راهنمای عطرهای تیری موگلر آنجل

راهنمای عطرهای تیری موگلر آنجل

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای تیری موگلر آنجلتیری موگلر آنجل ادو پرفیومتیری موگلر آنجل ادو تویلتتیری موگلر آنجل او سوکریتیری موگلر آنجل فروتی فیرتیری موگلر آنجل او کرویزرتیری موگلر آنجل آیسد استار  تیری موگلر آنجل میوز ادو پرفیومتیری موگلر آنجل میوز ادو تویلتتیری موگلر آنجل نووا ادو پرفیومتیری موگلر آنجل نووا ادو تویلتتیری موگلر آنجل الکسیر

 

جهان عطرها همواره جهانی سحرآمیز و افسون‌کننده بوده است، مخصوصا با توجه به این‌که امروزه تعداد زیادی از برندها و عطرها در دسترس ما هستند. در میان این انبوه گزینه‌ها، کالکشن عطرهای «تیری موگلر آنجل» به‌عنوان یکی از نمادهای مهم و اثرگذار در صنعت عطرسازی برجسته است. تیری موگلر آنجل که آمیزه‌ای منحصربه‌فرد از روایح شیرین دارد، بیش از 30 سال است که محبوبیت خودش را در میان علاقه‌مندان حرفه‌ای به عطرها حفظ کرده است. اما با توجه به این‌که ادیشن‌های تیری موگلر آنجل بسیار متنوع هستند و همچنین ادیشن‌های محدود مختلفی هم برای عطر آنجل عرضه شده‌اند، انتخاب عطر مناسب از میان این عطرها می‌تواند به کار دشواری تبدیل شود. به همین دلیل هم من این راهنمای کامل را آماده کرده‌ام تا به شما برای کاوش در جهان تیری موگلر آنجل کمک کنم. من یک نمای کلی از عطرهای آنجل ارائه می‌کنم (از عطرهای کلاسیک این مجموعه تا جدیدترین ادیشن‌ها) تا شما بتوانید عطر دلخواه خودتان را براساس اولویت‌ها و استایل خاص خودتان انتخاب کنید. پس برای کشف چیزهای جادویی در جهان عطرهای آنجل آماده شوید.

عطرهای تیری موگلر آنجل

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

آنجل 1992

پرالین، نعناع هندی

آنجل ادو تویلت

2019

سیب سبز، پرالین، نعناع هندی

آنجل او سوکری

2014

شیرینی وانیلی

آنجل فروتی فیر

2018

خامه زده‌شده، انگور فرنگی قرمز

آنجل او کرویزر

2019

انجیر، پرالین، نعناع هندی

آنجل آیسد استار

2021

آناناس، نارگیل

آنجل میوز

2016

فندق، نعناع هندی

آنجل میوز ادو تویلت

2017

میوه گل ساعت، شکلات، کارامل، فندق

آنجل نووا

2020

تمشک، سرخالو، گل رز

آنجل نووا ادو تویلت

2021

سرخالو، ترنج، گل رز، مگنولیا

آنجل الکسیر

2023

کهربا، وانیل، چوب صندل، یاس

تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم

موگلر انجل

عطر زنانه تیری موگلر آنجل یکی از عطرهای کلاسیک و نمادین در جهان عطرسازی است که در دهه 1990 معرفی شد. بطری ستاره‌ای‌شکل این عطر که بافت شیشه‌ای مستحکمی دارد، یکی از بطری‌های مورد علاقه من در میان همه عطرهای جهان و همه دوران‌های مختلف است .

آمیزه عطر تیری موگلر آنجل هم به اندازه بطری آن منحصربه‌فرد است و به‌عنوان یک عطر شیرین با تمرکز بر نت نعناع هندی شکل می‌گیرد. روایح پشمک، پرالین، کارامل، شکلات، نارگیل و آلو در این آمیزه توانسته‌اند که عطری گرم و شیرین را خلق کنند. همه این نت‌ها به‌واسطه مقدار زیادی از نت نعناع هندی و انبوهی از نت‌های گل‌فام دیگر تقویت می‌شوند.

تیری موگلر آنجل یکی از عطرهای جنجالی است و باعث دودستگی میان مخاطبان می‌شود: یا عاشق این عطر خواهید بود یا از آن نفرت خواهید داشت! با این‌حال، هیچ‌کس نمی‌تواند ماندگاری شگفت‌انگیز این عطر را انکار کند. به نظر من، عطر تیری موگلر آنجل درواقع یکی از قدرتمندترین عطرهای دیزاینری در میان برندهای اصلی و برجسته است.

تیری موگلر آنجل ادو تویلت

تیری موگلر آنجل ادو تویلت

این ادیشن ادو تویلت درواقع عطری ساده‌تر و با طراوت بیشتر است که براساس آمیزه عطر اصلی آنجل شکل می‌گیرد. آمیزه این عطر چندین بار از نو فرمول‌بندی شده و بطری آن هم شبیه به یک ستاره دنباله‌دار است. البته در سال 2019، تیری موگلر آنجل ادو تویلت در همان بطری عطر اصلی و با آمیزه‌ای به رنگ صورتی روشن عرضه شد.

آنجل ادو تویلت با تمرکز بر نت‌های پرالین و نعناع هندی از عطر اصلی شکل می‌گیرد و درنتیجه آنقدرها شیرین نیست. روایح خاصی همچون سیب سبز و نت باطراوت گل صدتومانی هم در آنجل ادو تویلت حضور دارند که ساختار کلی عطر را به‌طرز چشمگیری سبک‌تر کرده‌اند.

البته به‌هیچ‌وجه به‌خاطر عنوان «اد تویلت» فریب نخورید! چراکه آنجل ادو تویلت قوی‌تر و غلیظ‌تر از بعضی عطرهای ادو پرفیوم فعلی در بازار است!

تیری موگلر آنجل او سوکری

تیری موگلر آنجل او سوکری

آنجل او سوکری یکی از شیرین‌ترین عطرها در تاریخ عطرسازی است! اگر می‌خواهید که آنجل او سوکری را درک کنید، باید یک دشت بزرگ از شیرینی‌های کاراملی را در نظر بگیرید که روی آن شربت توت ریخته‌اند!

چیزی که توصیف کردیم، دقیقا همان نت‌های به‌کاررفته در عطر آنجل او سوکری هستند. طرفداران عطرهایی مثل آریانا گرانده سوییت لایک کندی حتما عاشق عطر آنجل او سوکری خواهند شد!

تیری موگلر آنجل فروتی فیر

تیری موگلر آنجل فروتی فیر

ادیشن آنجل فروتی فیر هم مانند او سوکری درواقع یک عطر ادیشن محدود و شدیدا شیرین است. وانیل، خامه زده‌شده و انگور فرنگی قرمز، نت‌های اصلی آنجل فروتی فیر را می‌سازند و در کنار امضای عطر آنجل، یعنی نت نعناع هندی در ساختار پایه، قرار می‌گیرند.

آنجل فروتی فیر از نظر جلوه‌های تبلیغاتی، یکی از عطرهای محبوب من در کالکشن عطرهای آنجل است. من عاشق آن تصاویر شهربازی با رنگ‌های قرمز، سفید و آبی هستم که برای این عطر طراحی شده‌اند، درحالی که بطری ستاره‌شکل این عطر هم در پیش‌زمینه این تصاویر زیبا می‌درخشد.

تیری موگلر آنجل او کرویزر

تیری موگلر آنجل او کرویزر

تا به امروز دو ادیشن مختلف از تیری موگلر آنجل او کرویزر به بازار آمده‌اند، اما درحال حاضر فقط ادیشن سال 2020 این عطر به فروش می‌رسد.

ادیشن آنجل او کرویزر تقریبا به آنجل ادو تویلت شباهت دارد. این ادیشن درواقع یک عطر سبک‌تر با تمرکز بر نت امضای آنجل است، اما نت میوه‌ای انجیر هم به آن اضافه شده است.

در برخورد اولیه با آنجل او کرویزر می‌توانید انبوهی از نت‌های باطراوت و میوه‌ای انجیر را حس کنید، اما وقتی به پس‌رایحه این عطر می‌رسیم، همان جلوه‌های آنجل ادو تویلت شکل می‌گیرد: پرالین و نعناع هندی. من عاشق بطری رنگارنگ این عطر هستم.

تیری موگلر آنجل آیسد استار  

تیری موگلر آنجل آیسد استار  

ادکلن زنانه آنجل آیسد استار یکی از عطرهای محبوب من در میان همه عطرهای تیری موگلر آنجل است. من فکر می‌کنم که آنجل آیسد استار دقیقا بوی پینا کولادا می‌دهد! (پینا کولادا: نوعی نوشیدنی سرد و شیرین که از رام، نارگیل و آناناس تهیه می شود).

نارگیل و آناناس به‌عنوان نت‌های کلیدی در آنجل آیسد استار نمایان می‌شوند. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان عطری با تمرکز بر نت آناناس پیدا کرد، پس من فکر می‌کنم که آنجل آیسد استار باید به یکی از عطرهای بسیار محبوب تبدیل شود. نت نارگیل هم یکی از برترین نت‌ها برای فصل تابستان است و ماندگاری خیلی خوبی دارد.

آنجل آیسد استار یکی از معدود ادیشن‌های آنجل است که از نت امضای عطر آنجل استفاده نمی‌کند. البته این عطر اساسا ماندگاری عالی و فوق‌العاده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای تیری موگلر الین راهنمای عطرهای تیری موگلر الینراهنمای عطرهای تیری موگلر آنجل راهنمای عطرهای تیری موگلر آنجل

تیری موگلر آنجل میوز ادو پرفیوم

تیری موگلر آنجل میوز ادو پرفیوم

آنجل میوز ادو پرفیوم یکی از بهترین عطرها با تمرکز بر نت فندق است. قدرت ماندگاری این عطر به نت نعناع هندی (به‌عنوان نت امضای آنجل) در ساختار پایه برمی‌گردد که بخش کلیدی و مهمی از آنجل میوز ادو پرفیوم را هم می‌سازد. اما این‌بار به‌جای پرالین، نت فندق با نعناع هندی آمیخته می‌شود تا بویی شبیه به نوتلا شکل بگیرد. آنجل میوز ادو پرفیوم، نسبت به عطر اصلی آنجل، جلوه‌های غلیظ و قدرتمند کمتری دارد، اما ماندگاری آن همچنان عالی است. من پیشنهاد می‌کنم که از آنجل میوز ادو پرفیوم در فصل زمستان استفاده کنید تا احساس آرامش خوبی از آن بگیرید.

تیری موگلر آنجل میوز ادو تویلت

تیری موگلر آنجل ادو تویلت

آنجل ادو تویلت درواقع یک ادیشن سبک‌تر و میوه‌ای‌تر نسبت به میوز ادو پرفیوم است.

نت‌های میوه گل ساعت و مرکبات، شکلات کارامل و رایحه خس‌خس با سویه‌های چوبی هم به این عطر اضافه شده‌اند تا نت فندق را رقیق کنند.

تیری موگلر آنجل نووا ادو پرفیوم

تیری موگلر آنجل نووا ادو پرفیوم

عطر آنجل نووا ادو پرفیوم کاملا با عطر اصلی آنجل تفاوت دارد، زیرا هیچ چیزی از نت‌های پرالین یا نعناع هندی در آن احساس نمی‌شود. آنجل نووا ادو پرفیوم درواقع به نت گل رز اختصاص یافته است و انبوهی از نت‌های نسبتا ترش و گیرای سرخالو و تمشک نیز در آن وجود دارند.

به نظرم آنجل نووا ادو پرفیوم تا حدود زیادی به کارولینا هررا وری گود گرل و پارفومز د مارلی دلینا شباهت دارد.

مهم‌ترین ویژگی آنجل نووا ادو پرفیوم، قدرت ماندگاری عالی آن است، زیرا به‌ندرت می‌توان یک عطر میوه‌ای و باطراوت را پیدا کرد که ماندگاری عالی و طولانی داشته باشد. طراحی بطری این عطر هم بسیار جذاب است!

تیری موگلر آنجل نووا ادو تویلت

تیری موگلر آنجل نووا ادو تویلت

آنجل نووا ادو تویلت نوعی ادیشن سبک‌تر از عطر آنجل نووا است که غلظت گل رز در آن کمتر شده است. نت تمشک از این عطر حذف شده تا نت‌های آغازین به روایح سرخالو و ترنج اختصاص پیدا کنند. نت زیبای مگنولیا هم به آنجل نووا ادو تویلت اضافه شده تا جلوه ظریف و لطیفی به این عطر بدهد.

من پیشنهاد می‌کنم که از آنجل نووا ادو تویلت در شرایط آب‌وهوایی مرطوب و شرجی استفاده کنید، چراکه آنجل نووا ادو پرفیوم به‌خاطر نت گل رز در چنین فضاهایی آزاردهنده می‌شود.

تیری موگلر آنجل الکسیر

تیری موگلر آنجل الکسیر

در سال 2023 بود که عطر جدیدی با نام آنجل الکسیر به کالکشن عطرهای آنجل اضافه شد. نت نعناع هندی به‌عنوان امضای عطر اصلی آنجل دیگر در آنجل الکسیر حضور ندارد. در عوض با نت‌های کهربا و نت شیرین چوب صندل در نت‌های پایه مواجه می‌شویم.

نت وانیل هم با یاس و شکوفه پرتقال آمیخته می‌شود تا نوعی عطر جدید خلق شود که با الگوهای رایج در میان عطرهای جدید (در دهه 2020) همخوانی دارد. آنجل الکسیر تا حدودی هم عطر والنتینو ووس ویوا را به یاد من می‌آورد.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/thierry-mugler-angel-perfume-range/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟