عطرهای شنل کوکو و شنل کوکو نویر چه تفاوت‌هایی دارند؟

عطرهای شنل کوکو و شنل کوکو نویر چه تفاوت‌هایی دارند؟

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :ادیشن های شنل کوکو و تفاوت هایشانشنل کوکو ادو پرفیومشنل کوکو ادو تویلتشنل کوکو اکستریت د پارفومشنل کوکو نویر ادو پرفیوم

 

شنل کوکو از عطرهای بسیار مشهور و نمادین در دهه 1980 میلادی است. با گذشت زمان هم ادیشن‌های متفاوتی از شنل کوکو به بازار آمدند، ازجمله شنل کوکو نویر. من در این مقاله می‌خواهم که ویژگی‌های هر کدام از ادیشن‌های شنل کوکو را بررسی کنم و از تفاوت‌های میان این عطرها بگویم.

ادیشن های شنل کوکو و تفاوت هایشان

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

شنل کوکو ادو پرفیوم

1984

کهربا، میخک، گشنیز

شنل کوکو ادو تویلت

1988

کهربا، میخک، گشنیز

شنل کوکو اکستریت د پارفوم

2014

کهربا، میخک، گل رز

شنل کوکو نویر ادو پرفیوم

2012

شمعدانی، گل رز، یاس

شنل کوکو ادو پرفیوم

شنل کوکو ادو پرفیوم

شنل کوکو ادو پرفیوم قبل از عطر بسیار محبوب و مشهور شنل کوکو مادمازل ساخته شد. شنل کوکو ادو پرفیوم اصلی در گروه عطرهای کلاسیک و با سرشت شرقی و کهربایی قرار می‌گیرد که به‌عنوان یکی از عطرهای نمادین دهه 1980 میلادی شناخته می‌شود.

از نظر من، نت‌های کلیدی این عطر از روایح گرم میخک و گشنیز شکل می‌گیرند، درحالی که هر دوی این نت‌ها جلوه‌های ادویه‌ای خاصی به شنل کوکو ادو پرفیوم می‌بخشند.

اینطور که من متوجه شدم، شنل کوکو ادو پرفیوم واقعا ماندگاری خوبی دارد و زمانی که به کیفیت پخش بوی آن می‌رسیم، می‌توانیم بگوییم که شنل کوکو ادو پرفیوم یکی از بهترین عطرهای برند شنل تا به امروز است.

شنل کوکو ادو تویلت

شنل کوکو ادو تویلت

من شخصا اینطور متوجه شدم که شنل کوکو ادو تویلت درواقع یک ادیشن سبک‌تر از شنل کوکو ادو پرفیوم است و هیچ تغییری در ساختار آمیزه‌ای عطر اصلی به‌وجود نمی‌آورد. پس اگر شنل کوکو ادو پرفیوم را برای زمستان در نظر می‌گیرید، می‌توانید شنل کوکو ادو تویلت را در فصل تابستان استفاده کنید و از عملکرد تابستانی آن لذت ببرید.

شنل کوکو اکستریت د پارفوم

شنل کوکو اکستریت د پارفوم

ادیشن پارفوم ویژه‌ای که برای شنل کوکو خلق شده است، عطری غلیظ را در اختیار شما می‌گذارد که به‌جای اسپری کردن آن روی پوست، باید آن را روی پوست خودتان بمالید. همزمان با تکامل آمیزه این عطر روی پوست، متوجه می‌شوید که نت گل رز در این عطر چقدر بیشتر و غلیظ‌تر از ادیشن شنل کوکو ادو پرفیوم خودنمایی می‌کند، درحالی که جلوه‌های لطیف‌تر و هوس‌انگیزتری هم دارد.

شنل کوکو نویر ادو پرفیوم

شنل کوکو نویر ادو پرفیوم

شنل کوکو نویر ادو پرفیوم از نظر ساختار DNA همان عطر اصلی شنل کوکو را در اختیار شما می‌گذارد اما پیچش‌های مدرنی به آمیزه عطر اصلی اضافه می‌کند.

پس شروع مرکباتی و باطراوت این عطر در نت‌های آغازین، روایحی همچون شمعدانی، گل رز و یاس در نت‌های میانی شکوفا می‌شوند. خیلی زود هم به نت‌های گرم پایانی می‌رسیم که از نعناع هندی و جلوه‌های دلپذیری از چوب صندل سرشته شده‌اند و به خلق عطری هوس‌انگیز و جذاب کمک کرده‌اند. نت صمغ کندر هم جلوه‌های کهربایی و خامه‌ای خاصی را می‌آفریند که از نظر من، تفاوت اصلی میان شنل کوکو نویر و شنل کوکو اصلی را به‌وجود می‌آورد. در ضمن، من عاشق بطری تماما مشکی این عطر هستم که چیزی کاملا متفاوت را در رده عطرهای شنل به‌وجود می‌آورد!

بیشتر بخوانید : شنل کوکو مادمازل لئو پرایوی ⁓ معرفی عطر شنل کوکو مادمازل لئو پرایوی ⁓ معرفی عطربلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت‌های کلیدی بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت‌های کلیدیراهنمای عطرهای شنل آلور و شنل آلور سنشوال راهنمای عطرهای شنل آلور و شنل آلور سنشوالراهنمای عطرهای شنل گابریل راهنمای عطرهای شنل گابریل


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/chanel-coco-vs-coco-noir-perfumes/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟