معرفی 22 عطر زنانه با بوی وانیل

معرفی 22 عطر زنانه با بوی وانیل

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطر زنانه با بوی وانیل1. ژان پل گوتیر (گوتیه) کلاسیک2. ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم3. روبرتو کاوالی نرو اسولوتو4. دیور پویزن گرل5. گرلن مون گرلن ادو پرفیوم6. لالیک لی پارفیوم (له پارفوم) قرمز7. بیلی آیلیش8. ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم9. دیور هیپنوتیک پویزن10. دیور ادیکت ادو پرفیوم 201411. ایو سن لورن بلک اوپیوم12. ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم13. کنزو آمور14. لانکوم لا ویه است بله15. تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم16. مانسرا رزز وانیل17. جویسی کوتور ویوا لا جویسی گلد کوتور18. لانکوم لانویت ترزور19. زرجوف لیرا20. مابوسین الکسیر پور اله21. پرادا (کندی)22. کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه

 

آنچه با عنوان نت وانیل می‌شناسیم، از گیاهی شبیه به لوبیا گرفته می‌شود که یکی از گیاهان بومی در مکزیک است. امروزه گیاه وانیل در مناطقی مثل اندونزی، ماداگاسکار، مکزیک، جزایر کومور، تاهیتی و چین کشت می‌شود. اینطور که می‌گویند، غلاف‌های وانیل باید چندین ماه زیر پارچه‌های پشمی باقی بمانند تا عطر درونیشان آزاد شود. همزمان با تکامل این عطر طبیعی، دانه‌های کریستالی وانیل هم شروع به شکل‌گیری می‌کنند و عطری را به‌وجود می‌آورند که با آن آشنا هستیم. در این مرحله است که فرایند عصاره‌گیری از وانیل شروع می‌شود.

این نت همیشه محبوب و پرطرفدار، بیشتر به‌واسطه زیرگونه مصنوعی آن به نام «وانیلین» شناخته می‌شود که جلوه‌های شیرین، گرم، آرام‌بخش و شبیه به بوی خوراکی‌های شیرین دارد. ترکیب شدن نت وانیل با نت کهربا، خانواده بویایی شرقی را به‌وجود می‌آورد که شاید مشهورترین نمونه کلاسیک آن، عطر «شالیمار» باشد. نت طبیعی و غلیظ وانیل هم سویه‌های تیره‌تری دارد و بیشتر بوی شیره‌های غلیظ یا نوشیدنی‌های سنگین و غلیظ را به یاد می‌آورد. اما نت ساده وانیل امروزه در خلق تعدادی از عطرهای مشهور مثل ویکتوریا سیکرت لاو تو دریم اهمیت دارد و به شکل‌گیری خانواده بویایی گورماند کمک می‌کند. نت پیچیده‌تر وانیل هم که جلوه‌های خاکی‌ـ‌زمینی دارد، در ساخت عطرهای نیش مثل گرلن اسپیریتواز دابل وانیل به‌کار می‌رود. در ادامه این مقاله، چند عطر زنانه با بوی وانیل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

عطر زنانه با بوی وانیل

1. ژان پل گوتیر (گوتیه) کلاسیک

ژان پل گوتیر (گوتیه) کلاسیک

ژان پل گوتیه کلاسیک یکی از عطرهای محبوب زنانه است که در خانواده عطرهای گل‌فام شرقی (کهربایی) قرار می‌گیرد. رایحه وانیل در نت‌های پایه این عطر جای می‌گیرد، درحالی که مشک، کهربا، چوب صندل سفید و دارچین هم در کنار این نت حضور دارند. همین نت‌ها به ما نشان می‌دهند که ژان پل گوتیه کلاسیک با فصل‌های زمستان و پاییز سازگاری دارد، اما شاید در اوایل بهار هم بتوان از آن استفاده کرد. بهترین عملکرد ژان پل گوتیه کلاسیک هم در ساعات شب نمایان می‌شود، درحالی که در ساعات روز زمستانی و پاییزی هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. نت‌های آغازین

خانم‌هایی که دنبال یک عطر سکسی و زنانه با بوی وانیل می‌گردند، درحالی که به ساختارهای کلاسیک و جلوه‌های شیرین هم علاقه دارند، حتما از ژان پل گوتیه کلاسیک لذت خواهند برد. قدرت ماندگاری و پخش بوی این عطر هم در رده بالایی قرار می‌گیرد، درحالی که پس‌رایحه جذابی هم دارد. اگر می‌خواهید که جلوه‌های اغواگرانه و رمانتیکی داشته باشید، ژان پل گوتیه کلاسیک قطعا به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند.

2. ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم

ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم

ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم هم یکی دیگر از عطرهای زنانه محبوب است که در خانواده گل‌فام شرقی (کهربایی) قرار می‌گیرد و رایحه وانیل را در نت‌های پایانی خود جای می‌دهد. نت‌های لوبان، مشک و کهربا نیز در نت‌های پایه حضور دارند. سه آکورد اصلی این عطر به ترتیب عبارتند از گل‌فام، وانیلی و کهربایی. جلوه‌های شیرین و پودری این عطر هم سرشت خاصی به آن می‌بخشند. بنابراین ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم برای فصل‌های زمستان و پاییز واقعا عالی خواهد بود، درحالی که نمی‌تواند گزینه مناسبی برای فصل‌های بهار و تابستان باشد.

اگر دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌گردید، اما می‌خواهید که عطرتان حتما سرشت گرم، لطیف و هوس‌انگیزی داشته باشد، ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم را امتحان کنید. این عطر پیچیده و زیبا که ظرافت‌های نارنگی یافا را با نت‌های وانیل و کهربا آمیخته می‌کند، قدرت ماندگاری زیادی دارد و از نظر پخش بو هم نمرات بالایی را به‌دست آورده است. با این عطر جذاب که گزینه‌ای عالی برای موقعیت‌های خاص است، می‌توانید شخصیت خودتان را به جلوه‌های شیک و لوکس آراسته کنید. ایو سن لورن سینما ادو پرفیوم در ساعات شب به بهترین عملکرد خودش می‌رسد، درحالی که در ساعات روز هم جلوه‌های جذابی دارد.

3. روبرتو کاوالی نرو اسولوتو

روبرتو کاوالی نرو اسولوتو

اگر یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌خواهید که رایحه وانیل را در نت‌های میانی قرار داده باشد، حتما نرو اسولوتو را امتحان کنید. این عطر گرم و پاییزی‌ـ‌زمستانی به ترتیب این آکوردهای جذاب را نمایان می‌کند: چوبی، وانیلی، گل‌فام، شیرین و پودری.

نرو اسولوتو در خانواده عطرهای گل‌فام شرقی (کهربایی) قرار می‌گیرد و از نت‌های ارکیده و مرکبات در لایه آغازین استفاده می‌کند. نت وانیل هم به‌تنهایی در لایه میانی جلوه‌گری می‌کند، درحالی که چوب آبنوس و روایح چوبی دیگر هم در نت‌های پایه جای گرفته‌اند. قدرت ماندگاری و پخش بوی نرو اسولوتو در رده متوسط قرار می‌گیرد، اما این عطر به‌عنوان عطری که بر نت وانیل هم تمرکز دارد، با قیمت اقتصادی به فروش می‌رسد.

بافت مخملی نرو اسولوتو با شیرینی خاصی به تعادل می‌رسد، درحالی که نت ارکیده می‌تواند کاریزما و پیچیدگی خاصی به شخصیت شما اضافه کند. بهترین عملکرد نرو اسولوتو نیز همزمان با تاریک شدن هوا شروع می‌شود و در ساعات شب به اوج خودش می‌رسد.

4. دیور پویزن گرل

دیور پویزن گرل

خانم‌هایی که طرفدار عطرهای دیور هستند و دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌گردند، احتمالا از دیور پویزن گرل لذت خواهند برد. برجسته‌ترین آکورد این عطر را که در گروه عطرهای وانیلی و کهربایی (شرقی) قرار می‌گیرد، آکورد وانیل می‌سازد. ساختار پایه دیور پویزن گرل بسیار غنی و شگفت‌انگیز است و نت وانیل را در کنار دانه تونکا، چوب صندل سفید، گل آفتاب‌پرست، بادام، بلسان کلمبیایی و کشمران قرار می‌دهد. نت‌های آغازین این عطر از لیموترش و نارنج شکل می‌گیرند، درحالی که نت‌های میانی از گل رز و شکوفه پرتقال خلق شده‌اند.

همین ویژگی‌ها باید برای شما روشن کرده باشند که دیور پویزن گرل می‌تواند گزینه‌ای عالی و بی‌نظیر برای فصل‌های زمستان و پاییز باشد، مخصوصا به این دلیل که قدرت ماندگاری و پخش بوی این عطر خیلی خوب است. آمیزه گورماند و شیرین دیور پویزن گرل از ترکیبی ویژه میان بادام و وانیل خلق می‌شود، درحالی که عملکرد ویژه‌اش در ساعات شب می‌تواند اوقات بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. معمولا خانم‌های جوانی که می‌خواهند با کمک نت وانیل درواقع جلوه‌های دلربا و زیبایی به شخصیت خودشان بدهند، از دیور پویزن گرل لذت می‌برند.

5. گرلن مون گرلن ادو پرفیوم

گرلن مون گرلن ادو پرفیوم

این بار با یک عطر زنانه شرقی و چوبی مواجه هستیم که طبع گرمی دارد و در نت پایه از رایحه وانیل در کنار دانه تونکا و چوب صندل سفید استفاده می‌کند. این عطر زنانه فرانسوی در نت‌های آغازین از ترنج و اسطوخودوس و در نت‌های میانی از زنبق و یاس شکل می‌گیرد.

همین توضیحات اولیه به ما نشان می‌دهند که گرلن مون گرلن ادو پرفیوم قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصل‌های زمستان و پاییز خواهد بود، درحالی که عملکرد خوبی هم در ساعات روز و هم در ساعات شب دارد. آکوردهای برجسته گرلن مون گرلن ادو پرفیوم هم به ترتیب عبارتند از وانیل، اسطوخودوس، روایح چوبی، آروماتیک و پودری.

گرلن مون گرلن ادو پرفیوم ترکیبی بی‌نظیر و زیبا را میان وانیل و اسطوخودوس می‌آفریند، درحالی که سرشار از حس شادی و آرامش است. این عطر گرم، پودری و نسبتا شیرین، هاله‌ای شیرین و خامه‌ای را دورتادور شما به‌وجود می‌آورد که سرشار از ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های هنرمندانه است. پس اگر طرفدار عطرهای وانیلی هستید اما به نت اسطوخودوس هم علاقه دارید، حتما گرلن مون گرلن ادو پرفیوم را امتحان کنید. ماندگاری و پخش بوی این عطر هم در رده متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد.

6. لالیک لی پارفیوم (له پارفوم) قرمز

لالیک لی پارفیوم (له پارفوم) قرمز

باز هم یک عطر زنانه فرانسوی که طبع گرمی دارد و در گروه بویایی شرقی (کهربایی) قرار می‌گیرد. لالیک لی پارفیوم از نت وانیل در ساختار پایه استفاده می‌کند و این نت را در کنار دانه تونکا، نعناع هندی و چوب صندل سفید قرار می‌دهد. نت‌های میانی از یاس، گل‌آفتاب‌پرست و بادام سرشته شده‌اند و نت‌های آغازین هم از ترنج، فلفل قرمز شیرین و برگ بوی هندی.

این عطر گرم و شرقی اساسا برای فصل‌های زمستان و پاییز طراحی شده است، درحالی که در این فصل‌ها می‌تواند هم با ساعات روز و هم با ساعات شب به‌خوبی سازگار شود. آکوردهای وانیلی، آروماتیک، پودری و شیرین به ترتیب در این عطر نمایان می‌شوند، درحالی که جلوه‌های ادویه‌ای، چوبی و بادامی هم در آن حضور دارند.

لالیک لی پارفیوم از آن عطرهای زنانه و سکسی ویژه‌ای است که جلوه بسیار باکلاسی به خانم‌ها می‌بخشد و پخش بوی فوق‌العاده‌ای هم دارد. اگر دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌گردید که بتواند از نظر هاله‌سازی و ماندگاری واقعا عالی عمل کند، حتما لالیک لی پارفیوم را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگیمعرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیار معرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیارمعرفی 9 ادکلن زنانه با بوی شکلات معرفی 9 ادکلن زنانه با بوی شکلاتمعرفی 6 ادکلن زنانه با بوی قهوه معرفی 6 ادکلن زنانه با بوی قهوه

7. بیلی آیلیش

بیلی آیلیش

عطر بیلی آیلیش هم یکی از عطرهای زنانه با بوی وانیل است که البته نت وانیل را همراه با نت‌های رز، ادویه‌های معطر و کاکائو در لایه میانی ساختار آمیزه‌ای خود جای می‌دهد. این عطر در گروه عطرهای شرقی وانیلی قرار می‌گیرد و نت‌های آغازینش از نارنگی ماندارین، دانه‌های قرمز و قند خلق شده‌اند. در نت‌های پایه عطر بیلی آیلیش هم دانه تونکا، مشک، کهربا و روایح چوبی جلوه‌گر خواهند شد.

آکوردهای مهمی که در عطر بیلی آیلیش شکل می‌گیرند، به ترتیب این‌گونه هستند: وانیلی، شیرین، ادویه‌ای گرم، کاکائویی، کهربایی و پودری. عطر بیلی آیلیش گزینه‌ای جذاب و عالی برای فصل‌های زمستان و پاییز است و می‌تواند هم در ساعات روز و هم در ساعات شب استفاده شود. این عطر که سرشتی آرام‌بخش و صمیمی دارد، طوری نت وانیل  را به‌کار می‌گیرد که این نت بیش‌ازحد غلیظ نشود. پخش بو، ماندگاری و کیفیت هاله‌سازی عطر بیلی آیلیش هم در رده متوسط قرار می‌گیرد. به خاطر همین ویژگی‌هاست که شاید بتوان در بعضی از محیط‌های کاری (نه خیلی رسمی) هم از این عطر استفاده کرد.

8. ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم

ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم

ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم در گروه عطرهای وانیلی شرقی قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان به عطرهای کلاسیک، ساده اما قدرتمند را شگفت‌زده می‌کند. نت‌ آغازین ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم از گلابی، نت میانی این عطر از دانه تونکا و یاس و درنهایت نت پایه آن از وانیل شکل می‌گیرد. این عطر گرم فرانسوی که مخصوص فصل‌های زمستان و پاییز طراحی شده است، ذاتا با ساعات شب سازگاری دارد و همزمان با شروع تاریکی هوا، روح خودش را آزاد می‌کند.

اگر دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌گردید که قدرت ماندگاری و پخش بوی خیلی زیادی داشته باشد، حتما ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم را امتحان کنید. این عطر که سرشت گرم و اغواگرانه‌ای دارد، از جلوه‌های زنانه و هوس‌انگیز سرشار شده است و قرارهای عاشقانه شما در فصل زمستان را به رویدادی بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

ژان پل گوتیه له بل له پرفیوم به‌عنوان یک عطر سکسی که اعتمادبه‌نفس خاصی را در شخصیت شما جلوه‌گر می‌کند، ساختار بسیار باشکوه و نابی دارد. آکوردهای چهارگانه این عطر هم به این ترتیب هستند: وانیلی، شیرین، میوه‌ای و کهربایی.

9. دیور هیپنوتیک پویزن

دیور هیپنوتیک پویزن

دیور هیپنوتیک پویزن هم در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد و طبع گرمی دارد. آمیزه شگفت‌انگیز و خاص دیور هیپنوتیک پویزن آنقدر غلیظ است که شب‌های زمستانی شما را به شب‌هایی فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند، درحالی که می‌تواند شب‌های پاییزی را هم به شب‌هایی پرحرارت تبدیل سازد.

رایحه وانیل همراه با مشک، چوب صندل سفید و بادام در نت‌های پایه این عطر جای می‌گیرد، درحالی که اقاقیای برزیلی، رز، یاس، گل برف، زیره و گل مریم در نت‌های میانی آن جای داند. نارگیل، آلو و زردآلو نیز نت‌های آغازین دیور هیپنوتیک پویزن را می‌سازند. آکوردهای برجسته این عطر هم شامل این موارد هستند: وانیلی، شیرین، بادامی، میوه‌ای، آجیلی، پودری، چوبی، نارگیلی و گل‌های سفید.

این عطر فرانسوی و خاص به‌طور اختصاصی برای آب‌وهوای سرد طراحی شده است و جلوه‌های جادویی، جذاب و فریبنده به شخصیت خانم‌ها می‌بخشد. خانم‌هایی که اعتمادبه‌نفس زیاد یدارند، با این عطر می‌توانند جلوه‌های هوس‌انگیز و خواستنی خودشان را به سطح والاتری برسانند. دیور هیپنوتیک پویزن به‌عنوان عطری اسرارآمیز و دلربا از نظر قدرت ماندگاری و پخش بو در رده بسیار بالایی قرار دارد و یک عطر شدیدا زنانه است. بنابراین می‌توانید از این عطر برای قرارهای عاشقانه و مهمانی‌های خاص استفاده کنید.

10. دیور ادیکت ادو پرفیوم 2014

دیور ادیکت ادو پرفیوم 2014

دیور ادیکت ادو پرفیوم هم به‌عوان یک عطر گرم فرانسوی که سرشت شرقی گل‌فام دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانم‌هایی است که دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌گردند. نت پایه این عطر کاملا در اختیار رایحه بوربون وانیل قرار دارد، درحالی که رایحه یاس رازقی نیز نت میانی را به خود اختصاص می‌دهد. برگ درخت نارنج و شکوفه پرتقال هم نت‌های آغازین را می‌سازند. آکورد برجسته این عطر از ترکیب میان گل‌های سفید و وانیل شکل می‌گیرد، درحالی که آکوردهای مرکباتی، شیرین و پودری هم در ادامه خودشان را نشان می‌دهند.

دیور ادیکت ادو پرفیوم 2014 هم گزینه‌ای عالی برای فصل‌های زمستان و پاییز است، درحالی که بهترین عملکردش را در ساعات شب به نمایش می‌گذارد. پخش بو و ماندگاری دیور ادیکت ادو پرفیوم 2014 هم نمرات بالایی را به خود اختصاص داده است. پس اگر دنبال عطری سکسی و با آرومای آرامش‌بخش می‌گردید که غلظت زیادی هم داشته باشد، حتما این عطر را امتحان کنید. البته غلظت زیاد این عطر باعث می‌شود که با محیط‌های باز سازگار باشد و درنتیجه برای محیط‌های بسته بیش‌ازحد سنگین خواهد بود. شما می‌توانید از این عطر برای مهمانی در فضای باز یا دیدارهای عاشقانه استفاده کنید.

11. ایو سن لورن بلک اوپیوم

ایو سن لورن بلک اوپیوم

ایو سن لورن بلک اوپیوم هم یک عطر زنانه با بوی وانیل است که طبع گرمی دارد و در گروه بویایی شرقی (کهربایی) وانیلی قرار می‌گیرد. این عطر اساسا برای فصل زمستان طراحی شده است اما در فصل پاییز هم عملکرد خوبی دارد. ساختار آمیزه‌ای ایو سن لورن بلک اوپیوم در نت‌های آغازین از شکوفه پرتقال، فلفل صورتی و گلابی شکل می‌گیرد، درحالی که نت‌های میانی را روایح یاس، شیرین‌بیان و قهوه می‌سازند. در نت‌های پایه نیز به وانیل، نعناع هندی، سدر و چوب کشمیر می‌رسیم. همین ساختار به ما نشان می‌دهد که ایو سن لورن بلک اوپیوم با ساعات شب سازگاری دارد و همزمان با تاریک شدن هوا در فصل زمستان می‌توان از آن استفاده کرد.

اگر شما هم به نت قهوه در کنار نت وانیل با جلوه‌های شیرین علاقه دارید و عطری می‌خواهید که شروع اسرارآمیز و غلیظی داشته باشد، این عطر را از دست ندهید. نت وانیل در ایو سن لورن بلک اوپیوم اساسا ساختار شیرین و زیبایی دارد، درحالی که از جلوه‌های زنانه سرشار است. پخش بو و ماندگاری ایو سن لورن بلک اوپیوم در رده متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد.

12. ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم

ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم

باز هم به یک عطر زنانه ادو پرفیوم می‌رسیم که در گروه بویایی شرقی (کهربایی) و گل‌فام قرار می‌گیرد و طبع گرمی دارد. ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم از رایحه وانیل همراه با دانه تونکا، سدر و چوب صندل سفید در نت پایه استفاده می‌کند، درحالی که روایح یاس و گل برف را نیز در نت میانی جای می‌دهد. روایح ترنج، ترکیبات سبز و انگور فرنگی سیاه نیز در نت آغازین جای گرفته‌اند.

این عطر ادو پرفیوم فرانسوی برای فصل زمستان و پاییز طراحی شده است و با این‌که عملکرد اصلی‌اش را در ساعات شب به نمایش می‌گذارد، اما در ساعات روز هم عملکرد خوبی دارد. ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم به‌عنوان یکی از عطرهای باکلاس و ظریف زنانه، جلوه‌های واقع‌گرایانه و دلپذیری از نت وانیل بیرون می‌کشد و غلظت آمیزه آن هم در محدوده‌ای مابین متوسط تا غلیظ قرار می‌گیرد. پخش بو و ماندگاری ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم هم نمرات بالایی به‌دست آورده است. کسانی که به آکوردهای وانیلی، چوبی، میوه‌ای، پودری، گل‌های سفید و حتی ترکیبات سبز و آروماتیک علاقه دارند، از ایو سن لورن مانیفستو ادو پرفیوم لذت خواهند برد.

13. کنزو آمور

کنزو آمور

کنزو آمور هم از عطرهای ادو پرفیوم زنانه با بوی وانیل است که طبع گرمی دارد و در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد. در اینجا هم می‌بینیم که رایحه وانیل در نت پایه حضور دارد و با مشک، روایح چوبی و روایح دودی ترکیب می‌شود. نت میانی کنزو آمور نیز از گل آفتاب‌پرست، پلومریا و شکوفه گیلاس شکل می‌گیرد، درحالی که چای و برنج در نت آغازین شکوفا می‌شوند.

کنزو آمور نیز از گزینه‌های عالی برای فصل‌های زمستان و پاییز است و عملکرد خوبی در ساعات روز دارد، درحالی که می‌توانید از این عطر در ساعات شب هم استفاده کنید. خانم‌هایی که دنبال یک عطر هوس‌انگیز اما آرام‌بخش می‌گردند یا عطرهای گرم با نت وانیل را دوست دارند، حتما از کنزو آمور لذت خواهند برد. کنزو آمور از نظر ساختار آمیزه‌ای دارای تعادل مطلوبی است، سرشت لطیفی دارد و بافت پودری دلپذیری را به‌وجود می‌آورد.

کنزو آمور از نظر قدرت ماندگاری و پخش بو هم نمرات بالایی را به‌دست آورده است، درحالی که بیش‌ازحد هم غلیظ نیست. بنابراین اگر می‌خواهید که عطرتان در دیدارهای عاشقانه و دونفره‌ای بیش‌ازحد سنگین نباشد اما همچنان جلوه‌های هوس‌انگیز و جذاب هم داشته باشد، کنزو آمور می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

14. لانکوم لا ویه است بله

لانکوم لا ویه است بله

تا اینجا بیشتر عطرهایی که معرفی کرده‌ایم، در گروه شرقی وانیلی قرار می‌گرفتند، اما لانکوم لا ویه است بله در گروه بویایی گل‌فام میوه‌ای شیرین جای دارد. پس اگر یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌خواهید که با عطرهای قبلی هم تفاوت داشته باشد، احتمالا لانکوم لا ویه است بله برای شما جذاب خواهد بود. رایحه وانیل در نت پایه این عطر حضور دارد و با روایح دانه تونکا، نعناع هندی و پرالین آمیخته می‌شود. نت میانی از زنبق، یاس و شکوفه پرتقال سرشته می‌شود و نت آغازین هم با انگور فرنگی سیاه و گلابی خلق می‌شود.

این عطر گرم نیز برای فصل‌های پاییز و زمستان طراحی شده است و مثل بیشتر این عطرها نیز در ساعات شب به بهترین عملکرد خودش می‌رسد، درحالی که در ساعات روز هم می‌تواند جاذبه‌های خاص خودش را داشته باشد. لانکوم لا ویه است بله سرشتی بسیار زنانه دارد، درحالی که دلربا، زیبا و شیرین است. قدرت ماندگاری و پخش بوی این عطر بسیار زیاد است و هر کسی که از کنار شما عبور کند، حتما زیبایی عطر شما را تحسین خواهد کرد. شروع لانکوم لا ویه است بله با جلوه‌های میوه‌ای دلپذیر و گیرایی شکل می‌گیرد، درحالی که نت لطیف نعناع هندی هم در پس‌رایحه آن نمایان می‌شود.

15. تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم

تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم

اگر یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌خواهید که غلظت بالایی داشته باشد و در گروه عطرهای سنگین قرار بگیرد، تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم حتما از این نظر رضایت شما را جلب می‌کند. این عطر گرم که در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد، بیشتر با فصل زمستان سازگاری دارد و بهتر است که در ساعات شب یا پس از غروب آفتاب از آن استفاده کنید. این بار هم رایحه وانیل در نت پایه قرار می‌گیرد و با دانه تونکا، نعناع هندی، چوب صندل سفید و پرالین آمیخته می‌شود. نت میانی هم از زیره و جوز شکل می‌گیرد، درحالی که نت آغازین از ترنج، دانه‌های قرمز و آناناس پدید می‌آید.

تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم ذاتا ساختار بسیار منحصربه‌فرد و متفاوتی دارد، درحالی که پخش بو و ماندگاری آن هم در رده بسیار بالایی قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید که یک عطر شرقی وانیلی و سنگین را به امضای خودتان تبدیل کنید، تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد.

16. مانسرا رزز وانیل

مانسرا رزز وانیل

مانسرا رزز وانیل هم در گروه عطرهای گرم با سرشت شرقی وانیلی قرار می‌گیرد که برای فصل‌های زمستان و پاییز طراحی شده است. این عطر هم رایحه وانیل را همراه با مشک، سدر و قند در نت پایه قرار می‌دهد. نت میانی مانسرا رزز وانیل هم از گل رز و قند سرشته می‌شود و نت آغازین از لیمو ترش و آب شکل می‌گیرد .

مانسرا رزز وانیل مستقیما بافت لطیف و خامه‌ای وانیل را با جلوه‌های زنانه گل رز ترکیب می‌کند. کیفیت بالای این عطر باعث شده است که ماندگاری زیاد و پخش بوی قدرتمندی داشته باشد. مانسرا رزز وانیل از بهترین گزینه‌ها برای مناسبت‌ها و موقعیت‌های عاشقانه است، زیرا جلوه‌های اغواگرانه و شیرینی مطلوبی دارد. غلظت این عطر منحصربه‌فرد هم شما را در معرض دید دیگران قرار می‌دهد و تحسین و تمجید آنها را برانگیخته می‌کند. آکوردهایی که در مانسرا رزز وانیل شکل می‌گیرند، براساس برجستگی و اهمیتشان به این ترتیب هستند: رز، وانیل، پودری، مشک‌اندود، گل‌فام، چوبی، شیرین و مرکباتی. پس اگر به ترکیب نت وانیل و نت گل رز علاقه داشته باشید، مانسرا رزز وانیل برای شما جذاب خواهد بود.

17. جویسی کوتور ویوا لا جویسی گلد کوتور

جویسی کوتور ویوا لا جویسی گلد کوتور

ویوا لا جویسی گلد کوتور هم از عطرهای گرم است اما در گروه بویایی گل‌فام میوه‌ای شیرین قرار می‌گیرد. رایحه وانیل همراه با کهربا، چوب صندل سفید و کارامل در نت پایه این عطر قرار دارد و روایح یاس و پیچ امین‌الدوله نیز نت میانی آن را می‌سازند، درحالی که نت آغازینش از میوه‌های جنگلی خلق شده‌اند.

اگر می‌خواهید که یکی از عطرهای ادو پرفیوم گرم را به عطر روزانه خودتان در فصل‌های پاییز و زمستان تبدیل کنید، ویوا لا جویسی گلد کوتور می‌تواند گزینه خوبی باشد، درحالی که عملکرد آن در ساعات شب هم خوب است. وقتی که جلوه‌های سرخوشانه و بازیگوشانه این عطر با هاله‌سازی خوب آن همراه می‌شوند، جاذبه‌های زنانه خاصی را به‌وجود می‌آورند. قدرت ماندگاری و پخش بوی متوسط آن هم باعث می‌شود که بیش‌ازحد غلیظ نباشد و با ساعات مختلف روز و همچنین موقعیت‌های مختلف به‌راحتی سازگار شود. اگر می‌خواهید که شیرینی عطرتان هم از وانیل و هم از کارامل شکل گرفته باشد، درحالی که جلوه‌های پودری، میوه‌ای و گل‌فام را هم دوست دارید، پس حتما ویوا لا جویسی گلد کوتور را امتحان کنید.

18. لانکوم لانویت ترزور

لانکوم لانویت ترزور

لانکوم لانویت ترزور به‌عنوان عطری که سرشت شرقی وانیلی و طبع گرمی دارد، یکی از بهترین عطرهای فرانسوی برای فصل زمستان است و می‌تواند عصرها و شب‌های زمستانی شما را به لحظاتی پرحرارت تبدیل کند.

آمیزه غنی و باکیفیت لانکوم لانویت ترزور از نت‌های پرشماری شکل گرفته است. رایحه وانیل در نت پایه این عطر حضور دارد و با سرخالو، نعناع هندی، کومارین، پرالین، روایح دودی، پاپیروس، شیرین‌بیان، کارامل و قهوه ترکیب می‌شود. نت میانی آن هم از رز، توت فرنگی، ارکیده و میوه گل ساعت شکل می‌گیرد، درحالی که روایح ترنج، نارنگی و گلابی در نت آغازین حضور دارند.

اگر قدرت ماندگاری و پخش بوی عطر زمستانی برای شما خیلی مهم است، لانکوم لانویت ترزور شما را شگفت‌زده خواهد کرد. آمیزه غنی و سنگین این عطر با ته‌مایه‌های دودی همراه می‌شود، درحالی که آکوردهای شیرین، میوه‌ای، وانیلی و کاراملی‌اش حالتی هیپنوتیزم‌کننده به آن می‌دهند. پس اگر عطری شدیدا زنانه می‌خواهید که جذابیت‌های شخصیت شما را تقویت کند، درحالی که شیرینی متفاوتی هم داشته باشد، لانکوم لانویت ترزور با روح آرامش‌بخش و گرمش می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

19. زرجوف لیرا

زرجوف لیرا

زرجوف لیرا از عطرهای زنانه ایتالیایی با طبع گرم است که در گروه بویایی شرقی گل‌فام قرار می‌گیرد. رایحه وانیل همراه با مشک و کارامل در نت پایه زرجوف لیرا جای دارد و نت میانی آن هم از یاس، ‌دارچین و شیرین‌بیان سرشته شده است. ترنج، اسطوخودوس و پرتقال خونی هم نت‌های آغازین را می‌سازند.

این عطر زمستانی و پاییزی از نظر قدرت ماندگاری و پخش بو نمرات بالایی را کسب کرده است و می‌تواند هم در ساعات روز هم در ساعات شب برای شما مناسب باشد. تفاوت نت وانیل در زرجوف لیرا به آمیخته شدن آن با کارامل، پرتقال و دارچین برمی‌گردد. پس‌رایحه این عطر هم ساختاری بسیار زیبا دارد و از پیوند میان کارامل و وانیل خلق می‌شود. شروع زرجوف لیرا هم مثل فضای کریسمس در قصه‌های پریان است، درحالی که شیرینی ویژه‌ای را از پرتقال خونی بیرون می‌کشد.

این عطر دوست‌داشتنی که جلوه‌های لطیف و شیرینی دارد، آکوردهای مرکباتی، کاراملی، وانیلی و شیرین را تقریبا هم‌تراز با یکدیگر نمایان می‌سازد و اگر به ترکیب این آکوردها علاقه‌مند باشید، قطعا زرجوف لیرا گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

20. مابوسین الکسیر پور اله

مابوسین الکسیر پور اله

مابوسین الکسیر پور اله از عطرهای ادو پرفیوم زنانه با طبع گرم است که توسط عطرسازان فرانسوی ساخته شده و در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد. مابوسین الکسیر پور اله از رایحه وانیل در نت پایه استفاده می‌کند و این رایحه را با پرالین و عود ترکیب می‌سازد. گل رز، زنبق و یاس نیز در نت میانی جای گرفته‌اند، درحالی که پرتقال، انگور فرنگی سیاه و فلفل صورتی در نت آغازین جای دارند.

مابوسین الکسیر پور اله هم از عطرهای عالی برای فصل‌های زمستان و پاییز است که هم در ساعات روز و هم در ساعات شب می‌تواند عملکرد جذابی داشته باشد. هرچقدر که هوای زمستان سردتر شود، جلوه‌های مابوسین الکسیر پور اله هم بیشتر ویژگی‌های خاص خودشان را نشان می‌دهند. شیرینی این عطر در مقایسه با نت‌های گل‌فام به تعادل مطلوبی می‌رسد و همین ویژگی می‌تواند برای علاقه‌مندان به نت‌های گل‌فام مهم باشد. ماندگاری و هاله‌سازی مابوسین الکسیر پور اله در رده بالایی قرار می‌گیرد، درحالی که پخش بوی آن متوسط است.

اگر دنبال یک عطر زنانه با بوی وانیل می‌‌گردید که قیمت کمتری نسبت به دیگر عطرها داشته باشد و همچنان از کیفیت خوبی برخوردار باشد، حتما مابوسین الکسیر پور اله را امتحان کنید.

21. پرادا (کندی)

پرادا (کندی)

پرادا کندی هم از عطرهای ایتالیایی است که نت وانیل را در ساختار پایه آمیزه‌اش جای می‌دهد و این نت را با لوبان ترکیب می‌کند. این عطر گرم که در گروه شرقی وانیلی قرار می‌گیرد، در سال 2011 عرضه شد، برای فصل‌های پاییز و زمستان طراحی شده است. اگر دنبال یک عطر وانیلی روزانه می‌گردید، حتما پرادا سندی را امتحان کنید، چراکه عملکرد این عطر با ساعات روز زمستانی و پاییزی سازگار است. نت‌ آغازین این عطر از کارامل و نت میانی آن هم از مشک و روایح دودی سرشته شده‌اند.

قدرت ماندگاری و پخش بوی پرادا کندی در محدوده متوسط قرار می‌گیرد، اما همین ویژگی باعث می‌شود که بوی آن در فضایی نزدیک به پوست باقی بماند و بیش‌ازحد برای اطرافیان غلیظ نباشد. جلوه‌های شیرین این عطر هم پیچیدگی و باشکوه هستند، درحالی که بویی شبیه به آب‌نبات و کارامل هم دارند. اگر بخواهیم آکوردهایی که پرادا سندی به ترتیب می‌سازد را نام ببریم، به چنین ترتیبی می‌رسیم: کاراملی، پودری، کهربایی، شیرین، وانیلی، مشک‌فام و ادویه‌ای گرم. بیشتر عطرهایی که تا اینجا معرفی کرده بودیم، برای موقعیت‌های خاص یا قرارهای عاشقانه یا فضاهای باز مناسب بودند، اما پرادا سندی می‌تواند گزینه‌ای برای استفاده روزانه و موقعیت‌های معمولی یا کژوال باشد.

22. کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه

کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه

کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه هم از عطرهای شرقی وانیلی با طبع گرم است که ذاتا با فصل‌های پاییز و زمستان سازگاری دارد. این عطر بیشتر برای پس از غروب آفتاب یا ساعات شب مناسب است، اما در ساعات روز هم می‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. رایحه وانیل همراه با دانه تونکا در نت پایه کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه قرار می‌گیرد، درحالی که مشک و یاسمن گاردنیا نت میانی را می‌سازند و نت آغازین هم از گل ساعت و شراب رام شکل می‌گیرد.

آکورد وانیل به برجسته‌ترین آکورد این عطر تبدیل می‌شود، اما تقریبا هم‌تراز با آن می‌توانید آکورد شراب رام و آکورد شیرین را هم احساس کنید. آکوردهای استوایی، میوه‌ای، گل‌های سفید، پودری، مشک‌فام و چوبی هم در ادامه نمایان می‌شوند. پخش بوی کارولینا هررا 212 وی آی پی زنانه در محدوده خوبی قرار می‌گیرد و ماندگاری آن هم در محدوده متوسط رو به بالا است. این عطر می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مهمانی‌های شبانه در پاییز و زمستان باشد، زیرا گرما و شیرینی خاصش به‌هیچ‌وجه غلیظ و فراگیر نمی‌شود. ترکیب ویژه میان شراب رام، گل ساعت و وانیل هم به خلق جلوه‌های اغواگرانه و خاص در این عطر کمک کرده است.


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟