راهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن

راهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای مون گرلنمون گرلنمون گرلن سنسوئلمون گرلن ادو تویلتمون گرلن فلورالمون گرلن اینتنسمون گرلن بلوم آو رزمون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوممون گرلن اسپارکلینگ بوکتمون گرلن له اسنس

 

گرلن یکی از برندهایی است که به‌خاطر ظرافت‌های جاودانه، پیچیدگی‌های هنرمندانه و استادی بی‌نظیرش در طراحی و ساخت عطرها شهرت دارد و اکنون بیش از یک قرن است که عطرهای نفیس و باشکوهی را تولید می‌کند. کالکشن عطرهای «مون گرلن» نیز دقیقا همین ویژگی‌ها را بازتاب می‌دهد. پس با من همراه باشید تا ماجرای نهفته در هر کدام از عطرهای مون گرلن را کشف کنیم، ویژگی‌های منحصربه‌فرد این عطرها را واکاوی کنیم و نشان بدهیم که هر کدام از آنها درواقع تجسمی از چه درونمایه‌هایی هستند. هر کدام از عطرهای مون گرلن، از انواع گل‌فام ظریف تا انواع شرقی گرم، انگاری که جلوه‌هایی از شکوه، اعتمادبه‌نفس و جذابیت را به نمایش درمی‌آورند و شما را به کشف عطرهایی فرامی‌خوانند که می‌توانند بازتابی از استایل شخصی و روحیه خاص شما باشند. تا به امروز، 9 ادیشن مختلف از عطرهای مون گرلن به جهان عطرها معرفی شده‌اند. این مقاله به بررسی این ادیشن‌های مختلف اختصاص دارد و درباره ویژگی‌هایی مثل رایحه خاص، غلظت و ماندگاری هر کدام از این عطرها بحث می‌کند.

عطرهای مون گرلن

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

مون گرلن

2017

اسطوخودوس، زنبق، وانیل

مون گرلن سنسوئل

2017

وانیل، اسطوخودوس

مون گرلن ادو تویلت

2018

مرکبات، شکوفه پرتقال

مون گرلن فلورال

2018

گل‌های سفید، زنبق، وانیل

مون گرلن اینتنس

2019

وانیل، دانه تونکا، اسطوخودوس

مون گرلن بلوم آو رز

2019

مرکبات، رز

مون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوم

2020

رز، گلابی، وانیل

مون گرلن اسپارکلینگ بوکت

2021

گل صدتومانی، اسطوخودوس، گلابی

مون گرلن له اسنس

2023

پلومریا، اسطوخودوس، وانیل تاهیتی

مون گرلن

مون گرلن

عطر اصل مون گرلن که با غلظت ادو پرفیوم طراحی شد و از سال 2017 به بازار آمد، موفقیت بزرگی را برای برند گرلن رقم زده است.

مون گرلن از عطرهای آروماتیک و بسیار باکلاس است که با تمرکز بر سویه‌های گرم و لطیف برگرفته از نت اسطوخودوس (لاوندر) شکل می‌گیرد. انبوهی از نت وانیل تاهیتی، سویه‌های پودری نت زنبق و روایح یاس هم در مون گرلن احساس می‌شود که همگی به افزایش ماندگاری مون گرلن کمک کرده‌اند.

پس مون گرلن از ماندگاری خوبی برخوردار است و پس از چند ساعت نیز سویه‌های آروماتیک چوبی آن نمایان می‌شوند؛ یعنی همان‌جایی که در نت‌های پایه، رایحه اسطوخودوس با شیرین‌بیان و نعناع هندی آمیخته می‌گردد تا یک عطر زنانه لطیف شکل بگیرد.

من پیشنهاد می‌کنم که از عطر مون گرلن در ساعات روز استفاده کنید. مون گرلن می‌تواند عطر مناسبی برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف باشد: از محل کار تا یک قرار ناهار با دوستان. توجه داشته باشید که مون گرلن در گروه عطرهای سکسی قرار نمی‌گیرد. پس اگر دنبال چنین عطری در کالکشن مون گرلن هستید، می‌توانید از مون گرلن اینتنس استفاده کنید.

مون گرلن سنسوئل

مون گرلن سنسوئل

مون گرلن سنسوئل به‌عنوان یک عطر ادو پرفیوم دقیقا بعد از عطر اصلی مون گرلن عرضه شد و حالا دیگر تولیدش متوقف شده است.

مجموعه نت‌های مون گرلن سنسوئل براساس مون گرل اصلی شکل می‌گیرند، اما اینجا با تاکید بیشتری بر نت‌های وانیل و دانه تونکا مواجه می‌شویم.

مون گرلن ادو تویلت

مون گرلن ادو تویلت

مون گرلن ادو تویلت درواقع یک ادیشن بسیار سبک‌تر و باطراوت‌تر نسبت به مون گرلن ادو پرفیوم است.

نت‌های وانیل و اسطوخودوس از عطر اصلی همچنان در مون گرلن ادو تویلت حضور دارند اما نت‌های مرکباتی خاصی مثل نارنگی ماندارین، ترنج و شکوفه پرتقال به این نت‌ها اضافه می‌شوند.

مون گرلن ادو تویلت از آن عطرهای سبک و شادابی است که حدود یک ساعت یا کمی بیشتر ماندگاری دارد. البته دو ادیشن ادو تویلت دیگر هم در کالکشن مون گرلن وجود دارند: مون گرلن بلوم آو رز و مون گرلن اسپارکلینگ بوکت.

مون گرلن فلورال

مون گرلن فلورال

مون گرلن فلورال، یکی از عطرهای جذابی است که محتوای درونی‌اش دقیقا با نام خاصش مطابقت دارد. این عطر در درجه اول از همان نت‌های عطر اصلی مون گرلن استفاده می‌کند، اما تاکید ویژه‌اش را به نت‌های گل‌فام اختصاص می‌دهد.

به همین دلیل هم با یک ادکلن زنانه شدیدا گل‌فام مواجه هستیم که به‌زیبایی از نت گل‌های سفید مثل زنبق، یاس و گل صدتومانی استفاده می‌کند و باعث می‌شود که این نت‌های گل‌فام در اولین دقایق استفاده از مون گرلن فلورال احساس شوند.

نت‌های وانیل و اسطوخودوس به‌عنوان امضای مون گرلن همچنان حضور دارند، اما ستناره نمایش ما چیزی نیست جز نت‌های گل‌فام. مون گرلن فلورال در گروه عطرهای ادو پرفیوم قرار می‌گیرد و قدرت ماندگاری‌اش در محدوده متوسط است. به نظر من، وقتی که افشانه‌های مون گرلن فلورال کاملا ته‌نشین می‌شوند، حالت گل‌فام نسبتا پودری و دلنشینی  به خود می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو

مون گرلن اینتنس

مون گرلن اینتنس

مون گرلن اینتنس، یکی از محبوب‌ترین عطرها در کالکشن مون گرلن است که نمرات بالایی را در سایت‌های مختلف کسب کرده است.

آمیزه مون گرلن اینتنس با تمرکز بر وانیل و دانه تونکا شکل می‌گیرد که در آمیزه مون گرلن اصلی هم حضور دارند. این آمیزه خاص با ته‌مایه‌هایی از شیرین‌بیان و نعناع هندی در نت پایه همراه می‌شود که ماندگاری آمیزه را تا چندین ساعت افزایش می‌دهند.

نت اسطوخودوس در مون گرلن اینتنس از قدرت و غلظت بسیار زیادی برخوردار است و کاملا خودنمایی می‌کند. به همین دلیل هم با یک عطر آروماتیک شیرین مانند عطر اصلی مون گرلن ادو پرفیوم مواجه هستیم.

مون گرلن اینتنس قطعا غلیظ‌ترین و سنگین‌ترین عطر در کالکشن مون گرلن محسوب می‌شود که از ماندگاری بسیار خوب و پخش بوی قابل توجه برخوردار است.

مون گرلن بلوم آو رز

مون گرلن بلوم آو رز

مون گرلن بلوم آو رز از عطرهای ادو تویلت در این کالکشن است که به‌عنوان جایگزین جذابی برای مون گرلن ادو تویلت خودنمایی می‌کند.

آمیزه مون گرلن بلوم آو رز در حالت اولیه‌اش با نت‌های مرکباتی نمایان می‌شود و پس از چند ثانیه به نت باطراوت و آبکی گل رز می‌رسد، هرچند که نت اسطوخودوس نیز تا حدودی این نت‌ها را پوشش می‌دهد و احاطه می‌کند. جلوه‌هایی از نت بهارنارنج را هم داریم که با نت‌های مرکباتی آمیخته می‌شوند.

رگه‌ای از نت وانیل هم در نت‌های پایه حضور دارد اما پس از ناپدید شدن نت‌های مرکباتی و گل رز درواقع آمیزه عطر به پایان می‌رسد. با توجه به این‌که با یک عطر ادو تویلت مواجه هستیم، عجیب نیست که مون گرلن بلوم آو رز درنهایت ماندگاری ضعیفی داشته باشد.

مون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوم

مون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوم

من با دیدن عطر مون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوم بسیار خوشحال شدم چون احساس می‌کردم که مون گرلن بلوم آو رز ادو تویلت درواقع بیش‌ازحد سبک است.

به‌جای انبوهی از نت‌های مرکباتی، این ادیشن از نت گلابی استفاده می‌کند که فضای مناسبی را برای برجسته‌سازی نت گل رز فراهم می‌سازد. سویه‌های شرقی خاصی هم در این عطر احساس می‌کنیم که به نت گل رز ترکی و گل رز بلغاری تعلق دارند.

یک‌بار دیگر هم در نت‌های پایه به نت وانیل می‌رسیم اما این نت برجستگی زیادی ندارد. مون گرلن بلوم آو رز ادو پرفیوم قطعا یکی از بهترین عطرها برای علاقه‌مندان به نت گل رز خواهد بود.

مون گرلن اسپارکلینگ بوکت

مون گرلن اسپارکلینگ بوکت

مون گرلن اسپارکلینگ بوکت درواقع تفسیری باطراوت و بسیار پاک و نابی را از عطر مون گرلن در اختیار ما می‌گذارد.

نت اسطوخودوس در این عطر هم حضور دارد اما انبوهی از نت‌های گل‌فام، برگرفته از گل صدتومانی و گل یاس، این آمیزه را همراهی می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب این عطر برای من، استفاده از نت گلابی است که بافت میوه‌ای اما باطراوتی را در لایه آغازین عطر می‌سازد.

اگرچه با یک عطر ادو پرفیوم مواجه هستیم، اما من فکر می‌کنم که عملکرد این عطر بیشتر به عطرهای ادو تویلت شباهت دارد. پس باید بگویم که قدرت ماندگاری مون گرلن اسپارکلینگ بوکت به اندازه دیگر عطرهای ادو پرفیوم در کالکشن مون گرلن خوب نیست.

مون گرلن له اسنس

مون گرلن له اسنس

در سال 2023 بود که عطر مون گرلن له اسنس وارد بازار شد. این عطر زنانه درواقع تفسیری ساده و نسبتا استوایی از عطر اصلی مون گرلن را در اختیار شما می‌گذارد. نت اسطوخودوس به‌عنوان امضا همچنان حضور دارد اما نت وانیل تاهیتی و نت استوایی خاصی که از گل پلومریا گرفته شده است، این آمیزه جذاب را همراه می‌کنند.

آنجلینا جولی: چهره تبلیغاتی مون گرلن

آنجلینا جولی از زمان عرضه اولین عطر مون گرلن، چهره تبلیغاتی این کالکشن بوده است. من شخصا فکر می‌کنم که استفاده از رنگ صورتی در طراحی بطری و بسته‌بندی عطرهای این کالکشن و همچنین نت‌های گل‌فام در خلق آمیزه‌های این عطرها، جلوه‌ای بسیار زنانه و دخترانه به عطرهای مون گرلن بخشیده است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که چهره آنجلینا جولی نمی‌تواند گزینه‌ای عالی و بی‌نقص برای عطرهای مون گرلن باشد، چراکه آنجلینا جولی بیشتر برای یک برنامه تبلیغاتی پرهیاهو مناسب است.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلراهنمای عطرهای نینا راهنمای عطرهای نیناراهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویرراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بله راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بلهراهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/mon-guerlain-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟