معرفی 12 ادکلن با رایحه گل یاس

معرفی 12 ادکلن با رایحه گل یاس

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 16 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :ادکلن با رایحه گل یاس1. ممو گرانادا2. استی لودر مدرن موس3. ویکتور اند رولف گود فورتون4. لالیک لامور (له آمور)5. گوچی فلورا جورجیوس جاسمین6. کالوین کلین بیوتی7. جورجیو آرمانی مای وی8. تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم)9. باربری لندن زنانه10. گوچی بلوم11. دیور پیور پویزن12. بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم

 

خود گل یاس معمولا عطر و بوی غلیظی شبیه به آرومای چای دارد، همراه با ته‌مایه‌های میوه‌ای و گیاهی، درحالی که شهد گل یاس می‌تواند بوی غلیظ‌تر و آرامش‌بخشی داشته باشد. مجموعه این سویه‌ها با همدیگر ترکیب می‌شوند تا گل یاس بتواند جلوه‌های میوه‌ای، پودری و غلیظش را به‌طور همزمان حفظ کند. رایحه گل یاس اغلب در ساخت نت میانی عطرها به‌کار می‌رود و محبوبیت زیادی در میان عطرسازان دارد. دلیلش هم این است که نت یاس در گروه نت‌های کاربردی و چندظرفیتی قرار می‌گیرد. استفاده از رایحه گل یاس در نت آغازین به شکل‌گیری جلوه‌های شفاف و درخشان کمک می‌کند، درحالی که انتقال آن به نت پایه باعث شکل‌گیری سویه‌های حیوانی، هوس‌انگیز و لطیف می‌شود. این نت می‌تواند به یک نت کاملا زنانه نیز تبدیل گردد که جلوه‌های گل‌فام و میوه‌ای را به‌طور همزمان به نمایش می‌گذارد.

عطرسازان تازه‌کار اغلب از قابلیت‌های نت یاس شگفت‌زده می‌شوند، زیرا می‌بینند که این نت به‌سادگی می‌تواند جلوه‌های گل‌فام هر عطری را تقویت کند. البته نت یاس فقط به سویه‌های گل‌فام محدود نمی‌شود، زیرا قابلیت ترکیب‌پذیری قدرتمندی با نت‌های مرکباتی، میوه‌ای و دیگر گل‌ها دارد. امروزه رایج‌ترین گونه‌های یاس که در هنر عطرسازی به‌کار می‌روند، یاس رازقی و یاس چمپا (سلطنتی) هستند. یاس سلطنتی باکیفیت برای استفاده در صنعت عطرسازی معمولا از مزرعه‌های گل یاس در مناطق مختلف جهان مانند هند، مراکش، ایتالیا، مصر، کالابریا و فرانسه به‌دست می‌آید، اما یاس رازقی مورد نظر عطرسازان فقط در مزرعه‌های بومی آسیا می‌روید. نت یاس رازقی ذاتا جلوه‌های مشک‌فام بیشتری دارد، درحالی که گاهی اوقات به بوی شکوفه پرتقال هم نزدیک می‌شود. در ادامه این مقاله می‌توانید با تعدادی از بهترین ادکلن‌ ها با رایحه گل یاس آشنا شوید.

ادکلن با رایحه گل یاس

1. ممو گرانادا

ممو گرانادا

ممو گرانادا یک ادکلن با رایحه گل یاس است که در گروه عطرهای گل‌فام قرار می‌گیرد و برای خانم‌ها طراحی شده است. این عطر زنانه، رایحه گل یاس را در نت میانی جای داده است و آمیزه نهایی‌اش با فصل‌های بهار و تابستان سازگاری دارد. نت آغازین ممو گرانادا از ترنج، شکوفه پرتقال و شربت انار شکل می‌گیرد، درحالی که روایح یاس و گل آفتاب‌پرست در نت میانی حضور دارند. در نت پایه نیز به دانه تونکا، مشک، وانیل و روایح چوبی می‌رسیم.

آمیزه ممو گرانادا به شیوه‌ای طراحی شده است که شما بتوانید این ادکلن با رایحه گل یاس را به عطری روزانه برای بهار و تابستان تبدیل کنید، اما همچنان می‌توان در ساعات شب هم از آن استفاده کرد. پخش بو و ماندگاری ممو گرانادا در رده خوبی قرار می‌گیرد، درحالی که جلوه‌های هوس‌انگیز و پیچیده‌ای هم به شخصیت شما می‌بخشد. ممو گرانادا به‌واسطه جلوه‌های سرمست‌کننده، زنانه و افسونگرش درنهایت سرشت منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. اگر به عطرهای متمرکز بر نت گل‌های سفید علاقه‌مند هستید، باید بدانید که ممو گرانادا درواقع یکی از بهترین آمیزه‌ها را با استفاده از نت گل‌های سفید می‌آفریند و برجستگی خاصی به آکورد گل‌های سفید می‌بخشد. استفاده از نت وانیل در کنار نت‌های گل‌فام و نت‌های میوه‌ای هم ویژگی دیگری است که ممو گرانادا را برای طرفداران نت وانیل جذاب‌تر می‌سازد.

2. استی لودر مدرن موس

استی لودر مدرن موس

استی لودر مدرن موس یکی از عطرهای زنانه خاص و جذاب است که در گروه بویایی گل‌فام، چوبی و مشک‌اندود قرار می‌گیرد. سرشت معتدل این عطر زنانه به‌راحتی آن را به گزینه‌ای محبوب و جذاب برای فصل‌های پاییز و بهار تبدیل می‌کند. ساختار آمیزه‌ای استی لودر مدرن موس هم به شیوه‌ای طراحی شده است که بهترین عملکرد را در ساعات روز داشته باشد. با این‌که این ادکلن با رایحه گل یاس می‌تواند یک عطر پاییزی روزانه یا بهاری روزانه باشد، اما همچنان برای استفاده در محل کار هم مناسب است زیرا بیش‌ازحد جلب توجه نمی‌کند. نت آغازین استی لودر مدرن موس از نارنگی ماندارین شکل می‌گیرد، درحالی که نت میانی با یاس رازقی، یاس چینی، گل مریم، گل سوسن، پیچ امین الدوله و دیگر روایح گل‌فام خلق می‌شود. روایحی مثل مشک، روایح چوبی، نعناع هندی، برگ نعناع هندی، کهربا و وانیل ماداگاسکار هم در نت پایه حضور دارند.

پس‌رایحه استی لودر مدرن موس با ترکیب نابی میان پیچ امین الدوله و مشک شکل می‌گیرد که سویه‌های نسبتا گرمی هم دارد. ترکیب لطیفی که این عطر میان نت گل‌های سفید می‌سازد هم بوی پاکیزگی و تمیزی را به شخصیت شما اضافه می‌کند. اگر به تعادل بی‌نقص میان نت گل‌های سفید مثل سوسن، پیچ امین الدوله، گل مریم و یاس اهمیت می‌دهید، باید بدانید که استی لودر مدرن موس با دقت بی‌نظیری در حفظ این تعادل به موفقیت می‌رسد. ساختار مدرن، کیفیت ساخت بالا و طراحی مینیمالیستی هم از دیگر جذابیت‌های استی لودر مدرن موس هستند.

3. ویکتور اند رولف گود فورتون

ویکتور اند رولف گود فورتون

ویکتور اند رولف گود فورتون به‌عنوان یکی از عطرهای زنانه جدید در گروه بویایی شرقی (کهربایی) و گل‌فام قرار می‌گیرد. این ادکلن با رایحه گل یاس از نظر چارچوب آمیزه‌ای با استفاده از نت‌های کم‌تعداد و خاصی شکل می‌گیرد اما درنهایت شما را شگفت‌زده می‌کند. نت آغازین ویکتور اند رولف گود فورتون از رازیانه و گل کوشاد ساخته می‌شود تا در نت میانی به قدرت‌نمایی نت یاس برسیم. نت پایه نیز با تمرکز بر رایحه وانیل پدید می‌آید.

آکورد گل‌های سفید و وانیل در این عطر زنانه واقعا برجسته است، درحالی که همین ویژگی دقیقا آن را به گزینه‌ خوبی برای قرارهای عاشقانه تبدیل می‌سازد. البته آمیزه ویکتور اند رولف گود فورتون به شیوه‌ای طراحی شده است که می‌توان از آن به‌عنوان یک عطر روزانه استفاده کرد یا حتی آن را به عطرامضای خاص خود تبدیل کرد. ویکتور اند رولف گود فورتون می‌تواند برای دهه 20 سالگی هم مناسب باشد یا این‌که خودش را با هر موقعیتی سازگار کند. این ادکلن با رایحه گل یاس با فصل‌های پاییز و بهار سازگاری دارد، اما در زمستان هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر به ترکیب شدن نت‌های میوه‌ای با وانیل و همچنین رگه‌های ادویه‌ای علاقه دارید، ویکتور اند رولف گود فورتون می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. جلوه‌های شیک، ظرافت‌ و زیبایی این ادکلن زنانه به‌هیچ‌وجه سادگی ذاتی آن را محو نمی‌کنند.

4. لالیک لامور (له آمور)

لالیک لامور (له آمور)

اگر به عطرهایی علاقه دارید که در گروه بویایی گل‌فام، چوبی و مشک‌اندود قرار بگیرند، اما همزمان سرشت خنکی هم داشته باشند، حتما لالیک لامور را امتحان کنید. این ادکلن با رایحه گل یاس می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای فصل‌های بهار و تابستان باشد، درحالی که به‌سادگی می‌تواند به عطر روزانه و همیشگی شما تبدیل شود. نت آغازین لالیک لامور از بهارنارنج، ترنج و گل رز شکل می‌گیرد تا در نت میانی به یاس، یاسمن گاردنیا و گل مریم برسیم. نت پایه را نیز مشک، سدر و چوب صندل سفید می‌سازند.

طراوت و خنکی خاص لالیک لامور باعث می‌شود که استفاده از این عطر زنانه با بوی گل یاس به‌عنوان یک عطر روزانه کاملا راحت و بی‌دردسر باشد. ترکیب گل‌های سفید نیز در لالیک لامور با ظرافت و زیبایی انجام می‌گیرد، درحالی که جلوه‌های پاکیزه و شفاف بهارنارنج را به‌خوبی با یاس آمیخته می‌سازد. شیرینی لالیک لامور هم ملایم باقی می‌ماند و این شیرینی درنهایت زیبایی‌های خلق‌شده با ترکیب میان نت‌های رز، ترنج و یاسمن گاردنیا را محو نمی‌کند. لالیک لامور را می‌توان یکی از عطرهای منحصربه‌فرد در نوع خودش توصیف کرد که تعادل بی‌نقصی را میان نت‌های مختلف می‌آفریند.

5. گوچی فلورا جورجیوس جاسمین

گوچی فلورا جورجیوس جاسمین

گوچی فلورا جورجیوس جاسمین یکی از عطرهای زنانه، جدید و جذاب است که در گروه بویایی گل‌فام قرار می‌گیرد و توانسته است که خودش را به‌عنوان یکی از بهترین عطرهای زنانه بهاری و تابستانی مطرح کند. این ادکلن با رایحه گل یاس به‌خوبی از این رایحه در نت میانی استفاده می‌کند. درواقع با دو نوع نت یاس سلطنتی و نت یاس رازقی در لایه میانی مواجه می‌شویم که با گل مگنولیا و رز دمشقی آمیخته می‌شوند. در نت آغازین نیز روایحی مثل نارنگی ماندارین، ترنج و فلفل سیاه حضور دارند، درحالی که نت پایه با لوبان، چوب صندل استرالیایی و نعناع هندی ساخته می‌شود.

گوچی فلورا جورجیوس جاسمین به‌عنوان یک ادکلن بهاری و تابستانی از نظر پخش بو و قدرت ماندگاری در رده خوبی قرار می‌گیرد و درنتیجه ارزش خرید بالایی دارد. جلوه‌های خنک و باطراوت این عطر همزمان از سویه‌های شیک، ظریف و زیبا برخوردارند تا گوچی فلورا جورجیوس جاسمین بتواند به عطر روزانه شما تبدیل شود. البته لطافت ویژه‌ای که به‌واسطه نت یاس، مگنولیا و مایه‌های طبیعی مختلف در این ادکلن با رایحه گل یاس شکل می‌گیرد، باعث می‌شود که گوچی فلورا جورجیوس جاسمین به یکی از عطرهای جذاب برای جشن‌های عروسی هم تبدیل شود. اگر به ترکیب بی‌نقص میان آکورد مرکبات و آکورد گل‌های سفید علاقه دارید، به‌هیچ‌وجه گوچی فلورا جورجیوس جاسمین را از دست ندهید.

6. کالوین کلین بیوتی

کالوین کلین بیوتی

کالوین کلین بیوتی در گروه عطرهای گل‌فام قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک عطر زنانه قطعا روح شگفت‌انگیز، متفاوت و بی‌نظیری دارد. پس اگر طرفدار عطرهای بسیار خاص و شگفت‌انگیز هستید، کالوین کلین بیوتی به احتمال زیاد می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر کند. آمیزه کالوین کلین بیوتی براساس ساختار قدرتمند و ظاهرا ساده‌ای شکل می‌گیرد زیرا هر نت کلیدی فقط به یک رایحه اختصاص دارد: نت آغازین از گل ختی، نت میانی از یاس و نت پایه از سدر ویرجینیایی شکل می‌گید. طبع معتدل کالوین کلین بیوتی هم باعث می‌شود که این عطر بیشتر از همه با فصل بهار و با ساعات روز سازگار باشد.

اگر دوست دارید که نت یاس در عطر شما از جلوه‌های ساده، پاکیزه و تمیز برخوردار باشد، کالوین کلین بیوتی گزینه خوبی خواهد بود. ساختار خطی و کلاسیک کالوین کلین بیوتی هم کاربردپذیری آن را برای محل کار و محیط‌های اداری افزایش می‌دهد، درحالی که ظرفیت لایه‌بندی و ترکیب‌پذیری آن با دیگر عطرها را نیز بیشتر می‌کند. زیبایی، سرزندگی و شفافیت کالوین کلین بیوتی از نت گل‌های سفید سرچشمه می‌گیرد، درحالی که پخش بوی آن نیز با لطافت و استحکام خاصی همراه است. آکوردهایی که در این ادکلن شکل می‌گیرند هم به ترتیب عبارتند از آکورد گل‌های سفید، روایح گل‌فام، بوی مشک و روایح چوبی.

بیشتر بخوانید : معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگیمعرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیار معرفی 5 ادکلن مردانه و زنانه با بوی خیار

7. جورجیو آرمانی مای وی

جورجیو آرمانی مای وی

اگر به عطرهای ایتالیایی و جدید علاقه‌مند هستید و می‌خواهید که یک عطر گل‌فام جذاب برای فصل‌های بهار و تابستان داشته باشید، جورجیو آرمانی مای وی می‌تواند تجربه فراموش‌نشدنی و خاصی را برای شما رقم بزند. آمیزه جورجیو آرمانی مای وی در نت آغازین با روایح ترنج و شکوفه پرتقال شکل می‌گیرد تا در نت میانی به گل مریم و یاس هندی برسیم. در نت پایه نیز با روایحی مانند وانیل ماداگاسکار، مشک سفید و سدر ویرجینیایی مواجه می‌شویم. آکوردهایی که با ترکیب چندلایه میان این نت‌ها خلق می‌شوند نیز شامل این موارد هستند: گل‌های سفید، گل مریم، مرکبات، روایح حیوانی و وانیل.

همین ویژگی‌ها به ما نشان می‌دهد که با یک عطر کاملا زنانه و البته باطراوت روبه‌رو هستیم که به‌خوبی از رایحه گل یاس استفاده می‌کند. جورجیو آرمانی مای وی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزانه باشد و بدون دردسر با هر استایلی هماهنگ شود. جلوه‌های شاداب، بازیگوشانه و دخترانه جورجیو آرمانی مای وی هم باعث شده‌اند که خانم‌ها جوان بیشتر به خرید این ادکلن با رایحه گل یاس تمایل نشان بدهند. جورجیو آرمانی مای وی که عملکرد شگفت‌انگیزی دارد، به ما یادآوری می‌کند که همه عطرها قرار نیست که خودشان را فقط با پیچیدگی ساختاری مطرح کنند. پس اگر می‌خواهید که دیگران پس از استشمام عطر بهاری و تابستانی شما سریعا حس شاد و ظریفی از شما بگیرند و عطر شما را تحسین کنند، حتما جورجیو آرمانی مای وی را امتحان کنید.

8. تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم)

تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم)

بعضی از عطرهای متمرکز بر نت یاس کاملا با فصل زمستان سازگار هستند و تیری موگلر آلین ادو پرفیوم هم دقیقا یکی از همین عطرها است. این ادکلن زنانه با بوی یاس که توسط بعضی از کارشناسان در گروه عطرهای گل‌فام و توسط بعضی دیگر در گروه عطرهای شرقی و چوبی قرار می‌گیرد، یکی از خاص‌ترین عطرهایی است که می‌توانید برای زمستان و حتی پاییز پیدا کنید. آمیزه تیری موگلر آلین ادو پرفیوم فقط از سه نت کلیدی شکل می‌گیرد که به ترتیب در نت آغازین، نت میانی و نت پایه حضور دارند: یاس رازقی، کشمران و کهربا. همین ویژگی باید به شما نشان داده باشد که با یک عطر بسیار خاص، بسیار متفاوت و استثنایی مواجه هستید.

تیری موگلر آلین ادو پرفیوم از نظر پخش بو و قدرت ماندگاری توانسته است که نمره‌های بسیار بالایی را به‌دست بیاورد و به همین دلیل هم بهترین عملکرد آن در ساعات شب یا پس از غروب خورشید نمایان می‌شود. سویه‌های جذاب، هوس‌انگیز و فریبنده تیری موگلر آلین ادو پرفیوم هم آنقدر ویژه و غلیظ هستند که سریعا توجه دیگران را جلب می‌کنند. بنابراین می‌توانید همین ادکلن با رایحه گل یاس را به عطرامضای خاص خودتان تبدیل کنید و باعث شوید که بوی خاص شما در قلب و روح اطرافیانتان رسوخ کند. تیری موگلر آلین ادو پرفیوم بیشتر با موقعیت‌های ویژه مثل قرارهای عاشقانه شبانه و جشن‌های زمستانی در فضای باز سازگاری دارد.

9. باربری لندن زنانه

باربری لندن زنانه

باربری لندن زنانه در گروه عطرهای گل‌فام دسته‌بندی می‌شود و طبع گرم آن نیز دارای ویژگی‌های خاصی است که درنهایت باربری لندن زنانه را به گزینه‌های جذاب برای فصل پاییز تبدیل می‌کند، اما همچنان در فصل زمستان هم می‌توان از آن استفاده کرد. آمیزه باربری لندن زنانه در نت آغازین با پیچ امین الدوله، گل رز و نارنگی شکل می‌گیرد تا در نت میانی آن به یاس، یاس تاهیتی، گل صدتومانی و نارنگی یافا برسیم. روایحی همچون مشک، چوب صندل و نعناع هندی هم نت پایه باربری لندن زنانه را می‌سازند.

باربری لندن زنانه به شیوه‌ای طراحی شده است که بتواند گزینه مناسبی برای استفاده روزانه باشد، درحالی که از نظر پخش بو و قدرت ماندگاری هم نمرات خوبی را کسب کرده است. این عطر زنانه با بوی گل یاس هم از جلوه‌های سرمست‌کننده و شاداب برخوردار است و هم سویه‌های هوس‌انگیز، دلربا و پیچیده‌ای دارد که همگی از نت یاس سرچشمه می‌گیرند. شروع مرکباتی و شیرین آن هم به‌خاطر روایح مرکباتی رقم می‌خورد، درحالی که همین ویژگی هم باربری لندن زنانه را به گزینه جذابی برای اقلیم‌های شرجی و مرطوب تبدیل می‌سازد. می‌توان گفت که باربری لندن زنانه همزمان سبک، دوست‌داشتنی و اسرارآمیز است. انتقال ملایم از روایح مرکباتی به روایح گل‌فام نیز جلوه‌ها را جذاب‌تر می‌سازد. با این‌که باربری لندن زنانه بیشتر برای استفاده روزانه مناسب است، اما برای گردش‌های شبانه پاییزی هم جذابیت خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی 9 ادکلن مردانه با بوی چوب سوخته معرفی 9 ادکلن مردانه با بوی چوب سوختهمعرفی 11 عطر با بوی کاج معرفی 11 عطر با بوی کاج

10. گوچی بلوم

گوچی بلوم

گوچی بلوم یکی از آن عطرهای مدرن و ایتالیایی است که ساختار متفاوت و خاصی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را شیفته خودش کند. این عطر خنک که برای بهار و همچنین تابستانی طراحی شده است، عملکرد خوبی در ساعات روز دارد و با این‌که در گروه عطرهای گل‌فام دسته‌بندی می‌شود، اما طبع خنکش می‌تواند جلوه‌های متفاوتی از گل‌ها را در اختیار شما بگذارد. نت آغازین گوچی بلوم از یاس سرچشمه می‌گیرد، درحالی که ریشه زنبق، یاس، گل مریم و پیچ امین الدوله در نت‌ میانی حضور دارند. نت پایه نیز از نیلوفر رنگون شکل می‌گیرد.

آمیزه گوچی بلوم به شیوه‌ای خلق شده است که هم برای استایل‌ها و موقعیت‌های رسمی (فرمال) و هم برای استایل‌ها و موقعیت‌های کژوال مناسب باشد. تعادل زیبا و نابی که گوچی بلوم میان نت گل‌های سفید می‌آفریند، جلوه‌های حقیقی و طبیعی گل مریم و گل یاس را بیرون می‌کشد که در کمتر عطری نظیر دارد. با این‌که گوچی بلوم از نت‌های پرتکرار و رایج در نت پایه استفاده نمی‌کند، اما همچنان ماندگاری زیاد و پخش بوی خوبی دارد. گوچی بلوم بیشتر از همه با فصل بهار سازگار است، اما می‌توانید در همه فصل‌های سال از این ادکلن زنانه جذاب استفاده کنید. گوچی بلوم به‌عنوان یک عطر بسیار شگفت‌انگیز و متفاوت می‌تواند احساسات شاد و لطیفی را در شما به‌وجود بیاورد و اطرافیان شما را هم تحت تاثیر قرار بدهد.

11. دیور پیور پویزن

دیور پیور پویزن

دیور پیور پویزن توانسته است که خودش را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین عطرهای گل‌فام مطرح کند که به‌خاطر طبع معتدلش می‌تواند در بیشتر فصل‌های سال کاربرد داشته باشد. این ادکلن با رایحه گل یاس معمولا در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان به عملکرد خوبی می‌رسد، درحالی که بعضی‌ها دوست دارند در شب‌های تابستانی نسبتا خنک هم از دیور پیور پویزن استفاده کنند تا لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کرده باشند. آمیزه دیور پیور پویزن در نت آغازین از ترنج، نارنگی ماندارین، پرتقال و یاس شکل می‌گیرد تا در نت میانی به یاسمن گاردنیا و شکوفه پرتقال برسیم. در نت پایه نیز روایح مشهوری مثل کهربا، سدر و چوب صندل سفید حضور دارند.

دیور پیور پویزن به‌عنوان عطری کلاسیک و جاودانه مشهور شده است که هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتد، درحالی که سرشت باکلاس و درجه‌یکی هم دارد. سویه‌های متفاوتی که در آمیزه دیور پیور پویزن شکل می‌گیرند، درنهایت این عطر را به گزینه‌ای مناسب برای موقعیت‌های کاری یا رسمی تبدیل می‌کنند، درحالی که استفاده روزانه یا شبانه از دیور پیور پویزن هم جذابیت‌های خاصی دارد. قدرت ماندگاری و پخش بوی دیور پیور پویزن در رده بالایی قرار می‌گیرد، اما بیش‌ازحد غلیظ نمی‌شود. به همین دلیل هم استفاده از دیور پیور پویزن در جشن‌ها و مهمانی‌ها معمولا توجه و تحسین دیگران را جلب می‌کند. دیور پیور پویزن می‌تواند برای همه سنین مناسب باشد و تجربه یک عطر منحصربه‌فرد را در حافظه شما حک کند.

12. بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم

بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم

بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم با تمرکز بر نت گل یاس شکل می‌گیرد و نت‌های خاصی از یاس را در لایه آغازین و لایه میانی جای می‌دهد. درواقع نت یاسمن گاردنیا و ترکیبات سبز در لایه آغازین حضور دارند تا در لایه میانی به نت یاس رازقی و بادام برسیم. در لایه پایانی هم دانه تونکا، شیرین‌بیان، روایح چوبی گران‌بها، مشک، کهربا و نعناع هندی بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم را کامل می‌کنند. این عطر زنانه در گروه بویایی شرقی و گل‌فام قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم برای ساعات شب و فصل‌های زمستان و پاییز مناسب است.

بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم می‌تواند گزینه مناسبی برای موقعیت‌های ویژه مثل جشن‌ها، عروسی‌ها و مهمانی‌ها باشد. ساختار منحصربه‌فرد، شاعرانه و ملانکولیایی آن در کنار جاذبه‌های گران‌قیمت و صیقل‌خورده‌اش می‌تواند هاله‌ای شگفت‌انگیز دورتادور شما خلق کند. پس اگر می‌خواهید که شب‌های پاییزی و زمستانی را به اوقاتی استثنایی تبدیل کنید، بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم می‌تواند مثل یک معجون جادویی برای شما عمل کند. پخش بو و ماندگاری بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم هم نمرات خوبی کسب کرده است و سریعا شما را در مرکز توجه دیگران قرار می‌دهد.

به نظر شما کدام‌یک از ادکلن‌های معرفی‌شده، بهترین ادکلن با رایحه گل یاس هستند؟

هر کدام از عطرهای معرفی‌شده می‌توانند انتخاب مناسبی در میان بهترین ادکلن‌ها با رایحه گل یاس باشند. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

در جهان عطرسازی معمولا نت یاس را با کدام نت‌ها ترکیب می‌کنند؟

نت یاس معمولا با نت‌های گل‌فام مثل گل رز، گل یلانگ و گل مریم ترکیب می‌شود تا بتواند غلظت و پیچیدگی خاصی به عطر مورد نظر اضافه کند. ترکیب شدن نت یاس با نت‌های ادویه‌ای یا نت‌های چوبی مثل چوب صندل، چوب سدر یا نعناع هندی هم غلظت عطر را تقویت می‌کند و جلوه‌های چندبعدی به عطر مورد نظر می‌بخشد. از دیگر نت‌های رایجی که با نت یاس ترکیب می‌شوند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: مشک، وانیل، ترنج، کهربا و شکوفه پرتقال. ویژگی دیگری که اهمیت نت یاس را در عطرسازی افزایش می‌دهد، استفاده از این نت به‌عنوان پایدارکننده دیگر نت‌ها است. درواقع نت یاس می‌تواند سرعت تبخیر نت‌های سبک‌تر را در عطرها کمتر کند و درنتیجه ماندگاری عطرها را افزایش بدهد.

عطرهای متمرکز بر نت یاس در کدام گروه از عطرها قرار می‌گیرند؟

اگر عطری با تمرکز بر نت یاس ساخته شده باشد، آن عطر در گروه عطرهای گل‌فام قرار می‌گیرد. نت یاس که به‌خاطر آرومای شیرین، گل‌فام و غیررایجش شهرت دارد، معمولا به‌عنوان نت اصلی و کلیدی در ساخت عطرهای گل‌فام کاربرد دارد یا یکی از اجزای کلیدی در آمیزه‌های گل‌فام پیچیده است. البته بعضی از عطرهای متمرکز بر نت یاس می‌توانند در خانواده بویایی کهربایی (شرقی) یا چایپر هم قرار بگیرند.

آیا نت یاس در عطرسازی فقط از دو نوع گل یاس نام‌برده گرفته می‌شود یا انواع دیگری هم دارد؟

یاس رازقی از غلظت زیاد و جلوه‌های نسبتا میوه‌ای برخوردار است، درحالی که یاس سلطنتی به‌خاطر سویه‌های شیرین و آرومای غنی‌اش شناخته می‌شود. با این‌حال، 3 نوع نت یاس دیگر هم در عطرسازی وجود دارند: یاس اوریکولاتوم، عصاره یاس خالص و یاس مصنوعی.

یاس اوریکولاتوم از جلوه‌های شیرین، گل‌فام و نسبتا ادویه‌ای برخوردار است، درحالی که عصاره یاس خالص معمولا آرومای لطیف، گل‌فام و باطراوت‌ـ‌سبز دارد. نت یاس مصنوعی هم با استفاده از ترکیبات شیمیایی ساخته می‌شود تا بتواند بوی طبیعی یاس را با غلظت، پیچیدگی و ماندگاری کمتر خلق کند.

ادکلن‌های متمرکز بر نت یاس برای چه موقعیت‌هایی مناسب هستند؟

نت یاس ذاتا روح رمانتیک، گرم، گل‌فام و شیرینی دارد و می‌تواند برای بسیاری از موقعیت‌ها مناسب باشد. در ضمن، نت یاس همواره با تقویت خلق‌وخو، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب ارتباط داشته است.

قرارهای عاشقانه شبانه: نت یاس در نت‌های گل‌فام کلیدی برای قرارهای عاشقانه است و می‌تواند شور و شوق طرفین را افزایش بدهد. به همین دلیل هم بوی نت یاس را در روغن‌های ماساژ، شمع‌ها و پودرهای حمام احساس می‌کنید.

مهمانی‌ها، سالگردها و عروسی‌ها: نت‌های گل‌فام روشن و شفاف مثل نت یاس می‌توانند برای موقعیت‌های ویژه مناسب باشند. استفاده از یک ادکلن زنانه با بوی یاس می‌تواند جلوه متفاوتی به شما در شب عروسی بدهد.

عطرهای روزانه تابستانی: بوی یاس همیشه با فصل‌های گرم سال گره خورده است و این نت به‌راحتی می‌تواند بهترین خاطرات تابستانی را به یاد بیاورد. بنابراین استفاده از یک عطر زنانه با بوی گل یاس در تابستان می‌تواند روزهای تابستانی را به اوقاتی دلپذیر برای شما ترکیب کند، مخصوصا اگر عطر مورد نظرتان حاوی نت‌های میوه‌ای هم باشد. این عطرهای سبک تابستانی که حاوی نت یاس هستند، می‌توانند به یک عطر روزانه تابستانی یا حتی مناسب برای قرارهای کاری تبدیل شوند.


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟