Dior - Fahrenheit

دیور فارنهایت

مردانه
کد کالا : ATR-30417
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : دیور
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1988
کد کالا : ATR-30417
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 210
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
10,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    88
  • نمی پسندم
    56
  • - 25 سال
    10
  • + 25 سال
    44
  • + 45 سال
    18
  • روزانه
    39
  • رسمی
    24
تعداد رای های ثبت شده : 402
توضیحات

عطریست کاملا متمایز و تصفیه شده از بهترین ترکیبات سازنده عطر ، از خانه طراحی دیور. این عطر در سال 1988 ساخته شد و بلافاصله به موفقیت بزرگی دست یافت. این عطر توسط: Maurice Roger, Jean-Louis Sieuzac ساخته شد.

«فارنهایت» امضایی منحصربه‌فرد و تضادمحور دارد که با ردی افسون‌گر و نیرومند به کمال می‌رسد. نت نارنگی ماندارین سیسیلی و آمیزه هیجان‌انگیز نت‌های چوبی مردانه و چرم در کنار آکورد غافلگیرکننده بنفشه به‌زیبایی درون این عطر می‌درخشند.

درختان نارنگی ماندارین در همه کشورهای مدیترانه‌ای رشد می‌کنند، اما بهترین نوع این میوه در سیسیل می‌روید. رنگ‌های متفاوت نارنگی ماندارین (زرد، سبز و سرخ) کاملا بازتاب‌دهنده مراحل مختلفی هستند که این میوه برای رسیدن پشت سر می‌گذارد. عصاره نارنگی ماندارین، نتی مرکباتی را خلق می‌کند و درنتیجه جلوه‌ای باطراوت و میوه‌ای به عطرها می‌دهد. رایحه نارنگی ماندارین غالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین نت در میان نت‌های آغازین «فارنهایت» است.

نت برگ‌های بنفشه در این آمیزه جلوه‌هایی نیرومند و منحصربه‌فرد دارند و در کنار نت‌های سبز و گیاهی و همچنین نت‌های نسبتا گل‌فام قرار می‌گیرند. برجسته‌ترین نت در میان نت‌های میانی «فارنهایت» را نت هوس‌انگیز بنفشه می‌سازد.

نت چرم اساسا با این هدف ساخته شده که بوی چرم روسی را تداعی کند؛‌ چرمی که در ساخت چکمه‌های سواره‌نظامان روسی در قرون پیشین اروپا کاربردی ویژه داشت. روند دباغی این چرم لطیف و نرم روسی با استفاده از برگ درخت قان انجام می‌گرفت. عطرسازان دیور از سویه‌های دودی و سوخته چوب درخت قان، بوته وحشی جاوی و ارس خاردار در «فارنهایت» استفاده کرده‌اند تا سرشتی افسونگر و شگفت‌انگیز به آن بدهند. نت‌های پایانی «فارنهایت» کاملا با این نت‌ها گره خورده‌اند.

با استفاده از این ادکلن روزهای لذت بخشی را برای شما آرزومندیم .

 

نوع عطر ادو تویلت
برند دیور
عطار میشل آلمیراک، ژان لوئیز سوزاک
طبع گرم
سال عرضه 1988
گروه بویایی چوبی گلی مُشکی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، نارنگی ماندارین، لیمو ترش، اسطوخودوس ، سدر ، جوز ، بابونه ، زالزالک
اسانس میانی سدر ، چوب صندل سفید ، میخک صدپر ، یاس، گل برف ، جوز ، برگ بنفشه ، پیچ امین الدوله
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، کهربا، نعناع هندی ، خس خس ، چرم
نمره کاربران
Fahrenheit-دیور فارنهایت
رایحه
8.1
103 رای
ماندگاری
7.8
132 رای
پخش بو
7.8
133 رای
طراحی شیشه
7.8
103 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دیور
اخبار برند دیور
عطرگرام
نظرات کاربران (167 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام خدمت تمام دوستان خوش بوی عطرافشانی.
میخوام یه تجربه شخصی رو به اشتراک بذارم و نظر دوستان رو هم در این مورد بپرسم.
سالهای خیلی قبل،زمانی که شامه مبتدی و تربیت نشده داشتم و اینطور عاشقانه وارد دنیای روایح نشده بودم،چندتا از ادکلنهای معروف و بولد رو استشمام کردم و تمامشون ،رایحه ناخوشایندی به نظرم اومد،مثل همین فارنهایت، یا ایپک،پورانوم کبیر،دیور اینتنس،بنتلی آبسولو و چندتا کار دیگه.و به شدت نسبت بهشون دافعه پیدا کردم و حتی اون اوایل که بصورت جدی تر،وارد دنیای زیبای روایح شدم، چون ذهنیت بدی نسبت به این کارها ،پیدا کرده بودم،دوست نداشتم سراغشون برم،تا اینکه چندسال پیش،بر اساس اتفاق،مجبور شدم ایپک رو بپوشم،اون اتفاق هم این بود که یک شب مجبور شدم بنا به دلایلی ،منزل یکی از دوستان بخوابم،فرداش که میخواستیم از خونه بزنیم بیرون،و من اصلا نمیتونم بدون اینکه ادکلن بپوشم، برم بیرون،و چون دوستم فقط ایپک رو داشت، مجبور شدم به اصرار دوستم،ایپک رو بپوشم،دوستم گفت حالا که عادت داری حتما بوی خوب بدی تا از خونه بری بیرون، ایپک رو استفاده کن،فوقش رسیدی خونه،لباست رو بشور و دوش بگیر که رایحه اش بره،ولی به محض اولین اسپری، فقط گفتم واوووو،چه رایحه محشری،جوری از رایحه اش خوشم اومد که ۲ روز بعدش، سریع رفتم یه ایپک خریدم،اون روزها هم که ادکلن اینقدر گرون و وضع اقتصادی ما،اینقدر خراب نبود.
خلاصه، بعد از اون اتفاق،مجاب شدم، تمام ادکلنهایی که نسبت بهشون دافعه پیدا کرده بودم،دوباره تست کنم،و یکی از اون کارها،که نسبت به بقیه،بیشتر برام ناخوشایند بود،همین فارنهایت بود،الان دیگه جوری عاشق و معتاد رایحه و برگ بنفشه این کار شدم، با اینکه این همه بلا سر رایحه اش اومده و تقریبا ضعیف شده، ولی باید همیشه داشته باشمش،وقتی هوا گرم هست و نمیشه برای بیرون پوشیدش،توی خونه حداقل روزی یکبار استشمامش میکنم وقتی هم که هوا سرد میشه، این عزیز دل،یار جدا نشدنی منه،این و دیور اینتنس و ایپک و پورانوم،یاران جدانشدنی روزهای سرد من هستن.
اگه صدتا ادکلن خوش بوی دیگه هم استشمام کنم و یا بخرم، باز این ۴ عزیز،برای من یک چیز دیگه هستن.
عذر خواهی میکنم که کلامم طولانی و گزافه شد،به خصوص از اساتید عطرافشان
06 آذر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : مهریار هاشم پور

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
واقعا،حیف و هزاران افسوس ،از نابود شدن ،پرفومنس این الهه عشق.
ولی هنوز هم،در سرمای جانسوز هوا،عشق را با این الهه عشق، زندگی میکنم.
28 آذر 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : ابوالحسن هاشم پور

X
10
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
گاهی مواقع اشتباه هم پیش میاد.
گاهی مواقع نتیجه ی نهایی اون چیزی که فکر میکنی نمیشه.
و گاهی مواقع وقتی یک دیزاینر یک عطری رو طراحی میکنه برای فروش که یکباره میبینه کارش شبیه دیزاینری نیست بلکه شبیه یک نیشه.
این کار به هیچ عنوان شباهتی به هیچ کار دیزاینری نداره که برای فروش تولید شده باشه. از هر ۱۰۰ نفر فقط ۲۰ نفر از این کار خوششون میاد و ۴۰ نفر ازش متنفر هستن. در طی زمان بارها این کار ملایم تر شده و من یادم هست یک زمانی مثل اگزوز خاور بو میداد. اینی که الان دارم مال ۸ سال پیش هست ولی بابا علاقه فراوانی به این بو داشت و بارها از این عطر تهیه کرد.
برای من این کار تا حدی بوی بابام رو میده و همچنین برای من خیلی تکراری شده ولی زمانی بوده که تاپ لیست عطرهایی بوده که عاشقشون بودم و هنوز هم یک بوی مرموزی داره. در نهایت این یک مار تاپ هوی هست و ماندگاری فراوانی از همون روز اول نداشته. هنوز هم که هنوزه کسی از این کار نتونسته کپی کنه و فقط تونستن ازش الهام بگیرن که باعث میشه فروش داشته باشه.
و اما پخش بو: ۴ تا ۸ پاف، این روزها رو نمیدونم ولی پخش بوی متوسط رو به زیاد.
ماندگاری: ۴ ساعت
بویایی: یک چیز متفاوت. بوی خیلی چیزها رو میشه توش حس کرد در حالی که اون چیز توش واقعا وجود نداره. بوی پترولی که توی این کار هست واقعا نتیجه ی یک هنرمند بوده که تونسته تولیدش کنه.
ولی قراره خوشتون بیاد؟ بعید میدونم. بلایند بای که جایگاهی نداره ولی انقدر این کار قدیمی هست که بلاخره یا خودتون داشتین یا یکی رو میشناسین که ازش زده و با بوش آشنا هستین.
09 بهمن 1401 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : مهریار هاشم پور

1
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
1
طراحی شیشه
به مشام بنده، رایحه این عطر ترکیبی از گازوییل و خیاره! البته بعضی از دوستان هم همین بو رو استشمام کردن!
14 بهمن 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سرهنگ دکتر روزبه پورکار اشکان حدام

اگر‌رویوهای مختلف راجع به دیور فارنهایت رو بخونید میبینید که بازخورد به این عطر دو جوره. عده ای میگن اه چه بوی سردردآوری و گازوئیلی و بدی . و عده ای میگن: چه بوی خوب و نشاط آور و جالبی.
۲۵ درصد از مایع عطر در دیور فارنهایت رو iso e تشکیل داده‌ . این مولکول که یه ترکیب سنتتیک و کتونی هست در نقاط مختلف دنیا بین ده تا ۷۰ درصد افراد بهش نابویا هستن. در اون‌ مطلب راجع به اینکه بوی واقعی iso e چگونه ست صحبت کردم. و اینکه در دماهای مختلف پرزنت این بو مختلفه‌. اگر‌شما به این مولکول نابویا باشید در عطری‌مثل فارنهایت رایحه ی امبرگریسی-شیرین- چوبی و آروماتیکش رو احساس نمیکنید و فکر‌میکنید با یه کار بد و بدبو با پخش بوی پایین مواجهید. این اتفاق در تغ هرمس‌نسخه توایلت تشدید میشه. در اونجا بیش از ۵۰ درصد مایع عطر رو این مولکول تشکیل میده. در اونجا رایحه ی شیپغی، خزه ای ، سیتروسی و آروماتیک و پچولی مانندی که بعضی ها ازش صحبت میکنن و بعصی ها در‌پاسخ میگن : "کوش؟" زیر سر همین iso e هست.
اگر به این مولکول نابویا هستین و در نتیجه عطرهایی‌که این ترکیب رو دارن زیاد اسپری کنید( چون فکر‌میکنید پخش بو ندارن )دچار سردردهای بدی میشید چرا که این مولکول کتونی و سنتتیک هست.
ضمن اینکه از اونجایی که ما عادت داریم عطرها رو روی گردن اسپری کنیم جا داشت در این رابطه تذکر بدم. ثابت شده که این مولکول میتونه باعث واکنش های ری اکتیو در گره های لنفاوی بشه و اونهاورو بزرگ کنه.(مقاله ای در پایگاه اطلاعاتی national instutue of enviromental health sciences مربوط به سال ۲۰۱۰ با عنوان ntp report. Iso e super on BALB female)
این رو بر خودم وظیفه دونستم که در جریانش باشید‌. نکته ی خطرناکی‌نیست‌ . منظور این بود که اگر‌ از دیور فارنهایت تعریف زیاد شنیدین و حال فکر‌میکنید پخش بوش پایینه یا بو نداره ، سعی نکنید با اسپری های زیاد جبرانش نکنید. همین قضیه رو ر اجع به تغ هرمس توایلت، کنزو ایر، لالیک انک نواغ و اترنیتی سی کی هم در نظر داشته باشین.

به قلم آقای ایکاروس در تاریخ 5 خرداد 95. 🖋️👌🏼😎


📌ملودی نوشت 1 : حضرات _حقوق بشر_ و _دلیلی نمیبینم_ و _اساس نامه_ با آقای ایکاروس هم خوب نیستن راستی 😆😐

📌ملودی نوشت 2 : یک سری ادم بله فقط قهرمان زندگی شخصی خودشون هستن ولی بعضیا قهرمان و حتی ناجی زندگی دیگران هم میتونن باشن آبولا آبولا ی دوست نداشتنی 😂
14 بهمن 1401 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : علی عزیزی ابوالحسن
وی در حالی که آیرون دوک را به تیرک کنار راهبند بسته بود جای بوسه سالومه را از لُپ خود پاک میکرد و فانتوماس چکان ، لیوان شیری در دست ساطور اتات دلیبق چرخان سعی در احیا انصاف و محبت داشت .
پرواردگارا عتایت فرما بر همه‌یِ ما :
چنین دختری و به قدر پهنای شانه ای سوراخ که در آن جان عزیز را حفظ نماییم وقتی که انصاف را به بد زبانی و به عبارتی .... آبولا آبو..... استغفرا......استغفرا....
15 بهمن 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Rohaam هاشم پور
چند سال پیش برای تکمیل یه پروژه ی دانشجویی داستانی نوشتم که ماجرای مردمانی رو روایت میکرد که از تاریخ های دور و ناشناخته به زمان حال اومده بودن. برگ بر تن و استخوان بدست و فقط یک منطق داشتن _شکار_ و یک صوت از حنجره شون خارج میشد _آبولا آبولا_ بهشون میگفتی دوستت دارم میگفتن آبولا آبولا. باید برای افزایش دانش خود و دیگران هرکاری میتونیم انجام بدیم آبولا آبولا. چه خوب که به هر بهانه ای صدها شاعرانه رو برای مردم غمدیده سرزمینمون بازخوانی کنیم آبولا آبولا. همیاری داشته باش آبولا آبولا. کسی که مینویسه انسانه نه یه تیکه سنگ پس یه نوشته خاطره ، عشق ، شکست ، دوستی ، شعر ، مرگ درد و هر چیز دیگه رو میتونه تو خودش جا بده آبولا آبولا. دنیا جای همه ست نه فقط شما آبولا آبولا. معیار مناسبی برای تعیین استانداردهای زندگی خودتم به نظر نمیرسی پس لطفا از استاندارد جمعی صحبت نکن آبولا آبولا. حیف وقت ندارم وگرنه بیشتر مینوشتم که باعث خنده ی دوچندان اقای کامبیز مهربان و فعالان _اینجا هرگز_ بشه 😎😅☢️ ای انسان حسود ، فتنه گر ، زورگو ، غارنشین ، دورو و منفور نباش بیا تا دوست باشیم. استخوان بدست ابتدا سکوت کرد و سپس صدا آمد که آبولا آبولا 😂 بقول اقای کامبیز _دانا به اشاره_ 🖤 🥂:)
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
عاشق از معشوقه‌ی خود پرسید تو چیستی، کیستی، چگونه‌ای، چندی و چنانی؟ چطور باید از تو نوشت؟ پاسخ داد من آنم که خود دانی پس همان‌گونه که می‌دانی ازمن بنویس...! از موسیقیِ باخ تا سینمای برگمان. از ایشان تا پینا باوش و از او تا گوستاو دوره، کنستانتین برانکوژی، دون مک‌کالین، ویلیام بلیک، گاردونی، میکوتی، تاور و... فرقی ندارد. شما جان و قلب دارید که تپش دارد؛ نیز احساس و منطق می‌شناسید. پس می‌توانید از هر هنری بنویسید و با آن هم‌زیستی داشته باشید. هیچ خط‌کشی درکار نیست و نوشتن در این‌باره اصولِ مطلق یا چارچوبی ندارد. آلبر کامو به‌هنگامِ دریافت جایزه‌ی نوبل رو به حاضرین می‌گوید : هدفِ هنر نه وضعِ قانون است و نه قدرت‌طلبی. وظیفه‌ی هنر درک کردن است. هیچ اثرِ نبوغ‌آمیزی بر کینه و تحقیر استوار نیست. هنرمند سربازِ بشریت است و نه فرمانده. قاضی نیست بلکه از قیدِ قضاوت آزاد است. او نماینده‌ی دائمیِ نفسِ زندگان است! [نفس به‌مثابه وجودیت] ........... مخالفم با هر تفکری که بخواهد آدم‌ها را به طبقاتِ مختلف تقسیم‌ کند. تمام انسان‌ها ممتاز هستند و همگی جرقه‌ای از کهکشان را درون خود دارند. این همه دیوار بین ما کشیده‌اند کافی نیست؟ برلین هم بودیم درهم می‌شکستیم! نفسی که برای بشر باقی نمانده همین تتمه‌ی دم و بازدمِ ضعیف را برای یک‌دیگر سخت‌تر نکنیم. قدر بدانیم باهم بودن را وقتی اصلِ زیستن به یک شوخیِ مسخره تبدیل شده است.

به قلم آقای مسیح در تاریخ 1 مهر 1401 🖋️👌🏼😎🥂

▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
دعای روز پدر : 🤲🏻 پرواردگارا عنایت فرما بر همه‌ ی ما مردانی که قلب زن در سینه دارن و میدونن به وقت جراحت ، محبت بازی مسخره ی افسانه هاست و زمانی که به شما توهین شد اگه بگی _خودتی_ قبیح نیست چون نه عامل هستی و نه علت و به اندازه‌ ی سر سوزن جرات که سینه ستبر و از حقیقت مراقبت کنن که انصاف بعد از حقیقت ظهور میکنه تا مثلا ملودی نامی نخواد بگه انسان باشید آبولا آبولا! 🌻:)

[EDITED] 1401/11/16 09:19
15 بهمن 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : هاشم پور امین
چجوری میشه با شما در تماس بود
03 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
درود بر شما، سپاس بی حد از تحلیل جامع و مبسوط تون
و علی الخصوص تشکر از نکات خوب علمی و راهنمایی های کاربردی که لطف کردید و به اشتراک گذاشتید
22 خرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : محسن جمالیان بابک

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
کیه که میتونه بگه فارنهایت بده؟؟؟
میتونم بگم خاطره‌ انگیز ترین بویی که تا الان تو ذهنم مونده و هیچ وقت فراموش‌ نمیشه
13 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : سعید ابوالحسن

بوی یه چمدون قدیمی پر از لباس‌های کهنه و پوسیده همراه با نفتالین می‌ده. چمدونی که سالهاست باز نشده. من از بوی بنزین و گازوئیل خوشم میاد اما حداقل در این پکیج نتونستم ارتباط بگیرم. کلا کاراکتر پیر و قدیمی‌ای داره. خیلی سعی کردم باهاش کنار بیام اما نشد که نشد! می‌تونم بگم این عطر، عطر من نیست.
24 خرداد 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : سالمی هاشم پور

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
میگفتن بوی گازویل می‌دهد و این حرفا ولی برای من شبیه پاکاروبان اینوکتوس ای هست که یکم گازدار شده
29 خرداد 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : محمد امین کبیر هاشم پور
امروز این عط به دستم رسید و به شدت بوی صابونی داره خصوصا صابون گلنار و اون صابون فله ای های قدیم
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mehdi alyari هاشم پور
درود
۲۷ تیر ماه
فارنهایت؟؟؟!!!
06 آبان 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ابوالحسن بابک
بله دیور فارنهایت.گویا هرکسی میگه یه عطری میده واسش تو نظرات خیلیها گفتن دیگه بوی خیار نمیده گازوییلی شده و خیلی چیزای دیگه
07 آبان 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالمی بابک
درودی مجدد
دوست گرامی دیور فارنهایت عطری
تقریبا سه فصل است،از خنکای پاییز شروع میشه،
تا تقریبا اواخر فروردین ماه،اگه اردیبهشت خنک باشه
اردیبهشت هم میشه استفاده کرد،تابستان فارنهایت
بزنید ممکنه مشکل پیش بیاد،چون عطری است که
داخلش رایحه بنفشه داره،بعضا دارای ایزو ای سوپر،
این ترکیبات ممکنه در هوای گرم
اشکالاتی در سیستم تنفسی و مجاری ایجاد کنه
08 آبان 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : آرش محسن جمالیان

درود بر همه عزیزان
دوست داشتم به یک مبحثی ورود کنیم که خیلی کم در موردش بحث شده
کانال های تلگرامی فروش عطرهای دست دوم و نو
دو سه تا کانال هستند که در این زمینه شاخصن و اتفاقا قوانین سختگیرانه ای هم برای خرید و فروش ها وضع میکنن و من شخصا ندیدم موارد خاصی در کارشون باشه
فقط خواستم یک هشدار به عزیزان بدم همه ما میدونیم عطرها دیگه اون عطرهای سابق نیستند چه در بحث پرفورمنس و چه در بحث خود اسانسها و ترکیباتشون دستخوش تغییراتی شدند و بر هیچکس پوشیده نیست تولیدات جدید عطرها به نسبت سالیان گذشته افت محسوسی داشتند
این امر اشتیاق خرید عطرهای قدیمی را بالا میبره و بازار را دو دستی تقدیم برخی افراد بی انصاف میکنه قیمتهای عجیب غریبی مثل
قیمت ۶/۳۰۰ برای فارنهایت ۵۰ میل ۲۰۰۹
قیمت عجیب ۱۲ میلیونی برای هوم پرفیوم ۲۰۱۷ ورژن ۷۵
قیمت وحشتناک ۱۲ میلیونی برای ال اینستنت ۷۵ میل
قیمت ۷ میلیونی برای پولو گرین جعبه قدیمی
قیمت ۱۳ میلیونی برای هوم اینتنس ۲۰۱۴
و قیمت عجیب ۷ میلیونی انکرنویر در همین سایت محترم عطرافشان که در کنار خوبیهای بسیار این نقد به کارشون وارد هست
خواستم بگم عطرهای قدیمی به هر قیمتی ارزش خرید ندارند عزیزان خیلی ازین عطرها سالهاست در ویترینها نگهداری شدند و به تاریخ انقضا نزدیک میشن خیلی ازین عطرها رسما تولیدات جدیدترشون هم راضی کننده هستند(هوم پرفیوم)خیلی ازین عطرها قدیمیهاشونم اون پرفورمنس عالی را نداشتند(هوم اینتنس)
اسیر هیجانات و بازار داغی برخی نشید هرگز برای عطرهای قدیمی مبالغی در حد دو برابر یا بیشتر پرداخت نکنید به طور مثال صحبت هوم اینتنس در این سایت بود این عطر از سال ۲۰۱۵ به بعد همه مدلهاش افتضاحن اگر ۲۰۱۴ هم پیدا کردید باید قیمت منصفانه داشته باشه در غیر اینصورت مدل جدید آکبند تهیه کنید و از رایحه خوبش لذت ببرید
برقرار باشید
29 تیر 1402 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : الف ش هاشم پور

4
رایحه
5
ماندگاری
6
پخش بو
6
طراحی شیشه
این کار بد نیست، این کار زباله‌اس!! این رایحه‌ی خیارمانند چقدر عذاب‌آور و مشمئزکننده‌اس خدایا!! این خیارِ گازوئیلی شده با ترکیب بابونه و بنفشه اینقدر بد بود که نتونستم بیشتر از یک ساعت تحملش کنم و مچ دستمو شستم. اگر از من بپرسند نمادِ دادائیسم میان عطرها کدام رایحه‌اس بی‌شک پاسخ فارنهایته. به همان‌شکل کم‌اعتبار، مُشوَش، غیرمرتبط، درهم برهم و مضحک!
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : zariiii علی شنبه زاده
با سلام و احترام
عرض کنم ،جناب شما چقدر جالب انگیزید ،نه اینکه بگم با شما هم عقیده م اتفاقاً با بیشتر نظرهاتون مخالفم ،اما واقعاً دم شما گرم ،با اینکه امروز روز بدی داشتم این کامنت شما باعث شد با لبخند به رختخواب برم.
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور مهدی ابراهیمی
اگر به مشام ما و در نگاه ما رایحه‌ای در حکم «زباله‌ای عذاب‌آور و مشمئز کننده» باشه، طبیعتا در بهترین حالت باید نمره صفر برای رایحه بگیره (اگر منفی ندیم). اینکه با چنین توصیفی بهش نمره ۴ دادید تناقض جالبی هست!
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : میثم شفیعی سارينا
با احترام به نظر شما
دیور فارنهایت بوی زباله.........؟؟؟؟
اگه زباله ایی بوی این لعنتی رو بده من عاشق تمام زباله‌ هام !!

[EDITED] 1402/06/23 00:31
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : Marie الف ش
دوست عزیز برای بنده عطرها به‌خاطرِ ذاتِ عطر‌بودنِ‌شان یه حداقل نمره‌ای می‌گیرند، و تا به حال به یاد ندارم از ۳ و ۴ به رایحه‌ای کم‌تر نمره داده باشم تا خواننده گمان نبرد با “کثافتی خالص” روبه‌روست. هرچه هست عطر است! به گمانم صفردادن به کاری به معنای انکارِ وجودیِ آن به منزله‌ی عطر است و بنده علاقه‌ای به چنین انکاری ندارم!
خوش باشید.
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : بابک آماتور 2
بنده قبول دارم که اختلاف سلیقه هست .ولی با تعریفی که شما از فارنهایت دیور داشتید.بنده را وادار نمودید از شما خواهش کنم.تو موقعیت‌های مختلف این کارو تست کنید .شاید نظر حضرتعالی عوض شود.بازخوردهایی که بنده از این کار گرفتم بسیار زیاد بوده وجذابیت رایحه آن برای خودم هیچوقت از بین نخواهد رفت.
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
یه متنی راجع به زرجوف بوکت آیدیل نوشته بودید حقیقتا جالب و عالی بود.
اما در مورد فارنهایت خیلی بی انصافی کردید...

22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مانی آدامیان هاشم پور
سلام به شما دوست عزیز

فکر میکنم چون دو واژه زباله و مشمئزکننده رو در متن استفاده کردید خیلی مناسب توصیف از محصول و رایحه نباشه البته این حق شماست که هرطور مایلید کلمات رو انتخاب کنید ولی حق بدید عاشقان رایحه دل چرکین بشن

و این نکته رو خدمتون عرض کنم تولیدات جدید به سبب ریفورموله تغییر رایحه زیادی داشتن و من هم با شما موافقم که زیبایی برگ بنفشه ای که قبلا در فارنهایت استفاده می‌شد دیگر وجود نداره و تبدیل به رایحه خیار مانند شده

پاینده و معطر باشید

[EDITED] 1402/06/23 14:16
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : مهریار مهربد
دیور فارنهایت رو پارسال تو دیوتی شاپ فرودگاه مارشال دوگل پاریس تست کردم بوی گاز طوری داره بهمراه بله یکم بوی خیار . بدم نیومد ولی تایپ من نبود اصلا به اون قیمت نمیارزه . اما با اجازه یه نگاهی به نمی پسندم های شما انداختم دیدم مثلا حتی بلو شنل ، ممفیستو ، مارلی لیتون کرید اوونتوس رو هم دوس نداشتین که خوب یکم واسم عجیب بود چون اکثر خانوم هاجذب این عطر ها میشن ولی انگار شما خیلی خاص پسند هستین . میخواستم بپرسم نظرتون راجب نارسیس رودریگز بلو نویر فور هیم چیه احیاناً 😅
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
بازم خدا خیرتون بده که نمره ها رو روی نمودار میبرید که مشروط نشن.
22 شهریور 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : محمد ح. کامیار فخر
به نظرم شما فقط پیام رو یه دور سَرسَری خواندید و سریع با عجله آمدید تا ابراز مخالفت کنید [که این حق طبیعی شماست]. اما بنده هیچ‌گاه ننوشتم این کار بوی زباله میده! گفتم: «این کار زباله‌اس!»

این عبارتِ بنده وصفِ جنسِ رایحه نبود بلکه شبیهٔ همان چیزی بود که ما وقتی چیزی را دوست نداریم یا از آن شاکی می‌شویم به کار می‌بریم. به طور مثال برای همه‌ی ما احتمالاً پیش آمده که وقتی از سالن سینما بیرون می‌رویم در ذهنِ‌مان بگوییم عجب فیلمِ آشغالی بود! بنده هم در اینجا چنین منظوری داشتم و اصلاً تشبیهی مابین این‌کار با بوی بدِ زباله از جانبِ بنده صورت نگرفت!
23 شهریور 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : complihanicated هاشم پور
خیار گازوئیلی😂من دیگه نمیدونم چی بگم
23 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
من سالهاست که این افتخار رو دارم تا عضو کوچیکی از عطرافشان باشم اما چون در برابر اساتید گرانقدر (مثل استاد ایکاروس که نظرات ایشون در یه سطح دیگه ای قرار داره یا جناب سخی با نوشته های احساساتی زیباشون و همینطور آقای اسعدی مهربان که با علمشون مارو سرشار کردند) حرفی برای گفتن نداشتم از عضویت خودداری کردم تا امروز که این پیام شما رو دیدم. قبلا هم نظرات شما رو خوندم و باید بگم قلم توانمندی دارید اما حیف که این قلم شیواتون مارو آزار میده! 9ساله که فارنهایت عطر امضای منه و واقعا از این جمله های شما ناراحت شدم. امیدوارم بیشتر به علایقتون بپردازید و مارو با کارهایی که بهشون عشق میورزیم تنها بذارید. نمیدونم این همه زحمت واسه کاری که دوستش ندارین به خاطر چیه! استعدادتون رو در همون راستای مثبت پیش ببرین. البته اگه همین رویه رو ادامه بدین دوستان توانمند سایت هستن که بتونن جواب خوبی در سطح نوشته هاتون بهتون بدن ولی یکی مثل بنده با اینکه از بعضی نظرات جنجالی شما دلگیر میشه اما باعث افسوسه که به کل ننویسید و در این جمع حضور نداشته باشید! خواهشا با این سطح از ادبیات قوی تون به توصیف روایح موردعلاقتون بپردازید تا هم یاد بگیریم هم لذت ببریم با تشکر فراوان.
23 شهریور 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Saba.taheri جواد وزیری
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای شایگان بزرگوار از مهر و همدلی شما کمال سپاس دارم و از اینکه روایت های من برای شما مفید بودند نیز بسیار حس شادمانی دارم. در این محفل همه ی حاضرین از اساتید هستند و ما همه از یکدیگر می آموزیم. شخص فخیم شما نیز قطعا از اساتید هستید که من مفهوم واژه ی استاد را بر مبنای هنر اهدای احساسات شایسته و دانش که هر دوی اینها پیش‌نیاز همدیگر هستند، می‌دانم. شما نیز به مانند همه ی شخصیت های شایسته ی حاضر در این محفل معطر، از اساتید هستین و برای این محفل بسیار خرسندی هست که شخصیت شایسته ای چون شما بر این محفل بصورت رسمی عضو شدین تا از روایت های عطر و علم شما محروم نباشیم....
انشالله همیشه سلامت و معطر زیست کنید و این محفل را منور فرمایید. بهترین ها برای شما دوست گرامی....
23 شهریور 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سانیار هاشم پور
با عرض سلام
ذکر این نکته که علاوه بر ژنتیک و وراثت، عوامل محیطی چقدر در تشکیلِ ego ی ما نقش دارد، تکرار مکررات است، به طور مثال بنده با آهنگ lamentos از uaral و گیتار نوازیِ غمگینِ aciago و فریاد های درد آورِ caudal صدها بار گریسته ام ، و برادرِ تنیِ من بیش از این تعداد به آن خندیده، و لفظِ مضحک و مسخره رو فقط به خاطر رعایت حال من به کار برده.و اگر به طور مثال جایِ ما در شب‌هایی که من تا صبح ضجه میزدم و مثل کرم می لولیدم و ایشان با دوستانش در تفرجگاه ها مرغ کبابی نوش جان می کردند، عوض می‌شد چه بسا دیدگاه مان در مورد آهنگ های مورد علاقه مون هم امروز برعکس بود و من هم می‌تونستم مثل فلانی با فلان آهنگِ جلف (بر آمده از قضاوتِ ego ی بنده )از فلان خواننده (اسمی از آهنگ و خواننده نمی برم که این هم باعثِ مناقشه نشه ؛) ) منقلب بشم.- اصلأ بحث این نیست که کارِ کی درسته و حتی به نظرم اونایی که سخت نمیگیرن و هر لحظه به دنبال بهانه ای برای شادی اَن زندگی رو بُردَن-
امروز چه می‌کنم ؟به محض ورودِ هر کسی -از هر سیرکِل - آهنگ در حال پخش مورد علاقه م رو pause میکنم ،برای احترام به او و صد البته بیشتر خودم.واقعیت اینه که متاسفانه ما هر چیزی که دوست داریم رو جزوی از خودمون و شخصیت خودمون می‌دونیم و انتظار داریم همه مثل ما اونو دوست داشته باشن و نظر مخالف رو برنمیتابیم، اما در این زمانه که هیچ کسی به فکر ما نیست ما باید خیلی چیزها یاد بگیریم.احترام به عقایدِ مخالفِ دیگران هم یاد گرفتنی ست عزیزان. به نظر من وجود‌ ایشون در این محفل غنیمتِ بزرگیه برای تمرینِ این مهم.
با احترام

[EDITED] 1402/06/25 17:17
25 شهریور 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
سلام. بی شک اگر این عطر نبود نیمی از عطربازهای این محفل در این وادی وارد نمیشدن. سالها این بو تن پوش پدران ما بود که امروز ما به این شکل خواهان داشتن عطر هستیم.
25 شهریور 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
بشخصه دیور فارنهایت برای من جذب کننده نبوده ولی یکبار توی باشگاه رایحه بسیار جالبی شامه ام رو نوازش کرد از صاحب رایحه پرسیدم عطرت چیه گفت عطر نیست بادی اسپلش فارنهایته! میخوام بگم حتی برای منی که دوست نداشتم توی شرایطی جذب کننده بود و حتی بازخورد گرفت!
من معتقدم شامه ها و فیزیولوژی بدن آدما دارای تقسیم بندی هستند ما جذب اون بوهایی میشیم که هماهنگی و شباهت بیشتری به اتم های سلولهای ما دارند پس وقتی از عطری خوشمون نمیاد و با فیزیولوژی دماغمون چاق نیست و بقدری مشمئزمون کرده که نقدی هم ازش نداریم بهتره قبل از پرت کردنش توی سطل زباله بدون نوشتن نظر و نمره دادن آروم از کنارش رد بشیم؛ بگذار و بگذر!🙏
27 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سانیار امیر علوانی
سلام جناب حامد ج

اگه منظور از اون بادی اسپلش همون اسپری دئودورانت اصل دیور باشه که حدود ۴۰ دلار هم قیمتش هست باید بگم که رایحه همون فارنهایت قبل از ریفورموله رو داشت که یکی از خوش بازخورد ترین تولیدات دنیای عطر بود که من به عمرم دیدم.
اون اسپری دئودورانت اخرین ردپای فارنهایت قبل از ریفورموله بود که متاسفانه فارنهایتهای الان به هیچ وجه قابل قیاس باهاش نیستن و بنده اخرین بار یه دونه شو تو فرودگاه دیدم و خریدم.

[EDITED] 1402/06/28 17:38
28 شهریور 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : سانیار Sepehr s
با سلام و احترام دقیقا نمیدونم همون بوده یا نه ولی رایحه اش بوی قبل از ریفورموله شدن فارنهایت رو داشت بله چون برادرم قبلا از فارنهایت استفاده میکرد بخوبی با رایحه سالهای اولیه اش آشنا هستم🙏
28 شهریور 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 محسن جمالیان
مطمئنید دیور فارنهایت زدید؟ اکوا فارنهایت نزدید؟چون اون بوی خیار میده .این دیور فارنهایتی که من بود کردم برام بوی صابون گلنار قدیم رو میده و عطر شیرینیه
12 مهر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سالمی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟