Lattafa Perfumes - Asad

لطافه اسد

مردانه
کد کالا : ATR-63366
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های شرقی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : لطافه
کشور مبدأ : امارات متحده عربی
سال عرضه : 2021
کد کالا : ATR-63366
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
تماس بگیرید
رای کاربران
  • عاشقشم
    13
  • نمی پسندم
    11
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    23
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    13
  • رسمی
    7
تعداد رای های ثبت شده : 106
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Lattafa Perfumes Asad - لطافه اسد

که اولین بار در سال 2021 به بازار عرضه شده است. و در خانواده عطری رایحه های شرقی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید ، ادویه گل میخک ، ادویه جات معطر اشاره کرد.

برند لطافه
سال عرضه 2021
گروه بویایی رایحه های شرقی
کشور مبدأ امارات متحده عربی
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید ، ادویه گل میخک ، ادویه جات معطر
نمره کاربران
Asad-لطافه اسد
رایحه
7.1
66 رای
ماندگاری
7.4
66 رای
پخش بو
7
66 رای
طراحی شیشه
7.5
66 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (54 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان عزیزم سلام .
قبل از پرداختن به رایحه ی لطافه اسد یک خاطره کوتاه عرض کنم :
روزیکه بسته ی مهربد عزیز رسید دربش را که باز کردم یک بسته ی کوچک دیگر درونش بود که ۷ دکانت درون آن بود . یک رایحه ای از آن به مشام من و خانم ام رسید که مدهوش کرده بود ما را :)
هرچه نامها را خواندیم و بر نت ها تفکر کردیم ( نمیشد همه را تست کنیم که تست ِ اینگونه ، کار را خراب کند ) و با مهربد هم مطرح کردیم به نتیجه نرسیدیم ! عاقبت فکر کردم زمانی که مهربد در حال آب بندی و تنظیم دکانت ها بوده دستش به یکی از همین عطرها آغشته بوده و عطر آن بر چند شیشه همراه شده است !
رایحه ای گلی پودری وانیلی بسیااار زیبا !
امشب خانم ام گفت یکی از عطرهای زنانه را بده من تست کنم ، یکی از زنانه های اماراتی را به وی دادم و وقتی تست کرد : واو !!
هر دو مدهوش شدیم :) همان بود که دنبالش میگشتیم !
خانم ام مخالف خرید عطر است و میگوید اینهمه داریم ، حال استفاده کنیم اینها را تا بعد !
اما این را تاب نیاورد و گفت : من این عطر را میخواهم :))
بزودی نامش را عرض و ریویوش خواهم کرد اگر زنده بودم .
و اما تست امشب :
تستی دیگر از دکانت های مهربد عزیزم .
لطافه پرفیومز اسد .
دو سه سال اخیر بنا به دلائلی دیگر مثل سالهای قبل تر نسبت به تست عطرهای جدید اهتمام ندارم . خلقیات ما عطربازان و عطردوستان را که همه میدانید !
با این اوضاع اقتصادی اخیر و عشقبازی ما که اگر عطری مورد پسند واقع شد دیگر خواب و خوراک نداریم و از طرفی قبلاها آنقدر عطر خریده ایم که چوب خطمان نه برای خانواده که برای خودمان نیز پر شده بابت خرید جدید :)
اگر تا کنون به این حس نرسیده اید تعجیل نکنید و نگران نباشید ، خواهید رسید :)
یکی از عطرهایی که تست نکرده ام همین ساواژ الکسیر از دیور است .
به همین دلیل خبر ندارم که درصد شباهت عطر لطافه اسد با دیور الکسیر تا چه حدود است !
چرا این را گفتم ؟؟
با توجه به تستی که امشب از دکانت لطافه اسد داشتم ، اگر عطر دیور ساواژ الکسیر شبیه این عطر باشد آنوقت یک پرسش بزرگ در ذهن من شکل میگیرد که پاسخی دقیق بر آن نمی یابم !
و آن پرسش این است :
چرا و چطور عطر دیور ساواژ الکسیر تا این حدود بر سر زبان ها افتاد ؟؟
دلیل این همه گیری و ستایش را نمیفهمم !
حتی در مقاله ها و نظراتی خوانده بودم که الکسیر را همتا و در رده ی اینترلودها طبقه بندی میکردند در شاخه ی شرقی ادویه ای !
بر حسب تجربه و بدون هیچ شک نمیتوانم منکر این واقعیت شوم که کیفیت عطور مشابه سازی شده های اماراتی هرگز نمیتواند همتای عطور اصیل آنهم برندهای فاخر این هنر طبقه بندی شود ، که این مورد نه بر حقیر که بر تمامی ی عطربازان خبره مسجل است لیک منظور حقیر بر کیفیت نیست بلکه منظور خود ِ رایحه و جنس آن است !
از این حقیقت بگذریم که اینروزها بر اساس شرایط اقتصادی از یک سو و تقاضای بازار جهت تست و استفاده از روایح روز دنیا از سویی دیگر ، عطور ترک و اماراتی را در صدر لیست خریداران قرار داده و الحق این عطرها توانسته اند با افزایش کیفیت و قدرت خود سهم بزرگی از بازار را متعلق به خود کنند .
لیک همانطوریکه عرض کردم منظور و مقصود من توجه به این موارد نیست .
عطر لطافه اسد عطری بسیار خوب ، زیبا و توانا و باکیفیت است لیک همانگونه که عرض شد انتظار بیشتری داشتم از رایحه ی دیور ساواژ الکسیر که این عطر از روی آن تشابه سازی شده است !
آیا این رایحه ضعیف یا بد است ؟؟
نه تنها نیست که بسیار هم زیباست لیک انتظار "واو" داشتم ازین رایحه لیک تعجب نصیبم شد :)
که چطور این جنس رایحه مدتی در مرکز توجه و تقدیر بسیاری از عطربازان بوده ست حال اینکه در این شاخه عطرهای زبده و توانای بسیاری داریم !
و اما این عطر زیبا :
لطافه پرفیومز - اسد
شرقی ادویه ای - ۲۰۲۱ - امارات متحده عربی
آقایان - ادوتویلت ( بر اساس غلظت رایحه )

- پله اول ، تاپ نت :
عجب تاپ نت زیبا و قدرتمندی دارد !
اولین چیزی که با قدرت در یک دقیقه ی نخست شما را احاطه میکند روایح کهربا و آمبروکسان هر دو هستند .
بلافاصله دومین رایحه ای که به کهربا و آمبروکسان افزوده میشود ادغام صمغ عربی و دارچین و کمی وانیل ( ابتدای ورود وانیل ) است که رایحه ای دقیقا شبیه به آدامس دارچینی بر شما میسازد .
هنوز به پله ی دوم نرسیده ایم آمبروکسان خاموش میشود لیک کهربا کمی بیشتر حضور دارد و دیرتر خداحافظی میکند .
قبل از رفتن آمبروکسان وانیل آرام آرام می آید و با رفتن او بر شدت اش افزوده میشود .
پله ی اول عمر چندانی ندارد ، در حدود ربع ساعت .
این پله هرچند که صمغ و دارچین و کمی وانیل دارد لیک بواسطه حضور قدرتمند آمبروکسان ، معتدل است .

- پله دوم ، قلب :
وانیل یک پای اش را در قلب میگذارد .
ادویه گل میخک اضافه میشود و تعدادی از ادویه جات منجمله فلفل صورتی و فلفل سیاه
دود به رایحه اضافه میشود لیک نه دودی از جنس سوختن چوب بلکه دودی از جنس حرارت صمغ و ادویه ها و ادویه گل میخک .
این نوع دود اتفاقا گرمتر است در حرارت از دودی از جنس سوختن چوب ها ایضا عمیق تر است لیک دود سوختن چوب ها بسیار زیباتر است .
این پله گرم است ، دوام آن نیز بیشتر و طولانی تر است از تاپ نت .
این یادم رفت : با حضور صمغ در اواسط تاپ نت و ایضا میدل نت ، کمی شیرینی به رایحه تزریق میشود که وانیل هم که اینجا از نوع شیرین است کمی به آن افزوده میکند .
یادتان باشد دوستان عزیزم :
وانیل خالص یکی از تلخ ترین و زهرآلود ترین روایح است لیک این وانیلی که ما در شیرینی پزی ها و تعداد زیادی از عطرها میشناسیم وانیل خالص نیست و بقولی دست خورده است !

- پله آخر ، درای داون :
درای داون ضعیف است نسبت به دو پله ی دیگر
فرقی که با قلب دارد این است که همه ی نت ها ضعیف میشوند و رایحه ی چوب صندل سفید کمی عمق و تاریکی میدهد به رایحه و ایضا حالتی تمیز و صابونی ای ملیح .
کمی از ادویه گل میخک باقی مانده است ایضا کهربا .
کمی هم فلفل سیاه .
شیرینی ندارد و رایحه ای جدی دارد .
اما بسیار ماندگار است این پله ، ضمنا برای برخی سلیقه ها منجمله خود من از دو پله ی قبل زیباتر است . من کلا درای داونی ام در عطرها :)
دو پله ی قبل خصوص تاپ نت پخش خوب و این پله یعنی درای داون سیاژ خوب دارد .

یک تجربه قدیمی :
بارها آزمایش کرده ام ( البته نه اینبار و نه برای این عطر ) چنین روایحی خصوص آنها که ادویه و باز بالاخص ادویه گل میخک دارند بر پوشاک نخی بسیار زیباتر جلوه کنند تا بر پوست !
چوب صندل نیز بر لباس همیشه قویتر است .
بنابرین بنظرم این عطر عملکرد بهتری خواهد داشت بر لباس . بعدا آزمایش میکنم .
رایحه ی این عطر تیره رنگ است ، یعنی با پوشش تیره بهتر هماهنگ میشود و هارمونی میپذیرد .
مثل مشکی ، ذغالی ، بادمجانی ، زرشکی تیره ، سبز تیره ، کبود و نیلی تیره .
برای مجالس رسمی و ویژه کافی نیست اما برای محافل دوستانه یا در قلب و درای داون برای مجالس غیر رسمی مناسب است .
اگر در شباهت توانمند باشد با توجه به اختلاف قیمت گزینه ای بسیار خوب است هرچند که آموخته ام : هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست ، لیک در دنیای معطرات این ضرب المثل همیشه مصداق ندارد !
زیرا که افزایش قیمت در بسیاری از عطرها در برندهای صاحب نام به دلائل هزینه های تبلیغات و برند سازی و نام هست !
لیک این وسط ، کیفیت مواد متشکله نیز حائذ اهمیت است که اغلب در برندهای صاحب نام خود را مکلف به اجرا میدانند .

مهربد عزیزم متشکرم دیگر بار :)
یکی از روایحی که دوست داشتم تست کنم همین رایحه بود .
ارادت های بسیار خدمت همه ی دوستان عزیزم
🌹
16 اسفند 1402 پاسخ تشکر
56 تشکر شده توسط : Absurd حامد
استاد جان ! جسارتا EDP هستش نه EDT
16 اسفند 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
سلام و عرض ادب ممنون از ریویوی خوبتون که مثل همیشه میدرخشه، ولی اسم عطری که گفتین بعدا دربارش صحبت میکنین همینجا بفرمایین تا هم حس کنجکاوی ما پاسخ داده بشه هم اگر روزی نتونستیم وارد عطر افشان بشیم بدونیم دنبال کدام یک از عطرها بگردیم که دل شما رو برده
16 اسفند 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : مهریار یاس
دوستان عزیزم جنابان دانیال و مهدی کنعانی
سلام و درود خدمت شما
جناب دانیال
دوست قدیمی و کاربلد ما
بله ، میدانم ! و دقیقا به همین دلیل درون پرانتز توضیح دادم که : بر اساس غلظت !
یعنی بر حسب تجربه حقیر ، حتی اگر ادوپرفیوم قید شده باشد بر شیشه ، غلظت عطر ادوتویلت است . این جنس رایحه ( شرقی ادویه ای ) اگر با غلظت ادوپرفیوم ساخته شود بسیار قویتر جلوه میکند و اتفاقا برندهای طراز دوم ازین قاعده باخبر اند که ادوتویلت شرقی ادویه ای ها در عملکرد پرفومنس برابر اند با دیگر اقسام و دسته جات بنابراین با وجودیکه غلظت را ادوتویلت انتخاب میکنند بر شیشه قید میکنند : ادوپرفیوم !
حال آنکه این دسته اگر ادوپرفیوم باشند برابری میکنند با پرفیوم دیگر عطور !
لیک از تذکر و همفکری شمای دوست سپاسگزارم

جناب مهدی کنعانی نازنین
نمیدانم آیا با جناب امیرحسین کنعانی دوست بسیار عزیز من درین خانه نسبت خویشاوندی دارید یا در نام فامیلی تشابه دارید ، در هر دو صورت حقیر ارادت دارم خدمت شما .
متاسفانه عطری را که دیشب در موردش صحبت کردم در عطرافشان عزیز ما صفحه ندارد .
از مهربد عزیزم تقاضا دارم برای این عطر هم درخواست صفحه کند . من بلد نیستم :))
نام عطر این است : یارا صورتی که به گمان ام از برند لطافه پرفیومز باشد .
رایحه بسیار لطیف ، زیبا و جدیدی دارد از گل پودر و وانیل . برای زنان لطیف و شاد و زیبا بسیار مناسب است !
انشاله صفحه اش درج شود در عطرافشان عزیز ما تا حقیر ریویو کنم با کمال میل .
اسپکتر گوست هم صفحه ندارد . این را هم تستی گذرا کردم و عطر گورماند زیبایی ست و بدون شک باب سلیقه ی گورماند پسندان خواهد بود .
دو عطر دیگر هم هست از ۱۹ دکانت مهربد عزیز که آنها هم صفحه ندارند . الان یادم نیست لیک در تصویر عطرگرامم قید کردم .
همه ی عطرها دل مرا میبرند :)
عطری نیست که من دوستش نداشته باشم .
اگر هست ، تقصیر عطر نیست بلکه تقصیر دانش ماست !
با پوشش مناسب ، در سن مناسب ، زمان و مکان مناسب همان عطر بد هم زیبا میشود !
ورنه عطر بد که مشتری نداشته باشد هرگز تولید نمیشود تا خالق خویش را ورشکسته کند :)
خصوص این واقعیت را اگر از دوستان عزیزی از ما که هم عطرباز اند و پیگیر روایح و هم اهل مسافرت به هر دلیل به کشورها و سرزمین های دور و نزدیک دیگر باشند بپرسید ، بر شما تایید خواهند کرد که یک عطر واحد در هر سرزمین خروجی ی متفاوتی از خود را نمایش میدهد !!
عطر بد نداریم اما عطری که با سلیقه و شرایط "اکنون" ما همخوانی ندارد ، البته که بسیار داریم :)
ارادت ها خدمت هر دوی شما بزرگواران و دیگر همه ی دوستان نازنین ام
17 اسفند 1402 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : سميرا_ال Amir
سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما استاد ارجمند، در خصوص سوال حضرتعالی در رابطه با ارتباط خویشاوندی با جناب امیرحسین باید عرض کنم که متاسفانه خیر فقط تشابه در فامیلی هست اما باعث خرسندی اینجانب هست که به عنوان یک شاگرد از ریویوهای ایشون هم استفاده میکنم، در خصوص یارا صورتی هم که فرمودین اتفاقا بنابر توصیه مهربد عزیز سفارش دادم و به دستم رسیده فقط یکبار تونستم تستش کنم و بخاطر سرماخوردگی و کاهش بویایی فعلا کنار گذاشتمش، اما در همان یک باری که سرسری تستش کردم بسیار زیبا و خوشایند بنده هم بود، منتظر ریویوی کامل شما در این مورد و عطر سپتر گوست هستم، بی نهایت از شما سپاسگزارم
18 اسفند 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : مهریار سروش محجوب
استاد یهو یاد این عطر که با خانوم محترم تست کردید و قرار بود معرفیش کنید افتادم به احتمال زیاد من تست و معرفی رو از دست دادم لذا خواهشمندم اسمشو بفرمائید تا ریویوشو بخونم و حس کنجکاوی مرتفع شود🙏
01 شهریور 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی فرهاد

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
4
طراحی شیشه
درود یه نظر خلاصه و طرح چند پرسش و پاسخ مهم

اسد 10 درصد قیمت الگزیر رو داره ، بالای 80 درصد شباهت داره ، حداقل واسه بینی های آماتور و عوام
و کیفیت بسیار خوبی داره ، نسبت به قیمتی که طلب میکنه . به شخصه با وجود اسد خرید الگزیر رو منطقی نمیبینم با قیمت عجیبش .

و اما سوالات :

* آیا محصولات اماراتی ( چیزایی که ما میشناسیم ) ، آیا "اکثرا" ضعیف و غیر استاندار و کپی هایِ بدی هستند ؟
- جوابِ من بله هست ، اکثرا بی کیفیت ، خطی و خسته کننده هستند و من نمیخرمشون ، چون عطربازم و لذت و کیفیت واسم الویت هست .

* آیا "همه ی" کارهای اماراتی بی کیفیت و غیر بهداشتی هستن و فقط توی ایران از این خبرا شده ؟
خیر ، تک و توک کارهای خوب با الهام از کارهای معروف هم در بین اونا پیدا میشه ، که دارن در اروپا هم فروخته میشن و تمامی مجورهای بهداشتی اروپا رو پاس کردن و در سایت های معتبر فروش عطر در آلمان و انگلستان حتی Sold out هم میشن

* فقط مربوط به ایرانه ؟
خیر یکی دوسال هست بزرگترین یوتیوبرهای جهان حتی آمریکایی هاش نصف ویدیو هاشون روی اماراتی ها زوم هست و از لطافا و آرماف بسیار میشنوید
ولی جان وین و جان سین و جان شین و آلپاچینو و فرگرنس ورلد و فرگرنس گلکسی و اینا ، نه عزیز اینا رو توی بازی نیارین . اینا هیچ جا ، جایی ندارن ،

و سوال آخر :
چیشد که به اینجا رسید ؟
اگر پَرنت کمپانی های ح ر ا م لقمه ، که دارن این صنعت رو نابود میکنن با بازی های مثلا علمی و زیست محیطی ایفرا از کیفیت و تنوع عطرهای نمیزدند ، این داستان ها هم شکل نمیگرفت .
هی کیفیت پایین تر ، هی باتل سبک تر ، هی غلظت کمتر ، هی ریفورموله .

لانویی دلوم 2008 باتل 100 میلش ، از 200 میل الانش شیشه تمیز تر ، درب سنگین تر و در کل حس لوکس تر و بهتری داره ،رایحه هم که بماند .
این یعنی دزدی داره میشه ، بهونه ها هم بمونه واسه خودتون و خودشون .

چطور Edt های قدیم ، از edp ها و پارفوم های مثلا درصد بالایِ امروزی موندگار تر و قوی تر بودن ؟
غلظت و متر و معیار عوض شده ، یا کمپانی ها دزد شدن ؟

مثل آیفون که شارژر رو برای محیط زیست و کارتن و زباله ی الکترونیکیِ کمتر ، حذف کردن ،
ولی یکی به من بگه ، کدوم شیر پاک خورده ای با عقل سالم 12پرو مکس ، یا 13 پرو مکس خریده و کنارش نرفته یه شارژر فست شارژ 20 واتی بخره ؟
و گوشیش رو داره با همون شارژرهای قدیمی 5 واتی 3ساعت میزنه به شارژ ؟

حقیقت اینه همه فست شارژ رو خریدن و دوبار دوبار پلاستیک و کارتن و سیم و فلز هم مصرف شده واسه کره ی زمین آبی و قشنگمون .
فقط با این فرق که اپل حق مارو دوبار به خودمون میفروشه .
برند های ایتالیایی و فرانسوی خودشون مقصر هستن
من که از هر 10 عطرم یکیش هم اماراتی نیست از لحاظ آماری ولی کی گفته قیمت واسه ملت مهم نیست
اتفاقا خیلی مهمه
اگه همه پول داشتن
همه دیور و شنل میزدن و همه بنز سوار بودن .
همه رو 90 درصد فرض بگیرید در مثال جای مناقشه نیست .


روزگار به کام .
27 فروردین 1402 تشکر
49 تشکر شده توسط : مهریار سعید علی اکبر
عرض ادب و احترام خدمت دوستان عزیز عطرافشانیم و همچنین جناب افتخاریان منم موافق بحثشون هستم ادوتویلت بعضی برندها هست از پرفیوم هم از همه جهات قویتره و زیاد بحث نمیکنم لطفاً دوستان اماراتی و های کپی استفاده نکنین تورو خدا هرچی بازار و تقاضا بیشتر به سمت این ادکلن های اشغال بره از اورجینال ودیزاینی ونیش های معروف فاصله گرفته میشه و به جرات میگم روزی برسه دیگه یه عطر فرانسوی توی ایران پیدا نمیشه وارزو میشه برای این عاشقان و دوستداران عطر یا حق
27 فروردین 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : شهریار محمد☆mm
با درود خدمت شما.
مطلب بسیار دقیقی فرمودید و در خصوص فرمایش شما و دیگر بزرگان در مقام شاگرد چند مورد عرض می‌کنم: اول بیاییم تمرین آزاداندیشی کنیم و از تحمیل نظر به همنوعان اجتناب نماییم. درست که سخت است، اما برای انطباق زیست بشری در جهان مدرن حیاتی است. مصداق و عرصه دور و دراز نمی‌خواهد. همین گروه و محفل کافی است. باور بفرمایید بنده گاهی شرمنده می‌شوم سوالات خودم را در مورد معرفی و خرید عطرهای لطافه و ... از دوستان بپرسم که مبادا مورد قضاوت پنهان قرار گیرم. تظاهر چرا؟ ما در جامعه ای هستیم که تورم حدود ۷۰۰۰ برابری را تجربه می‌کند. آنگاه یکی از کاربران محترم می‌گفت من هر کس را که عطرهای مشابه استفاده کند را بی شخصیت می‌دانم. این چه استدلالی است؟ آیا هر کس که از عطر اصل غربی استفاده کند الزاما با شخصیت است؟ قطعا خیر. هیچ ملازمه‌ای این بین نیست. به قول استاد سخی همه عطرها فدای مهر. عطر در بالاترین وجه خود ابزاری است برای شیک پوشی و القای حس خوب. نه ایجاد شخصیت می‌کند و نه اخلاق. مثال‌های نقض بسیارند.
27 فروردین 1402 تشکر
35 تشکر شده توسط : مهریار مهربد
سلام جناب سام عزیز
من هیچ تعصبی نه روی کارهای شرکتی و اماراتی و نه روی کارهای نیش و برند غربی دارم ؛
فقط خواستم بگم این اتفاقی که فرمودین هیچ وقت نخواهد افتاد چرا که همیشه افراد عطربازی هستند که فقط کارای اورجینال تهیه میکنن و تعدادشون هم کم نیست ؛
این موضوع فقط باعث میشه که کنار کارای نیش و دیزاینری اورجینال یه لاین جدید بنام کارهای اماراتی و شرکتی باز بشه ...
خب قطعا با این وضعیت اقتصادی افرادی هستند که علاقمند به دنیای عطور ( بقول جناب سخی ) هستند اما وضعیت جیبشون اجازه نمیده کار اورجینال تهیه کنن( حتی اورجینالهای اقتصادی که الان اکثرا بالای ۲ تومن قیمت خوردن)
بعضی دوستان هم گفتن خب ۱۰ میل کار اورجینال بهتر از ۱۰۰ میل کار شرکتی هست ؛ این یک سلیقه ست و نمیشه انتظار داشت همه افراد پولی رو که میتونن باهاش یک یا حتی دو کار ۷۵ یا ۱۰۰ میل بخرن رو بدن به ۱۰ میل از یه کار اورجینال ...
منم قبول دارم که کارای اماراتی و شرکتی فاقد کیفیت و کارای اورجینال هستند اما چه میشه کرد که تورم و اقتصاد مریض باعث شده دخل و خرج خیلی از هموطنان باهم نخونه و نهایتا لذت بردن از نوع متعالی تو این حوزه رو تبدیل به چند لِول پایین تر بکنه؛ موضوع اینه که افراد علاقمند به عطر و ادکلن میخوان از این لذت بهره مند بشن اما کیفیت این لذت وابسته به بودجه شونه ...
27 فروردین 1402 تشکر
30 تشکر شده توسط : نوید امیدوار مجید جوادی
جناب رستمی عزیز
عرض سلام ها
دقیقا !
اولین نظری که در این ماجرا ثبت کردم این موضوع را مقیود کردم :
هر کس که تنها پنج سال عطربازی کند براحتی خواهد دانست و شناخت عطور خوب را و تفاوتشان را با دیگران !
مشابه ، از نام اش مشخص است : مشابه است ، اصل نیست :)
و چه کس دوست ندارد اصیل هر چیز را داشته باشد ، تجربه و استفاده کند ؟؟
لذتی که در اصالت هست در تشابه نیست !
در داروخانه تا مجبور نشویم ، مشابه اش را نمیخریم ! :) یادتان هست سالهای پیش ؟؟
اصل دارو را نداریم ، مشابه اش هست !
بدهم ؟؟
چه کار کنیم آقا ! مجبوریم ! بدهید !

آنچه شیران را کند روبه مزاج
احتیاج است احتیاج

و آنکه دارد اما درک ندارها کند ، مقدس است !
من به شخصه بر این تاکید دارم ورنه چهل سال عطردوستی و عطربازی ی من ، ضعیف و قوی ، اصیل و مشابه ، خوب و بد را بر من به راحتی ی یک نگاه شناسانده است .
من چیزی دیگر گویم و دوستان چیزی دیگر .
من بنز را علاقه تر دارم و اصیل تر میشناسم لیک اکنون پراید خود را بارها دوست تر دارم از هر بنزی که زحمت مرا میکشد به انتهای توان اش !
کاش روزی برسد که تنها از سلطان پاشا عطارز و روژا داو و نیش ها بگویم و بر آمواژ بگویم :
خیر ، ضعیف است !!
برسد به ذیل آمواژ !
من چیزی دیگر گویم .
میبینم زوزی را که عطردوستان قهر کنند ازین دنیای معطر بواسطه ی عدم تمکن بر تهیه !
و دور شوند ! و اسیر زنجیر اسانس های تقلبی و عطرهای فیک شوند !
میبینم آن روز را که متاسفانه نزدیک است !
قبلا هم گفته ام :
آبروی من ِ عطرباز کهنه کار اولویت ندارد بر آبروی آن هموطن عزیزم که خداوند فرموده آبرویش فراتر است از آبروی خانه ی من ( کعبه )
من آبروی سخت به دست آورده ی خود را درین دنیای معطرات میفروشم به یک لبخند هموطنم از رضایت به معطریت به توان ،
که لبخند خدای ام را در پی دارد .
که بر من بر تمام ثروتهای دنیا میچربد !
آن عطری را که باعث غصه ی هموطنم شود به اشک حسرت ، میبرم در دستشویی و با چکش میشکنم و در فاضلاب میریزم و میگویم :
برو که جای تو آنجاست ، نه بر تن من !
عزیز منی تو و عزیزان من اند هرآنکسان که این میفهمند به درک که انسانها گوناگون اند چون عطور :)
27 فروردین 1402 تشکر
32 تشکر شده توسط : مهریار فرزان
عرض سلام و ادب احترام خدمت جناب آقای رستمی بزرگوار حرف شماهم درست من گفتم یه توضیح کوچیک بدم خدای نکرده سو تعبیر نشه وبه دوستان عطرافشانیم خدای نکرده رنجشی پیش نیاد آقا به خدا من خودمم وضع مالی عالی ندارم الآنم هستن فروشگاه های زیادی که عطر و قسطی میدن میشه قسطی هم خرید کرد پول چهار عددعطر اماراتی بدیم یه عطر اورجینال خرید کنیم و این مقوله سر دراز داره با یکی دو پست ودرد دل بحث تمام نمیشه فقط باید سوخت و ساخت تورم وبالا رفتن دلار برای ۹۰ درصد مردم سرزمینمان مشقت وسختی حسرت به ارمغان آورده امیدوارم روزی برسه همه هموطنانم آرزو به دل نباشن و جدا از همه راحتی و آسایش و رفاه زندگی بهترین عطروادکلن های دنیا رو خرید کنم و لذت ببرن شاد باشین وسلامت
27 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی محسن
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای شکیب از مهر و عنایت شما برای رهنمود فرزانه ی جنابعالی بر این محفل بسیار سپاسگزارم. دوست ارجمندم شما از شایستگان و نیکان انسانیت هستید و این از همان کامنت قبلی شما در گزینش واژگان و انسجام متن ادبی و علمی کاملا بر همگان مشهود است. فلذا سوال پرسیدن در خصوص عطرهای شرکتی مثل لطافه یا الحمبرا یا هر شرکت دیگر، اصلا جای شرمساری یا خجالت نسبت به قضاوت سایرین برای شما نیست. چراکه شما شاهد هستین خودم بسیار از این برندها صحبت کردم در همین محفل.... قبلا هم این مبحث را مطرح کرده بودم که ما در پیرامون براساس سجایای اخلاقی و شخصیت انسانی مورد استناد قرار میگیریم نه براساس برند عطرها یا لباس ها...... من به شخصیت والای شما و عزیزان این محفل ایمان دارم و کسی که من یا شما را براساس نوع برند عطرها حتی در فضای مجازی مورد قضاوت قرار دهد، قطعا دچار روان پریشی مزمن یا حاد است و مشخصه بر مبنای عُقده های زندگی و رویاهایی که هرگز آنها را تجربه نکرده است، دچار این روان پریشی شده است.... که البته برخی ها رویاهایشان عطرهای برند نامی جهان هست و تمام شخصیت خودشان در زندگی را بر مبنای همین عطرهای غربی و برند میدانند که خوب بدانند و اصلا بر کسی ربطی ندارد. قطعا شما اینگونه نیستید و این عدم توازن درآمد ماهیانه با برچسب قیمتها، منجر به تمرکز بیشتر نسبت به عطرهای شرکتی میشه برای همه مردم..... نکته ی مهم این هست که اگر فاصله ی قیمت عطرهای نامی جهان با عطرهای شرکتی حداقل برای شرکت هایی که راضی کننده هستند و کیفیت خوبی دارند، اگر این فاصله تقریبا معقول به نظر میرسید، در آنصورت شاید انتخاب عطرهای برندهای نامی جهان برای این مردمان این کشور، میتونست انتخاب ارزنده ای باشه اما وقتی فاصله برچسب قیمت یه عطر برند اروپایی 30 یا 40 برابر عطر شرکتی مشابه رایحه ای همان عطر برند نامی هست، دیگه این انتخاب خیلی هم ارزنده نمیتونه باشه.... همین امروز یکی از عزیزان این محفل در واتس آپ به من پیام فرستادند مبنی بر اینکه آقای اسعدی عزیز از شما سپاسگزارم بابت معرفی عطر الحمبرا ایمورتال چون امروز عطر الحمبرا ایمورتال جین لاو از طریق پست به اداره محل کارم رسید و تا آنباکس کردم و دو پاف زدم تمام همکاران داخل اتاق هم از همین عطر سفارش دادند چراکه بسیار کیفیت مرغوبی داره نسبت به قیمتش و بخصوص در برابر سایر کارهای شرکتی..... منم خیلی خوشحال شدم و ازشون تشکر کردم.
دوست عزیزم یقین داشته باشید اگر یه محصولی واقعا کیفیت مناسب و برچسب قیمتی معقول نسبت به همان کیفیت را نداشته باشد من هرگز اون محصول را معرفی نمیکنم. از تمام برندهای شرکتی من فقط همین شرکت لطافه و زیر مجموعه ی آن یعنی میسون الحمبرا را باکیفیت ترین برند عطری در مقابل همه ی برندهای شرکتی میدونم و این براساس سالها تجربه بر مبنای آزمون و خطا و قطعا ضرر اقتصادی برای خودم حاصل شده است. شرکت هایی مثل روونا، ریو کالکشن، اسمارت کالکشن، جانوین، اسکارلا، مارکیو، سلکتیو، برندینی، برند کالکشن، و هر شرکت دیگری اصلا کیفیت خوبی ندارند و ارزش خرید ندارند چرا؟؟؟؟ چون شرکت های دیگری مثل الحمبرا، لطافه، آلفا مونته و به تعداد انگشت شمار شرکت فراگرانس ورلد دارای کیفیت مرغوب تا خوب هستند که با اینکه قیمتهاشون بالاتر از اونیکی شرکتهایی که مطرح کردم هست، اما واقعا ارزش خرید نسبت به این قیمت های بازار دارند.
در این محفل عزیزی میاد مطرح میکنه که آقای اسعدی لطفا در رنج قیمت حداکثر یک میلیون تومان 10 مورد عطر معرفی کنید. منم براساس اون چیزی که تجربه دارم معرفی کردم و اصلا به سایر نظرات هیچکس تهاجم نکردم و اصلا در هیچیک از نظراتم، معرفی های خودم را تحمیل نکردم..... من واقعا نیمدونم از این ساده تر چجوری میتونم این مورد را توضیح بدم که آقا یا بانوی عزیز، در این محفل از من سوال پرسیده شد و منم در کمال احترام براساس دانش و تجربه ی خودم به اون سوال پاسخ دادم. اما سایر دوستان جوری دیگر تفکر میکنند.... برخی ها معرفی های من را جهت دار میبینند... یا برخی تفکرهای کودکانه ی بازاریاب عطرهای اماراتی دارند برای شخص من..... عزیزان من اگر بازاریاب بودم که اصلا نیازی به سایت عطرافشان نیست چراکه بازاریاب ها معمولا حضوری کار میکنند و چندتا از محصولات را بصورت حضوری به فروشگاه های محلی میبرند.... ضمن اینکه خود مدیریت سایت عطرافشان با تجربه ی چندین ساله شان متوجه این مورد میشوند که شخصی مثل من آیا معرفی میکند یا بازاریابی میکند. به هر حال این وادی را گذر کنیم و شما و تمامی عزیزان دیگر، هر گونه سوال در مورد هر برندی داشتین خیلی راحت و بدون توجه به قضاوت پنهان سایرین، در این محفل مطرح کنین و اگر من در مورد سوالات شما توان پاسخگویی داشتم قطعا با شما در ارتباط خواهم بود. سپاس از همراهی و همدلی شما
با آرزوی بهترین ها برای شما................

[EDITED] 1402/01/28 21:43
28 فروردین 1402 تشکر
27 تشکر شده توسط : حسن شجاعی فرزان
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمندم یه نکته ی دیگر را هم مطرح کنم که شرکت های محور عطرسازی مثل اجمل، رصاصی، آرماف، جی پارلیس و حتی خود شرکت لطافه از نظر من برند اصیل خودشان هستند، چرا؟ چون این شرکت ها درسته که در تولید عطرها از سایر برندهای عطاری جهان استناد می‌کنند اما حداقل در تولید شیشه ی عطرها و باکس ها و نوشته ی مارک روی عطرها کاملا متفاوت عمل می‌کنند و اصلا کپی نمی‌کنند. ضمن اینکه استناد کردن از رایحه ی یه عطر از برند نامی جهان، امری طبیعی هست چراکه در هر وسیله ی دیگه ای هم که دارند تولید می‌شوند همین استناد شدن ها وجود دارد، منتهی اینجا مبحث خلاقیت یا نوآوری در تفکر تولید وارد می‌شود که ممکنه یه شرکتی بیاد از یه محصول دیگه در جهان استناد کنه و محصولی تولید کنه که ارزانتر از محصول قبلی و مقبول‌تر از مورد قبلی برای مخاطبان باشه. بنابراین یه شرکتی مثل لطافه اگه یه عطری رو تولید می‌کنه که می‌بینین رایحه اش مشابه رایحه ی یه عطر قبلی از برند غربی هست، این دلیل نمیشه اون عطر رو کپی فرض کنیم چراکه هم در خود شهد اون عطر و هم در شیشه ها و باکس ها تفاوت هایی وجود داشت و چه بسا که همین عطر مشابه، دارای رایحه ی مقبول‌تری نسبت عطر قبلی برای مخاطبان باشد.
اما زیر مجموعه ی این شرکت مثل میسون الحمبرا کپی کار است، چرا؟ چون علاوه بر خود رایحه، دقیقا در تولید شکل و شمایل شیشه ها و عکس های روی شیشه و رنگ شیشه ها و درپوش شیشه ها و باکس های شیشه و رنگ باکس های شیشه ها و نوع جملات و نوشتاری روی شیشه عطرها را هم کپی می‌کند مثلا عطر ممو پاریس افریکن لدر را با همان رایحه خیلی مشابه و با همان پرفورمنس در شیشه ی دقیقا هم رنگ و هم شکل تولید می‌کند و اسم عطر را آفرو لدر می‌گذارد که از نظر نوشتاری بسیار شبیه افریکن لدر هست. این میشه کپی.... حالا این شرکت کپی کار باکیفیت ترین شرکت کپی کار هست از نظر من اما فقط در بین کپی کارها نه در بین برندها.... منظورم این هست که کیفیت الحمبرا به مراتب ضعیف تر از کیفیت اجمل و محصولات خوب رصاصی و حتی لطافه است اما این کیفیت پایینتر بودنش دارای برچسب قیمتی پایینتری نیز هست و این یعنی رعایت انصاف در حق اقتصادی مشتری.... چراکه عطری به نام اجمل هاتکورا وود که خودم در آرشیوم دارم و بسیار عطر خاص و تلخ عجیب است من با قیمت ۷.۶ میلیون تومان پارسال خریده بودم که کپی این عطر در شرکت کپی کار فراگرانس ورلد با نام هاردکور وود تولید شده است اما اصلا در کیفیت اجمل هاتکورا وود نیست و رایحه اش هم فقط ۳۰ درصد مشابه عطر اجمل هاتکورا وود است و قیمت این عطر فراگرانس ورلد پارسال کمتر از ۳۰۰ هزار تومان بود. ببینید خوب مشخصه تفاوت قیمت ۷.۶ میلیون تومان با ۳۰۰ هزار تومان بسیار زیاد هست و این نشان دهنده ی میزان کیفیت هر دو عطر هست. اما وقتی عزیزی قادر به خرید عطر اجمل هاتکورا وود نیست و بسیار مشتاق است تا رایحه ی این عطر را در حداقل ممکن تجربه کند، مجبور میشود از شرکت های کپی کار استناد کند که این نه تنها کار بدی نیست بلکه به نظر من بسیار هم کار شایسته ای هست چراکه ممکن بود با خرید بدون تست از عطر اجمل هاتکورا وود، خود رایحه اصلا مورد پسند قرار نگیرد و نزدیک به ۸ میلیون تومان با قیمت پارسال رو از دست می‌داد و این برای همه ما واقعا ناراحت کننده است.
اما وقتی یکی مثل من اینجا برخی عطرهای شرکتی را معرفی می‌کند فقط برای از دست ندادن هزینه هاست، که متاسفانه در حال حاضر با هزینه ی کمتر از یک میلیون تومان، در این کشور نمیتوان یه عطر فرانسوی خرید که هم رایحه ی عالی داشته باشه و هم پرفورمنس خیلی خوبی داشته باشه... حتی برندهای نه چندان معروف فرانسوی یا آلمانی یا هر کشور اروپایی دیگر، الان قیمت هاشون حداقل بالای ۲ میلیون تومان هست که واقعا ارزش خرید برای این قیمت ها را از نظر من ندارند و من هرگز همچین عطری را خرید نمیکنم که چون تولید اروپا هست اما رایحه و پرفورمنس اصلا مورد رضایت من نیست حداقل برای این مبلغ، چرا؟ چون شرکت های دیگری هر چند اماراتی مثل همین لطافه، مثل اجمل، مثل میسون الحمبرا با قیمت های کمتر از ۲ میلیون تومان دارای کارهای واقعا ارزنده و راضی کننده هستند و لااقل با خرید هر کدام از اینها، دچار پشیمانی نمیشم که هزینه ام را از دست دادم.
دوست ارجمندم من حتی اغلب کارهای شرکت الحمبرا را از نظر کیفیت بالاتر از آلفا مونته میدونم، چون واقعا با این قیمت مناسبش دارای کیفیت خوب و راضی کننده هست اما آلفا مونته درسته که در ایران پک می‌شود ولی قیمت گرانترش بیشتر بخاطر جنس شیشه ها و هارد باکس های خودش هست تا کیفیت گستره ی عطر. قطعا اگر الحمبرا هم در همین مدل شیشه ها، گستره عطرهای خودش را تعبیه میکرد، دارای برچسب قیمتی حداقل ۵۰ درصد بیشتر از الان بود. اما شرکتی مثل آلفا مونته به نظرم مجبور هست تا از شیشه های گرانتر استناد کند تا لااقل بتواند نظر مخاطبان را جلب کند که درسته که ساخت ایران هست محصولات ما، اما در عوض محصولات عطری ما بسیار دارای جلوه زیبایی هستند... و این واقعا در نگاه مشتری تاثیر بسزایی دارد چراکه اگر یه مشتری بدون شناخت کافی به کیفیت عطرها و تجربه کافی، اگر وارد فروشگاه شود و هر دو کار از الحمبرا و آلفا مونته را ببیند، صرف از نظر رایحه، اگر قصد خرید بعنوان کادو را داشته باشد، به احتمال زیاد همین آلفا مونته را انتخاب می‌کند چراکه دارای شیشه ی زیبا و ضخیم و سنگین و هارد باکس زیباست. بنابراین شناخت دقیق یه کار خوب و سنجش ارزش کار خوب در قیاس با برچسب قیمتی و نحوه ی استفاده در مکان زمان خاص خودش، نیازمند تجربه و آزمون و خطاست و طبیعتاً از دست دادن هزینه های اقتصادی، که البته تجربه نه آسان بدست میاد و نه مجانی....
فلذا معرفی های من برای عطرها در این محفل یا نزد همکارانم یا عزیزانی که از طریق تلفن ارتباط برقرار می‌کنند، بر مبنای همین تجاربی است که کسب کردم و هرگز در وجدانم نمیتوانم بپذیرم خودم که با خرید مثلا یه عطر، هزینه ام رو از دست دادم، بیام همان رو به سایر دوستانم معرفی کنم و بگم آره خیلی عطر خوبیه برید بخرید و شاد باشید..... بارها شده از همین برند اجمل، عطرهای بی کیفیت اش حداقل در شامه ی خودم را در این معرفی کردم و همه آنها در نظرات من موجود هستند، که هر کدام رو خریدم و تست کردم و دیدم واقعا ارزش خرید نداشتند و هزینه را از دست دادم، لااقل برای هیچکس تعریف بی مورد نکردم که خدای نکرده باعث ضرر اقتصادی و حتی شاید آسیب روحی روانی بهش بشم که اینکار قطعا از گناهان بزرگ هست و نابخشودنی....
هر عطری که معرفی کردم، هم رایحه و هم پرفورمنس همان عطر رو و ارزش خرید نسبت به برچسب قیمت و سنجش میان سایر عطرهای همتراز را مطرح کردم و هیچ عطری را بی مورد تمجید یا تخریب نکردم. همه عزیزانی که حداقل از این محفل هستند و خرید داشتند نسبت به معرفی های من، هم در بخش نظرات و هم در بخش عطرگرام و هم در تلفن، از من تشکر کردند. بنابراین همه ی این موارد را مطرح کردم تا بگویم من هرگز آدرس اشتباه برای هیچ عزیزی چه در این محفل و چه در سایر محافل، ندادم.
سپاس از همراهی و همدلی شما و تمامی بزرگواران......
28 فروردین 1402 تشکر
11 تشکر شده توسط : مجید جوادی رضا گردشی
سلام جناب سخی

با احترام بنده با نظر شما در مورد مقایسه عطر و ادوکلن با بحث دارو های مشابه مخالف هستم ،

استفاده از دارو برای بدست آوردن سلامتی و زنده ماندن جزو واجبات است و در اولویت اول قرار میگیرد،
در صورتیکه مقوله عطر و ادوکلن برای آرایش و زیبایی هست و جزو ملزومات زنده ماندن نیست ، بدون عطر و ادوکلن هم زنده میمانیم اما بدون دارو خیر ، هر چند شاید داروهای مشابه جواب ندهند ولی مجبوریم.

اصلا چه اجباری هست که حتما انسان باید از عطر و ادوکلن استفاده کند و این باعث شود اگر روزی برسد که عطر و ادوکلن خوب و باکیفیت در دسترس نباشد ما به سمت استفاده از اسانس و تولیدات فیک و عطرهای بی کیفیت برویم ، این خود یک فرهنگ غلط هست . چرا باید به مقوله عطر و ادوکلن جوری نگاه شود که در نبود آن ، شیران ، روباه مزاج شوند؟؟؟ این یک نگرش کاملا اشتباه هست !!!
بنده معتقدم و تاکید میکنم ، مقوله عطر و ادوکلن جزو ملزومات زنده ماندن و زندگی کردن نیست و نگرش ناتوانی مالی و رفتن به سمت اسانس ها و فیک ها و.‌.. کاملا اشتباه هست .
سوق دادن کاربران به سمت اسانس ها و فیک ها و بی کیفیت ها هم ، یک باور اشتباه و یک رسم غلط است.
28 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : مه‌شمس محمدرضاسپهی
سلام آقای دکتر اسعدی

متاسفانه شما هم قضاوت مشابه رو در مورد افرادی که عطر و ادوکلن های با کیفیت استفاده میکنند رو در همین فضا ، همین سایت و همین صفحه انجام دادید و بحث روانپریش بودن و عقده ای بودن رو به این افراد نسبت دادید ، جای تعجب داره !!!

اما در مورد بحث بازاریابی !
شخص بازاریاب چند تا فروشگاه رو تو یک روز میتونه برای بازاریابی ببینه؟
در این بازاریابی با چند نفر مشاوره میکنه؟ قطعا تعدادی معدود ،
اما تبلیغ در فضای مجازی ، چند بازدیدکننده خواهد داشت ؟
قطعا خیلی بیشتر ،

ولی آقای دکتر ، وقت شما به عنوان یک متخصص سرطان بسیار با ارزش تر از معرفی عطر در اینجا هست ، منظورم نجات جان یک بیمار مبتلا به سرطان هست.

[EDITED] 1402/01/28 22:52
28 فروردین 1402 تشکر
20 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی عباس روح‌الامین
سلام و عرض احترام بسیار خدمت شما جناب اسعدی گرانقدر
از اهدای بی نهایت مهر شما کمال امتنان را دارم. حضور بزرگانی چون جنابعالی و سایر اساتید در این محفل برایمان بسیار مغتنم است.
تا پیش از این افزایش قیمت ها، راهکاری که بنده برای گزینش عطرها داشتم و شاید سبب لبخند و تعجب برخی خوانندگان شود، این بود که صفحه استاد بزرگمان جناب آرشیتکت را باز میکردم و در میان عطرهایی که ایشان نمره داده بودند، گزینه ترتیب بندی بر اساس ماندگاری و پخش را می زدم و سپس بهترین ها را بر اساس رتبه بندی ایشان جهت تست انتخاب میکردم.
اما چه کنیم که دیگر تست این عطرها نیز ناممکن شده است. گاهی دستریز یک عطر به یک تا دو میلیون هم می رسد. ضمنا سلایق با هم متفاوتند. برای من نوعی با توجه به این قیمت‌ها ماندگاری و پخش در اولویت است‌. زیرا نمی‌خواهم قریب ده میلیون هزینه کنم و عطر را برای حال خوب پس از حمام یا حین خواب استفاده کنم. گرچه زمانی جگوار سبز را به همین منظور خریدم و احتمالا با قیمت فعلی‌اش ارزش این کار را هم ندارد.
28 فروردین 1402 تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار مهرداد
جناب سخی عزیز ، احتمالا خودتون هم مستحضرید که چقدر مورد علاقه این جمعید ، بی دلیل هم نیست چیزی حس کردن همه که این حس ایجاد شده . من همیشه با خودن می‌گم اگر عطرافشان یونان باستان بود جناب سخی می‌تونست الهه مهر باشه ❤
همه حرفم این که این اعتماد و وثوقی که نسبت به شما وجود داره باعث می‌شه حجت بر من ناآگاه تموم بشه و حرف شما رو بی تعلل بپذریم ، اصلا قاعده ش همینه ، اگر کسی مورد اعتماد ماست ازش راهنمایی می‌گیریم ، راهی که رفته شده اسمش تجربه ست ، آزموده را آزمودن خطاست ، این طور میگن دیگه ! همه این ها رو گفتم که به اینجا برسم ، مبادا با حمایتتون از فرد یا افراد یا جریانی باعث وجاهت و تایید اون جریان بشید .
شرایط اقتصادی که بر کسی پوشیده نیست ، خط فقر رسمی بیست میلیون و چند درصد جامعه بیشتر از این در میارن ؟ خوشبینانه ده درصد ! اما مسئله وارون نشون دادن حقیقت ، تلاش برای جا زدن مشابه جای اصل . اینجاست که دوستان قدیمی تر براشون گلایه ایجاد شده ، جریان دروغ و کسی که اشراف داره قبل از بقیه متوجه می‌شه ، کسی با جغرافیای خاصی مشکل نداره ، آمواج متعلق به مجمع جزایر کاراییب نیست ، همین عمان با ساکنین محترم عرب زبانش ، حتی دیدگاه شخصی من ( که نیاز به راهنمایی دوستان داره و برام سوال ) در مورد برندهایی مثل اجمل و رصاصی و آرماف هم متفاوت با این کپی سازان بی هویت . البته اگر کسی دوست داره به هر دلیل محترمی از این محصولات استفاده کنه تصمیم کاملا شخصیِ و داستانش جداست ، اما مسئله کتمان حقیقت آگاهانه از طرفی بعضی افراد که مصداق کامل بی اخلاقی .
سرتون سربلند و تنتون تندرست
28 فروردین 1402 تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد مهریار
جناب سخی عزیز
من ارادت ویژه ای دارم نسبت به شما ❤️
همیشه سعی کردم از شما یاد بگیرم بعنوان یک انسان بزرگ‌منش و نیک کردار ...
دوستان عزیز سو برداشت نشه از متنی که نوشتم
من به هیچ عنوان کارای فیک و اماراتی و غیره و ذلک رو تایید نمی‌کنم ؛ من هم کارای اورجینال دارم که بعضیشون الان بالای ۲۰ میلیون قیمتشه هم کارای شرکتی از جمله الحمبرا و لطافه و ... که زیر ۱ میلیون هستن ( همینجا بگم غرض تکبر و فخر فروشی نیست که بنده هیچی نیستم )
منظور من این بود که واقعا نمیشه همه افرادی که میرن سراغ این قبیل کارها رو شماتت کرد ؛ ضمن اینکه راجع به حرف آقا ایرج عزیز که قلبا دوستشون دارم مبنی بر اینکه عطر و ادکلن از واجبات نیست کاملا درسته منتهای مراتب کسانی رو میشناسم که دیوانه وار عاشق عطر و ادکلن هستن و یک ادکلن راضیشون نمیکنه؛ از طرفی بخاطر مسائل مالی نمیتونن این علاقه رو اونجور که باید ارضا کنن و نهایتا میرن سراغ همین کارهای شرکتی ولو اینکه به ضرر سلامتیشون باشه ...
خلاصه که این حرفهارو بذارید به حساب دردودل ؛
بشخصه این موضوع که همه علاقمندان این حوزه نمیتونن اون چیزایی که دوست دارن رو داشته باشن برام آزار دهنده ست ...

28 فروردین 1402 تشکر
21 تشکر شده توسط : Rezvani Kambiz
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمندم جناب آقای روحانی سخی دل من به قلب پاک شما ایمان دارم و خدای نکرده هرگز قصد جسارت به هیچ عزیزی در این محفل نداشته و ندارم و اصلا هرگز همچین کاری را معتقد نیستم. از شما تقاضا دارم تا یکبار دیگر کامنت قبلی من را نسبت به فرموده ی جناب آقای شکیب، مطالعه فرمایید که در اون مبحث، اصلا مخاطب منظور من سوم شخص مفرد است که یقین دارم در این محفل حضور ندارد. فلذا اگر شما اون نظریه ی من را خدای نکرده به عزیزان این محفل نسبت میدهید، من از تمامی عزیزان پوزش طلب میکنم که عزیزان این محفل منظور من را کاملا برای اون کامنت، درک فرموده اند. دوست عزیزمان جناب آقای شکیب، مطلبی را مطرح فرمودند که از هراس قضاوت پنهان در این سایت برای درخواست راهنمایی از عطرهای شرکتی، قادر به مطرح کردن مبحثشان نیستند.... بنابراین من واقعا ناراحت شدم که چرا بایستی در یه همچین محفل معطری، که عاشقان روایح گردهم آمده اند، عزیزی یا عزیزانی نتوانند بخاطر مورد قضاوت پنهان قرار گرفتن یا مورد تمسخر قرار گرفتن، نظرات خودشان را عنوان کنند یا سوالات خودشان را عنوان کنند؟؟؟؟
من فکر میکنم اصلا رسالت حضور خود شما و یا من نوعی و یا استاد اخلاق و با تجربه مان جناب آقای سخی، و سایر عزیزان دقیقا به همین منظور در این محفل باهم هستیم تا با همفکری و همکاری و همدلی برای تمامی عزیزان این محفل از غنی ترین تا درویش ترین، مفید باشیم...... دوست گرانقدرم جناب آقای روحانی، خودتان میدانید که چقدر شما را دوست دارم و اولین عزیزی که در این محفل از طریق ایمیل باهاش در ارتباط بودم شخص فخیم شما بود..... بنابراین یعنی این شهدهای محبوس شده در شیشه ها قادر به گسستن ریشه های دوستی ما باهم خواهند بود؟؟؟؟؟ یعنی واقعا این اجرام بی جان، با شهدهای دلنشین خودشان، قادرند تلخی و اندوه را در بین ما ایجاد کنند؟؟؟؟
من که یقین دارم هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و اصلا شدنی نیست. چون به پیوند دوستی هامون در هر مکان زمان، در هر شرایط اقتصادی یا فرهنگی، حتی با عدم شنیدن طنین صداهامون، ایمان دارم و هرگز اجازه نخواهم داد این پیوند بین ما، به این راحتی گسسته شود.
جناب آقای روحانی عزیز، شما از نیک مردان روزگار هستید و این نیک بودن را بر دوستاران خود، همواره هدیه فرمودین و من و تمامی عزیزان این محفل، هرگز ذره ای یا لحظه ای به شما و تمامی عزیزان دیگر، اهانت روا نداشتیم و نخواهیم داشت.
دوست عزیزم، من تمام زندگیم برای علم گذشت و همچنان در حال گذر است و آنان که مرا میشناسند، میدانند که پناه بردن به عطرها برای رفع خستگی، فقط بهانه ای است تا بتوانم اندکی از رنج و اندوه انسانهایی که هر روز شاهد احوال آنها هستم و نمیتوانیم به آنها وعده ی زندگی سالم بدهیم، لااقل با همین عطرها و بونوازی آنها و چند دقیقه در این محفل بودن و مطالعه ی روایت های شما، به رنج و اندوه خودم تخفیف بدم. دوست ارجمندم نمیدانید چقدر دردناک است وقتی مادر یه نوجوان میاد به پای آدم میوفته و میگه چشمانم را میگذارم بر کفش های شما، فقط تورو خدا، تورو به هر کی میپرستی، بچه ی منو نجات بده نزار بمیره....... دوست ارجمندم نمیدانید چقدر هر روز و هر روز من اشک میریزم که خدایا این چه آزمونی است چرا راهی نشان نمیدهی تا این اشک های مادران را پایان دهیم..... بهشون چی بگم.... بگم فرزند شما، پاره ی تن شما بزودی خواهد مُرد...؟؟؟ بخدا نمیدونم چی بگم، اگه امید بدم که میدانم من در حد و اندازه ی دادن امید نیستم حداقل برای این بیماران..... اگر امید ندم، اونوقت چی بهشون بگم به مادرانی که جلوی چشمانشان فرزندشان، فرزند زیبایشان داره رنج میکشه داره پَرپَر میشه.......
دوست عزیزم بله شما حق دارید و درست میفرمایید اما ما واقعا داریم با سرطان مبارزه میکنیم نه درمان که هر درمانی حتی موقت هم حاصل شود برای برخی بیماران سرطانی، قطعا معجزه ی خداوند هست و نه ما....
من تنها پناه رنج هام همین عطرها هستند و همین با شما بودن ها..... اگر شما فکر میکنید که نبودن من در این محفل باعث زیبا شدن این محفل خواهد شد، من قطعا فرموده ی شما را میپذیرم و با کمال احترام به فرموده ی شما، اینجا را تَرک میکنم. خدا شاهده هرگز حاضر نیستم عزیزی از من، آزرده خاطر گردد بخصوص عزیزی چون شما حتی در فضای مجازی، حتی در مَتن....
من به شما ایمان دارم و تمامی عزیزان این محفل، و آرزوی بهروزی برای شما و تمامی عزیزان....
سپاس از همراهی و همدلی تمامی عزیزان حاضر در این محفل که چند ماهی حضور من را تحمل فرمودند.
سپاس از همراهی و همدلی استاد اخلاق و باتجربه ی این محفل جناب آقای کامبیز سخی، با تمامی مشغله ی فراوان، این محفل را همچنان معطر حراست فرمودند و از عزیزان این محفل، همواره پاسداری فرمودند.
سپاس از همکاری و همراهی مدیریت محترم این محفل، که حجم بسیاری از نگارشات را حداقل از طرف من در این محفل مطالعه فرمودند و آنها را یکی یکی، انتشار دادند و در صورت نیاز، ویرایش فرمودند..

[EDITED] 1402/01/29 01:01
28 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : رضا گردشی امیر علوانی
شما عزیز من اید جناب جمالیان گرامی
این لطف خداست که این حقیر نادان زیباتر از چیزی که هست در قلب معطر شما معطریون جلوه کرده است :)
حمایت از برندی خاص ؟ هرگز !
من خود ده سال است بی خبرم از بسیاری از برندهای نام برده شده و تحت بررسی !
من تنها از یک مهم حمایت کامل میکنم :
نقد تمام مایعات معطر .
تحت هر عنوانی !
بادی اسپلش ، ادوفرش ، ادوکلون ، ادوتویلت ، ادوپرفیوم ، پرفیوم ، پیور پرفیوم و اکستریت د پرفیوم . همه !
بدون هیییچ تعصبی از نام ها !
فارق از قیمت !
پنج قاره ی شرق و غرب ، پایین و حتی بالا :)
کاش تجربه ی آنها که عطر را در آن دنیا تجربه کرده اند را نیز میشنیدیم !
من حتی اطلاعاتی دارم از مقام عطر در آن سو !
و وجهه و کارایی اش !
این مباحث فقط در بین ما ایرانیان اتفاق می افتد !
که هم مشکوکیم و هم قاضی !
برای من مهم نیست قصد اشخاص از ریویوهایشان چیست !
راجع به عطرها زیاده روی میکنند در توصیف ؟؟
آنها را خیلی زیباتر از چیزی که هست جلوه میدهند به کذب و قلو ؟؟
خیلی راحت و بلافاصله پس از درک این ، و بر حسب " تجربه " و نه حدس و پیش داوری و سپس قضاوت ، من ِ نوعی خواهم آمد و گفت که : خیر ! من استفاده کرده ام . چنین نیست و چنان است .
اصلا مباحثه و نقد همین است دیگر !
و اصلا ما اینجائیم که همین کار کنیم !
عطرها را نقد کنیم و نه اشخاص را .
مسابقه ، چه کس داناتر است درین رشته ، چه کس تواناتر است بر تهیه ، کدام برند بهتر است ، کدام برند تواناتر است بر جذب مخاطبان متعصب ، کدام عطر تقلید عطر دیگر کرده است ، و بسیاری موارد دیگر را کنار گذاریم !
فقط از علاقه ی خود بگوییم .
من نمیتوانم به شما عرض کنم حق ندارید یک برند خاص را دوست داشته باشید و تنها از او بنویسید :)
اینجا خانه ی عطرهاست و معطریون .
هرکس به هر دلیلی که خود میداند مجاز است که اینجا راجع به عطرها بنویسد !
مدیریت محترم این خانه به صلاحدید منتشر میکند و خواننده به صلاحدید قضاوت میکند !
من ِ خواننده گول میخورم ؟
اگر نظر حاوی ی تقلب باشد اگر حتی دیگران واکنش ( به ادب و ادله پس از تحقیق ) نشان نداده باشند به هر دلیل ، خواننده عاقل است .
خواننده نادان است و خود نمیتواند بفهمد و چشم بسته میپذیرد و میخرد ؟
بار دوم چنین نخواهد کرد :)
حتی من ِ چهل سال سابقه دار ، بارها اشتباه کرده ام و عطر فیک تحویل گرفته ام !
ما برای همین اینجاییم .
از خدا میخواهم هر آنکسان که در این دنیای معطر متقلب اند و تقلب میکنند ( دور از جان همه ی دوستان فرشته خو ام ) ، در این خانه حاضر باشند به فعالیت !!
اینگونه ما هر روز هوشیارتر میشویم و نوع عملکرد ایشان بر ما روشن تر میشود !
قضاوت کار ما نیست دوستان عزیزم !
پرهیز کنید !
همیشه فرصت جبران نیست !
در هر دانشگاهی همه آزادند که بگویند ، و تجارب خویش هدیه کنند !
به لطف هدیه میکنند ؟
به قصدی منفی اینکار میکنند ؟
همیشه نتیجه مثبت است دوستان عزیزم !
این را ازین حقیر نادان گوش کنید :)
همیشه نتیجه مثبت است !
و دیری نمی پاید که قصد ها نمایان میشود با بیرون آمدن ماه از پشت ابرها !
مدیر ما بهتر از ما در جریان بازار و مقصود حاضران این خانه است .
چیزی که به من ِ خواننده ی علاقمند به عطور مربوط است این است :
از عطرها بخوانم سپس تست کنم تا شخصا بر اساس سلیقه ی خودم قضاوت کنم .
و دیگر :
خاطرات دوستان ام از عطور و روایح خوش را بخوانم ، لذت ببرم و بیاموزم !
کسی نمیتواند بر سر من ِ تازه وارد شده در این دنیا کلاه گذارد !! چرا و چطور ؟
دوستانی با تجربه اینجا دارم و از همه مهمتر :
بینی و سلیقه ای خاص به خود دارم :)
و اگر کسی بدون تست خرید کور انجام دهد و تمامی ی هشدارهای خبرگان این دنیا را نادیده و ناشنیده انگارد :
به زودی درسی بزرگ خواهد گرفت :)
که بارها و بارها بر آن تاکید شده است !
مورد مهم دیگر :
از داستان مشابه خارج شوید :)
هر عطر شخصیت و وجود خود دارد !
هر عطر جسم و جان خود دارد ، جلوه و زیبایی ی خود دارد !
فارق از همه ی دیگر !
کاش این کلمه ی مشابه را که تولید اشکال میکند و اصلا از بن اشتباه است ( به نظر این حقیر البته ) استفاده نکنیم .
من دوست ندارم شبیه کسی باشم ، عطرها هم همینطور :))
بجایش بگوییم همخانواده یا هرچیز دیگر !
چه بگویم :)
و دیگر : من بدون عطر میمیرم !
باور میکنید یا نه :)
وقتی عطری میخرم یا هدیه میگیرم ، جان خریده ام و هدیه گرفته ام :)
و در انتها :
من هییییچ کس نیستم !
از همه ی شما کوچکتر و از هر نادان ، نادان تر ام .
من منتظر رفتن ام .
و نگران ازین که مباد کسی را در این خانه برنجانم که وقت جبران نیست .
در خانه ای که به عشق و مهر آمده ام و این خانه تنها جائیست که غیر از خانه ی خودم حضور دارم
من از همه ی دنیا کناره گرفته ام !
منم و این زن و شما ! و خدا !
شما را بیش از مادرم و برادر و خواهرهایم میبینم
شما تنها کسانی هستید که با شما صحبت میکنم به دوستی و مهر !
اینها را گفتم که بدانید منظور خاصی از هر آنچه که گفته ام و میگویم ندارم جز دوستی و عشق و مهر با شما :)
سخت نگیرید دوستان عزیزم :)
نگران نباشید !
فقط به عشق و مهر خود بپردازید و رها کنید نگرانی را بابت هر چیز !
فرصت از بین میرود !
پر کنید پیاله را ، که شب گذشت :)
طپش قلبم تقدیم به شما :)

[EDITED] 1402/01/29 03:31
28 فروردین 1402 تشکر
22 تشکر شده توسط : فرزان عباس بهرامی
سلام و درود
ارادت بسيار خدمت شما جناب روحاني عزيز
اتفاقا من هم خيلي درگير اين موضوع بودم كه من نوعي در روز نهايت بيست دقيقه تا نيم ساعت در مجموع وقتم براي عطرافشان و ساير سايت ها و پيج هاي مرتبط ميتونم اختصاص بدم ولي بعضي دوستان با توجه به مشغله ي زيادي كه بعضا به طور غير مستقيم عنوان ميكنن، نشستن وسط عطرافشان. من هيچ گونه ادعايي در مورد داشتن اطلاعات تخصصي در مورد عطر ندارم و فقط در جايگاه يك مصرف كننده معمولي كه عشق ش رو دارم واقعا نسبت به جناب اسعدي معترضم. ايشان با حجم بسيار بالاي كامنت و تصوير حداقل من رو نسبت به ساير كامنت ها و تصاوير سِر و بي توجه كردن. فارغ از مفيد و يا غير مفيد بودن نظراتشون، پاي كاراي چيپ رو هم به اينجا باز كردن. دوستان عزيز شما چه عطر باز باشي چه كتوني باز چه ساعت باز و... ميدونيد كه بايد هزينه كنيد براي عشق تون، اينجايي جايي بود براي عاشقان عطر نه مرجع معرفي عطر اقتصادي، كسي كه دنبال كار اماراتي ميره نه تنها عاشق عطر نيست فقط دنبال توهم لاكچري بودنه.
كه خودش براي خودش درست كرده ، عطر كه نون شب نيست كه حتما بايد بخريد يا اگر عشق عطر هستيد چطور راضي به خريد كپي درجه چند هستيد؟؟اين اب و تابي كه شما به كاراي اماراتي ميديد دو حالت بيشتر نداره، يا كار اورجينال رو تست نداشتيد يا تعاريفتون جهت داره. اميدوارم مديريت ترتيبي اتخاذ كنند كه هر كاربر هفته اي يك نظر و يك تصوير بيشتر نتونه بزاره كه حداقل حجم اين همه كامنت بي فايده به حداقل برسه. اميدوارم به عنوان يك كاربر كه دغدغه ي عطرافشان رو دارم نظرم تاييد بشه. ممنون از دوستان
28 فروردین 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی Kambiz
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب نظرات محدود شده است .
نظرات محدود شده است
زياد در نظر دادن در رابطه با عطرهاى مردونه حرفه اى نيستم و مطابق با همون اندك دانشى كه از عطر دارم ، نظرمو مى نويسم
اسد بر خلاف تصورم رايحه ى آنچنان خاصى نداشت
ولى خب بدم نبود (البته اينكه من كُلا عطرهاى مردونه رو نمى پسندمم بى تاثير نيست و شايد اصلا بهتر باشه راجع به عطرهاى مردونه نظر ندم)
.
همون اول كه اسپرى كردم يخورده بينى م نزديكش بود و بينى م در يك لحظه آتيش گرفت😂 كه فكر كنم بخاطر فلفل سياه ش باشه كه عين شمشير ابن ملجم خورد وسط بينى م
در ابتداى كار خيلى تنده و رفته رفته ملايم ميشه
اما نه ملايم مثل عطرهاى زنونه كه وانيل و دانه تونكا و اين چيزا باقى بمونه و لطيف باشه :))
دراى داون به اين صورته كه همون نت هاى اول و دوم پابرجاست يعنى تنباكو ، ادويه ها ، كهربا و صندل سفيد ، ولى دودى و تاريك شده (وانيل رو من تو اين عطر اصلا نمى تونم تشخيص بدم ، از بس كه تو عطرهاى زنانه اى كه عاشقشونم ، وانيل رو خيلى واضح دريافتش كردم،تو اين عطر پيداش نمى كنم)
و من بخاطر اين دراى داونى كه نقاشى *تراس كافه در شب اثر ون گوگ* رو واسه م تداعى كرد ،ميذارمش تو دسته مى پسندم . اين تم دودى ، تاريك و عربى رو واقعا مى پسندم
اما نت اول رو اصلا نيستم ✋🏻
اى كاش از اول تا اخرِ عطر همين دراى داونش بود😁
اونوقت خيلى ديگه شيك مى شد
.
حالا چرا نقاشى تراس كافه در شب واسه م تداعى شد ؟ احتمالا بخاطر نت تنباكوش كه در يك لحظه تله پورت كردم به اون ميز و صندلى هاى كنارِ كافه و مردهايى كه در حال پيپ كشيدنن (كاملا معلومه هيچ عطر مردونه اى رو تاحالا تست نكردم كه با اسد دارم تله پورت مى كنم😂 بترسم از اون روزى كه عطرهاى ناساماتو رو تست كنم ... )
.
از لحاظ ماندگارى و پخش بو كه واسه من از توليدات جديد بود و توليداتِ جديد هم نمى دونم چرا پخش بو و ماندگارى ش متوسطه
.
از لحاظ شباهت با ديور ساواج الكسير كه والا من الكسير رو بو نكردم ، پس نظرى ندارم
به نظرم كُلا نبايدم مقايسه بشه
هر وقت از لحاظ قيمت تو يك رنج بودن ، مقايسه كار درستى بود ولى الان اصلا
مقايسه ش ناجوانمردانه ست
18 شهریور 1403 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : شکیبا علی
سلام سمینار خانم ، من نگران بینی شما شدم 😅 یعنی چطور شد که اسپری کردین رو بینی تون؟ 😂
18 شهریور 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : نیلا ی محمدعرفانی
سلام اقا مهدى
مى خواستم رو دستم اسپرى كنم ، بينى خودمم از قبل به دستم چسبونده بودم انگار مثلا دستم مى خواست فرار كنه😅
18 شهریور 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : شکیبا نیلا ی
با سلام.شباهت زیادی به ساواژ الکسیر داره با این تفاوت که نت دودی و عودی تو اسد قوی تره و شفافیت عطر نسبت به نسخه الکسیر کمتر.درکل اسد عطر خشن تریه
21 شهریور 1403 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : نیلا ی فرهاد

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
با درود به همه همراهان
در میان عطرهای شرکت لطافه که اخیرا سر زبان‌ها افتادند اسد بیشترین شباهت را به ساواج الکسیر دارد و به ویژه در دقایق ابتدایی به خوبی یادآور الکسیر هست.
نقطه قوت الکسیر و به طبع مهارت شگفت انگیز آقای دماشی (که به نظر بنده یکی از سه عطار برتر تاریخ هست) در میدل نت هست جایی که یک رایحه گس مانند دارد که مابین تلخی و شیرینی حرکت میکنه و به دام هیچکدام نمی افتد. بایدبگویم چیزی که باعث شده این عطر نقدر محبوب باشد و. منم خیلی دوستش بدارم همین قسمت عطر است. اما در اسد در نت‌های میانی خبری از آن حالت گس مانند نیست و کار به سمت شیرینی سوق پیدا کرده است. انصافا هم با این قیمت نباید انتظار چنان پیچیدگی های خاص و فوق العاده را داشته باشیم.
به نظر من اسد اگر پخش و ماندگاری بهتری داشت می توانست عطر بسیار ارزشمندی باشد و نقاط ضعف نه چندان زیادش را پوشش بدهد ولی از لحاظ پرفورمنس امتیاز متوسطی می گیرد.
در کل اسد به نسبت قیمت عطریست خوب و با کیفیت که می تواند برای علاقمندان ساواج الکسیر هم یادآوری مناسبی از آن داشته باشد.
شاد و پیروز باشید
24 اسفند 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : فرهاد TIMELESS

6
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
3
طراحی شیشه
لطافا اسد

بالاخره تونستم در چند نوبت و در هوای مناسب این عطر رو استفاده کنم تا بهتر بتونم نظرم رو بگم. همین اول بگم شباهت رایحه با الکسیر خیلی زیاد و لذت بردن ازش آسونه.

عطری تند، گرم و شیرین که رایحه ادویه ای اولش بی رحمانه جلو میره اما بعد از مدتی رام میشه و نت کهربا و وانیل جاشون رو تو قلب عطر پیدا میکنن کمی تم عربی در عطر وجود داره که احتمالا حضور نتهای ادویه و قهوه کنار هم این حالت رو ایجاد کرده. با استایل رسمی بهتر مچ میشه و هوای سرد زمستانی بهترین زمان برای استفاده ست
این عطر فرومولی رو اجرا میکنه که ترند بازار شده. اجراش اوکیه اما خاص و چشمگیر نیست. منصف باشم بی رمق هم نیست و کیفیت کار خوبه. در دنیای اسانس‌های خیابانی این محصولات حکم زنگ تفریح دارن

عطری که من تست کردم لانچ اول بود. پرفورمنس واقعا راضی کنندست ماندگاری حداقل هشت ساعت پخش بوی سه ساعت پرقدرت در ادامه محدود تر میشه اما باز دیگران رو متوجه خودش میکنه.
به چهار دلیل ارزش خریدش رو زیاد میدونم
۱. رایحه ترند بازار
۲. قیمت منصفانه
۳. پرفورمنس خیلی خوب
۴. جایگزین شایسته ای برای الکسیر

پول زیاد به الکسیر و ابسولو اونتوس ندید چون دارن تو یک مدار سیر میکنن

سلامت و خوشبو باشید
25 آذر 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : حسن شجاعی هاشم پور
آرش جان شما اینترنتی خرید کردید؟
چون تجربه خوبی از این خرید داشتید ممنون میشم معرفی کنید که منم از همونجا خرید کنم
19 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : یاس آرش
سلام محمد جان

این کار رو از سایت نخریدم. دکانتش رو یکی از دوستانم برام فرستادن که خودشون هم از امارات خریده بودن
20 دی 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : هاشم پور حسن شجاعی
محمد عزیز سلام و ارادت
تو عطرگرام گزینه پاسخ برای نظرت غیر فعاله اینجت مجبورم بهت جواب بدم که برات نوتیف بیاد
اول اینکه لطف داری بهم برادر و سپاسگذارم از محبتت، و اینکه بله از القیم سیلور خیلی بهتره بخصوص توی پرفورمنس و صد در صد گزینه ایده ال تر و البته تو سایه تره
26 خرداد 1403 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سالار كلوچه یاس
ممنونم امیر جان از اینکه وقت گذاشتی
من قصد خرید چند تا کار رو دارم یکی کار evanos رو‌در نظر دارم که مشابه کرید اونتوس هست و طبق گفته ی جناب اسعدی کار قوی ای هست،در کنارش سپتر برونزیت هم با تعریفی که شما کردید نظرم رو جلب کرده
اگه گزینه دیگه ای هم مد نظرت هست که بتونم در کنار evanos خریداریشون کنم ممنون میشم راهنمایی کنی،دوست دارم کاری باشه که بازخورد خوبی ازش بگیرم و اینکه چند تا کاری که میخرم ترجیحا خیلی فضاشون مثل هم نباشه
27 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : یاس سالار كلوچه
خواهش میکنم
اگر به فضای عودی علاقه داری افنان سوپر ماسی این عود و لطافه بدیع العود که هردو کلون اینیشیو عود فور گریتنس هستن رو پیشنهاد میدم، بازخورد بالا با پرفورمنس بی نقص دارن.
در درجه بعدی الحمبرا تاکس و لطافه عشق الشیوخ طلایی هم بازخورد بالایی برات میارن.
27 خرداد 1403 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی مجتبی
خیلی ممنونم از راهنماییتون حتما بررسیشون میکنم و برای فصول سرد ازشون خرید خواهم داشت،کار عجایب دبی رو تست کردم و خیلی خوشم اومد احتمال زیاد بدیع العود هم پسندمه فقط کار هایی که معرفی کردین بیشتر مناسب فصول سرده
اگه گزینه ای مد نظرتون هست که برای فصول گرم مناسب باشه هم ممنون‌میشم‌معرفی کنید
28 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : یاس فاطمه فیضی
سلام مجدد
گزینه های زیر بهترین کلون های بازار از در رده عطرهای خنک بحساب میان با پرفورمنس خوب .

- اف ای پاریس مدل ایدر اکستریت فرنچ اونو رایحه پارفومز د مارلی گرینلی (از سایت ن.ا.ر.س.ی.س.و تهیه کن، محصول جدید و فوق العادس)
- اف ای پاریس مدل اسنس بلک مشابه لویی ویتون ایمجینیشن
- الحمبرا جورجه پروفومو مشابه جوریجو آرمانی پروفومو ( با توجه به قیمتش شباهت و پرفورمنسش واقعا عالیه و گزینه اقتصادی تریه)
- لطافه اعجازی سبز و لطافه پراید عشق الشیوخ نقره ای هم از بهترین های لطافه در رده عطرهای بهاری و تابستانی ان.
28 خرداد 1403 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی یاس
خیلی ممنونم امیر آقا از اینکه وقت گذاشتید
تک تک موارد رو بررسی میکنم و حتما در لیست خریدم خواهند بود
29 خرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : یاس فاطمه فیضی

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
اگر بدونین این عطر اسد چقدر با کیفیته و چقدر عجیب غریب شبیه الکسیر ساواج هست لحظه ای درنگ نمیکنین. تا ۸ ساعت تو هوای باز رو پوستم ماندگاری داشت و تا ۲ روز روی لباسم . امکان نداره کارشناسی هم تو ۲ ساعت اول بفهمه که الکسیر نیست . امکان نداره کسی اسمش رو نپرسه ازتون . هیچ عطری تو دنیا با قیمت ۵۰۰ تومان آنقدر باز خورد نمیاره واستون .بمبی از ادویه جات و کهرباست.من خودم عاشق بوی صندل سفید و کهربا و وانیل پایان کارم که رو لباس میمونه و عطر آروم میگیره تو آغوشت. راستی عطر ماهر لطافه رو هم حتما امتحان کنین یه نسخه جون دار و پدر مادر دار از لالیک مشکی و کوئومه ارتو پاریسیه. حیرت زده میشین از اسد و ماهر . خوش بو بودن جزئی از بایدهای زندگیه . معطر باشین دوستان

[EDITED] 1401/09/16 23:21
16 آذر 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : مهسا تکرود
سلام دوست عزیز
متاسفانه این عطر در عطرافشان موجود نیست
میشه بفرمایین از کجا اصلشو تهیه کنم؟
ممنون
17 دی 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ندا مطیع
داخل گوگل سرچ کنین بیشتر آنلاین شاپ های جنوب کشور دارن ، و بازار مروی تهران هم داره با کمی قیمت بیشتر نسبت به آنلاین شاپها
18 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط :  حمید رضایی بابک
ممنون.ظاهرا عطرهای عربی اصلو فیک ندارن خوشبختانه
18 دی 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
آره خوشبختانه ، جالبه یه سری شرکت‌ها فیک دارند تو ایران .ولی این شرکت لطافه نداره چون هم شیشه و بسته بندیهاش خیلی لاکچری و تمیزه هم رایحه خیلی قوی تر از دیگر شرکت‌هاست هم این که قیمتش خیلی اقتصادی هست و برای فیک کارها صرفه اقتصادی نداره بخوان این کیفیت و با این قیمت کم کپی کنن. لطافه و الحمبرا که زیر مجموعه لطافه هست بی نظیر اکثر کارهاش و ۱۰ برابر پولی که میدین بهتون کیفیت ارائه میدن. ماهر مشکی از لطافه رو هم حتما تست کنین اگر به بوی لالیک مشکی یا ارتوپاریسی ترونی علاقه دارین.آدم و شگفت زده میکنه ماهر مشکی لطافه
20 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط :  حمید رضایی مجتبی
متاسفانه لطافه هم فیک داره. من هم نظر شمارو داشتم تا اینکه به چشم دیدم.
21 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک محمد☆mm
بله حتما
ممنون آقای حسینی عزیز🙏🌹
22 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه امیرحسین حسینی
ای بابا،بعیدم نیست تو مملکت ما
البته شاید تولید جدید با سال قبل تفاوت داشته باشه
22 دی 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فرهاد رضا یگانه
سلام آقای حسینی
از شرکت ارض الزعفران مدل فخر العود هم امتحان کنید
عودی و تاریک
11 اسفند 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : امیرحسین حسینی وحید

بنده هم الکسیر و دارم هم اسد رو ، باید بگم عطر اسد به نوبه خودش عطر معقول و اندازه اییه ، بنظرم ارزش خریدش ۱۰ از ۱۰ ، اما در مقایسه با الکسیر میتونم بگم الکسیر ادویه ای تره ، به این معنی که الکسیر در میانه عطر جایی که چوب صندل و کهربا و وانیل دارند ، نقش های مقابل ادویه و آبروکسان رو بازی میکنن یه گَسی خاصی اون وسط مسط ها حس میشه که حاصل ترکیبات اسپایسیه ، وبه نظرم درست جایی که رایحه به شدت اروماتیک و معطر به نظر میرسه ، اون گَس بودن میانه عطر یه کاریزمایه متفاوتی به این عطر میده ، که سبب ساز خاص بودن و جدید بودن رایحه این عطر با خانواده خودش و حتی عطرهای ساخته شده این دهه اخیره شده .
و اما اسدخان با تمامی زیبایی رایحش که شباهت قابل قبولی با الکسیر داره باید بگم که واقعآ اون حس گَس بودن رو به اندازه قابل قبول نداره که باعث میشه اون تاًثیرگزاری رو هم نداشته باشه ، رایحش بیشتر کهربایی و آمبروکسایه تا ادویه ای ، این تفاوت حتی از استشمام روی درب شیشه های هر دو عطر هم قابل درکه ..........

[EDITED] 1401/10/17 22:26
17 دی 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : سعید سعید امیر علوانی

10
رایحه
7
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام و احترام
بنده عید امسال این ادکلن رو از قشم درگهان تهیه کردم از یک شرکتی که‌ وارد کننده اصلی برند الطافه بود .
بسیار شباهت زیادی به رایحه الکسیر ساواج دیور داره .
رایحه ایه ادویه و چوبی و کهربایی
فوق العاده جذاب و دلنشین
از اطرافیانم بسیار بازخورد بالایی گرفتم ازش .
از این برند مدل اسد و ماهر و بدیع العود رو شدیدا پیشنهاد میکنم فوق العاده اند . با تضمین بخرید و عشق کنید .
17 مرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : الف ش رضاحسین نوری
بدیع العود تقریبا ٩٠ درصد مثل initio, oud for glory هست ، عطری که الان تقریبا ٨ تومن قیمتشه، شیشه عالی هم داره ولی متاسفانه من به ماندگاریش نمره یک از ده رو میدم، اسد مثل سواج هست و ماندگاری خیلی بهتری نسبت به بدیع العود داره
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری مهیار
سلام آقا مهیار
از شرکت ارض الزعفران مدل فخر العود هم امتحان کنید
تاریک عودی
عودش معبدی
شرط میبندم خوشتون بیاد
من عود به همین راحتی خوشم نمیاد
ولی عود فخر العود عالیه

موفق باشید
11 اسفند 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : امیر علوانی علی رشوند
سلام ، فخر العود پخش و ماندگاریش چن ساعته ؟
بین بدیع العود و فخرالعود گیر کردم ، میگن بدیع العود ماندگاریش تعریفی نداره انگار
27 فروردین 1402 پاسخ تشکر
درود بر شما
فخر العود قویه
حتما فخر العود تست کنید
البته چون کارهای عربی همه جا نمیشه تست داشت
بهتره از یک سایت معتبر جنوب کشور تهیه کرد
قیمتشون زیاد بالا نیست
28 فروردین 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : امیر علوانی مجتبی
سلام وقت بخير
ممنون از پيشنهادي كه داديد
من هم ادكلن پيشنهادي شما را تهيه كردم
من هم با نظر شما موافقم خوشبو و ماندگاري و پخش بوي خوبي داره
04 آذر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
درود
خواهش میکنم دوست عزیز
امیدوارم همیشه تندرست و موفق باشید
04 آذر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : کامیار فخر بابک

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
سلام خدمت دوستان عزیز
اوپنینگ این کار بسیار ادویه ای هستش و ممکنه برای بعضی از شامه ها ازار دهنده باشه ولی در ادامه این حالت ادویه ای کمتر میشه و با اضافه شدن وانیل و مقدار کمی قهوه و نت های چوبی جذابیت فوق العاده ای پیدا میکنه.وانیل تو این عطر واضح ترین نتی هست که شاید هر شامه ای بتونه تشخیصش بده. به هیچ وجه شیرینی این کار بیش از حد و ازار دهنده نیست و به نظرم همه نتها کاملا متعادل در این عطر وجود دارن و برای شامه من چیز ازار دهنده ای وجود نداره
پخش بو بسیار عالی در دو ساعت اول و ماندگاری مناسب
یه کار اقتصادی که صددرصد ارزش خرید داره
07 مهر 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : حسن شجاعی مهریار

درود و آرزوی شادی های بسیار
مدت زمان زیادی هست به دلایل مختلف دستم به نوشتن نرفته ولی همچنان از دور تماشاگر این بازی جذاب و از هر جهت برد_برد بین دوست داران عطر در کامنت ها هستم...

هر کس از تجربه شخصی و دیدگاهش نسبت به عطری خاص می‌گوید(حتی گاهن با تعصب) و قطره ای به رودخانه علمی که در جریان هست و همه از آن بهره مند هستیم اضافه می‌کند
لیکن به قول شاعر فرزانه استاد سخن سعدی:

فراوان سخن باشد آکنده گوش / نصیحت نگیرد مگر در خموش
نباید سخن گفت ناساخته / نشاید بریدن نینداخته
کم آواز هرگز نبینی خجل / جُوی مشک بهتر که یک توده گِل

فلذا از جهت خجل نبودن و بهره بردن از نصایح بزرگان این محفل هیچ طریقی بهتر از سکوت ندیدم

ولی یک موضوع که اخیرا بسیار هم تب و تابش در بین دوست داران عطر داغ شده کاسه صبرم رو لبریز کرد و اون هم بحث عطر هایی با رایحه مشابه عطر های معروف از برند های معتبرتر هست ، اعم از اماراتی و ...
علتی که عطر اسد رو برای این بررسی انتخاب کردم این هست که اولا برای مشابه سازی دست روی یکی از ترند ترین و خوش ساخت ترین عطر های این روزا گذاشت و هم این که تاحد خوبی از جهت شباهت رایحه از پس این کار بر اومد و البته مقدار کمتری از جهت پخش و ماندگاری(همچنان به نسبت کلیت عطر های بازار عملکرد خوبی داره ولی خب ساواج الکسیر در یک کلاس کاری دیگه هست ) فلذا میتونه گزینه مناسبی برای نمایندگی از طیف وسیع دسته عطر های مشابه باشه...

ببینید دوستان میخوام بدون تعارف بگم ، عطر های این دسته های مشابه واقعا مقرون به صرفه هستند
حالا سوال مهم این هست که مقرون به صرفه از چه جهت؟ جواب روشن است ؛ صرفا از جهت کسانی که قصد دارن از چشم عموم افراد خوشبو باشن و بوی خوبی بدن و نه بیشتر ، یعنی این که شما اگه چند سالی هست دنیای عطر رو دنبال میکنید و آشنایی های با هنر عطاری ، چم و خم رایحه ها ، رایحه ابتدایی و میانی و انتهایی ، ترکیب رایحه ها و ایجاد رایحه های جدید بر اثر این ترکیب ها و ... دارید این عطر ها برای شما رضایت بخش نخواهند بود به این دلیل که بیش از ۹۵ درصد این عطر ها روایح خطی یا در نهایت ۲ بخشی دارند و این تغییر رایحه هم خیلی شارپ اتفاق میفته و برای استفاده بلند مدت قطعا بینی کسی که تجربه زیادی داره و عطر های درجه ۱ زیادی رو تست و استفاده کرده رو آزار خواهند داد...

از حق نگذریم که به چشم مخاطب هایی که ما در جامعه باهاشون برخورد خواهیم داشت که ۹۵ درصد هم افراد عادی (از جهت شناخت دنیای روایح و عطر ها) هستند نه تنها خوشبو خواهیم بود که احتمالا بازخورد های خوبی هم خواهیم گرفت و اگه خودمون هم از این دسته هستیم که میخریم و می افشانیم و لذت میبریم و به حرف هیچ کسی هم وقعی نخواهیم نهاد...

اما لطفا خواهشمندم از صحبت هایی قبیل این عطر با نمونه اصلی هییییچ فرقی ندارد و فلانی عقلش نمی‌رسد این همه پول بابت فلان عطر معروف پرداخت کرده و این حتی از نمونه معروفش هم خوشبو تر هست و امثال این ها بپرهيزيم...
این که من و شما متوجه موضوعی نمی‌شویم یا تمکن مالی لازم را نداریم (متاسفانه در این زمانه مقصر این مورد اکثرا ما نیستیم) نباید دستمایه به سخره گرفتن آگاهان یا ثروتمندان شود...
چشم را هم بر این داستان که ممکن است عده ای منتفع بازار این قبیل عطر ها باشند و یا متضرر از کم شدن اقبال عطر های معروف تر باشند و بعضا هر دو گروه نظر های جهت دار می نویسند می‌بندیم و این فرضیه را رد میکنیم
امیدوارم که این بحث همین جا تمام شود و دریچه جدیدی و چالش جدیدی برای مباحثه پیدا شود که بتوانیم از علم اساتید سخاوتمند سایت بهره مند شویم و سخن رو با مصرعی زیبا که من درس زندگی از آن آموختم به پایان میبرم:
نبیند هنر دیده عیب جوی...


09 مرداد 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : پارسا نیا امیرحسین

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟