راهنمای عطرهای تیری موگلر الین

راهنمای عطرهای تیری موگلر الین

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :راهنمای عطرهای تیری موگلر الینالین ادو پرفیومالین ادو تویلتالین فیوژنالین فلورا فوچوراالین میراژالین گادسالین گادس اینتنس

 

جهان عطرها بسیار گسترده و متنوع است، درحالی که مجموعه‌ای بی‌پایان از عطرها و برندها را برای انتخاب در اختیار ما می‌گذارد. یکی از مجموعه عطرهایی که سال‌هاست به درون قلب علاقه‌مندان به عطرها نفوذ کرده و تخیل آنها را به تسخیر درآورده، کالکشن تیری موگلر الین نام دارد. عطرهای الین با ترکیبی متفاوت و خاص از روایح گل‌فام و چوبی، عطرهایی گیرا و معمایی را پدید می‌آورند که زنانگی و ظرافت ویژه‌ای از ذات آنها تراوش می‌کند. با این‌حال، به‌دلیل تنوع گسترده عطرهای الین و ادیشن‌های گوناگونی که در کالکشن عطرهای تیری موگلر الین عرضه شده‌اند، پیدا کردن عطر دلخواه و مناسب در میان این عطرها می‌تواند دردسرساز باشد. به همین دلیل هم من راهنمای کاملی را برای این عطرها طراحی کرده‌ام که به شما کمک می‌کند تا در جهان عطرهای تیری موگلر الین کاوش کنید: از عطر کلاسیک الین (ساخته سال 2005) تا جدیدترین ادیشن‌های این مجموعه. با چشم‌انداز کلی و فراگیری که در این مقاله ترسیم می‌کنم، شما می‌توانید بهترین عطر را برای تکمیل شخصیت و استایل خودتان انتخاب کنید. بنابراین با من همراه باشید تا سفری جذاب را در جهان جادویی تیری موگلر الین شروع کنیم.

راهنمای عطرهای تیری موگلر الین

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

الین ادو پرفیوم

2005

یاس، چوب

الین ادو تویلت

2009

یاس، پرتقال، گل‌های سفید

الین فیوژن

2019

شکوفه پرتقال، زنجبیل، گل مریم، وانیل

الین فلورا فوچورا

2018

سیریس شب‌تاب

الین میراژ

2020

روایح معدنی، نمک

الین گادس

2021

وانیل، یاس، نمک

الین گادس اینتنس

2022

وانیل، نارگیل، یاس

الین گادس سوپرا فلورال

2023

کاکتوس، یاس، کهربا

الین ادو پرفیوم

الین ادو پرفیوم

بله شایعه‌ها همه درست هستند، چراکه الین ادو پرفیوم در گروه عطرهای فوق‌العاده غلیظ قرار می‌گیرد! با اسپری کردن اولین افشانه‌های این ادکلن زنانه سریعا تحت تاثیر جلوه‌های عمیق و سرمست‌کننده نت یاس قرار می‌گیرید ــ همچون قدم زدن در باغ‌های یاس، نیمه‌شب در پایان یک روز تابستانی داغ. نت‌های آغازین این عطر اساسا سبک نیستند، درحالی که این ویژگی قطعا اتفاقی غیرعادی و غیررایج را در عطرهای دیزاینری رقم می‌زند.

پس از نت یاس می‌بینیم که رایحه چوب با سویه‌های تقریبا شیرین و خامه‌ای خاصش وارد صحنه می‌شود. این ماده به‌طرز بی‌نقصی با نت یاس آمیخته می‌شود و این حس ویژه‌ را در مورد الین ادو پرفیوم به‌وجود می‌آورد که انگار از جهان دیگری به‌سوی ما آمده است.

الین ادو تویلت

الین ادو تویلت

معمولا عطرهای ادو تویلتی که بعد از ادیشن اصلی ادو پرفیوم به بازار می‌آیند، طوری طراحی شده‌اند که بیشتر مخاطبان آنها را نادیده می‌گیرند.

اما الین ادو تویلت، مثل بسیاری از دیگر عطرهای تیری موگلر، عملکری شبیه به عطرهای ادو پرفیوم ارائه‌شده توسط دیگر برندهای دیزاینری دارد. من شخصا الین ادو تویلت را به الین ادو پرفیوم ترجیح می‌دهم، زیرا نت‌های جذاب دیگری را به عطر الین اضافه کرده‌اند.

آمیزه الین ادو تویلت در نت آغازین با تاکید بر نارنگی ماندارین شروع می‌شود، درحالی که سپس به نت یاس می‌رسیم، اما روایح گل‌های سفید با سویه‌های ظریف و لطیفشان توانسته‌اند حالتی لطیف و ملایم به نت یاس بدهند.

الین فیوژن

الین فیوژن

در طول این سال‌ها، فلنکرهای زیادی برای عطر الین طراحی شده‌اند. امروزه پیدا کردن بعضی از این ادیشن‌ها به کار دشواری تبدیل شده است، اما بعضی از جدیدترین فلنکرهای عطر الین را می‌توان در فروشگاه‌های مختلف پیدا کرد.

الین فیوژن درواقع فلنکر محبوب من در کالکشن عطرهای الین است. این عطر که در سال 2019 عرضه شد، از نت‌های شکوفه پرتقال و گل مریم به‌جای یاس استفاده می‌کند تا حال‌وهوایی تابستانی را با کمک روایح گل‌های سفید خلق کرده باشد.

شکوفه پرتقال همواره یکی از نت‌های محبوب و دلخواه من بوده است ــ من فکر می‌کنم که شکوفه پرتقال بسیار باکلاس و زیباست، درحالی که قدرت ماندگاری زیاد و توانایی هاله‌سازی فوق‌العاده‌ای هم دارد.

رگه‌هایی از نت زنجبیل هم در الین فیوژن به مشام می‌رسد که جلوه باطراوت این عطر را نسبت به عطر اصلی الین بیشتر می‌کند. رگه‌های خاص وانیل همراه با نت کهربا در ساختار پایه نیز جلوه سرمست‌کننده این عطر را در مقایسه با روایح تماما چوبی عطر اصلی الین کاهش می‌دهد.

الین فلورا فوچورا

الین فلورا فوچورا

تیری موگلر قبل از عرضه عطر الین فیوژن، عطر الین فلورا فوچورا را به بازار عرضه کرد.

الین فلورا فوچورا، از نظر طراحی بطری، محبوب‌ترین عطر برای من است، مخصوصا به‌خاطر این‌که رنگ صورتی شفاف در بطری الین فلورا فوچورا به‌جای رنگ بنفش می‌نشیند. آمیزه عطر الین فلورا فوچورا هم از نظر من بعد از الین فیوژن قرار می‌گیرد و دومین عطر محبوب من در این کالکشن را می‌سازد.

الین فلورا فوچورا، شبیه به الین فیوژن، میزان و غلظت روایح گل‌های سفید و تابستانی را در لایه میانی افزایش می‌دهد و این نت‌ها را به‌جای نت یاس در عطر اصلی می‌نشاند.

الین فلورا فوچورا از نت غیررایجی به نام سیریس شب‌تاب هم استفاده می‌کند که درواقع نوعی گل سفید است و از کاکتوس گرفته می‌شود. این گل را با لقب «شاهزاده شب» هم می‌شناسند.

به نظر من، الین فلورا فوچورا احتمالا زیباترین عطر در میان فلنکرهای عطر الین است، اما تصور می‌کنم ماندگاری قدرتمند عطر الین در فرایند فرمول‌بندی دوباره برای الین فلورا فوچورا از بین رفته است.

بیشتر بخوانید : ویدیو کلیپ تیری موگلر فروتی فایر ویدیو کلیپ تیری موگلر فروتی فایرموگلر الین میراج موگلر الین میراجراهنمای عطرهای موگلر اورا راهنمای عطرهای موگلر اورا

الین میراژ

الین میراژ

در سال 2020 بود که تیری موگلر از عطر الین میراژ رونمایی کرد. این عطر ساختار غیرمعمولی و غیررایجی دارد، زیرا از روایح معدنی به‌عنوان نت اصلی و کلیدی خودش استفاده می‌کند ــ یعنی واقعا بوی سنگریزه یا سنگ می‌دهد.

مایه‌های نمکی خاصی هم در آمیزه الین میراژ حضور دارند که حسی شبیه به صحراهای پرحرارت و داغ را پدید می‌آورند، حسی شبیه به تابش خورشید روی شنزار.

استفاده از روایح معدنی در عطرها واقعا کار غیرمعمول و عجیبی است. بنابراین اگر به عطرهای عجیب‌وغریب و خیلی متفاوت علاقه دارید، پس الین میراژ قطعا باید به کالکشن عطرهای دلخواه شما اضافه شود!

در ضمن باید بگویم که قدرت ماندگاری الین میراژ هم به ماندگاری عطر الین ادو تویلت شباهت دارد.

الین گادس

الین گادس

برند تیری موگلر در سال 2021 از عطر جدیدی با نام الین گادس رونمایی کرد. این عطر کاملا با عطر اصلی الین که بر نت یاس تمرکز داشت، تفاوت دارد. درواقع این عطر بیشتر با تمرکز بر مایه‌های گرم وانیلی و آمیخته‌شده به ته‌مایه‌های نمکی شکل می‌گیرد.

همه طرفداران عطرهای وانیلی قطعا باید الین گادس را بررسی یا امتحان کنند. قدرت ماندگاری الین گادس مثل توانایی هاله‌سازی این عطر واقعا عالی است، بدون این‌که به حالت افراطی و بیش‌ازحد برسد.

وانیل با نت‌های زیبای یاس، کشمران و گل‌آفتاب‌پرست آمیخته می‌شود که همگی نت‌های قدرتمندی هستند و کیفیت آمیختگی آنها با نت وانیل در سطح عالی انجام می‌گیرد.

نت وانیل ویژه‌ای که در الین گادس استفاده شده، از بوربون وانیل به‌دست می‌آید (که در عطر جدید والنتینو وکه ویوا اینتنسا هم حضور دارد). شیرینی این نت به اندازه نت سنتی وانیل نیست. به همین دلیل هم بوربون وانیل می‌تواند جلوه‌های گرم و ملایمی ایجاد کند که هم آرامش‌بخش است و هم برای فصل زمستان ایده‌آل خواهد بود.

الین گادس اینتنس

الین گادس اینتنس

الین گادس اینتنس به معنای واقعی کلمه، یک ادیشن «اینتنس» (غلیظ) از عطر اصلی است. آمیزه الین گادس اینتنس از غلظت بسیار زیادی برخوردار است و آمیزه بسیار خالصی دارد. وانیل به‌عنوان نت اصلی الین گادس همچنان در الین گادس اینتنس مثل ستاره نمایش می‌درخشد، اما مایه‌های کهربایی هم به عطر اضافه شده‌اند تا در کنار نت برجسته نارگیل قرار بگیرند. نت یاس که در عطر اصلی الین وجود داشت نیز در الین گادس اینتنس بیشتر احساس می‌شود. درواقع باید گفت که همه نت‌ها در ادیشن الین گادس اینتنس غلیظ‌تر شده‌اند و حضورشان با شدت بیشتری احساس خواهد شد.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای نارسیسو رودریگز راهنمای عطرهای نارسیسو رودریگزراهنمای عطرهای بریتنی اسپیرز فانتزی راهنمای عطرهای بریتنی اسپیرز فانتزیراهنمای عطرهای دولچه اند گابانا لایت بلو زنانه راهنمای عطرهای دولچه اند گابانا لایت بلو زنانهراهنمای عطرهای لانکوم ایدول راهنمای عطرهای لانکوم ایدولراهنمای عطرهای لا ویه است بله راهنمای عطرهای لا ویه است بله


ترجمه: ندا احمدلو  

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-mugler-alien-perfumes/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟