ARMAF - Club de Nuit Intense for men

آرماف کلاب د نویت اینتنس مردانه

مردانه
کد کالا : ATR-35747
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : آرماف
کشور مبدأ : امارات متحده عربی
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-35747
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 95
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
4,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    55
  • نمی پسندم
    45
  • - 25 سال
    9
  • + 25 سال
    65
  • + 45 سال
    9
  • روزانه
    65
  • رسمی
    14
تعداد رای های ثبت شده : 393
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

کلاب د نویت اینتنس مردانه عطری‌ست با لایه‌های پیچیده و نت‌های برجسته مرکباتی، چوبی و ادویه‌ای. این عطر جذاب با نت‌های طراوت‌بخش لیموترش، ترنج، آناناس، سیب و انگور فرنگی سیاه شروع می‌شود، درحالی که نت‌های میانی به‌واسطه عناصر نابی همچون چوب درخت قان،‌ رز و یاس شخصیت متمایزی یافته‌اند. آکورد پایانی هم از عنبر، مشک، وانیل و نعناع هندی سرچشمه می‌گیرد. این ادکلن یکی از نزدیک ترین رایحه ها را به کرید اونتوس دارد و در کشور فرانسه و امارات تولید می شود .

نوع عطر ادو تویلت
برند آرماف
طبع خنک
سال عرضه 2015
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ امارات متحده عربی
مناسب برای آقایان
مناسب فصل تابستان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، سیب ، انگور فرنگی سیاه، آناناس
اسانس میانی رز ، یاس، چوب درخت قان
اسانس پایه مشک ، وانیل ، نعناع هندی ، عنبر
نمره کاربران
Club de Nuit Intense for men-آرماف کلاب د نویت اینتنس مردانه
رایحه
8.4
272 رای
ماندگاری
8.1
273 رای
پخش بو
8
273 رای
طراحی شیشه
7.9
273 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند آرماف
اخبار برند آرماف
عطرگرام
نظرات کاربران (208 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
سلام دوستان لطفا میشه منو راهنمایی کنید من آخر متوجه نشدم این عطر یا خود اونتوس تابستانیه یا زمستانی خیلی ممنون میشم منو راهنمایی کنید و سوال دیگه ای که داشتم اینه که آرماف کلاب د نویت محصول ۲۰۱۷ با ۲۰۱۸ تفاوت خاصی داره با توجه به اینکه جفتشون ساخت فرانسه هستند؟؟؟
27 دی 1399 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز
در فصول گرم اواخر بهار و تابستان مناسب هستند . نسخه 17 از پخش بالاتری برخورداره
27 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی
درود بر شما دوست گرامی،،عطر کرید اونتوس یک عطر چهار فصل هست وقتی شما اسپری میکنی اپنینگ بو،میوه ای و معتدل است و هنگامیکه از یکساعت از زمان اسپری کردن شما میگذره بخاطر اسانس مشک،وانیل و چوب درخت غان بو گرم و کمی سنگین میشه که بویی عجیب و پیچیده ای داره،،تو خوده سایت رسمی خانه عطر کرید این عطر اینطور عنوان شده depth and allseason:سنگین و چهارفصل
27 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی

من از یه عطر فروشی معتبر اینترنتی پرسیدم که بنظرتون فرقی بین تولید تو سال های مختلف واسه این عطر وجود داره که جواب دادن از نظر ما تفاوتی ندارن. من ۲۰۱۷ داشتم نمیدونم الان بالاخره چه سالی رو بخرم. تفاوت قیمت سال های مختلف هم البته قابل توجهه
30 دی 1399 پاسخ تشکر

رایحه آونتوس رایحه موفقی شد.همه پسند وهمه گیرشد. برندهای صاحبنام براحتی میتونن عینا بااستفاده ازهمون روایح وهمون فرمول ساخت کپی کنند اما طبق قانون کپی رایت نه تنها اجازه ندارند بلکه هزینه تمام شده برای اونها توجیه اقتصادی ندارد.اماچون عموم مردم پسندیدند هربرند بااستفاده از روایح دیگر ومشابه رایحه خودشون رو ساختند. اینه که شما هرگز نمیتونید دو عطر از دوبرند را پیداکنید که عینا از یک لیست رایحه و نتهای کاملا مشابه استفاده کرده باشند. بنابرین لفظ کپی درست نیست هرچند همه ما استفاده میکنیم برای نشان دادن تشابه. هیچ برندی هم سعی در کپی کردن آونتوس نکرده فقط رایحه آونتوسی خودشو ساخته. من شنیدم دوستی مثلا آونجر ژاکساف زده وگفته آونتوس زدم!!
برخی از رایحه لذت میبرند وبرخی از نام برند. بنظر من کپی در عطر وجود نداره اما تشابه بله. دلیلش هم واضحه.تقاضای زیاد. من به شخصه نت سوم آونتوس رو دوست دارم. کلاب دنایت آرماف رو هم گرفتم بخاطر نت اولش.بنظرم روایح مرکباتیش دلچسب تره.برندترنزی هم رایحه نازی ساخته.مونت بلان عالی وماین خنکتر و امپر هم یک مشابه داره باسم ایگنایت( اگه اشتباه نکنم). که خیلی دلچسبه. فرگرانس هم رایحه مشابهی باسم بلاک لدر داره برندهای ایرانی هم مثل آونجر ژاکساف کارهای مشابه زدن. هیچ کدوم عین هم نیست هیچیک کیفیت مشابه ندارن.هرکس باید بگرده ببینه کدوم رایحه رو دوست تر داره. برند برندکالکشن چین هم کار بدی نزده.حتی ایران شبیه برند کالکشن زد بنام برندنیش که دوماه بعد دیگه پیدا نشد باور نمیکنید که تنها مشابهی بود که نت سومش شبیه آونتوس بود !
چندین برند دیگه هم میشه نام برد که روایح مشابه زدن.
هر گل یه بویی داره. رایحه لذتبخش خودتون رو بگردید توشون پیدا کنید قرار نیست گرونترین بهترین باشه برای شما. من اون برندنیش ارزون ایرانی رو خیلی عالی دیدم و۴ شیشه اش رو خریدم. لذت بردن از رایحه فقط مهمه نه اینکه کدوم گرونه کدوم باکلاسه کدوم کپیه کدوم اصله کدوم برندمطرحه یاهرچیز دیگه. عطر خودتون رو پیدا کنید وازش لذت ببرید
عذر بابت طولانی شدن عرایض
خوشبو وشاد باشید دوستان
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : عباس بهرامی آماتور 2
با سلام
جناب سخی آرماف کلاب د نویت یه کپی نه یه تشابه. اگر اونتوس ساخته نمیشد کلاب د نویت هم هرگز ساخته نمیشد چون تشابه نیست و کپیه. اینکه میگن کار چیپ و کم ارزشی جلوه میکنه بخاطر قیمتش نیست بلکه بخاطر کیفیت پایینش هست، وگرنه کم نیستند عطر‌های ارزان قیمتی که می‌تونن با عطرهای گران‌قیمت‌تر مقایسه بشن و حرفی برای گفتن داشته باشند، ولی آرماف اینطور نیست. آرماف برای ساخت خیلی از عطرهاش اول میگرده ببینه کدوم برند کار خوب داره بعد میره از روش کپی میکنه.یعنی همیشه پشت سر حرکت میکنه.برندهای اینچنینی هیچ‌وقت حرفی برای گفتن ندارن چون هیچ خلاقیتی ندارند.
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : میثم معین خیاط اعظم مقصودزاده
درودجناب سخی،بااحترام به نظرتون ولی بنظرم کپی ازطریق شرکتای اماراتی مثل همین آرماف یا ژکساف وطنی وجودداره که تمام عطراشون کپی از عطرای مطرح هستن وقتی میگیدشرکتای اماراتی یاایرانی اونتوس خودشان را ساختن خب این اسمش کپی دیگه که یا ازطریق دستگاه مخصوص فرمول را درمیارن ویا ازطریق خریداری اسانس های صنعتی ورقیق سازی.... یه چیزی شبیه اونتوس درمیارن،بعضیاش مثل ارماف کلاب اینتنس کاملاقانونی واتفاقا جزکارای پرفروش درایران وبعضی کشورا بوده.
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : dani میثم معین خیاط
پاسخ به حسین .ب
چقدر خوب و قشنگ جان مطلب رو ادا کردین
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ممد حسین  ب
لطف دارید نیما جان.
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ممد نیما
با نظر دوستان موافقم. منظورم چیز دیگری بود. نتونستم حق مطلب رو ادا کنم. بابتش عذر میخوام. منظورم رو با این سوال شاید بتونم برسونم. چرا روایح استفاده مثلا در آرماف عینا مثل آونتوس نیست؟ چرا نت ها عینا شبیه نیست؟ آیا سواد کافی رو برای تقلید کامل نداشتند؟ شکی ندارم که تمام سعیشون رو کردن که با روایح دیگه همون کار رو دربیارن اما خب خودشونم میدونن تفاوتهایی هست. منظور منم همینه. همه ما میدونیم این دو عطر متفاوتن.همه شما اینقدر استاد هستید که اگر من آرماف بزنم نمیتونم بگم بهتون که آونتوس زدم. شما میفهمید! پس باهم فرق دارند. من با نظرتون کاملا موافقم. منظورم این بود.
آرماف. امپر. ژاکساف و.... کارشون دقیقا همونیه که شما گفتید. دونستن این برای همه ما اتفاق افتاده. اما هیچ دو عطری عینا شبیه هم نیستن. دوستی دارم که میگه آونتوس چیه! آرماف به مراتب برای من وسلیقه من بهتره. حالا من بگم آقاجان اون کریده ها ! متوجهش هستی؟؟ اما به سلیقه اون آرماف فرق داره. راست هم میگه. فرق داره. هیچ دو عطری عینا مثل هم نیستن.
متشکرم که نظرتون رو بهم گفتین. با تک تک جملاتتون موافقم. متشکرم. شاد وخوشبو باشید دوستان
25 بهمن 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی In The Dark

7
رایحه
6
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
من هم اونتوس دارم هم هم کلاب د نایت . قطعا ارزش خرید داره با توجه به قیمت اونتوس که خریدش واسه من رویایی شده اما حجم بوی اونتوس بیشتره و یه عطر دود چوب توی اونتوس حس می کنم که توی کلاب نیست و همون تفاوتش رو مشخص می کنه . راستش اگه پول اونتوس رو هم داشته باشم بازم همین کلاب رو می خرم .
29 اسفند 1399 پاسخ تشکر

8
رایحه
9
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام عزیزان
نسخه 2020 این عطر ساخت کجاست؟
نسخه 2019 رو میدونم ساخت اماراته
ایا تفاوتی بین اینا قابل مشاهده هستش؟
و اینکه بین این دو نسخه پیشنهاد شما کدومه؟
06 فروردین 1400 پاسخ تشکر
آقای رئیسی
هردو نسخ اماراتی هستند .تفاوتی با هم ندارند .
نسخ فرانسوی این عطر کیفیت بهتری دارند که تا سال ۲۰۱۸ تولید فرانسه قید شده واز هر نظر کیفیت بهتری دارند و ازان به بعد اماراتی که با افت غلظت و کیفیت همراه است .تفاوتی بین دو نسخه ای که قید کردید نیست .
06 فروردین 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی ایمان اسدی

درود.
دوستان نسخه ی 2020 این عطر از نظر کیفیت افتش خیلی محسوس هست؟
نسبت به نسخه ی 2017..
08 فروردین 1400 پاسخ تشکر
کیفیت! شوخی می‌کنید دیگه؟! این عطر از نسخه اولش هم کیفیت نداشت.
08 فروردین 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : میثم معین خیاط جابر اقارحیمی
درود بر شما...نمیدانم پاسخ بنده به حضرتعالی مورد تایید سایت محترم عطر افشان قرار خواهد گرفت یا خیر....بنظر بنده خرید نسخه ۲۰۱۷ با قیمت فعلی اصلا منطقی نیست!!! نتهای اینکار کیفیت جالبی ندارند....بنده این عطر را در همان ابتدای لانچ شدنش خریدم....یک عطر کلون شده با کیفیت نازل (مواد اولیه ارزان),سرسری و بدون لطافت و پیچیدگی بود...ولی بخاطر قیمت پایبن اش در ان سالها هایپ شد....بنده از تولیدات جدیدش اطلاعی ندارم که گویا بدتر و ضعیفتر هم شده اند....ولی اگر به رابحه اونتوس علاقه دارید،مشابه های با اصالت تر و بهتری وجود دارند،نظیر : اکسپلورر مون بلان،لووه اسنشیا (البته منطورم در همین بازه قیمتی ارماف بود) ...شاد و سلامت باشید.
08 فروردین 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : میثم معین خیاط رضاحسین نوری
جناب ایمان اگه کیفیت برات در اولویت توهمون رنج قیمتی بااندکی افزایش هزینه مون بلان اکسپلورر را بگیر ولی اگه پخش وماندگاری برات در اولویت نسخه۲۰۱۷ ارماف کلاب را بگیر که همونطور که دوستان گفتن ارزش این هزینه راندارد واصلا ادم شاخ درمیاره یه عطر اماراتی بااین کیفیت نازل چراباید انقدر قیمتش بالابره،،، ارماف کلاب کپی نازل از اونتوس که عمده معروفیتش بخاطره قیمت پایین وپرفورمنس خوبش درنسخه۲۰۱۶و۲۰۱۷ بود که درنسخه های بعدی نه دیگه قیمتش پایین ونه از اون پرفورمنس قبل خبری هست وبااین تفاسیر خریدش خیلی منطقی نیست.
08 فروردین 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : امیر neda
جناب اسدی در این رنج خیلی عطرای خوبی هست.مثل اکسپلورر یا عطرای ایسی میاکه.
اگر به بوی اونتوس علاقه دارید اکسپلورر بسیار با کیفیت تره و باتل زیبایی هم داره
08 فروردین 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری ایمان اسدی
آقای اسدی سلام
بله . کیفیت افت زیادی داشته . البته من نسخه ۲۰۲۰ رو تست نداشتم اما چون مطلعم اماراتی هست و نیز اینکه نسخ ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ رو دارم میدونم تفاوت بسیار زیاد است در غلظت و پخش وماندگاری . با وجودیکه همگی در امارات تولید میشن اما تا سال ۲۰۱۸ که زیر بطری فرانسه قید شده کیفیت بهتر دارند حال آنکه برند آرماف تولیدی در فرانسه ندارد و فقط در آنجا برند به ثبت رسیده .و ازان سال به بعد امارات درج شده با کیفیت پایین .
گویی از لیسنس فرانسه خارج شده تولیداتش !
با این قیمت کارهای بهتری هم هست که دوستان زحمت کشیدن و معرفی کردن .
موفق و خوشبو باشی
09 فروردین 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی رضاحسین نوری
ضمن سپاس از راهنمایی دوستان
راستش من قصد دارم یه عطر عالی(که فعلا با راهنمایی جناب امیر محمد به مگاماره رسیدم) و یه عطر دم دستی برای محیط شرکت(که نظرم روی یکی از کپی های اونتوس هست) تهیه کنم.
برای همین واسم سوال شد که نسخه ی 2020 و 2017 این محصول چقدر تفاوت کیفیت دارن. خوب کامنتی مثل این کمکی بهم نکرد:کیفیت! شوخی می‌کنید دیگه؟! این عطر از نسخه اولش هم کیفیت نداشت..
اما کامنتهای دوستانی که پیشنهاداتی ارائه کرده بودن عالی بود.
متشکرم.
09 فروردین 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فرهاد alireza  xx
بعضیا کلاً حالشون همینطوریه
شما توجه نکن بهش
25 خرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ایمان اسدی کامبیز سخی

1
رایحه
1
ماندگاری
1
پخش بو
1
طراحی شیشه
باسلام و درود خدمت دوستان،،،بله همونطور که دوستان متوجه شدن از نسخه ۲۰۱۷ به بعد تولید به امارات واگذار شده که حقیقتا کیفیت خوبی ندارن واگر ببینید قیمتها از ۲۰۱۷ ببعد خیلی پایینه که خود گویای همین مساله هست،، من توی چند کامنتی که در انتهای کامنت دوستان گذاشته بودم به این موضوع اشاره کردم که بعضی دوستان گوششون بدهکار این مساله نبود،،پیشنهاد من به شما لووه اسنشیا..با سپاس از شما
09 فروردین 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Behroozk

درود دوستان.بین این کار و لایت بلو اینتنس کدوم پخش بو و بازخورد بهتری داره و برا بلاند بای کردن سیف تره؟
03 خرداد 1400 پاسخ تشکر
درود بر شما
هر دو عطر سیف هستند و قابلیت بلایند بای دارن. من لایت بلو او اینتنس رو پیشنهاد میکنم. هم برند با اصالتیه هم کیفیت رایحه بالاتره و هم پخش و ماندگاری بهتره داره. البته کلاب نایت نسخه های قبل از 2017 پرفورمنس بهتری داشت اما اخیرا ضعیف شده.
03 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : علی شهرابی
سلام
لایت بلو اینتنس کجا و این عطر کجا ؟؟
این عطر خارج از ارزش اش گران شده . صرفا بدلیل تقاضای زیاد .نه اینکه بده اما از هیچ بابت قابل قیاس با لایت بلو اینتنس نیست .
لایت بلو اسم موریاس رو همراه داره . عطر اصیل و شناسنامه دار هست .چندین برابر آرماف کیفیت و اصالت وارزش داره .
البته این نظر منه . اتفاقا من خودم آرماف رو دارم اما لایت بلو رو چندمیل دستریز دارم اما زمانی آرماف رو خریدم که ۳۰۰ تومن بود .همین سه سال پیش !
من باشم بین این دو بدون تعلل لایت بلو رو میخرم اما شما عطری رو که دوست تر دارید تهیه کنید .
موفق باشید در انتخاب و مبارکتون باشه
03 خرداد 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : عباس بهرامی جابر اقارحیمی
ممنونم جناب اعظمی عزیز
06 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : یوسف اعظمی
ممنونم جناب سخی عزیز
06 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
سلام دوست عزیز تو این 2کار ازنظر بو هیچ ربطی بهم ندارن،لایت بلو کاملاااا خنکه یخ یخه ودریایی، اما کلاب بوش تندو خنکه البته من ماینو لایت بلو رودارم، خاستم بگم برید تست کنید ببینین کدومو دوس دارین
18 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh amir
بله کاش اول تست میکردم.لایت بلو رو خریدم خیلی خوشبوئه ولی اصلا پخش بو نداره.
18 تیر 1400 پاسخ تشکر
غیرممکنه پخش خوبی داره که انقدم ضعیف نیس صددرصد شامه شما پرمیشه وخودتون احساسش نمیکنین، من صبح که زدم 1روز کامل ازش گذشت وخونه یکی ازاقوام بودیم تا لباسمو پوشیدم گفت چه عطری زدی، درصورتی که خودم متوجه نبودم، من از عطر افشان تهیش کردم، به جای کلاب پیشنهاد میدم ماین پورهوم یا لجند اکسپلور استفاده کنین
04 مرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh

سلام دوستان من یدونه سری ۲۰۱۹ رو از یه گالری گرفتم روش زده ساخت فرانسه و بچ کد زده زیر شیشه عطر هم با چراغ قوه گرفتم معلوم شد همون بچ کد جعبه و زده ساخت فرانسه. اما عطر رو باز کم همش خط و خش ریز بود. اما پلمب بود و برچسب اصالت رو داشت افشانه مشکی رنگه و روش آرم ارماف خورده
نمی دونم چرا شیشه خط و‌خش داشت و اینکه شما گفته بودین ۲۰۱۹ ساخت امارات اما این زده فرانسه
27 خرداد 1400 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام مشکل خط و خش در هر 100 مورد از این مدل دیده شده است.
برند آرماف نمی تواند برچسب وزارت بهداشت داشته باشد.
دوست گرامی آقای مردانپور
حتما از سلامت محصول اطمینان حاصل کنید .
توضیحات شما دال بر فیک بودن عطر هست .
ضمنا پلوم کردن برای تقلبی سازها ساده ترین کار است آنهم برای آرماف . آمواژ را پلوم میکنند به بهترین شکل .
مدتی است شیشه های خالی را میخرند پر میکنند بلوم میکنند و به اسم اصلی میفروشند . حتی بچ کد هم میزنند !
27 خرداد 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : عباس بهرامی شهریار اسماعیل پور smaeelpoor sh
نمیشه باقاطعیت گفت فیک یااورجینال،،همیشه سعی کنیدازفروشگاهها یاسایت های معتبری مثل عطرافشان خریدکنید،،،متاسفانه من چندین بار درسایت دیوار دیدم که آگهی خریدشیشه خالی عطرای اورجینال زده بودن، خب کاملاتابلو شیشه خالی اورجینال روبرای چی میخوان.
28 خرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : امیر رضاحسین نوری
ممنونم اینکه من گرفتم ماه تولیدش زده 2019/1 و زیرش خورده fragrance made in france و نخورده امارات
همینم با بچ کد زیر شیشه حک شده که نوع حک نوشته با نمونه 2017 که شیشه اش رو داشتم یجور بود
بوش اولش تند و هنگم روش اما یکم میگذره متوجهش میشم روی کاغذ تست کردم لکه نمیندازه
31 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
سلام
خط و خش رو که جناب مدیر گفتند ممکنه طبیعی باشه برچسب وزارت بهداشت رو هم که گفتند طبیعی نیست اما ممکنه فروشنده زده باشه که خیال خریدار راحت تر باشه ! چیز مهمی نیست .
زیرش هم نوشته رایحه ساخت فرانسه که درست هست معنی اش اینه که محتویات از فرانسه میاد و در امارات پک میشه که البته من چندین عطر دارم که یا شعبه ای از کارخانه از فرانسه به امارات منتقل شده ( بخاطر مباحث مالیاتی ) یا قرار داد فرستادن اسانس از فرانسه به امارات منعقد شده و واگذاری باتل شدن به امارات واگذار شده هر دو میزنن فراگرانس ساخت فرانسه و نمیتونن بزنن کلا ساخت فرانسه . بنابرین اونهم درسته . لک نشدن کاغذ نمیتونه مرجع باشه . بسیاری از عطرهای اصلی من اگر از نزدیک اسپری بشن لک میندازن و از دور نه . عطرهای تقلبی هم دیده ام که لک نمی اندازن . این مهم نیست . مهمترین مرجع خود شمایید مخصوصا اینکه نسخه اصلی ی قبلی رو هم داشتید . رایحه اش درست باشه پس اصله . پرفورمنس ملاک نیست برای این عطر که از سال ۲۰۱۸ به بعد در امارات پک میشه و قدرت رایحه کمی افت کرده . ضمنا این رو هم بگم هرچند ممکنه این جمله رو دوست نداشته باشی دوستِ من که این عطر الان با این قیمت اصلا نمی ارزه .من خودم عاشق رایحه ی آونتوس ام . هر وقت تمام شد پیام بده تا من اگر زنده بودم و دوستان بگیم اونموقع کدوم عطر آونتوسی بهتره . این عطر رو که از سیصد تومن گرونتر شد دیگه نخریدم .
زودتر شیشه رو خالی کن تا برسیم به بعدی انشاله !
موفق باشی
31 خرداد 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : عباس بهرامی erfan
ممنون عزیزم بردم به فروشنده که معتبر هم هستن نشون دادم چون آشنا بودن بنده خدا گفت مشکل نداره عوض میکنم البته سود از من نگزفتن و 2019 رو از 2020 ارزون تر گرفتم. واله موندگاریش خوبه اما پخش بو کمتر شده.
در مورد پیشنهاد ممنونم
02 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
با سلام و درود خدمت استاد سخی عزیز بنده هم مثل خیلی از عزیزان روزانه چند بار سایت رو چک میکنم و با خوندن ریویو های شما و بقیه اساتید خودم رو در فضایی که رسم میکنید قرار میدم و این خیلی لذت بخشه و جا داره به شما و بقیه عزیزان خداقوت بگم،بدون شک با دانستن نت ها و در کنار اون ریویو دوستان از عطر ها لذت دو چندان میبریم،در پایان اگر امکانش هست بفرمایید که کدوم عطر اونتوسی بهتر هستش،خیلی ممنون🌹
05 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
جناب رئیسی عزیز
سلام ارادت و سپاسگذاری بسیار
عرض میشه کدام یک از سه نت آونتوس رو دوست تر دارید ؟
یا اگر مهم نیست و کلا فرمودید بفرمایید در حیطه ی چه مبلغی عطر ِ آونتوسی ای رو مد نظر دارید تا عرض کنم .
06 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Ali fan
به طور کلی عطری با حال و هوای اونتوس و با کیفیت قابل قبول تا 1/5
متناسب با آب و هوای بسیار گرم
06 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
جناب رئیسی عزیز
اکسپلورر مون بلان میتونه خوب باشه .
کاری که خودم کردم رو عرض میکنم هرچند کمی حوصله عشق و صرف هزینه میخواد .
مقداری اسانس درجه ی یک آونتوس تهیه کردم . این یه کم هزینه داره . وسپس اکسپلورر و کمی ترنزی و ۵۰ میل برندنیچه ی ایرانی ( برای نت سوم ) به نسبت های مشخص و پس از آزمایشِ ادغام ترکیب کردم و۵۰۰ میل محصول خوب حاصل شد . و بعد از آن کارهای مشابه دیگری با دیگر برندها هم آزمایش و انجام دادم به سفارش دوستان .
جدیدا یک شرکت ایرانی در تهران فعالیت اش رو شروع کرده که شیشه هایش شبیه زرجوف هست و اسمش رو یادم نیست اما یادمه اسمش هم شبیه زرجوف انتخاب کرده اند . کارهای زرجوف که اغلب قابل شبیه سازی نیست و از همه ی برندها کارهای معروف رو شبیه سازی کرده اند و در این شیشه ها ریخته اند . یک کار آونتوسی هم دارند که از دیگر ِ برندهای ایرانی و اماراتی بهتر است حدود ۷۰۰ تومن .شرکتهای اماراتی و ایرانی از نظر من فقط به درد استفاده جهت ادغام با اسانس ( بجای فیکساتور و جهت رقیق کردن ) میخورند و نه استفاده ی تک . این اکسپلورر به نسبت قیمت بد نیست . ترنزی بهتر است اما گران است .
انشاله موفق باشی در انتخاب
07 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی فرزاد
داداش چرا اونتوسارو میریزی تو نیچه هااا😂😂
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حسین  ب
داداش جان من یکی یه عطر خوب مشابه اونتوس ماندگار و پخش قابل قبول معرفی کنه.موندیم بخدا
29 دی 1400 پاسخ تشکر
به ترتیب قیمت و شباهت فضای بویی که در اون آکورد اصلی اونتوس رو برای شما تداعی میکنند نه فضای کلی اون رو:

1- Hacivat از برند Nishane
۲- Cedrat boise از برند Mancera
۳-Explorer از برند Mont blanc
نکته:
هر عطری فضای بوی خودش را داره ولی میشه آکوردهای مشابه ازشون دریافت کرد




29 دی 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : mehrdad حسین  ب
دوست گرامی آقای شافعی
چه معرفی کنم که حتی خود ِ آونتوس نیز ، آن ماندگاری ی مد نظر را ندارد .
بین کپی ها که در همین صفحه حقیر و دیگر دوستان نام برده اند بگردید و نزدیکترین به سلیقه ی خود از روایح پله ی مطلوب خود تهیه کنید و سپس بهترین و پرکیفیت ترین اسانس آونتوس را انتخاب و با عطر مذکور به سلیقه ی غلظت مد نظر ادغام کنید .
از نظر من این بهترین کار است که سالهاست شخصا انجام داده ام برای خود و دوستان متقاضی .
الان آونتوسی که خودم به این روش ادغام میکنم به شهادت دوستان حرفه ای ی عطرباز ام از خود آونتوس بهتر است . البته من از چندین عطر مشابه بهره میبرم .
شروع که کنید به مرور انشاله پر تجربه میشوید در انتخاب و تهیه و ادغام و محصول مطلوب سلیقه ی خاص شما حاصل و منتج به نتیجه ی خوب خواهد شد انشاله .
موفق باشید .
30 دی 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Raeisi
سلام و عرض ادب .
همونطور که دوست محترمم کامبیز عزیز فرمودن کلا ذات این عطر پخش و ماندگاری متوسط هست ، اونتوس اورجینال نسخه ۲۰۱۳ که من تست داشتم یکساعت اول نشر خوب داشت ولی در ادامه متوسط میشد و در کل پرفورمنسش متوسط بود.

نهایت کاری که شرکتهای کپی کار میتونن انجام بدهند اینه که پخش عطررا در یکساعت اول بالا ببرند ، بنده با یکی از شرکتهایی که همکاری دارم برای بالا بردن پرفورمنسِ «اونتوسِ شرکتی» چند فرمول را روی سه مدل مواد اولیه با غلظت ۲۰ تا ۳۵ درصد امتحان کردیم ، روی یکی از فرمولهای ۳۰٪ با اضافه کردن دوزِ بیشترِ سورفکتانت و اب دی یون در کناره یک درصد از یه سری استبلایزرها ، پخش و نشر بوی عطر بدون اینکه زمخت و سنگین بشه در یکساعت اول خیلی خوب شد .
دیگه الباقی فرمول ها هرچقدر که دوز استابلایزرها رو از یک درصد بالاتر میبردیم رایحه بشدت سنگین و مصنوعی میشد ، میشه حتی سه درصد گلایکول و سالیسیلات زد و ماندگاری رو برد روی ۲۴ ساعت ولی تبدیل به اونتوسی روغنی و بشدت بی کیفیت میشه ،
چه ارزشی دارد ماندگاری و پخش عالی بشه وقتی بوی اونتوس شرکتی بکل تغییر میکنه و یه اونتوس روغنی روی پوست بجا میزاره ، بهترین راه اینه که با همون پرفورمنس متوسط کنار اومد و در طول روز تمدید کرد .
اونتوس "پلاسِ" دیوایز ، دیوایز سه مدل اونتوس صدمیل و جیبی دارد و گزینه پیشنهادی ام :اونتوس "پلاسِ"» ، نمونه های دیگه گرید و غلظت پایین کار شده و راضیتون نمیکنه و منم پیشنهاد نمیدم .
اگه با قیمت مشکلی ندارید که بهترین گزینه مون بلان اکسپلوررِ ، پرفورمنس متوسط ولی بشدت خوشبو ، نسبت به قیمتش کیفیت خیلی خوبی دارد .
30 دی 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : سانیار 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆
سلام و عرض ادب خدمت آقای سخی
آیا نسخه پرفیوم ۱۵۰ میل را تست داشته اید؟نظرتان چیست در قیاس با نسخ دیگر
21 مهر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی رضا یگانه
جناب نوشادی عزیز سلام
متاسفانه تا کنون موفق به تست اش نشده ام !
البته دنبال اش نگشته ام چون اجالتا نیم لیتر آونتوس درجه ۱ آماده ی استفاده دارم .
اما بدون شک جهت ساخت دوباره پیگیر این عطر جدید خواهم بود اگر عمری بود .
تعریف اش را زیاد شنیده ام از دوستان و از مقالات و ریویوها .
کلیه ی خریداران رضایت داشته اند .
از قرار در قیاس با دیگر اعضاء خانواده اش عملکرد بهتری دارد در همه ی آیتم ها .
این رایحه ( آونتوس ) ذاتا کم ثبات است مگر اینکه کیفیت و غلظت به اوج رسیده باشد مثل نسخ وینتیج آونتوس که دیگر اکنون توجیه اقتصادی نخواهد داشت بنابر این عطر حاضر هرچند که سنتتیک است لیک گویا از پس کیفیت و غلظت و به طبع آنها پرفورمنس بخوبی برآمده است که این نتیجه ی تجربه ی چندین ساله ی کلاب د نایت آرماف است .
انشاله اگر تست کردم حتما نتیجه اش را عرض خواهم کرد خدمت شما و همه ی دوستان ام .
با ارادت
21 مهر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : عباس بهرامی KAVEH
جناب سخی! میتونم خواهش کنم راهنمایی بفرمایید از کجا میتونیم اسانس های درجه یکی که فرمودید رو تهیه کنیم؟ مارک بخصوصی وجود داره؟ چطور میتونیم اسانس درجه یک رو از انواع بی کیفیت تشخیص بدیم . در کل میخواستم در صورت امکان در مورد تهیه اسانس با کیفیت راهنماییمون بفرمایید.
18 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : TIMELESS سهراب
با سلام
خواستم بدونم به طور کلی نظر شما راجب استفاده از اسانس چی هست؟
اسانس هایی که تهیه میکنید مربوط به کدوم برند هست؟
و از کجا تهیه میکنید؟
18 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : بابک مهدی مددی
آقایان علی و عرفان
سلام جوان های رعنا
اسانس مثل گوشت خام است !
برای خوردن " باید حتما " هم آشپزی حرفه ای باشید و هم در خرید باکیفیت ترین ِ آنها متبحر باشید .
پس از تحریم ، اسانس های اصیل اروپایی ( آلمان ، سوئیس ، فرانسه ، بلژیک ، هلند و... ) دیگر بصورت رسمی وارد نشدند مگر از طریق مسافرت و یا مراجعه ی حضوری ی شرکتهای عطر سازی یا مواد غذایی .
تقریبا تمامی ی اسانس های اکنون بازار از شرق وارد میشوند ( پاکستان ، هند و چین )
قسمتی نیز از ترکیه که کیفیتشان از شرقی ها بهتر است .
یک نکته ی مهم که به زبان ساده میگویم :
اسانس های اصیل و با کیفیت حالتی رقیق مانند دارند . آبکی اند ! اصلا روغنی و غلیظ نیستند . معمولا رنگی مشابه آب دارند یا زرد فسفری ی بسیار لایت .

مسیر درست این است :
اول عطربازی و شناخت کامل عطور ،
و سپس ورود به دنیای اسانس ها .
مسیر معکوس مضر است و متاسفانه آنچه که من دیده ام همین مسیر بوده است که میروند !
اینجا بحث سلامت در بین است . هم سلامت حس بویایی ی شما و هم سلامت عطری که میسازید !
کسی از عطربازی به روش های اشتباه نمرده است لیک بیماری هایی در کمین اند .
و اما من شخصا پس از سالها عطربازی به مبحث اسانس ورود کردم . دوستان عطرباز کهنه کاری دارم که از مسافرت های خارجه برای خود و من می آورند .

و اما این نظر و پاسخ من به پرسش شما دوستان عزیزم زمانی ارزش دارد که نتیجه گیری و بهره ای بر شما تقدیم کند . بنابر این :
برای ساخت عطر ترکیبات بسیاری نیاز است که تهیه ی بهترین ِ ایشان برای شما دوستان جوان ام عملا غیر ممکن است .
لیک این پیشنهاد را برای شروع هدیه میکنم :
هر عطری را که دوست دارید بگردید و بهترین اسانس اورجینال او را بیابید .
اسانس های مرغوب از هر میل ۵۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند .
سپس شیشه ای صد میل قابل شارژ تهیه کنید .
بعد بگردید در بین عطرهای شرکتی ، نزدیک ترین و با کیفیت ترین ِ آنها را که قیمتی مناسب دارد و به عطر مورد نظر شما شبیه است بخرید ( بعدها که متبحر شدید عطور اصلی را ارتقاع قدرت خواهید داد در صورت لزوم و یا از عطور با کیفیت تری جهت ساخت عطور ممتاز بهره خواهید برد یا یک شیشه را به سه شیشه تبدیل خواهید کرد )
۷۵ میل از آن عطر شرکتی ( که تقریبا همه ی ترکیبات لازم شما در آن هست ) را در شیشه دستریز کنید و ۲۵ میل اسانس را آرام آرام اضافه کنید . درب را محکم ببندید و آرام حرکت دهید تا موج های حاصله محو شوند .
در کارتن کوچکی بگذارید و بمدت ۲۱ الی ۴۰ روز در کمد اطاق استراحت دهید .
بعد از آن ، عطری که دوست دارید با کیفیتی به مراتب بهتر از عطور شرکتی ، با قیمتی مناسب تهیه کرده اید که از سلامت لازم برخوردار است .
این هدیه از طرف این حقیر برای شروع کافی و مطلوب است . برخی تا همین حد اطلاعات هم نمیدهند و در صورت انجام اعتراض میکنند به هر نحو که ذیضرر نشوند . برخی نفی یا تمسخر میکنند ! بُخل و حسد هم که همیشه هست .
دوستی دارم که همیشه در جمع های خودمانی مان با حرص میگوید : من میلیون میلیون پول عطر میدهم آنوقت تو برای فلانی با یک دهم همان را در می آوری ، آخر این درست است ؟؟
من هم میگویم عطر تو عطر میلیاردرهاست و عطر او عطور فقرا ! ناراحت نباش . از ثروت تو نمیکاهد ! و همه میخندند :)
هزاران شرکت و کارگاه عطرسازی همچون قارچ سر برآورده اند !
فرمول و پروسه ی رقیق سازی همین است با اندک تفاوت هایی در تهیه و روش ها .
و خود ، ترکیبات را ادغام میکنند .
نکته ی بسیار مهم :
آنچه بنام فیکساتور در بازار ایران موجود است مخلوط الکل اتانول سفید ۷۰ درصد و آب مقطر است که با روشهایی ساده رایحه زدایی شده است .
به هیچ وجه استفاده نکنید که اصلا با روشی که گفتم اصلا نیاز نخواهید داشت .
ساخت رایحه و حصول پله ها و ترتیب آنها و موارد دیگر ، تجربه ، تبحر و حدودی فوت کوزه گری میطلبد که انشاله اگر علاقمند بودید به این رشته به مرور کسب خواهید کرد و خواهید آموخت .
اجالتا روش ساده ای که تقدیم کردم ، کافی ، کامل و کارساز است و حظ ساخت عطر قدرتمند مورد علاقه را تحصیل و تفویض خواهد کرد .
اگر درست یادم باشد توضیحاتی داده ام در عکسی که در عطرگرام ام تحت عنوان " عطرهای امسال " مثبوت است . میتوانید مطالعه کنید .

همین الان یکی در تلویزیون گفت :
و خدا برای تو راهی خواهد ساخت !

خدا میداند که همین الان مشغول به فکری بودم که خدای عزیزمان این پیام فرستاد بر همه ی ما !!
انشاله خداوند مهربان ما برای تک تک شما راهی مخصوص به خود بسازد .
موفق معطر باشید به لطف خدا

[EDITED] 1401/10/19 17:35
19 دی 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
بسیار سپاس گزارم بابت توضیحات عالی شما
فقط یک نکته که گفتین باید مدتی کمد نگه داری بشه تا به خوبی آماده بشه
شما کمد رو پیشنهاد میدین یا یخچال چون یه دوستی به من گفت اسانس بعد از ترکیب با حلال باید در یخچال گذاشته بشه تا نت هایی که دیر تر با حلال ترکیب میشن به خوبی باز بشن و رایحه شفاف تر بشه
19 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامبیز سخی مهدی مددی
جناب سخی بزرگروار!
نوشته و راهنمایی ارزنده شما رو با چشم جان مطالعه و ذخیره کردم . همانطور که پیش از این بسیاری از مطالبتون رو.
با خوندن مطالبتون بسیار می آموزم و نه فقط در زمینه عطر، از دست و دلبازی شما در ارائه تجربیات ارزندتون و نکات ارزشمندی که در خصوص اهمیت لذت بردن از عطر ها بیان میکنید تا تشویق به تجربه و تست انواع روایح و محدود نبودن و منعطف بودن نسبت به تجربیات جدید در این زمینه... درس پختگی و نوع دوستی و مهر و صفا می آموزم.

سایه ارزنده شما مستدام باد!
19 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : TIMELESS Melody
عزیز من اید شما دوستان ام خصوص جوان ها
که میبینم آینده ای را نزدیک که این هنر به کف آورده اید به هنر دانش ، عشق و توان و یا هر هنر یا شغل دیگری که هرآنکس که اهل خوشبویی است و کنجکاوی ، پس اهل نظم ، نظافت ، منش ، روش ، وقار ، ادبیات است که اینها همه از سرچشمه ی هوش و تیزبینی تغذیه میشوند و آنکس که از هوش بهره داشت پس از هر موفقیت بهره ها دارد حتی اگر درویشی پیشه کند که پر شدن مغز به معنای پر شدن جیب نیست هر چند کافی ست هوشیار مطالبه کند پس آنگاه فراهم باشد بر وی که هوش را اکتساب نباشد مگر ودیعه ای نهفته در ژن از سوی صاحب هوش مدار گیتی !
پس این افتخار است بر من و بیش از آن ، ثروت که دوستان هوشیار بزرگترین و مهمترین ثروت هر کس باشد که هرگز این ثروت را فنا نباشد نیز محل طمع رهزنان ، پس جاودانه است و هماره در مسیر فزونی انشاله !
دوستی و دانش تان افزون انشاله
با ارادت
19 دی 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : عباس بهرامی IRRO
سلام به همه ی دوستان ام
دوست عزیزم جناب رفیعی ی آموزگار :
برند ژکساف عطر جدیدی زده است که آن دوستمان اشاره به آن دارد . عطر قدیمی ی ژکساف داوینچی شبیه ورساچه پور اوم است . عطر جدید را تست نکرده ام هنوز لیک دوستمان گفتند که شبیه آزارو است .
ضمنا دوستی راجع به دارک ماسک پرسیده بود که متاسفانه آن را هم تست نکرده ام . لیک دارم و بعدا تست خواهم کرد اما یادم هست چیز جالبی نبود ورنه در یادم میماند .
و اما پاسخ جناب عرفان آذرمی ی خوش نام :
تا جاییکه سواد من قد میدهد یخچال برای عطور سم است . زیرا تلورانس دما را بسیار بالا میبرد و همانطور که میدانیم تلورانس بالای دما ( کم و زیاد شدن دمای عطر خصوص در مدت زمان کوتاه ) باعث شکسته شدن پیوندهای مولکولی ی عطر میشود اما میدانم برای استراحت عطرها فضا باید حتما تاریک باشد و دما باید خنک باشد . مطلع ام که یخچال برای اسانس های خوراکی استفاده میشود و راجع به اسانس های آرایشی این نشنیده ام .
اما نکته ی مهم این است :
سواد این حقیر کافی نیست . شاید این موضوع ( یخچال ) درست باشد و این حقیر نادان اشتباه میکند . دوست عزیزی داریم در بینمان که دوره ی این کار را تحصیل کرده و به مراتب در پروسه ی رقیق سازی از من داناتر است بنام جناب علیرضا اسدی . کاش پرسش حضرتعالی را خوانده باشد و زحمت پاسخ را بکشد لطفا .

پی نوشت :
میخواهم یکی از مهمترین موارد این خانه را اینجا بازگو کنم که بارها تجربه شده و هنوز هم میشود !
ما اینجا تنها با کلمات با هم ارتباط داریم .
صدای هم و فراز و فرود صدای هم را نمیشنویم .
زبان بدن یکدیگر را نمیبینیم .
چشمهای همدیگر را نمیبینیم تا منظور بخوانیم .
امکان توضیح بر هم و سوال جواب از هم را برای روشن شدن منظور در زمان کوتاه ِ خواندن جملات یکدیگر نداریم .
و تمام اینها و حتی هر کدام به تنهایی بستری کاملا دلخواه را برای چه چیزی فراهم میکنند ؟
سوء تفاهم !
دو تن از نزدیکترین دوستان من که دوست ترین دارم ایشان را درین خانه و خود نیز این میدانند ( مسیح و ایرج ) هنگام صحبت در اینستا ( مدتی پیش در روزهای جداگانه ) از این حقیر نادان دلخور و گله مند بودند که مثلا چرا فلان روز در فلان پیام در عطرافشان فلان صحبت را گفته ای که منظور نظرت من بوده ام !!!
تنها شانسی که داشتند این بود که همان لحظه ی این گفتار در دسترس نبودند :))
یعنی منظور نظر من با برداشت ایشان از زمین تا آسمان راه بود !
بعد که به یاد آمد پس از مرور دوباره ی آن نظرات و توضیح ، خود میخندیدند :)
همین الان میدانم دو نفر از من دلخور اند .
در بین خانم ها سرکار خانم گلی که دوست ترین اش دارم بپاس دانایی و دوستی اش با حقیر .
و از بین آقایان جناب سلطان عطربازان که هر زمان عکس پروفایلش را در نظری یا ذیل پیامی به تشکر میبینم ناخودآگاه لبخند بر لب ام مینشیند از بس که دوست اش دارم ایضا احترام زیادی بر او قائل ام به پاس علائق و جهانبینی ای مشترک .
جدا ازین به دانایی ی هر دو درین خانه نیازمند و بر حضورشان به خود میبالیم .
و خدا را شاهد میگیرم که کوچکترین خبری از چند و چون ماجرا ندارم لیک قلبم هرگز گواهی ی اشتباه نداده است تا کنون بر من از باب دلگیری .
با وجودیکه نمیدانم چه شده لیک از همین جا و با همین پیام انگشتان هر دو به برادری میبوسم که بر دانایی ی ما به تحمل خستگی حرکت میکنند و بدانند که در قلب این نادان جایگاهی ویژه دارند هرچند قلب نادانان اهمیتی بر طپش ندارد ! این خود میدانم !
آنقدر بی مقدار است این قلب که قاعده ی دل بر دل راه دارد را بر هم زده است !
میبینید دوستان عزیزم ؟؟
ما " خود " خبر داریم که منظورمان چیست و کیست اما آیا همه ی دوستان مخاطب ما هم در این خانه دقیقا همان را برداشت میکنند ؟؟
آیا کلمات به تنهایی این قدرت را دارند ؟
همیشه امکان برداشت اشتباه هست !
بنابرین به تنها چیزی که این زمان ها باید فکر کرد این است :
تا نپرسیدم و مطمئن نشدم پیش داوری نکنم !
باورتان میشود که اشخاصی درین خانه اند که بر کسانی پیام میدهند که :
دیدی فلانی چه گفت ؟؟
منظورش تو بودی ها !!
خبر داری راجع به تو چه میگوید یا چه نظری دارد ؟؟
فلان و بهمان !
شما را نمیدانم . اما من تا صبح ِ شبی که شنیدم ، خندیدم و هر بار به شاخهای روی سرم دست میزدم و میدیدم بلندتر شده اند :))
کاش علت این کار و منظورشان را درک میکردم !
بگذریم :)
خلاصه که سرکار خانم گلی ی دانای اهل مطالعه و جناب سلطان که به حق سلطان مایید ، این دل قابل نیست لیک جایگاهی ویژه در آن دارید . ایضا همه ی دوستان عزیزم که میدانم خود میدانند و با خبر اند :)
تنها لطف این خانه ی معطر و دوستداشتنی از نظر من به مهر اعضایش است ورنه به چیز دیگری در اینجا نیازی ندارم بلطف خدایم .
بقول برخی دوستانمان :
با مهر
:)
20 دی 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : عباس بهرامی IRRO

9
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
نسخهٔ ۲۰۱۸ این عطر رو دارم و کاملا هم‌کیفیت نسخهٔ ۲۰۱۷ است که داشتم. فقط نمیدونم چقدر ازش مونده. اونقدر شیشه‌اش تاریکه که اصلا نور ازش عبور نمیکنه و معلوم نیست چقدر به پایان نزدیکم :(
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : آریو alireza  xx

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟