیمار تخت 17، کنار پنجره ی تختش نشسته و به بیرون خیره است. دوستش داشتیم. به لحظه لحظه ی پرسنل طبقه ی سوم بیمارستان چسبیده بود. بخشی از ما شده بود . بخشی از واپسین امیدواری های کوچکمان به جهان. دسته ی پرندگان را دیدم که در آسمان رو به روی اتاقش پرواز میکنند. به خط عبورشان خیره بودم که ناگاه دسته ی پرندگان در موهای دخترک بیمار تخت 17 گم شد. دخترک ساعتی بعد بدحال شد. بر بالینش رفتیم و دخترک زیر دست هایی که قفسه ی سینه کوچکش را ماساژ میدادند به آنی جان داد. از موهایش بوی آسمان آمد. گیسش وزید و از لبهای کوچکش دو سینه سرخ به آسمان جست. دخترک از جهان رفت. اما تکه ای از ما جدا شد. دخترک تکه ای از جهان ما را کند. تکه ای از جهان ما که با هیچ چیز پر نشد. تکه ی کنده شده ای شد بر زندگی ما.
از جای کنده شدنش عصرگاهان صدای دسته ی پرندگان می آمد..

07 آذر 1396 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali الف ش
ایکاروس عزیز اشک بر گونه هام جاری شد،واقعا فضاسازیتون ویرانم کرد.
از آمدنم نبود گردون را سود
وز رفتن من جاه و جلالش نفزود
وز هیچ کسی نیز دو گوشم نشنود
کاین آمدن و رفتنم از بهر چه بود
07 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ssh
دکتر ایکاروس عزیز، متن شما رو راجع به بیمارتون خوندم.
من معتقدم به هیچ انسانی فراتر از ظرفیتش، رنج داده نمیشه.
مرگ برای هر آدمی اتفاق میفته، با هر ظرفیت و گنجایشی. پس نمیتونه چیز وحشتناکی باشه، چون در حد ظرفیت همه س. اما چه میشه کرد، غم از ناتوانی میاد، ناتوانی در مقابل ترس، ترس از ناشناخته ها، ترس از مرگ.
ببخشید من امشب اینهمه کامنت میگذارم در جواب شما، راستش اینهمه توی زندگی واقعی نقاب روی تقاب زدیم، تهش همین مرگه دیگه. بگذار یه شب دیوانگی کنم و پر حرفی کنم!
هرچند احتمالن فردا این میل یه شبه به دیده شدن و خودنمایی، قاطی روزمرگیها و انتظار برای گذر دقایق و بی هدفی و کسالت این زندگی گم میشه
یاداوری میکنم، نمی بخشمتون اگه قضاوتم کنید!
08 آذر 1396 پاسخ تشکر
سلام به خانم فرزانه محترم

شما امشب خیلی محترمانه و در کمال صداقت نظرتون رو بیان کردین دلیلی وجود نداره کسی به شما بی ادبی کنه یا مورد قضاوت قرار بگیرین هرچند امشب صرفا بخاطر یک برند عطرسازی کلماتی بکار گرفته شد که در شان دوستداران و کاربران عطرافشان نبود و این مسبوق به سابقه هست ، بودند اساتیدی مثل سام و فریار عزیز بخاطر همین بی حرمتی ها و تعصبات بی مورد دیگه در جمع ما نیستن ولی تا جایی که من دیدم خانمها در این سایت همیشه مورد احترام و ادب تمامی کاربران واقع شدند فرزانه خانم گرامی ، لطفا دربیان نظرات خود بیشتر حضور داشته باشید چون واقعا جای خالی خانمها دراینجا احساس میشه مطمئن باشید نه فحش میخورید نه مورد قضاوت قرار میگیرین با احترام شب خوش
08 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فرزانه
جناب ایکاروس
سلام و عرض ادب. خیلی خوشحالم که برگشتید، بنده بسیار از شما آموختم و حتی Bentley Intense رو بخاطر راهنمایی های شما خریدم که واقعا" کیفیت رایحه و تغییر نت بسیار عالیست و شامه نواز.
بار آخر که به سایت برگشتید بسیار رفتار سنجیده و پسندیده ای داشتید و در حد نامتان بزرگواری نشان دادید. لیکن واقعا" حیف است که چنین افرادی خود را نماینده، شاگرد و طرفدار شما میدانند و فکر میکنند مبصر کلاس جنابعالی هستند. وجود این افراد در کنار شما قطعا" به Reputation و Image شما آسیب جدی خواهد زد.
شاید این قیاس مع الفارق باشه، اما یادتون باشه Napoleon در جنگ Waterloo بخاطر خشم، نابخردی و ناکاربلدی یکی از اطرافیانش(Marshal Ney) که گول عقب نشینی جعلی Duke of Wellington رو خورد و با سواره نظام به پیاده نظام فرم گرفته و آماده ی انگلیسیها حمله کرد و بدتر از اون وقتی توپهای اونها رو فتح کرد به جای نابودی توپها از عصبانیت با شمشیر به توپها میکوبید شکست خورد.
امیدوارم از این افراد و دوستیه خاله خرسه ی اونها فاصله بگیرید.
خیلی ممنونم از حضورتون
08 آذر 1396 پاسخ تشکر

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
بیس این عطر چرم،شروع چرمی با آویشن و ترکیبات سبز،در ادامه چرم با گل های رز و یاس و زنبق،و در آخر هم باز چرم سدر و خس خس،مشابه تام فورد توسکان لدر ولی یخورده ملایم تر از آن که تو کارهای مارلی این مدل عطر لازم بود.
12 شهریور 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : نیلا ی Perfumex

9
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
با سلام
عطر خوشبوییه
هم مجلسی هست هم جهت مصرف روزمره
من بوی چرم را حس نکردم
پرفورمنس خوبی نداره
با پرایوت لیبل و هاوس آف سیلیج دیگنیفاید شباهتهایی داره ولی جای خودشو داره
در نهایت از خریدش خوشحالم
07 دی 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : حسن شجاعی کوروش

مردم سرزمین من
چون باز زخمی
زخم زننده اند.
ترانه هایشان
بسان لرزش زمستانی ست
زیر گیسوان درختان
و خنده هایشان
چون شعله در هیزم زبانه می کشد
گامهاشان در خاک فرو رونده
می کُشند، می دزدند، می نوشند، آروغ می زنند
اما انسانند
خوبند آنگاه که دو مشت پول به کف می آورند
و به سرنوشت ایمان دارند.


#صلاح_عبدالصبور


07 آذر 1396 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : شاپور  آتش محمد جواد رضوانی
این ادا و اصول ها بزار کنار ایکاروس.خودت محیطی که داری توش فعالیت میکنی رو میشناسی.پس بیخود ناله های جانسوز رو سر نده.وقتی برگشتی؛یعنی قبول کردی توی همین محیط خراب شده باشی.تمام شد و رفت.
08 آذر 1396 پاسخ تشکر
درود خدمت ایکاروس عزیز.
راستش کنجکاو بودم نظر شمارو راجب این عطر بدونم. هرچند جوری که به‌نظر میرسه دو سال پیش راضی نبودین و گردوخاک بدی هم به‌پا شده اینجا گویا. به‌هرحال اگر تمایل داشتین خوشحال میشم با بیان قوی و نثر زیباتون، دوباره چیزی بنویسین، هرچند اندک. پایا باشید
10 فروردین 1399 پاسخ تشکر

9
رایحه
8
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
یه شاهکاررررررر . اصلا کاری به بقیه دنیا ندارم . این عطر واقعا برای ایرانیا جذابه حالا کاری ندارم بعضیا رو کارای د مارلی صرفت به خاطر هایپ شدن لیبل نیش نبودن میذارن . وقتی اولین بار تستش کردم هوش از سرم پرید . بوی چرمی و آکورد های سبزش معرکه است . تو نتاش نیومده ولی به نظرم کمی بوی خاک نم خورده هم داره . پخش بوی رضایت لخشی هم داره
29 دی 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : حسن شجاعی MAHMOUD

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟