Nishane - Hacivat

نیشان هسیوات ( هاجیوات )

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-40778
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چایپر
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : نیشان
کشور مبدأ : ترکیه
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-40778
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 260
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
13,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    38
  • نمی پسندم
    28
  • - 25 سال
    6
  • + 25 سال
    33
  • + 45 سال
    6
  • روزانه
    33
  • رسمی
    5
تعداد رای های ثبت شده : 215
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر «هسیوات» براساس ادای احترامی به مفاهیم ظرافت، مهربانی، ‌شایستگی و عشق به هنر طراحی و ساخته شده است. این عطر چایپر که از سایه‌بازی در فرهنگ‌های کهن الهام می‌گیرد، به شما کمک می‌کند تا رویاهایتان را زندگی کنید؛‌ عطری که سویه‌های درخشان و جاودانه را در ساختاری نشاط‌‌آور غوطه‌ور کرده است و با کیفیت بالایی از رایحه‌های آناناس و ترنج همراه با رایحه‌های چوبی ناب و اصیل استفاده می‌کند. با «هسیوات» لذت عاشقی را تجربه خواهید کرد.
هاسیوات

نوع عطر اکستریت د پرفیوم
برند نیشان
عطار خورخه لی
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی رایحه های چایپر
کشور مبدأ ترکیه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، گریپ فروت ، آناناس
اسانس میانی نعناع هندی ، سدر ، یاس
اسانس پایه خزه درخت بلوط ، روایح چوبی
نمره کاربران
Hacivat-نیشان هسیوات ( هاجیوات )
رایحه
7.9
82 رای
ماندگاری
8.2
82 رای
پخش بو
7.8
82 رای
طراحی شیشه
7.5
82 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند نیشان
عطرگرام
نظرات کاربران (53 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه

نیشانه هچیوات
سریزِ لیموی ترش در افتتاحیه (کوتاه و پربسامد)
و از راه رسیدن آناناس و گریپ فروت همزمان با افولِ زودرس لیمو، این دو نیز دیری نمی‌پایند (یک ساعت)
درصف بعد، روایح سبز، خزه ای و چوبی از راه می‌رسند :
این‌ها اما برعکسِ صف اول، به این زودی‌ها قصد رفتن نمی‌کنند.
در پراکندگی، حرف را شفاف و صریح می‌زند و مثل مرکباتی‌های سالهای اخیر اهل پچ پچ‌های زیرلبی و نامفهوم نیست.
‌در ماندگاری درست گفته اند و من ماندن 12 ساعت روی پوستم را تایید می‌کنم اما ماندگاری در تمام این مدت با کیفیت است؟ من یکساعت اول را دوست دارم
خزه های ساعات بعد اگر چه می مانند اما آن طراوت اولیه را در نیمه‌ی بیشترِ راه، از دست می‌دهند.

[EDITED] 1401/03/24 11:54
23 خرداد 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : علی آرمانی Behshad moradi

8
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت وزین عطرافشان چند صباحی است که بعضی از دوستان نسبت به برند نیشان و علی الخصوص یکی از معروف ترین محصولات این برند هاسیوات هجمه گیری های ناروایی داشته اند بنده به عنوان یک شخص کاملا مبتدی بیست ساله که نزدیک ۲۰۰ عدد عطر از برندهای مختلف خریداری و نزدیک ۳۰۰ بلکه بیشتر عطر را تست داشته ام چیزی که در این مدت تجربه کرده ام این است که توقع ما از عطرهای خنک چیست در واقع روایح آروماتیک و مرکباتی عطرهایی هستند که معمولا بدور از پیچیدگی خاصی و عملا همه پسند میباشند الا ۲ یا ۳ مورد که معمولا از برندهای کرید و یا زرجوف تست داشته ام که حرفی برای گفتن داشته اند پس انتظار یه محصول شگفت زده از برند نیشان آنهم یه عطر خنک چیز عجیبی به نظر می‌رسد عطر هاسیوات یه محصول مرکباتی و میوه ای برای روزهای گرم سال طراحی شده که به نظر این بنده حقیر در کار خود کاملا موفق بوده کما اینکه در تمام سایت های معتبر جز عطرهای خنک با نمرات بالا می‌باشد و باتوجه به اینکه شباهتهایی به عطر معروف و موفق اونتوس دارد و جایگاهی که این عطر در نزد ما ایرانی‌ها که معمولا عاشق اینگونه از روایح میباشیم و اینکه اونتوس متاسفانه قیمت بسیار گزافی دارد توصیه بنده به دوستداران این روایح خرید هاسیوات با توجه به قیمت پایین تر و ماندگاری و پخش بوی بالایی که دارد می‌باشد و نه مقایسه برند نیشانه با برند فاخر کرید و نه هیچ برند دیگری موفق و خوشبو باشید
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : مانی والی‌زاده آماتور 2
سلام دوست عزیز، اتفاقا بنده هم با شما موافقم و برخلاف اون چیزی که خیلی از دوستان میگن یه محصول خیلی باکیفیته، اما چیزی که برا بنده خیلی عجیبه اینه که قیمت 100 میل این عطر در سایت عطر افشان 5 تومن هستش در حالیکه بنده استانبول و تو فروشگاه اصلی شرکت با تخفیف و اونم 50 میلشو گرفتم 5 تومن! چیزی که هضمش برام سخته! دوستان میشه بفرماین همچین چیزی اصن ممکنه؟! با مسئول فروشگاه که حرف زدم گفتن نسخه اصلی این عطر حداقل 170 یورو قیمتشه اونم 50میل!
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالار كلوچه صادق اف
سلام هرچی که بتشه حتی یک لحظه هم به اصالت عطرافشان شک نکنید! حتی یک لحظه
البته امیدوارم تا آخر همینجوری اصیل بمونه…
میتونه خرید قبل میتونه سیاست های پخش شرکتی و گزینه های حاشیه سود یه مغازه و سایت و … باشه ولی به اینجا شک نکنید من خودم خیلی حساس و شکاکم مدت ها طول کشید تا اینجا شد یکی از خانه هام…. بمونی همیشه همینجوری ان شاالله
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Behshad moradi حسام لطف الهی
سلام و عرض ادب ، عطر افشان جز معدود سایت های فروش عطر اصلی هستند . بنده حدودا دوازده سال پیش با این سایت آشنا شدم . مدتی بود ایران زندگی نمیکردم .دوباره بعد از مدت ها متوجه شدم هنوز در حال فعالیت هستند . واین نشانه اصالت خودشون و کارشونه. در جواب اینکه عطر را از نمایندگی برند Hacivat داخل ترکیه خریداری کردید . ۱-معمولا عطر هایی که داخل ایران به فروش میرسند از فری شاپ تهیه شدند و معاف از مالیات ۲-معمولا هر کشور برای بازاریابی جهانی محصولی که ساخت خود کشورشون باشد را با قیمت پایینتر صادر میکنند (در این صورت این محصول داخل ترکیه که مبدا برند هست شاید کمی گرانتر باشه)
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : آماتور 2 حسام لطف الهی
بسیاری از مدل ها و برند های عطر هستن که هم ۵۰ میل داره و هم ۱۰۰ میل تفاوت قیمتی خیلی کم و بعضا ۱۰۰ میل خیلی با صرفه تره و مغازه داران و و سایت ها خرید عمده انجام میدن و قیمت خیلی کمتری میخرن در بعضی برند ها تا ۴۰ درصد قیمت پایین تر میاد من تو دو سه تا سایت دیگه هم چک کروم رو ۵ تومن بود
20 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آماتور 2 علی رشوند

درود به تمام دوستان و کاربران گرامی

من با اینکه عطرهای زیادی رو از برندهای مختلف تست کردم و نگاه منفی نسبت به هیچ برندی ندارم ، اما حاضر نیستم حتی یک کار از این برند رو تست کنم و هزینه یک میل دستریز هم واسه این برند بپردازم...دلیل اینکار رو الان خدمتتون عرض میکنم.
چند سال پیش نام یکی از عطرهای این برند اسم جعلی بود که بعضی از کشورهای عربی به جای خلیج فارس استفاده میکنند!!! که با اعتراض کاربران ایرانی در صفحه اون عطر در فرگرنتیکا هم همراه بود...اما مثل اینکه با فروش نرفتن کارهای این برند ترک در میان انبوه برندهای بزرگ و حرفه ای دنیا در کشورهای عربی و از اون طرف با فروش بالای محصولاتش در ایران ( البته با تبلیغات فراوان یک بلاگر معروف ایرانی ساکن ترکیه!!! ) چند سالی هست نام اون عطر رو تغییر داده و دیگه نامی از اون اسم جعلی در بین محصولات این برند وجود ندارد!!
فکر نکنم چشم پوشی از این برند در میان هزاران هزار عطر از برندهای مختلف کار چندان سختی باشه...حداقل واسه ایرانیان گرامی...البته هر کس اختیار خودش رو داره و این هم نظر من بود.

روز همگی خوش



12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : مانی والی‌زاده fafa

سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم .
دوستان در مورد نیشانه نظراتی دادند که هرکدام میتونه تاحدودی درست باشه ، با احترام به نظرات عزیزان بنده به چند مورد اشاره میکنم .
برند نیشانه را میتوان بلحاظ سیاست قیمت گذاری بشدت نقد کرد ، البته در نقد منصفانه میشه گفت درصدی از این قیمت بالا بخاطره هزینه حمل و نقلِ مواد اولیه ای هست که مثلا از iff امریکا و سیمراز آلمان تهیه میکنه و بخش دیگر آن بخاطره غلظت بالای مواد معطره است که پرخرج ترین قسمت برای برندهاست ، طبیعتا قیمت تمام شده یک شیشه اکستریت د پرفیوم با غلظت ۳۰ درصد بیشتر از یک شیشه ادوتویلت با غلظت ۱۵ درصد است.

خیلی وقتها منطقه جغرافیایی یک برند میتونه در نگاه مخاطب یک پون مثبت و یا بلعکس یک پون منفی بحساب بیاد ، یعنی تولید عمان یا بحرین بودن میتونه سبب بشه شخص حتی بدون تست نسبت به اون برند بدبین بشه ( عزیزان بحث الان در مورد برندهاست ، یه وقت با شرکتی هایی مثل ارماف و ... اشتباه گرفته نشه چون پروسه ساخت شرکتی با برند دوتا مقوله کاملا متفاوتِ ) .
خاطرم هست اوایلی که برند امواج به بازار امده بود فقط چون تولید عمان بود خیلیا بهش ایراد مبگرفتند و کیفیت امواج را با اسانس های مترویی یکی میدونستن ، اگه توضیحات عزیزانی مثل دکترا مدارا و برخی کاربران نمیبود شاید برند امواج در نگاه بعضیا هنوز هم تفاوتی با اسانس های گرمی نمیداشت .
ببینید دوستان در دنیای عطرسازی مدرن خیلی مهم نیست برند در فرانسه باشد یا عمان و یا ترکیه ، مهم سیاست مالک یا مالکین برند است که برای همکاری و بکارگرفتن پرفیومرهای معروف و نیز هزینه برای تهیه مواد اولیه مرغوب در کیسه را شل کنن .
اگر یک برند نوپا تیم طراح حرفه ای و پرفیومرهای صاحب سبک را دعوت به همکاری کند و از تجربه شون در ساخت عطر بهره بگیرد این یعنی داره پایه های برندش را محکم میکنه و خوب پیش میره , بنظرم برند نیشانه در اینمورد عملکرد نسبتا خوبی داشته ( یکی از برندهایی که حسابی ریخت و پاش میکنه امواجِ ).
قبلا هم گفته بودم که برندهای عطرساز صفر تا صد مواد اولیه مورد نیازشان را خودشان استخراج نمیکنند و اکثرا اگه نگم صددرصد اما بیش از نود درصد مواد اولیه را از ابرشرکتهایی مثل ای اف اف ، جیودان ، سیمراز و روبرته سفارش میدهند .
خب وقتی برندها مواداولیه را از جیودان و امثالهم سفارش میدهند و در اختیاره پرفیومرهای صاحب سبک میزارن تا براشون عطر بسازه ، دیگه چه تفاوتی دارد برند در کجای دنیا باشد ، البته بودن برند در فرانسه مزایایی دارد که اون دسترسی نزدیک به شرکتهای تامین کننده مواد اولیه ست اما یک برند در اسیا مجبوره بابت تهیه مواد اولیه هزینه های بیشتری متقبل بشه .

بعضا گفته میشه نیشانه ، مارلی و... سینتتیک کار میکنن و با استفاده از دز بالای فیکساتیوها پخش و ماندگاری را بالا میبرند .
دوستان محترم امروزه تعداد برندهایی که ۱۰۰٪ طبیعی کار کنند شاید از تعداد انگشتان دست هم کمتر باشد که اونام برندهای آرتیزان با تیراژهای بسیار محدود هستند ، اصلا یه سری نت ها بصورت طبیعی قابل اسانس گیری نیستند و پرفیومر چاره ای ندارد جز اینکه از جایگزین های سینتتیک استفاده کند ( ذیل عطر بلک افگانو توضیحاتی درمورد علم شیمی و مواد سینتتیک در عطرسازی دادم ، توضیحاتی مختصر در مورد عناصری که قابل استخراج نیستند ) .
و اما در مورد فیکساتیو : غلظت عطرهای برند نیشانه اکستریت د پرفیومِ ( همون پرفیوم که حدودا ۳۰٪ میشه) یعنی جز بالاترین غلظت ها در عطرسازی ، افزایش فیکساتیو زمانی ضرورت دارد که غلظت عطر ادوتویلت باشد ( کمتر از ۱۸٪ ) .
وقتی غلظت مواداولیه رو میبرن روی ۳۰ درصد ، افزایش دُز فیکساتیو ضرورتی ندارد ، چون خلوص بالای مواد معطره ، ماندگاری عطر را تضمین میکنه ، در اینجا با کم و زیاد کردن پایه اتانول و اب دی یونیزه و با کنترلِ ضریب تبخیر الکل ، تمرکزشان را روی بالا بردن نشر بو میزارن.
اصولا اکثره برندها عطرهاشون با هر غلطتی که باشد ( ادوتویلت ، ادوپرفیوم یا پرفیوم ) از یک دُز استاندارد و ثابت فیکساتیو استفاده میکنند ، بعنوان مثال برای قوام دادن به ماندگاری و افزایش نشر بو در یک فرمول بسیار ساده 👈 اگر غلظت عطر مثلا ادوتویلتِ ۱۰٪ باشد ، داخلِ اتانول دناتوره ۹۶ درصد، ۲٪ فیکساتیو + ۱۲٪ اب دی یونیزه میریزن که خلوص الکل به ۸۲ تا ۸۳ درصد برسه .
اگر غلظت عطر برفرض اکستریت دِ پرفیومِ ۳۰٪ باشه : داخلِ اتانول دناتوره ۹۶درصد ، ۲٪ فیکساتیو + ۵٪ اب دی یونیزه میریزن که خلوص الکل بیاد روی ۸۸ تا ۹۰ درصد ( بخاطره بالا بودن خلوص مواد معطره در یک عطر اکستریت د پرفیوم ماندگاری عطر تضمینِ ، در اینجا پرفیومر سعی میکنه با کم کردن پایه اب ، خلوص الکل را افزایش بدهد تا با ضریب دهی به تبخیر الکل ، پخش بوی عطر رو هم تضمین و تا جای ممکن بالا ببرد) .
بنظرم نیشانه چندتا کار ضعیف داره اما یه سری کارهاش واقعا خوب ساخته شدن ، اگه میانگین قیمتهاش سه تومن میبود من خودم دوتا عطر دیگه از این برند میخریدم .

[EDITED] 1401/03/12 11:25
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : امیر اشتری آماتور 2
درود بر علیرضای عزیز.ممنون ازینکه توضیحات مکفی را در مورد این خانه عطر از طریق کارشناسی تخصصی به لحاظ تنویر افکار عمومی ارائه دادی که واقعا سواد و قلم من درین قسمت قاصر بود.وقتی یک عطری خوبه ..واقعا خوبه ...و داره وظیفه به درستی اجرا میکنه...وقتی استانداردهای سلامتی را رعایت کزده...وقتی بوهای یونیکی توسط عطارهای مشهور خلق کرده.وقتی رضایت خاطر جامعه عطر دوست رو از هر نظر برآورده کرده.واقعا کم لطفی هست که بهش بگن عطر متوسط و اسانس معمولی و مناسب بازار آسیا و......من که کم عطر استشمام نکردم.مثل همه دوستان وقتی بوی عطر را استشمام میکنم تا ۹۰ درصد گیرنده هام میگیره که این عطر چند مرده حلاجه.و واقعا روی برند خاصی متعصب نیستم.کما اینکه ازین برند ۱ عطرش را دارم.و از برندهای دیگر بعضا همشون و تقریبا سه تا به بالا دارم.پس مبنای قضاوت بنده فقط و فقط بینی بنده حقیر و آنالیز مغزی خودم بوده .و نیز اطلاعات تکمیلی در مورد سازنده و نیز اطلاعات امثال دوستانی مثل شما.
شبتون مملو از آرامش در کنار عزیزانتون دوستان
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط :  حسینی میلاد هاشمی منفرد
درود بر شما
از شما جناب علیرضا انتظار نداشتم مگر ممکنه برند با برند فرقی نداشته باشه؟چون طراح بعضی از عطرها مثلا سیسیل زاروکیانه دلیل نمیشه اون عطرو معتبر بدونیم (خیلی پیش میاد طرحی مورد رضایت کمپانیهای بزرگ واقع نمیشه یا ایراداتی داره و اونو کمپانیهای کوچکتر ارزون میخرن یا گاهی به علت شباهت بیش از اندازه با محصول معتبره دیگه ای اونو کنار میزارن)حتما در جریان هستید خالق سری ۳ افسانه ای BMW در واقع طراحه سمند ایرانی هم بوده قطعا شما الان کلاس اس و سمند را به دید برابر بهشون نگاه نمیکنید
ببینید اکثر کارهای این برند توسط یک عطاره ناشناخته و ناشناس بنام خورخه لی که حتی. هیچکس نمیدونه ایشون مال کدوم کشور هستند طراحی شده خیلی از کارهای این برند هم اصلا اسم عطار ذکر نشده این یعنی دقیقا ما با یک برند خاورمیانه ای طرفیم که احتمالا در کشورهای اروپایی و غیره اسمی ازش نمیبینیم مقوله ای که یه مدت در مورد برندهای دیگه ای هم صدق کرد و مشخص شد با وجوده برچسب و ادرسهای فرانسوی صرفا در کشورهای جهان سوم پیدا میشن و اصلا فرانسوی نیستند من آنی ازین برندو تست داشتم چیزی جز یک عطره متوسط نصیبم نشد در صورتی که در بین عطرهای بی شناسنامه این برند آنی را میشه عطر کاملی دونست کلا وقتی قراره پنج میلیون هزینه ی یک پکیج لوکس بشه اصالت اولین چیزیه که من شخصا دنبالشم با این قیمت وحشتناک مگه میشه از امضای آمواج و کرید گذشت؟میشه کارهای ممو پاریس هیستوریز یا ماجدابکالی را کنار گذاشت؟همه این برندها یک خانه عطره واقعی هستند ولی نیشان تا این لحظه ((خانه عطر)) نیست فقط تولید کننده ی عطر هست با اسانس وارداتی و بحث پکیجینگ من به سلایق همه احترام میگزارم نیشان در زمره برندهای پرفورمنسی هستش و من در کل با این تیپ برندها خوب نیستم نیشان به خاطر پرفورمنسش هوادارانه زیادی خواهد داشت که قطعا لذت خواهند برد از کارهای این برند اصل ماجرا هم همینه یه موقع جسارت به دوست داران این قبیل برندها نشه من شخصا در این برندها بعد از آمواج که تا حدودی راهشو جدا کرده و مثل قدیم پرفورمنس بالا نداره کارهاش برند اورتو پاریسی را در زمینه پخش بو و برند مارلی را در زمینه کلاس بویایی انتخابای بهتری میدونم ممنون و سپاسگزارم
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : محمد میران زاده alireza  xx
سلام

خورخه لی (jorge lee ) اهل بوگوتای کشور کلمبیا هست که در حال حاضر chief perfumer شرکت بین المللی عطر MG هست و با شرکتهای کوئست و جیودان هم همکاری میکنند ، لی حدود ۶۲ عطر رو در کارنامه کاری خود ثبت کرده و لیست این عطر ها در سایت فرگرنتیکا قابل رویت هست.
برند ترکیه ایه نیشان که به معنی نماد و سمبل هست یک خانه عطر نیش معرفی شده است.
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : آماتور 2 Arad felegari
سلام
شما مطمئن هستید که در اروپا اسمی ازش نیست؟من هم در فر انکفورت هم در پاریس هم در روتردام این عطر رو دیدم.در ضمن نظر کاربران اروپایی رو در مورد عطرهاش حتما مطالعه بفرمایید.
عصر بهاریتون ریبا
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : آماتور 2 Arad felegari
درود... گویا نوشتن خلاصی نداره جناب ارژنگ :)
حتی فروشگاه کرایم پشنل crime passionnel (کپنهاگن،، هسکن استرید) که غارِ احضارِ هامبرت، تاور، بیانکی، سورچینلی، گیشارد، لوران مزون و... محسوب میشه هم نیشان رو همیشه موجود داره! اروپایی‌ها اتفاقا خیلی طرفدار سیگنچر کالکشن (پچولی کوژا، افریکا اولیفانت و...) شَدو پلی (هاچیوات...) پرستیژ (شِم، مانا و...) نو باندریز (آنی، اژه و...) هستن. ناگفته نماند من هم با نظر علیرضا درمورد نحوه‌ی قیمت‌گذاری نیشان موافقم و بطورکلی حس می‌کنم خرید آثار این خانه، کلبه، آشیانه، زاغه، اقامتگاه، آلونک، کوخ، لونه یا اصلا بیغوله عطرسازی :) [باقیمت فعلی] آنچنان توجیهی نداره.
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : nazanin آماتور 2
درود بر همه عزیزان
من با گشت و گزار توی سایتهای مختلف از ملیت و شناسنامه اقای خورخه لی هیچ مطلبی پیدا نکردم فقط یک نفر ایشونو ارژانتینی یا مکزیکی میدونستن در سایتهای فارسی هم من جمله عطرافشان ملیتی ذکر نشده رزومه ای هم ندارند اصلا قصده کوبیدنه این برندو ندارم اینم یکی مثل بقیه ولی شرکتی که برای بازاریابیه خاورمیانه دست به جعل تاریخ میزنه و چنین حرکت فاجعه باری میکنه یعنی روی فروش در این مناطق حساب ویژه ای باز کرده
جناب بوترابی گرامی بنده به هوادارانه خیلی برندهای تجاری وقتی میگفتم این عطرها بازار خاورمیانه دارند دقیق مثل شما نام چند شهر مشهور را میاوردند که از نزدیک رویت میکردند فروش بیشماره عطره دلخواهشونو و بعدا بقیه پی میبردند که حقیقت چیزه دیگری بوده برندی که برای بازار جهان سوم دست به اون حرکت تهوع اور میزنه مسلما از حضور در ویترینهای اروپایی نا امید شده
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سعید کرمانی محمد☆mm
حالا مهم اینه که ا‌ن عطر رو برداشته یا اسمش رو تغییر داده.که دو حالت داره یا متوجه اشتباهش شده یا اینکه با سیاست های فروشش منافات داشته و حاشیه ضرر رو به حداقل رسونده.مثل این میمونه چون اماراتی ها معتقد هستند که خلیج همیشه پارس .خلیج ... است ما روابط دیپلماتیک باهاشون نداشته باشیم و به اونجا سفر نکنیم.مهم این هست که نقشه های اصیل ژئوپلیتیکال چی نوشته اند و در سازمان ملل چی ثبت شده .مهم این هست که به نظر کاربران ایرانی ایرانی احترام گذاشته و اسم کذایی رو از روی عطر برداشته
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : آماتور 2 سعید کرمانی
با درود به شما هموطن گرامی،
عطرهای این برند در کشورهای اروپایی موجود هست، ولی به هیچ وجه پر طرفدار و پرفروش نیستند. و علتش هم اینه که بین اونهمه کالاها و برندهای لوکس و رقابت های کیفیتی و تبلیغاتی، نتونسته سری توی سرها دربیاره. با شما موافقم، بازار خاورمیانه ای این برند بسیار داغتر است. پیروز و پایدار باشید
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سعید کرمانی Perfumex
درود بر شما جناب علیرضا و سپاس از بررسی های حرفه ای و عالیتون در مورد این عطر و سایر عطرها که بدون حاشیه و بصورت علمی فضای عطرها و ترکیباتشون رو برای دوستان توضیح میدید،تا هم اطلاعات علمی اعضا رو افزایش بدید و هم کمکی باشه در خرید غیر حضوری افراد،واقعاً از تک تک بررسی هاتون لذت میبرم، ساده و بی حاشیه و بدون تعصب جزئیات رو بررسی میکنید و بدون چشم داشت اطلاعاتتون رو تحت اختیار میذارید.
Karagöz & Hacivat
در مجموعه ی مولانا قرار دارند و الهامی هستند از نمايشنامه سایه ی سنتی
توضیحات تکمیلی رو زحمتش رو کشیدید و فقط بنده برحسب وظیفه خواستم از زحماتتون تشکر کنم، ارادتمند پایدار باشید.
14 خرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : ندا alireza  xx
درود بر ارژنگ خان و همه دوستان محترم ، در مباحث عطری شاید گاهی اوقات تفاوت دیدگاه داشته باشیم اما کاملا محترمانه بیانات رد و بدل میشه و بی تردید اگر در دنیای واقعی همدیگر را ملاقات کنیم دوستان بسیار خوبی خواهیم شد .
اردشیرجان ممنون از لطفت ، در محضر شما دوستان و سروران محترم درس پس میدم .
عذرخواهی میکنم بابت تاخیر در پاسخ🙏 ، اینروزا حجم کاریم خیلی زیاده .

در باب این اسم جعلی ( برای بنده بقدری مهمه که حتی شنیدنش در برخی پیج های سیاسی عصابم را ساعتها بهم میریزد ) که عزیزان اشاره کردن بنده از یک پیشکسوت عطر که سالهاست در ترکیه زندگی میکند سوال پرسیدم ، گفتن خیر چنین چیزی صحت ندارد ، با اینکه ایشان بسیار باهوشِ و اطلاعات عطری بالایی دارد بازم نظرشان بنده را مجاب نکرد و مبنا را بر بی اطلاعی این عزیز گذاشتم و در روزهای اینده به این برند ایمیل میزنم و در اینمورد میپرسم .

و اما برگردیم به سطح کیفی نیشانه :
ببینید دوستان محترم ، در دو دهه اخیر و بیشتر از سال 2006 به بعد دهها برند نیش و برند لوکس پا به دنیای عطر گذاشتند ، برندهای لوکس مانند نیشانه ، تیزیانا ترنزی ، وی کانتو ، مارلی و ... .
این قبیل برندها ( لوکس ) با کمی فراز و نشیب تقریبا در یک لول قرار دارند ، حالا ممکنِ برند A کمی سطح کاریش و گرید مواد اولیه ای که تهیه میکند بالاتر باشد و برند B سطحش کمی پایین تر اما اختلاف فاحش نیست .
اینا در روند ساخت و بازاریابی شباهتایی با دیزاینری ها دارند و طراحی عطرهاشون اغلب بصورتی است که بازارش تضمین باشد ، البته فقط در لاین عطر فعالن ، سطح کیفی مواد اولیه مرغوبتری نسبت به اغلب دیزاینری ها دارند ، غلظت بالاتر و پیکج های شیک و شکیل تر ... .

برندهای لوکس پروسه ساخت تقریبا مشابهی دارند : موادخام را از کمپانی های بزرگ مانند فیرمنیخ ، روبرته و جیودان میخرن ، این مواد را در اختیار پرفیومر میزارن ، پرفیومر هم پس از مشورت با متخصصِ ارزیاب و تیم طراح شروع به فومول نویسی میکنه تا بر اساس فرمول نوشته شده ، ارزیابی ها و موادی که در اختیار دارد مثلا یک عطر شرقی اسپایسی بسازد .
قبل از ترکیب عناصر ، یک متخصص لابراتوار که تسلط بالایی نسبت به مواد اولیه نچرال ، سنتز و ایزوله دارد فرمول را می سنجد و اگر جایی لازم باشد به پرفیومر مشاوره میدهد ، خلاصه کلام پشت یک شیشه عطر از تیم طراح و ارزیاب گرفته تا متخصص لابراتوار و... همگی به پرفیومر برای خلق عطر کمک میکنند و اصلا اینطور نیست که فکر کنیم نیشانه و امثالهم مثل شرکتی ها اسانس کپی شده را میارن و رقیق میکنند .
سطح نیشانه را بلحاظ کیفی ، خلق رایحه و حتی بازاریابی با تیزیاناترنزی تقریبا همسطح میدونم ، این دو برند از خیلی جهات شبیه هستند .

خورخه لی از متخصصین جیودان بوده ، ورود به این کمپانی پیش نیازهای سختی دارد و باید از هفت خان رستم رد شد .
اگر دوستان بدانند تجربه کار در کمپانی های جیودان ، فیرمنیخ ، روبرته ، ای اف اف ، کاربونل و سیمراز که بزرگترین تولید کنندگان مواد اولیه عطرسازی هستند چقدر اهمیت دارد ایشان را بعنوان یک پرفیومر که معلوم نیست از کجا امده نمیشناختند .
جا داره بگم اکثره پرفیومرهای سرشناس و صاحب سبک ، یا درحال حاضر در کمپانی های مذکور فعال هستند و یا اینکه قبلا در این کمپانی ها فعال بودن ، یعنی بواسطه کار در این کمپانی ها توانستن با تسلط بر شیمی عطر ، مواد خام نچرال ، سنتز و.... پرفیومر بشن ، یه سری از پرفیومرهای سرشناس هم که تجربه همکاری با این کمپانی ها را در کارنامه ندارند در دانشکده ایسیپکا و ... آموزش دیده و پرفیومر شدن.
ما در دنیای عطر پرفیومرهایی داریم که هیچ اموزش اکادمیکی ندیدن ، تجربه همکاری با کمپانی های مذکور را هم در رزومه کاری ندارند و فقط بخاطره استعداد ذاتی و تمرینات مکرر شبانه روزی و بعدش تجربه کوتاه مدت در لابراتورهای کوچکِ شیمی پیشرفت کرده و پرفیومر شدند .

کلام آخر : برخی از دوستان عقیده دارند عطرای نیشانه فقط در همین منطقه خاورمیانه عرضه میشه و در کشورهای اروپایی خبری از عطرهای این برند نیست🤔 .
انگار بعضی عزیزان تا چهارتا چشم ابی تعریف نکنن معتبر بودن یک عطر براشون مسجل نمیشه پس توصیه میکنم کامنتهای ذیل عطرهای نیشانه در فراگرنتیکا را مرور کنید و ببینید از هر ده تا کامنت چندتاش انگلیسی ، اسپانیولی و... و چندتاش عربی و ... هست ، حتی اسم کاربری افراد بیانگر است .
برخی از عطرهای نیشانه در دو سه سال اخیر تو فستیوال perfume awards خیلی خوب ظاهر شده و از کاربران فراگرنتیکا امتیازات بالایی گرفتن .
بنده عطرای برندهای لوکس مثل نیشانه ، ترنزی ، مارلی و... را به وفور در مارکت های اروپا ( تورکو ، هلسینکی و مالمو ) دیدم .
بنده معتقدم اقبال به برندهای لوکس در سطح جهانی رو به رشده و اینو از نظرات و امتیازات مثبت سایتهای معتبر خارجی ، جوایز فی فی ، اقبال پیج های عطریِ ( منظورم بلاگرها نیست ) اروپایی ، اسیای شرقی ، امریکایی و خاورمیانه نسبت به عطرهای لوکس میشه فهمید .

با تشکر از عطرافشان 💐🙏
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : فرهاد جم مجتبی طالبی
درود بر شما جناب علیرضا ی عزیز، امیدوارم سلامت باشید، از پاسخگوییتون و تکمیل توضیحاتتون سپاسگزارم و خداوند رو شاکرم که در جمع عزیزانی همچون شما حضور دارم و از بیانات و تجربیات و آموخته هاتون استفاده میکنم، از باب رایحه شناسی و جزئیات عطرها یا حتی نگارشهای زیبا هر چند بحث روایح بصورت اختصاصی در اونها زیاد مطرح نباشه و تلفیقی باشند از هنر نگارش و هنر روایح👌 چرا که بهر صورت تمام اعضای محترم حاضر در این سایت رو یک موضوع مشترک دور هم جمع کرده و اون چیزی نیست جز علاقه به دنیای روایح و در اینمورد همگی عشقی مشترک داریم البته با اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه!!!- که کافیست با احترام به دیدگاه يکديگر و بدون تعصب های غیر منطقی سعی کنیم با تبادل نظرهای مفید زمینه ایی فراهم کنیم برای بالا بردن سطح اطلاعات جمعی و راهنمایی صحیح افرادی که تازه وارد دنیای جذاب روایح شده اند.
حضور هر یک از ما در این مکان در ساعات فراغت دلیلیست برای دوری از مشکلات روزمره که هر کسی در طول روز بنحوی با آن درگیر است و گرفتن آرامش و دوری از فضای پر مشغله و سرگرم شدن و ایجاد حس خوب در مکانی که بنحوی به آن تعلق خاطر دارد جهت خرید و یا صحبت در مورد علاقه‌ی مشترک، علاقه ی مشترکی که تنوع آن خودش یک دنیاست!!!
از بابت تعصب روی اون مطلب جعلی هم تفکر و تعصبتون شایسته ی تقدیر هست و طبیعتا هر ایرانی به اونمورد حساسیت ویژه ایی داره.
در بحث سیاست بازاریابی موردی داریم بعنوان ضد تبلیغ به این ترتیب که برندهایی در حین تبلیغات خودشون نکاتی منفی از برندهای رقیب را به میان میکشند تا بنحوی مشتری بیشتری جذب کنند بعنوان نمونه تبلیغ گوشی موبایل اس 21 از سامسونگ که بعد توضیح راجب امکانات جدید گوشی به یک مطلب اشاره و تاکید میکند گوشی که در کنار امکانات ویژه بشما شارژر را نیز ارائه میدهد!!!
و این بدون نام اشاره دارد به اپل که در آنزمان شارژر را از پک گوشی های خود حذف کرده بود!!!
در این بحث کاربرانی سطحی نگر هدف بودند تا این تبلیغ را در فضاهای مختلف عنوان کنند و به این ترتیب از محبوبیت اپل بخاطر این کمبود کاسته شود!! در این بحث افرادیکه گوشی اپل را صرفاً باب نام برند تهیه کرده بودند و از باب تکنولوژی و فنی براشون اهمیتی نداشت که از اندروید استفاده کنند یا آی او اس و چرا؟ براحتی تحت تأثیر این ضد تبلیغ قرار گرفته بسمت گوشی های سامسونگ رفتند!!
و با کمال تعجب دیدند که کمتر از شش ماه سامسونگ گوشی اس 21 اولترا را بدون شارژر وارد بازار کرد!!!
این موضوع در مورد خیلی از تولیدات حاکم هست و طبیعتا عطر هم خارج از این جریان در سیاستهای بازاریابی و فروش نیست!!
و خیلی مواقع شایعه ایی راجب برندی بدون ارائه ی منبعی موثق ایجاد می‌شود و این شایعه براحتی توسط افرادی سطحی نگر پخش میشود و جالب اینکه عملاً خیلی از برندها از چنین موردی ناراحت نمیشوند و حتی ترتیب اثری نمیدهند(مگر در مواقع خاص که منافعشان در خطر باشد) چون این شایعه خودش تبلیغیست برای شناخته شدن و دیده شدن بیشتر اون برند!! و جالب اینکه افراد نکته سنج وقتی به موضوع حساس میشوند به بررسی دقیق میپردازند که همین باعث آشنایی بیشتر و جذب مخاطبین خاص به اون برندها میشه،بهمین راحتی!!!
اما از اینها که بگذریم
موضوعی مهم که در جوامع مانع پیشرفت هست
تعصب بیمورد و افراطی در مورد برندها و کالاهای صاحب نام از برندهایی خاص است!! بعنوان مثال
فرانسه قطب تولید لوازم و آرایش و عطر هست
مگه میشه کشوری بخواد با این کشور رقابت کنه؟؟
خوب میدونیم که فرانسه کشور مبدأ خیلی از برندهاست
ولی طبق تاریخ بنیانگذار صنعت عطر سازی مصر باستان بوده و فرانسه با خود باوری به این جایگاه رسیده
و در حال حاضر کشوری همچون ایتالیا شانه به شانه فرانسه در صنعت عطر در حال پیشتازیست و یا عمان با یک برند در حال خودنمایی و رقابت با کشورهای صاحب نام و اگر تفکر مگه میشه؟ و عقب نشینی در مقابل منتقدین رو مد نظر قرار میدادند همچنان مجبور بودند چشم به تولیدات فرانسه برای تهیه ی عطر و لوازم آرایش باشند،فرانسه میشد کشوری تک قطبی و بی رقیب در این صنعت گسترده!!!
کشوری مثل ترکیه هم با برندهایی همچون نیشانه و یونیک لاکچری وارد صنعت عطر شده و سعی در رقابت و حضور در بازارهای جهانی داره و همین شروع خود قابل تامل هست و شایسته تشويق و نه تخریب!! طبیعتاً هر شروعی با موانع و سختی های مسیر همراهست و اگر تنها قرار بر دیدن قله ها و صخره های مقابل باشه هرگز نباید پا به مسیر گذاشت!!!
همونطوری که همه خوب بیاد دارند کشور کره ی جنوبی صنعت خودروسازی رو پس از ایران شروع کرد و در حال حاضر در بازارهای جهانی مطرح هست اگر تفکر امکان نداره و نمیشه مقابل غول‌های خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن قرار گرفت را داشت
الان میبایست مردمش در صف قرعه کشی پراید و پژو و..... باهم رقابت میکردند و سرمست از برنده شدن در قرعه کشی در دورهمی ها شبانه از بی‌کیفیتی محصولات کره ایی صحبت میکردند!!!
آقا علیرضا ی عزیز مطمئن هستم شما هم با بانوی ایرانی که در شرکت فرمنیش(فرمنیخ) مشغول بکار هستند بخوبی آشنا هستید و توضیحاتشون راجب سختگیری های این شرکت و شرکتهای مشابه در انتخاب اعضا رو شنیدید، پس خوب در جریان هستید یک پرفیومر خودش و سابقه ی کاریش رو صرفا برای خوش آمد و تبلیغ برندی زیر سوال نمیبره، پوزش از اینکه مصدع اوقات شریف شدم و در انتها خواهش میکنم هر زمان وقتتون آزاد بود کامنتها در قسمت مگاماره از ارتو پاریسی رو چک کنید و در مورد روایح مشابهی که صحبت شده(تسترها و مشابه ها از برندهای نامشخص_موجود در بازارهای مرزی) _ یه بررسی و توضیح ارائه بفرمائید تا راهنمایی باشه برای مخاطبین با سپاس از زحمات شما و همه ی عزیزان
و سپاس از دست اندرکاران سایت جامع و معتبر عطر افشان 🥀🥀
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : ندا complihanicated
کاربر Ardeshir.S

چرا توهین میکنید جناب؟! افراد سطحی نگر!! شایعه!!
من اولین کسی بودم که اینجا این مطلب رو عنوان کردم ، و بعد هم دو سه نفر از دوستان دیگر هم تایید کردند اون نام جعلی در این برند رو...یکی از دوستان هم که گفته زیر اون عطر کامنت اعتراضی نوشته...حتما تمام اینها شایعه هست؟! شاید این برچسب های که زدید بیشتر در کامنت خودتون نمایان هست !!!
مثالتون درباره اپل و سامسونگ هم به نظرم ربطی نداشت به این موضوع...برعکس فکر میکنم هدفمند این کار رو کرده بود برای فروش بیشتر در کشورهای عربی... که خب در ایران بسیار بیشتر فروش رفتند و همین باعث شد در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ نام اون عطر رو تغییر بده و یا کلا حذفش کنه ( با توجه به نبود اون کامنت ها زیر پست هیچکدام از عطرهای این برند ، فکر میکنم کلا عطر رو حذف کرده ) و البته من درباره کیفیت محصولات این برند نمیتونم حرفی بزنم ، چون اصلا هیچکدوم رو تست نکردم و اساتید بزرگوار مثل علیرضای گرامی بی شک صاحب نظر هستند در این حوزه ، و البته من با نظر ایشون موافقم که این برند با اقبال خیلی خوبی در بازار اروپا و آمریکای شمالی و آسیای شرقی مواجهه ، و در این مورد هیچ بحثی نیست...و بر عکس نظر بعضی از دوستان که میگن این برند فقط در خاورمیانه فروش داره رو قبول ندارم ، و اصلا به غیر از ایران و البته خود ترکیه که این برند بازار خیلی خوبی داره ، در سایر کشورها ، مخصوصا کشورهای عربی فروش زیادی نداره...
من در فرگرنتیکا اکانت دارم اما تا حالا یک کامنت هم ننوشتم و فقط واسه امتیاز دهی و فهرست علاقه مندی ها استفاده میکنم...و همچنین دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی...و فقط در همین عطرافشان اون هم خیلی کم کامنت می‌زارم ، با اینکه خیلی سال هست که عضو این سایت وزین هستم.
چون بحث در مورد این برند شکل گرفته بود ، من هم از نگاه خودم نظری رو ثبت کردم... و فکر کردم با توجه به گذشت چندین سال از حذف اون نام جعلی در فهرست عطرهای این برند ، اطلاع بدم خدمت اون دوستانی که با گذشته و سیاست های این برند آشنا نبودند...و بحث ها خیلی خوب و محترمانه پیش می‌رفت که کامنت شما فرا رسید با نگارش ادبی و توهین آشکار که باعث شد دوباره کامنتی جدید بنویسم جهت پاسخگویی...به هر حال توهین در هر نوع اش محکوم هست


26 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : فریده م فاطمه فیضی
سلام وعرض ادب بزرگوار
اولاً بنده کامنت شما رو نخوندم و ریپلای به کامنت جناب علیرضا بوده کامنت بنده ، و بحث شایعه و توضیحات مربوط به موردیست که ایشان در جریانند نه کامنت جنابعالی!!
در ثانی کامنت و مثال بنده اگر بی ربط هست میتونید بگذرید و مطالعه نکنید.

اما توهين!!
اگر کلمه ی سطحی نگر کلمه ایی توهين آميز هست_
نه تنها از شما که از تمام اعضا عذرخواهی میکنم و از مسؤل محترم سایت تقاضا دارم تا کامنت توهين آميز بنده رو حذف کنند.
چرا که معتقدم در فضای روزمره همگی به اندازه ی کافی درگیر مشکلات هستیم
و حضور در این مکان فقط بدلیل گرفتن آرامش هست در فضایی بدور از مسائل روزانه و حاشیه، صرفاً در
جهت تبادل نظر در مورد دنیای روایح و عطرها و استفاده از نظرات و تجربيات دوستان،
بنده بعنوان عضوی که جدیداً در این جمع حضور دارم همیشه نهایت سعیم رو کردم که در چهارچوب مقررات سایت و حفظ احترام به نظرات اعضا و صرفاً در محدودی بررسی های عطرها و برداشت شخصی از تست های انجام شده کامنت ارسال کنم تا شاید مورد استفاده ی افرادی که قصد خرید غیر حضوری را دارند قرار بگیره و لاغیر
پس اگر پاسخ کامنتی داده شده صرفاً با توجه به اون کامنت بوده نه نظرات قبلی.
در مورد انتخاب عطر یا هر چیزی نظر و سلیقه ی شخصی هر فرد ملاک هست و هیچ کس بهیچ عنوان در جایگاه دخالت در امور خصوصی افراد بخاطر عقیده ی شخصی نیست.
در انتها از دوستان همراه پوزش میخوام که کامنت بنده باعث آزردگی خاطرشون شد چرا که نمی‌پسندم با صحبت یا بحثی باعث دلخوری دوستان بشم.
و از مدیریت سایت هم پوزش میخوام بخاطر ارسال کامنت غیر مرتبط با موضوع سایت
لطف بفرمایید کامنت بنده رو حذف کنید تا خدای ناکرده باعث رنجش سایر عزیزان نشه
سپاس از دوستان
و تشکر از دست اندرکاران سایت عطر افشان
ارادتمند 🥀

[EDITED] 1401/03/26 21:33
26 خرداد 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سعید کرمانی ندا

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
کاملا‌‌ خنک
مرکباتی
همه پسند و ماندگار

تاپ نت‌ این عطر غالبا بوی ترنج هست که توی اون رگه‌هایی از آناناس میشه پیدا کرد.

یه شروع تند لیمو طور داره که البته اصلا آزار دهنده نیست و خیلی لطیف هست
بعد از حدود نیم ساعت روایح چوبی توی کار خودشون رو مشخص میکنند.

کسایی که سلیقه‌ی مرکباتی داشته باشند حتما میپسندن.


11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : احسان یعقوب پور 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆

8
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
باسلام خدمت دوستان آقا اونتوسو فراموش کنید با نصف قیمت اون شایدم کمتر یه نیشانه هاسیوات بگیرین پخش و ماندگاری عالی حالشو ببرین رایحه بسیار شفاف نت ابتدایی شباهت بالا به اونتوس داره ولی نت پایانی خیلی خاکی و چوبی محشره
02 خرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : بابک فریده م
آقا بابک عزیز،
سلام و عرض ادب
سلیقه ها با هم متفاوته، پس اجازه بدید باهاتون موافق نباشم.
درسته که این عطر شبیه به اونتوس هست، اما شروع بسیار تند تری نسبت به اونتوس داره، به حدی که به نظرم زیاد مناسب فصول گرم هم نیست و کارهای کپی بعضی هاش نزدیک تره به اونتوس تا هاسیوات.
و اتفاقا نظر بنده اینه که کسی که ۴ تومن میخواد پول این عطر رو بده، خیلی بهتره اونتوس بخره!
کما اینکه خودم این کار رو انجام دادم
معطّر باشید🌹
03 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Rohaam صادق اف
البته در کمال احترام بنده نه با شما موافقم نه با دوست عزیز بابک خان، چون اونتوس که نسخه های جدید اونقدر آبکی و ضعیفن که با یک سوم قیمت الان هم ارزش خرید نداره و نیشانه هاچیوات هم تنها چیزی که نداره شفافیته.شاید اگه اینهمه فیکساتور به خوردش نمیدادن تا پخش و موندگاری رو بالا ببرن، رایحه اش بهتر بود ولی خوب همین الانش هم با همین سیاست، خیلیارو تونسته راضی کنه(البته اکثرا افرادی که اولیتشون پخش و موندگاریه تا کیفیت رایحه)، در نتیجه میشه گفت برند نیشانه هم قربانی تجارت و فروش بیشتر شده و کیفیت رو فدای پرفورمنس کرده. اگه عاشق بوی اونتوس باشین به نظرم میتونین همین کلاب دنایت رو بخرین از عطرافشان، که نسخه های سالهای قبل رو هم موجود داره و قیمت بسیار خوبی هم زده،و اگه مشکلتون پخش و موندگاریش باشه، میتونین یه تراول سایز ازش همیشه تو جیبتون داشته باشین و زود به زود تمدیدش کنین(همون کاری که خودم همیشه انجام میدم)
04 خرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : صادق اف ارژنگ بوترابی
سلام به آقا کامبیز
خدمتون عرض کنم به تازگی اونتوس رو خریدم، ۲۰۲۱ تولید شده و چندان هم آبکی نیست!
شاید اگر با ۱۲۰ میل های ۲۰۱۲ مقایسه بشه پرفورمنسش کمتر باشه اما به این حد که شما میفرمایید نیست.
در مورد کلاب د نایت هم تولیدات جدید که اصلا تعریف ندارن، قدیمی ها (تولید فرانسه) رو تست نکردم ولی طبق نظر دوستان حرفه ای فقط رایحه ای نزدیک به اونتوس هست!
04 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مریم میربیک Amirhossein
با سلام خدمت کامبیز خان عزیز در تعجبم که شما برند نیش نیشان رو با یه برند اماراتی بی کیفیت که فقط کارش کپی هست و عطراش بیشتر شبیه خوشبو کننده های هوا می‌باشد مقایسه میکنید با یه سرچ ساده در سایت پروفومو متوجه میشید که هاسیوات جز ۵۰ عطر برتر در این سایت می‌باشد البته قصد جسارت نداشتم موفق و خوشبو باشی دوست عزیز.
04 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مریم میربیک صادق اف
نه بابک جان، من هیچ برندی رو با برند دیگه مقایسه نکردم اصلا، فقط گفتم اگه از رایحه ی اونتوس خوشتون میاد، ولی بخاطر قیمتش و همینطور پرفورمنس ضعیف نسخه های جدیدش، قید خریدش رو زدین، بهترین انتخاب از نظر قیمت و فاکتورای دیگه، همین کلاب دنایت هست، وگرنه اگه بخوایین لووه اسنزیا چهارمیلیونی یا رویال وینتج میکالف پنج میلیونی و اوریون ترنزی ۸میلیونی و نیشانه هاچیوات پنج و پونصدی بخرین تا بویی شبیه اونتوس بدین(حالا کاری به تکراری و خز بودن رایحه اش و اینکه از شصت درصد مردم شهر، میشه بوشو استشمام کرد، هم نداریم) واقعا اشتباه محضه، وقتی میتونین با یه تومن کلاب دنایت یا یک و پونصد اکسپلوور رو بخرین و همون رایحه رو ازش بگیرین، وگرنه من به هیچ وجه برند کرید و نیشانه رو با آ
امپر و یا برند دیگه ای مقایسه نکردم.
07 خرداد 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : صادق اف ابوالحسن
با سلام خدمت کامبیز خان عزیز اینجوری که شما میفرمایید الان تمام عطرهای برند و شناخته شده به وسیله شرکت‌های اماراتی و ترکی و لهستانی با قیمت نازلتری داره کپی میشه پس ما کلا بنابر فرموده شما خرید عطرهای با کیفیت از برند های معتبر رو کلا کنسل کنیم چون رایحشون خز شده و این جور حرفا پس شفافیت و بازی نتها در عطرهای اصل و برند کلا کشک میشه شما اگه آگاه باشید که به نظرم هستید برندهای معتبر عطراشون رو بر اساس روایح طبیعی تولید میکنن و دلیل قیمت بالاشون هم همینه کما که کرید با اینکه پخش و ماندگاری عطراش خیلی ضعیفه ولی کیفیت توی روایحش موج میزنه یا همین برند نیشانه که تو این چند سال اخیر واقعا کارای نیش و فاخری تولید کرده و با برند های معتبر رقابت میکنه هاسیوات شاید در نتهای ابتدایی شباهت به اونتوس داشته باشه ولی بعدش یه عطر مستقل میشه و راهشو از اونتوس جدا میکنه خود منم اگه نیشانه شباهت صد درصدی با اونتوس داشت اصلا سمتش نمیرفتم در هر صورت موفق و شاد و خوشبو باشید.
07 خرداد 1401 پاسخ تشکر
من یه مورد را عرض کنم خدمته همگی اول اینکه بعضی از دوستان واژه ی نیش را درک نمیکنن و نمیدونن اصلا به چه عطری نیش پرفیوم گفته میشه هر عطری ظاهر و جعبش قشنگ و شیک شد قیمتشم بالا قیمت گذاری شد نیش نیست برند نیشان اتفاقا در زمره ی برندهای بسیار معمولی و اتفاقا میل به سطح پایین قرار میگیره چندتا تست ازین برند داشتم واقعا عطرهای ضعیفی بودند این برند هم کارش واردات اسانس و صرفا بسته بندیه کاری که مثلا در ایران نوید محمد زاده یا مهران مدیری و امثالهم انجام میدن در مقایسه با کرید شما با یک خانه عطره حرفه ای طرفید
در کل هر چیزی که اصالت نداشته باشه ارزش نداره کرید اونتوس هرچقدر آبکی باشه امضای کرید را داره و اصیله من به هر چیزی ترجیحش میدم حتی اگه فقط خودم بوش را حس کنم
اگر پای هزینه و ارزش خرید بیاد وسط مسلما کرید ارزش خرید نداره چون به هر حال عطر میزنید که اگه جایی رفتید معطر باشید متاسفانه اونتوس خیلی ضعیف شده اما از همه ی کپی هاش با فاصله بسیار زیاااااااد بهتره و طرفدارانه قلدر و متعصبی هم داره
08 خرداد 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Kambiz Shahrokh
با سلام من ازین خانه عطر عطر آنی ساخته خانم زاروکیان رو دارم.البته سلیقه ای هست.ولی من از این بوی یونیک و گورماند که به زیبایی ساخته شده لذت میبرم.و همینطور بازخوردهای خوبی هم هروقت میز نم ازش میگیرم.من سایر عطرهاشو امتحان نکردم.ولی لااقل میدونم که این عطرش عطر خاص پسند و بسیار شیکی هست.حالا چون ترکیه ساخته دلیل بر بد بودنش نیست.روی عطر هم قید شده که تمام پروسه ساخت عطر در فرانسه انجام شده.یک مقدار جبهه گیری در مورد این خانه عطر بوجود آمده ولی کارهای خوبی داره من جمله این عطر و سلطان وتیور که آخری هم کار قشنگیه اینطور که دوستان نظر دادند
08 خرداد 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : صادق اف آلالیتا
با سلام خدمت دوست عزیز جناب ارژنگ خان همانطور که جنابعالی فرمودید خانم زاروکیان از عطارهای برجسته دنیا هستن یه نگاه کوچیک به رزومه ایشون و عطرای فاخری که از برندهای برجسته آمواج نیشان جووی و ماسک و غیره داشتن متوجه می‌شوید که ایشون هیچ وقت کارای خودشو زیر سوال نمیبره و نمیاد با شرکت‌های پیش و پا افتاده کار کنه پس طبیعتا مهر تاییدی هست بر برند نیشانه که دوست عزیزمون این خانه عطر رو یه برند متوسط رو به پایین میدونه .
08 خرداد 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : بابک صادق اف
ضمن اینکه خیلی از عطرهاش در سایت فرگرنتیکا نمره بالای ۴.۲ گرفته اند که نشان از اقبال عمومی بخصوص اروپایی‌ها ازین برند هست.جناب علیرضای عزیز هم که در رایحه شناسی ید طولایی دارند ازین عطر و شفافیت و تفکیک نوتهاش و نیز پرفورمنس تعریف کردن.اوایل که آمواژ هم اومده بود اونرو با برندهای کپی کار و درب و داغون عربی مقایسه میکردن .ولی به عمل کار برآید.مطمئن باشید که نیشانه بزودی زود جای پای خودشو درمیان برندهای صاحب نام محکم میکنه .کما اینکه از ابتدا کارهای خوبی رو تحویل داده و بازهم تحویل خواهد داد.
08 خرداد 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : صادق اف کامبیز سخی
درود بر شما جناب ارژنگ گرامی
سمند ایرانخودرو هم حاصل طراحی تیمهای المانیه اما ایا تبدیل به بنز شد؟برند نیشان یک خانه عطر سازی نیست یک بسته بندی کننده با غلظته بالا هست اصلا این معنی را نمیده که شما ازش لذت نبرید یا بازخورده عالی نگیرید مگه برند مارلی برند پرفورمنسی نیست؟اینقدر که مارلی به من بازخورد مثبت داده هیچ عطری نداده عرض بنده این هست نیشان را یک دیزاینره متوسط با بازخورده عالی ببینین که اتفاقا مورد اقبال و پسند مخاطب شرقیه و چیزی فراتر از این نیست مارلی که مثال زدم برند غنی تری از نیشانه اما ایا هیچوقت تونست در حد گرلن عطر بسازه؟نیشان هم هنوز خودش امضایی نداره هر وقت خودش امضای مخصوصه خودشو پیدا کرد میشه در موردش تحلیل کرد مثل اورتوپاریسی که نه قدمت داشت نه هویتی داشت ولی طراح و خالق این برند معروفترین ساخته خودشو (که خودش طراحی کرده بود حتی الهام از هیچ عطری نگرفته بود)به عنوان امضای خودش قرار داد این باعث شد مثلا عطری مثله مگاماره که خیلی هم جدید نبود و بودند عطرهای آکواتیکی قبل از اون بیاد و شاهکاره عطرهای اکواتیکی بشه چون ته امضای بلک افغانیه اون مهر اصالت بهش زد و اثری ماندگار و جذاب خلق شد
ضمن احترام به سلایق همه عزیزان
09 خرداد 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : علیرضا ر صادق اف
کاملا با نظر شما موافقم دوست عزیز و گرامی 🙏👍
10 خرداد 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Perfumex
سلام.
فکر میکنم مقایسه نشانه با گرلن مقایسه درستی نباشه.گرلن خیلی زمان برده تا شده گرلن.ولی نشانه تا الان خوب خودش رو در همین مدت کم در دنیای عطر جا کزده.توقع ما از یک عطر خوب چیه؟صرف نظر از کارخانه سازنده؟شفافیت روایح.زیبایی رایحه.یونیک بودن رایحه.پرفورمنس خوب.بازخورد خوب.
در مورد عطری مثل آنی مثال میزنم .ساخته زاروکیان.طبق گفته کاربران در فرگرنتیکا متفاوت ترین وانیلی دنیا.رایحه کاااملا یونیک .پرفورمنس بالا.و بسیار با کیفیت.فکز میکنم اگر به خیلی از دوستان نگن از برند نیشانه هست.در اولین اسنیف نظرشون بسیار متفاوت خواهد بود.گاهی باید بدون تعصب به قضایا نگاه کرد.درین صورت میتونیم نقد عادلانه تری داشته باشیم.مطمئن هستم خیلی از کارهای نیشانه اگر توسط گرلن ساخته می‌شد نظرات دوستان ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند.کما اینکه دوستان عزیزی مثل آرشیتکت و علیرضا که از جنبه رایحه شناسی عطرها رو خیلی خوب بررسی می‌کنند مورد عطرهای نیشانه نظرات منطقی و منصفانه ای نوشته اند که خواندنش توصیه میشه
10 خرداد 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟 𝑆 سعید رضایی شوشتری
درود و وقت بخیر خدمت جناب kambiz عزیز و جناب ارژنگ
بنده اصلا قیاسی با گرلن نکردم کامنته بنده را بار دیگری مطالعه بفرمایین اصلا امکانپذیر نیست این مقایسه گرلن برند بسیار معتبریه جزو قدیمیترین خانه عطر سازیه هنوز اکثر کارهاش خاص و بی نظیرن خانه تولد بزرگترین عطر سازان دنیاس ضمن تایید فرمایشاته شما که این برند را دوست دارید من هم احترام میزارم به سلیقه شما ولی به لحاظ ارزش برند قطعا چیزی فراتر از برندهای ایرانی نیست تنها کاری که کرده روی پرفورمنسش کار کرده عطرهای نیشان پر از فیکساتورهاییه که به همین منظور حضور دارند پس به لحاظ هرم بویایی نمیتونن از کیفیت و زیبایی برخوردار باشن هیچ مهندسیه خاصی در اکوردهای مختلفش نمیبینیم هرگز شما نمیتونیین این برندو در هر شرایطی در هر بسته بندی و اسمی با برندی مثل گرلن اشتباه بگیرید کما اینکه دو سه تا عطر هست در برند گرلن که مورد هجمه بسیاری قرار گرفت اینجوری نیست هرچی بسازه همه تایید کنن ولی اکثرا عالی کار میکنه اما شما خودتون واقفین که این برند هرگز در سطح برندهایی مثل ماجدا بکالی گرلن ،دی پارما،آمواج و هیستوریز و … نیست اما در همون سطح چه بسا بیشتر داره پول میگیره شما با این هزینه میتونین انتخابای حرفه ای تر داشته باشید به عقیده من این برند امروز ارزش خرید نداره تا امضای خودش بیاد و ساخته های خودش معرفی بشه من فکر میکنم بشه مشابه این عطرو با قیمتهای خیلی کمتری تهیه کرد
ضمن احترام به سلایق همه عزیزان
10 خرداد 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Maary سعید رضایی شوشتری
درود ارژنگ عزیز. گرلن در مقابل نیشان! شبیه به مقایسه کمدی الهی دانته با سفیدبرفی و هفت کوتوله ی نویسندگانِ دیزنی :) آنی به ما یادآوری می‌کند که ملکه‌ی سرزمینِ صورتیِ رز کسی نیست جز سسیل و قطعا خدایِ این جغرافیا جناب دومینیک روپیون! شکستن کمر وانیل و قطره چکان کردن حس‌های خامه‌ای برروی جریانات چوبی و بیرون کشیدن حس سبز از جگر رز! جایی که تمام سودای شرقیِ این گلِ افسانه‌ای زیر دیکتاتوری مرکبات و ادویه کنترل میشه. البته حجم شیرینی این عطر برای من قابل تحمل نیست. اما در برخورد با هنر 'تحمل' و 'سلیقه' هیچ جایگاهی ندارند! در کنار سسیل،، میگل متوس هم بر سر میزِ قمارِ اونوتامام با این خانه همکاری داشته. به عطر تار از پروژه‌ی شخصیِ میگل متوس مراجعه کنید. شاید بهتر میگلِ دیوانه را بشناسید. رایحه‌ای که از گذشته‌ی کدرِ آرتیست برروی زمانِ حال تراوش کرده! عطری با اکسنت لاتین! تار تماشایِ قیرسوزانِ تلخ وُ نوشیدنِ شرابی شیرین از سر بی‌خیالی است. بی‌خیالی از سوختن و بخار شدن. استشمامِ بخوری غبارگون جاری مابین خطوط لاکتونیک. شبیه به یادآوریِ یک خاطره‌ی کهنه و زَنگار. سوختنِ پوست حیوانات و ذوب شدنشان در حرارت ویرانگرِ ماگمایی سیاه وُ جوشان... بعد از این‌ها به عطر افریکا اولیفانت مراجعه کنید. خلق شده توسط خورخه لی مجنون. حس‌های هارش حیوانی رهاشده در اتمسفری مالامال از بخور کندر :) و قطعا انتخاب من از نیشان همین عطر خواهد بود. بالاخص چون نزدیکی‌های ژنتیکی با مونته کیریستو ماسک میلانو هم دارد. خلاصه از نظر من بایست بدون دیفالت سراغ هنر رفت. شما نمی‌توانید فیلم‌های وودی آلن را با خط کش هیچکاک تماشا کنید و لذت ببرید!! وقتی در جهان نیشان اکتشاف می‌کنید به این بیاندیشید که در دنیا فقط یک خانه‌ی عطرسازی و به دقت یک عطر وجود دارد؛ آن هم همان است که در دستان شماست!
10 خرداد 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Rezvani nazanin
جناب perfumex عزیز
کاملا با حرف شما موافقم.
البته در مقابل شما هم یکی از اساتید با تجربه با همراهی دوستانشان هست،
اما دقیقا همینطوره!
ماه گذشته زمانی که دو دل بودم برای خرید اونتوس، تست نیشانه هاسیوات منو ب اونتوس مطمئن کرد!! به حدی که وقتی به اطرافیانم نشون دادم بهم گفتن مطمئنی عطرت اورجیناله؟!
دقیقا همون بوی فیکساتور که گفتید.
و مقایسه اش با اونتوس زیبا ترین جوک امسال بود!


و اگر ملاک پخش بو و بازخورد هست پس چرا بخاطر عطر وان میلیون ایکاروس اون بحث و جدل ها رو داشت؟!

اما در هر حال سلیقه افراد مختلف هست و شاید کسی بخواهد بیش از پول کارهای برند میلر هریس را خرج برند اماراتی کند... 😉

معطّر باشید
12 خرداد 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : KAVEH Kambiz
سلام و عرض ادب .
درود ارژنگ خان ، در محضر شما بزرگوار درس پس میدم 🌹🙏

عزیز دل چرا مباحث رو قاطی میکنید ، من کی برندها رو باهم قیاس کردم😊 ، بنده گفتم منطقه جغرافیایی یک برند در ذهن بسیاری از مخاطبین تاثیر گذاره و این نه تنها در عطر بلکه در پوشاک و غیره هم کاملا عیانِ .
مخلص کلام اینبود که نه ساخت فرانسه بودن کیفیت را تضمبن میکنه و نه عمان و ترکیه بودن بلکه سیاست برند تعیین کننده ست ،
همه برندها هم عطرهای ضعیف دارن و هم عطرهای خوش ساخت و این نگاه صفر یا صدی که بعضی عزیزان دارند اشتباه محضِ .

وقتی میگم منطقه جغرافیایی برندهای اورجینال منظور چیست : اکثره برندها عمده مواد اولیه را از شرکتهایی مثل جیودان و امثالهم میخرن و‌ پرفیومر طرف قراداد با اون نت ها عطر خلق میکنه ( حتی اغلبشان صددرصد مواد اولیه را میخرن و اینطور نیست فکر کنیم مثلا دولچه گابانا میاد خودش تمامی اسنشیال اویل ها ، ابسولوت و تنتورِ عناصری مثل وانیل ، گلها ، وتیور ، عود ، ، مشک ، عنبرگریس اروماتیک ها و ... را اسانس گیری میکنه ) .
حال اگر کیفیت مواد اولیه مرغوب باشد و ساخت عطر توسط پرفیومر کاربلد صورت بگیره طبعا عطر با کیفیتی خلق میشه حالا میخواد برند در اروپا باشد یا خاورمیانه تفاوتی نداره ( عطر خوش ساخت به این معنا نیست که لزوما همه اون رو پسند کنند ، عطر خوش ساخت یعنی مواد اولیه مرغوب ، انتخاب دقیق نت ها و همراه کردنشان جوری که به بهتربن شکل ممکن همدیگرو تکمیل کنند ، اسکلت بندی منظمِ دو یا چند اکورد که هرم رو میسازه و و و . ) .

این برند چندتا کار ضعیف داره ، اما چندتا کار خوش ساخت هم دارد و بی انصافی که فقط چون ساخت یک کشور آسیایی است با غلتک از روش رد بشیم .
عطر b612 این برند ترکیب بندی نت هاش بر پایه فوژه واقعا بینظیره و بلحاظ نت بندی و شفافیت عملکرد بسیار خوبی دارد .
عطر رزا ترکا که به تازگی تست کردم به زیبایی هرچه تمام رز داماسکِ ترکیش را در قالب یک اکورد «اویل و ابسولوت» با حس تمیز و پودری مشک همراه و با روپوشی گلدار ، ایندولیک و شبه موز مانند لایه بندیش کرده .
چند پاف از عطر اسپایس بازار نیشانه من رو به بازار ادویه استانبول که در یکی از سفرهام رفته بودم برد ، میتونم بگم پرفیومر خیلی خوب توانسته بود حال هوای اون بازار را در قالب رایحه به تصویر بکشه .

بعداز تست چند تا عطر نیشانه 👈کدری رایحه و... که دز بالای فیکساتیو در عطر بجا میزاره حس نکردم .
اصلا فیکساتیو چه بویی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا مطمعن هستید تمامی عطرهای این برند بد ساخت و تفاوتی با عطرهای شرکتی ندارند که قاطعانه نظر میدید ؟

جا داره بگم بسیاری از برندهای قدیمی و سرشناس متاسفانه ، متاسفانه و متاسفانه توسط کمپانی های چندملیتی و سود محور لورآل و LVMH خریداری شده و اغلب دیگه اون کیفیت سالهای قبل رو ندارند و به اسم قوانین ایفرا عطرهارو بشدت از کیفیت و پرفورمنس انداختند .

شما میگید که این برند مثلا مانند شرکت نوید محمدزاده اسانس میخره و سمبل میکنه 🙃🤔
عزیز دل شرکتی ها اسانسِ کمپلت کپی شدۀ ، تمام سینتتیکِ ، ارزان سازی شده رو میارن و فقط پروسه رقیق سازی ، فریز و... را انجام میدن اما برندهای دیزاینری و نیش از طریقِ تیم طراح و پرفیومر و با ادغامِ "اسنشیال اویل ها" "ابسولوت ها" و ... عطرو خلق میکنند ، طراحی یک عطر اورجینال ماهها و بعضا بیش از یکسال طول میکشه تا پرفیومر به نتیجه دلخواه برسه ، یعنی ادغام و ترکیب جز به جز نت ها مدام و بیش از پانصدبار با کم و زیاد کردن قطره چکانی عناصر منتخب امتحان میشه تا رایحه دلخواه بدست بیاد .
در عطرهایی که بنده از نیشانه تست داشتم بخوبی نت ها ، اکورد ، نت ارپژ ، نت اصلاح کننده و نتهای واسطه را میتونستم تفکیک کنم و این نشون میده روی طراحی عطر خیلی کارشده و قیاسشان با شرکتی ها واقعا بی انصافیه .
این توضیحات بمعنی این نیست که کاربران را به خربد نیشانه و یا هر برند دیگه تشویق کنم ، حتی دوستانی که میان اینستا و برای خربد پیشنهاد میخوان سعی میکنم چندتا سمپل از چند برند را پیشنهاد بدم تا خود شخص انتخاب کنه .

نیشانه عطری به اسم خلیج ... ساخته و بعد بخاطره اعتراض تغییر اسم داده 🤔؟ اولین باره که این مطلب را میشنوم و تا به حال ندیدم هیچ منبع داخلی و خارجی و حتی دوستان کلکسیونر و عطرباز بهش اشاره کرده باشن ،حتی در نظرات فرگرنتیکا ذیل عطرای نیشانه کسی به این موضوع اشاره نکرده .
نیشانه دوتا عطر با اتمسفر دریایی دارد ، یکیش عطر Boszporusz ( بسفر ) است که گویا حس و حال تنگه بسفر را تداعی میکنه ، دومی عطر اژه که فضای دریای اژه را القا میکنه اما این دو عطر از همون سال لانچ اسمشون همین بود .
عزیزان عطرافشانی ایا کسی از موضوع اطلاع دارد ؟ منبع معتبری که تایید کنه سراغ دارید .

با تشکر از عطرافشان .
13 خرداد 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری KAVEH
باسلام
جناب علیرضادوستمون درست میگن،دقیقاسالشوحضورذهن ندارم نودویک یادو همون حوالی بودکه بطوراتفاقی درگشت وگذارتوی فرگرنتیکابه برندنیشان رسیدم که اون موقع هیچ شناختی ازش نداشتم وتوی ایران هم هیییچ خبری ازش نبود،عطری داشت به نام خلیج عربی که خودبنده هم به فارسی وهم به انگلیسی زیرش کامنت گذاشتم وجروبحثی بین ایرانیهاوعربهای حاشیه خلیج فارس زیراین عطردرگرفت وبعدازمدتی به کل ازفرگرنتیکاپاک شد.حالااینکه اون عطرچی بودیابه چه اسمی تغییرپیداکردنمیدونم واهمیتی هم نمیدم.
13 خرداد 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : سعید کرمانی کامبیز سخی

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام تلفظش میشه هاجیوات تو ترکی c ج میشه بعد بوشم که فقط نوت اولیش شبیه اونتوسه یعنی هفتاد و هشتاد درصد شبیهشه ولی نوتا دیگش کاملا یه عطر دیگس که از اونتوسم جذابتره بنظرم نوت پایانی ی بو خاک مانندی داره که کاملا رایحه جدیدیه و مشابه نیس...پخش و ماندگاریشم خوبه درکل توصیه میشه
02 خرداد 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : سالار كلوچه جواد وزیری

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
خب ، نیشانه هاچیوات ، بچ من اوایل 2021 .
اپنینگی شبیه به کرید اونتوس ، برای من یه حالت میوه ای و فرش داره و بیشترین چیزی که احساس میکنم آناناسه ، قسمت های بی رنگ تر و نزدیک تر به پوست آناناس وقتی تازه کارد میخوره با همراهی گریپ فروت . در ادامه راهش نه یکم بلکه بسیار متفاوت با اونتوس میشه . یکم که از تاپ نت میگذریم بیشترین چیزی که من احساس میکنم یه حس علوفه ای بسیار خشک هست که در پشت خودش یه تیزی جالب داره و احتمالا بخاطر حضور پچولی هست . در اینجا دلنشین و بسیار مردانه میشه چوب هارو هم کم کم داریم و هرچه رو به انتها میریم بیشتر چوبی میشه در اون مورد نظر خاص نمیتونم بدم چون هنوز زیاد نت های چوبی رو نمیتونم تفکیک کنم . بجز تاپ نت من تا انتها کمی "خشکی" احساس میکنم .

راجع به پرفرومنس ، خوب و قابل قبول . اون هیولایی که میگن رو فراموش کنید اصلا اونطوری نیست . شاید بین کارهای خنک و تابستانی عملکرد خوبی رو داشته باشه ولی موندگاری بیشتر از یک روز و پر کردن فضای یک اتاق بزرگ پس از یکی دو ساعت رو انتظار نداشته باشید . البته اصلا ضعیف نیست . بخوام مثالی بزنم که همه بتونن تصور کنن باید بگم پخش بو کمی کمتر از ساواژ و موندگاری در حد همون دیور ساواژ که قابل قبول هست .

سباستین کسی بود که باعث شد من به سمت این عطر برم ، بسیار شیفته این عطر هست و یه جایی گفته بود این از اون عطر هاست که دو یا سه پاف بیشتر نباید ازش زد . احتمالا در بچ های قدیمی تر قدرت بیشتری داشته ولی من همون 5 پاف خودمو میزنم و راضی هستم. میتونم به 7 پاف هم فکر کنم ! دو پاف برای کارلایل ، اینترلود ، رد توباکو و کارهای قوی زمستانی و امثالهم هست نه رایحه ای مثل هاچیوات خصوصا که به هیچ عنوان بوی آزاردهنده ای نداره .

کیفیت رایحه ؟ بالا ، درسطح خیلی خوب . شاید نه در حد اونتوس ولی قطعا بالا . من این کار رو کلون اونتوس نمیدونم به همین خاطر سعی میکنم کمتر ازش اینجا اسم ببرم ولی نمیشه انکار کرد که این عطر زیر سایه این تفکر هستش که شبیه اونتوسه . برای من این رایحه دلنشین تر از اونتوس هستش .

ارزش خرید ؟ فکر نمیکنم ارزش خرید بالایی داشته باشه ، اگر میخواید یه کار باکیفیت برای فصول گرم با بویی که میشه گفت گرانقیمت هست داشته باشید یه گزینست . با این حال به نظر خودم ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به اونتوس داره ، پرفورمنسش خیلی بهتره کیفیت رایحه خوبی داره و یونیک تر از اونتوس هست که اینو تا حد زیادی مدیون نت های چوبی خودشه .
با این همه کلون و بویی که برای همه آشناست ، در کنار قیمت بالا و پرفورمنس ضعیف من شخضا دیگه اونتوسو یه کار با ارزش خرید نمیدونم .
صد البته که دوست داران قدیمی اونتوس و کسایی که به کیفیت رایحه و حسی که از رایحه میگیرن اهمیت میدن همچنان اونتوس رو میخرن و استفاده میکنن .

امیدوارم تونسته باشم تجربه خودمو خوب به اشتراک بذارم . شاد و پایدار باشید .
23 فروردین 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : امیرمحمد سلطانی Ali mn

7
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
تست شده از دستریز باتل تولید ۲۰۲۱؛
خب مسلما دوستان همه مطلع هستند که دلیل هایپ شدن و شهرت حاچیوات(حاسیوات یا ....) شباهت به اونتوس کبیر است.
البته بشخصه حاچیوات را بیشتر مشابه مانسرا سدرا بواز ی دیدم تا اونتوس(بدلیل نت برجسته لیمو در هر دو و اناناس کمرنگ )...اوپنینگ کار شبیه اونتوس هست(ولی لطافت و کیفیت اونتوس هنوز هم دست نیافتنی است ،گرچه خود اونتوس هم مانند سابق نیست!!!!) ولی در ادامه همان حالت وانیلی و خامه ای مانسرا برای بنده تداعی شد و نت لیموی قوی که کمی هم حالت چیپ و سینتتیک به کار بخشیده....
بنده تولیدات اولیه حاچیوات را تست نداشتم و راجع به پرفورمنس بچ های قدیم نظری ندارم ولی بچ ۲۰۲۱ از لحاظ پرفورمنس ، متوسط و تا حدی راضی کننده بود ولی بهیچ وجه هیولا نیست.خریدش برای بنده مسلما توجیه نداره...مهمترین دلیلش هم اینکه دیگه بنده در فاز روایح همانند اونتوس نیستم و ثانیا اکسپلورر بی ادعا و خوش ساخت را در مجموعه ام دارم که با قیمتی حدود ۱/۴ نیشانه برای بنده راضی کننده است ....هر چند که به همان اکسپلورر هم چندان فرصت استفاده نمیرسه....شاد و سلامت بمانید
18 فروردین 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی سالار كلوچه
اکسپلورر که زدن با نزدنش هیچ فرقی نداره بنظرم چون اصلا پخش بویی نداشت
20 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف علی رشوند

سلام و عرض ادب خدمت اساتید و دوستان
من به عنوان یه فرد کاملا آماتور که هیچ شناختی از نت ها و روایح ندارم و کاملا شامه ی مبتدی دارم فق و فقط میتونم راجب ماندگاری و پخش بوی این عطر نظرموبدم
اول اینکه باچهارپاف ماندگاری ۲روز روداره و پخش 6تا8ساعت روداره که واقعا بی نظیره
منی که رو ماندگاری و پخش خیلی حساسم این عطر جوری راضیم کرد که بععد دکانت ۲میل تصمیم به خریدش گرفتم و اولین بار که زدم در طول روز که با ده یازده نفر معاشرت داشتم هشت نفرشون تایه حدی تعریف و تمجید از عطر کردن که فهمیدم بازخورد این عطر فوق العادس مخصوصا برای جنس مخالف
درسته سلیقه ی هر فرد متفاوته ولی واقعا واقعا میشه این عطر رو بلایندبای کرد و اگر استفاده کنین اصلا سراخ عطرهایی مثه اونتوس نمیرین
دوستان ارزش این عطر رو نمیشه چجوری توصیف کرد فقط میتونم بگم عاشقش شدم و امضای من شد
13 فروردین 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : فرهاد سورنا مقدم
باسلام میتونم بپرسم عطر شما تولید و بچ چه سالی هست؟ چون بعضیا میگن تولیدات جدید ریفورموله شده. با سپاس
14 فروردین 1401 پاسخ تشکر
درود بر شما
برندی هست به نام روونا که ادعای فرانسوی بودن هم داره ولی اماراتیه و کیفیت کاراش در حد قیمتای دویست سیصد تومنی قابل قبوله حقیقتا میخوام بگم من از این برند چیزی فراتر از اون روونا چیزی نگرفتم اسانسهای فله ای و شیشه و اسم یه کشوره دیگه کاری که مثلا توی کشوره خودمونم با نامهای مختلفی مثل مهران مدیریو نوید محمد زاده یا امثالهم داره صورت میگیره شما خودتون فرمودین شامه حرفه ای ندارین اگر شامه حرفه ای ندارین و علاقه مند به دنیای روایح هستین و پرفورمنس هم براتون مهمه میتونین بجای صرف میلیونها پول برای عطری که ارزشش چند برابر کمتره از سایر برندهای پرفورمنسی استفاده کنید که شامه شما را ارتقا بدن میتونید از مارلی و آمواژ شروع کنید
14 فروردین 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف فاطمه فیضی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟