Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540

میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 سفید

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35671
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی گلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-35671
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 790
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
39,400,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    38
  • نمی پسندم
    90
  • - 25 سال
    8
  • + 25 سال
    56
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    8
  • رسمی
    61
تعداد رای های ثبت شده : 358
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

کورکجان باکارات رژ 540 از ملاقاتی ویژه میان فرانسیس کورکجان و کمپانی کریستال‌سازی باکارات زاده شد. این عطر ادو پرفیوم درواقع دویست‌وپنجاهمین سالگرد تاسیس این کمپانی کریستال‌سازی را جشن می‌گیرد. این عطر با سرشت چوبی مثل یک کیمیاگری شاعرانه است، درحالی که امضای بویایی شدیدا غلیظ و خیال‌انگیزی دارد. سویه‌های شاداب و باطراوت یاس و درخشش زعفران نیز روایح معدنی عنبر و مایه‌های چوبی سدر تازه بریده‌شده را با خود دارند. کورکجان باکارات رژ ۵۴۰ به‌عنوان عطری درخشان و پرشور همچون نفسی گل‌فام، کهربایی و چوبی روی پوست می‌نشیند. برای لذت بردن از لحظات آرامش‌بخش بیشتر و طولانی کردن ردّ ماندگار این عطر، می‌توانید از این عطر در کنار دیگر محصولات طراحی‌شده برای باکارات رژ ۵۴۰ استفاد کنید: ژل دست و بدن، روغن بدن، میست مخصوص موها و صابون جامد.

ساختار بویایی ــ متیل دی‌هیدروجاسمونات

متیل دی‌هیدروجاسمونات به‌عنوان یک نت آروماتیک که در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده، امروزه به یکی از پرکاربردترین نت‌ها در جهان عطرسازی تبدیل شده است. اگر این نت را به‌صورت جداگانه در نظر بگیریم، می‌بینیم که ظرافت یاس سلطنتی، با مایه‌های گل‌فام و بسیار باطراوت، در کنار جلوه‌های نسبتا لیمویی قرار می‌گیرد، درست مثل یک تکه لیموی افتاده درون جام. بنابراین به‌طور طبیعی روایح چای و یاس در آمیزه این عطر حضور دارند، حتی اگر بسیار متفاوت، شاداب‌تر و درخشان‌تر شده باشند. علاوه بر این شفافیت و سبکی، این عناصر با ترکیبات دیگری هم پیوند می‌خورند و طراوت، حجم و پخش بوی خاصی را به آمیزه نهایی عطر می‌دهند. فرانسیس کورکجان درواقع این عطر را وزش دلربای گلبرگ‌ها می‌نامد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند میسون فرانسیس کورکجان
عطار فرانسیس کرکجان
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه یاس، زعفران
اسانس پایه سدر ، درخت نراد
نمره کاربران
Baccarat Rouge 540-میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 سفید
رایحه
7.5
98 رای
ماندگاری
8.9
98 رای
پخش بو
8.6
98 رای
طراحی شیشه
7.6
98 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند میسون فرانسیس کورکجان
عطرگرام
نظرات کاربران (95 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
5
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
4
طراحی شیشه
این عطر یکی از خفن ها بود تو دنیای عطر بازیم!
ابتدا از نظر ماندگاری و بعد پخش بو
خیلی خفنه
رایحه رو هم دوست دارم
یه رایحه ی مغروری داره
توی یه مهمونی همه دنبال خط بوی این عطر می‌گردن..
هرجا استفاده کردم بازخورد داشته...
بس که پخش بالایی داره
و ماندگاری حال بهم زن'..
مگه میشه! بیش از دوهفته پیش روی بلوزم اسپری کردم گذاشتم تو کمد لباسام امروز باز با یه شدت خاصی پخش داشت!!!!
خیلی مایع گذاشتن براش
خیلی خفنه
11 دی 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور آناهیتا کیان
درود،شما نسخه ادو پرفیوم رو تهیه کردید یا اکستریت؟؟ممنون
12 دی 1401 پاسخ تشکر
درود
نسخه ی ادوپرفیوم
29 دی 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور

درود . یه عطر زنونه گرم و تلخ سن بالای پنجاه ؟؟؟چی مد نظرتون هست؟
26 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : هاشم پور مصطفی زعیم

باکارات واقعا زنونس نمیدونم چرا انقدر آقایون هم ازش استفاده میکنن
برای آقایون اصلا نمیپسندم
بوی شیرین و شیکی داره که خودم خیلی دوسش دارم و پخشش و موندگاریش خیلییی زیاده
27 دی 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور غزال
باکارات رژ یه عطر زنونه مردونه معرفی شده.
اما عقیده ی من هم همینه که شما گفتی.
یه عطر زنونه س بیشتر
اما با این حال جزء عطر هایی هستش که من استفاده میکنم.
پخش این عطر توی مهمونی از همه عطرها میبره
انصافا خیلی خفنه.
پخش و ماندگاری فوق العاده بالا!!
باکارات رژ و دیور میدنایت پویزن عطر های زنونه ای هستند که استفاده میکنم.
که متاسفانه میدنایت دیگه تولید نمیشه و چه حیف..
29 دی 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : هاشم پور MAHMOUD
من به شدت موافقم که کاااملا زنونه هست.. مهم نیست در توضیحات شرکت عطر گفته یونیسکسه اما همگان به این رسیده اند که باکارات رژ ۵۴۰ کاملا زنانه است. این همون روند اشتباه برخی عطرهای تام فورد هست که به زور میخواد القا کنه هم مدونس هم زنونه...چگونه تام فورد عود وود میتونه زنونه هم باشه؟؟؟؟؟من جز افرادی هستم که خیلی از عطرهای مردونه واسه اینکه خانمها بپوشن بدم میاد و بالعکس که بدتر....هر کس دوست داره هر چی للش میخواد بپوشه ...درسته....اما مردی که عطر زنونه میزنه حالت مردی رو داره که لباس زنونه میپوشه...اگه از نظرش ایراد نداره که هیچی. حرفی نیست... درسته به خودش مربوطه اما پیامی که منتقل میکنه اینه‌
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کوروش فرهاد

عطر خوشبوعیه، شیرینی وگرمای دل نشینی داره مخصوصا اگه بهش زمان بدیم، مدتیه ک پرطرفدار شده و اسمش رو خیلی میشنویم، بنظرم بیشتر برای خانم ها مناسب هستش، من یه چیز عجیب ازش برداشت کردم البته امیدوارم به خیلی ها بر نخوره، یکم که زمان ازش بگذره یکم بوی بولگاری آکوا پورهوم رو تداعی کرد واسم!!!!!!!!!!!! البته خیلی خیلی کم، این دو عطر هییچ ربطی به هم ندارن ولی نمیدونم چرا چنین حسی رو برام تداعی کرد!!!
05 بهمن 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : هاشم پور سعید زند

9
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
7
طراحی شیشه
به شدت خاص لوکس و اشرافی عطری با ریسک بالا برای مهمانی ها. شخصا هر چه جلوتر رفتم از انتهای لیست انتخاب ها رسید به اوایل لیست.عطری یونی سکس که به نظر من بیشتر به زنانه بودن میل می‌کنه .اگر اهل عطرهای متعارف تر هستید این عطر نمیتونه انتخاب خوبی باشه.به درد خاص پسندان میخوره.

[EDITED] 1401/11/07 12:27
06 بهمن 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک

سینتتیک، خوب یا بد؟
در توصیف سینتتیک ها اینطور بگم که در حال حاضر این حجم از تولیدات انبوه و فراوانی عطر در بازار مرهون این دسته از مواد هست.
سینتتیک ها بدن؟ نه نمیشه گفت. خوبن؟ نه اینم نمیشه!
ببینید متریال سینتتیک دسته ای از مواد هستن که ممکنه از طبیعت هم تحت فرایند های آزمایشگاهی بدست بیان، مثل جداسازی مولکول های یک نت، اما خب غالبا تعریف این واژه مارو یاد آزمایشگاه میندازه و فکر میکنیم مواد سنتتیک صرفا مصنوعی و صفر تا صد تولید شده در آزمایشگاه هستن.
درواقع اگر در عطری تماما مواد سینتتیک یا حتی تماما مواد طبیعی استفاده بشه ما نمیتونیم تعیین خوبی و بدی داشته باشیم.
چرا که اینها طیف هستن، عطر سینتتیک خوب داریم و عطر سینتتیک بد هم داریم!
آیا سینتتیک ها ارزون تر از متریال طبیعی هستن؟
خیر، در مواردی برخی متریال سینتتیک بسیار گران هم وجود داره، اما غالبا مقرون به صرفه تر هستن.
اینجاست که پرفیومر باید کاربلد باشه، چرا که استفاده از مواد سینتتیک در عطر ها لزوما نیاز به مهارت عطار داره تا یک کار خلاقانه خلق کنه.
مشخصا متریال طبیعی به عطر عمق و پیچیدگی بیشتری میده، ولی این هم در غالب طیف از خوبی تا بدی دسته بندی میشه. عطار کاربلد نباشه، شما گرانترین عود طبیعی جهان رو هم در اختیارش بذارید، ببینید چه فاجعه ای میکنه!
جدا از سلیقه ی شخصی نسبت به رایحه عطر، میتونیم با تعیین کیفیت مواد بکار رفته در عطر، با استفاده از حافظه بویایی، یا تجربه، تعیین کنیم عطری خوبه یا بد.
مشخصا به عطرساز و لیست خریدش دسترسی نداریم تا متوجه بشیم چکار کرده، اما به واسطه مرور به عطرهایی که تست داشتیم، میتونیم با نگاهی به کارهای پایین رده، متوجه تفاوت متریال بی کیفیت و با کیفیت بشیم. اما لزومه اش تست دقیق حداقل، ۵۰۰ عطر هست.

باکارا رژ ۵۴۰،
حقیقتا بگم، سلیقه ی من نیست!
اما یک دلیل واضح وجود داره که بگم عطر خوبیه، تطابق رایحه عطر با اسم، و هدف خلق مشخصی که از عطر وجود داره.
با توجه به معنی اسم باکارات رژ، (مقصود کریستال در حال ذوب و قرمز شده هست) رایحه به خوبی اون حس سوختن رو القا کرده.
شبیه قند سوخته؟ موافقم، همراه با یکسری پیچیدگی. اما اگه یکسر به کارخونه های تولید شیشه و کریستال زده باشید این ته بوی سوخته رو اونجا هم حس میکنید.
حقیقتا رایحه این عطر برای من سردردآوره اما فرانسیس کرکجان از ابتدا گفته بود چی در انتظارمونه.
اصلا سینتتیک بودن این کار نکته منفیش محسوب نمیشه چرا که بسیار خوش ساخت هست، اما نکات منفی در چهارچوب سلیقه شخصی من چند عامله، تاکید میکنم، سلیقه شخصی من(نه اینکه این ها تعیین کننده خوبی یک عطر باشن، صرفا تجربه من از عطرهایی که در فهرست سلایق من هستن): ماندگاری و پخش بوی بسیار بالا_همه گیر شدن رایحه و شیرینی زننده، بطور کلی با روایح شیرین همسو نیستم.

اما اینکار هم سریعا هایپ شد و متاسفانه موارد تقلبی و مشابه های زیادی داره، که میتونم بگم نسخه اصلی خیلی عمیق تر از کپی های قانونی هست.(درواقع من این رو در معنای کلمه "هنر عطر" و اونهارو یک رایحه خوشبو حساب میکنم). اما اگه کسی کانسپت باکارات رژ رو بخواد، واقعا مشابهین یه کلیت خیلی نزدیکی به باکارات رژ ۵۴۰ ارائه دادن. به قول ایتالیایی ها، اگه اصل نباشه کپی خیلی خوبیه!
07 بهمن 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : Maxxine هاشم پور
بسیار عالی فرمودین ، به نظر من فرم سینتتیک یا طبیعی عطر تا حد زیادی هم سلیقه ایه البته که روایح طبیعی طرفداران بیشتری دارن ولی من خودم گاها بین عطرها روایح سینتتیک و حتی غلو شده و فاصله دار از عناصر طبیعت و بیشتر میپسندم مثلا رایحه مرکبات و لیموی عطر لایت بلو و لایت بلو اینتس زنانه رو بین تمام عطرهای مرکباتی ترجیح میدم نوعی اغراق بسیار شایسته و دل انگیز دارن با اینکه ده ها عطر با رایحه بسیار طبیعی لیمو بین برندهای نیش وجود دارن که به مراتب با کیفیت تر هستند ولی طبیعی بودن زیاد رایحه حس پاشیدن آبلیموی طبیعی رو روی پوست و لباس و برام داشتند یعنی به نظر من بیشتر آبلیمو بودند تا عطر ! یا مثلا با رایحه طبیعی مریم که توی عطرهای نیش به وفور یافت میشن نتونستم کنار بیام و همیشه رایحه سینتتیک مریم برام دلپذیرتره در کل نظر من اینه یک جاهایی طبیعی بودن زیاد اتفاقا جالب نیست چون عطر و از فرم عطر بودنش دور میکنه و تبدیل به عصاره طبیعی میکنه البته بازم سلیقه ایه ..
07 بهمن 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : فرهاد هاشم پور
دقیقا بخث بحث سلیقه است
یه جاهایی در این سنتز روایح و یا حتی در طبیعی بودن روایح حد نگه داشته میشه
مثلا کار مولوکل چنان خوش ساخته که اصلا باورش ادم نمیشه روایح سنتزیند.
یه جایی هست حدها فراتر میره از سلایق یک فرد
و تعیین کننده تمام این حدود فقط فقط سلایق هر فرده.

و انتظار میره همونطور که حق داریم به به کنیم برای خیلی از عطرها
بتونیم بپذیریم که یک نفرم دوستش نداشته باشه.

نه هر سنتتیکی بد نیست
و نه هر سنتتیکی خوبه.

هر وقت بتونیم به تفاوت علایق و سلایق هم احترام بزاریم خوبه.

(این پیام رو منطورم به شما نیست دوست عزیز که من با کلیت حرف شما موافقم
کلی نوشتم. )

بارها شده دوستان این کار رو بلایند بای کردن و باب سلیقه اشون نبوده خود بنده یکی از افرادی که به خاطر حجم به به هایی که از این کار شد این کارو کردم
که در نهایت هم دادمش رفت هدیه

ما باید بعضی مسایل رو عنوان کنیم و بگیم این عطر عطر سیف نیست شاید دوست عزیزدیکه ایی قبلش بره سمپل بگیره و به مشکل ما دچار نشه!

همین

[EDITED] 1401/11/08 18:09
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : هاشم پور مریم میربیک
درود، دقیقا این مباحث سلیقه ای هست🙏🏽
و سلیقه همه زیباست
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : هاشم پور آرامیس
درود صبا خانم عزیز،
دقیقا کلیت حرف من همین بود، که بالاتر گفتم، خوب و بد رو متریال و هنر کار تعیین میکنه، نه سلیقه شخصی؛ اما بیان سلیقه شخصی بسیار مهمه، تا کسانی با سلایق مختلف پیدا کنیم؛ معاشرت کنیم که گوشه به گوشه ی دنیای عطرهارو تست کرده باشیم. اگر من با سلیقه خودم پیش برم فرصت تست هزاران شاهکار رو از دست خواهم داد.

درباره نگرشم به عطر بگم،
عطر هارو برای خودم اینطور بررسی میکنم:
۱_ از رایحه‌اش خوشم میاد؟
۲_از متریال مناسب و با کیفیتی ساخته شده؟
۳_رایحه عطر با کانسپت طراحی اون تناسب داره؟
۴_هماهنگی باتل و رایحه چطوره؟

اما مهمترین سوال:
آیا عطر به معنای واقعی کلمه هنرمندانه طراحی شده یا نه؟

غیر از سوال اول، باقی سوالات تعیین کننده خوب یا بد بودن عطر هست، درواقع سلیقه من رو میتونم در چهارچوب سلیقه خودم بیان کنم، اما درباره خوب یا بد بودن کار؟ اگه چهارتای بعدی رو داشته باشه، بنظرم عطر فوق العاده ایه!

و کارهایی که در طیف سلایق من نیستن اما خارق العاده‌ن بسیار بسیار زیادن.
البته این مقررات شخصی خودم هست، نه جایی ثبت شده و نه قانونی مقرر کرده، اگر دوستان دوست داشتن میتونن اینطور درجه بندی کنن تا یه فونداسیونی مثل این داشته باشن.

[EDITED] 1401/11/08 18:09
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : آرامیس KAVEH
با احترام، نطرتون رو کاملاً قبول دارم و دقیقه، فقط بحث تفاوت سلیقه‌هاس، شاید بعضی ها براشون طبیعی بودن یا نبودنش بی تفاوت باشه، فقط رایحه راضی کننده باشه براشون کافیه، واسه بعضیاهم که ماندگاری و... مهمه، در صورتیکه به نظر خودم که در این کار حدوداً دستی دارم، بیشتر حس خوبی که از یه رایحه (نت) میگیری اهمیت داره.
16 فروردین 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر محمدی امیر علوانی

درود و حال و هوای دلتون همیشه صاف و معتدل
یه عطر زنونه که آدمو از کنج عزلت بکشه بیرون و رایحه ش یه رنگ سرخ و گرم بپاشه رو تن خستگی و افسردگی روزمره گی های خالی از نشاط و لبخندم .
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Venus کیانا زندی
تام فورد bitter peach , اگر گرون هست براتون نسخه الهمبرا
فکر کنم اسمش bright peach باشه
فوق العاده عطر شاد و حال خوب کنی هست
09 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : آناهیتا کیان امیر علوانی

X
8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
این عطر یک شاهکار هست با پخش بو و ماندگاری فراوان. انقدری خوبه که نیمی از عطرهایی که به فروش میرسند یا کپی این کار هستن یا این کار به نحوی الهام بخش اونها بوده. و الان وقتی میزنم فرقی بین این عطر لاکچری و کپی های ارزونش برای مخاطب قابل تشخیص نیست.
لازم نیست از این عطر برای شما تعریف الکی کنم. یک روز برین بیرون و اکثر عطرهایی که پخش بو دارن کپی این عطر هستن. برین عطر فروشی بگین کپی باکارات ۵۴۰ میخواین. بوی همه با این یکی هست چرا که توی این عطر از مواد گرونی مثل عود استفاده نشده. شاید دلیلی که من عاشق بوی نه چندان همه پسند عود هستم قیمت خیلی بالاش هست که باعث میشه کپی کارها سمتش نرن. بخوان برن هم عود بوی همه پسندی نیست که به عنوان فیک بفروشنش.
پخش بو: عظیم
ماندگاری: فجیع
همه پسندی: عجیب
ارزش خرید؟ قلیل
وقتی میشه با ۳۰۰ تومان یک فیکش رو خرید که همین بو رو میده چرا بیش از ۱۰۰ برابر بیشتر باید پول داد؟
و وقتی همه فیکش رو میخرن دیگه اصلش به چشم نمیاد. طلا تا وقتی طلاست که کم باشه وگرنه به جای مس باهاش کابل میساختن.
10 اسفند 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : کوروش علیرضا موسوی

رایحه کلاسیک 🥰
پخش جوری ک من هرچقدرم لیرامو خالی کنم رو خودم بازم باکارات ک خواهرم زده رو حس میکنم😬اه
باید دیگه وقتی با منه اینو نزنه🤣
18 اسفند 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Maxxine nazanin
واقعا کازاکوراتی لیرا هم عالیه....من پارسال عاشقش شدم و گرفتم. متاسفانه اونهم از یونیک بودن درومده اما عاشق اون کیک کاراملی وانیلی ای هستم که در هیبت یه بانو حلول میکنه
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : nazanin

دوستان گل عزیزان عاشق این عطر خواهش میکنم این کار رو لااقل اورپاف نکنین!
خیلیا همچین رایحه ایی رو نمی پسندن
نه فقط اقای افشار میخاد چماق بگیره دستش بلکه منم هر محلی وارد میشم که کسی اقسام ( فیک اسانس شرکتی تستر هرچی و اصل ) این کارو زده دمم رو روی کولم میزارم فرار میکنم .

گاهی وفتا به تامفورد ایراد میگرفتم چرا انقد پخش بوش کمه الان میفهمم ناشی از اصالت امریکاییشه که حق انتخاب برای بقیه ادما قایله که اون بو رو نیاد یهو توی کل محل پخش کنه

مگه اخه خوشبو کننده محیط میخایم بسازیم ! دی

(پیشاپیش ممنونم از افرادی که بعد این کامنت برای حقوق شخصی ادما احترام و ارزش قایل نمیشن و میان میگن نه خیلی کار خوبیه و چرا نظر شخص تو یا فلانی اینه. )
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : Maxxine  NQ
من این عطر رو خیلی دوست دارم اما در مورد اورپاف نکردن هر عطری به خصوص در فصل گرما و به خصوص در محیط کار و دانشگاه و این جور جاها موافقم. واقعا درست نیست که دیگران از رایحه عطر ما آزار ببینن. حق با شماست. این در مورد همه عطرها صادقه. محل کار و درس و دانشگاه که مهمونی یا دیسکو نیست که بخوایم بریم زیر اسپات لایت که بدرخشیم و جلب توجه کنیم ...مثلا من از روایح چرمی و عودی سنگین تو محیط های بسته آزار میبینم.
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Maxxine nazanin

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟