Lattafa Perfumes - Asad

لطافه اسد

مردانه
کد کالا : ATR-63366
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های شرقی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : لطافه
کشور مبدأ : امارات متحده عربی
سال عرضه : 2021
کد کالا : ATR-63366
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
تماس بگیرید
رای کاربران
  • عاشقشم
    13
  • نمی پسندم
    11
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    23
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    13
  • رسمی
    7
تعداد رای های ثبت شده : 106
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Lattafa Perfumes Asad - لطافه اسد

که اولین بار در سال 2021 به بازار عرضه شده است. و در خانواده عطری رایحه های شرقی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید ، ادویه گل میخک ، ادویه جات معطر اشاره کرد.

برند لطافه
سال عرضه 2021
گروه بویایی رایحه های شرقی
کشور مبدأ امارات متحده عربی
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید ، ادویه گل میخک ، ادویه جات معطر
نمره کاربران
Asad-لطافه اسد
رایحه
7.1
66 رای
ماندگاری
7.4
66 رای
پخش بو
7
66 رای
طراحی شیشه
7.5
66 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (54 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
4
طراحی شیشه
درود یه نظر خلاصه و طرح چند پرسش و پاسخ مهم

اسد 10 درصد قیمت الگزیر رو داره ، بالای 80 درصد شباهت داره ، حداقل واسه بینی های آماتور و عوام
و کیفیت بسیار خوبی داره ، نسبت به قیمتی که طلب میکنه . به شخصه با وجود اسد خرید الگزیر رو منطقی نمیبینم با قیمت عجیبش .

و اما سوالات :

* آیا محصولات اماراتی ( چیزایی که ما میشناسیم ) ، آیا "اکثرا" ضعیف و غیر استاندار و کپی هایِ بدی هستند ؟
- جوابِ من بله هست ، اکثرا بی کیفیت ، خطی و خسته کننده هستند و من نمیخرمشون ، چون عطربازم و لذت و کیفیت واسم الویت هست .

* آیا "همه ی" کارهای اماراتی بی کیفیت و غیر بهداشتی هستن و فقط توی ایران از این خبرا شده ؟
خیر ، تک و توک کارهای خوب با الهام از کارهای معروف هم در بین اونا پیدا میشه ، که دارن در اروپا هم فروخته میشن و تمامی مجورهای بهداشتی اروپا رو پاس کردن و در سایت های معتبر فروش عطر در آلمان و انگلستان حتی Sold out هم میشن

* فقط مربوط به ایرانه ؟
خیر یکی دوسال هست بزرگترین یوتیوبرهای جهان حتی آمریکایی هاش نصف ویدیو هاشون روی اماراتی ها زوم هست و از لطافا و آرماف بسیار میشنوید
ولی جان وین و جان سین و جان شین و آلپاچینو و فرگرنس ورلد و فرگرنس گلکسی و اینا ، نه عزیز اینا رو توی بازی نیارین . اینا هیچ جا ، جایی ندارن ،

و سوال آخر :
چیشد که به اینجا رسید ؟
اگر پَرنت کمپانی های ح ر ا م لقمه ، که دارن این صنعت رو نابود میکنن با بازی های مثلا علمی و زیست محیطی ایفرا از کیفیت و تنوع عطرهای نمیزدند ، این داستان ها هم شکل نمیگرفت .
هی کیفیت پایین تر ، هی باتل سبک تر ، هی غلظت کمتر ، هی ریفورموله .

لانویی دلوم 2008 باتل 100 میلش ، از 200 میل الانش شیشه تمیز تر ، درب سنگین تر و در کل حس لوکس تر و بهتری داره ،رایحه هم که بماند .
این یعنی دزدی داره میشه ، بهونه ها هم بمونه واسه خودتون و خودشون .

چطور Edt های قدیم ، از edp ها و پارفوم های مثلا درصد بالایِ امروزی موندگار تر و قوی تر بودن ؟
غلظت و متر و معیار عوض شده ، یا کمپانی ها دزد شدن ؟

مثل آیفون که شارژر رو برای محیط زیست و کارتن و زباله ی الکترونیکیِ کمتر ، حذف کردن ،
ولی یکی به من بگه ، کدوم شیر پاک خورده ای با عقل سالم 12پرو مکس ، یا 13 پرو مکس خریده و کنارش نرفته یه شارژر فست شارژ 20 واتی بخره ؟
و گوشیش رو داره با همون شارژرهای قدیمی 5 واتی 3ساعت میزنه به شارژ ؟

حقیقت اینه همه فست شارژ رو خریدن و دوبار دوبار پلاستیک و کارتن و سیم و فلز هم مصرف شده واسه کره ی زمین آبی و قشنگمون .
فقط با این فرق که اپل حق مارو دوبار به خودمون میفروشه .
برند های ایتالیایی و فرانسوی خودشون مقصر هستن
من که از هر 10 عطرم یکیش هم اماراتی نیست از لحاظ آماری ولی کی گفته قیمت واسه ملت مهم نیست
اتفاقا خیلی مهمه
اگه همه پول داشتن
همه دیور و شنل میزدن و همه بنز سوار بودن .
همه رو 90 درصد فرض بگیرید در مثال جای مناقشه نیست .


روزگار به کام .
27 فروردین 1402 تشکر
49 تشکر شده توسط : مهریار سعید علی اکبر
عرض ادب و احترام خدمت دوستان عزیز عطرافشانیم و همچنین جناب افتخاریان منم موافق بحثشون هستم ادوتویلت بعضی برندها هست از پرفیوم هم از همه جهات قویتره و زیاد بحث نمیکنم لطفاً دوستان اماراتی و های کپی استفاده نکنین تورو خدا هرچی بازار و تقاضا بیشتر به سمت این ادکلن های اشغال بره از اورجینال ودیزاینی ونیش های معروف فاصله گرفته میشه و به جرات میگم روزی برسه دیگه یه عطر فرانسوی توی ایران پیدا نمیشه وارزو میشه برای این عاشقان و دوستداران عطر یا حق
27 فروردین 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : شهریار محمد☆mm
با درود خدمت شما.
مطلب بسیار دقیقی فرمودید و در خصوص فرمایش شما و دیگر بزرگان در مقام شاگرد چند مورد عرض می‌کنم: اول بیاییم تمرین آزاداندیشی کنیم و از تحمیل نظر به همنوعان اجتناب نماییم. درست که سخت است، اما برای انطباق زیست بشری در جهان مدرن حیاتی است. مصداق و عرصه دور و دراز نمی‌خواهد. همین گروه و محفل کافی است. باور بفرمایید بنده گاهی شرمنده می‌شوم سوالات خودم را در مورد معرفی و خرید عطرهای لطافه و ... از دوستان بپرسم که مبادا مورد قضاوت پنهان قرار گیرم. تظاهر چرا؟ ما در جامعه ای هستیم که تورم حدود ۷۰۰۰ برابری را تجربه می‌کند. آنگاه یکی از کاربران محترم می‌گفت من هر کس را که عطرهای مشابه استفاده کند را بی شخصیت می‌دانم. این چه استدلالی است؟ آیا هر کس که از عطر اصل غربی استفاده کند الزاما با شخصیت است؟ قطعا خیر. هیچ ملازمه‌ای این بین نیست. به قول استاد سخی همه عطرها فدای مهر. عطر در بالاترین وجه خود ابزاری است برای شیک پوشی و القای حس خوب. نه ایجاد شخصیت می‌کند و نه اخلاق. مثال‌های نقض بسیارند.
27 فروردین 1402 تشکر
35 تشکر شده توسط : مهریار مهربد
سلام جناب سام عزیز
من هیچ تعصبی نه روی کارهای شرکتی و اماراتی و نه روی کارهای نیش و برند غربی دارم ؛
فقط خواستم بگم این اتفاقی که فرمودین هیچ وقت نخواهد افتاد چرا که همیشه افراد عطربازی هستند که فقط کارای اورجینال تهیه میکنن و تعدادشون هم کم نیست ؛
این موضوع فقط باعث میشه که کنار کارای نیش و دیزاینری اورجینال یه لاین جدید بنام کارهای اماراتی و شرکتی باز بشه ...
خب قطعا با این وضعیت اقتصادی افرادی هستند که علاقمند به دنیای عطور ( بقول جناب سخی ) هستند اما وضعیت جیبشون اجازه نمیده کار اورجینال تهیه کنن( حتی اورجینالهای اقتصادی که الان اکثرا بالای ۲ تومن قیمت خوردن)
بعضی دوستان هم گفتن خب ۱۰ میل کار اورجینال بهتر از ۱۰۰ میل کار شرکتی هست ؛ این یک سلیقه ست و نمیشه انتظار داشت همه افراد پولی رو که میتونن باهاش یک یا حتی دو کار ۷۵ یا ۱۰۰ میل بخرن رو بدن به ۱۰ میل از یه کار اورجینال ...
منم قبول دارم که کارای اماراتی و شرکتی فاقد کیفیت و کارای اورجینال هستند اما چه میشه کرد که تورم و اقتصاد مریض باعث شده دخل و خرج خیلی از هموطنان باهم نخونه و نهایتا لذت بردن از نوع متعالی تو این حوزه رو تبدیل به چند لِول پایین تر بکنه؛ موضوع اینه که افراد علاقمند به عطر و ادکلن میخوان از این لذت بهره مند بشن اما کیفیت این لذت وابسته به بودجه شونه ...
27 فروردین 1402 تشکر
30 تشکر شده توسط : نوید امیدوار مجید جوادی
جناب رستمی عزیز
عرض سلام ها
دقیقا !
اولین نظری که در این ماجرا ثبت کردم این موضوع را مقیود کردم :
هر کس که تنها پنج سال عطربازی کند براحتی خواهد دانست و شناخت عطور خوب را و تفاوتشان را با دیگران !
مشابه ، از نام اش مشخص است : مشابه است ، اصل نیست :)
و چه کس دوست ندارد اصیل هر چیز را داشته باشد ، تجربه و استفاده کند ؟؟
لذتی که در اصالت هست در تشابه نیست !
در داروخانه تا مجبور نشویم ، مشابه اش را نمیخریم ! :) یادتان هست سالهای پیش ؟؟
اصل دارو را نداریم ، مشابه اش هست !
بدهم ؟؟
چه کار کنیم آقا ! مجبوریم ! بدهید !

آنچه شیران را کند روبه مزاج
احتیاج است احتیاج

و آنکه دارد اما درک ندارها کند ، مقدس است !
من به شخصه بر این تاکید دارم ورنه چهل سال عطردوستی و عطربازی ی من ، ضعیف و قوی ، اصیل و مشابه ، خوب و بد را بر من به راحتی ی یک نگاه شناسانده است .
من چیزی دیگر گویم و دوستان چیزی دیگر .
من بنز را علاقه تر دارم و اصیل تر میشناسم لیک اکنون پراید خود را بارها دوست تر دارم از هر بنزی که زحمت مرا میکشد به انتهای توان اش !
کاش روزی برسد که تنها از سلطان پاشا عطارز و روژا داو و نیش ها بگویم و بر آمواژ بگویم :
خیر ، ضعیف است !!
برسد به ذیل آمواژ !
من چیزی دیگر گویم .
میبینم زوزی را که عطردوستان قهر کنند ازین دنیای معطر بواسطه ی عدم تمکن بر تهیه !
و دور شوند ! و اسیر زنجیر اسانس های تقلبی و عطرهای فیک شوند !
میبینم آن روز را که متاسفانه نزدیک است !
قبلا هم گفته ام :
آبروی من ِ عطرباز کهنه کار اولویت ندارد بر آبروی آن هموطن عزیزم که خداوند فرموده آبرویش فراتر است از آبروی خانه ی من ( کعبه )
من آبروی سخت به دست آورده ی خود را درین دنیای معطرات میفروشم به یک لبخند هموطنم از رضایت به معطریت به توان ،
که لبخند خدای ام را در پی دارد .
که بر من بر تمام ثروتهای دنیا میچربد !
آن عطری را که باعث غصه ی هموطنم شود به اشک حسرت ، میبرم در دستشویی و با چکش میشکنم و در فاضلاب میریزم و میگویم :
برو که جای تو آنجاست ، نه بر تن من !
عزیز منی تو و عزیزان من اند هرآنکسان که این میفهمند به درک که انسانها گوناگون اند چون عطور :)
27 فروردین 1402 تشکر
32 تشکر شده توسط : مهریار فرزان
عرض سلام و ادب احترام خدمت جناب آقای رستمی بزرگوار حرف شماهم درست من گفتم یه توضیح کوچیک بدم خدای نکرده سو تعبیر نشه وبه دوستان عطرافشانیم خدای نکرده رنجشی پیش نیاد آقا به خدا من خودمم وضع مالی عالی ندارم الآنم هستن فروشگاه های زیادی که عطر و قسطی میدن میشه قسطی هم خرید کرد پول چهار عددعطر اماراتی بدیم یه عطر اورجینال خرید کنیم و این مقوله سر دراز داره با یکی دو پست ودرد دل بحث تمام نمیشه فقط باید سوخت و ساخت تورم وبالا رفتن دلار برای ۹۰ درصد مردم سرزمینمان مشقت وسختی حسرت به ارمغان آورده امیدوارم روزی برسه همه هموطنانم آرزو به دل نباشن و جدا از همه راحتی و آسایش و رفاه زندگی بهترین عطروادکلن های دنیا رو خرید کنم و لذت ببرن شاد باشین وسلامت
27 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی محسن
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای شکیب از مهر و عنایت شما برای رهنمود فرزانه ی جنابعالی بر این محفل بسیار سپاسگزارم. دوست ارجمندم شما از شایستگان و نیکان انسانیت هستید و این از همان کامنت قبلی شما در گزینش واژگان و انسجام متن ادبی و علمی کاملا بر همگان مشهود است. فلذا سوال پرسیدن در خصوص عطرهای شرکتی مثل لطافه یا الحمبرا یا هر شرکت دیگر، اصلا جای شرمساری یا خجالت نسبت به قضاوت سایرین برای شما نیست. چراکه شما شاهد هستین خودم بسیار از این برندها صحبت کردم در همین محفل.... قبلا هم این مبحث را مطرح کرده بودم که ما در پیرامون براساس سجایای اخلاقی و شخصیت انسانی مورد استناد قرار میگیریم نه براساس برند عطرها یا لباس ها...... من به شخصیت والای شما و عزیزان این محفل ایمان دارم و کسی که من یا شما را براساس نوع برند عطرها حتی در فضای مجازی مورد قضاوت قرار دهد، قطعا دچار روان پریشی مزمن یا حاد است و مشخصه بر مبنای عُقده های زندگی و رویاهایی که هرگز آنها را تجربه نکرده است، دچار این روان پریشی شده است.... که البته برخی ها رویاهایشان عطرهای برند نامی جهان هست و تمام شخصیت خودشان در زندگی را بر مبنای همین عطرهای غربی و برند میدانند که خوب بدانند و اصلا بر کسی ربطی ندارد. قطعا شما اینگونه نیستید و این عدم توازن درآمد ماهیانه با برچسب قیمتها، منجر به تمرکز بیشتر نسبت به عطرهای شرکتی میشه برای همه مردم..... نکته ی مهم این هست که اگر فاصله ی قیمت عطرهای نامی جهان با عطرهای شرکتی حداقل برای شرکت هایی که راضی کننده هستند و کیفیت خوبی دارند، اگر این فاصله تقریبا معقول به نظر میرسید، در آنصورت شاید انتخاب عطرهای برندهای نامی جهان برای این مردمان این کشور، میتونست انتخاب ارزنده ای باشه اما وقتی فاصله برچسب قیمت یه عطر برند اروپایی 30 یا 40 برابر عطر شرکتی مشابه رایحه ای همان عطر برند نامی هست، دیگه این انتخاب خیلی هم ارزنده نمیتونه باشه.... همین امروز یکی از عزیزان این محفل در واتس آپ به من پیام فرستادند مبنی بر اینکه آقای اسعدی عزیز از شما سپاسگزارم بابت معرفی عطر الحمبرا ایمورتال چون امروز عطر الحمبرا ایمورتال جین لاو از طریق پست به اداره محل کارم رسید و تا آنباکس کردم و دو پاف زدم تمام همکاران داخل اتاق هم از همین عطر سفارش دادند چراکه بسیار کیفیت مرغوبی داره نسبت به قیمتش و بخصوص در برابر سایر کارهای شرکتی..... منم خیلی خوشحال شدم و ازشون تشکر کردم.
دوست عزیزم یقین داشته باشید اگر یه محصولی واقعا کیفیت مناسب و برچسب قیمتی معقول نسبت به همان کیفیت را نداشته باشد من هرگز اون محصول را معرفی نمیکنم. از تمام برندهای شرکتی من فقط همین شرکت لطافه و زیر مجموعه ی آن یعنی میسون الحمبرا را باکیفیت ترین برند عطری در مقابل همه ی برندهای شرکتی میدونم و این براساس سالها تجربه بر مبنای آزمون و خطا و قطعا ضرر اقتصادی برای خودم حاصل شده است. شرکت هایی مثل روونا، ریو کالکشن، اسمارت کالکشن، جانوین، اسکارلا، مارکیو، سلکتیو، برندینی، برند کالکشن، و هر شرکت دیگری اصلا کیفیت خوبی ندارند و ارزش خرید ندارند چرا؟؟؟؟ چون شرکت های دیگری مثل الحمبرا، لطافه، آلفا مونته و به تعداد انگشت شمار شرکت فراگرانس ورلد دارای کیفیت مرغوب تا خوب هستند که با اینکه قیمتهاشون بالاتر از اونیکی شرکتهایی که مطرح کردم هست، اما واقعا ارزش خرید نسبت به این قیمت های بازار دارند.
در این محفل عزیزی میاد مطرح میکنه که آقای اسعدی لطفا در رنج قیمت حداکثر یک میلیون تومان 10 مورد عطر معرفی کنید. منم براساس اون چیزی که تجربه دارم معرفی کردم و اصلا به سایر نظرات هیچکس تهاجم نکردم و اصلا در هیچیک از نظراتم، معرفی های خودم را تحمیل نکردم..... من واقعا نیمدونم از این ساده تر چجوری میتونم این مورد را توضیح بدم که آقا یا بانوی عزیز، در این محفل از من سوال پرسیده شد و منم در کمال احترام براساس دانش و تجربه ی خودم به اون سوال پاسخ دادم. اما سایر دوستان جوری دیگر تفکر میکنند.... برخی ها معرفی های من را جهت دار میبینند... یا برخی تفکرهای کودکانه ی بازاریاب عطرهای اماراتی دارند برای شخص من..... عزیزان من اگر بازاریاب بودم که اصلا نیازی به سایت عطرافشان نیست چراکه بازاریاب ها معمولا حضوری کار میکنند و چندتا از محصولات را بصورت حضوری به فروشگاه های محلی میبرند.... ضمن اینکه خود مدیریت سایت عطرافشان با تجربه ی چندین ساله شان متوجه این مورد میشوند که شخصی مثل من آیا معرفی میکند یا بازاریابی میکند. به هر حال این وادی را گذر کنیم و شما و تمامی عزیزان دیگر، هر گونه سوال در مورد هر برندی داشتین خیلی راحت و بدون توجه به قضاوت پنهان سایرین، در این محفل مطرح کنین و اگر من در مورد سوالات شما توان پاسخگویی داشتم قطعا با شما در ارتباط خواهم بود. سپاس از همراهی و همدلی شما
با آرزوی بهترین ها برای شما................

[EDITED] 1402/01/28 21:43
28 فروردین 1402 تشکر
27 تشکر شده توسط : حسن شجاعی فرزان
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمندم یه نکته ی دیگر را هم مطرح کنم که شرکت های محور عطرسازی مثل اجمل، رصاصی، آرماف، جی پارلیس و حتی خود شرکت لطافه از نظر من برند اصیل خودشان هستند، چرا؟ چون این شرکت ها درسته که در تولید عطرها از سایر برندهای عطاری جهان استناد می‌کنند اما حداقل در تولید شیشه ی عطرها و باکس ها و نوشته ی مارک روی عطرها کاملا متفاوت عمل می‌کنند و اصلا کپی نمی‌کنند. ضمن اینکه استناد کردن از رایحه ی یه عطر از برند نامی جهان، امری طبیعی هست چراکه در هر وسیله ی دیگه ای هم که دارند تولید می‌شوند همین استناد شدن ها وجود دارد، منتهی اینجا مبحث خلاقیت یا نوآوری در تفکر تولید وارد می‌شود که ممکنه یه شرکتی بیاد از یه محصول دیگه در جهان استناد کنه و محصولی تولید کنه که ارزانتر از محصول قبلی و مقبول‌تر از مورد قبلی برای مخاطبان باشه. بنابراین یه شرکتی مثل لطافه اگه یه عطری رو تولید می‌کنه که می‌بینین رایحه اش مشابه رایحه ی یه عطر قبلی از برند غربی هست، این دلیل نمیشه اون عطر رو کپی فرض کنیم چراکه هم در خود شهد اون عطر و هم در شیشه ها و باکس ها تفاوت هایی وجود داشت و چه بسا که همین عطر مشابه، دارای رایحه ی مقبول‌تری نسبت عطر قبلی برای مخاطبان باشد.
اما زیر مجموعه ی این شرکت مثل میسون الحمبرا کپی کار است، چرا؟ چون علاوه بر خود رایحه، دقیقا در تولید شکل و شمایل شیشه ها و عکس های روی شیشه و رنگ شیشه ها و درپوش شیشه ها و باکس های شیشه و رنگ باکس های شیشه ها و نوع جملات و نوشتاری روی شیشه عطرها را هم کپی می‌کند مثلا عطر ممو پاریس افریکن لدر را با همان رایحه خیلی مشابه و با همان پرفورمنس در شیشه ی دقیقا هم رنگ و هم شکل تولید می‌کند و اسم عطر را آفرو لدر می‌گذارد که از نظر نوشتاری بسیار شبیه افریکن لدر هست. این میشه کپی.... حالا این شرکت کپی کار باکیفیت ترین شرکت کپی کار هست از نظر من اما فقط در بین کپی کارها نه در بین برندها.... منظورم این هست که کیفیت الحمبرا به مراتب ضعیف تر از کیفیت اجمل و محصولات خوب رصاصی و حتی لطافه است اما این کیفیت پایینتر بودنش دارای برچسب قیمتی پایینتری نیز هست و این یعنی رعایت انصاف در حق اقتصادی مشتری.... چراکه عطری به نام اجمل هاتکورا وود که خودم در آرشیوم دارم و بسیار عطر خاص و تلخ عجیب است من با قیمت ۷.۶ میلیون تومان پارسال خریده بودم که کپی این عطر در شرکت کپی کار فراگرانس ورلد با نام هاردکور وود تولید شده است اما اصلا در کیفیت اجمل هاتکورا وود نیست و رایحه اش هم فقط ۳۰ درصد مشابه عطر اجمل هاتکورا وود است و قیمت این عطر فراگرانس ورلد پارسال کمتر از ۳۰۰ هزار تومان بود. ببینید خوب مشخصه تفاوت قیمت ۷.۶ میلیون تومان با ۳۰۰ هزار تومان بسیار زیاد هست و این نشان دهنده ی میزان کیفیت هر دو عطر هست. اما وقتی عزیزی قادر به خرید عطر اجمل هاتکورا وود نیست و بسیار مشتاق است تا رایحه ی این عطر را در حداقل ممکن تجربه کند، مجبور میشود از شرکت های کپی کار استناد کند که این نه تنها کار بدی نیست بلکه به نظر من بسیار هم کار شایسته ای هست چراکه ممکن بود با خرید بدون تست از عطر اجمل هاتکورا وود، خود رایحه اصلا مورد پسند قرار نگیرد و نزدیک به ۸ میلیون تومان با قیمت پارسال رو از دست می‌داد و این برای همه ما واقعا ناراحت کننده است.
اما وقتی یکی مثل من اینجا برخی عطرهای شرکتی را معرفی می‌کند فقط برای از دست ندادن هزینه هاست، که متاسفانه در حال حاضر با هزینه ی کمتر از یک میلیون تومان، در این کشور نمیتوان یه عطر فرانسوی خرید که هم رایحه ی عالی داشته باشه و هم پرفورمنس خیلی خوبی داشته باشه... حتی برندهای نه چندان معروف فرانسوی یا آلمانی یا هر کشور اروپایی دیگر، الان قیمت هاشون حداقل بالای ۲ میلیون تومان هست که واقعا ارزش خرید برای این قیمت ها را از نظر من ندارند و من هرگز همچین عطری را خرید نمیکنم که چون تولید اروپا هست اما رایحه و پرفورمنس اصلا مورد رضایت من نیست حداقل برای این مبلغ، چرا؟ چون شرکت های دیگری هر چند اماراتی مثل همین لطافه، مثل اجمل، مثل میسون الحمبرا با قیمت های کمتر از ۲ میلیون تومان دارای کارهای واقعا ارزنده و راضی کننده هستند و لااقل با خرید هر کدام از اینها، دچار پشیمانی نمیشم که هزینه ام را از دست دادم.
دوست ارجمندم من حتی اغلب کارهای شرکت الحمبرا را از نظر کیفیت بالاتر از آلفا مونته میدونم، چون واقعا با این قیمت مناسبش دارای کیفیت خوب و راضی کننده هست اما آلفا مونته درسته که در ایران پک می‌شود ولی قیمت گرانترش بیشتر بخاطر جنس شیشه ها و هارد باکس های خودش هست تا کیفیت گستره ی عطر. قطعا اگر الحمبرا هم در همین مدل شیشه ها، گستره عطرهای خودش را تعبیه میکرد، دارای برچسب قیمتی حداقل ۵۰ درصد بیشتر از الان بود. اما شرکتی مثل آلفا مونته به نظرم مجبور هست تا از شیشه های گرانتر استناد کند تا لااقل بتواند نظر مخاطبان را جلب کند که درسته که ساخت ایران هست محصولات ما، اما در عوض محصولات عطری ما بسیار دارای جلوه زیبایی هستند... و این واقعا در نگاه مشتری تاثیر بسزایی دارد چراکه اگر یه مشتری بدون شناخت کافی به کیفیت عطرها و تجربه کافی، اگر وارد فروشگاه شود و هر دو کار از الحمبرا و آلفا مونته را ببیند، صرف از نظر رایحه، اگر قصد خرید بعنوان کادو را داشته باشد، به احتمال زیاد همین آلفا مونته را انتخاب می‌کند چراکه دارای شیشه ی زیبا و ضخیم و سنگین و هارد باکس زیباست. بنابراین شناخت دقیق یه کار خوب و سنجش ارزش کار خوب در قیاس با برچسب قیمتی و نحوه ی استفاده در مکان زمان خاص خودش، نیازمند تجربه و آزمون و خطاست و طبیعتاً از دست دادن هزینه های اقتصادی، که البته تجربه نه آسان بدست میاد و نه مجانی....
فلذا معرفی های من برای عطرها در این محفل یا نزد همکارانم یا عزیزانی که از طریق تلفن ارتباط برقرار می‌کنند، بر مبنای همین تجاربی است که کسب کردم و هرگز در وجدانم نمیتوانم بپذیرم خودم که با خرید مثلا یه عطر، هزینه ام رو از دست دادم، بیام همان رو به سایر دوستانم معرفی کنم و بگم آره خیلی عطر خوبیه برید بخرید و شاد باشید..... بارها شده از همین برند اجمل، عطرهای بی کیفیت اش حداقل در شامه ی خودم را در این معرفی کردم و همه آنها در نظرات من موجود هستند، که هر کدام رو خریدم و تست کردم و دیدم واقعا ارزش خرید نداشتند و هزینه را از دست دادم، لااقل برای هیچکس تعریف بی مورد نکردم که خدای نکرده باعث ضرر اقتصادی و حتی شاید آسیب روحی روانی بهش بشم که اینکار قطعا از گناهان بزرگ هست و نابخشودنی....
هر عطری که معرفی کردم، هم رایحه و هم پرفورمنس همان عطر رو و ارزش خرید نسبت به برچسب قیمت و سنجش میان سایر عطرهای همتراز را مطرح کردم و هیچ عطری را بی مورد تمجید یا تخریب نکردم. همه عزیزانی که حداقل از این محفل هستند و خرید داشتند نسبت به معرفی های من، هم در بخش نظرات و هم در بخش عطرگرام و هم در تلفن، از من تشکر کردند. بنابراین همه ی این موارد را مطرح کردم تا بگویم من هرگز آدرس اشتباه برای هیچ عزیزی چه در این محفل و چه در سایر محافل، ندادم.
سپاس از همراهی و همدلی شما و تمامی بزرگواران......
28 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : مجید جوادی رضا گردشی
سلام جناب سخی

با احترام بنده با نظر شما در مورد مقایسه عطر و ادوکلن با بحث دارو های مشابه مخالف هستم ،

استفاده از دارو برای بدست آوردن سلامتی و زنده ماندن جزو واجبات است و در اولویت اول قرار میگیرد،
در صورتیکه مقوله عطر و ادوکلن برای آرایش و زیبایی هست و جزو ملزومات زنده ماندن نیست ، بدون عطر و ادوکلن هم زنده میمانیم اما بدون دارو خیر ، هر چند شاید داروهای مشابه جواب ندهند ولی مجبوریم.

اصلا چه اجباری هست که حتما انسان باید از عطر و ادوکلن استفاده کند و این باعث شود اگر روزی برسد که عطر و ادوکلن خوب و باکیفیت در دسترس نباشد ما به سمت استفاده از اسانس و تولیدات فیک و عطرهای بی کیفیت برویم ، این خود یک فرهنگ غلط هست . چرا باید به مقوله عطر و ادوکلن جوری نگاه شود که در نبود آن ، شیران ، روباه مزاج شوند؟؟؟ این یک نگرش کاملا اشتباه هست !!!
بنده معتقدم و تاکید میکنم ، مقوله عطر و ادوکلن جزو ملزومات زنده ماندن و زندگی کردن نیست و نگرش ناتوانی مالی و رفتن به سمت اسانس ها و فیک ها و.‌.. کاملا اشتباه هست .
سوق دادن کاربران به سمت اسانس ها و فیک ها و بی کیفیت ها هم ، یک باور اشتباه و یک رسم غلط است.
28 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : مه‌شمس محمدرضاسپهی
سلام آقای دکتر اسعدی

متاسفانه شما هم قضاوت مشابه رو در مورد افرادی که عطر و ادوکلن های با کیفیت استفاده میکنند رو در همین فضا ، همین سایت و همین صفحه انجام دادید و بحث روانپریش بودن و عقده ای بودن رو به این افراد نسبت دادید ، جای تعجب داره !!!

اما در مورد بحث بازاریابی !
شخص بازاریاب چند تا فروشگاه رو تو یک روز میتونه برای بازاریابی ببینه؟
در این بازاریابی با چند نفر مشاوره میکنه؟ قطعا تعدادی معدود ،
اما تبلیغ در فضای مجازی ، چند بازدیدکننده خواهد داشت ؟
قطعا خیلی بیشتر ،

ولی آقای دکتر ، وقت شما به عنوان یک متخصص سرطان بسیار با ارزش تر از معرفی عطر در اینجا هست ، منظورم نجات جان یک بیمار مبتلا به سرطان هست.

[EDITED] 1402/01/28 22:52
28 فروردین 1402 تشکر
20 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی عباس روح‌الامین
سلام و عرض احترام بسیار خدمت شما جناب اسعدی گرانقدر
از اهدای بی نهایت مهر شما کمال امتنان را دارم. حضور بزرگانی چون جنابعالی و سایر اساتید در این محفل برایمان بسیار مغتنم است.
تا پیش از این افزایش قیمت ها، راهکاری که بنده برای گزینش عطرها داشتم و شاید سبب لبخند و تعجب برخی خوانندگان شود، این بود که صفحه استاد بزرگمان جناب آرشیتکت را باز میکردم و در میان عطرهایی که ایشان نمره داده بودند، گزینه ترتیب بندی بر اساس ماندگاری و پخش را می زدم و سپس بهترین ها را بر اساس رتبه بندی ایشان جهت تست انتخاب میکردم.
اما چه کنیم که دیگر تست این عطرها نیز ناممکن شده است. گاهی دستریز یک عطر به یک تا دو میلیون هم می رسد. ضمنا سلایق با هم متفاوتند. برای من نوعی با توجه به این قیمت‌ها ماندگاری و پخش در اولویت است‌. زیرا نمی‌خواهم قریب ده میلیون هزینه کنم و عطر را برای حال خوب پس از حمام یا حین خواب استفاده کنم. گرچه زمانی جگوار سبز را به همین منظور خریدم و احتمالا با قیمت فعلی‌اش ارزش این کار را هم ندارد.
28 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار مهرداد
جناب سخی عزیز ، احتمالا خودتون هم مستحضرید که چقدر مورد علاقه این جمعید ، بی دلیل هم نیست چیزی حس کردن همه که این حس ایجاد شده . من همیشه با خودن می‌گم اگر عطرافشان یونان باستان بود جناب سخی می‌تونست الهه مهر باشه ❤
همه حرفم این که این اعتماد و وثوقی که نسبت به شما وجود داره باعث می‌شه حجت بر من ناآگاه تموم بشه و حرف شما رو بی تعلل بپذریم ، اصلا قاعده ش همینه ، اگر کسی مورد اعتماد ماست ازش راهنمایی می‌گیریم ، راهی که رفته شده اسمش تجربه ست ، آزموده را آزمودن خطاست ، این طور میگن دیگه ! همه این ها رو گفتم که به اینجا برسم ، مبادا با حمایتتون از فرد یا افراد یا جریانی باعث وجاهت و تایید اون جریان بشید .
شرایط اقتصادی که بر کسی پوشیده نیست ، خط فقر رسمی بیست میلیون و چند درصد جامعه بیشتر از این در میارن ؟ خوشبینانه ده درصد ! اما مسئله وارون نشون دادن حقیقت ، تلاش برای جا زدن مشابه جای اصل . اینجاست که دوستان قدیمی تر براشون گلایه ایجاد شده ، جریان دروغ و کسی که اشراف داره قبل از بقیه متوجه می‌شه ، کسی با جغرافیای خاصی مشکل نداره ، آمواج متعلق به مجمع جزایر کاراییب نیست ، همین عمان با ساکنین محترم عرب زبانش ، حتی دیدگاه شخصی من ( که نیاز به راهنمایی دوستان داره و برام سوال ) در مورد برندهایی مثل اجمل و رصاصی و آرماف هم متفاوت با این کپی سازان بی هویت . البته اگر کسی دوست داره به هر دلیل محترمی از این محصولات استفاده کنه تصمیم کاملا شخصیِ و داستانش جداست ، اما مسئله کتمان حقیقت آگاهانه از طرفی بعضی افراد که مصداق کامل بی اخلاقی .
سرتون سربلند و تنتون تندرست
28 فروردین 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد مهریار
جناب سخی عزیز
من ارادت ویژه ای دارم نسبت به شما ❤️
همیشه سعی کردم از شما یاد بگیرم بعنوان یک انسان بزرگ‌منش و نیک کردار ...
دوستان عزیز سو برداشت نشه از متنی که نوشتم
من به هیچ عنوان کارای فیک و اماراتی و غیره و ذلک رو تایید نمی‌کنم ؛ من هم کارای اورجینال دارم که بعضیشون الان بالای ۲۰ میلیون قیمتشه هم کارای شرکتی از جمله الحمبرا و لطافه و ... که زیر ۱ میلیون هستن ( همینجا بگم غرض تکبر و فخر فروشی نیست که بنده هیچی نیستم )
منظور من این بود که واقعا نمیشه همه افرادی که میرن سراغ این قبیل کارها رو شماتت کرد ؛ ضمن اینکه راجع به حرف آقا ایرج عزیز که قلبا دوستشون دارم مبنی بر اینکه عطر و ادکلن از واجبات نیست کاملا درسته منتهای مراتب کسانی رو میشناسم که دیوانه وار عاشق عطر و ادکلن هستن و یک ادکلن راضیشون نمیکنه؛ از طرفی بخاطر مسائل مالی نمیتونن این علاقه رو اونجور که باید ارضا کنن و نهایتا میرن سراغ همین کارهای شرکتی ولو اینکه به ضرر سلامتیشون باشه ...
خلاصه که این حرفهارو بذارید به حساب دردودل ؛
بشخصه این موضوع که همه علاقمندان این حوزه نمیتونن اون چیزایی که دوست دارن رو داشته باشن برام آزار دهنده ست ...

28 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : Rezvani Kambiz
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمندم جناب آقای روحانی سخی دل من به قلب پاک شما ایمان دارم و خدای نکرده هرگز قصد جسارت به هیچ عزیزی در این محفل نداشته و ندارم و اصلا هرگز همچین کاری را معتقد نیستم. از شما تقاضا دارم تا یکبار دیگر کامنت قبلی من را نسبت به فرموده ی جناب آقای شکیب، مطالعه فرمایید که در اون مبحث، اصلا مخاطب منظور من سوم شخص مفرد است که یقین دارم در این محفل حضور ندارد. فلذا اگر شما اون نظریه ی من را خدای نکرده به عزیزان این محفل نسبت میدهید، من از تمامی عزیزان پوزش طلب میکنم که عزیزان این محفل منظور من را کاملا برای اون کامنت، درک فرموده اند. دوست عزیزمان جناب آقای شکیب، مطلبی را مطرح فرمودند که از هراس قضاوت پنهان در این سایت برای درخواست راهنمایی از عطرهای شرکتی، قادر به مطرح کردن مبحثشان نیستند.... بنابراین من واقعا ناراحت شدم که چرا بایستی در یه همچین محفل معطری، که عاشقان روایح گردهم آمده اند، عزیزی یا عزیزانی نتوانند بخاطر مورد قضاوت پنهان قرار گرفتن یا مورد تمسخر قرار گرفتن، نظرات خودشان را عنوان کنند یا سوالات خودشان را عنوان کنند؟؟؟؟
من فکر میکنم اصلا رسالت حضور خود شما و یا من نوعی و یا استاد اخلاق و با تجربه مان جناب آقای سخی، و سایر عزیزان دقیقا به همین منظور در این محفل باهم هستیم تا با همفکری و همکاری و همدلی برای تمامی عزیزان این محفل از غنی ترین تا درویش ترین، مفید باشیم...... دوست گرانقدرم جناب آقای روحانی، خودتان میدانید که چقدر شما را دوست دارم و اولین عزیزی که در این محفل از طریق ایمیل باهاش در ارتباط بودم شخص فخیم شما بود..... بنابراین یعنی این شهدهای محبوس شده در شیشه ها قادر به گسستن ریشه های دوستی ما باهم خواهند بود؟؟؟؟؟ یعنی واقعا این اجرام بی جان، با شهدهای دلنشین خودشان، قادرند تلخی و اندوه را در بین ما ایجاد کنند؟؟؟؟
من که یقین دارم هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و اصلا شدنی نیست. چون به پیوند دوستی هامون در هر مکان زمان، در هر شرایط اقتصادی یا فرهنگی، حتی با عدم شنیدن طنین صداهامون، ایمان دارم و هرگز اجازه نخواهم داد این پیوند بین ما، به این راحتی گسسته شود.
جناب آقای روحانی عزیز، شما از نیک مردان روزگار هستید و این نیک بودن را بر دوستاران خود، همواره هدیه فرمودین و من و تمامی عزیزان این محفل، هرگز ذره ای یا لحظه ای به شما و تمامی عزیزان دیگر، اهانت روا نداشتیم و نخواهیم داشت.
دوست عزیزم، من تمام زندگیم برای علم گذشت و همچنان در حال گذر است و آنان که مرا میشناسند، میدانند که پناه بردن به عطرها برای رفع خستگی، فقط بهانه ای است تا بتوانم اندکی از رنج و اندوه انسانهایی که هر روز شاهد احوال آنها هستم و نمیتوانیم به آنها وعده ی زندگی سالم بدهیم، لااقل با همین عطرها و بونوازی آنها و چند دقیقه در این محفل بودن و مطالعه ی روایت های شما، به رنج و اندوه خودم تخفیف بدم. دوست ارجمندم نمیدانید چقدر دردناک است وقتی مادر یه نوجوان میاد به پای آدم میوفته و میگه چشمانم را میگذارم بر کفش های شما، فقط تورو خدا، تورو به هر کی میپرستی، بچه ی منو نجات بده نزار بمیره....... دوست ارجمندم نمیدانید چقدر هر روز و هر روز من اشک میریزم که خدایا این چه آزمونی است چرا راهی نشان نمیدهی تا این اشک های مادران را پایان دهیم..... بهشون چی بگم.... بگم فرزند شما، پاره ی تن شما بزودی خواهد مُرد...؟؟؟ بخدا نمیدونم چی بگم، اگه امید بدم که میدانم من در حد و اندازه ی دادن امید نیستم حداقل برای این بیماران..... اگر امید ندم، اونوقت چی بهشون بگم به مادرانی که جلوی چشمانشان فرزندشان، فرزند زیبایشان داره رنج میکشه داره پَرپَر میشه.......
دوست عزیزم بله شما حق دارید و درست میفرمایید اما ما واقعا داریم با سرطان مبارزه میکنیم نه درمان که هر درمانی حتی موقت هم حاصل شود برای برخی بیماران سرطانی، قطعا معجزه ی خداوند هست و نه ما....
من تنها پناه رنج هام همین عطرها هستند و همین با شما بودن ها..... اگر شما فکر میکنید که نبودن من در این محفل باعث زیبا شدن این محفل خواهد شد، من قطعا فرموده ی شما را میپذیرم و با کمال احترام به فرموده ی شما، اینجا را تَرک میکنم. خدا شاهده هرگز حاضر نیستم عزیزی از من، آزرده خاطر گردد بخصوص عزیزی چون شما حتی در فضای مجازی، حتی در مَتن....
من به شما ایمان دارم و تمامی عزیزان این محفل، و آرزوی بهروزی برای شما و تمامی عزیزان....
سپاس از همراهی و همدلی تمامی عزیزان حاضر در این محفل که چند ماهی حضور من را تحمل فرمودند.
سپاس از همراهی و همدلی استاد اخلاق و باتجربه ی این محفل جناب آقای کامبیز سخی، با تمامی مشغله ی فراوان، این محفل را همچنان معطر حراست فرمودند و از عزیزان این محفل، همواره پاسداری فرمودند.
سپاس از همکاری و همراهی مدیریت محترم این محفل، که حجم بسیاری از نگارشات را حداقل از طرف من در این محفل مطالعه فرمودند و آنها را یکی یکی، انتشار دادند و در صورت نیاز، ویرایش فرمودند..

[EDITED] 1402/01/29 01:01
28 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : رضا گردشی امیر علوانی
شما عزیز من اید جناب جمالیان گرامی
این لطف خداست که این حقیر نادان زیباتر از چیزی که هست در قلب معطر شما معطریون جلوه کرده است :)
حمایت از برندی خاص ؟ هرگز !
من خود ده سال است بی خبرم از بسیاری از برندهای نام برده شده و تحت بررسی !
من تنها از یک مهم حمایت کامل میکنم :
نقد تمام مایعات معطر .
تحت هر عنوانی !
بادی اسپلش ، ادوفرش ، ادوکلون ، ادوتویلت ، ادوپرفیوم ، پرفیوم ، پیور پرفیوم و اکستریت د پرفیوم . همه !
بدون هیییچ تعصبی از نام ها !
فارق از قیمت !
پنج قاره ی شرق و غرب ، پایین و حتی بالا :)
کاش تجربه ی آنها که عطر را در آن دنیا تجربه کرده اند را نیز میشنیدیم !
من حتی اطلاعاتی دارم از مقام عطر در آن سو !
و وجهه و کارایی اش !
این مباحث فقط در بین ما ایرانیان اتفاق می افتد !
که هم مشکوکیم و هم قاضی !
برای من مهم نیست قصد اشخاص از ریویوهایشان چیست !
راجع به عطرها زیاده روی میکنند در توصیف ؟؟
آنها را خیلی زیباتر از چیزی که هست جلوه میدهند به کذب و قلو ؟؟
خیلی راحت و بلافاصله پس از درک این ، و بر حسب " تجربه " و نه حدس و پیش داوری و سپس قضاوت ، من ِ نوعی خواهم آمد و گفت که : خیر ! من استفاده کرده ام . چنین نیست و چنان است .
اصلا مباحثه و نقد همین است دیگر !
و اصلا ما اینجائیم که همین کار کنیم !
عطرها را نقد کنیم و نه اشخاص را .
مسابقه ، چه کس داناتر است درین رشته ، چه کس تواناتر است بر تهیه ، کدام برند بهتر است ، کدام برند تواناتر است بر جذب مخاطبان متعصب ، کدام عطر تقلید عطر دیگر کرده است ، و بسیاری موارد دیگر را کنار گذاریم !
فقط از علاقه ی خود بگوییم .
من نمیتوانم به شما عرض کنم حق ندارید یک برند خاص را دوست داشته باشید و تنها از او بنویسید :)
اینجا خانه ی عطرهاست و معطریون .
هرکس به هر دلیلی که خود میداند مجاز است که اینجا راجع به عطرها بنویسد !
مدیریت محترم این خانه به صلاحدید منتشر میکند و خواننده به صلاحدید قضاوت میکند !
من ِ خواننده گول میخورم ؟
اگر نظر حاوی ی تقلب باشد اگر حتی دیگران واکنش ( به ادب و ادله پس از تحقیق ) نشان نداده باشند به هر دلیل ، خواننده عاقل است .
خواننده نادان است و خود نمیتواند بفهمد و چشم بسته میپذیرد و میخرد ؟
بار دوم چنین نخواهد کرد :)
حتی من ِ چهل سال سابقه دار ، بارها اشتباه کرده ام و عطر فیک تحویل گرفته ام !
ما برای همین اینجاییم .
از خدا میخواهم هر آنکسان که در این دنیای معطر متقلب اند و تقلب میکنند ( دور از جان همه ی دوستان فرشته خو ام ) ، در این خانه حاضر باشند به فعالیت !!
اینگونه ما هر روز هوشیارتر میشویم و نوع عملکرد ایشان بر ما روشن تر میشود !
قضاوت کار ما نیست دوستان عزیزم !
پرهیز کنید !
همیشه فرصت جبران نیست !
در هر دانشگاهی همه آزادند که بگویند ، و تجارب خویش هدیه کنند !
به لطف هدیه میکنند ؟
به قصدی منفی اینکار میکنند ؟
همیشه نتیجه مثبت است دوستان عزیزم !
این را ازین حقیر نادان گوش کنید :)
همیشه نتیجه مثبت است !
و دیری نمی پاید که قصد ها نمایان میشود با بیرون آمدن ماه از پشت ابرها !
مدیر ما بهتر از ما در جریان بازار و مقصود حاضران این خانه است .
چیزی که به من ِ خواننده ی علاقمند به عطور مربوط است این است :
از عطرها بخوانم سپس تست کنم تا شخصا بر اساس سلیقه ی خودم قضاوت کنم .
و دیگر :
خاطرات دوستان ام از عطور و روایح خوش را بخوانم ، لذت ببرم و بیاموزم !
کسی نمیتواند بر سر من ِ تازه وارد شده در این دنیا کلاه گذارد !! چرا و چطور ؟
دوستانی با تجربه اینجا دارم و از همه مهمتر :
بینی و سلیقه ای خاص به خود دارم :)
و اگر کسی بدون تست خرید کور انجام دهد و تمامی ی هشدارهای خبرگان این دنیا را نادیده و ناشنیده انگارد :
به زودی درسی بزرگ خواهد گرفت :)
که بارها و بارها بر آن تاکید شده است !
مورد مهم دیگر :
از داستان مشابه خارج شوید :)
هر عطر شخصیت و وجود خود دارد !
هر عطر جسم و جان خود دارد ، جلوه و زیبایی ی خود دارد !
فارق از همه ی دیگر !
کاش این کلمه ی مشابه را که تولید اشکال میکند و اصلا از بن اشتباه است ( به نظر این حقیر البته ) استفاده نکنیم .
من دوست ندارم شبیه کسی باشم ، عطرها هم همینطور :))
بجایش بگوییم همخانواده یا هرچیز دیگر !
چه بگویم :)
و دیگر : من بدون عطر میمیرم !
باور میکنید یا نه :)
وقتی عطری میخرم یا هدیه میگیرم ، جان خریده ام و هدیه گرفته ام :)
و در انتها :
من هییییچ کس نیستم !
از همه ی شما کوچکتر و از هر نادان ، نادان تر ام .
من منتظر رفتن ام .
و نگران ازین که مباد کسی را در این خانه برنجانم که وقت جبران نیست .
در خانه ای که به عشق و مهر آمده ام و این خانه تنها جائیست که غیر از خانه ی خودم حضور دارم
من از همه ی دنیا کناره گرفته ام !
منم و این زن و شما ! و خدا !
شما را بیش از مادرم و برادر و خواهرهایم میبینم
شما تنها کسانی هستید که با شما صحبت میکنم به دوستی و مهر !
اینها را گفتم که بدانید منظور خاصی از هر آنچه که گفته ام و میگویم ندارم جز دوستی و عشق و مهر با شما :)
سخت نگیرید دوستان عزیزم :)
نگران نباشید !
فقط به عشق و مهر خود بپردازید و رها کنید نگرانی را بابت هر چیز !
فرصت از بین میرود !
پر کنید پیاله را ، که شب گذشت :)
طپش قلبم تقدیم به شما :)

[EDITED] 1402/01/29 03:31
28 فروردین 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : فرزان عباس بهرامی
سلام و درود
ارادت بسيار خدمت شما جناب روحاني عزيز
اتفاقا من هم خيلي درگير اين موضوع بودم كه من نوعي در روز نهايت بيست دقيقه تا نيم ساعت در مجموع وقتم براي عطرافشان و ساير سايت ها و پيج هاي مرتبط ميتونم اختصاص بدم ولي بعضي دوستان با توجه به مشغله ي زيادي كه بعضا به طور غير مستقيم عنوان ميكنن، نشستن وسط عطرافشان. من هيچ گونه ادعايي در مورد داشتن اطلاعات تخصصي در مورد عطر ندارم و فقط در جايگاه يك مصرف كننده معمولي كه عشق ش رو دارم واقعا نسبت به جناب اسعدي معترضم. ايشان با حجم بسيار بالاي كامنت و تصوير حداقل من رو نسبت به ساير كامنت ها و تصاوير سِر و بي توجه كردن. فارغ از مفيد و يا غير مفيد بودن نظراتشون، پاي كاراي چيپ رو هم به اينجا باز كردن. دوستان عزيز شما چه عطر باز باشي چه كتوني باز چه ساعت باز و... ميدونيد كه بايد هزينه كنيد براي عشق تون، اينجايي جايي بود براي عاشقان عطر نه مرجع معرفي عطر اقتصادي، كسي كه دنبال كار اماراتي ميره نه تنها عاشق عطر نيست فقط دنبال توهم لاكچري بودنه.
كه خودش براي خودش درست كرده ، عطر كه نون شب نيست كه حتما بايد بخريد يا اگر عشق عطر هستيد چطور راضي به خريد كپي درجه چند هستيد؟؟اين اب و تابي كه شما به كاراي اماراتي ميديد دو حالت بيشتر نداره، يا كار اورجينال رو تست نداشتيد يا تعاريفتون جهت داره. اميدوارم مديريت ترتيبي اتخاذ كنند كه هر كاربر هفته اي يك نظر و يك تصوير بيشتر نتونه بزاره كه حداقل حجم اين همه كامنت بي فايده به حداقل برسه. اميدوارم به عنوان يك كاربر كه دغدغه ي عطرافشان رو دارم نظرم تاييد بشه. ممنون از دوستان
28 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی Kambiz
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب نظرات محدود شده است .
نظرات محدود شده است
4
رایحه
5
ماندگاری
4
پخش بو
8
طراحی شیشه
رایحه گرم و بسیار شیرین ، شیرین از نوع عربی ( این نوی شیرینی را در چند مدل از عطرهای لطافه حس کردم بطوریکه چندین بار رایحه آن به مشامم خورده و از نوع شیرینی اش فهمیدم آن شخص یکی از محصولات لطافه را پوشیده، اسم عطر را پرسیدم تا مطمئن شوم لطافه است، بله لطافه بوده اما آن نمونه را من تا به حال نداشته ام و ندیدم تنها از آن نوع خاص شیرینی اش متوجه شدم ) اما در اسد ؛ این رایحه شیرین به قدری مقاومت می‌کند که نت های دیگر نمی توانند خودی نشان دهند مخصوصا اگر روی لباس اسپری کرده باشید.
پخش خوب، ماندگاری خوب.
بطری کار زیبا، هر زمان آن را می بینم بخاطر رایحه نالایق درونش افسوس میخورم. و ایکاش بانیان لطافه همان اندازه که در طراحی و ساخت بطری و جعبه وقت میگذارند، نیمی از آن را برای مهندسی روایح اختصاص میدادند.
جمع بندی : لطافه جا دارد یک برند در کنار برندهای رده متوسط شاید در آتی نیز خوب باشد اما این اتفاق زمانی می افتد که عطرسازهایش را کنار بگذارد و عطار به مجموعه اش دعوت کند.
عطار خالق است ، عطرساز ترکیب کننده مخلوقات عطار
30 فروردین 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : جواد وزیری محسن

و اما اسد! چنان زوم و مانوری روش میدادن که شک میکردی که ساواج الکسیر شبیه اینه یا این شبیه ساواج!!
چقدر دوام شباهت داره؟بیست دقیقه! بعد بیست دقیقه دیگه چیکار کنیم؟ یه باری دیگه تمدید کن :)
پخش بوش اصلا راضیم نکرد حتی تو این رنج قیمت! من هاوایی میلتون دویست میخرم بوش لامصب تا ساعتها شریان داره مخصوصا نیم ساعت اول تا پنجتا خونه اونورتر هم میره!!
خلاصه اینکه من براش ساواج الکسیر بودم اما اون اسد رو دوست داشت! :)
30 فروردین 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : پارسا نیا Mercedes

دوستان عزیز سلام
من یه شیشه گرفتم. متاسفانه نوشته‌های اسد و لطافه (به انگلیسی) روی بطری با دست کشیدن و آروم ناخن کشیدن بسادگی محو شد. برای شما هم اینطوره یا این نشونه فیک بودنه؟
جعبه و لیبل لتافه و بارکد اوکیه اما کیفیت شیشه همین بود که عرض کردم.
ظاهرا متاسفانه فیک هم داره این برند. به متندگاریش هم یکم شک کردم.
05 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پدرام محمدی امیر علوانی
عرض سلام و احترام
بنده این عطر را دارم و زمستان استفاده کردم. این مشکل شما را اصلا نداشت. ماندگاری آن خوب و پخش متوسط و رایحه مورد پسندی برایم داشت. ضمنا یک حفاظ طلایی رنگ هم دورش بود که گویا در عکس عطرافشان موجود نیست. ضمنا می‌توان حفاظ را در آورد.
06 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : فرهاد مهریار
سلام و عرض ادب دوست عزیز
بله نوشته ها با لمس دست پاک میشن محصول که خریدین اصل هست خیالتون راحت
06 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : اشکان حدام Dragon
این محصول فعلا فیکی نداره و برای شرکتا صرفه اقتصادی نداره که بخوان توی این رنج قیمت، فیک تولید کنن.. شیشه عطر منم روز دوم نوشته روش پاک شد
06 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : امیر علوانی احسان درخشان نیا
سلام و عرض ارادت
من نظرات دوستان درمورد ماندگاری بالای 12 و 24 ساعت که اینجا نوشته شده رو که می‌خونم شک می‌کنم. آخه این ادوپرفیوم نهایتا روی پوست کمتر از 2 ساعت و روی پارچه چیزی حدود 4 تا 5 ساعت ماندگاری داره و بعد از این تایم اثر بسیار ناچیزی میمونه تا اینکه کاملا محو میشه
مگه میشه باتوجه به اینکه فیک نداره انقد نظرات دوستان باهم متفاوت باشه؟ (هرچند ازجاهای مختلف شنیدم که نسخ فیک این ادوپرفیوم در هند و عراق تولید و به کشور هم وارد شده است)
07 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر علوانی مهدی مددی
سلام دوست عزیز.
برای شیشه عطر من هم این اتفاق افتاده است و قسمتی از نوشته ها که هنگام برداشتن شیشه عطر، با دست تماس پیدا می کنند، محو شده است و با ناخن هم می توان به این کار سرعت بخشید. ولی دلیلی بر فیک بودن نیست. وقتی قرار است عطری با رایحه، پخش و مانگاری خیلی خوب با قیمت پایین عرضه شود، ناچارا برای این پایین بودن قیمت، برخی موارد باید قربانی شوند، یکی همین کیفیت نوشته طلایی رنگ asad روی باتل مشکی جذابش.
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر علوانی نازی جاوید
سلام.
۲۴ ساعت و ... خیلی اغراق آمیز است. همون پخش موثر حدود ۲ تا ۳ ساعت و ماندگاری حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت.
البته اگه بینی رو بچسبونید به لباس و طوری استشمام کنید که پره های بینی به سوزش بیفتد، شاید بعد ۴۸ ساعت هم چیزی به مشام شما بیاید.

[EDITED] 1402/04/28 11:49
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Mehdi sameti یاس

با سلام خدمت عطرافشانیهای عزیز
اسد یه کاره خوب و قابل قبوله..
من هم نسخه اورژینال ساوج الکسیر رو تهیه کردم و هم این نسخه رو..
باید عرض کنم که برای مخاطب عام روایح هردو یکسان هستن...
اینکه دوام کدامیک بیشتره و اینکه تغییر نت در کدام یک متنوع تر سئوال عاقلانه ای نیست
چون رنج قیمت تفاوت بسیار بسیار زیادی داره...
و مطمئنا ساوج الکسیر با اختلاف برنده رقابته...
در سینما از آثار بسیاری از فیلمهای مطرح کپی برداری میشه..
شاید خط سناریو و روایت یکی باشه ولی هنرپیشه ها و لوکیشن ها و سبک کارگردانی فیلمهای اورژینال باعث تفاوت بین نسخه ها میشن..
در دنیای عطر نیز همینطوره..
رایحه تشابه بسیاری داره ولی نکاتی که یه عطرباز فقط اونو میفهمه باعث تفاوتها میشه..
با تمام این اوصاف بطور قطع میگم نه تنها اسد شامل کپی و فیک شده بلکه تمام محصولات موفق فرق نمی کنه محصول چه کشوری باشن دچار این مشکل میشن...
چه دوست داشته باشیم چه نه...باید قبول کنیم محصولات امارات و بطور غیر قابل تصوری کپی های چینی هم بتازگی وارد دنیای عطر شدن..
و
هر کدوم مشتریهای خودشونو دارن..
هر چند من هنوز نسخه های اورژینال عطرها رو هم تهیه میکنم و اونو در یه صندوق در بسته می زارم...کنار فیلمهای مادر و اورژینال پدرخوانده و کازابلانکا ..و..مال سالهای دور و خوش گذشته..
کار اصل باید باشه و نسخه خوب مشابه هم باید باشه..
و هر کدوم رو در مکانهای خاص خودش و افراد خاص خودش استفاده میکنم...
استفاده از بعضی محصولات در همه جا در اصل توهین به کارخانه سازنده اون محصوله..
شاد سلامت و خوشتیپ و خوشبو باشید 💐
11 تیر 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مجید جوادی سعید سعید

8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
امروز بلایند بای کردم ، یکم نگران بودم چون کارهای لطافه صفر و صدیه برام و اون تم شیرین عربی که به روایحش اضافه میکنه مثل الخمره برای من آزار دهندس اما ممکنه برای بقیه دلپذیر باشه ، اما این کار اون تم رو نداشت و خیل بوی شیک و بعد از ملایم شدن شبیه به الکسیر پیدا میکنه ، قطعا اون ظرافت و تغییر نت های الکسیر رو نداره (به اندازه هزینه باید انتظار داشت) ، پخش و ماندگاریش هم راضی کنندس و بنظرم در حال حاضر تو رنج عطر های زیر یک میلیون میتونه گزینه اول انتخاب باشه ، ضمن اینکه تو سایت فراگرانتیکا هم بهترین عطر خاورمیانه 2022 انتخاب شده .
همه توصیفات خبر از یه کار شایسته میدن که بنظرم گزینه فوق العاده ای برای هدیه هم میتونه باشه.
لطافه واقعا با کیفیت وخوب داره کار میکنه ، اکثر کارهایی که ازش تست کردم کاملا به نسبت قیمتشون ارزنده بودن بالشخه برای خود من سه کار ولوت ، بدیع العود و همین الاسد خیلی تحسین برانگیزن

دوستان اگر کاره قوی دیگه ای از این برند و الحمبرا ها سراغ دارن ممنون میشم معرفی کنید.

خوشبو باشد
26 تیر 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهربد Khadijeh
عطر خشبی لطافه عالیه درصد کمی مشابه اونتوس هستش ولی زیاد نه و لاین خاص خودشو داره و عالیه برای این فصل
الدرالمکنون لطافه اصلا ارزش خرید نداره و فقط نیم ساعت همراهی میکنه اگر موندگاری براتون مهمه
از برند الحمبرا مدل مگاماره و ایوسن لورن وای بنظرم توی کارای اقتصادی بهترین مشابه رو زده و واقعا الحمبرا کار بد نداره
من زیاد رابطه خوبی با اماراتی ها ندارم ولی الحمبرا واقعا توی مشابه سازی از بقیه اماراتی ها سرتره.. لطافه هم بنظرم مشابه ساز نیس و مقداری تغییر فرمول توی رایحه میده بعد عرضه میکنه
26 تیر 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه امیر علوانی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند از اشتراک تجربه ی ارزشمند شما برای این محفل سپاسگزارم. در خصوص برند لطافه و الحمبرا عارضم که اغلب کارهای این دو برند مورد پسند من نیز هستند. من برای شما از لطافه عطر خمره، مهره، اترنال عود، ماهر مشکی، عشق الشیوخ نقره ای و طلایی، امیر العود اینتنس عود، رغبه مردانه، فخر مشکی، نبراس، مهرجان نقره ای و طلایی، و هاله را پیشنهاد میکنم.
در خصوص عطرهای الحمبرا من برای شما عطر تاکس، تاباک، مگارا، ترا، آنجل کیسمت، کیسمت مردانه، NTC، برایت پیچ، فایبولو اینتنس، توسکان لدر، توباکو تاچ، اکسکلوسیف تاباک، آفرو لدر، ایمورتال، جین لاو، را پیشنهاد میکنم.
انشاالله مورد پسندتان باشند به نسبت برچسب قیمتی....
سپاس از همراهی شما...
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : حسن شجاعی مهریار
ممنون بابت راهنماییت علی جان ، نظرم روی ایو سن لورن الحمبرا بود اما فکر میکردم پخش و ماندگاری ضعیفی داره اما الان که اینطور مورد قبولت بوده حتما باید تستش کنم ، اما چون خیلی جایی نمیشه این محصولات رو تست کرد بلایند بای باید بکنم ، بنظرت این کار و کلا کارهایی که تست کردی از الحمبرا کدوم هاشون سیف ترن برای تست ؟
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مهربد امیر علوانی
ممنونم جناب دکتر عزیز شما لطف دارید بهم ، من یه تازه کاره کم تجربه اما با بینهایت عشق و علاقه و هیجانم به دنیای عطر و روایح ، و همیشه از رویو ها و نظرات شما و امثال شما کهنه کارهای دنیای عطر استفاده میکنم و حسابی کیف میکنم .ممنونم بابت راهنماییتون و اگر اجازه بدید در راستای پیشنهاداتتون یه سوال بپرسم که بیشتر راهنماییم کنه ..

با توجه به اینکه اکثر خرید هام تا الان بیشتر روایح قوی اما پرفورمنس ضعیف بودن ، مثل جوبیلیشن آمواژ و نارسیسو کول واتر و بلک لجند و ...... اینبار اولویت اولم در خرید پرفورمنس بویژه سیاژه کار هست که اولویت داره ، و از اونجایی که منم مثل شما علاقه مند به کار های این دو شرکت و کارهای عربی و شرقی هستم خواستم لطف بفرمایید کارهای الحمبرا و لطافه رو طبق تجربیاتتون در یک لیست برحسب بیشترین پرفورمنس و در یک لیست برحسب بهترین رایحه و پرفورمنس کنار هم طبق سلیقه خودتون بفرمایید ، قطعا یه منبع خیلی خوبی برای من و امثال من میشه که تو این شرایط سخت و قیمت های سر به فلک کشیده عطر یه رفرنس معتبری میشه برای هوشمندانه خرید کردنمون.
ممنونم ازتون
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد امیر علوانی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند از مهر و همدلی شما کمال سپاس دارم . بهترین عطرهای برند الحمبرا از نظر رایحه و پرفورمنس در نظر من؛ تاباک، تاکس، مگارا، ترا، اکسکلوسیف تاباک، توباکو تاچ، ایمورتال، اینفینی عود، آنجل کیسمت، و جین لاو می‌باشد.
بهترین های لطافه از نظر رایحه و پرفورمنس در نظر من؛ خمره، امیر العود اینتنس عود، بدیع العود گلوری، بدیع العود هاپینس عود می‌باشند.
دوست ارجمند این عطرها که معرفی نمودم بنظرم بهترین های الحمبرا و لطافه هستند از نظر رایحه و پرفورمنس اما مابقی عطرهای این دو برند هم روایح واقعا دلنشین و پرفورمنس راضی کننده ای دارند. اما شما همان مواردی را که مطرح نمودم را در اولویت قرار بدین. لطفا به تک تک این عطرهایی که معرفی نمودم در سایت فراگرانتیکا، امتیازهای مخاطبان مصرف کننده همین عطرها را مورد ارزیابی قرار دهید و میزان ماندگاری و پراکنش و ارزش خرید همان عطرها را در سایت فراگرانتیکا نیز بررسی فرمایید همراه با نظرات مخاطبان حاضر در سایت فراگرانتیکا.
انشالله خریدی شایسته داشته باشین. بهترین ها برای شما دوست گرامی....
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حسن شجاعی سعیده دهرویه
سپاس فراوان از راهنمایی کامل و وقتی که گذاشتید ، همرو دونه دونه چک میکنم
پاینده باشید
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : یاس TIMELESS
از اونجایی که خودم عطر وای ادوپرفیوم اورجینال رو تست کردم و مشابه الحمبرا هم دارم میتونم بگم خیلی کیفیت خوبی داره و ماندگاری و پخش خوبی هم میده بهتون نسبت ب سایر اماراتی های بی کیفیت... از لطافه من فقط اسد، خشبی، خمره، ماهر نقره ای،درالمکنون و ولوت عود رو دارم.. خمره رو پیشنهاد نمیکنم چون خیلی وقتا دیگه شیرینی بیش از حدش آدمو کلافه میکنه و قیمتش هم دیگه جزو اقتصادی ها محسوب نمیشه.. ولی سایر مواردی ک گفتم ارزش خرید دارن.... از الحمبرا هم کیسمت آنجل که مشابه آنجلز شیر هستش... ایوسن لورن وای ادوپرفیوم که اسمش yeah خیلی خوب کار کرده اما مدل له پارفومش زیاد جالب نبود..دابلین لدر الحمبرا که مشابه ممو آیریش لدر هستش هم تازگی گرفتم کیفیتش و شباهتش نسبت ب اورجینال مناسبه... فاکینگ فابیولس هم اگر سلیقتون باشه الحمبرا خوب زده... فقط از بلوشنل، باکارات رژ، مارلی پگاسوس، تق هرمس الحمبرا ک تست کردم اصلا کیفیت و شباهت خوبی نداشتن
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مجید جوادی سعیده دهرویه
ممنون از راهنمایی کاملت ، خیلی مفید بود برام
29 تیر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : یاس TIMELESS
جناب دکتر سلام مجدد عرض ادب
تو کار های الحمبرا لاین مارلی ها کدوم کار رو از نظر دقت رایحه و البته پرفورمنس قوی ارزنده تر میدونید؟؟
و این کارهاش رو با آفرو (آفریکن لدر) بخایید مقایسه کنید برای خرید ارزش خرید کدوم کارهارو بالاتر میدونید؟؟
سپاس
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد یاس
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند همه ی کپی های کارهای مارلی از طرف برند الحمبرا خوب هستند اما من کالوس رو بیشتر میپسندم و الحمبرا آفرو لدر از همه ی کپی های مارلی قدرتمندتر هست. اگر آفرو لدر را ندارید، پیشنهاد میکنم ابتدا آفرو لدر را خرید کنید.
سپاس از همراهی شما دوست گرامی....
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سعید سعید یاس
سپاس بی نهایت
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مهربد TIMELESS
با سلام خدمت دوست عزیز، دکتر اسعدی بزرگوار و فرهیخته
دقیقا من عطر افرولدر رو به پیشنهاد شما تهیه کردم و عالیست. و همینجا از شما تشکر ویژه می کنم.
رایحه عالی، پخش و ماندگاری بسیار رضایت بخش
03 مرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : امیرعلی نجاتی فاطمه فیضی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند از مهر و همدلی شما کمال سپاس دارم ‌و بسیار خوشحالم که این عطر برای شما نیز مورد پسند بود. بهترین ها برای شما و تمامی بزرگواران....
03 مرداد 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : رضا یگانه Ehsan
جناب دکتر طبق توصیه شما آفرو لدر رو تهیه کردم ، خیلی راضی ام از رایحه خاصش و پرفورمنس راضی کننده ای هم داره ، بشدت ارزندس این کار و خواستم تشکر کنم راهنماییتون که بسیار دقیق و پخته بود.
طبق پیشنهاداتون تاحالا کارهای تاباک ، مولکول ، اپوس هفت و همین آفرو رو از الحمبرا ها خریداری کردم و از همشون راضی ام
خاستم لطف بفرمایید و همچنان راهنمایی کنید که علاوه بر این لیست اولویت رو برای خرید های بعدی چجوری پیشنهاد میفرمایید با در نظر گرفتن رایحه و پرفورمنس .

سپاس از لطف و پاسخگویی مستمرتون و خوشحالیم از داشتن شما در این کامینیوتی دوس داشتنی
12 مرداد 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مهربد بابک
سلام دوست عزیز
محبت می کنید در مورر تاباک و مولکول کمی توضیح بدهید: شباهت و کیفیت رایحه، پخش و ماندگاری.
پیشاپیش سپاسگزارم.
12 مرداد 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام آقا سعید عزیز
از لحاظ شباهت به رایحه هردو از کارای عالی الحمبرا هستن ، کیفیت روایح کاملا راضیتون میکنه
اما از نظر پخش مولکول بشدت ضعیف و میشه گفت تا پونزده دقیقه دوام داره ، موندگاریش هم در بهترین حالت یکساعت و خیلی زود محو میشه ، اگه فقط رایحه براتون اهمیت داره چشم بسته بخرید چون رایحش فوق العادس و همه پسنده بشدت ، اما اگر پخش و موندگاری ملاکه اصلا سمتش نرید
راجب تاباک هم الان با توجه به فصل گرما و رایحه گرمش نمیشه دقیق نظر داد چون پرفورمنسش رو کامل نشون نمیده اما بطور کلی پخشش خوب و ماندگاریش عالیه و کاملا راضیتون میکنه ، از بابت پرفورمنسش خیالتون راحت اما پیشنهاد میکنم تست کنید قبل خرید چون نت هلویی که داره کمی قوی و غالب هست و سلیقه ایه ، اطرافیان من همه پسند نکردن ، اما مورد پسند خود من بود بشدت و کاملا سلیقه ایه
امیدوارم کمکتون بکنه
13 مرداد 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهربد نازی جاوید

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام خدمت همه دوستان عطرافشانی عزیز
حدود سه ماه است که این کار رو تهیه و استفاده می کنم.
به نظر من، رایحه دلپذیری داره و شبیه الکسیر هست (البته من باتل الکسیر رو ندارم و دکانتش رو دارم و تقریبا ۸۰ درصد شبیه به این دکانت است). به قول دوست عزیز آقای نجاتی، اون تم عربی که توی اغلب کارهای عربی هست و فکر کنم مشک باشه، توی این خیلی محسوس نیست.
پخش بوی خوبی داره، مانگاری خوبی هم داره.
در مجموع برای این عطر، سه فاکتور رایحه، پخش و ماندگاری کاملا راضی کننده است در کنار قیمت بسیار مناسبی که دارد.
یک نکته دیگر اینکه، برای آدم خسیسی مثل من که به سختی می تونم عطرهای گران رو فول ور کنم، این عطر فوق العاده راحت است.
رایحه های بی نظیر میهمان مشام همه شما باشد.

[EDITED] 1402/04/27 16:59
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : عابدی سعیده دهرویه

درود و آرزوی شادی های بسیار
مدت زمان زیادی هست به دلایل مختلف دستم به نوشتن نرفته ولی همچنان از دور تماشاگر این بازی جذاب و از هر جهت برد_برد بین دوست داران عطر در کامنت ها هستم...

هر کس از تجربه شخصی و دیدگاهش نسبت به عطری خاص می‌گوید(حتی گاهن با تعصب) و قطره ای به رودخانه علمی که در جریان هست و همه از آن بهره مند هستیم اضافه می‌کند
لیکن به قول شاعر فرزانه استاد سخن سعدی:

فراوان سخن باشد آکنده گوش / نصیحت نگیرد مگر در خموش
نباید سخن گفت ناساخته / نشاید بریدن نینداخته
کم آواز هرگز نبینی خجل / جُوی مشک بهتر که یک توده گِل

فلذا از جهت خجل نبودن و بهره بردن از نصایح بزرگان این محفل هیچ طریقی بهتر از سکوت ندیدم

ولی یک موضوع که اخیرا بسیار هم تب و تابش در بین دوست داران عطر داغ شده کاسه صبرم رو لبریز کرد و اون هم بحث عطر هایی با رایحه مشابه عطر های معروف از برند های معتبرتر هست ، اعم از اماراتی و ...
علتی که عطر اسد رو برای این بررسی انتخاب کردم این هست که اولا برای مشابه سازی دست روی یکی از ترند ترین و خوش ساخت ترین عطر های این روزا گذاشت و هم این که تاحد خوبی از جهت شباهت رایحه از پس این کار بر اومد و البته مقدار کمتری از جهت پخش و ماندگاری(همچنان به نسبت کلیت عطر های بازار عملکرد خوبی داره ولی خب ساواج الکسیر در یک کلاس کاری دیگه هست ) فلذا میتونه گزینه مناسبی برای نمایندگی از طیف وسیع دسته عطر های مشابه باشه...

ببینید دوستان میخوام بدون تعارف بگم ، عطر های این دسته های مشابه واقعا مقرون به صرفه هستند
حالا سوال مهم این هست که مقرون به صرفه از چه جهت؟ جواب روشن است ؛ صرفا از جهت کسانی که قصد دارن از چشم عموم افراد خوشبو باشن و بوی خوبی بدن و نه بیشتر ، یعنی این که شما اگه چند سالی هست دنیای عطر رو دنبال میکنید و آشنایی های با هنر عطاری ، چم و خم رایحه ها ، رایحه ابتدایی و میانی و انتهایی ، ترکیب رایحه ها و ایجاد رایحه های جدید بر اثر این ترکیب ها و ... دارید این عطر ها برای شما رضایت بخش نخواهند بود به این دلیل که بیش از ۹۵ درصد این عطر ها روایح خطی یا در نهایت ۲ بخشی دارند و این تغییر رایحه هم خیلی شارپ اتفاق میفته و برای استفاده بلند مدت قطعا بینی کسی که تجربه زیادی داره و عطر های درجه ۱ زیادی رو تست و استفاده کرده رو آزار خواهند داد...

از حق نگذریم که به چشم مخاطب هایی که ما در جامعه باهاشون برخورد خواهیم داشت که ۹۵ درصد هم افراد عادی (از جهت شناخت دنیای روایح و عطر ها) هستند نه تنها خوشبو خواهیم بود که احتمالا بازخورد های خوبی هم خواهیم گرفت و اگه خودمون هم از این دسته هستیم که میخریم و می افشانیم و لذت میبریم و به حرف هیچ کسی هم وقعی نخواهیم نهاد...

اما لطفا خواهشمندم از صحبت هایی قبیل این عطر با نمونه اصلی هییییچ فرقی ندارد و فلانی عقلش نمی‌رسد این همه پول بابت فلان عطر معروف پرداخت کرده و این حتی از نمونه معروفش هم خوشبو تر هست و امثال این ها بپرهيزيم...
این که من و شما متوجه موضوعی نمی‌شویم یا تمکن مالی لازم را نداریم (متاسفانه در این زمانه مقصر این مورد اکثرا ما نیستیم) نباید دستمایه به سخره گرفتن آگاهان یا ثروتمندان شود...
چشم را هم بر این داستان که ممکن است عده ای منتفع بازار این قبیل عطر ها باشند و یا متضرر از کم شدن اقبال عطر های معروف تر باشند و بعضا هر دو گروه نظر های جهت دار می نویسند می‌بندیم و این فرضیه را رد میکنیم
امیدوارم که این بحث همین جا تمام شود و دریچه جدیدی و چالش جدیدی برای مباحثه پیدا شود که بتوانیم از علم اساتید سخاوتمند سایت بهره مند شویم و سخن رو با مصرعی زیبا که من درس زندگی از آن آموختم به پایان میبرم:
نبیند هنر دیده عیب جوی...


09 مرداد 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : پارسا نیا امیرحسین

8
رایحه
5
ماندگاری
1
پخش بو
10
طراحی شیشه
با سلام و عرض ادب خدمت عزیزان
من نسخه عطر ساواج الکسیر رو دارم و به سختی میتونم تفاوت بین عطر اسد با نسخه اصلی الکسیر رو تشخیص بدم یعنی رایحه عطر اسد خیلی نزدیک به عطر الکسیر هست البته عطر الکسیر وقتی زده میشه یه حس تازگی و ادویه ای داره که اونو عطر اسد نداره
ولی در خصوص پرفورمنس(پراکندگی عطر محیط پیرامون) عطر اسد اصلا رضایت بخش نیست ( حدود پنج دقیقه) و اصلا ارزش برای خرید و هزینه کردن رو نداره چون بوی عطر و فقط خودت میفهمی نه اطرافیان
عطر اسد رو از یه جای کاملا معتبر گرفتم و مطمئن هستم که اورجینال می باشد
09 مرداد 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : پارسا نیا فاطمه فیضی
با سلام و ارادت خدمت شما
به نظرم شما اشتباه میکنید چون من تست داشتم همچین چیزی نبوده اصلا ...خیلی پخش و ماندگاری عالی داره این عطر
شما مشامتون پر شده شک نکنید یا عطرتون مشکل داره
میتونید نظرات بقیه هم ببینید
09 مرداد 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : هاشم پور حامد ج
با سلام و وقت بخیر
من هم این عطر رو دارم و مدتیست استفاده می کنم. رایحه که سلیقه ای است اما کاملا موافقم که شباهت قابل قبولی به الکسیر داره.
اما همانطور که دوست عزیزمان آقای متین جعفری و سایر دوستان عزیز اشاره کرده اند، پخش و ماندگاری بسیار خوبی داره و بسیار رضایتبخش است.
10 مرداد 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
با سلام مجدد و وقت بخیر
امکانش هست بپرسم شما عطر اسد رو از کجا تهیه کرده اید؟

[EDITED] 1402/05/10 16:43
10 مرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک یاس
من هفته اولی که این عطر رو تهیه کردم ماندگاری و پخش بو با دو با اسپری کرددن به حدی بود که تا چند روز بوی عطر کل اتاقی که لباس درش قرار داشت رو پر کرده بود... اما الان اصلا بعد از پنج دقیقه حسش نمیکنم... فکر میکنم تنها علت مشام و بویایی هست
وگرنه خاصیت عطر در عرض دو هفته تغییر نمیکنه
28 مرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور Mahmood R
با سلام و ارادت و پوزش بابت تاخیر در ارسال پاسخ
اغلب آنلاین شاپ های سمت جنوب دارند. من از سایت ت.ا.ج. پ.ر.فی.و.م تهیه کردم.
08 مهر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
ضمن عرض سلام و وقت بخیر میشه بفرمایید از کجا تهیه کردید ؟
30 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک متین جعفری
با سلام و ارادت
من دکانتشو تهیه کردم از ع..ط..ر..ا..م..ی..ن
ولی باتل بخواید مناسب ترین قیمت رو ن...ا...ر..س..ی..س..و داره و ارزنده اس واقعا اگر رایحه رو پسند کنید ...
30 مهر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : مسعود جلیلیان هاشم پور

7
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
6
طراحی شیشه
در مورد رایحه، اساتید بهتر می‌دونن. اما در مورد پخش و ماندگاری، حدود ۸ شب در فروشگاه یه پاف روی دستم زدم، تا فردا ظهرش می‌تونستم بو رو احساس کنم. البته مشخصا نه به شدت اولیه، ولی با اینکه در این فاصله دوش هم گرفتم، برای یک پاف قدرت قابل توجهی هست.
جنس رایحه هم با کیفیته، یعنی نرم و بالانسه. تنها مورد اینه که برای من یه گزگز تنفسی خاصی ایجاد می‌کرد، در مورد عطرهای دیگه هم کم و بیش این حالت پیش اومده، ولی برای این عطر شدید‌تر بود، مثل اینکه مربوط به آمبروکسان باشه، اطلاع مفیدی ندارم متاسفانه، کسی اطلاع دقیق‌تری داره؟
نهایتا اگه طرفدار این رایحه باشین، با توجه به قیمت کار قابل توجهی هست.
30 مرداد 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور Mahmood R
با سلام و ارادت خدمت شما
بعضی از افراد مثل شما و حتی خود من ، به بعضی ادویه جات حساسیت داریم ... و اگه اون ادویه (به نظر من فلفل یا فلفل صورتی خیلی شدیده) داخل عطر باشه اون عطر مشکلات تنفسی ایجاد میکنه ... برای من همین اتفاق توی عطر کرید وایکینگ اتفاق افتاد که خیلی هم نا خوشایند بود ...
سخن آخر میتونه از عطر های ادویه ای باشه ...
موفق باشید
30 مرداد 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور Khadijeh

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟