TOM FORD - Tom Ford Noir Extreme

تام فورد نویر اکستریم

مردانه
کد کالا : ATR-31867
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی چوبی
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-31867
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 190
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
9,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    47
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    3
  • + 25 سال
    33
  • + 45 سال
    10
  • روزانه
    24
  • رسمی
    10
تعداد رای های ثبت شده : 212
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

نسخه جدید ادکلن تام فورد نویر.

3 سال پس از تولید نویر پرفیوم برای آقایان، برند تام فورد نسخه جدید آن را با نام نویر اکستریم معرفی و روانه بازار کرد. ظاهر کلی محصول همچون نسخه قبلی است و درب آن و نوشته‌های روی شیشه طلایی شده است.

در نت اولیه نویر اکستریم هل، ماندارین، زعفران، جوز و بهارنارنج و در نت میانی آن کولفی که نوعی دسر بستنی مانند هندی است به همراه صمغ درخت مصطکی، یاس، شکوفه پرتقال و رز حضور دارند. در نت پایه نیز وانیل، کهربا، روایح چوبی و صندل سفید کامل کننده رایحه می‌باشند.

نویر اکستریم محصول سال 2015 خانه ادکلن سازی تام فورد است و عطرافشان تجربه آن را به شما عزیزان پیشنهاد می‌نماید.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه نارنگی ماندارین، بهار نارنج، هل ، جوز ، زعفران
اسانس میانی رز ، یاس، شکوفه پرتقال ، صمغ درخت مصطکی، کولفی
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید ، روایح چوبی
نمره کاربران
Tom Ford Noir Extreme-تام فورد نویر اکستریم
رایحه
8.5
53 رای
ماندگاری
7.5
58 رای
پخش بو
7.2
58 رای
طراحی شیشه
7.8
53 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (42 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
خوشبو / جذاب / شیک
یه عطر مردانه و خوشبو، اسپایسی، وانیلی، شیرین، و یه رایحه خوشمزه و خوراکی مانند که عطر رو به سمت و سوی عطرهای شکلاتی هم میبره.

11 فروردین 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Neurostyle

6
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
سلام کسی Odyssey Homme Armaf for men رو تست داشته میگن مشابه رایحه جالبی هست واسه تام فورد نویر اکستریم
16 تیر 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : inas هاشم پور
سلام جناب علیاری
اون کار ارماف رو ندیدم اما چن تا مشابه قابل قبول برا این کار:
از بالداسرینی مدل strictly private که البته یه مقدار قیمتش بالا رفته
از برند پاکوروکا مدل Pacoroca noir extreme ( حدود ۸۰۰_۹۰۰ تومن)
از برند axe مدل oud wood and dark vanilla ( ادکلن قوطی فلزی ایتالیایی) قیمت حدود

[EDITED] 1402/04/16 19:59
16 تیر 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : مجید جوادی هاشم پور
سلام جناب آرشيتكت
ادكلن pacoroca extreme چقدر شباهت به تامفورد نوير اكستريم داره و از نظر پخش بو و ماندگاري در چه سطحي است؟
ارزش خريد دارد؟
20 تیر 1402 پاسخ تشکر
سلام جناب عابدی
به قیمت زیر یک ملیون ارزش خرید داره و شباهت خیلی خوب و پخش قابل قبولی داره.
البته در نظر بگیرید که ادکلن قوطی فلزی اکس ( ونه اسپری) مدل عود وود اند دارک وانیلا اگه نمونه ایتالیی ش پیدا شه به قیمت ۲۰۰ ارزش خرید خیلی بالاتری داره.

[EDITED] 1402/04/21 13:52
20 تیر 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : هاشم پور محسن
دوست عزیز .بین عطرهای تام فورد نویر اکستریم پارفوم و امبرلدر پارفوم . کدوم خوش باز خورد تر و بی آزار تر هست و میشه بازخورد مثبت تو جمع و مخصوصا محیط دانشگاه و محیط بسته گرفت ؟؟
17 مرداد 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی بابک
سلام جناب صادقی

هردو نسبتا عطرای خوش بازخوردی ان اما از بین افراد متفاوت.
امبره لدر خاص تر و یونیک تر هست و کمی درونگرا تر و مرموزتر. احتمالا بازخوردش کمتر از نویر اکستریم هست اما اگه با پوشش خاصش ست بشه کاریزمای بهتری میده بهتون.
اما نویر اکستریم یه عطر شادتر و نسبتا همه پسند هست و برای فضاهای بسته و اکادمیک احتمالا بازخوردای بهتری داره.
18 مرداد 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Rezvani Perfumex
پس حالا با توجه به توضیحاتتون بین دو نسخه نویر اکستریم و نویر اکستریم پارفوم کدوم بهتره رایحه برای خرید .با توجه به تیپ کلاسیک
18 مرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک فاطمه فیضی
نویر اکستریم پارفوم رو ندیدم.
18 مرداد 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامیار فخر محسن جمالیان
فراموش کردم بگم این کار یه مشابه خوش قیمت فرانسوی دیگه هم داره به نام ژیل کانتوئل نویر که حدودای زیر ۵۰۰ تومن باید باشه.
ضمنا این ژیل کانتوئل چن تا دیگه از کارای تام فورد رو هم کپی کرده از جمله لدر و وانیل و..که همین حدود قیمت دارن.
13 مهر 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : complihanicated محسن
سلام جناب آرشيتكت
خيلي ممنونم از معرفي اين برند ارزان قيمت
13 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mehran architect

10
رایحه
6
ماندگاری
5
پخش بو
10
طراحی شیشه
تام فورد نوار اکستریم.
نمی گویم شاهکار ولی بسیار با کلاس است. بوی صمغ مانند شروع کار من را دیوانه می کند. وبعد از آنهم کهربا(amber) و وانیل بسیار قدرت نمایی می کنند. همه چیز را حساب شده استفاده کرده اند و این خصوصیت جناب تام فورد است. عطر پاییزی و زمستانی که بسیار بیشتر از بقیه کار های دیزاینر تام فورد قبولش دارم
20 آذر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : شکیبا Saeed Faramarzi

7
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
یه عطر شیرین وانیلی که شبیه یه خوراکی یا یه دسر خوشمزه هستش. بله درسته همون کولفی ( دسر معروف هندی). از ابتدا تا انتها هم بوی همین کولفی رو میده که این دسر خودش ترکیبی از چندتا نت معروف و پر کاربرد در صنعت عطر سازیه. هل، گل رز، وانیل، زعفران. بعضی ها فکر میکنن که این نت ها به صورت جداگانه در کنار کولفی در این عطر به کار رفته که چنین نیست در واقع کولفی خودش ترکیبی از این نتهاست. رایحه خاصی نداره. فقط میتونم بگم یه کار خوشبوئه همین. از لحاظ پخش و ماندگاری هم واقعا چیزی برای گفتن نداره. 5 پاف روی پوستم زدم. ماندگاری 6 ساعت و پخش بو هم کمتر از یک ساعت. واقعا به این قیمت نمیارزه.
22 فروردین 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Sajad وحید
سلام عطر مصرفی شما اصل نیست و تولید امارات هست ....عطر اصل رو من خودم از خارج از ایران آوردم تا چند روز روی لباس میمونه ....توجه داشته باشید الان ۲۱۸ دلار قیمت این عطر در خود کشور تولید کننده است
15 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فربد فریدی امیر علوانی

بوش جالبه. ملایم و دوستانه ست. ماندگاریش و پخش بوش با این قیمت منطقی و ایده آل نیست. شدیدا مایلم اکستریم خالی رو تهیه کنم. یکی دو تا فروشگاه توی تهران میفروشن اما با قیمتایی حدود دو برابر قیمت جهانیش. برای افرادی که نمیخوان یا نمیتونن خیلی جلب توجه کنن ولی همیشه بوی ملایم و رایحه ی دلپذیری داشته باشن مثل اساتید دانشگاه و پزشکا اکستریم نویر رو کاملا توصیه ش میکنم.
10 بهمن 1394 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : MAHMOUD شکیبا
به ایکاروس عزیز
من از اینکار خوشم اومده تو این رایحه از این کار با کیفیت تر که پخش و ماندگاریش چی پیدا میشه؟
23 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

چند ماهی هست این عطر رو که برام هدیه آوردن استفاده میکنم.
متاسفانه الان تمام عطر هایی که دارم گرم هستن و بین اونا خب به اجبار از این استفاده میکنم. در حالی که خیلی از عطر های گرم خوشم نمیاد. شدیدا هم به دنبال کرید اونتوسم.
عطر سنگینی هست، به نظرم بوش خیلی به درد افراد جوونی مثل من نمیخوره. از اونطرف، نسبت به عطر هایی که استفاده میکردم، به نظرم بوش خیلی باکلاس نیست! و از طرفی زیادی طبع گرمی داره. در کل به قیمتش هم نمیارزه :-؟
15 شهریور 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Sajad

سلام-
مدتی است به عطر علاقمند شدم، شایدهم به قول دوستان دارم عطر باز میشم و خودم خیر ندارم!
مدتی است سرچ میکنم راجع به عطر و عطاری، و از اونجا که در یکی از شاخه ها ی شیمی تخصص دارم از بعد علمی هم به اینموضوع علاقمند شدم. توی صفحات و پیجها، بهترین و قشنگترین توصیفات راجع به علم و هنر عطاری را در این سایت از دوستان بخصوص جناب دکتر ایکاروس مطالعه کردم. ایشون خیلی هنرمندانه هنر عطاری را به تصویر میکشین. اتفاقا من از دور ،. دستی بر آتش هنر هم دارم ( شعر و موسیقی و خطاطی)- چقدر این هنرها به هم نزدیکن.
یک نکته ای به ذهنم رسید در مورد لایو بودن هنر عطار، اینکه اکثر هنرها قابلیت افکتهای دیجیتالی پیدا کردن مثل موسیقی، خطاطی و حتا نقاشی، و البته اینموضوع از عمق و اصالت هنر بشدت کم میکنه، جالب هست که رخداد اینموضوع در مورد هنر عطاری غیر ممکنه و این چقدر جالبه، یعنی این هنر تا ابد اصالتش را حفظ میکنه. خوشحالم که به این هنر علاقمند شدم- کتابهایی را هم تهیه کردم و امیدوارم در این مسیر تونم موفق بشم
03 مرداد 1397 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ابوالحسن
با سلام اگه امکان داره کتابها رو به ما هم معرفی کنین
15 خرداد 1400 پاسخ تشکر

سلام،ب نظر من هر کی عاشق بوی موم زنبور عسله باید از این عطر استفاده کنه،باید اعتراف کنم تام فورد این کار رو ب نحو احسنت انجام داده،واسه سن و سال پنجاه ب بالا خوبه،واقعا از این برند سلطنتی تعجب میکنم چطور ب فکر این رایحه افتاده تو سال ۲۰۱۵،
31 شهریور 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : شکیبا
دوست گرامی،
تام فورد برند سلطنتی نیست، برند لوکس و باکلاسیه ولی تازه تاسیسه و سلطنتی به معنی اینکه با دربار همکاری میکرده محسوب نمیشه. کرید و رانس 1795 نمونه برندهای سلطنتی هستن.
01 مهر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Saeed Faramarzi حسین  ب
سلام اقای م.س،حق با شماست،ولی ادعای تام فورد دست کمی از کرید نداره
04 مهر 1396 پاسخ تشکر

به نکیسا عزیز اگه با کار های تام فورد آشنایی داشته باشی اکثرا کارهای گرمی هستند این یکی هم که من تست کردم یه کار سنگین هستش ولی من زیاد خوشم نیومد در کل کار های تام فورد خاص هستند یعنی هر کسی نمی پسنده و این کار هم خیلی مردونه هستش ولی به هر حال خودتون صاحب نظرید.
01 مرداد 1394 پاسخ تشکر
بله دقیقا یه سری کارهاش خیلی خاصند...ولی کارهایی مثل عوود وود...اکستریم...فور من..و گهگاهیم توسکان کارهای موفقیند وبااینکه 2007 هستند راحت میتونید بخرید...تام فورد دوست داشتنی من عوود وود و اکستریم هست...:-)
01 مرداد 1394 پاسخ تشکر
چاکرم مرسی علی جان، البته وتیور یا خیلی کاراشم سردن ولی آره عمومن سنگینه آخه اینجا ندیدم چک کنم من اکستریم داشتم حرف نداشت تموم شد گفتم فورمن بگیرم به صرفه تره باید یکم همه جا پسند ترو روزمره تر باشه افتضاح از آب در اومد از همه نظر. نویر خوبه ولی به نظرم این باید یکم با این رنگ طلایی بوی رنگی ترو متمایل به پودری داشته بشه....
من تو عطر ترجیح میدم از رو شیشه و جعبه بخرم چون هیچوقت اونی که تو تست احساس میکنم درست نیس :D
06 مرداد 1394 پاسخ تشکر
سلام دوستان
بله اگه اجازه بدید با سید ساحا موافقم :)
27 بهمن 1394 پاسخ تشکر

با سلام
ایکاروس و سام گرامی خواهشأ پاسخ بنده رو بدید
سپاسگزارم
04 شهریور 1395 پاسخ تشکر
با درود Mohammad hossein zarei عزیز,,

محمد جان , من خبری از این برند در مارکت اروپا نمیبینم.. و هیچ کدام از سه عطرش رو هم تست نکردم. چند وقت پیش یکی از دوستان به من گفت که یک برند ایرانی بنام lotus ( به معنی سدر هست که گویا در تاریخ باستانی ایران سدر گیاهی سمبلیک هم هست ) وجود داره.. ۲۰۱۶ لانچ شده . با سوال شما , سری به سایت این برند زدم.. اینکه گفته شده پرفیومر Alberto Morillas هست و عطر در فرانسه تولید میشه ,, اما خبری از اون در مارکت فرانسه و اروپا هم نیست ,, برام کمی عجیبه ! و اینکه عطری ایرانی با تولید فرانسه هم , در معرفی بسیار ناقصه ..
در اروپا , واردات عطر مستقیم از طرف فروشگاه های بزرگ انجام میشه که با خانه ها مستقیم دیل میکنند. با توجه به قوانین تجاری محصولات آرایشی و بهداشتی , معمولا به خانه های گیج و شناخته نشده اعتمادی نمیکنند. دلیلش هم ,,ریسک تجاریست و هم نا شناخته بودن خط و ریشه ی تولید محصول. شاید عدم حضور این برند در مارکت اروپا هم به همین دلیل باشه. معمولا این خانه ها وارد بازاریابی در آسیا میشند .. که امیدوارم این خانه هم قصه با محصولاتی از جمله vertus ترکیه ای( خودش رو فرانسوی معرفی میکنه !!) نباشه و بتونه خودش رو ثابت کنه.
04 شهریور 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : احسان جلالی
سلام جناب زارعی عزیز
چند ماه پیش راجع به برند لوتوس در صفحه شخصیم مطلبی رو نوشتم. آن قدر فحش و بد و بیراه از طرف افرادی که احتمالا از قِبَلش سودی عایدشون میشه نصیبم شد که حتی با خودم گفتم از خیر این فضای مسموم بگذرم.
آلبرتو موریلاس با کمال تاسف تا کنون این رو تکذیب نکرده‌. این بدین معناست که ایشون اسم خودشون رو اجاره دادن؟؟؟ نمیدونم. در طول یکسال گذشته بیش از سی عطر با اسم ایشون وارد بازار شده. که اغلب برندهای گمنام‌و بی نشانی بودن. من هر سه کار این برند رو تست کردم. بعنوان نظر شخصیم به دور از هرگونه مشکلی با این افراد بایستی عرض کنم که هیچ کدوم رو حتی در حد اینکه دوباره مایلم باشم تصویرشون رو ببینم نظرمو جلب نکرد. فرمول جدید این برندها شده این: پکیجینگ خوب+ شیشه سنگین و گل درشت+ ماندگاری بالا‌. قبلا مارلی اینطور بود. اکنون لوتوس جاشو گرفته‌. من شخصا اسانس های گرمی مترویی (که شدت تنفر من ازشون رو میدونین) رو به این سه عطری که تست کردم ترجیح میدم.
من نمیتونم عطر رو با حس ناسیونالیستی ترکیب کنم. نمیتونم چشممو ببندم چون حالا مثلا برچسب ایرانی خورده‌. چیزی ایرانیه که مولفه های ایرانی داشته باشه. هیچ مولفه ی ایرانی ای شخصا درشون ندیدم. هیچ خبری از امضا و روح موریلاسی که میشناختم هم درشون نبود‌.‌ امیدوارم در ادامه موفق باشن اما راهش این نیست‌. راهش قیمت رو بالا گرفتن و سپس تخفیف های صد هزار تومانی نیست. راهش یکی بخر یکی ببر نیست. راهش کامنت گذاشتن با چند تا اکانت مختلف نیست. عطرسازی بسیار بسیار‌پر در آمده. خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید‌. اکثر دوستان بنده که عطار هستن در رفاه کامل زندگی میکنن. آنگونه یک جراح شاید بعد از سی سال به اون وضعیت رفاهی برسه. . اما ورود بهش ملزومات و قواعدی داره. انیدوارم وقتی دارن اینارو میخونن نفس عمیق بکشن‌. شما نمیتونین یه عطر بسازین و همه جا راه بیفتین با عطرتون و هر کی نقدش کرد باهاش وارد درگیری بشین..‌ یک اثر هنری وقتی خلق میشه جدای از خالقش به حیاتش ادامه میده‌. دیگه از او جدا شده و خودش باید خودشو نشان بده و حرف بزنه‌." مشک آن است که ببوید" برای همین جا ساخته شده. اما این مشک نمیبوید. امیدوارم مشک های آتی ببوید‌. پکیجینگ رو ساده کنید‌. به شعور مخاطب اعتماد کنین. باور کنین دیگه الان خیلیا میدونن که هر عطری پکیجش خوب باشه الزاما رایحه ش خوب نیست‌ . از کانسپت استفاده کنین. موریلاس عطراتون رو ساخته؟ باشه باور‌میکنیم. دفعه بعد دستشو بگیرین بیارین ببرین توی مراسمات ایرانی ها. از جشن های کورد ها تا عزاداری های معروف لر ها. از مراسم دروایش نقشبندیه و خاکسار تا پایکوبی های بختیاری ها. از موسیقی ترکمن ها تا بوشهری ها. یمنی ها الساندرو گوالتیری (عطار برند نازومتو و بلک افغانو) رو بردن بهش لباس محلی پوشوندن ، فرهنگ قدیمی عربی رو بهش نشون دادن و بعد او رو با خلسه های عربی آشنا کردن. ما این عطار رو آوردیم ایران بردیمش شمال شهر‌تهران‌ و بهش مازراتی و پورش نشون دادیم و کراوات زدیم و گفتیم نگاه کنین ما هم آدمای متمدنی هستیم. راه رو غلط نریم‌. یکبار راه های درست رو هم امتحان کنیم. نتیجه سفر گوالتیری به ایران هیچی نبود‌. اما در‌نتیجه ی سفرش به یمن و دوبی و جومیره عطر جدیدی رو ساخت به نام Baraonda. ایران یک صندوقچه ی بسته ست که هنرمندان دنیا از داخلش خبر ندارن. حالا که این فرصت رو دارین‌ درست ازش استفاده کنین.
04 شهریور 1395 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : MAHMOUD الف ش
اینجا شباهت عطاری و نقاشی و نویسندگی و فیلمسازی و دیزاین برام مشهود شد.
فکر نمیکردم عطاری تا این حد نیاز به حس و درک داشته باشه.
ممنون دکترایکاروس
05 شهریور 1395 پاسخ تشکر
نوید عزیز سلام. دلتنگ بودیم قربان. امیدوارم خوب و پر‌امید و سلامت باشی.
اکثر عطارهای نخبه ی کنونی دانشجویان سابق رشته های هنر بودن.هنر یعنی زیبایی شناسی و زیبایی شناسی یعنی "مقدار شناسی ". اینکه شما چه مقدار تصویر، نور، صدا، رایحه، دیالوگ، سطر و غیره رو با چه غلظتی و کجا استفاده کنی. قصدم اغراق در این رابطه نیست اما ندرتا هنری رو دیدم که تا این اندازه گسترده و پیچیده باشه. و تا این اندازه زنده و لایو اجرا بشه. و هیچ مدیوم حد واسطی در بین نباشه. بی هیچ قاب و افکت و ویرایش و سانسور و کتمانی حرفش رو بزنه‌ و مستقیما با خود فرد رو به رو بشه و در او نفوذ کنه و با او صحبت کنه. حیف و صد حیف که مثل هر چیز دیگری‌تحت تاثیر تجارت و مارکت قرار گرفته . صدای اصطکاک باد روی دیواره های غار سنگتراشان چرا نبایستی الهامی شگفت انگیز‌برای یک‌عطار باشه؟ باور کنید اون حجم از الهام و وحی و شهود برا یک عطار معجزه سازه.‌شما اونجا زندگی‌کردید و نیدونید از چی دارم‌حرف میزنم. خیلی شاهکارهای دنیای عطر با نیمی از این الهامات ساخته شدن.‌. کاش میشد در این مدارس عطرسازی تاسیس کرد تا از این مناظر بکر غنی و پربار بشن و به مددشون آثار شگفت‌انگیزی رو خلق کنن.‌. فوران وحی در شهر به شهر این کشور در اشکال مختلف میتونه تا قرن‌های زیادی هنرمندای‌ما رو سیراب‌کنه. شاد باشی نوید جان.
05 شهریور 1395 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آماتور 2 پيمان
نوید عزیز سلام. دلتنگ بودیم قربان. امیدوارم خوب و پر‌امید و سلامت باشی.
اکثر عطارهای نخبه ی کنونی دانشجویان سابق رشته های هنر بودن.هنر یعنی زیبایی شناسی و زیبایی شناسی یعنی "مقدار شناسی ". اینکه شما چه مقدار تصویر، نور، صدا، رایحه، دیالوگ، سطر و غیره رو با چه غلظتی و کجا استفاده کنی. قصدم اغراق در این رابطه نیست اما ندرتا هنری رو دیدم که تا این اندازه گسترده و پیچیده باشه. و تا این اندازه زنده و لایو اجرا بشه. و هیچ مدیوم حد واسطی در بین نباشه. بی هیچ قاب و افکت و ویرایش و سانسور و کتمانی حرفش رو بزنه‌ و مستقیما با خود فرد رو به رو بشه و در او نفوذ کنه و با او صحبت کنه. حیف و صد حیف که مثل هر چیز دیگری‌تحت تاثیر تجارت و مارکت قرار گرفته . صدای اصطکاک باد روی دیواره های غار سنگتراشان چرا نبایستی الهامی شگفت انگیز‌برای یک‌عطار باشه؟ باور کنید اون حجم از الهام و وحی و شهود برا یک عطار معجزه سازه.‌شما اونجا زندگی‌کردید و میدونید از چی دارم‌حرف میزنم. خیلی شاهکارهای دنیای عطر با نیمی از این الهامات ساخته شدن.‌. کاش میشد در ایران مدارس عطرسازی تاسیس کرد تا از این مناظر بکر غنی و پربار بشن و به مددشون آثار شگفت‌انگیزی رو خلق کنن.‌. فوران وحی در شهر به شهر این کشور در اشکال مختلف میتونه تا قرن‌های زیادی هنرمندای‌ما رو سیراب‌کنه. شاد باشی نوید جان.
05 شهریور 1395 پاسخ تشکر
Mohammad hossein zarei عزیز.
نظرات دکتر در مورد این به اصطلاح خانه کامل بود و من به یه نکته جالب دیگه اشاره میکنم و اون اینه که وقتی کارای لوتوس وارد ایران شد با قیمت 530000 تومن به فروش میرسید.یه چند وقتی که گذشت،قیمتش شد 450 برای هر سه مدل این عطر و همینطور قیمتشون پایین تر و پایین تر میومد تا جایی که الان میشه هر کدومشونو با قیمت 300 تومن به راحتی خرید! جای تامل داره واقعا.نکته بعدی انتخاب اسم هست برای عطرای این برند،مثلا : این برند دروغین عطری داره به نام اینتنس که کلمه اینتنس عمیق، قوی تر و.... معنی میشه تو واژگان زبانهای خارجی و همینطور تو این صنعت.خب عطر اینتنس لوتوس،اینتنس کدوم عطر این برند هستش؟ ویا اصلا این برند قبلا عطری داشته که بخواد حالا مدل اینتنسش رو ارائه کنه؟! آیا یه برند نو پا که میخواد در سطح جهانی اقدام به لانچ محصولاتش بکنه،به این نکات پیش پا افتاده توجهی نمیکنه؟ آیا همونطور که دکتر گفت نباید ردپای عطار بزرگ موریلاس رو توی این کار دید؟ کسی که چندین عطر از بهترینهای این صنعت رو به جهانیان معرفی کرده و یا در خلقشون مشارکت داشته؟ و یا اگر کار جدید و فضای جدیدی رو ایجاد کرده،آیا نبایددر سایتهای معروف عطر و در سطح جهانی بهش پرداخته بشه؟ و... و.... و... از تمام این حرفها که بگذریم با این قیمت و بودجه کلی کارای بهتر هست که میشه تهیه کرد و ازشون لذت برد که هم اصالت دارن و هم تو سبک و فضایی که دارن حرفهای زیادی برای گفتن دارن.
05 شهریور 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ‌آرش

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟