Nishane - Hacivat

نیشان هسیوات ( هاجیوات )

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-40778
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چایپر
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : نیشان
کشور مبدأ : ترکیه
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-40778
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 260
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
13,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    38
  • نمی پسندم
    28
  • - 25 سال
    6
  • + 25 سال
    33
  • + 45 سال
    6
  • روزانه
    33
  • رسمی
    5
تعداد رای های ثبت شده : 216
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر «هسیوات» براساس ادای احترامی به مفاهیم ظرافت، مهربانی، ‌شایستگی و عشق به هنر طراحی و ساخته شده است. این عطر چایپر که از سایه‌بازی در فرهنگ‌های کهن الهام می‌گیرد، به شما کمک می‌کند تا رویاهایتان را زندگی کنید؛‌ عطری که سویه‌های درخشان و جاودانه را در ساختاری نشاط‌‌آور غوطه‌ور کرده است و با کیفیت بالایی از رایحه‌های آناناس و ترنج همراه با رایحه‌های چوبی ناب و اصیل استفاده می‌کند. با «هسیوات» لذت عاشقی را تجربه خواهید کرد.
هاسیوات

نوع عطر اکستریت د پرفیوم
برند نیشان
عطار خورخه لی
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی رایحه های چایپر
کشور مبدأ ترکیه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، گریپ فروت ، آناناس
اسانس میانی نعناع هندی ، سدر ، یاس
اسانس پایه خزه درخت بلوط ، روایح چوبی
نمره کاربران
Hacivat-نیشان هسیوات ( هاجیوات )
رایحه
7.9
82 رای
ماندگاری
8.2
82 رای
پخش بو
7.8
82 رای
طراحی شیشه
7.5
82 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند نیشان
عطرگرام
نظرات کاربران (53 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان عزیزم سلام
این متن ، هم ریویو هست هم مقاله .
هرچند که زمان و زحمت زیادی از من میگیرد لیک به واقع ، شما بیش از این لیاقت دارید به خدمت !
همه ی آنهایی که مرا می شناسند میدانند که از عاشقان سینه چاک آونتوس و روایح آونتوسی ام ، البته آونتوس وینتیج ، یا روایح آونتوسی ای که بر اساس آن فرمول شده باشد ! که نیست :)
تا کنون بیش از ۲۰ شیشه ( ۵ نوع مختلف ) از روایح آونتوسی تست داشتم
هر بار با تاکید بر یک نت خاص از آونتوس .
برخی گلی تر ، برخی میوه ای تر ، برخی مرکباتی تر ، برخی اوکموسی تر و از همه زیباتر به سلیقه ی من : دودی تر !
الحق چوب قان آنهم با آن کیفیت ، در سالهای ابتدایی ، آونتوس را زیباترین کرده بود و صد حیف که دیگر تکرار نشد آن آونتوس قانی ی دودآلود غلیظ زرد رنگ با پرفومنس ممتاز !
همه ی عطربازان باتجربه میدانند : هر برندی که فروخته شد یا بقول دوست عزیزم روهام بلعیده شد ، بدون شک کیفیت اش در کل محصولات افت میکند ! ضعف یا شدت آن بستگی به سرمایه ای دارد که در این کار مصرف یا بقولی نابود شده است ! ما باید جایگزین کنیم آن سرمایه را ، از طریق خریدن عطرهایی از آن برند که نصف لانچ های قبلی کیفیت و از نظر قیمت بهائی بیشتر از قبل دارند !
این یعنی چند برابر ضرر بیشتر برای ما و چند برابر سود بیشتر برای صاحبان جدید برند !
تا یادم نرفته نکته ی مهمی را که روهام عزیز به درستی بیان کرد تایید و تاکید کنم :
عطرها اگر طبیعی باشند نه تنها هرگز خراب نمیشوند بلکه هرچه بیشتر بمانند عطرتر میشوند :)
بیش از سی سال است که این مهم را میدانم ، عطرهایی دارم که تولید ۶۰ سال پیش اند !
اگر یادتان باشد همیشه عرض کرده ام که عطور اصیل ( طبیعی ) همچون شربت انگور سرخ ، هرچه بیشتر بمانند جاافتاده تر میشوند !
آونتوس نیز که همه میدانیم دست ساز و طبیعی ست در نت . حتی نت های آزمایشگاهی یا بقولی سنتتیک هم اگر اعلاء و ممتاز باشند در کیفیت ، همین اند در قاعده !
لیک آنچه عطرها را خراب میکند ( حتی با وجود نگهداری اصولی ) ترکیبات آزمایشگاهی ی درجه کیفی ی غیر ممتاز اند !
برگردیم به موضوع صحبت خودمان :
دوستان عزیزم ، این تجربه را هرگز فراموش نکنید در خصوص تغییر صاحبان هر برند :
- اگر برند خریداری شده طراز اول باشد و محصولاتش در صدر لیست خرید عطربازان باشد پس بدون شک : با افت کیفیت روبروئید !
- اگر برند سالها پیش در صدر بوده اما چندین سال قبل از تغییر و تحول صاحبان و مدیران ، سقوط کرده بوده ، پس به احتمال بیشتر :
یک خیز و صعود بزرگ در کیفیت را تجربه خواهید کرد در محصولات جدید ، تا به اوج خود بازگردد .
- اگر در اواسط لیست کیفی برندها بوده ، پس : به عطار یا عطاران جدید الاستخدام نظر کنید !
- برخی اوقات هم برند فروخته نمیشود اما مدیران ، سیاست خود را تغییر میدهند ، مثل :
برند امواژ که چانگ را برای مدتی مشخص به کار گرفت و با یک خیز خود را به صدر یکی از آیتم ها میرسانند ( مثل کیفیت ، پرفومنس ، ویژه و خاص سازی ، نوآوری و... ) و سپس شروع به بهره برداری کنند تا برای خیز بعدی و سیاست بعدی دورخیز کرده باشند !
- برندهای نو پا کار و تسابق سختی پیش رو دارند برای اخذ سهمی بزرگ از بازار : ریسکی بزرگ برای سرمایه ای بزرگ !
برند نیشان عالی عمل کرد خصوص اینکه برندی شرقی از جهان سوم است ! از نام برند گرفته تا کیفیت و کسب اخبار بازار : مثلا از نظر اعتراض عطردوستان از ضعف اخیر پرفومنس برندها یا علاقه ایشان به رایحه آونتوس !
و اینکه حتی : کدام نوع از آونتوس ( که البته فروتی سیتروسی را انتخاب کرد )
با این تحقیقات ( که هزینه زیادی دارد ) عطوری شایسته از هر نظر ساخت در ابتدای کار و معرفی خود به مخاطبین عطرها پس طبیعی بود که قیمتی بالا داشته باشند عطرهایش به دو منظور :
- هزینه های کلان و هنگفت تاسیس و صدور اولین عطرها آنهم بدون پشتوانه ی پیشین جبران شود . آشنایی و فروش هم ، خواب سرمایه دارد لیک تبلیغات کمک کند .
- این تلقین در ذهن مخاطبین شکل گیرد که برندی رده ی بالاست و عطوری اعلاء میسازد مثلا مثل اسمش نیش اند !
پس عطرهای او توسط مخاطبین با عطرهای طراز اول جهان قیاس شوند و الحق میتوانستند تا حدودی رقابت کنند هرچند که همه آنها پیروز نباشند و درصد برد یا تساوی پایین باشد !
نتیجه تلاش ها :
نیشانه توانست رد پا و حضور خود را در کلکسیون بزرگان این فن باز و حتی تثبیت کند !
هاجیوات نیشانه از بهترین هاست در لیست بلند بالای آونتوسی ها ! یا بهتر بگوییم : خنک ها . شاید حتی بهترین باشد به سلیقه ی بسیاری !

قیاس با آونتوس :
به نظر من تفاوت های بسیاری با آونتوس دارد در رایحه ، تنها میتوان گفت در تاپ نت شباهت دارد آنهم نه زیاد ( گس بودن انگور فرنگی سیاه و زیبایی و سبزی ی سیب را ندارد ) و سپس راهش را جدا کند هرچند که سعی کرده در قلب نیز شبیه باشد لیک دودآلودی قان را ندارد .
آونتوس در هر پله مربعی از نت ها دارد و هاجیوات مثلثی فرمول شده است در هر پله .
بیشترین شباهت این دو در آناناس است !
و سپس در ترشی سیتروس .
در قلب ، هر دو پچولی و یاس دارند اما غلظت یاس آونتوس بالاتر است خصوص در کنار رز کاملتر میشود در پخش گل !
هاجیوات میخواهد دود را از تاریکی ، سبزی ، تیزی و عمق سدر بگیرد حال آنکه چوب قان چیزی دیگر است و برگ آس و نت توفیق آونتوس بوده است ( البته در بچ های اولیه )
سدر باعث عمق و تیرگی بیشتر پچولی شده در هاجیوات .
در پایه ، هر دو اوکموس دارند لیک غلظت و پراکندگی آن در هاجیوات بیشتر است .
درای داون آونتوس کولاک است !!
خصوص عنبری باکیفیت چنان عمیق کرده پله را که وقتی میخواهید از پله ی دوم ( قلب ) به سوم بروید ، باید پر باز کنید به پرواز :)
از سویی لطافت وانیل و عمق و گرمای مشک را هم ندارد لیک بجای آن از روایح چوبی بهره برده که بصورت محو ، وتیور نیز مشخص است در کنار چوب ِتر .
اوکموس آونتوس در تقابل می افتد با مشک و وانیل ، و تلطیف میشود اما در هاجیوات اتفاقا تشدید میشود با وتیور و روایح چوبی و باقیمانده پچولی و سایه ی سدر !

عطری نیست که من دوست نداشته باشم !
هر عطر ، هدف ، مقصد ، مقصود ، جغرافیا ، زمان ، مکان ، فصل و موضوعیت خود دارد !
عطر بد تا کنون ساخته نشده است اما پرواضح است که هدف ، مقصد و مقصود همه ی آنها ، ما ، جغرافیای ما و سلیقه ی ما نیستند !
و اما رایحه آونتوس !
زیباتر از این هم داریم آیا ؟؟
اولین باری که لانچ نخست او را بوییدم گفتم :
واااو ! عاقبت آمد ! سرانجام دریچه ای باز شد از رایحه ی آنسو ! دود خنک ! اولین بود و سالها منتظرش بودم :) ایضا سالها منتظر رایحه توتون کاپتان بلک و ژیلت بودم . ایضا الان انتظار تعدادی از روایح توتون خاص هستم از سیگار یا پیپ ، مثل توتون پیپ بورکام ریف طوسی مثلا !

نیشانه : برخی کلمات فارسی در زبان ترکیه ای هست ، ایران زمانی تا اروپا پیش رفته بود . نیشانه بر دو مفهوم اشاره دارد :
- نشانه ، الگو ، بی مانند ، هدف ، واحد ، نماد ، سرآغاز ، مرجع ، سمبل ، کامل ، اتیکت .
- عطور درجه کیفی نیش
هاجیوات : حرف C در زبان ترکیه ای ج خوانده میشود
ترکیه - خورخه لی - چایپر - ۲۰۱۷
یعنی ۷ سال پس از آونتوس و درست در زمانی که آونتوس افول کرده بود و شکایات عاشقان وی به صدر رسیده بود !
اکستریت د پرفیوم : قسمتی از بهای عطرهای این برند را توجیه کند !
آقایان - بانوان : هرچند که جدیدا اکثر بانوان از روایح آونتوسی استفاده کنند اما کاش میدانستند این رایحه هرگز بر تن ایشان نمیشنیند !
بسیار دوست اش دارند لیک بهتر است آن را بر تن مردان تجربه کنند !
خصوص این عطر که جزء مردانه ترین روایح آونتوسی ست و ظرافت و لطافت کمتری از آونتوس دارد .
به سلیقه ی من راجع به روایح بانوان : این عطر اصلا زنانه نیست !
هاجیوات عطر روز است ، چطور ؟
این نوع از رایحه ی آونتوس ( سیتروسی فروتی اوکموسی ) رفع خستگی کند به شادابی ی ادامه ی فعالیت ! خلسه زا از نوع خواب آور نیست بلکه مرتفع کند خستگی را به ادامه کار !
این عطری خنک است و در بین همه ی خنک ها از پرفومنسی خوب ، قابل قبول و قدرتمند برخوردار است که دلیل اش غلظت بالای اسانس ( اکستریت د پرفیوم ) جهت اخذ ماندگاری و سیاژ و درصد خاص الکل و آب ( دیونیزه ) بجهت اخذ پخش است که به واقع در هر سه آیتم موفق است .
قابل استفاده در کل سال منهای آذر ، دی و بهمن است ( برای تهران ، اصفهان و شهرهای مشابه )
بهترین بازده را در بهار و پاییز دارد .
این عطر در تعدد نت ، ساده و کم تعداد اما در اجرای هر یک قدرتمند است . قبلا هم عرض کرده ام :
عطر هرچه در نت ها کم تعدادتر باشد در غلظت آن قویتر ، زلال تر و قابل تشخیص تر ظاهر شود اما عطرهای پرتعداد در نت ، عمیق تر اند و باشکوه تر و پیچیده تر ! مرموز و سخت !

- پله اول ، تاپ نت
ترنج و گریپ فروت و آناناس ، واضح و زلال قابل درک اند .
ترنج تنها در این پله نمود دارد اما آناناس به همراهی گریپ فروت که کمرنگ تر از آناناس است تا انتهای عطر همراه شما هستند !
غلظت آنها طوری انتخاب شده که تا انتها و همراه نت های پله های دیگر حضور داشته باشند ، خصوص در قلب عطر .
در درای داون هم هستند اما غلظت و به تبع قدرتشان در برابر نت های پایه رنگ میبازد .
در این پله شباهت به آونتوس بیشتر است

- پله دوم ، قلب
آناناس و گریپ فروت پا به این پله میگذارند لیک به هدایت و سروری آناناس !
در این پله ، ابتدا سدر است که با قدرت حاضر شود به طپشی قدرتمند که برای دقایقی قدرت پله را در دست دارد . سبز ، گس ، تیز ، تیره و عمیق !
یاس تنها گل این عطر زیباست که در قلب نشسته است اما طپش زیبایی دارد !
پچولی سبز و خاکی هم در کنار سدر نشسته اند به تماشای یاس زیبا !

- پله سوم ، درای داون
این پله در تصرف اوکموس است
اما در کمال تعجب ، هنوز آناناس زیبا هم هست که کمی ترش مزگی و دودآلودگی از جنس سیتروس نیز به همراه دارد !
اثری از پچولی نیز کماکان باقیست که کاملا طبیعی ست که قلب عطر در کل عطر بطپد لیک سدر و یاس مشخص است که به زوجیت ، مشغول اند :)
و تنها رد پایشان در غروب هویداست !
در قسمتی از پله ، بوی چوب مشهود است که در کنار اوکموس و پچولی مرطوب شده است .
وتیور هم می آید و سلامی میکند !
رایحه با همین مختصات پس از زندگی ای طولانی آرام آرام خاموش میشود
یاد سنجاقک های رود سن افتادم :)
معطریتی یک روزه !
سه سال در زیر آب رودخانه از تخم تا شفیره رشد کنند سپس ، یک روز ، تنها یک روز صبح از زیر آب خارج شوند به : پرواز ، زندگی ، شادی ، سرور ، عطرپراکنی و عطریابی ، جفت یابی ، شوق ، تخم ریزی !
غروب همگی بر آب افتند و تمام !
یک روز عمر ، اما به نهایت معطریت ، که سه سال آن زیر انتظارش کشند !

فاکتور میگیرم از رنگ رایحه و پوشش مناسب و هارمونی و دیگر ضمائم که هم طولانی شد و هم همه ی شما دوستان عزیزم بر این خانواده از روایح ( آونتوسی ) استوار اید .
فقط این را بگویم که :
هرچند که امروزه قیمت این برند و عطر ، کمی عجیب شده است ( هم ما ضعیف شده ایم و هم پول ما ! ) اما با توجه به پرفومنس ، از آونتوس های امروزه ی کرید به صرفه تر است .
دیگر اینکه نسخه ی هاجیوات ایکس را تست نکرده ام لیک دوستان ام گفتند نزدیکتر است به سلیقه ی من از حیث دودی تر و چوبی تر بودن .

دوستان عزیزم امید که مفید باشد با توجه به فصل . هر کدام از دکانت های مهربد عزیزم را تست و ریویو میکنم گویی باری از دوش ام برداشته شود :)
دیروز و دیشب قصد داشتم دو عطر خنک را ریویو کنم که تلویزیون ام سوخت !!
کلی وقت صرف شد به باز کردن و تمیز کردن و تعمیر کردن :) وقت ام را گرفت !
اما در عوض یک رایحه ی جدید را هم کشف کردم : بوی خاک یونیزه ی تلویزیون !!
با چه زحمتی مقداری از آن را جمع کردم درون یک شیشه کوچک ، خانم ام با چشمهای گرد و دهان باز تماشا میکرد و سر تکان میداد :))
انتهای بهارتان ، انتهای غم ها و آغاز شادی ها انشاله
25 خرداد 1403 پاسخ تشکر
62 تشکر شده توسط : مازیار ب س Zahra hashemi
جناب اقای سخی ممنون از این مقاله و ریویو بسیار زیبا🌹🙏🏻هاجیوات رو مدتی پیش تست داشتم(دکانت) بعد از استفاده تقدیمش کردم رفففت،به نظرم بيش از حد سنتتیک بود و بسیار رایحه تیز و بُرنده، واقا از دستش فرار کردم،اونتوس بسیار ملایم مثل پر،تمامی نت‌ها با ظرافت در کنار هم هیچ چیز کم و زیاد نیست بسیار تمیز جوری که حتی بوی تمیزی دستگاهای تقطیر میشه حس کرد،ممنون از این مقاله اللخصوص انتهای متن بوی خاک یونیزه😆🌹
25 خرداد 1403 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : الف ش هاشم پور
بهراد عزیزم
سلام جوان رعنا
بله ، با شما موافق ام ، لیک چرا خیلی بر سنتتیک بودن کار تاکید نکردم ؟
چون دیگر همین است ماجرا !
اگر قرار بود حتی ده سال پیش ، و نه پیش تر ، این عطر را ترجمه کنم آنوقت به زبانی دیگر ترجمان میشد :)
لیک ازین به بعد باید عادت کنیم :)
میدانی ما عطربازان ِامروزه ، حال چه کسانی را داریم ؟؟
حال آن نسلی که زیبایی ها را به چشم و تجربه دیده بودند و سپس تغییری فاحش و غلیظ را مشاهده و تجربه میکردند !
مثل قناری ای آزاد که جوانی به آزادی گزارده و میانسالی و پیری در قفس !
همسایه بالای ما هروقت مسافرت میرود جفت قناری هایش را میگذارد پیش من ، آنقدر غصه میخورم بر آنها ، آنقدر غصه میخورم بر آنها !!
با یکدیگر که دعوا میکنند میپرم کنار قفس و میگویم : نکنید ، میخواهید ازین هم سخت تر شود ؟؟
میدانم اگر آزاد شوند میمیرند لیک این چه سرنوشتی ست آخر ! دل ام میسوزد !
یکی از عمه هایم منزلی بسیار بزرگ داشت در کرمانشاه . یک پاسیو داشتند در سالن پذیرایی که نمیدانم چند متر بود ! وسط اش یک حوض چند طبقه ی فواره دار بزرگ بود و چندین پرنده تاکسیدرمی شده . بیش از هزار قناری ، سره ، فنچ ، انواع طوطی ، مرغ عشق و کلی پرنده که نمیدانم چه بودند ( مسافرت خارجه زیاد میرفتند ) همگی آزاد ! نمیدانید چه هیاهویی بود !!
لیک چه کنیم ؟
باید ادامه داد ، ازین پس عطربازی همین است که هست :)
لیک خواهند بود برندهای طبیعی ساز ، اما از تعدد نت کاسته خواهد شد !
اکنون قدر برندهایی چون روژا داو بیشتر میشود
اما قیمت !!
چه لذتی بردم از : آونتوس مثل پر :)
آفرین ! همین است که گفتی !
مثل خلسه بر بستری پُر از پر قو :)
یاد مظفرالدین شاه افتادم ، او خبر دارد از پر !!
از تبریز با یک کالسکه پر قو و پنبه آمد تهران :))
اکنون کجاست ؟؟
حتی بعد از او نیز چندین تن و نسل آمدند و رفتند !
پیش از او نیز که هزااااران نسل !
چه گویم ، خیام خوب گفت :
خیام ، اگر ز باده مستی خوش باش
با لاله رخی اگر نشستی خوش باش
چون عاقبت کار جهان نیستی است
انگار که نیستی ، چو هستی خوش باش :)

عاقبت این جهان برای ما ، نیستی ست لیک عاقبت ما خیر !
عاقبت همه ی ما خیر باد بلطف خدای مهربانمان
عزیزی :)
25 خرداد 1403 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : Zahra hashemi علیرضا ملک
جناب اقای سخی عزیز،🌹
بسیار بسیار ممنون چقدر زیبا بود این خاطرات این تعاریف لذت بردم از خوااااندن این مطلب🙏🏻
متن‌های شما واقا همچون عطریست روح نواز،سپاس🌹🙏🏻🌹
26 خرداد 1403 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : هاشم پور یاس
ارادت و وقت بخیر
تو صحبتتون گفتید رایحه اونتوس میوه ای برام جالب بود چون امروز همسایه دقیقا بوی اونتوس رو میداد اما میوه ای غالب بود و عجب پخش بو و رد بویی داشت بطوریکه فکر کنم ۵دقیقه از رفتنش گذشته بود اما هنوز موندگاری داشت ، خیلی دوست دارم بدونم کدوم عطر که شبیه به اونتوسِ اما رایحه میوه ای داره؟ ممنون میشم اگه معرفی کنید🙏🏻🌺
17 شهریور 1403 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : یاس هاشم پور
آقای علی احمد عزیز
سلام
فرصت نشد مطلب خودم را بخوانم تا متوجه شوم چه نوشته ام و منظورم از رایحه آونتوس میوه ای کدام و چه بوده ؟
اما :
اولا من خود آونتوس های مورد علاقه خودم را ادغام و تحصیل میکنم . میتوانم تا حدودی نت های مد نظر را تقویت کنم . شاید منظورم این بوده ست .
یا : آونتوس های هر سال متفاوت است چون بصورت آنالوگ ( دستی ) ساخته میشوند :)
برخی آونتوس ها میوه ای تر اند ( مرکبات و آناناس ) و برخی قانی تر ( دودی تر ) .
و اما پاسخ پرسش شما با توجه به توضیحی که فرموده اید :
آرماف کلاب د نایت را تست کنید .
به احتمال زیاد این همان رایحه ای است که آنروز شما حس کرده اید .
امروزه چهار مدلش هست :
ادوتویلت - ادیشن - ادوپرفیوم - پرفیوم
توضیحات دوستان را ذیل صفحات مطالعه کنید تا متوجه شوید کدام مدل میوه ای تر است .
تا آنجا که یادم هست این عطر تنها یک صفحه دارد ( بجز مدل ادیشن که صفحه اش جداست ) و میتوانید توضیحات هر سه غلظت ادوتویلت ، ادوپرفیوم و پرفیوم را ذیل صفحه اصلی مطالعه کنید . مگر اینکه جدیدا جدا شده باشد و من بی خبر باشم .
در هر حال کار آرماف بین همه ی دیگر مشابهات آونتوس سهل الوصول تر ، بصرفه تر و منطقی تر است .
من خود هم آونتوس های مختلف را تست کرده ام ، هم آونتوسی های مختلف را اعم از مرکباتی ، میوه ای ، گلی ، چوبی و دودی و هم خودم انواع آن را از طریق ترکیب تحصیل کرده ام .
اما اجالتا با توجه به شرایط همانی که عرض کردم منطقی تر است .
اتفاقا عطرافشان هم مقالات خوبی راجع به آونتوس و آونتوسی ها دارد که میتوانید مطالعه کنید .
موفق باشید انشاله
:)
22 شهریور 1403 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : شکیبا Mehran

سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم .
دوستان در مورد نیشانه نظراتی دادند که هرکدام میتونه تاحدودی درست باشه ، با احترام به نظرات عزیزان بنده به چند مورد اشاره میکنم .
برند نیشانه را میتوان بلحاظ سیاست قیمت گذاری بشدت نقد کرد ، البته در نقد منصفانه میشه گفت درصدی از این قیمت بالا بخاطره هزینه حمل و نقلِ مواد اولیه ای هست که مثلا از iff امریکا و سیمراز آلمان تهیه میکنه و بخش دیگر آن بخاطره غلظت بالای مواد معطره است که پرخرج ترین قسمت برای برندهاست ، طبیعتا قیمت تمام شده یک شیشه اکستریت د پرفیوم با غلظت ۳۰ درصد بیشتر از یک شیشه ادوتویلت با غلظت ۱۵ درصد است.

خیلی وقتها منطقه جغرافیایی یک برند میتونه در نگاه مخاطب یک پون مثبت و یا بلعکس یک پون منفی بحساب بیاد ، یعنی تولید عمان یا بحرین بودن میتونه سبب بشه شخص حتی بدون تست نسبت به اون برند بدبین بشه ( عزیزان بحث الان در مورد برندهاست ، یه وقت با شرکتی هایی مثل ارماف و ... اشتباه گرفته نشه چون پروسه ساخت شرکتی با برند دوتا مقوله کاملا متفاوتِ ) .
خاطرم هست اوایلی که برند امواج به بازار امده بود فقط چون تولید عمان بود خیلیا بهش ایراد مبگرفتند و کیفیت امواج را با اسانس های مترویی یکی میدونستن ، اگه توضیحات عزیزانی مثل دکترا مدارا و برخی کاربران نمیبود شاید برند امواج در نگاه بعضیا هنوز هم تفاوتی با اسانس های گرمی نمیداشت .
ببینید دوستان در دنیای عطرسازی مدرن خیلی مهم نیست برند در فرانسه باشد یا عمان و یا ترکیه ، مهم سیاست مالک یا مالکین برند است که برای همکاری و بکارگرفتن پرفیومرهای معروف و نیز هزینه برای تهیه مواد اولیه مرغوب در کیسه را شل کنن .
اگر یک برند نوپا تیم طراح حرفه ای و پرفیومرهای صاحب سبک را دعوت به همکاری کند و از تجربه شون در ساخت عطر بهره بگیرد این یعنی داره پایه های برندش را محکم میکنه و خوب پیش میره , بنظرم برند نیشانه در اینمورد عملکرد نسبتا خوبی داشته ( یکی از برندهایی که حسابی ریخت و پاش میکنه امواجِ ).
قبلا هم گفته بودم که برندهای عطرساز صفر تا صد مواد اولیه مورد نیازشان را خودشان استخراج نمیکنند و اکثرا اگه نگم صددرصد اما بیش از نود درصد مواد اولیه را از ابرشرکتهایی مثل ای اف اف ، جیودان ، سیمراز و روبرته سفارش میدهند .
خب وقتی برندها مواداولیه را از جیودان و امثالهم سفارش میدهند و در اختیاره پرفیومرهای صاحب سبک میزارن تا براشون عطر بسازه ، دیگه چه تفاوتی دارد برند در کجای دنیا باشد ، البته بودن برند در فرانسه مزایایی دارد که اون دسترسی نزدیک به شرکتهای تامین کننده مواد اولیه ست اما یک برند در اسیا مجبوره بابت تهیه مواد اولیه هزینه های بیشتری متقبل بشه .

بعضا گفته میشه نیشانه ، مارلی و... سینتتیک کار میکنن و با استفاده از دز بالای فیکساتیوها پخش و ماندگاری را بالا میبرند .
دوستان محترم امروزه تعداد برندهایی که ۱۰۰٪ طبیعی کار کنند شاید از تعداد انگشتان دست هم کمتر باشد که اونام برندهای آرتیزان با تیراژهای بسیار محدود هستند ، اصلا یه سری نت ها بصورت طبیعی قابل اسانس گیری نیستند و پرفیومر چاره ای ندارد جز اینکه از جایگزین های سینتتیک استفاده کند ( ذیل عطر بلک افگانو توضیحاتی درمورد علم شیمی و مواد سینتتیک در عطرسازی دادم ، توضیحاتی مختصر در مورد عناصری که قابل استخراج نیستند ) .
و اما در مورد فیکساتیو : غلظت عطرهای برند نیشانه اکستریت د پرفیومِ ( همون پرفیوم که حدودا ۳۰٪ میشه) یعنی جز بالاترین غلظت ها در عطرسازی ، افزایش فیکساتیو زمانی ضرورت دارد که غلظت عطر ادوتویلت باشد ( کمتر از ۱۸٪ ) .
وقتی غلظت مواداولیه رو میبرن روی ۳۰ درصد ، افزایش دُز فیکساتیو ضرورتی ندارد ، چون خلوص بالای مواد معطره ، ماندگاری عطر را تضمین میکنه ، در اینجا با کم و زیاد کردن پایه اتانول و اب دی یونیزه و با کنترلِ ضریب تبخیر الکل ، تمرکزشان را روی بالا بردن نشر بو میزارن.
اصولا اکثره برندها عطرهاشون با هر غلطتی که باشد ( ادوتویلت ، ادوپرفیوم یا پرفیوم ) از یک دُز استاندارد و ثابت فیکساتیو استفاده میکنند ، بعنوان مثال برای قوام دادن به ماندگاری و افزایش نشر بو در یک فرمول بسیار ساده 👈 اگر غلظت عطر مثلا ادوتویلتِ ۱۰٪ باشد ، داخلِ اتانول دناتوره ۹۶ درصد، ۲٪ فیکساتیو + ۱۲٪ اب دی یونیزه میریزن که خلوص الکل به ۸۲ تا ۸۳ درصد برسه .
اگر غلظت عطر برفرض اکستریت دِ پرفیومِ ۳۰٪ باشه : داخلِ اتانول دناتوره ۹۶درصد ، ۲٪ فیکساتیو + ۵٪ اب دی یونیزه میریزن که خلوص الکل بیاد روی ۸۸ تا ۹۰ درصد ( بخاطره بالا بودن خلوص مواد معطره در یک عطر اکستریت د پرفیوم ماندگاری عطر تضمینِ ، در اینجا پرفیومر سعی میکنه با کم کردن پایه اب ، خلوص الکل را افزایش بدهد تا با ضریب دهی به تبخیر الکل ، پخش بوی عطر رو هم تضمین و تا جای ممکن بالا ببرد) .
بنظرم نیشانه چندتا کار ضعیف داره اما یه سری کارهاش واقعا خوب ساخته شدن ، اگه میانگین قیمتهاش سه تومن میبود من خودم دوتا عطر دیگه از این برند میخریدم .

[EDITED] 1401/03/12 11:25
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : امیر اشتری آماتور 2
درود بر علیرضای عزیز.ممنون ازینکه توضیحات مکفی را در مورد این خانه عطر از طریق کارشناسی تخصصی به لحاظ تنویر افکار عمومی ارائه دادی که واقعا سواد و قلم من درین قسمت قاصر بود.وقتی یک عطری خوبه ..واقعا خوبه ...و داره وظیفه به درستی اجرا میکنه...وقتی استانداردهای سلامتی را رعایت کزده...وقتی بوهای یونیکی توسط عطارهای مشهور خلق کرده.وقتی رضایت خاطر جامعه عطر دوست رو از هر نظر برآورده کرده.واقعا کم لطفی هست که بهش بگن عطر متوسط و اسانس معمولی و مناسب بازار آسیا و......من که کم عطر استشمام نکردم.مثل همه دوستان وقتی بوی عطر را استشمام میکنم تا ۹۰ درصد گیرنده هام میگیره که این عطر چند مرده حلاجه.و واقعا روی برند خاصی متعصب نیستم.کما اینکه ازین برند ۱ عطرش را دارم.و از برندهای دیگر بعضا همشون و تقریبا سه تا به بالا دارم.پس مبنای قضاوت بنده فقط و فقط بینی بنده حقیر و آنالیز مغزی خودم بوده .و نیز اطلاعات تکمیلی در مورد سازنده و نیز اطلاعات امثال دوستانی مثل شما.
شبتون مملو از آرامش در کنار عزیزانتون دوستان
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط :  حسینی میلاد هاشمی منفرد
درود بر شما
از شما جناب علیرضا انتظار نداشتم مگر ممکنه برند با برند فرقی نداشته باشه؟چون طراح بعضی از عطرها مثلا سیسیل زاروکیانه دلیل نمیشه اون عطرو معتبر بدونیم (خیلی پیش میاد طرحی مورد رضایت کمپانیهای بزرگ واقع نمیشه یا ایراداتی داره و اونو کمپانیهای کوچکتر ارزون میخرن یا گاهی به علت شباهت بیش از اندازه با محصول معتبره دیگه ای اونو کنار میزارن)حتما در جریان هستید خالق سری ۳ افسانه ای BMW در واقع طراحه سمند ایرانی هم بوده قطعا شما الان کلاس اس و سمند را به دید برابر بهشون نگاه نمیکنید
ببینید اکثر کارهای این برند توسط یک عطاره ناشناخته و ناشناس بنام خورخه لی که حتی. هیچکس نمیدونه ایشون مال کدوم کشور هستند طراحی شده خیلی از کارهای این برند هم اصلا اسم عطار ذکر نشده این یعنی دقیقا ما با یک برند خاورمیانه ای طرفیم که احتمالا در کشورهای اروپایی و غیره اسمی ازش نمیبینیم مقوله ای که یه مدت در مورد برندهای دیگه ای هم صدق کرد و مشخص شد با وجوده برچسب و ادرسهای فرانسوی صرفا در کشورهای جهان سوم پیدا میشن و اصلا فرانسوی نیستند من آنی ازین برندو تست داشتم چیزی جز یک عطره متوسط نصیبم نشد در صورتی که در بین عطرهای بی شناسنامه این برند آنی را میشه عطر کاملی دونست کلا وقتی قراره پنج میلیون هزینه ی یک پکیج لوکس بشه اصالت اولین چیزیه که من شخصا دنبالشم با این قیمت وحشتناک مگه میشه از امضای آمواج و کرید گذشت؟میشه کارهای ممو پاریس هیستوریز یا ماجدابکالی را کنار گذاشت؟همه این برندها یک خانه عطره واقعی هستند ولی نیشان تا این لحظه ((خانه عطر)) نیست فقط تولید کننده ی عطر هست با اسانس وارداتی و بحث پکیجینگ من به سلایق همه احترام میگزارم نیشان در زمره برندهای پرفورمنسی هستش و من در کل با این تیپ برندها خوب نیستم نیشان به خاطر پرفورمنسش هوادارانه زیادی خواهد داشت که قطعا لذت خواهند برد از کارهای این برند اصل ماجرا هم همینه یه موقع جسارت به دوست داران این قبیل برندها نشه من شخصا در این برندها بعد از آمواج که تا حدودی راهشو جدا کرده و مثل قدیم پرفورمنس بالا نداره کارهاش برند اورتو پاریسی را در زمینه پخش بو و برند مارلی را در زمینه کلاس بویایی انتخابای بهتری میدونم ممنون و سپاسگزارم
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : محمد میران زاده alireza  xx
سلام

خورخه لی (jorge lee ) اهل بوگوتای کشور کلمبیا هست که در حال حاضر chief perfumer شرکت بین المللی عطر MG هست و با شرکتهای کوئست و جیودان هم همکاری میکنند ، لی حدود ۶۲ عطر رو در کارنامه کاری خود ثبت کرده و لیست این عطر ها در سایت فرگرنتیکا قابل رویت هست.
برند ترکیه ایه نیشان که به معنی نماد و سمبل هست یک خانه عطر نیش معرفی شده است.
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : آماتور 2 Arad felegari
سلام
شما مطمئن هستید که در اروپا اسمی ازش نیست؟من هم در فر انکفورت هم در پاریس هم در روتردام این عطر رو دیدم.در ضمن نظر کاربران اروپایی رو در مورد عطرهاش حتما مطالعه بفرمایید.
عصر بهاریتون ریبا
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : آماتور 2 Arad felegari
درود... گویا نوشتن خلاصی نداره جناب ارژنگ :)
حتی فروشگاه کرایم پشنل crime passionnel (کپنهاگن،، هسکن استرید) که غارِ احضارِ هامبرت، تاور، بیانکی، سورچینلی، گیشارد، لوران مزون و... محسوب میشه هم نیشان رو همیشه موجود داره! اروپایی‌ها اتفاقا خیلی طرفدار سیگنچر کالکشن (پچولی کوژا، افریکا اولیفانت و...) شَدو پلی (هاچیوات...) پرستیژ (شِم، مانا و...) نو باندریز (آنی، اژه و...) هستن. ناگفته نماند من هم با نظر علیرضا درمورد نحوه‌ی قیمت‌گذاری نیشان موافقم و بطورکلی حس می‌کنم خرید آثار این خانه، کلبه، آشیانه، زاغه، اقامتگاه، آلونک، کوخ، لونه یا اصلا بیغوله عطرسازی :) [باقیمت فعلی] آنچنان توجیهی نداره.
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : nazanin آماتور 2
درود بر همه عزیزان
من با گشت و گزار توی سایتهای مختلف از ملیت و شناسنامه اقای خورخه لی هیچ مطلبی پیدا نکردم فقط یک نفر ایشونو ارژانتینی یا مکزیکی میدونستن در سایتهای فارسی هم من جمله عطرافشان ملیتی ذکر نشده رزومه ای هم ندارند اصلا قصده کوبیدنه این برندو ندارم اینم یکی مثل بقیه ولی شرکتی که برای بازاریابیه خاورمیانه دست به جعل تاریخ میزنه و چنین حرکت فاجعه باری میکنه یعنی روی فروش در این مناطق حساب ویژه ای باز کرده
جناب بوترابی گرامی بنده به هوادارانه خیلی برندهای تجاری وقتی میگفتم این عطرها بازار خاورمیانه دارند دقیق مثل شما نام چند شهر مشهور را میاوردند که از نزدیک رویت میکردند فروش بیشماره عطره دلخواهشونو و بعدا بقیه پی میبردند که حقیقت چیزه دیگری بوده برندی که برای بازار جهان سوم دست به اون حرکت تهوع اور میزنه مسلما از حضور در ویترینهای اروپایی نا امید شده
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سعید کرمانی محمد☆mm
حالا مهم اینه که ا‌ن عطر رو برداشته یا اسمش رو تغییر داده.که دو حالت داره یا متوجه اشتباهش شده یا اینکه با سیاست های فروشش منافات داشته و حاشیه ضرر رو به حداقل رسونده.مثل این میمونه چون اماراتی ها معتقد هستند که خلیج همیشه پارس .خلیج ... است ما روابط دیپلماتیک باهاشون نداشته باشیم و به اونجا سفر نکنیم.مهم این هست که نقشه های اصیل ژئوپلیتیکال چی نوشته اند و در سازمان ملل چی ثبت شده .مهم این هست که به نظر کاربران ایرانی ایرانی احترام گذاشته و اسم کذایی رو از روی عطر برداشته
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : آماتور 2 سعید کرمانی
با درود به شما هموطن گرامی،
عطرهای این برند در کشورهای اروپایی موجود هست، ولی به هیچ وجه پر طرفدار و پرفروش نیستند. و علتش هم اینه که بین اونهمه کالاها و برندهای لوکس و رقابت های کیفیتی و تبلیغاتی، نتونسته سری توی سرها دربیاره. با شما موافقم، بازار خاورمیانه ای این برند بسیار داغتر است. پیروز و پایدار باشید
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سعید کرمانی Perfumex
درود بر شما جناب علیرضا و سپاس از بررسی های حرفه ای و عالیتون در مورد این عطر و سایر عطرها که بدون حاشیه و بصورت علمی فضای عطرها و ترکیباتشون رو برای دوستان توضیح میدید،تا هم اطلاعات علمی اعضا رو افزایش بدید و هم کمکی باشه در خرید غیر حضوری افراد،واقعاً از تک تک بررسی هاتون لذت میبرم، ساده و بی حاشیه و بدون تعصب جزئیات رو بررسی میکنید و بدون چشم داشت اطلاعاتتون رو تحت اختیار میذارید.
Karagöz & Hacivat
در مجموعه ی مولانا قرار دارند و الهامی هستند از نمايشنامه سایه ی سنتی
توضیحات تکمیلی رو زحمتش رو کشیدید و فقط بنده برحسب وظیفه خواستم از زحماتتون تشکر کنم، ارادتمند پایدار باشید.
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : ندا alireza  xx
درود بر ارژنگ خان و همه دوستان محترم ، در مباحث عطری شاید گاهی اوقات تفاوت دیدگاه داشته باشیم اما کاملا محترمانه بیانات رد و بدل میشه و بی تردید اگر در دنیای واقعی همدیگر را ملاقات کنیم دوستان بسیار خوبی خواهیم شد .
اردشیرجان ممنون از لطفت ، در محضر شما دوستان و سروران محترم درس پس میدم .
عذرخواهی میکنم بابت تاخیر در پاسخ🙏 ، اینروزا حجم کاریم خیلی زیاده .

در باب این اسم جعلی ( برای بنده بقدری مهمه که حتی شنیدنش در برخی پیج های سیاسی عصابم را ساعتها بهم میریزد ) که عزیزان اشاره کردن بنده از یک پیشکسوت عطر که سالهاست در ترکیه زندگی میکند سوال پرسیدم ، گفتن خیر چنین چیزی صحت ندارد ، با اینکه ایشان بسیار باهوشِ و اطلاعات عطری بالایی دارد بازم نظرشان بنده را مجاب نکرد و مبنا را بر بی اطلاعی این عزیز گذاشتم و در روزهای اینده به این برند ایمیل میزنم و در اینمورد میپرسم .

و اما برگردیم به سطح کیفی نیشانه :
ببینید دوستان محترم ، در دو دهه اخیر و بیشتر از سال 2006 به بعد دهها برند نیش و برند لوکس پا به دنیای عطر گذاشتند ، برندهای لوکس مانند نیشانه ، تیزیانا ترنزی ، وی کانتو ، مارلی و ... .
این قبیل برندها ( لوکس ) با کمی فراز و نشیب تقریبا در یک لول قرار دارند ، حالا ممکنِ برند A کمی سطح کاریش و گرید مواد اولیه ای که تهیه میکند بالاتر باشد و برند B سطحش کمی پایین تر اما اختلاف فاحش نیست .
اینا در روند ساخت و بازاریابی شباهتایی با دیزاینری ها دارند و طراحی عطرهاشون اغلب بصورتی است که بازارش تضمین باشد ، البته فقط در لاین عطر فعالن ، سطح کیفی مواد اولیه مرغوبتری نسبت به اغلب دیزاینری ها دارند ، غلظت بالاتر و پیکج های شیک و شکیل تر ... .

برندهای لوکس پروسه ساخت تقریبا مشابهی دارند : موادخام را از کمپانی های بزرگ مانند فیرمنیخ ، روبرته و جیودان میخرن ، این مواد را در اختیار پرفیومر میزارن ، پرفیومر هم پس از مشورت با متخصصِ ارزیاب و تیم طراح شروع به فومول نویسی میکنه تا بر اساس فرمول نوشته شده ، ارزیابی ها و موادی که در اختیار دارد مثلا یک عطر شرقی اسپایسی بسازد .
قبل از ترکیب عناصر ، یک متخصص لابراتوار که تسلط بالایی نسبت به مواد اولیه نچرال ، سنتز و ایزوله دارد فرمول را می سنجد و اگر جایی لازم باشد به پرفیومر مشاوره میدهد ، خلاصه کلام پشت یک شیشه عطر از تیم طراح و ارزیاب گرفته تا متخصص لابراتوار و... همگی به پرفیومر برای خلق عطر کمک میکنند و اصلا اینطور نیست که فکر کنیم نیشانه و امثالهم مثل شرکتی ها اسانس کپی شده را میارن و رقیق میکنند .
سطح نیشانه را بلحاظ کیفی ، خلق رایحه و حتی بازاریابی با تیزیاناترنزی تقریبا همسطح میدونم ، این دو برند از خیلی جهات شبیه هستند .

خورخه لی از متخصصین جیودان بوده ، ورود به این کمپانی پیش نیازهای سختی دارد و باید از هفت خان رستم رد شد .
اگر دوستان بدانند تجربه کار در کمپانی های جیودان ، فیرمنیخ ، روبرته ، ای اف اف ، کاربونل و سیمراز که بزرگترین تولید کنندگان مواد اولیه عطرسازی هستند چقدر اهمیت دارد ایشان را بعنوان یک پرفیومر که معلوم نیست از کجا امده نمیشناختند .
جا داره بگم اکثره پرفیومرهای سرشناس و صاحب سبک ، یا درحال حاضر در کمپانی های مذکور فعال هستند و یا اینکه قبلا در این کمپانی ها فعال بودن ، یعنی بواسطه کار در این کمپانی ها توانستن با تسلط بر شیمی عطر ، مواد خام نچرال ، سنتز و.... پرفیومر بشن ، یه سری از پرفیومرهای سرشناس هم که تجربه همکاری با این کمپانی ها را در کارنامه ندارند در دانشکده ایسیپکا و ... آموزش دیده و پرفیومر شدن.
ما در دنیای عطر پرفیومرهایی داریم که هیچ اموزش اکادمیکی ندیدن ، تجربه همکاری با کمپانی های مذکور را هم در رزومه کاری ندارند و فقط بخاطره استعداد ذاتی و تمرینات مکرر شبانه روزی و بعدش تجربه کوتاه مدت در لابراتورهای کوچکِ شیمی پیشرفت کرده و پرفیومر شدند .

کلام آخر : برخی از دوستان عقیده دارند عطرای نیشانه فقط در همین منطقه خاورمیانه عرضه میشه و در کشورهای اروپایی خبری از عطرهای این برند نیست🤔 .
انگار بعضی عزیزان تا چهارتا چشم ابی تعریف نکنن معتبر بودن یک عطر براشون مسجل نمیشه پس توصیه میکنم کامنتهای ذیل عطرهای نیشانه در فراگرنتیکا را مرور کنید و ببینید از هر ده تا کامنت چندتاش انگلیسی ، اسپانیولی و... و چندتاش عربی و ... هست ، حتی اسم کاربری افراد بیانگر است .
برخی از عطرهای نیشانه در دو سه سال اخیر تو فستیوال perfume awards خیلی خوب ظاهر شده و از کاربران فراگرنتیکا امتیازات بالایی گرفتن .
بنده عطرای برندهای لوکس مثل نیشانه ، ترنزی ، مارلی و... را به وفور در مارکت های اروپا ( تورکو ، هلسینکی و مالمو ) دیدم .
بنده معتقدم اقبال به برندهای لوکس در سطح جهانی رو به رشده و اینو از نظرات و امتیازات مثبت سایتهای معتبر خارجی ، جوایز فی فی ، اقبال پیج های عطریِ ( منظورم بلاگرها نیست ) اروپایی ، اسیای شرقی ، امریکایی و خاورمیانه نسبت به عطرهای لوکس میشه فهمید .

با تشکر از عطرافشان 💐🙏
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : فرهاد جم مجتبی طالبی
درود بر شما جناب علیرضا ی عزیز، امیدوارم سلامت باشید، از پاسخگوییتون و تکمیل توضیحاتتون سپاسگزارم و خداوند رو شاکرم که در جمع عزیزانی همچون شما حضور دارم و از بیانات و تجربیات و آموخته هاتون استفاده میکنم، از باب رایحه شناسی و جزئیات عطرها یا حتی نگارشهای زیبا هر چند بحث روایح بصورت اختصاصی در اونها زیاد مطرح نباشه و تلفیقی باشند از هنر نگارش و هنر روایح👌 چرا که بهر صورت تمام اعضای محترم حاضر در این سایت رو یک موضوع مشترک دور هم جمع کرده و اون چیزی نیست جز علاقه به دنیای روایح و در اینمورد همگی عشقی مشترک داریم البته با اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه!!!- که کافیست با احترام به دیدگاه يکديگر و بدون تعصب های غیر منطقی سعی کنیم با تبادل نظرهای مفید زمینه ایی فراهم کنیم برای بالا بردن سطح اطلاعات جمعی و راهنمایی صحیح افرادی که تازه وارد دنیای جذاب روایح شده اند.
حضور هر یک از ما در این مکان در ساعات فراغت دلیلیست برای دوری از مشکلات روزمره که هر کسی در طول روز بنحوی با آن درگیر است و گرفتن آرامش و دوری از فضای پر مشغله و سرگرم شدن و ایجاد حس خوب در مکانی که بنحوی به آن تعلق خاطر دارد جهت خرید و یا صحبت در مورد علاقه‌ی مشترک، علاقه ی مشترکی که تنوع آن خودش یک دنیاست!!!
از بابت تعصب روی اون مطلب جعلی هم تفکر و تعصبتون شایسته ی تقدیر هست و طبیعتا هر ایرانی به اونمورد حساسیت ویژه ایی داره.
در بحث سیاست بازاریابی موردی داریم بعنوان ضد تبلیغ به این ترتیب که برندهایی در حین تبلیغات خودشون نکاتی منفی از برندهای رقیب را به میان میکشند تا بنحوی مشتری بیشتری جذب کنند بعنوان نمونه تبلیغ گوشی موبایل اس 21 از سامسونگ که بعد توضیح راجب امکانات جدید گوشی به یک مطلب اشاره و تاکید میکند گوشی که در کنار امکانات ویژه بشما شارژر را نیز ارائه میدهد!!!
و این بدون نام اشاره دارد به اپل که در آنزمان شارژر را از پک گوشی های خود حذف کرده بود!!!
در این بحث کاربرانی سطحی نگر هدف بودند تا این تبلیغ را در فضاهای مختلف عنوان کنند و به این ترتیب از محبوبیت اپل بخاطر این کمبود کاسته شود!! در این بحث افرادیکه گوشی اپل را صرفاً باب نام برند تهیه کرده بودند و از باب تکنولوژی و فنی براشون اهمیتی نداشت که از اندروید استفاده کنند یا آی او اس و چرا؟ براحتی تحت تأثیر این ضد تبلیغ قرار گرفته بسمت گوشی های سامسونگ رفتند!!
و با کمال تعجب دیدند که کمتر از شش ماه سامسونگ گوشی اس 21 اولترا را بدون شارژر وارد بازار کرد!!!
این موضوع در مورد خیلی از تولیدات حاکم هست و طبیعتا عطر هم خارج از این جریان در سیاستهای بازاریابی و فروش نیست!!
و خیلی مواقع شایعه ایی راجب برندی بدون ارائه ی منبعی موثق ایجاد می‌شود و این شایعه براحتی توسط افرادی سطحی نگر پخش میشود و جالب اینکه عملاً خیلی از برندها از چنین موردی ناراحت نمیشوند و حتی ترتیب اثری نمیدهند(مگر در مواقع خاص که منافعشان در خطر باشد) چون این شایعه خودش تبلیغیست برای شناخته شدن و دیده شدن بیشتر اون برند!! و جالب اینکه افراد نکته سنج وقتی به موضوع حساس میشوند به بررسی دقیق میپردازند که همین باعث آشنایی بیشتر و جذب مخاطبین خاص به اون برندها میشه،بهمین راحتی!!!
اما از اینها که بگذریم
موضوعی مهم که در جوامع مانع پیشرفت هست
تعصب بیمورد و افراطی در مورد برندها و کالاهای صاحب نام از برندهایی خاص است!! بعنوان مثال
فرانسه قطب تولید لوازم و آرایش و عطر هست
مگه میشه کشوری بخواد با این کشور رقابت کنه؟؟
خوب میدونیم که فرانسه کشور مبدأ خیلی از برندهاست
ولی طبق تاریخ بنیانگذار صنعت عطر سازی مصر باستان بوده و فرانسه با خود باوری به این جایگاه رسیده
و در حال حاضر کشوری همچون ایتالیا شانه به شانه فرانسه در صنعت عطر در حال پیشتازیست و یا عمان با یک برند در حال خودنمایی و رقابت با کشورهای صاحب نام و اگر تفکر مگه میشه؟ و عقب نشینی در مقابل منتقدین رو مد نظر قرار میدادند همچنان مجبور بودند چشم به تولیدات فرانسه برای تهیه ی عطر و لوازم آرایش باشند،فرانسه میشد کشوری تک قطبی و بی رقیب در این صنعت گسترده!!!
کشوری مثل ترکیه هم با برندهایی همچون نیشانه و یونیک لاکچری وارد صنعت عطر شده و سعی در رقابت و حضور در بازارهای جهانی داره و همین شروع خود قابل تامل هست و شایسته تشويق و نه تخریب!! طبیعتاً هر شروعی با موانع و سختی های مسیر همراهست و اگر تنها قرار بر دیدن قله ها و صخره های مقابل باشه هرگز نباید پا به مسیر گذاشت!!!
همونطوری که همه خوب بیاد دارند کشور کره ی جنوبی صنعت خودروسازی رو پس از ایران شروع کرد و در حال حاضر در بازارهای جهانی مطرح هست اگر تفکر امکان نداره و نمیشه مقابل غول‌های خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن قرار گرفت را داشت
الان میبایست مردمش در صف قرعه کشی پراید و پژو و..... باهم رقابت میکردند و سرمست از برنده شدن در قرعه کشی در دورهمی ها شبانه از بی‌کیفیتی محصولات کره ایی صحبت میکردند!!!
آقا علیرضا ی عزیز مطمئن هستم شما هم با بانوی ایرانی که در شرکت فرمنیش(فرمنیخ) مشغول بکار هستند بخوبی آشنا هستید و توضیحاتشون راجب سختگیری های این شرکت و شرکتهای مشابه در انتخاب اعضا رو شنیدید، پس خوب در جریان هستید یک پرفیومر خودش و سابقه ی کاریش رو صرفا برای خوش آمد و تبلیغ برندی زیر سوال نمیبره، پوزش از اینکه مصدع اوقات شریف شدم و در انتها خواهش میکنم هر زمان وقتتون آزاد بود کامنتها در قسمت مگاماره از ارتو پاریسی رو چک کنید و در مورد روایح مشابهی که صحبت شده(تسترها و مشابه ها از برندهای نامشخص_موجود در بازارهای مرزی) _ یه بررسی و توضیح ارائه بفرمائید تا راهنمایی باشه برای مخاطبین با سپاس از زحمات شما و همه ی عزیزان
و سپاس از دست اندرکاران سایت جامع و معتبر عطر افشان 🥀🥀
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : ندا complihanicated
کاربر Ardeshir.S

چرا توهین میکنید جناب؟! افراد سطحی نگر!! شایعه!!
من اولین کسی بودم که اینجا این مطلب رو عنوان کردم ، و بعد هم دو سه نفر از دوستان دیگر هم تایید کردند اون نام جعلی در این برند رو...یکی از دوستان هم که گفته زیر اون عطر کامنت اعتراضی نوشته...حتما تمام اینها شایعه هست؟! شاید این برچسب های که زدید بیشتر در کامنت خودتون نمایان هست !!!
مثالتون درباره اپل و سامسونگ هم به نظرم ربطی نداشت به این موضوع...برعکس فکر میکنم هدفمند این کار رو کرده بود برای فروش بیشتر در کشورهای عربی... که خب در ایران بسیار بیشتر فروش رفتند و همین باعث شد در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ نام اون عطر رو تغییر بده و یا کلا حذفش کنه ( با توجه به نبود اون کامنت ها زیر پست هیچکدام از عطرهای این برند ، فکر میکنم کلا عطر رو حذف کرده ) و البته من درباره کیفیت محصولات این برند نمیتونم حرفی بزنم ، چون اصلا هیچکدوم رو تست نکردم و اساتید بزرگوار مثل علیرضای گرامی بی شک صاحب نظر هستند در این حوزه ، و البته من با نظر ایشون موافقم که این برند با اقبال خیلی خوبی در بازار اروپا و آمریکای شمالی و آسیای شرقی مواجهه ، و در این مورد هیچ بحثی نیست...و بر عکس نظر بعضی از دوستان که میگن این برند فقط در خاورمیانه فروش داره رو قبول ندارم ، و اصلا به غیر از ایران و البته خود ترکیه که این برند بازار خیلی خوبی داره ، در سایر کشورها ، مخصوصا کشورهای عربی فروش زیادی نداره...
من در فرگرنتیکا اکانت دارم اما تا حالا یک کامنت هم ننوشتم و فقط واسه امتیاز دهی و فهرست علاقه مندی ها استفاده میکنم...و همچنین دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی...و فقط در همین عطرافشان اون هم خیلی کم کامنت می‌زارم ، با اینکه خیلی سال هست که عضو این سایت وزین هستم.
چون بحث در مورد این برند شکل گرفته بود ، من هم از نگاه خودم نظری رو ثبت کردم... و فکر کردم با توجه به گذشت چندین سال از حذف اون نام جعلی در فهرست عطرهای این برند ، اطلاع بدم خدمت اون دوستانی که با گذشته و سیاست های این برند آشنا نبودند...و بحث ها خیلی خوب و محترمانه پیش می‌رفت که کامنت شما فرا رسید با نگارش ادبی و توهین آشکار که باعث شد دوباره کامنتی جدید بنویسم جهت پاسخگویی...به هر حال توهین در هر نوع اش محکوم هست


26 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : فریده م فاطمه فیضی
سلام وعرض ادب بزرگوار
اولاً بنده کامنت شما رو نخوندم و ریپلای به کامنت جناب علیرضا بوده کامنت بنده ، و بحث شایعه و توضیحات مربوط به موردیست که ایشان در جریانند نه کامنت جنابعالی!!
در ثانی کامنت و مثال بنده اگر بی ربط هست میتونید بگذرید و مطالعه نکنید.

اما توهين!!
اگر کلمه ی سطحی نگر کلمه ایی توهين آميز هست_
نه تنها از شما که از تمام اعضا عذرخواهی میکنم و از مسؤل محترم سایت تقاضا دارم تا کامنت توهين آميز بنده رو حذف کنند.
چرا که معتقدم در فضای روزمره همگی به اندازه ی کافی درگیر مشکلات هستیم
و حضور در این مکان فقط بدلیل گرفتن آرامش هست در فضایی بدور از مسائل روزانه و حاشیه، صرفاً در
جهت تبادل نظر در مورد دنیای روایح و عطرها و استفاده از نظرات و تجربيات دوستان،
بنده بعنوان عضوی که جدیداً در این جمع حضور دارم همیشه نهایت سعیم رو کردم که در چهارچوب مقررات سایت و حفظ احترام به نظرات اعضا و صرفاً در محدودی بررسی های عطرها و برداشت شخصی از تست های انجام شده کامنت ارسال کنم تا شاید مورد استفاده ی افرادی که قصد خرید غیر حضوری را دارند قرار بگیره و لاغیر
پس اگر پاسخ کامنتی داده شده صرفاً با توجه به اون کامنت بوده نه نظرات قبلی.
در مورد انتخاب عطر یا هر چیزی نظر و سلیقه ی شخصی هر فرد ملاک هست و هیچ کس بهیچ عنوان در جایگاه دخالت در امور خصوصی افراد بخاطر عقیده ی شخصی نیست.
در انتها از دوستان همراه پوزش میخوام که کامنت بنده باعث آزردگی خاطرشون شد چرا که نمی‌پسندم با صحبت یا بحثی باعث دلخوری دوستان بشم.
و از مدیریت سایت هم پوزش میخوام بخاطر ارسال کامنت غیر مرتبط با موضوع سایت
لطف بفرمایید کامنت بنده رو حذف کنید تا خدای ناکرده باعث رنجش سایر عزیزان نشه
سپاس از دوستان
و تشکر از دست اندرکاران سایت عطر افشان
ارادتمند 🥀

[EDITED] 1401/03/26 21:33
26 خرداد 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سعید کرمانی ندا

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم .

قصدداشتم در مورده هسیوات از برند نیشانه ریویو بنویسم ولی دیدم این عطر و در اصل این شکل از رایحه و اسکلت بندی شیپغ که برند کرید با اونتوس استارتش را زد و از اون فضای عبوس و کلاسیکِ اکثره شیپغ ها درش اورد و ظاهری جوان و مدرن بهش داد را همه عطربازا میشناسن و احتیاجی به بررسی نداره .

هاسیوات شیپغی شبه فروتی که میشه گفت هشتاد درصده فرمولش را اگه نگم تقلب - از اونتوس ایده گرفته منتهی در اینجا دوز فروت و سیتروس را پایینتر اورده و بیس چایپری را بولدتر نشون داده .
اکستریت د پرفیوم ها کلا ماندگاری عالی دارند ولی پخش غول آسا یکمی اغراق شده و ممکن مخاطب را به اشتباه بندازه ، نشره بوی خوب و معقول داره که البته فکر کنم بچکدای جدیدش افت پرفورمنس داشته .

با اینکه این دسته روایح بیش از ۹۰٪ عامه پسندن ولی شخصا عقیده دارم افتخاره این بوی شامه نواز در هسیوات و دهها عطر دیگه که از اونتوس ایده گرفتن ، به خاندان کرید میرسه که استارت یه شیپغ ناب را زدن و با همراه کردن شیپغی شُسته و رُفته با بیسی فروتی سیتروسی و برگ آسِ قان و کینولین ایزوبوتیل با اون بوی اسکانس مانندی که در بیسِ کار به عطر داد یکی از خوشبوترین و پرفروش ترین عطرای تاریخ را خلق کردن .

شیپغ چیه ؟؟؟ واژه شیپغ (Chypre) در فرانسه به معنی قبرسِ ،کشوری جزیره ای در شرق مدیترانه .
این اکورد تند وتیز عبوس و کلاسیک در تاپ نتش بیسی ترش ، گس و تلخ سیتروسی دارد که عمدتا از برگاموتِ ، لابدانوم در قلب و خزه درخت بلوط و مشک در بیس کار ، البته این فرمول یکی از چندین فرمول ساختمان شیپغ .

اسکلت بندی شیپغ اکثرا از این ساختمان تشکیل میشه : ارپژ از حس تلخ ، ترش و گس برگاموت یا لیمو + بیسی گلبو در مرکزیت شیپغ برای عمق دادن به اکورد که عمدتا رز یا یاسِ + پایه ای خزه محور ،چوبی با پس زمینه ی انیمالیک که عموما از خزه بلوط و بُعد چوبی و کافوری پچولی ، لابدانوم و مشک های حیوانی مانند سیوت استفاده میکنند .
برگاموت + رز + پچولی + خزه بلوط = شیپغی متداول که بعضی مواقع وتیور را جایگزین پچولی میکنند و با مشک سعی میکنند حسی تمیز و اشرافی بهش بدن... .

(ممکن برای بعضی عزیزان سوال پیش بیاد اگه هسیوات و ...از روی فرمول اونتوس ایده گرفتن و بنوعی کپی کردن خب پس اینا چه فرقی با ارماف کلاب و ماین و... دارند ، هردو گروه با هر اسمی که روش بزاریم کپی کردن .
عزیزان درسته هردو گروه بنوعی کپی کردن ولی تفاوت از زمین تا کهکشان ، برندهایی مثل نیشانه و مون بلان توسط پرفیومر با ادغام نت ها که یه بخشش طبیعی و طبعا یه بخشش هم سینتتیکِ عطر را طراحی و خلق کردن ، ولی شرکتهایی مثل ارماف اسانس تمام سینتتیک که با دستگاه GC_MS کمپلت و یکجا کپی شده را اوردن و رقیق کردن ، بلحاظ کیفیت هم باز خیلی تفاوت دارند).
07 آذر 1400 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط :  حسینی سالار كلوچه

7
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
تست شده از دستریز باتل تولید ۲۰۲۱؛
خب مسلما دوستان همه مطلع هستند که دلیل هایپ شدن و شهرت حاچیوات(حاسیوات یا ....) شباهت به اونتوس کبیر است.
البته بشخصه حاچیوات را بیشتر مشابه مانسرا سدرا بواز ی دیدم تا اونتوس(بدلیل نت برجسته لیمو در هر دو و اناناس کمرنگ )...اوپنینگ کار شبیه اونتوس هست(ولی لطافت و کیفیت اونتوس هنوز هم دست نیافتنی است ،گرچه خود اونتوس هم مانند سابق نیست!!!!) ولی در ادامه همان حالت وانیلی و خامه ای مانسرا برای بنده تداعی شد و نت لیموی قوی که کمی هم حالت چیپ و سینتتیک به کار بخشیده....
بنده تولیدات اولیه حاچیوات را تست نداشتم و راجع به پرفورمنس بچ های قدیم نظری ندارم ولی بچ ۲۰۲۱ از لحاظ پرفورمنس ، متوسط و تا حدی راضی کننده بود ولی بهیچ وجه هیولا نیست.خریدش برای بنده مسلما توجیه نداره...مهمترین دلیلش هم اینکه دیگه بنده در فاز روایح همانند اونتوس نیستم و ثانیا اکسپلورر بی ادعا و خوش ساخت را در مجموعه ام دارم که با قیمتی حدود ۱/۴ نیشانه برای بنده راضی کننده است ....هر چند که به همان اکسپلورر هم چندان فرصت استفاده نمیرسه....شاد و سلامت بمانید
18 فروردین 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی سالار كلوچه
اکسپلورر که زدن با نزدنش هیچ فرقی نداره بنظرم چون اصلا پخش بویی نداشت
20 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف علی رشوند

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام
حاجیوات از برند ارزنده نیشانه که به خوبی تونست این برند رو در سطح جهانی مشهور کنه
اول بگم که واو!!!نمره حدود ۸ برای ماندگاری و هفت خورده ای برای پخش بوی این کار به هیچ وجه قابل قبول نیست.احتمالا دوستان زیادی فیک این کار رو تست کردن چون این کار با توجه به طبع خنک رایحه(تاکید میکنم بازم با توجه به خنک بودنش)پخش و ماندگاری غول اسایی داره که به شخصه نظیرشو تو هیچ عطر خنکی ندیدم.علاوه بر پخش بوی بالا خط بوی بی نظیری هم داره و هرجا که برید رایحه اش تا چندین دقیقه تو فضای اونجا باقی میمونه.تو اوپنینگ خیلی شبیه به کرید اونتوسه ولی در ادامه راهشو جدا میکنه وبیشترین چیزی که ازش باقی میمونه یه رایحه مرکباتی بسیار عالی و دلنشین در بستر روایح چوبیه.با توجه به اینکه کرید اونتوس در نسخه های جدید دیگه تقریبا اب خالیه و پخش و ماندگاری نداره،این کار با برچسب قیمتی حدود نصف اونتوس کیفیت اعلایی رو ارائه میکنه و ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به اونتوس داره

[EDITED] 1402/08/23 10:49
22 آبان 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : حسن شجاعی مانی والی‌زاده
آقا مهربد عزیز سلام
کاملا موافق نظر شمام، متأسفانه کارهای های کپی و فیک زیادی از این عطر و برند موفق تولید شده و خرید صرفا از فروشگاه های معتبر و سایتای خوشنام بایستی انجام بشه، پخش و ماندگاری بینظیری داره و عطر ثابت تابستونای من شده
07 اسفند 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی یاس
۷-8ماه پیش خریدم...به مرور ماندگاریش پایینه...ارزش خریدن نداره
04 فروردین 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ROSA
سلام و عرض ادب
من آمورسیلوربرچ رو بتازگی تهیه کردم داخل عطر گرامم هم تصویرش رو قرار دادم ، علیرغم اینکه عاشق رایحش هستم اما متاسفانه بعد از چند بار استفاده فهمیدم که بشدت بهش آلرژی هستم ، فقط مایل به معاوضه و فقط با هاچیوات دوس دارم تعویض کنم ، اگر مایل باشید در خدمتم .
05 فروردین 1403 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور یاس

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
خب ، نیشانه هاچیوات ، بچ من اوایل 2021 .
اپنینگی شبیه به کرید اونتوس ، برای من یه حالت میوه ای و فرش داره و بیشترین چیزی که احساس میکنم آناناسه ، قسمت های بی رنگ تر و نزدیک تر به پوست آناناس وقتی تازه کارد میخوره با همراهی گریپ فروت . در ادامه راهش نه یکم بلکه بسیار متفاوت با اونتوس میشه . یکم که از تاپ نت میگذریم بیشترین چیزی که من احساس میکنم یه حس علوفه ای بسیار خشک هست که در پشت خودش یه تیزی جالب داره و احتمالا بخاطر حضور پچولی هست . در اینجا دلنشین و بسیار مردانه میشه چوب هارو هم کم کم داریم و هرچه رو به انتها میریم بیشتر چوبی میشه در اون مورد نظر خاص نمیتونم بدم چون هنوز زیاد نت های چوبی رو نمیتونم تفکیک کنم . بجز تاپ نت من تا انتها کمی "خشکی" احساس میکنم .

راجع به پرفرومنس ، خوب و قابل قبول . اون هیولایی که میگن رو فراموش کنید اصلا اونطوری نیست . شاید بین کارهای خنک و تابستانی عملکرد خوبی رو داشته باشه ولی موندگاری بیشتر از یک روز و پر کردن فضای یک اتاق بزرگ پس از یکی دو ساعت رو انتظار نداشته باشید . البته اصلا ضعیف نیست . بخوام مثالی بزنم که همه بتونن تصور کنن باید بگم پخش بو کمی کمتر از ساواژ و موندگاری در حد همون دیور ساواژ که قابل قبول هست .

سباستین کسی بود که باعث شد من به سمت این عطر برم ، بسیار شیفته این عطر هست و یه جایی گفته بود این از اون عطر هاست که دو یا سه پاف بیشتر نباید ازش زد . احتمالا در بچ های قدیمی تر قدرت بیشتری داشته ولی من همون 5 پاف خودمو میزنم و راضی هستم. میتونم به 7 پاف هم فکر کنم ! دو پاف برای کارلایل ، اینترلود ، رد توباکو و کارهای قوی زمستانی و امثالهم هست نه رایحه ای مثل هاچیوات خصوصا که به هیچ عنوان بوی آزاردهنده ای نداره .

کیفیت رایحه ؟ بالا ، درسطح خیلی خوب . شاید نه در حد اونتوس ولی قطعا بالا . من این کار رو کلون اونتوس نمیدونم به همین خاطر سعی میکنم کمتر ازش اینجا اسم ببرم ولی نمیشه انکار کرد که این عطر زیر سایه این تفکر هستش که شبیه اونتوسه . برای من این رایحه دلنشین تر از اونتوس هستش .

ارزش خرید ؟ فکر نمیکنم ارزش خرید بالایی داشته باشه ، اگر میخواید یه کار باکیفیت برای فصول گرم با بویی که میشه گفت گرانقیمت هست داشته باشید یه گزینست . با این حال به نظر خودم ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به اونتوس داره ، پرفورمنسش خیلی بهتره کیفیت رایحه خوبی داره و یونیک تر از اونتوس هست که اینو تا حد زیادی مدیون نت های چوبی خودشه .
با این همه کلون و بویی که برای همه آشناست ، در کنار قیمت بالا و پرفورمنس ضعیف من شخضا دیگه اونتوسو یه کار با ارزش خرید نمیدونم .
صد البته که دوست داران قدیمی اونتوس و کسایی که به کیفیت رایحه و حسی که از رایحه میگیرن اهمیت میدن همچنان اونتوس رو میخرن و استفاده میکنن .

امیدوارم تونسته باشم تجربه خودمو خوب به اشتراک بذارم . شاد و پایدار باشید .
23 فروردین 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : امیرمحمد سلطانی Ali mn

8
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت وزین عطرافشان چند صباحی است که بعضی از دوستان نسبت به برند نیشان و علی الخصوص یکی از معروف ترین محصولات این برند هاسیوات هجمه گیری های ناروایی داشته اند بنده به عنوان یک شخص کاملا مبتدی بیست ساله که نزدیک ۲۰۰ عدد عطر از برندهای مختلف خریداری و نزدیک ۳۰۰ بلکه بیشتر عطر را تست داشته ام چیزی که در این مدت تجربه کرده ام این است که توقع ما از عطرهای خنک چیست در واقع روایح آروماتیک و مرکباتی عطرهایی هستند که معمولا بدور از پیچیدگی خاصی و عملا همه پسند میباشند الا ۲ یا ۳ مورد که معمولا از برندهای کرید و یا زرجوف تست داشته ام که حرفی برای گفتن داشته اند پس انتظار یه محصول شگفت زده از برند نیشان آنهم یه عطر خنک چیز عجیبی به نظر می‌رسد عطر هاسیوات یه محصول مرکباتی و میوه ای برای روزهای گرم سال طراحی شده که به نظر این بنده حقیر در کار خود کاملا موفق بوده کما اینکه در تمام سایت های معتبر جز عطرهای خنک با نمرات بالا می‌باشد و باتوجه به اینکه شباهتهایی به عطر معروف و موفق اونتوس دارد و جایگاهی که این عطر در نزد ما ایرانی‌ها که معمولا عاشق اینگونه از روایح میباشیم و اینکه اونتوس متاسفانه قیمت بسیار گزافی دارد توصیه بنده به دوستداران این روایح خرید هاسیوات با توجه به قیمت پایین تر و ماندگاری و پخش بوی بالایی که دارد می‌باشد و نه مقایسه برند نیشانه با برند فاخر کرید و نه هیچ برند دیگری موفق و خوشبو باشید
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : مانی والی‌زاده آماتور 2
سلام دوست عزیز، اتفاقا بنده هم با شما موافقم و برخلاف اون چیزی که خیلی از دوستان میگن یه محصول خیلی باکیفیته، اما چیزی که برا بنده خیلی عجیبه اینه که قیمت 100 میل این عطر در سایت عطر افشان 5 تومن هستش در حالیکه بنده استانبول و تو فروشگاه اصلی شرکت با تخفیف و اونم 50 میلشو گرفتم 5 تومن! چیزی که هضمش برام سخته! دوستان میشه بفرماین همچین چیزی اصن ممکنه؟! با مسئول فروشگاه که حرف زدم گفتن نسخه اصلی این عطر حداقل 170 یورو قیمتشه اونم 50میل!
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالار كلوچه صادق اف
سلام هرچی که بتشه حتی یک لحظه هم به اصالت عطرافشان شک نکنید! حتی یک لحظه
البته امیدوارم تا آخر همینجوری اصیل بمونه…
میتونه خرید قبل میتونه سیاست های پخش شرکتی و گزینه های حاشیه سود یه مغازه و سایت و … باشه ولی به اینجا شک نکنید من خودم خیلی حساس و شکاکم مدت ها طول کشید تا اینجا شد یکی از خانه هام…. بمونی همیشه همینجوری ان شاالله
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Behshad moradi حسام لطف الهی
سلام و عرض ادب ، عطر افشان جز معدود سایت های فروش عطر اصلی هستند . بنده حدودا دوازده سال پیش با این سایت آشنا شدم . مدتی بود ایران زندگی نمیکردم .دوباره بعد از مدت ها متوجه شدم هنوز در حال فعالیت هستند . واین نشانه اصالت خودشون و کارشونه. در جواب اینکه عطر را از نمایندگی برند Hacivat داخل ترکیه خریداری کردید . ۱-معمولا عطر هایی که داخل ایران به فروش میرسند از فری شاپ تهیه شدند و معاف از مالیات ۲-معمولا هر کشور برای بازاریابی جهانی محصولی که ساخت خود کشورشون باشد را با قیمت پایینتر صادر میکنند (در این صورت این محصول داخل ترکیه که مبدا برند هست شاید کمی گرانتر باشه)
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : آماتور 2 حسام لطف الهی
بسیاری از مدل ها و برند های عطر هستن که هم ۵۰ میل داره و هم ۱۰۰ میل تفاوت قیمتی خیلی کم و بعضا ۱۰۰ میل خیلی با صرفه تره و مغازه داران و و سایت ها خرید عمده انجام میدن و قیمت خیلی کمتری میخرن در بعضی برند ها تا ۴۰ درصد قیمت پایین تر میاد من تو دو سه تا سایت دیگه هم چک کروم رو ۵ تومن بود
20 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آماتور 2 علی رشوند

9
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
درود بر اعضاء محترم؛
اوایل تابستون با مشاور یکی از بزرگترین عطرفروشی های اینترنتی راجع به اینکه چه عطر خنکی بخرم داشتم صحبت می‌کردم که بمن نشانه حاچیوات یا هاسیوات که من بهش میگم "حاجی وات؟" رو بمن پیشنهاد داد و گفت اگه نداری نیم عمرت بر فنا. گفت خودمم دارم و بعد از دوش گرفتن و حمام کردن هم بوش میمونه و با هیچ عطر خنکی هم قابل قیاس نیست. با اینکه از اول طرفدار اونتوس و خانواده پرجمعیت clone هاش نبودم اما یه چیز همیشه تو ذهنم بود و اونم اینکه آقای سباستین به شدت عاشق هاسیوات ه و تو خیلی از لایوهاش راجع به این عطر صحبت و تعریف می‌کرد. دل رو زدم به دریا و با اینکه حدود پنج تومن قیمت داشت بدون تست طبق معمول سفارش دادم. یه تومن هم کم داشتم که از رانت رفاقت با مشاور استفاده کردم و دو ماه بعد پرداخت کردم.
آخرین عطر خنکی که قبل از حاجی خریده بودم گلووی بود و اونقدر برام جذاب بود که دیگه فکر نمیکردم به این راحتی ها تو عطرهای خنک کشف بزرگتری بکنم اما چشمتون روز بد نبینه که وقتی نشانه حاجی رو تست کردم تازه فهمیدم معنی extrait، معنی پخش، معنی ماندگاری، معنی قدرت تفکیک نوت ها، معنی زیبائی و لطافت و ملیح بودن رایحه در عین هارش بودن و قدرتمند بودن یعنی چی. رایحه این عطر دقیقا مثل جنس بطری مکعبی عطره که لمسش میکنی. بطری ش یه حالت مخملی بسیار نرم و لطیف به رنگ شیری با درب طلایی زیبا داره که انگار جنس بطری عطر با زیبائی و نشاط رایحه هم ارز و یکسان اند. همه اینها برمیگرده به سلیقه هر شخص اما برای من، صرفنظر از طبیعی و مصنوعی بودن نت ها، این عطر یه کشف بزرگه. آنقدر عطرهای مصنوعی تر ازین که بسیار هم معروف و همه پسند هستن دیدم که این در مقابل شون طبیعی حساب میشه. اگر خیلی هم مته به خشخاش بخوایم بذاریم از بین حدود دویست عطری که تا حالا خریدم فقط کرید وتیور جرینیم کاملا طبیعی بنطر میاد اما من این عطرو بیشتر دوست دارم و ضمنا هیچ عطری تابحال مثل هاسیوات اینقدر بازخورد خوب نداشته چون رایحه ش بسیار عامه پسنده و بعیده کسی خوشش نیاد. البته به قول سباستین دو پاف و نهایتا سه پاف بیشتر نباید زد و همون تا شب کافیه و روی لباس حداقل تا یک هفته. کلا سباستین فلسفه ش اینه که هیچ عطری رو نباید overspray کرد و حتما باید کم استفاده کنی چرا؟ چون یه رایحه ضعیفی به شامه دیگران برسه تا اگر خودشون خواستن و خوششون اومد برای اکتشافات بیشتر بهت نزدیک بشن و ضمنا دیگران اذیت هم نشن. البته من که هیچوقت نتونستم به حرفش گوش بدم اما تجربه اینو داشتم که حتی وقتی عامه پسندترین و خوش رایحه ترین عطرها رو تو جمع استفاده کردم یک نفر مثلا بدلیل آلرژی‌ یا سلیقه عجیب یا هر چیز دیگه با صدای بلند شکایت کرده و چون نمیدونسته کی عطر زده، حرفهای زشت پرتاب کرده که صاحبش بگیره !
هنوز با قطعیت نمیتونم بگم رایحه هاسیوات رو کاملا بیشتر از گلووی یا تام فورد گری وتیور یا گرلن هوم اینتنس یا کرید وتیور جرینیم یا بلو شنل ها یا خیلی از عطرهای خوب خنک و یا معتدل دیگه دوست دارم اما با توجه به پرفورمنس هیولای هاسیوات یه سر و گردن از بقیه بالاتر میدونم. فقط یک عطر خنک در کلکسیون کوچک من هست که از لحاظ پخش و ماندگاری از حاجی ما بالاتره و اونم همه میدونید چیه مگامار مرموز که پرحاشیه و پرحرف و حدیثه چرا چون عطربازهای حرفه ای عطرافشان خیلی راجع به این عطر بحث کردن اما من فقط میتونم بگم پخش و ماندگاری وحشتناک و یه عطر هیولای بیست. منظورم از بیست نمره ش نیست بلکه پرفورمنس ش beast و هیولاست. من حاچیوات رو خیلی بیشتر از مگامار دوست دارم چون درک و فهم مگامار مال از ما بهترونه و من خیلی درک نمیکنم و نظری راجع بهش ندارم. آره پخش و ماندگاریش از حاچیوات هیولا هم بالاتره و نمرش ده کامله اما آیا رایحه ش بهتر از حاچیوات و عطرهای بالاست که نام بردم؟ به نظر من نه. شاید چند ماه بعد نظرم عوض بشه ولی فعلا برای تازه کارها میگم که مگامار، پرایوت لیبل، سایکدلیک و امثال اینها برای من و امثال من نیست و حتما باید قبل خرید تست بشن. البته مگامار تو سایت های خارجی هم کمتر بهش پرداخته شده و اونجا هم حرف و حدیث همراهشه اما تو ایران خیلی طرفدار داره انگار. بسیار ممنونم از همراهی عزیزان خوش رایحه اطرافشانی
25 آبان 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : نیلوفر فرزان Haddock

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
هاچیوات یا هاسیوات تنها عطری بود که نه تنها زیر سایه اونتوس نموند بلکه الان جایگاهی کنار اون و حتی بالاتر بدست آورده .
بنظر من رایحه شبیه اونتوس نیست اما ، شاید در اپنینگ کمی فقط اون فضا رو تداعی کنه اونم بواسطه نت آناناسی قوی اما خیلی زود رایحه خطشو جدا میکنه ، از اونجایی که خیلی قوی در فضا میپیچه هروقت که پوشیدمش بازخورد گرفتم اما هیچکس یاد اونتوس نیفتاده .
مرکبات کاملا سوار بر کار هستن و نقش اولن و درکنارش پچولی و روایح چوبی به زیبایی رایحه اضافه میکنن . رایحه خنک و جذاب اما با خصوصیات شرقی و کمی سنگین که دستخط برند نیشانس .
اگر بازخورد اولویت باشه قطعا و بی بروبرگشت هاسیوات از این ماه تا انتهای مهرماه انتخاب اوله .
21 فروردین 1403 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Mahdi مانی والی‌زاده
درود امیرعلی جان
خوشحالم که دوستان خوش ذوقی مثل شما و مهربد عزیز و همچنین اساتیدی همچون استاد سخی عزیز رو در این محفل معطر دارم
سوال داشتم بنظرت بین این و هاسیوات x کدوم سرتر هستن؟
21 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : کامبیز سخی هاشم پور
به نظرم دیگه اغراق کردی
جایگاهی بالاتر از اونتوس !!!!
21 فروردین 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ناصر گل فر یاس
درود و ارادت علی جان
لطف داری به ما رفیق جان خوشحالم کنار امثال خودت تو این جمع هستم .
هاسیوات x تم دودی و چوبیش تقویت شده و از بار مرکباتیش کمی کاسته شده ، کاملا سلیقه ایه باید ببینی کدوم سبک رو بیشتر میپسندی ، من نسخه x رو بیشتر پسند کردم .
22 فروردین 1403 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مانی والی‌زاده هاشم پور
این موضوع کاملا سلیقه ایه دانیال جان
چون هیچ متر و اشلی برای بهتر بودن یه رایحه وجود نداره مگر بینی خودمون و سلیقمون ، برای من هاسیوات تکامل یافته و سنگین شده رایحه اونتوسه و بیشتر میسندم ، البته نسبت به لانچ های جدید اونتوس عرض میکنم ، چون لانچ های قدیمیش واقعا افسانه ای بودن و اتفاقا مثل هاسیوات تم دودی و چوبیشون قویتر بود و با اون لانچ ها اگه بخاییم چیزیو مقایسه کنیم باهات اونوقت موافقم و اغراق حساب میشه .
22 فروردین 1403 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور مهربد
بله رایحه کاملا سلیقه ایه ولی مقایسه دو برند که اولی به خاطر شاهکار بودنش انقدر ازش کپی شده و دومی به واسطه کپی بودن از اون انقدر ترند شده به نظرم قیاس مع الفارقه البته اینو در نظر داشته باش که کلا برند نیشانه در ایران و ترکیه خیلی ترند شده به دلیل سود واردکنندگان و اینکه ما ها بیشتر به پخش بو اهمیت میدیم
اینم بگم که من هیچ تعصبی به اونتوس ندارم و هیچوقت جزو انتخاب های اولم نبوده که فکر کنی بخاطر این مخالف نظرتم
معطر باشی
22 فروردین 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : SALMAN دانیال رادمنش
درود بر شما جناب نجاتی عزیز و گرامی
اگر متر و اشلی برای بهتر بودن یک رایحه وجود نداره چرا این همه هزینه برای مشابه اونتوس؟خب اسانس های گرمی و مشابه های ارزان اماراتی هم بودن
مگه ممکنه ما خط پارامتر بین روایح نداشته باشیم؟نظر شما در مورد افرادی که سواریه فیدلیتی را به سری x یا مدلهای پورشه ترجیح میدن چیه؟ایا ممکنه کسی بگه لاماری از پورشه موفقتر بوده و در توجیه بگه هیچ متر و اشلی برای بهتر بودن سواری یک خودرو وجود نداره؟
من حقیقتا با فرمایش شما یاد جمله ۲۰۶ با لندکروز یکسانه افتادم
هرچند به فرمایش و سلیقه شما تماما احترام میگزارم
اون قسمت پایانی فرمایشتون خیلی به دلم چسبید جایی که تلویحا از نظر قبلی عقب نشینی کردید و این خیلی ارزشمنده و قطعا این حرکت به نوشته های شما اعتباری دو‌چندان میده
23 فروردین 1403 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی
با سلام
با احترام بنده با نظر شما کاملا” مخالفم، اتفاقا برند نیشانه بسیار در جهان ترند شده و از قضا با توجه به محدودیت توان مالی ما ایرانیها، در ایران نسبت به بقیه کشورها، کمتر ازش صحبت میشه.
نگاهی اجمالی به سایت های مرجعی مثل فرگرنتیکا که آحاد مردم در اون نظراتشون رو به اشتراک میزارن گواه عینی از این موضوع است.
نیشانه آنی و هاچیوات جز رنک های بالا بوده و تا همین پارسال، آنی و هاچیوات، هر دو در تاپ تن بهترین عطرهای نیش تاریخ بوده اند. بنابراین ترند تنها در ایران و ترکیه شدن، با حقیقت جهان امروز هم خوانی‌نداره. نکته دوم- فرمودید سود وارد کنندگان- این هم صحیح نیست چرا که سود بیشتر در جامعه با توان مالی کم،در فروش کالاهای ارزان تر است و اتفاقا وارده کننده در کشور ایران، باید از سود خود در کالاهای گران کم کرده تا بتونه به تیراژ فروش برسه. حضرتعالی مقایسه بفرمایید قیمت نیشانه رو در ایران با ترکیه، با فرودگاه دبی، با دبی مال و…
و در پایان من فکر میکنم که اینکه هر عطری از نت آناناس استفاده کنه و بگیم کپی اونتوس هست رو باید گذاشت کنار، هر عطری تم خودشو داره و فرق شامه اماتور و حرفه ای در اینه. که اگر این نبود تمام حرفه ای های عطرباز میباست تمام کارهای رزی دنیا رو کپی از گل محمدی عطر مشهد میدونستن، ولی اون رز کجا و این محمدی کجا.
ممنون از توجه دوستان
23 فروردین 1403 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : فرهاد هاشم پور
سلام دوست عزیز
من از اینکه کسی نظرش مخالف من باشه استقبال میکنم که موجب بالا رفتن اطلاعات میشه
قسمت اول فرمایشات شما حتی اگه فروشگاه های معروف دنیا رو بذاریم کنار که اصلا نیشانه به این شکل نیست فقط همین رو در نظر بگیرید و پاسخ بفرمایید که چرا در فروشگاه های معروف داخل ایران که چندین شعبه هم دارند حتی برندهای دیزاینر و پر فروشی مثل لالیک و مونت بلانکو خیلیا دیگه وجود نداره ولی برند نیشانه و آمواژ به وفور یافت میشه؟؟!!
ضمن اینکه قسمت آخر فرمایشات شما قسمت اول رو نقض میکنه اگه سایتی مثل فراگرانیتکا مرجعی برای ترند بودن برای شماست توی همون سایت به کررات افراد زیادی به کپی بودن هاجیوات از اونتوس اشاره کردند و همینطور در صفحه اونتوس در قسمت عطرهای مشابه هاجیوات رای خیلی زیادی داره همه افراد فعال دنیای عطر میدونن که هاجیوات کپی از اونتوس بوده فقط خود عطارش اعتراف نکرده شاید😂
در مورد سود واردکنندگان هم نکات زیادی هست که خارج از این محفله
و نکته دیگه اینکه فرمودین نباید هر عطری که نت آناناس داره گفت کپی از اونتوسه الان این همه عطر نت آناناس دارند و هیچ کس هم نگفته کپی از اونتوسه به عنوان مثال لجند مونت بلانک و خیلی عطرهای دیگه
شاد و معطر باشید
23 فروردین 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سروش محجوب دانیال رادمنش
درود و ارادت جناب Perfumex عزیز و بزرگوار
با عرض احترام فکر کنم یه بخش صحبتمو اشتباه برداشت فرمودید ، منظور بنده از متر و اشل و سلیقمون صرفا بهتر بودن عطر از نظر زیبایی رایحه بود نه کیفیت عطر ، عطر هارو طبق خلوص متریال هاشون ، مهندسی فرمولاسیونشون و چیدمان نت هاشون میشه بسیار تفاوت قایل شد همونطور که خودتون مثال های جالب رو فرمودید .
آمواج کجا ، الرض الزعفران کجا
کلایوکریستین و جووی کجا ، لطافه و الحمبرا کجا
یا حتی لطافه و الحمبرا کجا ، اسانس های گرمی کجا
بله صددرصد تفاوت هست و عامه هم ندونن ما عطربازا قطعا ریز به ریز تفاوت هارو میدونیم .
چیزی که من همیشه به چالش میکشم و بهم بارها اثبات شده اینه که واقعا هیچ رایحه ای رو نمیشه برتر دونست و صرفا یک دسته از روایح امثال اونتوس رو میشه همه پسند تر دونست ، علاقه به یک رایحه و دوس داشتنش فقط متر و معیارش بینی و سلیقه شخصی هر فرد هست که اونم ریشه تو عوامل مختلفی مثه خاطرات اون فرد و قرارگیریش در معرض بو ها و طبعش و ..... داره .
اینکه الان در جامعه ما همه فکر میکنن بلو شنل یا مگاماره و امثالهم بهترین بو ها هستن رو من شدیدا مخالفم و اینو فقط حقه بازی مارکت و نمایش یه سری افراد سودجو میدونم که انگیزه مالی پشتش دارن وگرنه هیچ دو سلیقه ای در انتخاب یک رایحه یکسان نیست .
فکر میکنم خود شما هم موافق با این موضوع باشید .
پاراگراف آخر هم لطف و منطق شمارو میرسونه و قدردانم ، قطعا که در دنیای عطر مثل خود روایح همیشه باید منعطف و سیال باشیم و لذت ببریم (:
23 فروردین 1403 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : هاشم پور پارسا نیا
درود جناب نجاتی گرامی و ارجمند
خیلی متشکرم از توضیح بجا و دقیقتون چون بشخصه نوشته های شما را با دقت میخونم و همواره از سعه صدر در پاسخگویی و قلم قشنگتون لذت بردم در پاسخ شما کامنت گذاشتم وگرنه شاید اگر نگارنده شما نبودید من پاسخی نمیدادم
دچار سو تفاهمی شدم که از شخصی حرفه ای و عطر شناسی مثل شما انتظار نداشتم و به طور کامل سو تفاهم منو برطرف کردید
توضیحات مثل همیشه دقیق و ارزشمند و عالی بودند و خوشحالم عزیزانی مثل شما هستند که تجربیات غنی خودشونو به ما هدیه میکنن
امیدوارم همیشه در سلامتی کامل باشید و ما از بیان تجربیات گرانبهاتون بهره مند بشیم
با احترام
23 فروردین 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : فرهاد حسن شجاعی
درود مجدد جناب perfumex
بنده نوازی میفرمایید ، ممنون از بزرگواری و محبت شما.
باعث افتخاره برام که گوشه چشمی هم به ما دارید و قطعا کامنتتون از دلسوزی و برآمده از فضای دوستی بوده که وقت گذاشتید و اون نکته رو یادآوری فرموید .
صد البته که موافقم با واکنش هایی امثال واکنش شما که کمک میکنه صحت گردش اطلاعات در این فضا بالا بره و مخاطبی که وقت ارزشمندش رو میزاره و مطالعه میکنه تک به تک همه نظرات رو باعث میشه اطلاعات مفید تر و درست تر بهش منتقل شه و درواقع هممون در این قبال مسئولیم و برای همین ازتون ممنونم ، در درجه اول بخاطر اهمیت و لطفی که به بنده دارید و در درجه دوم بابت حس مسئولیت نسبت به درستی نشر اطلاعات در این فضا .
زنده باشید و معطر و خوشبو
24 فروردین 1403 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور مروت

سلام خدمت دوستان عطر افشانی
کامنت های راجع به این عطر خیلی پیچیده شده!!
چون به تازگی میخواستم این عطر رو سفارش بدم، فقط به عنوان یک تست کننده برای کسی که شرایط یک ماه پیش من رو داره چند نکته مینویسم:

۱_ صرفا اگه چشم ها رو ببندیم و بدون توجه به اسم و کشور تولید کننده تست کنیم، با رایحه ای کم کیفیت روبرو میشیم. (خصوصا لیموی اولش)

۲_ اگه ملاکتون بازخورد هست حتما تهیه کنید، غالب مردم به طبیعی بودن رایحه توجهی ندارن.

۳_ صرفا جهت یادآوری میگم: وان میلیون عطر بدیه؟!
برادرم همیشه استفاده میکنه و راضیه، هم از پرفورمنس و هم از بازخورد.
اما ما از اساتید همیشه این نکته رو شنیدیم که روایح طبیعی ارزش بیشتری داره، و دقیقا خودم هم از زمانی که در دنیای عطر عمیق تر شدم خیلی از عطرهام رو هدیه دادم!

۴_ اگه ترجیح میدید زیاد عطر بزنید و نمیتونید کم تر و با کیفیت تر بزنید حتما بخرید!

_ سرتون رو درد نیارم، من وقتی این عطر رو تست کردم و قیمتش هم دیدم (که دود از سرم بلند شد) مقداری قرض کردم و خودِ اونتوس رو تهیه کردم!
یک پاف اونتوس رو ب یه باتل اون ترجیح میدم. 👌

* نکته پایانی: اختلافات نظرات و سلیقه ها خیلی خوب بیان شده و بدون هیچ بی احترامی همه طرفها با هم بحث کردند و من به شخصه لذت بردم.
خوشبو باشید 🌹
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : ملورین علی آرمانی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟