راهنمای عطرهای والنتینا دونا بورن این رم

راهنمای عطرهای والنتینا دونا بورن این رم

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

«والنتینا دونا بورن این رم» مجموعه‌ای از عطرهای لوکس و مجلل را در اختیار شما می‌گذارد که توسط برند والنتینو (یک خانه مُد ایتالیایی) ساخته شده‌اند. این کالکشن از زیبایی شهر رم و فضای جادویی این شهر الهام می‌گیرد، درحالی که عطرهای کلاسیک ایتالیایی را با پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های مدرن ترکیب می‌سازد. تا به امروز چند عطر در این کالکشن معرفی شده‌اند. من در این مقاله می‌خواهم که به هر کدام از این عطرها نگاه دقیق‌تری داشته باشم و روایح خاص و جلوه‌های کلی هر کدام را بررسی کنم.

عطرهای والنتینا دونا بورن این رم

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

والنتینو دونا بورن این روما

2017

انگور فرنگی سیاه، یاس، بوربون وانیل

والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم

2020

لیموترش، گل رز

والنتینو دونا بورن این روما کورال فانتزی

2022

پرتقال، کیوی، یاس، گل ختی

والنتینو دونا بورن این روما اینتنس

2023

لوبان، وانیل، یاس

والنتینو دونا بورن این روما رندز ووس پینک

2023

شکوفه پرتقال، وانیل

والنتینو دونا بورن این روما گرین استراواگانزا

2024

چای لاپسانگ سوچونگ، یاس، وانیل

والنتینو دونا بورن این روما

والنتینو دونا بورن این روما

والنتینو دونا بورن این روما از زمان اولیه عرضه‌اش در سال 2017 تا به امروز، موفقیت‌های بزرگی را برای والنتینو رقم زده است.

دونا بورن این روما درواقع عطری کاملا متفاوت نسبت به عطر اصلی والنتینو دونا است. در این عطر می‌توانید نت قدرتمند و غلیظ یاس را احساس کنید که با نت‌های میوه‌ای خاصی مثل انگور فرنگی سیاه و ترنج همراه می‌شود.

در والنتینو دونا بورن این روما هم نت وانیل حضور دارد اما این‌بار با نت بوربون وانیل مواجه هستیم که جلوه‌های گرم‌تر و سکسی‌تری نسبت به نت وانیل معمولی دارد (پس به همان نت وانیلی می‌رسیم که در والنتینو ووس ویوا به‌کار رفته بود).

من شخصا تصور می‌کنم که عطر والنتینو دونا بورن این روما، بهترین عطر در این کالکشن است، زیرا جذابیت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید از این عطر در طول همه فصل‌های سال استفاده کنید، درحالی که قدرت ماندگاری آن هم خوب است.

من از عطر والنتینو دونا بورن این روما برای گردش‌های شبانه یا قرارهای عاشقانه استفاده می‌کنم. ادیشن‌های یلو دریم یا کورال فانتزی هم برای آب‌وهوای گرم مناسب هستند.

والنتینو دونا بورن این روما اینتنس

والنتینو دونا بورن این روما اینتنس

در سال 2023 بود که والنتینو دونا بورن این روما اینتنس به بازار آمد. این عطر جدید کاملا با عطر اصلی والنتینو دونا بورن این روما تفاوت دارد و دیگر هیچ کدام از نت‌های میوه‌ای که از شاخصه‌های این کالکشن هستند را در این ادیشن احساس نمی‌کنید.

آمیزه والنتینو دونا بورن این روما اینتنس ساختاری کهربایی و غلیظ دارد که تند و گرم نیز هست. بنابراین با یک عطر زمستانی مواجه هستیم. نت لوبان به‌زیبایی با نت وانیل آمیخته می‌شود و رگه‌ای از نت یاس هم به آنها اضافه می‌گردد تا عطری خلق شود که از نظر من می‌تواند یادآور یک عطر دیگر باشد: موگلر الین گادس.

والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم

والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم

والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم در مقایسه با ادیشن‌های قبلی این کالکشن اساسا عطری سبک‌تر و باطراوت‌تر است. همان‌طور که رنگ زرد نشان می‌دهد، والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم کاملا به نت باطراوت و شاداب لیموترش اختصاص دارد. البته نت‌های گل رز و نت شفاف مشک هم این نت را همراهی می‌کنند.

اینطور که من متوجه شدم، نت لیموترش به‌خوبی سویه‌های باطراوت و سبز را از دل نت گل رز بیرون می‌کشد. درواقع باید یک گل رز تازه چیده‌شده را تصور کنید که شبنم صبحگاهی روی آن را پوشانده است. این عطر ساده برای فصل تابستان و شرایط آب‌وهوایی مرطوب و شرجی واقعا ایده‌آل است. قدرت ماندگاری والنتینو دونا بورن این روما یلو دریم به اندازه عطر اصلی این کالکشن نیست اما به‌عنوان یک عطر مرکباتی درنهایت ماندگاری قابل‌قبولی دارد.

والنتینو دونا بورن این روما کورال فانتزی

والنتینو دونا بورن این روما کورال فانتزی

عطر زنانه دونا بورن این روما کورال فانتزی، یک ادیشن میوه‌های و تابستانی از عطر اصلی این کالکشن است. نت‌های کیوی و پرتقال به‌خوبی ساختاری میوه‌های به نت‌های آغازین بخشیده‌اند. در ادامه و در نت‌های میانی هم به یاس، گل رز و گل ختی می‌رسیم که جلوه‌های زنانه و گل‌فام به دونا بورن این روما کورال فانتزی می‌دهند.

دونا بورن این روما کورال فانتزی از عطرهای ادو پرفیوم برند والنتینو است که ماندگاری طولانی‌تری نسبت به ادیشن یلو دریم دارد. من پیشنهاد می‌کنم که از دونا بورن این روما کورال فانتزی در ساعات روز استفاده کنید، درحالی که این عطر می‌تواند برای همه فصل‌های سال مناسب باشد.

والنتینو دونا بورن این روما رندز ووس پینک

والنتینو دونا بورن این روما پینک پی پی

این ادیشن محدود درون یک بطری صورتی سکسی قرار گرفته که رنگ صورتی ویژه‌اش توسط خود برند والنتینو طراحی و خلق شده است.

دونا بورن این روما رندز ووس پینک در گروه عطرهای شیرین و گورماند این برند قرار می‌گیرد که نت شکوفه پرتقال و وانیل را با همدیگر آمیخته می‌کند تا آمیزه‌ای گرم بیافریند. این آمیزه جذاب البته جلوه‌های باطراوت و میوه‌ای عطر اصی دونا بورن این روما را ندارد.

والنتینو دونا بورن این روما گرین استراواگانزا

والنتینو دونا بورن این روما گرین استراواگانزا

من شخصا فکر می‌کنم که خاص‌تری و منحصربه‌فردترین عطری که در این کالکشن عرضه شده، همین دونا بورن این روما گرین استراواگانزا است.

نت یاس به‌عنوان امضای عطر در لایه میانی جای می‌گیرد و نت وانیل هم طنینی از آمیزه عطر اصلی را به شما انتقال می‌دهد. اما آنچه من را عاشق این عطر خاص می‌کند، نت چای لاپسانگ سوچونگ است که در لایه آغازین عطر جای می‌گیرد. همین نت خاص است که جلوه‌های باطراوت، سبز و نسبتا گیاهی می‌سازد و باعث می‌شود که بورن این روما گرین استراواگانزا در عطرفروشی‌ها کاملا خودش را از دیگر عطرها متمایز کند. بورن این روما گرین استراواگانزا از بهترین عطرها برای فصل‌های بهار و تابستان به‌شمار می‌رود، زیرا یک عطر سبز مثل همین عطر می‌تواند روایح طبیعی جهان پیرامون ما را برجسته کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای والنتینو دونا راهنمای عطرهای والنتینو دوناوالنتینو ووس ویوا یا والنتینو ووس ویوا اینتنسا؟ والنتینو ووس ویوا یا والنتینو ووس ویوا اینتنسا؟


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/which-is-the-best-valentino-donna-born-in-roma-perfume/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام و درود
من تویلت ساواژ تولید ۲ سال مختلف رو بررسی کردم کمی از لحاظ رایحه و موندگاری توی نوتهای اولیه فرق داشتن ایا این مورد طبیعیه؟
پاسخ مدیر : سلام بله
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟