نظرات | مهدی الهی
ترتیب نمایش
این عطرو تو یه فروشگاهی تست کردم و خیلی خوشحال شدم که بالاخره دارم روژا انیگما رو تست میکنم چون تعاریف جالبی ازش شنیده بودم، اما وقتی اسپری کردمش خبری از اون نوت های چوبی، تنباکو، رزینی و بوزی که گفته میشد نبود و بوی عطر های زنانه به مشامم رسید و با گوگل کردن متوجه شدن انیگما دو نسخه مردونه و زنونه داره و متاسفانه من نسخه زنونه رو برداشته بودم که کریستال بی رنگ و نوشته بنفش داره، بهر حال حالا که با زحمت تستش کردم چرا بررسیش نکنم.
در خصوص رایحه این عطر باید بگم اگه عطر های دیزاینری زنونه رو تست کرده باشید که بیس مشکی، امبری و وانیلی دارن و قلب گلی-میوه ای و تاپ نوت مرکباتی و تازه( مثلا عطری مثل برایت کریستال ورساچه) این عطر در همون حال و هوا قرار میگیره که البته روژا از لحاظ کیفی بالا تر از عطر های دیزاینریه. یه رایحه یاد آور عروسک های تازه از جعبه درومده، با حس شاداب و جوان و حس صورتی مانند و کمی آرایشی که بنظرم مناسب افراد سن بالا نیست که البته صد در صد زنانه محسوب میشه و غیر ممکنه مردی بتونه بپوشتش.
وقتی این عطرو اسپری کردم ـ مثل سایر کار های روژا ـ اکثر نوت هارو به زیبایی و شفافی دریافت کردم، به ترتیب حس مرکباتی خفیف (حاصل از برگاموت و شمعدانی که هم وجهه تازه تازه و هم گلی رزی داره)، هلوی مصنوعی یاد آور آبنبات، نوت های پودری (اوریس که ماده گران قیمتیه و از ریشه زنبق بعد از چند سال فراوری بدست میاد و هلیوتروپ که رایحه گلی و پودری و کمی آرایشی به عطر میده به همراه امبر گریس که حس میکم اون وجهه مشکیش و ترکیبش با هلیوتروپ یه حس پودری و نرم متفاوتی رو به عطر میده البته میزان استفادش به مشام من در این عطر بسیار پایینه) و گلی (یاس و رز د مای که رز د مای حس حرمی نداره و بیشتر حس شیرین و شربت گونه و عسلی به عطر میده به همراه مقدار بسیار کمی یلانگ یلانگ که شیرینیش با رز ترکیب هماهنگی رو ساخته) رو حس کردم که روی همون بیس شیرین مصنوعی مشکی امبری و وانیلی کار های زنانه قرار گرفته. رو پوستم نوت های هلو که یاد آور آبنباته، گلی و پودری و بیس شیرین این کار به سایر نوت ها غالب بود و بعد از پانزده دقیقه که رایحه برگاموت از روی پوستم تبخیر شد رایحه تقریبا خطی و بدون تغییر بود و البته در ساعات پایانی بیس مشکی بیشتر خودنمایی میکرد.
موندگاری و عملکرد این رایحه نسبتا ضعیف بود ( شش ساعت ماندگاری با پخش بوی نزدیک )، این عطر در کل حس پنجاه درصد روایح مصنوعی و پنجاه درصد روایح طبیعی داشت و رایحه ملایم ترکیب شده و طبیعیه که بر خلاف اکثر کار های زنانه در بازار که صد درصد مصنوعی هستند عملکرد کشنده و اتمی از خودش بروز نده.
در کل بنظرم ترکیب عطر ملایم و بسیار ماهرانه انجام شده و رایحه کلی کیفیت بسیار بالایی داره و من که ۹۸ درصد کارهای زنانه باعث خفگی و سردردم میشن مشکلی با این کار نداشتم اما چون مخاطب اینجور کارها با بیس مشکی امبری وانیلی زنانه نیستم ارتباط برقرار کردن با رایحش برام سخته و خب این بیشتر مشکل شخصیه و نه این عطر.
10 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی فرهاد
هفته پیش رفته بودم شمال و دکانت این عطرو هم همراهم برده بودم و از تشابه فوق العاده زیاد رایحه این عطر با فضای ساحل و دریا غافلگیر شدم، واقعا فکر نمیکردم اینقدر دقیق بشه فضای ساحل در عطر بازسازی بشه. اول که این عطرو اسپری میکنم ترکیبی از آلدهید های رنگارنگ و تازه، روایح گیاهی و معطر حاصل از مریم گلی ، روایح زیبای گل سفید حاصل از یاس و بهار نارنج رو حس میکنم با حس زیبا و متفاوت مشکی در پس زمینه. امبر گریس یه حس دریایی، گرم، دم کرده، نمکی، بسیار کم حیوانی و کمی مشکی داره که شیرینیش مشابه مشک های طبیعی و مصنوعی آهوی سیبری نیست و یه شیرینی بسیار خفیف و خامه ای داره. اینجا سعی کردن تا جنبه های مختلف امبر گریسو تقویت کنند، در ابتدا رایحه امبرگریس با آلدهید و گل های سفید ترکیب شده و در شروع این عطر با به زیبایی هر چه تمام تر خودشونو نشون میدن و اون حس تازه و شفاف دریایی و کمی خامه ای و نرم مشکی امبر گریسو تقویت میکنن. همچنین در میانه و اواخر عمر عطر رایحه مشکی زیبای امبرگریس رو حس میکنم که نعناع هندی و گیاه ایمورتل همراهیش میکنن و یه حس تلخ و ادویه مانند و کمی زمینی و دم کرده و مونده جلبک مانند به رایحه شرجی و مشکی امبر گریس میدن و عمق زیبایی به رایحه میبخشن. استشمام این عطر حس اینو میده که دارید یه عطر جنریک آبی رو استشمام میکنید(عطر هایی مثل ساواج ، بلو شنل، آکوا دی جیو، آکوا بلگاری، کول واتر و.... عطر های آبی محسوب میشن)، که تمام مواد شیمیایی و مصنوعی امبر وودیشون حذف و با مواد طبیعی تر(گلی و امبر گریس) جایگزین شده باشه و کیفیت رایحه بسیار بالاتر رفته باشه. ماندگاری حدود شش ساعت مفید روی پوسته (تا ۱۰ ساعت هم حس میشه اما به صورت بسیار ضعیف و من حسابش نمیکنم) با پخش بوی پایین در دو ساعت اول و از اونجایی که رایحه عطر خیلی مصنوعی نیست و از روایح امبروودی ارزان استفاده نشده از نظر من ایراد محسوب نمیشه اما خب دوستانی که براشون مهمه و برای دیگران عطر میپوشن حواسشون باشه. قیمت این عطر در کل بالاست و از طرفی هم کیفیت رایحه بالاست، و عطر هایی مثل amber cologne از برتنیکاف که رقیب اصلی این عطر هستند هم با قیمتی یکسان رایحه امبرگریس محور دارند که دو نوع امبر گریس (سفید و قهوه ای)و دو نوع عود واقعی مختلف درشون استفاده شده و بنظر در کاغذ ارزش خرید بالاترین نسبت به این عطر داره. بهر حال رایحه این عطر کیفیت بالایی داره و بر خلاف ۹۹.۵ درصد عطر های امبروکسانی به خوبی شمارو با رایحه امبرگریس واقعی آشنا میکنه‌ پس تستش رو به تمام دوست داران روایح دریایی و آبی پیشنهاد میدم.
18 تشکر شده توسط : محسن جمالیان nazanin
بین عطر های زیرجوفی که تا به امروز تست کردم این کار مورد علاقه من هست و مدت ها پیش روی بلاتر تستش کرده بودم و همیشه تو ذهنم مونده بود و به تازگی فرصت تست روی پوستم فراهم شد و میتونم بهتر بررسیش کنم و هر دو نسخه بلاتر و پوست رو مقایسه خواهم کرد.
اول اینکه لیست نوت های نوشته شده پشت شیشه تستر متفاوت از نوت های عطر افشان بود. دقیق ترین لیست نوت هارو برای این عطر تو سایت پارفومو ببینید که مطابق لیست حک شده روی شیشه تستر های رسمی زرجوف برای این عطره.
روی بلاتر این عطر با شادابی و طراوت فوق العاده زیبایی شروع شد که حاصل از ترکیب روایح مختلف مرکباتی ، سبز (تاراگون که نوعی گیاه هست) و زنجبیله و زیر این روایح شاداب یه رایحه چرمی متفاوت نشسته. حساب کنید روی چرم اسپری پولیشی و محافظت کننده بزنید، نتیجه یه رایحه چرمی میشه که کمی حس صنعتی، چوبی و روغنی تلخی داره. در نوت ها خس خس، بیرچ تار دودی و چوب سدر ذکر شده که حدس میزنم ترکیب اینجور روایح چوبی، تاریک، کمی نفتی و دودی اون حس تلخ و روغنی و صنعتی مانند رو به آکورد چرم میدن. اما روی پوستم رایحه با شادابی بسیار کمرنگ تری شروع شد و سریع به این رایحه میانی چرمی و روغنی رفت. این روایح تازه و چرمی روی بیس امبر وودی مصنوعی ( معمولا در عطر های دیزاینری و ارزان استفاده میشه همچنین در اکثر کار های این برند "لاکچری" هم دیده میشه) و امبروکسان نشسته که بعد از سه ساعت روی پوست و یک روز روی بلاتر به رایحه حس صابونی مشابه عطر های آبی رو میده (وجود اسطوخودوس هم در ترکیب عطر به وجهه صابونی کمک میکنه)، این خصیصه صابونی عطر منو یاد ساواج الیکسیر انداخت و ترکیب این حس امبروکسان-امبروودی مانند و سایر روایح چوبی و چرمی یه ترکیب تلخ و مردانه رو میسازه که ترکیبشون واقعا زیباست. رایحه بعد از شش ساعت روی پوست من به صورت بسیار کمرنگی یه وجهه شیرینی به خودش میگیره و مشک و وانیل که بخشی از بیس این کارو میسازن بیشتر خودشونو نشون میدن اما رایحه کلی این عطر واقعا شیرین نیست و بسیار تلخ، چوبی، چرمی، روغن مانند و مردانه طراحی شده و حتی در ساعت هشتم روی پوست هنوز هم روایح چرمی، امبر وودی و امبروکسان به روایح مشکی با قدرت زیادی غالبد.همچنین زنبق و چوب صندل که در نوت ها ذکر شده در کل طول عمر عطر یه حس نرم، گران قیمت و عمیقی به رایحه میبخشن و اون حس روغن مانند اکورد چرمو تقویت میکنن. عطر روی پوستم به صورت مفید حدود هشت ساعت دوام داشت اما روی بلاتر این ترکیب چرمی و امبروکسان تا روز ها میمونن و بعد از یک هفته رایحه کمرنگ مشکی-وانیلی-امبری شیرین روی بلاتر خودنمایی میکرد، همچنین تا چهار ساعت رایحه به خوبی از روی پوستم تا یک متر منتشر میشد.
اما تعاریف بنده از این عطر همینجا تموم میشه و اگه منو بشناسید میدونید که خیلی اهل احساسات در بررسی هام نیستم و انتقاد هام حتی برای روایح مورد علاقم سر جاشه. مشکل اساسی این عطر قیمت سرسام آورشه، ششتصد دلار. اینکه زرجوف تاکید زیادی روی استفاده از سنگ های قیمتی و ساخت "برند ذهنی لوکس فقط برای افراد پولدار" داره که باعث افزایش غیر منطقی و فضایی قیمت میشه برای دوست داران روایحی مثل من تفکر و سیاست بسیار چرندیه و باعث میشه روایح با کیفیت فقط برای درصد خاصی از افراد قابل دسترسی باشن. در این رنج قیمتی دوست داران روایحی که به دنبال" لاکچری بازی و پز دادن "نیستند قطعا انتظار دارن روایح مصنوعی و امبروودی که شامه رو خسته میکنن و ممکنه حس ارزونی به رایحه بدن در بیس کار هایی با این رنج قیمتی استفاده نشه و به جای امبروکسان و روایح امبر وودی از امبر گریس واقعی استفاده بشه و اگر میشد قطعا با اون رایحه دریایی، مشکی، کمی تازه و گرم مانند خودش اون بعد چرمی و کمی صابونی و مردانه این عطر رو وارد یه مرحله دیگه ای میکرد که شاید تگ قیمتی خنده دار این عطرو بهتر توجیه میکرد. در مجموع تست این عطرو به دوست داران روایح چوبی و چرمی پیشنهاد میدم.
16 تشکر شده توسط : Perfumex 🄼🄾🄽🄰
رایحه این عطر متفاوته و اصلا از روی نوت ها انتظار این رایحه رو نداشتم، روی پوست من رایحه خطی پوست لیمو سبز داره با ته بوی بسیار خفیفی از روایح گلی سفید، رزماری و روایح سبز و که به مشام من نسبت مرکبات به روایح گلی و سبز رزماری ۹۰ به ۱۰ هست و تقریبا میتونم بگم به مشام من عطری کاملا مرکباتی/لیموییه و تا هشت ساعت مفید که روی پوست میمونه رایحه غالب مرکباتیشو حفظ میکنه روی لباس هم همین شرایطو داره. در لیست نوت ها امبر، مشک و تعداد زیادی روایح گلی ذکر شده که برخلاف عطری مثل آرتیسان پیور که اینجور روایح در قلب و درای دون قوی ظاهر میشن در این عطر حسشون نمیکنم حتی پس از ده ساعت که از رایحه با ارفاق چیز زیادی باقی نمونده پس دوستانی که نگران زنانه بودن رایحه هستند هیچ نگرانی نداشته باشن.
درصد آیسو ای سوپر این عطر بسیار بسیار بالاست( به مشام من بالای چهل درصد فرمول) و افرادی که مثل من نسبت به استفاده این فیکساتور در درصد های بالا حساسند قبل خرید حتما تستش کنن، متاسفانه شیشه دکانت دوازده میلی من که از معتمد ترین فروشگاه دکانت فروشی خریداری شده بخاطر همین موضوع از اول تابستان دست نخورده باقی مونده و کسی نبود که این موضوعو جایی اعلام کنه و اخطار بده.
در مجموع دوست داران روایح خطی و مرکباتی که نسبت به ایزو ای سوپر کربویی ندارند حتما حتما این عطرو تست کنن که براشون خیلی جالب خواهد بود چون روایح مرکباتی از روی پوست نمیپرن و تا ساعت ها باقی می‌مونن که این موضوع برای من خیلی جالب بود.
11 تشکر شده توسط : فرهاد منوچهر
به شدت با تصوراتم متفاوت بود این عطر، این عطرو حضوری در فروشگاهی معتبر تست کردم و قبلش تصور یه رایحه امبری، گرم، حیوانی، چوبی و جنگلی داشتم اما این عطر به مشام من و سه نفر دیگه کاملا بوی فضای مکانیکی و صنعتی رو میداد، یه رایحه روغن موتور استفاده شده و سیاه شده و کنار این رایحه روغنی یه رایحه پلاستیکی و سوخته مانند که بنظرم از ترکیب دوز بسیار بالای کستوریوم مصنوعی( ترکیب نهایی این عطر به هیچ وجه حیوانی نیست)، عود و روغن سیپریول ایجاد شده . ظاهرا برخی از عود ها رایحه ای پلاستیکی، نفتی و سوخته دارن و عود استفاده شده در این عطر هم احتمالا جزو هموناس(یا اینکه نوت پلاستیک سوخته از جای دیگه میاد و نه عود، واقعا نمیدونم). از معدود عطرایی بود که با دوبار اسپری تمام اطرافیان و خودمو تا هشت ساعت خفه کرد و با استشمام محل اسپری سرفه های بسیار وحشتناکی میومد سراغم انگار ریم عفونت شدیدی داشت. رایحه روی پوست من بسیار خطی بود و واقعا درک نوت ها بجز یه رایحه کلی مکانیکی، صنعتی و پلاستیکی سوخته برای من غیر ممکن بود. آقای اندی تاور در سایت خودش تذکر داده که بدون تست به هیچ عنوان این عطرو نخرید و وقتی عطار خودش اینو بگه دیگه من چی بگم.
16 تشکر شده توسط : Perfumex امیر رنجبر
من شخصا بیشترین بازخورد مثبت رو بعد از تست بیشتر از ۲۰۰ تا عطر مختلف تا به امروز از مون بلان لجند گرفتم. این عطر روی پوست من با رایحه آناناس شروع میشه که حدود ۵ ثانیه دوام نداره، شاید چون بطری عطرو ۱۱ سال پیش خریدم طول عمر تاپ نوتش کم شده. بعد از اون ترکیب اسطوخودوس،خزه، امبروکسان و ایزو ای سوپر، روایح کمی سبز با ته بوی شمعدانی و سیب قرمز حس میشه. دو ساعت بعد همین ترکیب رو داریم که سیب قرمز و خزه بیشتر از قبل حس میشه و رایحه نسبتا خطی و ثابتی داره. از عطرایی هست که بجایی که بیس امبری یا مشکی سنگین داشته باشه روی فیکساتور های امبروکسان، ایزو ای سوپر و مقدار کمی کومارین ساخته شده و یه رایحه فوژه- معطر و معتدل زیبایی رو میسازه. عطری هست که خیلی ملایم و نرم ترکیب شده اما حس میکنم غلظت روغن معطر در مقابل الکل خیلی خیلی پایینه و درصد بالای فیکساتور های مذکور هم مشکل کمبود غلظت رایحه رو بیشتر میکنن، همین باعث میشه ماندگاری حدود ۶ ساعته روی پوستم داشته باشه با پخش بوی سی سانتی در دو ساعت اول و همین عملکرد ضعیفش باعث میشه که نتونم راحت پیشنهاد بدمش.
15 تشکر شده توسط : Perfumex Maxxine
رایحه ای شبیه به الکساندریا ۲ با تفاوت هایی که باعث میشه این نسخه رو به الکساندریا ۲ (و سه)ترجیح بدم.
شروع این کار فوق العاده زیباست، شروع این کار کمی حس حیوانی تر داره نسبت به الکساندریا ۲، نوت چوب رز حذف شده و اینجا شروع ترکیب صمغی (اینجا حس روغنی و حس استشمام تکه های صمغ داره)، چرمی، عودی با ته بوی سیب و کمی آروماتیک (اسطوخودوس)داره. در واقع حس صمغی و چرمی جایگزین نوت زر وود و دارچین شده و رایحه کمی حس تاریک تری داره نسبت به نسخه ۲ که در شروع رایحه ای شیرین تر، گرم تر، چوبی تر و گلی تر داشت .اینکه آیا عود این نسخه نسبا به نسخه دو کمی حیوانی تره و برای همین نوت چرم ذکر کردن (نوت چرم حاصل از عود) یا ترکیب عود با آکورد چرم همچین حس کمی حیوانی رو داره، واقعا نمیدونم؛ در کل آقای کریس موریس استاد شبیه سازی روایحه و هر کاری ازش بر میاد.
اما در قلب عطر نوت تخم گشنیز( رایحه ای خشک و کمی معطر )، روغن ریشه اوریس( حس کره مانند و کمی گلی) جایگزین نوت لیلی شده و نوت چوبی سدر و رز باقی موندن و در بیس این عطر نوت تنباکو اضافه شده و عود مالاییایی به جای عود لائوسی ذکر شده و نوت های وانیل و امبر و مشک ثابت موندن. این تغییرات باعث شدند عطر در ساعات میانی حس خشک تری داشته باشه تا الکساندریا ۲ که تاکید زیادی روی مشک، اتیل مالتول، رز، سدر و چوب صندل داشت.در اورینتال مقدار رز، مشک، وانیل و روایح شیرین کمتر حس میشه و روایح گشنیز، چرم، چوب صندل، کمی تنباکو جایگزین حجم زیادی از روایح شیرین شدند و ریشه اوریس در پس زمینه به رایحه حس نرم و کمی روغنی جالبی رو میبخشه اما در مقادیر بسیار پایینی استفاده شد.
نتیجه این تغییرات چیه؟ الکساندریا ۲ یه ترکیب چوبی، شیرین، گلی و مشکی داره و تاکید رایحه روی مشک و شیرینی زیاده، در مقابل الکساندریا اورینتال یه ترکیب چوبی، چرمی، گلی و صمغی داره که ته مایه های روایح معطر و خشک درش حس میشه. اورینتال تاکید کمتری روی شیرینی و مشک داره و از طرفی تاکید بیشتر روی روایح خشک تر(مثل گشنیز) و کمی تاریک تر داره(مثل چرم و صمغ عمانی)، اگر الکساندریا ۲ رو داشتید تصور کنید رایحه کمتر چوبی باشه و اکورد عود بیشتر حس بشه و از طرفی هم حس شیرینی و مشکی رایحه کمتر بشه و با رایحه ای خشک تر و کمی صمغی مواجه بشید. البته اون ترکیب مشک+وانیل+اتیل مالتول نسخه دو در اورینتال حذف نشده فقط کمرنگ تر شده که نتیجه برای سلیقه من بسیار جالب تر شده.



16 تشکر شده توسط : Perfumex فرهاد
دکانت این برند اکثر جاها پیدا نمیشد جز یه سایت که یک میل از این برند اونجا بین سیصد تا پانصد هزارتومان قیمت خورده، و پرداخت چنین مبلغی برای یک میل بعلاوه هزینه ارسال خیلی زیاده و این برند رسما در سری برند های لوکس، نیش، کمیاب، محدود و .... حداقل تو ایران قرار میگیره پس تست حضوری حد اقل برای من به صرفه تره. نکته ای که ابتدا تو ذوق میزد درب سبک و پلاستیکی کل عطر های این برند بود (شاید تستر ها اینجوری باشن و عطر های که فروخته میشن در باکیفیت تری عرضه بشن، واقعا نمیدونم) ، نکته منفی دیگه که با استشمام افشانه های چنتا از عطر های این برند گرفتم رایحه بسیار شیرین، مصنوعی و تند مشابه کار های دیراینری در ژانر گرم و گورماند بود و باعث شد حتی روی بلاتر هم رغبت تست نداشته باشم چون چنین روایحی رو به وفور در کار های ارزان تر که کپیشون حتی در بقالی ها هم پیدا میشه تجربه کردیم. افشانه این کار(widian 1) بر خلاف سایر کار ها رایحه کمی صمغی-ادویه ای داشت و همینو برای تست روی پوست انتخاب کردم. شروع این کار ادویه ای با ته بوی چوب و دوده، هنگام اسپری ترکیب جالب هل، روایح گرم ادویه ای حاصل از دارچین حس میشه با ته بوی صمغی ،دودی و چوبی، پس از نیم ساعت ترکیب چوبی و کمی سبز سرو، نوت های صمغی و نوت دود یه رایحه کمی صمغی و تاریک، چوبی (سوخته)،کمی روغنی و نفت مانند میسازه، انگار یه چوب با برگاشو با نفت بسوزونید اما رایحه کلی عطر با توجه به بازخوردهایی که گرفتم همه پسند و شیرین ظاهر میشه و نه دودی و اونم بخاطر بیس شیرین این کاره. نکته نگران کننده این عطر برای من ازهمون ابتدا استشمام رایحه مشکی بسیار شیرین و تند که در عطر های دیزاینری (مخصوصا در عطر های زنانه) به صورت کمرنگ بود که پس از یک ساعت این بیس بسیار شیرین و مصنوعی که کاملا با طبیعت عطر در تضاده قوی تر میشه و در ساعت دوم به بعد کاملا به رایحه چوبی و دودی عطر غالب میشه و به نظر من تم اصلی رایحه رو نابود میکنه. حساب کنید عطری مثل stronger with you رو با عطری مثل malakeos بولگاری یا چک اند اسپیک پرفکتو فینو ترکیب کنید که واقعا جالب نمیشه. این عطرو نه به دوستداران کارای شیرین و مشکی میتونم پیشنهاد بدم نه به دوست داران کارای صمغی، دودی یا ادویه مانند، کاریه که تکلیفش با خودش مشخص نیست.
6 تشکر شده توسط : Perfumex فرهاد
اول از همه رنگ بطری این عطر خیلی قشنگه، بنظرم قشنگ ترین بطری کلایو برای همین عطره.
اما رایحه، ابتدای اسپری روایح سبز و مرکباتی حس میشه(یوزو رو تا حالا نخوردم و ندیدم اما با توجه به این عطر یوزو رایحه مرکباتی داره که کمی حس تلخ تر و ملایم تری نسبت به سایر روایح مرکباتی داره) با ته بوی رزماری و حس آروماتیک و کمی معطر از فلفل صورتی.
نیم ساعت بعد از این اپنینگ یه ترکیب تلخ چوبی با رزماری ترش رو حس میکنم، رزماری روی پوست من خیلی قویه و کاملا منو یاد یه بوته تازه رزماری میندازه. هر چقدر که بگذره ترکیب وتیور که رایحه کمی تاریک و دودی و چوبی داره به همراه رزماری روی پوست من خودنمایی میکنه و این ترکیب تا حدود ۸ ساعت باقی میمونه و در ساعات آخر روایح چوبی کمی بیشتر از رزماری قابل حسه. سایت کلایو کریسچین قلب این عطرو نارنگی ذکر کرده اما برای من رزماری شاخص ترین نوت این عطره و متاسفانه من از رزماری بدم میاد.نکته عالی این عطر استفاده از بیسی چوبی+ ایزو ای سوپر در دوز مناسبه (مثل اکثر کار های کرید) و از اون حس امبری-شیرین بیس کار های ارزان قیمت با تم تازه خبری نیست.
در کل رایحه مردانه، تلخ، با کیفیت و شیکی داره اما مثل همه کار های این برند این قیمت برای همچین رایحه چوبی-سبز- مرکباتی برای من بسیار غیر قابل قبوله. اگه قیمت یک چهارم این میشد خیلی راحت میتونستم به دوست داران روایح تازه و سبز مخصوصا رزماری، چوبی و مرکباتی پیشنهاد بدمش.
17 تشکر شده توسط : Perfumex کامیار فخر
این عطر ، سیلون و الخط از عطرایی بودند که به شدت دنبال استشمامشون بودم و هفته پیش بالاخره موقف به تست لوکسور شدم.
اول از همه شیشه این عطر فوق العاده زیبا و هنریه، آدم لذت میبره از این حجم از توجه به بطری بعضی از کار های زرجوف.
رایحه این بسیار عجیب و خاصه ، ابتدای اسپری حجم بسیار زیاد سیپریول و نعناع هندی ( هر دو خاکی، دودی، تاریک، چرمی، زمینی، کمی سبز ) به علاوه عود تخمیری و حیوانی رو استشمام میکنید که با هل و مقدار بسیار کمی دارچین ترکیب شده، تا اینجا مشکلی نیست اما نیم ساعت بعد از این اپنینگ سایر نوت های مید مثل تنباکو که با بیرچ تار دودی ترکیب شده( حس تنباکو در حال سوختن ) و حجم زیادی از صمغ مر که رایحه شیرین و صمغی داره با این ترکیب کمی حیوانی اپنینگ ترکیب میشه و با کمال تعجب رایحه ای کاملا مشابه سیرابی و فضای کله پزی و کله کز خورده رو میسازه، واقعا نمیدونم این آکورد فوق شفاف و واقع گرایانه عمدی بوده یا اینکه ما ایرانیا با عادات غذایی فوق العاده زیبامون این حسو نسبت به این عطر داریم، نه تنها من بلکه اطرافیانم هم روایح سیرابی، کله پزی و کله کز خورده از این عطر گرفتند که به نظرم حاصل از ترکیب روایح صمغی شیرین و صمغی و بیرچ تار دودی( که شاید ترکیب این دو یجورایی مشابه موی سوختست )، تنباکو، روایح تاریک و حیوانی عود تخمیریه( باکتری ها مواد مغذی عود رو میخورن و هایدروژن سولفاید رو دفع و تولید میکنن که دلیل بوی حیوانی عود های تخمیری همینه). بهر حال حدود پنج ساعت ترکیب سیرابی همراهتونه و کم کم رایحه دودی تر و کمی صمغی تر میشه و از اون حس حیوانی کاسته میشه و پس از حدود ۸ ساعت با رایحه نعناع هندی، دود و کمی حس امبری و حیوانی خفیف به اتمام میرسه. خیلی دوست دارم ببینم سایر دوستان اون رایحه سیرابی رو از این عطر میگیرند یا واکنش این عطر با ترکیب شیمیایی پوست من نتیجه جالبی رو نمیسازه.

16 تشکر شده توسط : marjanmohamadi 🄼🄾🄽🄰

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir