Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540

میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 سفید

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35671
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی گلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-35671
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 790
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
39,400,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    38
  • نمی پسندم
    89
  • - 25 سال
    8
  • + 25 سال
    55
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    8
  • رسمی
    60
تعداد رای های ثبت شده : 355
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

کورکجان باکارات رژ 540 از ملاقاتی ویژه میان فرانسیس کورکجان و کمپانی کریستال‌سازی باکارات زاده شد. این عطر ادو پرفیوم درواقع دویست‌وپنجاهمین سالگرد تاسیس این کمپانی کریستال‌سازی را جشن می‌گیرد. این عطر با سرشت چوبی مثل یک کیمیاگری شاعرانه است، درحالی که امضای بویایی شدیدا غلیظ و خیال‌انگیزی دارد. سویه‌های شاداب و باطراوت یاس و درخشش زعفران نیز روایح معدنی عنبر و مایه‌های چوبی سدر تازه بریده‌شده را با خود دارند. کورکجان باکارات رژ ۵۴۰ به‌عنوان عطری درخشان و پرشور همچون نفسی گل‌فام، کهربایی و چوبی روی پوست می‌نشیند. برای لذت بردن از لحظات آرامش‌بخش بیشتر و طولانی کردن ردّ ماندگار این عطر، می‌توانید از این عطر در کنار دیگر محصولات طراحی‌شده برای باکارات رژ ۵۴۰ استفاد کنید: ژل دست و بدن، روغن بدن، میست مخصوص موها و صابون جامد.

ساختار بویایی ــ متیل دی‌هیدروجاسمونات

متیل دی‌هیدروجاسمونات به‌عنوان یک نت آروماتیک که در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده، امروزه به یکی از پرکاربردترین نت‌ها در جهان عطرسازی تبدیل شده است. اگر این نت را به‌صورت جداگانه در نظر بگیریم، می‌بینیم که ظرافت یاس سلطنتی، با مایه‌های گل‌فام و بسیار باطراوت، در کنار جلوه‌های نسبتا لیمویی قرار می‌گیرد، درست مثل یک تکه لیموی افتاده درون جام. بنابراین به‌طور طبیعی روایح چای و یاس در آمیزه این عطر حضور دارند، حتی اگر بسیار متفاوت، شاداب‌تر و درخشان‌تر شده باشند. علاوه بر این شفافیت و سبکی، این عناصر با ترکیبات دیگری هم پیوند می‌خورند و طراوت، حجم و پخش بوی خاصی را به آمیزه نهایی عطر می‌دهند. فرانسیس کورکجان درواقع این عطر را وزش دلربای گلبرگ‌ها می‌نامد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند میسون فرانسیس کورکجان
عطار فرانسیس کرکجان
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه یاس، زعفران
اسانس پایه سدر ، درخت نراد
نمره کاربران
Baccarat Rouge 540-میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 سفید
رایحه
7.5
98 رای
ماندگاری
8.9
98 رای
پخش بو
8.6
98 رای
طراحی شیشه
7.6
98 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند میسون فرانسیس کورکجان
عطرگرام
نظرات کاربران (95 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان گل عزیزان عاشق این عطر خواهش میکنم این کار رو لااقل اورپاف نکنین!
خیلیا همچین رایحه ایی رو نمی پسندن
نه فقط اقای افشار میخاد چماق بگیره دستش بلکه منم هر محلی وارد میشم که کسی اقسام ( فیک اسانس شرکتی تستر هرچی و اصل ) این کارو زده دمم رو روی کولم میزارم فرار میکنم .

گاهی وفتا به تامفورد ایراد میگرفتم چرا انقد پخش بوش کمه الان میفهمم ناشی از اصالت امریکاییشه که حق انتخاب برای بقیه ادما قایله که اون بو رو نیاد یهو توی کل محل پخش کنه

مگه اخه خوشبو کننده محیط میخایم بسازیم ! دی

(پیشاپیش ممنونم از افرادی که بعد این کامنت برای حقوق شخصی ادما احترام و ارزش قایل نمیشن و میان میگن نه خیلی کار خوبیه و چرا نظر شخص تو یا فلانی اینه. )
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : Maxxine  NQ
من این عطر رو خیلی دوست دارم اما در مورد اورپاف نکردن هر عطری به خصوص در فصل گرما و به خصوص در محیط کار و دانشگاه و این جور جاها موافقم. واقعا درست نیست که دیگران از رایحه عطر ما آزار ببینن. حق با شماست. این در مورد همه عطرها صادقه. محل کار و درس و دانشگاه که مهمونی یا دیسکو نیست که بخوایم بریم زیر اسپات لایت که بدرخشیم و جلب توجه کنیم ...مثلا من از روایح چرمی و عودی سنگین تو محیط های بسته آزار میبینم.
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Maxxine nazanin

در این روزِ هُرم گرما، چشم به راهِ برف‌ نشسته‌ام...! عطری که تمام عناصرش آب‌پز شده و مابین خطوطِ منزویِ خود چگالی خلسه‌آور از بلاد شهدها را پنهان کرده. این کریستالِ حرارت دیده. حضرت فن‌کویل گرمایشی! برخی از کاربران معتقدند حسی شبیه به بوییدن بتادین را تداعی می‌کند یا بخورِ دل‌آشوب، نمور، چسبناک و شیرینی که به‌هنگام گداخته شدنِ نبات به مشام می‌رسد. من این اثر را دوست نداشته، ندارم و نخواهم داشت اما کمی طرفدارانِ این سرمشقِ فراق را دوست داشته باشیم؟ بله؟ دوباره و دوباره استشمام‌ش کردم؛ و سه‌باره! فهمیدم که حقیقت است دقیقا همین نبات است و همان بوی بتادین را می‌توان از خاکِ گرمادیده‌اش دریافت کرد. گاهی اوقات با خود فکر می‌کردم چطور یا چگونه است که باکارا روژ این قابلیت را دارد تا از حاد شدنِ وضعیت خراش‌های سطحی و عفونی شدنِ زخم‌های کوچکِ دیواره‌ی قلبِ دوست‌داران خود جلوگیری کند!؟ بتادین! توگویی کارش از بین بردن میکروارگانیسم‌هاست. این عطر از جراحت‌هایی که با خنجر سردِ دروان به تن و جانِ تکیده‌ی شما وارد شده پرستاری خواهد کرد. فریاد می‌زنند بتادین شنیدیم کسی زمزمه می‌کرد مادر! چه کسی حق دارد؟ هردو! باکارا روژ را برروی گاز استریل اسپری کنید و برروی قسمت‌های جریحه‌دار روح‌تان بگذارید. اما مراقب باشید؛ احتیاط! بافت‌های درونی را به‌آن آغشته نبایست کرد. زیرا باعث تحلیل و تخریب خواهد شد. بسیار مهم است که بدانیم بتادین را چقدر، چگونه، چه‌زمان و به چه منظوری استفاده کنیم! کرکجیان شاعرِ عطرسازهاست و این شعرِ دوپهلو را زمانی که رودخانه‌ی تخیل به صخره‌ی شیرینی‌های مضطرب برخورد کرده سروده است...! شاعران را باید درک، لمس و مراعات حال‌شان را کرد. گاهی یک شعر را فقط باید شنید، گاهی باید از رو خواند و گاهی باید بدون قضاوت با آن زندگی کرد... پیش می‌آید گاهی شعری که برای من بی‌اهمیت است اشکی محزون را از چشمانِ غم‌دیده‌ی یک عاشق سرازیر می‌کند! شعرها بینی نمی‌شناسند... تنه به ثقلِ بشر می‌زنند. سرزمینی نامرئی مابین قلب و جهانِ خلا!
16 مرداد 1401 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : Maxxine Rezvani

چندی پیش با یکی از دوستانم که وگان است قرار داشتم ،اتفاقا صبح در حد دو پاف از باکارا رژ استفاده کرده بودم و رایحه ی خوشایندش همراهم بود. از عطرم پرسید و وقتی از نزدیک بو کرد گفت که کمی بوی بتادین ازش میگیرم.
اتفاقا دوست دیگری دارم که در خوراک فقط عاشق گوشت و مرغ و جیگر و ...هست ، انواع کباب ، انواع استیک و جالبه که همیشه سفارش استیکش مدیوم ریر هست، و ایشان طرفدار باکارا رژ است. چنان عطر را از اعماق وجود نفس میکشد که انگار خوشبوتر از باکارا رژ ساخته نشده است.
این بوی بتادین شنیدن و تفاوت این دو نفر برایم جالب شد. تصمیم گرفتم از خواهر زاده ام که اونم زیاد میانه ای با گوشت و مرغ ندارد و اهل جدا کردن گوشت داخل غذاست سوال کنم . جالبه که ایشان هم احساس میکرد بوی بتادین میده.
همینطور دوست دیگرم که اتفاقا ایشان هم از گوشت مخصوصا به صورت تکه ای بیزار است و به اصرار برای رژیم غذاییش ، فقط از چرخ کرده استفاده میکند پرسیدم. خدای من ، او هم بوی بتادین ...
و من که سرخوش بودم از کشف تازه ام که حتی موادی که ما میخوریم مستقیما بر روی رایحه ای که دریافت میکنیم اثر داره ، نه فقط روی شیمی پوستمون و عملکرد عطر ، بلکه قدرت تشخیص- تفکیک- و حتی حافظه ی بویایی
این تحقیق همچنان ادامه دارد...:)
18 مرداد 1401 پاسخ تشکر
39 تشکر شده توسط : شایسته BITA
چه جااالب، اتفاقا منم میونه ی خوبی با گوشت ندارم و ازین عطر بوی بتادین و نبات سوخته گرفتم و نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
این نکته ای که گفتین برام خیلی جالب بود...
13 دی 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  سیما

9
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
7
طراحی شیشه
سلام دوستان
دكانت اين عطر جنجالى تازه به دستم رسيد🤭
حقيقتا با خوندن ريويوهاى قبلى كه دوستان فرمودن منفورترين و حال بهم زن ترين عطر دنياست
انتظار داشتم كه در خوشبينانه ترين حالت، بوى رهبر كره ى شمالى و در بدبينانه ترين حالت ،بوى صدام حسين كمى قبل از دستگيرى رو بده
اما واقعا اينطور نبود !
بوى نبات و زعفران و ياس واقعا لوكسى داشت !
دوستان شما چى رو بو كرديد دقيقا ؟
(البته اين پرسش بيهوده ست ، هر وقت اين سوال رو پرسيدم ، در جواب در فروشگاه هاى خارج از كشور تست كردم رو تحويل گرفتم)
نمى دونم واقعا
رايحه ى اين عطر اونطور كه نوشتن نيست
حالا ممكنه بخاطر شيرينى زياد، باب سليقه ى كسى نباشه
يا مثلا كسى بگه بوى نبات و زعفران رو خوشم نمياد
ولى رايحه ش واقعا خوبه (اگه واقعا در زمستون استفاده بشه)
يعنى رايحه مشكلى نداره
فقط مى تونه به دلايلى باب ميل يكسرى افراد نباشه كه خب طبيعيه
و البته نسخه هاى فيك ش رو همه دارن استفاده مى كنن و طبيعيه كه اون ها رو مخ باشه واقعا
اسانس هاى مترويى 🤦‍♀️
٢٥ ميل هاى ٢٠٠ تومنى🤦‍♀️
بر اساس اينا اصلا نبايد قضاوتش كرد
.
مناسب افراد با سن پايين هم نيست
.
پخش بو و ماندگارى خيلى خوبى هم داره
30 مهر 1403 تشکر
37 تشکر شده توسط : nazanin شقایق
درود، شما به خیلی از نظرها اهمیت ندید چون بسیاری فقط میخواند ابراز وجود کنند و نظری بدهند، حتی تست نکرده! وگرنه از دید افرادی که ازتخصص بیشتر برخوردارند این کرکجان خالق این عطر، یکی از زیباترین روایح را خلق کرده است و فلسفه ای پشتش هست اعم از رنگ‌شیشه، انتخاب نام و حتی نوع پخش و ماندگاری (که از نزدیک رایحه عطر زیلد ملموس نیست در صورتی که اطرافتان پراکنده است) و اتفاقا دانستن و بیان این فلسفه اش بسیار زیباست که البته خارج از حوصله می شود. فقط مختصر به این بسنده می کنم که این عطر با کانسپت، صبوری و برنامه ریزی، طرح و اندیشه پشت کار، تهیه شده است.
01 آبان 1403 تشکر
12 تشکر شده توسط : فرزانه ف پریا
سلام .
بله قطعا همينطوره
اصلا با اين قيمتى كه اين عطر داره ميشه فهميد كه با عطر معمولى سر و كار نداريم (البته نه فقط صرفا بر اساس قيمت ، بلكه بعد از تستش به يقيين دارم اين حرف رو مى زنم)
01 آبان 1403 تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور محمدعرفانی
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند عطر باکارات رژ ۵۴۰ برای شامه ی من نیز جزو عطرهای خاص در طبع گرم و شیرین هست. خودم شخصاً این عطر را در سرمای سهمگین زمستان تن‌پوش می‌کنم البته فقط به میزان دو پاف، اما این دو پاف آنقدر عمیق و منحصربه‌فرد خودنمایی می‌کند که لذتی وصف نشدنی را برایم تداعی می‌سازد. با اینکه سلیقه ی خودم برای عطرهای گرم و تلخ هست اما برخی از روزهای سال بخصوص در سرمای سخت زمستان، همراه بودن با عطر باکارات رژ حس و حال متفاوتی را نسبت به روزهای سرد پاییزی ایجاد می‌کند. سالها پیش این عطر باکارات رژ و با کارات رژ ۵۴۰ قرمز را در آرشیوم تعبیه نموده بودم اما فقط از روی درپوش بونوازی می‌کردم و همین لذتش برام کافی بود. ولی پارسال در سهمگین ترین روزهای زمستان، شب ساعت ۸.۳۰ اینا بود که داشتم از پیاده راهی عبور می‌کردم و یک نفر نمی‌دونم آقا بود یا بانو از جلوی من رد شد و همین عطر باکارات رژ را پوشیده بود که باد شدید بسیار سردی هم در حال وزیدن بود اون لحظه، بلافاصله از عبور این فرد عطر باکارات رژ به مشامم برخورد کرد و برای لحظاتی من واقعاً مست عطر شدم با اینکه این عطر سالها در آرشیوم خودم داشت خاک می‌خورد اما من تازه اون شب در اون لحظه متوجه فلسفه‌ی ارزش این عطر شدم. به نظرم آیروسل های موجود در هوا همراه با باد سرد سوزناک بر ماهیت گستره‌ی عطر باکارات رژ تاثیر شگرفی دارند که باعث اون حس خاص در روان من شد.
انشالله همیشه در بهداشت روان و سلامت فیزیکی این عطر و سایر عطرها را تن‌پوش کنید و همواره بر آنان که به شما عشق می‌ورزند، مانا باشید.
با آرزوی روزهای عطرآگین برای زندگی تمامی بزرگواران.....

[EDITED] 1403/08/01 15:40
01 آبان 1403 تشکر
26 تشکر شده توسط : Fatemebehzadyasl nazanin
سلام جناب اسعدى عزيز
بله اتفاقا سال گذشته اين موضوع رو با جورجيو آرمانى سى اينتنس تجربه كردم .
يكى از روزهاى زمستون كه اين عطر رو پوشيدم و رفتم بيرون ، ديدم دارم سردرد مى گيرم و حس و حال خوبى ندارم ... با اينكه اين عطر مخصوص همين زمستونه .
اما يه روزى كه واقعا سرماى هوا داشت استخوان خورد كن مى شد دوباره از همين جورجيو آرمانى استفاده كردم و ديدم بله چقدر حالا لذت بخش تره ...
بعضى عطرها مثل همين باكارات رژ يا جورجيو آرمانى با طبع بسيار گرمى كه دارن ، زمستانِ معمولى و صرفا يه هواى ساده و سرد كه نه ، سرماى سهمگين و استخوان خورد كنِ اردبيل يا همون سرماى وحشتناك برخى روستاهاى كوهستانى ايران رو مى طلبن و جورِ ديگه اى خودشون رو نشون ميدن كه فوق العاده تجربه ى لذت بخشيه ...
.
در آخر اينكه ممنون از شما كه ريويوى بنده رو مطالعه كرديد استاد بزرگوار🌺🙏🏻
انشالله كه هميشه در كمال سلامتى و تندرستى همراه با دلى خوش و لبى خندان هزاران زمستان از گرمى عطرهاتون لذت ببريد🙏🏻🌺🌸🌺
01 آبان 1403 تشکر
24 تشکر شده توسط : nazanin هاشم پور
بوی صدام حسین کمی قبل و کمی بعد از دستگیری فرق میکرده یعنی؟!؟😂
اگه قبلش باکارات رژ زده یعنی بعدش چی زده؟!؟
خانم سمیرا واقعا قوه ی تخیل منو به کار انداختین😉
تصور کن صدام با خودش فکر میکرده که عطر مناسب قبل و بعد از دستگیریش چی باشه که به موقعیت بیاد🤣 یا مثلا خطاب به مامانش پرسیده باشه:ماماااااان حالا من برا دستگیریم چی بپوشم!با اون سیبیلاش!😂 و احتمالا مامانش جواب داده: با کا را ت رژ!!!!!
01 آبان 1403 تشکر
13 تشکر شده توسط : فرهاد محمدعرفانی
نيلا جان زمانى كه صدام دستگير شد از يه سوراخى كشيدنش بيرون كه حسابى ژوليده بود و همين صدامى كه خودش رو سردارِ قادسيه مى ناميد و ايرانى ها رو تحقير مى كرد يحتمل يك ماه حموم نكرده بود و شپش گذاشته بود😂
و از اونجايى كه اين همه نفرت نسبت به عطر باكارات وجود داشت ، گفتم حتما بايد بوى اين لحظه ى صدام حسين رو بده 😂 بوى گَند درواقع😂
كه فكرم اشتباه بود
بوى زنِ ترامپ رو ميده
01 آبان 1403 تشکر
21 تشکر شده توسط : الناز منصوری هاشم پور
نظرات محدود شده است
9
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
یکی از همکلاسیای دانشگاه، توی این گرمای جنوب، توی کلاس ۲۰ متری ۴۰ نفره، سر ظهر ، این عطرو اورپاف می‌کنه و حاضر میشه پر افتخار و غرور:)))) در عجبم که ۳۰ تومن پول عطرو داده اما بیسیک ترین چیز در مورد عطر که طبع متناسب با شرایط هست رو نمیدونه:/
10 خرداد 1402 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : Alireza kh Amir

ایمانوئل کانت دو تا جمله ی جالب داره ( از نظر من ) :
1 - چون ما قادر نیستیم خلقت رو به شکلی که واقعا هست حس کنیم ، پس به ناچار خلقت خودش رو به شکلی درمیاره که ما بتونیم حس کنیم !
2 - زمان و مکان امری بیرونی و خارج از ما نیستن بلکه درونی هستن ...

به نظر من حس بویایی انسان در ردیف بندی حواس پنجگانه در انتها قرار داره ، به این معنی که در زمان بوییدن یه رایحه ، درسته که حس بویایی از طریق بینی درجا فعال میشه و پیام رایحه رو به مغز انتقال میده اما مغز برای تعبیر و تفسیر این رایحه ابتدا از بینایی و چشایی و شنوایی و لامسه درخواست کمک میکنه برای تحلیل این رایحه ...

به همین دلیله که ما بلافاصله بعد از بوییدن یه عطر ، یه تصویر ، اتفاق ، شخص یا جمله و یا تماس فیزیکی با مکان و زمان و فیزیک شخص خاصی برامون تداعی و بازیابی میشه از طریق حافظه !

به عبارتی در بین حواس ما ، به نظر من این حس بویاییه که بیشتر از بقیه به قول کانت نمی تونه رایحه رو به گونه ای که واقعا هست دریافت کنه ، پس به ناچار رایحه خودش رو به گونه نشون میده ای که ما با حافظه ذهنی و عاطفی مون می تونیم دریافت کنیم ...

بنابراین این که کسی میاد زیر عطری مینویسه : بوی لوکس ، لاکچری ، ثروت میده ، یا کسی میاد میگه بوی بتادین ، سوختگی و لوله آزمایش و ... میده ، به نظر من هرکدوم کاملا حق داره ! اون عطر خودش رو برای اون شخص به اون شکل معرفی کرده ...

چیزی که بد و زشته و در طول تاریخ همیشه یکی از دلایل مهم درگیریا و نبردای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و مذهبی و غیره بوده اینه که شخصی یا اشخاصی اصرار دارن که برداشت شخصی خودشون رو درباره ی خلقت ( دین و عقیده و جامعه و فرهنگ و سیاست و ... ) به دیگران تحمیل کنن ...

اشخاصی هم مث شخص بنده پیدا میشن که دوس دارن بجای درونی کردن خلقت و تعبیر و تفسیرش ، از خودشون بیرون بیان و خودشونو بدن دست خلقت تا تعبیر و تفسیرشون کنه . به همین دلیل من عطر رو میخرم و خودمو میدم دست اون عطر تا ببینم بدن من چه بویی میده و اون عطر چه برداشتی از من میکنه ، نه این که اون عطر چه بویی میده و من چه برداشتی ازش می کنم ... :/ دیونه ام خودتونید . شب خوش ..
05 تیر 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : Cat lover رویادبیری
نهایتا این عطر چه برداشتی از شما کرد؟!
06 تیر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : IRRO ahadi
درود بر شما .
منو نپسندید . مثل زنی بی پروا و مستبد میل عمیقی به پیچیدن به دور بدن و تصرف و تحت تملک قرار دادن من داشت ، درست به سبک پزشک زنی که نگاهش به مخاطب بیشتر از هرچیز نگاهش به فیزیک بدنی باشه ، البته به دلیل علم بالا و علاقه ی شدیدی که به کشف و تشخیص و درمان داره . در نهایت چون پدیده ی جالب توجه ای در من پیدا نکرد منو نپسندید …

به نظرم این عطر زنانه هستش ، چون باعث آزاد شدن ید و یدزدایی ازسطح پوست و پر و بال دادن به گلوکز و قند در اون میشه ، تلخی و تندی و شوری مردانگی رو از مردی که عطر رو می پوشه می گیره و بهش شیرینی کمپلکس و مفهومی ای میده که بیشتر برازنده ی بانوان هست تا آقایون . عطری گرم ، غیر قابل بوییدن مستقیم ! و ارادی ! به این معنی که خودش باید در تایم های مختلف خوداظهاری انجام بده و در غیر اون تایم تلاش شما برای بوییدنش بی نتیجه می مونه گویی که هیچ عطری نزدین ! این جنبه ای از جلوه گری های زیرکانه ی زنان هست از نظر من . عطری که مکان مشخصی برای پوشیدن نداره و به تشخیص و به حکم خودش روی پوست بدن اشخاص مختلف ، این مکان رو تعیین میکنه … در مورد سن استفاده هم همین قاعده حاکمه براش … روز خوش
06 تیر 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Cat lover عباس روح‌الامین
متن شما قشنگ بود واقعا...لذت بردم. اما واقعا بوی زنانه هست. اگه این موضوع واستون مهم نیست بگیرید. اما اگه دلتون نمی‌خواهید به عنوان مرد یک رایحه زنونه بپوشید تامل کنید...در توضیحات شرکت ها می‌نویسند یونیسکس...اما واقعا اینگونه نیست. این عطر به گفته بییییشتر کاربران زنانه هست. همونطوری که در نظرم گفتم قبلا که تام فورد عود وود هم مردانه است و فقط زنی که دلش بخواد بوی آقایون رو بده اون رو میپوشه. به هر حال این نکته مهم باکارات رژ ۵۴۰ هست. به ضم بیشترررر کاربران زنونه هست.
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ahadi شبنم رستمی
درود بر شما
و عذرخواهی بابت دیر دیدن کامنت شما .
خیر بنده حتی عطر یونی س.کس پنجاه پنجاه هم استفاده نمی کنم چه برسه به این یکی که زنانه هست در واقع . و نوشته ی بالا رو دو سال پیش صرفا بعد از تست این عطر نوشتم اونهم به دلیل کنجکاوی که از شنیدن همه جایی اسمش به وجود اومده بود … باید به نظر شما یه نظر اضافه کنم : تاسف باره این جریان که مردم ما به دلایلی که نمیشه اینجا گفت … تا این حد فردیت رو از دست دادن که به شکل دسته جمعی و در مقیاس وسیع از فلان عطر استفاده میکنن ، برای مثال جمعیت بزرگی از زنان از همین باکارات رژ و جمعیت قابل توجهی از آقایان دارن از مگاماره استفاده میکنن ، و تعداد زیادی از مردان و زنان هم به صورت مشترک از ساواژ و … این همگانی و یکدست شدن در انتخاب عطر و لباس و … شاید از تهی شدن مردم از باطن و اصالت وجودی و یا علنی شدن رسمی سیطره ی چیزی شبیه به کمونیزم بر جامعه خبر میده یا به شکل غیرمحترمانه : … بگذریم . سپاس از شما . موفق باشید
05 مرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Ftme 🌙🎀 آرش

ادوپرفیوم باکارات رژ (اِکسترِیت یا رِد بادِل)540
از اسم شروع میکنم که داستان نامگذاری این ادوپرفیوم شاید به گوش خیلی ها خورده باشه.
باکارات در معنی لغوی،اسم یه نوع بازی کارتی هست اما بیشتر اروپایی ها این کلمه رو با کمپانی لوکس کریستال سازی باکارات میشناسن.
مثلا یه خانم لوکس اروپایی میخواست پز بده مثل خانمهای ایرانی که میگن مواظب باشا کریستال چکه،میگفتن ظرفم کریستال باکاراته.
رژم که به زبان فرانسوی یعنی قرمز.
احتمالا زیاد به عطرهایی برخوردید که شیشه قرمز دارن و در قسمت سافیکس(پسوند اسم) یه رژ چسبیده که تحت تاثیر اون رنگ قرمزش هست.
در کل باکارات رژ 540 یعنی کریستالی که در دمای 540 به عمل میاد و سرخ رنگ هست‌‌ و این موضوع در بادِل ادیشن اکستریتش به خوبی مشخصه.
اکستریِت یک واژه فرانسوی به معنی اکسترکت انگلیسی یا (بیرون کشیدن،عصاره گیری) که در مقایسه با نسخه اصلی شیرینی و اینگریدینت ها رو با خلوص بیشتر حس میکنید و به همین دلیل قیمتی تر هست.
از تاپیک اسم که فاصله بگیریم حتی شما اگر از این عطر خوشتون هم نیاد نمی‌تونید منکر لوکس بودن این رایحه بشید.
چرا؟
چون سه اینگریدیت اصلی زعفران(به عنوان گران ترین ادویه جهان)،اِمبر(کهربا(و عنبرگریس(دفع نهنگ نر که گران ترین اینگردینت آنیمالیک هست) یه رایحه سوپر لوکس به جهت قیمت گذاری اینگردینت ها ساخته شده.
برای مثال شما هیچ وقت به عطری که مثلا سه ماده اصلیش پرتقال و یاس و رز و وانیل باشن نمی‌تونید بگید سوپر لوکس چون ماده تشکیل دهنده ارزان هست.
در ادامه گروه بویایی اورینتال-فلورال(شرقی-گلی) هست و رایحه شیرین با طبع گرم کمی رو به تندی رو داره(حالت تندی صرفا در بیس نوت هست و هفتاد درصد گرم و سی درصد تند در ابتدا تنده،در ادامه و ماندگاری صدرصد گرم میشه)

در فضاشناسی عطر،آکورد غالب و بلافاصله بعد از اسپری اِمبر(کهربا) و چوب هست.منطور از کهربا یعنی بوی مشکی،شیرین و گرم که در ادامه این آکورد با فضای چوبی تلفیق شده.بعد از این دو آکورد،وارم اسپایسی(ادویه گرم) مشهوده.
بررسی نت
بالافاصله بعد از فشردن پافر که تاپ نت(نت اولیه) شما بوی زعفران رو به عنوان همون ادویه گرم که بالاتر گفتم،در یک فضای بسیار شیرین با رگه های بسیار ریز از گل های سفید حس میکنید.بعد از بررسی نت متوجه شدم اون گل سفید،یاس هست که به دلیل ظرافت ترکیب متوجه نشدم.در درای داون یک فضای ملایم تر،چوبی و کمی رزینی(صمغ گیاهان) از جنس کهربا و مشک رو خواهید داشت.
خط بو و پرفورمنس بشدت بالا و باورنکردنی و پیش بینی شده در خور یه برند نیش داره.
عطر سنگینی هست و برای استایل فورمال بشدت مناسبه.مناسب رینج سنی28 سال به بالا هست.
روی استایل خانم ها خیلی بهتر میشینه و باتوجه به شدت شیرینی خودم شخصا این شدت از شیرینی رو رو تن یک مرد نمی‌پسندم.
در آخر برای کسانی که بلایند بای میکنند یا می‌خوان در فضای عطر قرار بگیرن
شصت درصد فضای کل عطر زعفران و رایحه غالب و مورد توجه مخاطب شماست.
سی درصد فضا که برگرفته از شیرینی مشک و کهربا هست.
ده درصد بصورت نامحسوس بوی یاس که مخاطب شما احتمالا متوجه نمیشه.
شخصا بوی سدر رو اصلا حس نکردم.
08 شهریور 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : شقایق parissa

درود دوستان

قبل از تحلیل عطر یه نگاهی به ریویوها انداختم متوجه شدم بعضا نسبت به کسانی که این عطر رو به بتادین،قند سوخته و...تشبیه کردند یه انتقادی کردن.
دوستان عزیزم قند،بتادین و همه این ها منشأشون از طبیعت هست‌.اینگریدینت های سازندهٔ یک رایحه هم به همین صورت هست و در نهایت منشا یکسان دارند.مطابق با تجربه و حافظه بویاییتون ممکنه شما رو یاد یکسری موارد خوراکی،غیرخوراکی،مکان و فضا بندازه.
این کاملا طبیعیه و هیچ انتقادی از نظر بنده وارد نیست به این موضوع.
در رابطه با موضوع بتادین باید بگم شما اگر زعفران خشک(دم نکشیده و مخلوط نشده با غذا) به شکل کلاله های خشک شده یا در واقع همون گرده های رشته مانند زعفران رو بو بکشید یه ته بوی بتادینی داره که این موضوع برمیگرده به وجود یک ترکیب یا پیوند شیمیایی مشابه که احتمالا در بتادین و کلاله های زعفران به صورت تقریبا مشابه وجود داره.تاپ نت و حتی بنظرم هارت نت این ادوپرفیوم هم زعفرانه.کاملا وجود زعفران به عنوان آکورد وارم اسپایسی مشهود و پر رنگه بنابراین این موضوع و نظر کاملا طبیعیه.
یکسری دوستان هم به پشمک و قند سوخته تشبیه کردند که اگر بخوام صادق باشم من اون حس رو هم از باکارات رژ میگیرم خصوصا پشمک و این موضوع برای شخصِ من آزاردهنده نیست و اگر هم کسی این رو به من بگه ناراحت نمیشم.
ما تمام رایحه ها رو دقت کرده باشین به یه چیزی تشبیه میکنیم.
مثلا من خودم یه شیشه شور دارم من رو یاد گودگرل میندازه.
یا تی تاب لیمویی وا میکنم یاد عطر زرجف لیرا میوفتم.
لاست چری رو اون تاپ نوت بیدِر آلمند یا بادام تلخش رو یکی حس کنه میگه بوی روغن فروشی میدی از طرفی بوی گیلاسش رو حس کنه میگه بوی شربت سرماخوردگی.
عطر های میوه هم باز به شربت دیفن هیدرامین و سرماخوردگی تشبیه میکنند.
عطر کاراملی مثل لاویاجویسی و کندی پرادا آدم رو یاد سیروپ کارامل و پودر آماده کرم کارامل میندازه.
عطر آمواج آنر منو یاد کرم مرطوب کننده و ضد تعریق نیوه آ میندازه.
آمواج بلاسم لاو منو یاد گلاب میندازه.
بنابراین ته تاپ ترین عطر رو هم بررسی کنید شما رو یاد یه چیزی میندازه که این متناسب با تجارب شخص و حافظه بویایی متغیر و متفاوته.بنابراین به نظرات هم احترام بذاریم🙏🏻


08 شهریور 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : شقایق Amelie

دقیقا بوی بتادین و بیمارستان میده و اینقدر کپی های قوی ازش زیاده که دقیقا همین بو رو میدن و الان دیگه تو مترو همه دست جمعی همین بو رو میدن که اصلا با این قیمت ارزش خرید نداره ،باید برای چیزی که یونیک هست پول داد نه یه عطر سلیقه ای بسیار هایپ شده
05 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : SALMAN سمیرا میس
دقیقا همین بورو‌میده ولی نمیدونم‌چرا انقد‌اپیدمی شده و پرطرفداره
12 خرداد 1402 پاسخ تشکر
پاسخ
دوست گرامی احتمالا شما بیشتر عطرهای مشابه و شرکتی و یا گرمی این رایحه رو تست کردید. نسخه اصلی اینطور نیست. بیشتر عطرهای گرمی این رایحه بتادین و بیمارستان که فرمودید رو میدن. البته اونهایی که نوع اسانس بی کیفیت و با فیکساتور نامرغوب ترکیب شده اند. در واقع اون بوی بیمارستان همون بوی الکل یا فیکساتور نامرغوب و با نسبت نادرست هست....نسخه اوریجینال این عطر واقعا در حد اثر هنری عالیه و البته متاسفانه خیلی گرونه. اما دکانت یا دستریز میتونه تجربه خوبی باشه.و البته من حتی نسخه گرمی اسانسی عالیش رو هم دیدم گرمی ۱۲۰ هزار تومن که اونهم گرونه البته اما میشه میزان کم خرید‌
18 شهریور 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سینا نصرتی شبنم رستمی

سینتتیک، خوب یا بد؟
در توصیف سینتتیک ها اینطور بگم که در حال حاضر این حجم از تولیدات انبوه و فراوانی عطر در بازار مرهون این دسته از مواد هست.
سینتتیک ها بدن؟ نه نمیشه گفت. خوبن؟ نه اینم نمیشه!
ببینید متریال سینتتیک دسته ای از مواد هستن که ممکنه از طبیعت هم تحت فرایند های آزمایشگاهی بدست بیان، مثل جداسازی مولکول های یک نت، اما خب غالبا تعریف این واژه مارو یاد آزمایشگاه میندازه و فکر میکنیم مواد سنتتیک صرفا مصنوعی و صفر تا صد تولید شده در آزمایشگاه هستن.
درواقع اگر در عطری تماما مواد سینتتیک یا حتی تماما مواد طبیعی استفاده بشه ما نمیتونیم تعیین خوبی و بدی داشته باشیم.
چرا که اینها طیف هستن، عطر سینتتیک خوب داریم و عطر سینتتیک بد هم داریم!
آیا سینتتیک ها ارزون تر از متریال طبیعی هستن؟
خیر، در مواردی برخی متریال سینتتیک بسیار گران هم وجود داره، اما غالبا مقرون به صرفه تر هستن.
اینجاست که پرفیومر باید کاربلد باشه، چرا که استفاده از مواد سینتتیک در عطر ها لزوما نیاز به مهارت عطار داره تا یک کار خلاقانه خلق کنه.
مشخصا متریال طبیعی به عطر عمق و پیچیدگی بیشتری میده، ولی این هم در غالب طیف از خوبی تا بدی دسته بندی میشه. عطار کاربلد نباشه، شما گرانترین عود طبیعی جهان رو هم در اختیارش بذارید، ببینید چه فاجعه ای میکنه!
جدا از سلیقه ی شخصی نسبت به رایحه عطر، میتونیم با تعیین کیفیت مواد بکار رفته در عطر، با استفاده از حافظه بویایی، یا تجربه، تعیین کنیم عطری خوبه یا بد.
مشخصا به عطرساز و لیست خریدش دسترسی نداریم تا متوجه بشیم چکار کرده، اما به واسطه مرور به عطرهایی که تست داشتیم، میتونیم با نگاهی به کارهای پایین رده، متوجه تفاوت متریال بی کیفیت و با کیفیت بشیم. اما لزومه اش تست دقیق حداقل، ۵۰۰ عطر هست.

باکارا رژ ۵۴۰،
حقیقتا بگم، سلیقه ی من نیست!
اما یک دلیل واضح وجود داره که بگم عطر خوبیه، تطابق رایحه عطر با اسم، و هدف خلق مشخصی که از عطر وجود داره.
با توجه به معنی اسم باکارات رژ، (مقصود کریستال در حال ذوب و قرمز شده هست) رایحه به خوبی اون حس سوختن رو القا کرده.
شبیه قند سوخته؟ موافقم، همراه با یکسری پیچیدگی. اما اگه یکسر به کارخونه های تولید شیشه و کریستال زده باشید این ته بوی سوخته رو اونجا هم حس میکنید.
حقیقتا رایحه این عطر برای من سردردآوره اما فرانسیس کرکجان از ابتدا گفته بود چی در انتظارمونه.
اصلا سینتتیک بودن این کار نکته منفیش محسوب نمیشه چرا که بسیار خوش ساخت هست، اما نکات منفی در چهارچوب سلیقه شخصی من چند عامله، تاکید میکنم، سلیقه شخصی من(نه اینکه این ها تعیین کننده خوبی یک عطر باشن، صرفا تجربه من از عطرهایی که در فهرست سلایق من هستن): ماندگاری و پخش بوی بسیار بالا_همه گیر شدن رایحه و شیرینی زننده، بطور کلی با روایح شیرین همسو نیستم.

اما اینکار هم سریعا هایپ شد و متاسفانه موارد تقلبی و مشابه های زیادی داره، که میتونم بگم نسخه اصلی خیلی عمیق تر از کپی های قانونی هست.(درواقع من این رو در معنای کلمه "هنر عطر" و اونهارو یک رایحه خوشبو حساب میکنم). اما اگه کسی کانسپت باکارات رژ رو بخواد، واقعا مشابهین یه کلیت خیلی نزدیکی به باکارات رژ ۵۴۰ ارائه دادن. به قول ایتالیایی ها، اگه اصل نباشه کپی خیلی خوبیه!
07 بهمن 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : Maxxine هاشم پور
بسیار عالی فرمودین ، به نظر من فرم سینتتیک یا طبیعی عطر تا حد زیادی هم سلیقه ایه البته که روایح طبیعی طرفداران بیشتری دارن ولی من خودم گاها بین عطرها روایح سینتتیک و حتی غلو شده و فاصله دار از عناصر طبیعت و بیشتر میپسندم مثلا رایحه مرکبات و لیموی عطر لایت بلو و لایت بلو اینتس زنانه رو بین تمام عطرهای مرکباتی ترجیح میدم نوعی اغراق بسیار شایسته و دل انگیز دارن با اینکه ده ها عطر با رایحه بسیار طبیعی لیمو بین برندهای نیش وجود دارن که به مراتب با کیفیت تر هستند ولی طبیعی بودن زیاد رایحه حس پاشیدن آبلیموی طبیعی رو روی پوست و لباس و برام داشتند یعنی به نظر من بیشتر آبلیمو بودند تا عطر ! یا مثلا با رایحه طبیعی مریم که توی عطرهای نیش به وفور یافت میشن نتونستم کنار بیام و همیشه رایحه سینتتیک مریم برام دلپذیرتره در کل نظر من اینه یک جاهایی طبیعی بودن زیاد اتفاقا جالب نیست چون عطر و از فرم عطر بودنش دور میکنه و تبدیل به عصاره طبیعی میکنه البته بازم سلیقه ایه ..
07 بهمن 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : فرهاد هاشم پور
دقیقا بخث بحث سلیقه است
یه جاهایی در این سنتز روایح و یا حتی در طبیعی بودن روایح حد نگه داشته میشه
مثلا کار مولوکل چنان خوش ساخته که اصلا باورش ادم نمیشه روایح سنتزیند.
یه جایی هست حدها فراتر میره از سلایق یک فرد
و تعیین کننده تمام این حدود فقط فقط سلایق هر فرده.

و انتظار میره همونطور که حق داریم به به کنیم برای خیلی از عطرها
بتونیم بپذیریم که یک نفرم دوستش نداشته باشه.

نه هر سنتتیکی بد نیست
و نه هر سنتتیکی خوبه.

هر وقت بتونیم به تفاوت علایق و سلایق هم احترام بزاریم خوبه.

(این پیام رو منطورم به شما نیست دوست عزیز که من با کلیت حرف شما موافقم
کلی نوشتم. )

بارها شده دوستان این کار رو بلایند بای کردن و باب سلیقه اشون نبوده خود بنده یکی از افرادی که به خاطر حجم به به هایی که از این کار شد این کارو کردم
که در نهایت هم دادمش رفت هدیه

ما باید بعضی مسایل رو عنوان کنیم و بگیم این عطر عطر سیف نیست شاید دوست عزیزدیکه ایی قبلش بره سمپل بگیره و به مشکل ما دچار نشه!

همین

[EDITED] 1401/11/08 18:09
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : هاشم پور مریم میربیک
درود، دقیقا این مباحث سلیقه ای هست🙏🏽
و سلیقه همه زیباست
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : هاشم پور آرامیس
درود صبا خانم عزیز،
دقیقا کلیت حرف من همین بود، که بالاتر گفتم، خوب و بد رو متریال و هنر کار تعیین میکنه، نه سلیقه شخصی؛ اما بیان سلیقه شخصی بسیار مهمه، تا کسانی با سلایق مختلف پیدا کنیم؛ معاشرت کنیم که گوشه به گوشه ی دنیای عطرهارو تست کرده باشیم. اگر من با سلیقه خودم پیش برم فرصت تست هزاران شاهکار رو از دست خواهم داد.

درباره نگرشم به عطر بگم،
عطر هارو برای خودم اینطور بررسی میکنم:
۱_ از رایحه‌اش خوشم میاد؟
۲_از متریال مناسب و با کیفیتی ساخته شده؟
۳_رایحه عطر با کانسپت طراحی اون تناسب داره؟
۴_هماهنگی باتل و رایحه چطوره؟

اما مهمترین سوال:
آیا عطر به معنای واقعی کلمه هنرمندانه طراحی شده یا نه؟

غیر از سوال اول، باقی سوالات تعیین کننده خوب یا بد بودن عطر هست، درواقع سلیقه من رو میتونم در چهارچوب سلیقه خودم بیان کنم، اما درباره خوب یا بد بودن کار؟ اگه چهارتای بعدی رو داشته باشه، بنظرم عطر فوق العاده ایه!

و کارهایی که در طیف سلایق من نیستن اما خارق العاده‌ن بسیار بسیار زیادن.
البته این مقررات شخصی خودم هست، نه جایی ثبت شده و نه قانونی مقرر کرده، اگر دوستان دوست داشتن میتونن اینطور درجه بندی کنن تا یه فونداسیونی مثل این داشته باشن.

[EDITED] 1401/11/08 18:09
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : آرامیس KAVEH
با احترام، نطرتون رو کاملاً قبول دارم و دقیقه، فقط بحث تفاوت سلیقه‌هاس، شاید بعضی ها براشون طبیعی بودن یا نبودنش بی تفاوت باشه، فقط رایحه راضی کننده باشه براشون کافیه، واسه بعضیاهم که ماندگاری و... مهمه، در صورتیکه به نظر خودم که در این کار حدوداً دستی دارم، بیشتر حس خوبی که از یه رایحه (نت) میگیری اهمیت داره.
16 فروردین 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر محمدی امیر علوانی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟